quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Je weet dat we dan met een hyperinflatie kampen? Lul toch niet zo stom.
Als je de munt dusdanig gaat onderwaarderen ten opzichte van de huidige hoge koers (de sterke munt), dan heb je een hyperinflatie.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
Devaluatie staat niet gelijk aan hyperinflatie.
Een autoriteiten op dit gebied vindt het juist een goed idee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe dan ook, voorlopig moeten we nog niet uit de euro stappen, de verliezen zijn te groot.
Dat weet je pas als je weet hoe de markt de nieuwe gulden waardeert.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Als je de munt dusdanig gaat onderwaarderen ten opzichte van de huidige hoge koers (de sterke munt), dan heb je een hyperinflatie.
Ja, en die zal erg sterk zijn, of denk je dat de waarde gelijk blijft als alle zwakke eurolanden wegvallen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:11 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat weet je pas als je weet hoe de markt de nieuwe gulden waardeert.
Ik zeg niet dat we rigide aan die euro vast moeten houden maar we moeten ook geen onbezonnen acties ondernemen,quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:10 schreef Holograph het volgende:
[..]
Een autoriteiten op dit gebied vindt het juist een goed idee.
Kan dit niet in ONZ?quote:
Waarom, jij plaats hier stukjes uit ONZ.quote:
Ach, jij plaatst dingen die daar thuishoren. Zo hebben we allemaal onze flaws.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom, jij plaats hier stukjes uit ONZ.
En onze olie?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:24 schreef Holograph het volgende:
Zou de EU geen volledig handelsembargo tegen Iran kunnen uitvaardigen? We hebben daar genoeg reden voor. De laffe executie, de kernwapens en de misdaden tegen de menselijkheid.
Het is al eens eerder gebeurt tegen Noord-Korea, de tijd is nu rijp om deze ook uit te vaardigen tegen Iran.
Ik denk dat de euro op termijn niet haalbaar is hoor, tis alleen dom om er nu uit te stappen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Wordt alweer gesproken over het afschaffen van de euro hier in de SC? Holo, je bent weer erg selectief bezig. Je haalt een persoon aan die de afschaffing van de euro bepleit. Tegenover hem staan tientallen economen die het een slecht plan vinden. Waarom kies jij voor de anti-euro sjap?
Ik ben voor de N/Z-euro, aangezien we niet kunnen vertrouwen op de Zuid-Europese landen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Wordt alweer gesproken over het afschaffen van de euro hier in de SC? Holo, je bent weer erg selectief bezig. Je haalt een persoon aan die de afschaffing van de euro bepleit. Tegenover hem staan tientallen economen die het een slecht plan vinden. Waarom kies jij voor de anti-euro sjap?
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Investeren in zonne-energie (= geen windmolens). Daarnaast is Iran niet het enige olieland.
Niet genoeg zonnecellen..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Investeren in zonne-energie (= geen windmolens). Daarnaast is Iran niet het enige olieland.
Dit dus. Een sterke centrale munt is van levensbelang, zeker in deze globaliserende wereld met hedgefunds. Dan is een kleine munt als de gulden levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik ben voor de N/Z-euro, aangezien we niet kunnen vertrouwen op de Zuid-Europese landen.
Nee, daar ben ik het echt niet mee eens, of sterker nog, dat is gewoon niet verstandig. De dollar en yuan zijn laag, en dan kunnen wij niet een hoge munt gaan voeren. Dat kan gewoon niet. Bovendien hebben we -als Nederland- zoveel kapitaal in zuid Europa, dat dat kapitaal allemaal verdwijnt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus. Een sterke centrale munt is van levensbelang, zeker in deze globaliserende wereld met hedgefunds. Dan is een kleine munt als de gulden levensgevaarlijk.
Waar zeg ik dat het een hoge munt moet zijn? Alsof dat uberhaupt statisch is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:36 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het echt niet mee eens, of sterker nog, dat is gewoon niet verstandig. De dollar en yuan zijn laag, en dan kunnen wij niet een hoge munt gaan voeren. Dat kan gewoon niet.
Neuh.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:38 schreef betyar het volgende:
Heb ik nog wat gemist behalve dat gekut in de feedback?
Dat die gekoppeld was aan de D-Mark hield de Gulden juist laag. Er was relatief veel meer vraag naar de gulden dan naar de D-Mark. Daarnaast was de BRD veel geld kwijt aan het omwisselen van de waardeloze Mark der DDR.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het een hoge munt moet zijn? Alsof dat uberhaupt statisch is.
Die rare roep om de gulden, ik snap het niet. Die was overigens ook al gekoppeld aan de Mark.
Ik geef het 12 uur.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer, zijn de rellen nu voorgoed weg?![]()
ongeveer 10% wat Ome Gerrit een paar miljard opbracht.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat die gekoppeld was aan de D-Mark hield de Gulden juist laag. Er was relatief veel meer vraag naar de gulden dan naar de D-Mark. Daarnaast was de BRD veel geld kwijt aan het omwisselen van de waardeloze Mark der DDR.
Duitsland heeft/had dan ook een vergelijkbare economie met die van ons. De euro zal ook wel iets lager gewaardeerd kunnen worden, wat mij overigens helemaal niet onverstandig lijkt, maar vermoed wat Amerikaanse druk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het een hoge munt moet zijn? Alsof dat uberhaupt statisch is.
Die rare roep om de gulden, ik snap het niet. Die was overigens ook al gekoppeld aan de Mark.
Jupquote:
In jouw kamer loopt een verwarmingsbuis die naar je bovenburen loopt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:49 schreef eriksd het volgende:
Nah, geen idee wie. Er balanceren zoveel mensen op het randje momenteel
Ik word btw moe van dat ruisende water in een verwarmingsbuis die door mijn slaapkamer naar mijn bovenburen loopt. Gare blokverwarming
Uhu. Heb je wel vaker bij oude flats. Morgen maar eens kijken of ik het kan isoleren.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:51 schreef betyar het volgende:
[..]
In jouw kamer loopt een verwarmingsbuis die naar je bovenburen loopt?
koofje timmeren met wat glaswol, probleem opgelost.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu. Heb je wel vaker bij oude flats. Morgen maar eens kijken of ik het kan isoleren.
De leidingen van één van de verwarmingsplaten komen uit het plafond, langs de muur richting onze verwarming. Handig als je wat overhemden op kleerhanger hebt die ergens opgehangen moeten worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:51 schreef betyar het volgende:
[..]
In jouw kamer loopt een verwarmingsbuis die naar je bovenburen loopt?
Als die buizen van de bovenburen zijn had ik er allang een koppeling tussen gezet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De leidingen van één van de verwarmingsplaten komen uit het plafond, langs de muur richting onze verwarming. Handig als je wat overhemden op kleerhanger hebt die ergens opgehangen moeten worden.
Zat ik ook al aan te denken. Dat wordt weer een bezoekje aan de Gamma.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:59 schreef betyar het volgende:
[..]
koofje timmeren met wat glaswol, probleem opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |