quote:Ajax-directeur wil eredivisie niet langer 'subsidiëren'
AMSTERDAM - Rik van den Boog heeft er genoeg van dat Ajax een hogere bijdrage aan de eredivisie levert dan andere clubs. De technisch directeur overweegt daarom nieuwe spelers voortaan enkel uit het buitenland te halen.
De Amsterdammers ontvingen onlangs voor de transfer van Luis Suarez 26,5 miljoen euro. Van dat 'bizarre bedrag' werd uiteindelijk niets uitgegeven.
Een overgang van aanvaller Bas Dost van Heerenveen naar Ajax ging niet door omdat de twee clubs het niet eens konden worden over de hoogte van het transferbedrag.
"Wij kunnen niet kunnen doorgaan met het subsidiëren van de eredivisie", stelt Van den Boog in het nieuwe magazine van NUsport.
TV-gelden
"Wij betalen al meer dan de rest. Een percentage van alle inkomsten gaat naar de KNVB. Dat is bij ons twee miljoen euro, terwijl ADO Den Haag misschien een ton betaalt", verklaart de Amsterdammer.
"De tv-gelden worden keurig verdeeld over alle clubs terwijl er veel meer mensen naar Ajax kijken dan naar de meeste andere clubs."
Buitenland
"De derde wijze waarop wij extra betaalden, was wanneer een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer."
"Dan krijgen die andere clubs een probleem met hun begroting, dus ik hoop dat ze nu normale prijzen gaan vragen. Zo niet, nou ja dan halen wij onze nieuwe spelers uit andere landen", besluit Van den Boog.
Idd, het lijkt wel of hij alles uit emotie heeft verteld in dat interview. Ik vind dit echt niet Ajax directeur waardig. Calimero gedrag.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:06 schreef o.us het volgende:
Wat een zeurkous. De hoeveelheid geld dat je moet betalen wordt toch bepaald naar jouw omzet. Totaal niet vergelijkbaar met ADO.
Deels eens, maar als in dezelfde week 1 speler voor Feyenoord 4 mil moet kosten en voor Ajax 6, dan zit er gewoon een kern van waarheid in het verhaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Idd, het lijkt wel of hij alles uit emotie heeft verteld in dat interview. Ik vind dit echt niet Ajax directeur waardig. Calimero gedrag.
Dat is de hardheid van zaken doen. Uiteindelijk wilde Heerenveen zaken doen maar toen zat de Ajax leiding al thuis op de bank met een rood wijntje als ik VI mag geloven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, maar als in dezelfde week 1 speler voor Feyenoord 4 mil moet kosten en voor Ajax 6, dan zit er gewoon een kern van waarheid in het verhaal.
Dit vind ik eerder arrogantie en machtsmisbruik; alsog Mertens die miljoenen niet waard is... maar hé prima, wanneer wij Mertens van de zomer mogen houden, en ik volgend jaar samen met de rest van de Utrecht supporters zie hoe Mertens die kampioensschaal omhoog houdt, dan kan Ajax in ieder geval zeggen dat ze misschien wel weer die derde ster niet hebben, maar tenminste ook geen 8 miljoen voor dat kampioenschap hebben betaald!quote:"De derde wijze waarop wij extra betaalden, was wanneer een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer."
"Dan krijgen die andere clubs een probleem met hun begroting, dus ik hoop dat ze nu normale prijzen gaan vragen. Zo niet, nou ja dan halen wij onze nieuwe spelers uit andere landen", besluit Van den Boog.
Ga nou niet logisch na zitten denken, want dan klopt er niets meer van zijn betoog.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
Zullen we de begroting van Ajax even naast die van Ado leggen dhr van den Boog?
Sorry.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Ga nou niet logisch na zitten denken, want dan klopt er niets meer van zijn betoog.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:16 schreef hello_moto1992 het volgende:
Als je met iemand met een dikke portmonnee onderhandelt, is het logisch dat je hoog inzet. Deed Ajax ook bij liverpool
Maar Ajax had voor iedereen wel eenzelfde vraagprijs, dat was bij Heerenveen niet het geval. Bovendien weet ook iedereen dat Ajax het geld van de transfer hard nodig heeft om andere gaten te dichten. Het is dus zeker niet zo dat ze die 26,5 miljoen zomaar weer even opnieuw kunnen uitgeven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:16 schreef hello_moto1992 het volgende:
Als je met iemand met een dikke portmonnee onderhandelt, is het logisch dat je hoog inzet. Deed Ajax ook bij liverpool
Dan moeten ze ook niks aan scouting gaan doen, anders zijn ze wel heel erg hypocriet vind je niet?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef Devz het volgende:
Helemaal terecht, het is idioot dat de vraagprijzen opeens omhoog schieten als Ajax contact opneemt. Dan zoeken ze het maar lekker uit
Moet er wel eindelijk eens wat aan de scouting gedaan worden, anders komt er behalve jeugd helemaal niets meer binnen....
Is dat dan daadwerkelijk zo, of is dat iets wat Ajax zichzelf wijsmaakt? Mertens kost gewoon zoveel geld. En het lekker zelf uitzoeken doen we zeker; wij hebben jullie geld in ieder geval niet nodig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef Devz het volgende:
Helemaal terecht, het is idioot dat de vraagprijzen opeens omhoog schieten als Ajax contact opneemt. Dan zoeken ze het maar lekker uit
Want je kunt niet scouten in het buitenland? Dat is juist waar Ajax nieuwe talenten moet ontdekken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten ze ook niks aan scouting gaan doen, anders zijn ze wel heel erg hypocriet vind je niet?
Dat is daadwerkelijk zo. De vraagprijs van Dost schoot plots omhoog toen Ajax interesse toonde, terwijl ze eerder aan Feyenoord een andere vraagprijs communiceerden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Is dat dan daadwerkelijk zo, of is dat iets wat Ajax zichzelf wijsmaakt? Mertens kost gewoon zoveel geld. En het lekker zelf uitzoeken doen we zeker; wij hebben jullie geld in ieder geval niet nodig.
Dan moeten ze ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang bij een andere club gaan zitten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef Devz het volgende:
[..]
Want je kunt niet scouten in het buitenland? Dat is juist waar Ajax nieuwe talenten moet ontdekken.
[..]
Dat is daadwerkelijk zo. De vraagprijs van Dost schoot plots omhoog toen Ajax interesse toonde, terwijl ze eerder aan Feyenoord een andere vraagprijs communiceerden.
Mertens is een ander verhaal.
Grote onzin, het is juist de kunst van goed scouten om (onbekende) talenten voor een relatief klein bedrag naar de club te halen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten ze ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang bij een andere club gaan zitten.
Hier klagen dat ze zo duur zijn, maar ondertussen een buitenlandse club leegroven.
Wie een goede speler wil moet daarvoor dokken.
Zo is het altijd al geweest en zal de komende tijd ook zo wel blijven.
Spelers van subtoppers in NL maken nu en in de toekomst de stap naar het buitenland zonder een tussenstop bij Ajax of PSV. Zie bijvoorbeeld een Matavz, Berg, Honda, Alves, Arnautovic etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:49 schreef hannoes het volgende:
Grappige reacties allemaal .... alsof Real Madrid en Liverpool in het vervolg bij Utrecht en Heerenveen komen shoppen!
25 mln voor een speler die al 5 jaar aan de lopende band scoort in de eredivisie, EL en CL ervaring heeft en hoge ogen gooide op een WK en 114 off doelpunten scoorde in die periode .... t.o.v. 7 mln (later 6) voor een bankzitter van Heerenveen die in 2 jaar Heracles 17 doelpunten heeft gescoord.
Relatief gezien klopt die verhouding gewoon niet. Als Nederlandse topclubs niet van de subtoppers kopen doet niemand het en stagneert de geldstroom.
Niks onzin.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:52 schreef Devz het volgende:
[..]
Grote onzin, het is juist de kunst van goed scouten om (onbekende) talenten voor een relatief klein bedrag naar de club te halen.
Bovendien zit er nogal een verschil tussen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en met exorbitante vraagprijzen komen. Bas Dost kostte afgelopen zomer iets meer dan 3 miljoen. Heeft sinds die tijd bijna alleen maar op de bank gezeten, is ontevreden en dan zou zijn waarde zijn verdubbeld? En de vraagprijs voor andere clubs ligt veel lager. Dát is waar het om gaat.
Bij mijn weten is Matavz nog niet rond en de andere voorbeelden zijn van vóór de crisis ... dat waren de tijden dat Ajax nog 16,5 miln voor Sulejmani betaalde (en daar bijna aan kapot ging).quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:53 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Spelers van subtoppers in NL maken nu en in de toekomst de stap naar het buitenland zonder een tussenstop bij Ajax of PSV. Zie bijvoorbeeld een Matavz, Berg, Honda, Alves, Arnautovic etc.
Reken er maar op dat Matavz deze zomer naar Napoli gaat.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:58 schreef hannoes het volgende:
[..]
Bij mijn weten is Matavz nog niet rond en de andere voorbeelden zijn van vóór de crisis ... dat waren de tijden dat Ajax nog 16,5 miln voor Sulejmani betaalde (en daar bijna aan kapot ging).
Als Europese clubs idd niet achterlijk waren geweest dan was Ruiz al lang weg geweest. Evenals Douglas, Janssen en Affelay in een eerder stadium. Denk er nog maar eens over na, het is al een tijdje stil op dat gebied hoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Reken er maar op dat Matavz deze zomer naar Napoli gaat.
Maar Europese clubs zijn ook niet achterlijk die zien ook dat er bij clubs als Heerenveen, Utrecht, Grunn etc. altijd goede spelers lopen dus die willen die nu al kopen voordat Ajax/PSV ze koopt omdat ze anders Ajax/PSV over een aantal jaren veel meer moeten betalen.
Ruiz, Douglas Janssen en Afellay spelen/speelde al in de top van NL ik heb het over daar net onder.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:15 schreef hannoes het volgende:
[..]
Als Europese clubs idd niet achterlijk waren geweest dan was Ruiz al lang weg geweest. Evenals Douglas, Janssen en Affelay in een eerder stadium. Denk er nog maar eens over na, het is al een tijdje stil op dat gebied hoor.
Janssen kun je voor een gelimiteerde transfersom ophalen maar daar is geen interesse voor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:15 schreef hannoes het volgende:
[..]
Als Europese clubs idd niet achterlijk waren geweest dan was Ruiz al lang weg geweest. Evenals Douglas, Janssen en Affelay in een eerder stadium. Denk er nog maar eens over na, het is al een tijdje stil op dat gebied hoor.
Zoals Luc Castaignos bijvoorbeeld. Die scouts vanuit Engeland en Spanje zitten echt wel mee te kijken in Nederland daar kun je donder op zeggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:17 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ruiz, Douglas Janssen en Afellay spelen/speelde al in de top van NL ik heb het over daar net onder.
Klopt, als een speler van 16/17 een leuk jeugd ek/wk speelt dan sta je voor de rest van je carrière in de scoutingsboekjes van de grote clubs en die blijven je dan ook volgen. En als je echt indruk hebt gemaakt willen ze je meteen in de jeugdopleiding van die club stallen. Ze halen tegenwoordig liever 10 jonkies voor in totaal 10 miljoen waarvan er misschien 3 slagen dan dat ze één van die jonkies over 5 jaar halen voor 10 miljoen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:19 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zoals Luc Castaignos bijvoorbeeld. Die scouts vanuit Engeland en Spanje zitten echt wel mee te kijken in Nederland daar kun je donder op zeggen.
Geloof dat er zelfs bij ons wekelijks nog 8 of 9 scouts op de bank zitten dat Leo dat zei.
Grappig, iemand die 19 duels gespeeld heeft dit seizoen een bankzitter noemen..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:49 schreef hannoes het volgende:
Grappige reacties allemaal .... alsof Real Madrid en Liverpool in het vervolg bij Utrecht en Heerenveen komen shoppen!
25 mln voor een speler die al 5 jaar aan de lopende band scoort in de eredivisie, EL en CL ervaring heeft en hoge ogen gooide op een WK en 114 off doelpunten scoorde in die periode .... t.o.v. 7 mln (later 6) voor een bankzitter van Heerenveen die in 2 jaar Heracles 17 doelpunten heeft gescoord.
Relatief gezien klopt die verhouding gewoon niet. Als Nederlandse topclubs niet van de subtoppers kopen doet niemand het en stagneert de geldstroom.
Nou ja na Liverpool-Utrecht was er wel interesse in van Wolfswinkel, maar goed ik snap ook wel dat Liverpool graag de kat uit de boom kijkt, en liever een mertens of van wolfswinkel bij Ajax ziet doorontwikkelen dan direct bij Utrecht weg te kopen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:49 schreef hannoes het volgende:
Oh, hij staat wekelijks in de basis en daarom wilde hij weg???quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:25 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Grappig, iemand die 19 duels gespeeld heeft dit seizoen een bankzitter noemen..
Precies!!!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou ja na Liverpool-Utrecht was er wel interesse in van Wolfswinkel, maar goed ik snap ook wel dat Liverpool graag de kat uit de boom kijkt, en liever een mertens of van wolfswinkel bij Ajax ziet doorontwikkelen dan direct bij Utrecht weg te kopen.
Wilde hij niet weg omdat hij met de trainer in een soort van onmin leeft?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:27 schreef hannoes het volgende:
[..]
Oh, hij staat wekelijks in de basis en daarom wilde hij weg???
Helaas wel ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:24 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Klopt, als een speler van 16/17 een leuk jeugd ek/wk speelt dan sta je voor de rest van je carrière in de scoutingsboekjes van de grote clubs en die blijven je dan ook volgen. En als je echt indruk hebt gemaakt willen ze je meteen in de jeugdopleiding van die club stallen. Ze halen tegenwoordig liever 10 jonkies voor in totaal 10 miljoen waarvan er misschien 3 slagen dan dat ze één van die jonkies over 5 jaar halen voor 10 miljoen.
Nee hoor, zulke clubs halen liever nu zulke spelers en dan verhuren ze ze aan een mindere club. Anders moeten ze over 3 jaar het 4voudige betalen. Nu zullen niet alle clubs zo denken/handelen maar wel steeds meer clubs zie bijv. Inter met Castagnois.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou ja na Liverpool-Utrecht was er wel interesse in van Wolfswinkel, maar goed ik snap ook wel dat Liverpool graag de kat uit de boom kijkt, en liever een mertens of van wolfswinkel bij Ajax ziet doorontwikkelen dan direct bij Utrecht weg te kopen.
Hij speelt wekelijks, jij doet het in mijn ogen voorkomen alsof hij het wekelijks met een paar minuutjes mag doen...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:27 schreef hannoes het volgende:
[..]
Oh, hij staat wekelijks in de basis en daarom wilde hij weg???
Maar daar gaat het hier niet om hé...!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:34 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Wat mij betreft rot hij weg op de tribune, want ik heb totaal niks met Dost of die club
wat mij betreft is jouw mening iets waar ik niets mee heb.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:34 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Wat mij betreft rot hij weg op de tribune, want ik heb totaal niks met Dost of die club
Meestal als invaller. En als je dan ziet waar Heerenveen staat op de ranglijst snap ik die frustratie wel. Helemaal als een grote club als ajax jou wil hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:34 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Hij speelt wekelijks, jij doet het in mijn ogen voorkomen alsof hij het wekelijks met een paar minuutjes mag doen...
Ok thx for infoquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
wat mij betreft is jouw mening iets waar ik niets mee heb.
Clubs uit buitenland zien misschien dat er inderdaad goede spelers rondlopen bij de subtop in Nederland, maar behalve Honda (die overigens ook niet naar een Europese topclubs is gegaan) zijn die spelers die je opnoemt allemaal mislukt. De clubs zullen dus ook huiverig zijn om die spelers voor veel te kopen. Hoe je het ook draait of keert, spelers kopen bij de topclubs uit Nederland brengt dan toch iets minder risico mee omdat die beter tegen de druk bestemd zijn. Het is ook niet voor niks dat Twente het elftal nog bij elkaar heeft weten te houden. Met de crisis en financial fairplay op komst kijken de clubs liever de kat uit de boom om te zien of Twente en de prestaties van de spelers van Twente niet incidenteel waren.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:53 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Spelers van subtoppers in NL maken nu en in de toekomst de stap naar het buitenland zonder een tussenstop bij Ajax of PSV. Zie bijvoorbeeld een Matavz, Berg, Honda, Alves, Arnautovic etc.
Hebben we iets gemeenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:47 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Om het meer in zijn algemeenheid te zien, heb ik maling aan de "heren" voetballers die na een paar goede wedstrijden meteen een transfer naar een topclub "eisen".
Matavz en Mertens zijn idd heel wat meer waard dan Bas Dost en deze spelers zullen uiteindelijk ook heus wel voor goede bedragen weg gaan maar vaak pas ná dat Ajax of PSV interesse hebben getoond! Europese topclubs kijken naar Ajax, Feyenoord en PSV en naar de spelers waar deze clubs op bieden (zie Honda).... Matavz is echt een uitzondering!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:55 schreef Deetch het volgende:
7-8 miljoen is gewoon marktwaarde voor een Matavz bijvoorbeeld. Ajax moet niet steeds voor wisselgeld de beste spelers bij andere clubs wegkapen.
Gezien het niveau van ajax kan het voor sommige clubs interessanter zijn een speler te houden dan deze te verkopen als je door deze speler te houden ajax mooi onder je kan houden.
Dit is dan weerquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:47 schreef Schanulleke het volgende:
Prachtig dat van den Boog deze weg inslaat. Clubs die boven de hoofdprijs gaan zitten kunnen lekker opbollen, dan doen we het wel met eigen jeugd. Benieuwd hoe lang talentvolle spelers dan nog langjarige contracten willen aangaan met clubs als Heerenveen en Utrecht.
Achja ik denk dat we ook niet alle clubs over een kam kunnen scheren, maar voorheen was het toch zelden dat Europese clubs interesse hadden in spelers van Utrecht, Groningen enz. nu slaan zulke spelers eerder de top in NL over. Terwijl het voorheen altijd afwachten was waar de toppers van de subtop heen zouden gaan ? Ajax PSV of Feyenoord.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:57 schreef Vanduror het volgende:
[..]
Clubs uit buitenland zien misschien dat er inderdaad goede spelers rondlopen bij de subtop in Nederland, maar behalve Honda (die overigens ook niet naar een Europese topclubs is gegaan) zijn die spelers die je opnoemt allemaal mislukt. De clubs zullen dus ook huiverig zijn om die spelers voor veel te kopen. Hoe je het ook draait of keert, spelers kopen bij de topclubs uit Nederland brengt dan toch iets minder risico mee omdat die beter tegen de druk bestemd zijn. Het is ook niet voor niks dat Twente het elftal nog bij elkaar heeft weten te houden. Met de crisis en financial fairplay op komst kijken de clubs liever de kat uit de boom om te zien of Twente en de prestaties van de spelers van Twente niet incidenteel waren.
Daarnaast is Matavz ook nog niet rond en ook daarvan moet nog maar afgewacht worden of hij het gaat redden.
Dat is prima, maar dat is dus juist waar Ajax niet meer aan mee werkt. Dat is dan toch ook een eigen keuze? Blijkbaar is iedereen daar nogal verontwaardigd over, maar het lijkt mij niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks onzin.
Heerenveen weigert mee te werken aan dat soort praktijken, en terecht.
Wanneer Ajax een speler wil verkopen willen ze ook zoveel mogelijk er voor hebben.
En dan maakt het echt geen flikker uit aan welke club ze het meest kunnen verdienen.
Maar Rik lijkt nogal op zijn pik getrapt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:08 schreef Devz het volgende:
[..]
Dat is prima, maar dat is dus juist waar Ajax niet meer aan mee werkt. Dat is dan toch ook een eigen keuze? Blijkbaar is iedereen daar nogal verontwaardigd over, maar het lijkt mij niet meer dan logisch.
In mijn ogen maakt hij gewoon een statement.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:17 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar Rik lijkt nogal op zijn pik getrapt.
Sulejmani.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:19 schreef Scorpie het volgende:
De toppers van de subtop vallen ook keihard door de mand. Kijk naar een Berg, een Alves.
idd ja, die is toch ook min of meer een miskoop te noemen, speelt iets beter, maar niet voor dat geldquote:
nee, kutclubs die meeliften op de populariteit van Ajax, hoeveel mensen zouden er nog naar EL kijken als er geen Ajax op kwam?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
Kutjoden die denke dat alles om hun draait
Verschrikkelijk volk hé, die kutjoden ... Ze willen hun centen niet eens meer afgeven!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
Kutjoden die denke dat alles om hun draait
Maar daar bedoel ik ook mee dat een stap naar de top van NL ook niet altijd de juiste is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
idd ja, die is toch ook min of meer een miskoop te noemen, speelt iets beter, maar niet voor dat geld.
Hoe zit dat eigenlijk met die tijden? Ik dacht dat een club een voorkeur mocht opgeven, of niet?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En voor je met argumenten komt, leg even uit waarom Ajax 9 keer om 12:30 moet spelen en de rest van de topclubs niet 1 keer. Omdat veruit de meeste kijkers Ajax willen zien.
Heeft ook met politie, treinvervoer etc. te maken. Feyenoord heeft sinds de invoering van 12.30 als speeltijd de meeste op dat tijdstip moeten spelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, kutclubs die meeliften op de populariteit van Ajax, hoeveel mensen zouden er nog naar EL kijken als er geen Ajax op kwam?
En voor je met argumenten komt, leg even uit waarom Ajax 9 keer om 12:30 moet spelen en de rest van de topclubs niet 1 keer. Omdat veruit de meeste kijkers Ajax willen zien.
Dus omdat Ajax EL speelt, kijken mensen naar de EL?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, kutclubs die meeliften op de populariteit van Ajax, hoeveel mensen zouden er nog naar EL kijken als er geen Ajax op kwam?
Zien verliezen jaaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heeft niet direct met de populariteit te maken, maar meer dat risicowedstrijden niet op 14.30 gespeeld mogen worden. Omdat Ajax nou eenmaal veel rivalen heeft spelen ze ook vaker om 12.30. Ik denk ook dat EL zonder Ajax inderdaad minder kijkers zal trekken, maar dat geldt ook voor EL zonder Feyenoord of PSVquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat EL niet levensvatbaar is zonder Ajax jaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dus omdat Ajax EL speelt, kijken mensen naar de EL?
Ik kijk naar de EL als Nederlandse clubs spelen, maar zeker niet alleen voor Ajax...
kan het zijn dat je de Europa League verwart met Eredivisie Live?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dus omdat Ajax EL speelt, kijken mensen naar de EL?
Ik kijk naar de EL als Nederlandse clubs spelen, maar zeker niet alleen voor Ajax...
Nee dat niet, maar misschien wel EL met Eredivise Livequote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:58 schreef hannoes het volgende:
[..]
kan het zijn dat je de Europa League verwart met Eredivisie Live?
Zou zomaar kunnen want die gasten gaan toch nooit naar wedstrijdenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat EL niet levensvatbaar is zonder Ajax ja.
Dat verklaart meteen waarom Ajax van alle eredivisieclubs al jaren per wedstrijd gemiddeld de meeste toeschouwers op de tribune heeft zittenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen want die gasten gaan toch nooit naar wedstrijden
Er kunnen er nou eenmaal niet meer in dan een kleine 50000quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen want die gasten gaan toch nooit naar wedstrijden
Welnee man. Bezoekersaantallen bij ajax worden bepaald n.a.v. het verkochte kaarten en niet het aantal bezoekers.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er kunnen er nou eenmaal niet meer in dan een kleine 50000.
De economie werkt in ieder geval niet zo dat we voor alles naar draagkracht betalen volgens mij!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Snuf. het volgende:
Oh god de arrogante paupers uit Amsterdam roepen ook weer wat hoor![]()
Het hele betoog slaat nergens op. Natuurlijk vragen clubs meer geld als Ajax komt, ze weten ook dat die net 26,5 miljoen hebben ontvangenDie koekwaus heeft de economie niet helemaal goed begrepen volgens mij
Bij het onderhandelen werkt het wel degelijk zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:07 schreef hannoes het volgende:
[..]
De economie werkt in ieder geval niet zo dat we voor alles naar draagkracht betalen volgens mij!
Of wil jij ook meer betalen voor dezelfde spijkerbroek als je werkeloze buurman
Ze kopen toch zelf ook een speler voor relatief weinig en verkopen hem dan later met 10 miljoen winst. Net zo 'oneerlijk' .quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:07 schreef hannoes het volgende:
[..]
De economie werkt in ieder geval niet zo dat we voor alles naar draagkracht betalen volgens mij!
Of wil jij ook meer betalen voor dezelfde spijkerbroek als je werkeloze buurman
Suarez kopen ze voor 8 miljoen en ze verkopen hem 3 jaar later voor 25 miljoen euro.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef hannoes het volgende:
Dus jullie denken dat Ajax Suarez ook voor een minder bedrag had laten gaan naar een club met minder geld dan Liverpool?
da's niet echt een antwoord op m'n vraag.... het gaat er om of je de éne club een hogere vraagprijs vraagt als de andere club! Er wordt hier gesuggereerd dat Ajax dat ook doet en dat betwijfel ik in het geval van Suarez.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Suarez kopen ze voor 8 miljoen en ze verkopen hem 3 jaar later voor 25 miljoen euro.
Winst van 17 miljoen voor die gasten. En dan nog janken als Heerenveen 1 of 2 miljoen extra wil voor Bas Dost?
Het is logisch dat je het maximale voor een speler wil hebben. Als een speler bij je weggaat wil je er zoveel mogelijkheid geld voor krijgen. Waar hij daarna naar toe gaat maakt geen donder uit. Al zit ie bij Emmen op de bank.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:31 schreef hannoes het volgende:
[..]
da's niet echt een antwoord op m'n vraag.... het gaat er om of je de éne club een hogere vraagprijs vraagt als de andere club! Er wordt hier gesuggereerd dat Ajax dat ook doet en dat betwijfel ik in het geval van Suarez.
Precies!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Snuf. het volgende:
Feyenoord wil Dost kopen, vervolgens komt Ajax erbij, dan is het toch logisch dat de vraagprijs stijgt?
Dat niet alleen. Ik denk dat er qua clausules ook veel meer viel te halen bij die club. Denk niet dat Ajax weer zo op zijn muil gaat met een transfer zoals die van Mickey, waarbij ze achteraf, na een paar jaar, ook nog een zak geld moeten geven omdat ze eindelijk een keertje CL spelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Snuf. het volgende:
Feyenoord wil Dost kopen, vervolgens komt Ajax erbij, dan is het toch logisch dat de vraagprijs stijgt?
Alleen logisch als de vraagprijs voor allebei de clubs stijgt maar dat was dus niet zo!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Snuf. het volgende:
Hoezo niet? En wat is die bron nou eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef hannoes het volgende:
[..]
Alleen logisch als de vraagprijs voor allebei de clubs stijgt maar dat was dus niet zo!
Je weet niet precies hoe dat gegaan is. En daarnaast mag Heerenveen het toch zelf bepalen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef hannoes het volgende:
[..]
Alleen logisch als de vraagprijs voor allebei de clubs stijgt maar dat was dus niet zo!
Dat is dan wel weer logisch aangezien Feyenoord geen concurrent is en Ajax wel en je concurrent wil je niet versterken zonder er zelf beter van te woorden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef hannoes het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat er eventueel aan clausules is afgesproken?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef hannoes het volgende:
[..]
Inhoudelijk zeg je hetzefde als ik maar je bent het niet met v.d. Boog eens.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Het is logisch dat je het maximale voor een speler wil hebben. Als een speler bij je weggaat wil je er zoveel mogelijkheid geld voor krijgen. Waar hij daarna naar toe gaat maakt geen donder uit. Al zit ie bij Emmen op de bank.
Als je het zo bekijkt dan is het een kwestie van vraag en aanbod. Hierbij word natuurlijk ook gekeken naar de situatie van die andere club, financieel gezien. Bij Liverpool was die situatie oké, het irritante is echter voor Ajax dat ze er misschien nog wel meer geld voor konden krijgen, omdat ze die andere speler waarschijnlijk ook duur hadden ingekocht.
Situatie van Feijenoord is nooit helder geweest. Ik kan mij voorstellen dat je voor zo'n club minder transfergeld vraagt, maar dat je met meer clausules werkt. En aan de kant van Ajax word er altijd wel wat geschreeuwd. Dat een club als Heerenveen daar niet in meegaat siert ze, maar dat wil niet zeggen dat Ajax gelijk heeft. Dat geeft die uitspraken van van den Boog wel aan. Die heeft het allesbehalve bij het rechte eind.
Tjah, die bron is gewoon wat er in de media komt, daar moet ik het mee doen en jullie ook. Als dat verhaal niet klopt is dat jammer maar niet zo relevant ... want er zijn hier heel veel mensen die beweren dat als het verhaal wel waar zou zijn dat volkomen logisch is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:43 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Hoezo niet? En wat is die bron nou eigenlijk?
Want ik heb dat nooit echt begrepen.
Volgens mij was Heerenveen tot aan het laatst met Ajax in onderhandelingen. Heb toen nooit meer iets over Feyenoord gehoord
Klopt, maar als zij vervolgens niet willen zakken dan moeten ze niet gek opkijken als Ajax afhaakt. In deze is Heerenveen gewoon de grote verliezer geweest.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:11 schreef Kabolter het volgende:
Ik vind de stelling verkeerd. Heerenveen vraagt misschien meer, omdat ze weten dat een club dat kan betalen. Daarbij maken ze een afweging wat de club maximaal wil betalen en zo ga je de onderhandelingen in. Er is geen enkele club die dit niet doet. Het is echter niet zo dat ze een speler 3x over de kop doen als ze geen potentie meer in zien. Ik denk dat ze het nog steeds wel zien zitten met Bas.
De intentie is een signaal afgeven dat Ajax niet langer meer 'zomaar' alles betaalt en dat hij betwijfelt of ze deze clubs dan op de lange termijn ook hun begroting nog rond kunnen krijgen (zoals je zelf al aangeeft kan dat een probleem worden bij Heerenveen).quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:11 schreef Kabolter het volgende:
Ik vind de stelling verkeerd. Heerenveen vraagt misschien meer, omdat ze weten dat een club dat kan betalen. Daarbij maken ze een afweging wat de club maximaal wil betalen en zo ga je de onderhandelingen in. Er is geen enkele club die dit niet doet. Het is echter niet zo dat ze een speler 3x over de kop doen als ze geen potentie meer in zien. Ik denk dat ze het nog steeds wel zien zitten met Bas.
Vergeet overigens niet dat Heerenveen er ook financieel niet meer zo sterk voor staat en dat ze de afgelopen jaren aardig wat spelers hebben gekocht die het bijna alleen niet weten waar te maken in combinatie met spelers die te veel salaris kregen. Het is sowieso niet realistisch want clubs weten ook wel dat er altijd wel een club is die net iets minder voor een speler zal vragen (mocht je spelers onderling kunnen vergelijken). Het lijkt nu net alsof Ajax denkt dat ze prijsafspraken onderling maken. Dan ben je wel heel erg parra.
Ik denk dat Heerenveen niet in het achterhoofd heeft gehouden dat zij een concurrent van hun zodoende sterker maken. Zelfs het Ajax van nu is (ik hoop namelijk voor ze dat het beter gaat worden) geen concurrent voor Heerenveen. En ik denk niet dat dat een reden is geweest. Dan zijn er op dit moment zoveel concurrenten (ik tel er sowieso 10).
Ik vind je stelling wel interessant. Ik vind het alleen raar dat iedereen bij deze stelling blijft. Het is toch zo helder als glas dat van den Boog deze uitspraken doet doordat hij, en de mensen om hem heen, faalt.
Ik snap niet dat iedereen dit maar slikt. Er moeten toch wel meer mensen zijn die vraagtekens bij deze uitspraken zet? En dan bedoel ik vooral vanuit welke intentie deze zijn gemaakt.
Nou, de fans van Utrecht, Groningen, Heerenveen, Fc Twente, AZ, PSV, Feyenoord en misschien ook wel die van ADO of Roda. Ik denk niet dat die de TV uitlaten als hun club tegen Liverpool speelt. Tenzij ze natuurlijk het stadion zitten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
1) Het is een feit dat er veruit de meeste mensen naar een wedstrijd van Ajax kijken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:28 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Nou, de fans van Utrecht, Groningen, Heerenveen, Fc Twente, AZ, PSV, Feyenoord en misschien ook wel die van ADO of Roda. Ik denk niet dat die de TV uitlaten als hun club tegen Liverpool speelt. Tenzij ze natuurlijk het stadion zitten.
Maar je hebt wel gelijk: als de verheven club uit Amsterdam speelt, dan knielen we voor het scherm en slaan we een kruisje. Ajax tilt het bedroevende niveau van de Europa League naar een hoger plan.
Rik slaat stoere taal uit om te verbloemen dat hij degene is die verantwoordelijk is voor het mislukken van de transfer van Dost.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:17 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar Rik lijkt nogal op zijn pik getrapt.
Dan moeten we daar toch eens een nieuwe afkorting voor verzinnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:33 schreef Devz het volgende:
[..]
2) Het gaat om Eredivisie Live, niet om de Europa League.
Nee. Dan hadden ze Suarez gewoon niet verkocht, ze wilden hem namelijk niet per sé kwijt. Net zoals Heerenveen Dost niet kwijt wil en ze daarom een hoog bedrag vragen. Schijnbaar is iedereen bij Ajax vergeten dat Dost een half jaar geleden voor ruim 3 miljoen naar Heerenveen is verhuisd, ondanks interesse van Ajax, zoals hier staat. Dat hij dan bij Heerenveen met zijn volle verstand een contract tekent en een half jaar later zich bedacht heeft, daar heeft Heerenveen niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef hannoes het volgende:
Dus jullie denken dat Ajax Suarez ook voor een lager bedrag had laten gaan naar een club met minder geld dan Liverpool?
Cijfers? Feyenoord trekt naar het schijnt ook vrij veel kijkers. En ik meen me zelfs te herinneren uit de VI dat Feyenoord de meeste supporters in het land heeft.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:33 schreef Devz het volgende:
[..]
1) Het is een feit dat er veruit de meeste mensen naar een wedstrijd van Ajax kijken.
2) Het gaat om Eredivisie Live, niet om de Europa League.
Nou, mocht ik het zo positief bekijken dan snap ik nog steeds niet waarom Ajax dan hier mee komt. Dit had ook gewoon naar de clubs gecommuniceerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:25 schreef hannoes het volgende:
[..]
De intentie is een signaal afgeven dat Ajax niet langer meer 'zomaar' alles betaalt en dat hij betwijfelt of ze deze clubs dan op de lange termijn ook hun begroting nog rond kunnen krijgen (zoals je zelf al aangeeft kan dat een probleem worden bij Heerenveen).
Dat Ajax heeft gefaalt in de scouting en in de opleiding is helemaal waar en Rik zou er beter aan doen om daar een verband te leggen i.p.v. zomaar roepen dat ze dan alleen nog maar spelers uit het buitenland gaan halen. Hij zou moeten zeggen ... 'dan halen wij de volgende Dost en Mertens zelf wel uit de Jupiler League' en schakelen we de 'tussenhandel' uit.
Goed, vd Boog faalt qua scouting EN opleiding ... maar dan nog mag hij best een signaal afgeven voor de toekomst naar de andere clubs. Bedragen zoals we voor Sulejmani hebben betaald hebben ons namelijk aan de afgrond gebracht en dat moet stoppen. Een boodschap naar binnen en naar buiten toe.
Ik zie dat niet als een poging om de supporters te paaien ofzo maar misschien ben ik dan wel te naïef.
Tv geld wordt verdeeld door allerlei dingen, in ieder geval de helft wordt bepaald door de prestaties van de afgelopen 3 jaar. En verder heb je nog wat kleine dingen die samen het andere deel vormen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:37 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dan moeten we daar toch eens een nieuwe afkorting voor verzinnen.![]()
Maar Ajax wil dus meer geld hebben van Eredivisie Live. Hoe wordt het nu verdeeld dan?
Lollig dat het altijd de grootste Calimero's zijn die met dit soort plaatjes komen.quote:
Volgens het laatste jaarlijkse onderzoek van Sport+Markt staat Ajax op 15 met supportersaantallen in Europa, namelijk 7,1 miljoen. In Nederland heeft Ajax 4,3 miljoen supporters, wat 39% van de Nederlandse voetbalfans is. Deze 39% is zelfs het een na hoogste percentage van fans voor een club uit een bepaald land, alleen Dynamo Kiev heeft met 47% van de voetbalfans uit Oekraine een groter percentage fans.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:37 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Cijfers? Feyenoord trekt naar het schijnt ook vrij veel kijkers. En ik meen me zelfs te herinneren uit de VI dat Feyenoord de meeste supporters in het land heeft.
Dat zal moeten blijken. Als Dost er 14 maakt de komende maanden, dan gaat hij voor 15 miljoen naar Schalke of Lyon. De tijd zal het leren. Of zoals de Chinezen zeggen: "Dat u maar mag voetballen in interessante tijden.."quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:24 schreef Devz het volgende:
In deze is Heerenveen gewoon de grote verliezer geweest.
Nope, stiekem weg gepluktquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hahahhaaaah heb je die zelf bedacht op je zolderkamer dirkje![]()
![]()
![]()
Waar is dat voor nodig dan? Dat is toch logisch? Utrecht betaalt ook niet 'zomaar' grote sommen geld voor spelers. Groningen idem dito. Twente vindt acht ton ook teveel voor een half jaar Janssen. Soms is een speler gewoon te duur. Jammer dan. Maar dan moet je niet achteraf dom gaan lopen piepen dat ze teveel vroegen, want dan maak je jezelf én je club belachelijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:25 schreef hannoes het volgende:
De intentie is een signaal afgeven dat Ajax niet langer meer 'zomaar' alles betaalt
Ja dat vind ik eigenlijk ook; op mij komt het namelijk over alsof van den boog dit statement wil maken om zijn eigen hachje te redden. Ze hebben Suarez laten gaan voor een goed bedrag, chapeau! Maar de doelstelling van Ajax is eens in de drie jaar kampioen? Dat redt je niet door je ster spelers te laten gaan. Ze hebben hun goalgetter verkocht, maar er niets voor teruggekocht.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:08 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Waar is dat voor nodig dan? Dat is toch logisch? Utrecht betaalt ook niet 'zomaar' grote sommen geld voor spelers. Groningen idem dito. Twente vindt acht ton ook teveel voor een half jaar Janssen. Soms is een speler gewoon te duur. Jammer dan. Maar dan moet je niet achteraf dom gaan lopen piepen dat ze teveel vroegen, want dan maak je jezelf én je club belachelijk.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:37 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Cijfers? Feyenoord trekt naar het schijnt ook vrij veel kijkers. En ik meen me zelfs te herinneren uit de VI dat Feyenoord de meeste supporters in het land heeft.
Droom lekker verder...quote:Ajax heeft meer fans dan PSV, Feyenoord en AZ bij elkaar
Maandag, 1 maart 2010 om 21:30Ajax zit al een tijdje zonder hoofdprijs, maar blijft de meest geliefde club van Nederland. Uit een onderzoek van Voetbal International blijkt dat de Amsterdamse club nog altijd veruit de meeste supporters heeft van de clubs uit de Eredivisie. Volgens het praatprogramma heeft Ajax meer dan PSV, Feyenoord en AZ samen.
De club uit de hoofdstad, qua prijzenkast ook de grootste club uit het land, zou in Nederland 3,7 miljoen supporters hebben. Daarmee blijft Ajax de concurrentie ver voor. Minst populaire ploeg uit de Eredivisie is hekkensluiter RKC Waalwijk, met slechts 9000 fans. Willem II is ook op deze ranglijst voorlaatste.
Voor de verdeling van de tv-gelden is het aantal supporters slechts één van de factoren. Ook de sportieve prestaties van de laatste drie seizoenen spelen een rol, maar ondanks dat Ajax in deze periode geen titel won, staat de club nog bovenaan bij de verdeling van de tv-gelden. FC Twente is volgens het onderzoek de club die het meest gegroeid is.
Ja, want die kunnen alles moeiteloos betalen!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:50 schreef Doublepain het volgende:
Goedzo.. Kan alles mooi naar PSV komen..
Kan je wel dom lopen doen, maar het is gewoon waar.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:56 schreef matthisl het volgende:
"De tv-gelden worden keurig verdeeld over alle clubs terwijl er veel meer mensen naar Ajax kijken dan naar de meeste andere clubs."
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ajax
Dus Nederland heeft 10 miljoen voetbalsupporters? (grof gerekend maar ik zit vol tandartsverdoving te typen)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:58 schreef Vanduror het volgende:
[..]
In Nederland heeft Ajax 4,3 miljoen supporters, wat 39% van de Nederlandse voetbalfans is.
Alsof dat zal helpen.. FIFA zal heus wel Madrid, Barça, Chelsea etc. Helpen.. Ze verzinnen daarvoor een ''speciale'' regel..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:12 schreef Schanulleke het volgende:
Sowieso kan ik niet wachten tot over een paar jaar de financial fair-play een feit is!
Nou ja misschien rekenen ze met mensen die een bepaalde club willen volgen, kan me best voorstellen dat er mensen graag naar de wedstrijden van Ajax kijken, maar ook naar Heerenveen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus Nederland heeft 10 miljoen voetbalsupporters? (grof gerekend maar ik zit vol tandartsverdoving te typen)
Lijkt me nogal optimistisch gereken van een sportmarketing bureau. Niet echt een betrouwbare partij. Misschien hebben er wel 10 miljoen mensen naar de WK finale gekeken...maar dat zijn niet automatisch voetbalsuporters!
Echt, doen alsof Ajax gewoon een van de 18 is, dat is een kneuterige vorm van communisme. Niet alle ploegen zijn gelijk en dus worden ze niet gelijk betaald. Dat is nu al niet zo gelukkig maar het kan nog veel beter.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:20 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Kijk de eredivisie is een gezamelijk project van achttien clubs, en Ajax is daar gewoon 1/18 van, ongeachte hoe groot het is; het is niet dat Ajax meer wedstrijden speelt in de eredivisie...
Straks eisen ze een seizoenstart met +10 punten...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Echt, doen alsof Ajax gewoon een van de 18 is, dat is een kneuterige vorm van communisme. Niet alle ploegen zijn gelijk en dus worden ze niet gelijk betaald. Dat is nu al niet zo gelukkig maar het kan nog veel beter.
Het is een feit dat wedstrijden van Ajax meer kijkers en bezoekers trekken. Niet alleen in de Arena trouwens, ook als Ajax uit speelt is het voor alle clubs ineens veel eenvoudiger om het stadion te vullen.
Het wordt hoog tijd dat Ajax dat beter te gelde maakt, juist met de financial fair/play op komst en met de steeds dichterbij komende subtop is de tijd van sociaal doen wel weer voorbij.
Haha je zei ajaks, goed verzonnen manquote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:43 schreef Stokstaart het volgende:
Het zou echt iets voor ajaks zijn om een competitie voor zichzelf te beginnen.
En er dan na 1 speelronde achterkomen dat je meer teams nodig hebt
We doen in ieder geval mee tot het einde!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:29 schreef Jwells het volgende:
We worden gewoon kampioen met deze selectie..
Ajax F1 doet het idd goed..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:29 schreef Jwells het volgende:
We worden gewoon kampioen met deze selectie..
Ja hoor, Ajax meer supporters dan Feyenoord, PSV en AZ bij elkaarquote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dit vind ik eerder arrogantie en machtsmisbruik; alsog Mertens die miljoenen niet waard is... maar hé prima, wanneer wij Mertens van de zomer mogen houden, en ik volgend jaar samen met de rest van de Utrecht supporters zie hoe Mertens die kampioensschaal omhoog houdt, dan kan Ajax in ieder geval zeggen dat ze misschien wel weer die derde ster niet hebben, maar tenminste ook geen 8 miljoen voor dat kampioenschap hebben betaald!
Zolang Ajax in de Eredivisie speelt bepaalt de KNVB de Tv deals volgens mij...Niemand wil alleeen Ajax zien, ze willen een competitie zien. Die competitie is niet van Ajax. Simpel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 01:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Rik kan toch ook met een externe mediamogul om tafel zitten en hogere inkomsten vangen voor de uitzendrechten van de Ajax-wedstrijden?
Moet hij echter niet vreemd opkijken dat de andere clubs zich meer van hem vervreemden...
Het is vaak genoeg wel goed gegaan alleen de afgelopen jaren is de scouting zo dramatisch slecht. Ik bedoel begin deze eeuw waren er genoeg rechtstreeks uit het buitenland gehaald Ibrahimovic, Chivu, Lobont, Pienaar en in de gouden jaren Litmanen en Kanu.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat was nou eigenlijk de laatste speler die Ajax in het buitenland opgepikt heeft en een succes is geworden? Ibrahimovic? De volgende is "misschien" Eriksen...
Ja KNVB bepaalt dat maar in genoeg landen worden de TV rechten door de clubs individueel verkocht.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zolang Ajax in de Eredivisie speelt bepaalt de KNVB de Tv deals volgens mij...Niemand wil alleeen Ajax zien, ze willen een competitie zien. Die competitie is niet van Ajax. Simpel.
Het is zoals eerder gesteld werd. Als ajaks star gaat lopen doen gaan die talentvolle jongens gewoon naar psv of twente en anders naar het buitenland.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:11 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is vaak genoeg wel goed gegaan alleen de afgelopen jaren is de scouting zo dramatisch slecht. Ik bedoel begin deze eeuw waren er genoeg rechtstreeks uit het buitenland gehaald Ibrahimovic, Chivu, Lobont, Pienaar en in de gouden jaren Litmanen en Kanu.
Dat er geen goede spelers meer uit het buitenland worden gehaald ligt echt aan de scouting en als die het wel goed doen komt de technische leiding niet in actie.
Ja maar de voetbalclubs zelf hebben bepaald dit onder één organisatie te brengen om er zo meer geld voor te krijgen. Eredivisie Live is keihard geflopt met de verkoop van televisierechten, en nu loopt Ajax te janken terwijl ze het zelf zo hebben voorgesteld; ik ga mezelf herhalen, maar ook dat is wanbeleid...quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja KNVB bepaalt dat maar in genoeg landen worden de TV rechten door de clubs individueel verkocht.
Rechten op wat? wedstrijden buiten de competitie?quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja KNVB bepaalt dat maar in genoeg landen worden de TV rechten door de clubs individueel verkocht.
Rechten op de thuiswedstrijden. De clubs zijn overeengekomen dat ze die rechten gezamelijk inbrengen en dat er dan een packagedeal wordt aangeboden. Dit levert veel clubs meer op dan wanneer zij dit alleen individueel zouden verkopen. Maar Ajax doet zichzelf op deze manier tekort aangezien zij de rechten op de thuiswedstrijden beter zelf zouden kunnen verpatsen en daar de volle opbrengst van houden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Rechten op wat? wedstrijden buiten de competitie?
Veel supporters ook niet. Die komen hier wel om het hardst Calimero roepen maar ondertussen weten ze allemaal wat de kurk is waar het Nederlandse voetbal op drijft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:56 schreef hannoes het volgende:
En toch denk ik dat een flink aantal penningmeesters van wat bvo's niet zo hard lachen om vd Boog's uitlatingen!
Ja maar Ajax deed het weer dom toen eerst wachten op de verkoop van Sneijder en toen pas achter Suarez aangaan. Als je anticipeert daarop had je hem misschien goedkoper gehad.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het is zoals eerder gesteld werd. Als ajaks star gaat lopen doen gaan die talentvolle jongens gewoon naar psv of twente en anders naar het buitenland.
Dan had zo'n Suarez dus bij psv gespeeld. Als je vervolgens niks zinnigs scout kan je de komende jaren sportief niks verwachten.
Niet dat het met Luis wel indrukwekkend was maar toch
Ach, ik moet nog maar zien hoelang het 'nieuwe beleid' van vd Boog houdbaar is. Feit is dat heel veel spelers een tussenstap nodig hebben bij een club als Utrecht/Groningen/Heerenveen voordat ze bij een team als Ajax kunnen voetballen door de hele andere druk die er daar opstaat. Ik denk niet dat spelers van vergelijkbare clubs als de eerste genoemde drie in het buitenland veel goedkoper zullen zijn dan in Nederland, terwijl ze wel het nadeel hebben dat ze nog geen gewenning hebben gehad in Nederland.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:56 schreef hannoes het volgende:
En toch denk ik dat een flink aantal penningmeesters van wat bvo's niet zo hard lachen om vd Boog's uitlatingen!
Dat gaat mij iets te ver. Ajax heeft het grootste imago en de rijkste historie, maar stellen dat het Nederlandse voetbal enkel en alleen op Ajax drijft lijkt mij iets te veel eer. Feyenoord is de eerste en laatste Nederlandse ploeg die een Europacup won, en PSV is oud Europacup 1 winnaar, en de laatste Nederlandse ploeg die echt succesvol was in de Champions League. Tuurlijk voor Ajax valt er meer uit het televisiecontract te halen, als ze puur voor het eigen financiele belang gaan, maar ik denk dat een ploeg die al 8 jaar geen kampioen is, iets meer bescheidenheid zou passen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Veel supporters ook niet. Die komen hier wel om het hardst Calimero roepen maar ondertussen weten ze allemaal wat de kurk is waar het Nederlandse voetbal op drijft.
Het is 6 jaar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:30 schreef zlakto het volgende:
[..]
Dat gaat mij iets te ver. Ajax heeft het grootste imago en de rijkste historie, maar stellen dat het Nederlandse voetbal enkel en alleen op Ajax drijft lijkt mij iets te veel eer. Feyenoord is de eerste en laatste Nederlandse ploeg die een Europacup won, en PSV is oud Europacup 1 winnaar, en de laatste Nederlandse ploeg die echt succesvol was in de Champions League. Tuurlijk voor Ajax valt er meer uit het televisiecontract te halen, als ze puur voor het eigen financiele belang gaan, maar ik denk dat een ploeg die al 8 jaar geen kampioen is, iets meer bescheidenheid zou passen.
Qua prestaties stelt Ajax al 6 jaar idd veel te weinig voor maar de bedragen die ze voor spelers binnenhalen zijn wel degelijk vele malen hoger dan wat andere clubs weten binnen te halen. Als Ajax Dost van Heerenveen koopt voor de gevraagde 6 miljoen profiteren Emmen en Heracles daar vaak ook nog van en als Ajax Dost na een paar jaar aan een topclub zou verkopen pakken de opleidingsclubs daar weer een graantje van mee en zo blijft het geld rollen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:30 schreef zlakto het volgende:
[..]
Dat gaat mij iets te ver. Ajax heeft het grootste imago en de rijkste historie, maar stellen dat het Nederlandse voetbal enkel en alleen op Ajax drijft lijkt mij iets te veel eer. Feyenoord is de eerste en laatste Nederlandse ploeg die een Europacup won, en PSV is oud Europacup 1 winnaar, en de laatste Nederlandse ploeg die echt succesvol was in de Champions League. Tuurlijk voor Ajax valt er meer uit het televisiecontract te halen, als ze puur voor het eigen financiele belang gaan, maar ik denk dat een ploeg die al 8 jaar geen kampioen is, iets meer bescheidenheid zou passen.
Kom op mensen. Dit is toch gewoon lachwekkend. Zeg dan dat je als Ajax-zijnde voor goedkopere, kwalitatief minder goede spelers gaan. Een club gaat gewoon voor de goedkoopste speler in vergelijking met zijn kwaliteiten en groeimogelijkheden.quote:Buitenland
"De derde wijze waarop wij extra betaalden, was wanneer een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer."
Even een reactie op dit stukje ... check http://www.transfermarkt.(...)fers/verein_317.htmlquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:18 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Zie sowieso Ajax, qua verkopende club, wel eens overgeslagen kunnen worden als je de tendens van de afgelopen jaren ziet. Europese clubs weten de afgelopen paar jaar al heel wat makkelijker de andere Nederlandse clubs te vinden.
Zo bedoelde hij het niet .Rickie bedoelde dat Ajax niet meteen de hoofdprijs moet betalen voor nog niet bewezen eredivisie spelers/middenmoot.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:37 schreef hannoes het volgende:
[..]
Even een reactie op dit stukje ... check http://www.transfermarkt.(...)fers/verein_317.html
Je kan per club naar transferopbrengsten zoeken op de site.
Als je wat bedragen optelt komt Ajax in de laatste 5 jaar aan een totaalopbrengst van 122,9 miljoen Britse ponden (zo'n 147,5 miljoen euro) aan tranfers. Twente komt in dezelfde laatste 5 jaar op een totaal van 37,8 miljoen Britse ponden (zo'n 45,4 miljoen euro's).
Ajax haalt echt veel gemakkelijker grote bedragen binnen dan bijvoorbeeld Twente die toch echt hele goede spelers hebben gehad in de laatste 5 jaar. Het zou voor alle clubs goed zijn als er wat van dat geld dat Ajax opbrengt in de Nederlandse competities terechtkomt!
O.k. excuus dan heb ik het verkeerd gelezen ... maakt niet uit, het blijft een leuke site om wat sommetjes mee te maken en conclusies uit te trekken mb.t. Rik's uitspraken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zo bedoelde hij het niet .Rickie bedoelde dat Ajax niet meteen de hoofdprijs moet betalen voor nog niet bewezen eredivisie spelers/middenmoot.
Je hebt gelijk, valt echter wel op dat de afgelopen 3 jaar ineens de verkoop van de andere clubs in een grote lift zitten. Om bij Twente te blijven: ik zie Ajax niet snel zoveel geld voor Elia, Arnautovic, Stam en Engelaar betalen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:37 schreef hannoes het volgende:
[..]
Even een reactie op dit stukje ... check http://www.transfermarkt.(...)fers/verein_317.html
Je kan per club naar transferopbrengsten zoeken op de site.
Als je wat bedragen optelt komt Ajax in de laatste 5 jaar aan een totaalopbrengst van 122,9 miljoen Britse ponden (zo'n 147,5 miljoen euro) aan tranfers. Twente komt in dezelfde laatste 5 jaar op een totaal van 37,8 miljoen Britse ponden (zo'n 45,4 miljoen euro's).
Ajax haalt echt veel gemakkelijker grote bedragen binnen dan bijvoorbeeld Twente die toch echt hele goede spelers hebben gehad in de laatste 5 jaar. Het zou voor alle clubs goed zijn als er wat van dat geld dat Ajax opbrengt in de Nederlandse competities terechtkomt!
Ik vind die verkoop 'lift' van de andere clubs dus nog wel tegenvallen eigenlijk. Ik schrok van hoe weinig Twente heeft weten binnen te halen de laatste jaren voor sommige spelers. Heerenveen doet het wat dat betreft beter.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:57 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, valt echter wel op dat de afgelopen 3 jaar ineens de verkoop van de andere clubs in een grote lift zitten. Om bij Twente te blijven: ik zie Ajax niet snel zoveel geld voor Elia, Arnautovic, Stam en Engelaar betalen.
Voor de Nederlandse spelers betalen ze misschien te veel in hun ogen, maar op een paar uitzonderingen na zie ik ze nou ook niet echt klappers maken met de aankoop van buitenlandse spelers. Zowel sportief als financieel.
Landzaat kan ik me bedenken, meer niet. Onzin dus.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:34 schreef Schanulleke het volgende:
Twente kiest ook voornamelijk voor spelers in de herfst van hun carrière die daarna onverkoopbaar zijn. Weinig risico maar ook weinig belonend.
Noem ze eens.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:34 schreef Schanulleke het volgende:
Twente kiest ook voornamelijk voor spelers in de herfst van hun carrière die daarna onverkoopbaar zijn. Weinig risico maar ook weinig belonend.
Nou ja, dat ja. Niets meer aan toe te voegen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:50 schreef BasEnAad het volgende:
Oh God ja, waarom zou iedereen toch een hekel aan Ajax hebben? Trieste arrogante kutclub![]()
![]()
?????????????????????quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:45 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer logisch aangezien Feyenoord geen concurrent is en Ajax wel en je concurrent wil je niet versterken zonder er zelf beter van te woorden.
Buiten dat heeft Ajax meer geld, die combinatie helpt Ajax in deze niet natuurlijk.
quote:
quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ruiz, Stoch, Douglas, Braafheid, De Jong, Chadli. OH wacht...
quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:34 schreef Schanulleke het volgende:
Dat wordt ook niet betwist. Er zit alleen minder transferwaarde aan dan aan de superieur opgeleide jeugdige talenten afkomstig van de mooiste club van Nederland.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:47 schreef Paul-89 het volgende:
En daarbij Twente weet meestal de juiste spelers te halen welke leeftijd ze dan ook hebben de meeste zijn gewoon van waarde en de selectie lijkt volledig in balans.
Ik ben anders heel benieuwd hoever ze komen met de selectie die ze nu hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:54 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
?????????????????????
Hoe is Ajax een concurrent van Heerenveen. Waarom denk iedereen ineens een concurrent van Ajax te zijn. Te veel gedronken of zo?
Overigens snap ik dat van die vraagprijs en zo wel en vind ik dat van der boog een hoop lult en weinig presteert. Maar het siert hem dat hij niet ineens 3 mil extra betaald voor een bankzitter nu. Dan liever verder et de talenten en selectie die we al hadden.
Ben ik met je eens ... En zo zijn ze dus ook gewoon een topclub geworden. Maar om een topclub te blijven zullen ze toch ook eens een paar financiële klappers moeten maken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:47 schreef Paul-89 het volgende:
N'Kufo zat al bij Twente sinds 2003, en die hadden ze tussentijds nog meerdere malen kunnen verkopen maar zowel N'Kufo als Twente hadden daar geen oren naar. En hij heeft misschien geen transfersom opgeleverd maar is van ontzettend waarde geweest voor Twente.
En daarbij Twente weet meestal de juiste spelers te halen welke leeftijd ze dan ook hebben de meeste zijn gewoon van waarde en de selectie lijkt volledig in balans.
Als Ajax top 3 eindigt, hebben ze het weer goed gedaan. Net als PSV en Twente. En als Groningen of wellicht ADO top 3 eindigen, dan hebben ze het fantastisch gedaan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben anders heel benieuwd hoever ze komen met de selectie die ze nu hebben.
Zo "fantastisch" zijn ze dit seizoen nou ook weer niet en daarbij vraag ik me af of andere clubs niet alleen al qua mentaliteit een beter elftal hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als Ajax top 3 eindigt, hebben ze het weer goed gedaan. Net als PSV en Twente. En als Groningen of wellicht ADO top 3 eindigen, dan hebben ze het fantastisch gedaan.
Heb je het nu over Ado/Groningen, of over Ajax?quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:59 schreef Kluts het volgende:
[..]
Zo "fantastisch" zijn ze dit seizoen nou ook weer niet en daarbij vraag ik me af of andere clubs niet alleen al qua mentaliteit een beter elftal hebben.
Ajax.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heb je het nu over Ado/Groningen, of over Ajax?
Als ADO of Groningen in de top 3 eindigt, dan hebben ze het voor hun doen gewoon geweldig gedaan, gezien de budgetten en het spelersmateriaal en de prestaties van voorgaande jaren
Gelukkig gaat bij mijn weten nog altijd de UEFA over de EL en CLquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Alsof dat zal helpen.. FIFA zal heus wel Madrid, Barça, Chelsea etc. Helpen.. Ze verzinnen daarvoor een ''speciale'' regel..
Ow, daar ben ik het mee eens, maar Ajax hoort wel gewoon top 3 te eindigen, en wanneer dat lukt hebben ze het goed gedaan. Als ze 1ste worden hebben ze het fantastisch gedaan (en de concurrentie heeft het dan laten liggen, want Ajax is idd niet best dit seizoen), en wanneer ze buiten de top 3 eindigen dan was het gewoon weer een slecht seizoen, en mogen ze volgend seizoen weer gaan 'bouwen'.quote:
Vd zee is naar mijn weten nu ook ontslagen en vervangen, dus dat is positiefquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:06 schreef hannoes het volgende:
[..]
Ik vind die verkoop 'lift' van de andere clubs dus nog wel tegenvallen eigenlijk. Ik schrok van hoe weinig Twente heeft weten binnen te halen de laatste jaren voor sommige spelers. Heerenveen doet het wat dat betreft beter.
En qua buitenlandse spelers heb je helemaal gelijk maar dat komt omdat Hans van der Zee zijn werk niet goed deed of omdat de trainers niet naar hem luisterden. De scouting is precies het probleem bij Ajax.
Ik vraag me gewoon soms echt af waar ze die typische Ajax-arrogantie vandaan halen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ow, daar ben ik het mee eens, maar Ajax hoort wel gewoon top 3 te eindigen, en wanneer dat lukt hebben ze het goed gedaan. Als ze 1ste worden hebben ze het fantastisch gedaan (en de concurrentie heeft het dan laten liggen, want Ajax is idd niet best dit seizoen), en wanneer ze buiten de top 3 eindigen dan was het gewoon weer een slecht seizoen, en mogen ze volgend seizoen weer gaan 'bouwen'.
Jij bent niet helemaal lekker bij je hoofd. Denken dat Ajax een concurrent word van Heerenveenquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben anders heel benieuwd hoever ze komen met de selectie die ze nu hebben.
Zelfde plek waar jij die ajax haat vandaan haalt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon soms echt af waar ze die typische Ajax-arrogantie vandaan halen.
Dat snapte ik ook niet helemaal. Maar waarschijnlijk is dit door 'logisch denken' gebeurd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:54 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
?????????????????????
Hoe is Ajax een concurrent van Heerenveen. Waarom denk iedereen ineens een concurrent van Ajax te zijn. Te veel gedronken of zo?
Overigens snap ik dat van die vraagprijs en zo wel en vind ik dat van der boog een hoop lult en weinig presteert. Maar het siert hem dat hij niet ineens 3 mil extra betaald voor een bankzitter nu. Dan liever verder et de talenten en selectie die we al hadden.
Sorry, ik ben geen Ajaxhater omdat ik voor Feyenoord ben ofzo. Is wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Zelfde plek waar jij die ajax haat vandaan haalt.
Als je zo gaat redeneren is de halve eredivisie concurrentie voor Heerenveen. Maar ik geloof wel dat het in dit geval vooral door externen word gezegd en door mensen die de transferprijs van Dost goedkeuren. In theorie staat Feyenoord namelijk dichter bij Heerenveen dan Ajaxquote:Op woensdag 9 februari 2011 13:17 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook niet helemaal. Maar waarschijnlijk is dit door 'logisch denken' gebeurd.
1) Ajax staat boven Heerenveen
2) Feyenoord doet niet mee en is niet in de buurt van Heerenveen
3) Heerenveen wil klimmen en hoe hoger je komt, des te dichter je Ajax nadert.
Niemand van Heerenveen is hier mee bezig. Waarom zou je Europees voetbal in de mond nemen? Sterker nog, de meeste zien de club echt niet zo sterk terugkomen dat ze er volgend jaar weer voor kunnen spelen en dus over 2 jaar Europees spelen.
Maar jij zei dat ze voornamelijk spelers halen die in hun nadagen zitten, die uitspraak klopt van geen kant.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat wordt ook niet betwist. Er zit alleen minder transferwaarde aan dan aan de superieur opgeleide jeugdige talenten afkomstig van de mooiste club van Nederland.
Dat zeg ik toch ook niet? Psv en Twente zijn dit seizoen anders net zo al dan niet nog arroganter. Maar ja, als ik voor een club zou zijn die in zulk slecht vaarwater zit, en ik zou een rivaal zien die het op sportief niveau nog wel redelijk bijhoud. En ook z'n eigen financienen op orde kan brengen zonder een of andere geldschieter. Dan zou ik ook zo'n ongefundeerde haat hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sorry, ik ben geen Ajaxhater omdat ik voor Feyenoord ben ofzo. Is wel erg makkelijk.
Ik ben niet een van die mongolen die alleen maar 020 roept.
Heel voetballend NL heeft de tyfus aan Ajax. En dat is door dit soort arrogantie.
Ik heb ook geen idee, waarschijnlijk vanuit de succesjaren lang geleden en de tijd dat ze het mooiste voetbal lieten zien...quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon soms echt af waar ze die typische Ajax-arrogantie vandaan halen.
Ik denk overigens dat Twente wel een redelijke marktwaarde op het veld heeft staan momenteel. Schat het in ieder geval hoger in dan PSV.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:20 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar jij zei dat ze voornamelijk spelers halen die in hun nadagen zitten, die uitspraak klopt van geen kant.
En inderdaad Feyenoord heeft een prima jeugdopleiding.
Dat denk ik nou ook maar dan nog vraag ik me af of de Europese topclubs niet eerder de spelers van PSV (en Ajax natuurlijk) zullen kopen op basis van historie. Leuk die marktwaarde maar als ze gewoon niet bij je komen shoppen heb je er op de balans weinig aan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat Twente wel een redelijke marktwaarde op het veld heeft staan momenteel. Schat het in ieder geval hoger in dan PSV.
Sowieso hoorde ik Gijp afgelopen maandag zeggen dat hij PSV een beter elftal vindt hebben, maar persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Ik vind Twente echt een stuk beter qua spelers.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat Twente wel een redelijke marktwaarde op het veld heeft staan momenteel. Schat het in ieder geval hoger in dan PSV.
Gijp zegt wel vaker dingen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Sowieso hoorde ik Gijp afgelopen maandag zeggen dat hij PSV een beter elftal vind hebben, maar persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Ik vind Twente echt een stuk beter qua spelers.
Heeft denk ik vooral te maken dat er door de historie en de drang om te presteren meer druk op de spelers van al langer presterende topclubs komt te staan. Twente komt pas net kijken en dan snappen mensen het eerder als het even niet zo goed gaat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:38 schreef hannoes het volgende:
[..]
Dat denk ik nou ook maar dan nog vraag ik me af of de Europese topclubs niet eerder de spelers van PSV (en Ajax natuurlijk) zullen kopen op basis van historie. Leuk die marktwaarde maar als ze gewoon niet bij je komen shoppen heb je er op de balans weinig aan.
Dat idee had ik ook. Dat blijkt bij controle niet helemaal te kloppen. Dan nog, handel is voor een groot deel een kwestie van de juiste contacten hebben en vooralsnog heeft Twente die nog niet. Ajax blijft de springplank.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:20 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar jij zei dat ze voornamelijk spelers halen die in hun nadagen zitten, die uitspraak klopt van geen kant.
En inderdaad Feyenoord heeft een prima jeugdopleiding.
Maar zoals andere aangeven, hoe groot schat je de kans in dat een andere europese club deze winterstop 6 miljoen had neergelegd voor Dost?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:24 schreef zatoichi het volgende:
Nou Ajax heeft die contacten ook niet lang meer als ze zo door blijven janken dat alles en iedereen te duur is, dan gaan de Nederlandse clubs wel ergens anders hun spelers verkopen...
Het blijft gewoon gejank na een mislukte transfer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:52 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Maar zoals andere aangeven, hoe groot schat je de kans in dat een andere europese club deze winterstop 6 miljoen had neergelegd voor Dost?
Verder is het voor alle 3 partijen gewoon jammer en pech dat het niet door is gegaan, Dost wilde graag weg, Ajax wilde een nieuwe spits en Heerenveen wilde geld.
Dat Heerenveen bij Ajax, volgens berichten, 2 miljoen meer vroeg dan Feijenoord is hun goed recht, maar dat Ajax zich dan genaaid voelt en besluit niet mee te doen is ook hun keuze.
Heerenveen heeft zitten bluffen en pas op het allerlaatste moment nog met de prijs willen zakken, probleem voor hun was alleen dat ze serieus genoeg overkwamen om Ajax al te doen afhaken. (Iedereen teleurgesteld, aankomende zomer weer een kans)
Het is leuk dat iedereen hier roept dat sub-top clubs voortaan wel direct hun spelers aan buitenlandse clubs zullen verkopen ipv aan een PSV of Ajax, als dat mogelijk is en net zoveel geld zou opleveren moeten ze dat ook gewoon doen natuurlijk. Maar hier wordt net gedaan of de sub-top spelers aan Ajax verkoopt als vriendendienst...Dat doorgedraafd zie je overigens aan beide kant. Laten we wel wezen, als Ajax interesse heeft in spelers is de kans aanwezig dat daardoor de prijs ook omhoog gaat. Omdat er meer potentiële kopers zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet het meer als een mix zien. Daarom heeft het ook weinig nut om het overdreven vanuit 1 visie te zien. Ajax heeft dure spelers gekocht, maar moet niet denken dat het een handelshuis is.
Het is gewoon een potentiële koper.
Goed argumentquote:Op woensdag 9 februari 2011 17:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat mij het meeste stoort aan vd Boog is het feit dat ie eerst Liverpool zover krijgt om 26,5 miljoen euro te betalen voor Suarez (belachelijk veel als je het mij vraagt, 1 van de all-time topscorers in de PL (Darren Bent) ging voor minder weg) maar daarna moeilijk gaat doen als een andere club (Heerenveen, Utrecht) ook het onderste uit de kan wil halen.
Iets met een pot en een ketel, simpel zat.
Wat waren andere tijden ?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Goed argumentDat waren andere tijden. Als je ziet dat Caroll voor 40 miljoen word verkocht, en Suarez toch wel even iets beter is dan dat (kijk ook naar onder andere het WK).
Euhm, misschien een rare vraag, maar hoe wil Ajax nu wel ineens de toptalenten eruit vissen? Ik denk dat er heel wat clubs dit als beleid hebben. En ik kan mij niet voorstellen dat Ajax die mentaliteit ineens in 2011 heeft gekregen. Dit moet dus altijd al de insteek zijn geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:33 schreef Pedroso het volgende:
Ajax moet gewoon zuinig om gaan met zijn geld.
Dat andere clubs bizarre bedragen vragen komt ook mede door het uitgave patroon van de laatste jaren bij Ajax, die betaalde het gevraagde bedrag uiteindelijk toch wel.
Die tijden zijn hopelijk voorbij.
Alleen nog hoge bedragen uitgeven voor toptalenten moet het beleid zijn, dus niet voor een speler als Mertens (wel goed maar niet top).
Slecht nieuws dus voor subtoppers als Utrecht, Heerenveen etc., zij gaan de komende jaren een stuk minder ontvangen voor hun topspelers. Alleen Ajax (en nu misschien Vitesse) kunnen nog miljoenen uitgeven voor spelers, als zij dat dan niet meer gaan doen op de binnenlandse markt kunnen er wel eens financiele problemen ontstaan hier en daar.
Pech voor Utrecht? Nogmaals Utrecht heeft dat geld helemaal niet nodig; zoals ik al eerder aangaf; het is pech voor Ajax als ze niet willen betalen, niet voor Utrecht. Het doel van Utrecht is hogerop komen; en dat gaat prima met een beetje hulp van van Seumeren en een zeer goede scouting.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:33 schreef Pedroso het volgende:
Alleen nog hoge bedragen uitgeven voor toptalenten moet het beleid zijn, dus niet voor een speler als Mertens (wel goed maar niet top).
Slecht nieuws dus voor subtoppers als Utrecht, Heerenveen etc., zij gaan de komende jaren een stuk minder ontvangen voor hun topspelers.
Caroll is in deze te vergelijken met Dost.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Goed argumentDat waren andere tijden. Als je ziet dat Caroll voor 40 miljoen word verkocht, en Suarez toch wel even iets beter is dan dat (kijk ook naar onder andere het WK).
Maar ja. Ik ben het er wel mee eens dat VD Boog andere de schuld probeert de geven van zijn mismanagement. Maar hij heeft wel een punt. Iedereen heeft het al jaren over de Ajax factor. Nu noemt vd boog het beestje een keer bij z'n naam als Ajacied zijnde en begint iedereen ineens te zeiken over arrogantie dit en dat het allemaal z'n eigen schuld is. Beetje hypocriet als je het mij vraagt.
Maar ach ja, meeste mensen schreeuwen eerst zomaar wat bullshit (kijk maar naar dat argument wat ik net quote) voordat ze nadenken.
Daar had ik het toch ook niet over? Ik had het er alleen over dat die 26 mil vergeleken met die 40 mil van carrol helemaal niet zo veel was.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:35 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Caroll is in deze te vergelijken met Dost.
Newcastle vroeg ook de hoofdprijs toen ze wisten dat Liverpool Torres verkocht had, ergo vragen ze de hoofdprijs. Liverpool lapt in dit geval gewoon.
Heerenveen speelde gewoon hetzelfde spelletje met Dost en Ajax, alleen hapte Ajax niet.
Je kan het Heerenveen niet kwalijk nemen voor het proberen.
Ik vind dat vd Boog een beetje arrogant redeneert. Elke club zit nu in de financiele bijzonderheden maar om nou te zeggen dat Ajax de Eredivisie subsidieerd gaat mij te ver.
Het is ook niet dat Chelsea de Premier League subsidieerd
Feit is dat je niet enkel voor de kwaliteit van een speler betaalt, maar ook voor de nationaliteit. Zoals een zaakwaarnemer ooit zei, het is makkelijker om een Braziliaanse voetballer met een houten poot aan een club te slijten, dan een uitstekende Mexicaanse voetballer.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:59 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Daar had ik het toch ook niet over? Ik had het er alleen over dat die 26 mil vergeleken met die 40 mil van carrol helemaal niet zo veel was.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Maar ja. Ik ben het er wel mee eens dat VD Boog andere de schuld probeert de geven van zijn mismanagement. Maar hij heeft wel een punt. Iedereen heeft het al jaren over de Ajax factor. Nu noemt vd boog het beestje een keer bij z'n naam als Ajacied zijnde en begint iedereen ineens te zeiken over arrogantie dit en dat het allemaal z'n eigen schuld is. Beetje hypocriet als je het mij vraagt.
Maar ach ja, meeste mensen schreeuwen eerst zomaar wat bullshit (kijk maar naar dat argument wat ik net quote) voordat ze nadenken.
Spelers als Huntelaar en van der Vaart werden - na mislukt te zijn bij Madrid en Milan - voor bedragen tussen de 10 en 15 miljoen verhandeld. Het imago van Ajax als opleidingsclub is niet meer zo goed als pakweg 10, 15 jaar geleden toen veel Ajacieden een geslaagde overstap maakten naar clubs als Barcelona.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:37 schreef hannoes het volgende:
[..]
Als Twente tien miljoen meer had binnengehaald, dan waren ze geen kampioen geworden. Dat komt nog wel. Ruiz, Douglas en misschien Janko zijn al snel 10 per stuk waard.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:06 schreef hannoes het volgende:
[..]
Ik vind die verkoop 'lift' van de andere clubs dus nog wel tegenvallen eigenlijk. Ik schrok van hoe weinig Twente heeft weten binnen te halen de laatste jaren voor sommige spelers.
Zo werkt het bij Ajax. Twente heeft iets dat beleid heet. Dat betekent dat je niet meer uitgeeft dan er binnenkomt en dat je dus geen spelers hoeft te verkopen om gaten te dichten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:56 schreef hannoes het volgende:
[..]
Maar om een topclub te blijven zullen ze toch ook eens een paar financiële klappers moeten maken.
Nee. Niet echt.Vergelijk Suarez met Carroll en je weet dat Suarez voor meer verkocht had kunnen worden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat mij het meeste stoort aan vd Boog is het feit dat ie eerst Liverpool zover krijgt om 26,5 miljoen euro te betalen voor Suarez (belachelijk veel als je het mij vraagt, 1 van de all-time topscorers in de PL (Darren Bent) ging voor minder weg) maar daarna moeilijk gaat doen als een andere club (Heerenveen, Utrecht) ook het onderste uit de kan wil halen.
Iets met een pot en een ketel, simpel zat.
Twente is geweldig bezig. Al jaren. Groningen nu ook. Maar daar wil ik nog wel iets meer van zien. Maar je hebt wel een punt. PSV en Ajax presteren de laatste jaren niet zoals ze moeten. De subtop komt daardoor dichterbij. Bij Twente is dat door het goede beleid denk ik zelfs structureel.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 08:03 schreef DR-w.brink het volgende:
hoe kan je nu zeggen dat Twente arrogant is?
ik heb vanuit de club nog niet gehoord dat ze vinden dat ze weer kampioen zullen moeten worden.
ook heb ik niets gehoord over het dat ze gewoon de beste club van Nederland zijn.
de doelstelling is top 5
het was voetbalkennend Nederland die Twente niet in staat achten om een herhaling van vorig seizoen te realiseren. Ook op dit forum werd het AZ effect vaak genoemd.
de arrogantie van Twente lijkt meer de afgunst van de concurrentie en het gebrek aan inzicht dat het oude verschil tussen sub/top en top van Nederland aan het verkleinen is.
naast Twente zit Groningen ook de laatste jaren in de lift. misschien vinden ze die bij Ajax ook arrogant,
is ook wel lastig als provinciaaltjes zelfbewust worden
Ajax en AZ hebben dat de laatste keer geprobeerd, toen zeiden de andere clubs, dan zoek het ook lekker zelf maar uit, dan komen wij gewoon niet! Dat is de reden dat het niet doorgegaan is en niet door zal gaan.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 08:36 schreef 0634 het volgende:
Als laatste vind ik trouwens dat Ajax zijn eigen TV rechten moet gaan verkopen. Iedereen brult dan weer over het arrogante Ajax, maar in het buitenland gebeurt dat ook gewoon. Niks geks aan. De commerciele waarde van Ajax is zoveel groter dan van de meeste clubs, VI heeft dat vorig jaar heel mooi in kaart gebracht, dat dat voordeel best uitgebuit mag worden. Daar is niks mis mee. Dat schijntje dat we nu krijgen is een fooi. De rest van de clubs moet zijn eigen broek maar ophouden en zijn rechten zelf onderhandelen. Overigens kunnen Feyenoord en PSV dan ook gewoon meer krijgen dan nu.
Ha, dat was de reden dus helemaal niet. De reden was een betere verdeelsleutel. En dat gesteggel gaat gewoon weer beginnen als de huidige deal op zijn end loopt. Niet alleen aangaande Ajax trouwens.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:56 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ajax en AZ hebben dat de laatste keer geprobeerd, toen zeiden de andere clubs, dan zoek het ook lekker zelf maar uit, dan komen wij gewoon niet! Dat is de reden dat het niet doorgegaan is en niet door zal gaan.
Barca moe? Waar heb je het over. Ik heb nog nooit iemand gehoord over Barca moe. Italie is dit jaar hartstikke spannend en in Spanje doen alle clubs het Europees altijd prima. Ja, twee clubs steken er daar traditiegetrouw boven uit inderdaad, maar in Engeland wint niemand anders dan Chelsea of ManU de titel de afgelopen jaren. Geen verschil hoor. En de Duitse competitie is allang geen top meer. Tot voor een paar jaar geleden werd de NLse competitie ook door twee ploegen gedomineerd. Dus waar jij nou het verband met de rechten legt is mij een raadsel.quote:In Italië en Spanje worden de tv-rechten overigens individueel verhandeld, in Engeland en Duitsland niet. Het verschil tussen de beide competities is ook meteen duidelijk, waar je in Engeland en Duitsland met weerstand en concurrentie te maken hebt, draait in Italië en Spanje het kampioenschap om twee clubs. Saai, niet goed voor de kijkcijfers(mensen worden zelfs Barca-moe), en vooral niet goed voor je concurrentiepositie als land in z'n geheel
Wat compleet haaks staat op je eerdere bewering over Spanje.quote:De competitie zal devalueren, clubs uit de onderste regionen zullen geen weerstand meer kunnen bieden, en de subtoppers gaan het ook moeilijker en moeilijker krijgen. Met als gevolg dat er Europees minder punten worden behaald en er dus nog meer CL-plekken verdwijnen. Wat, laten we wel zijn, de grootste cash-cow is voor de topclubs. Een ander gevolg is dat een club als Ajax door een gebrek aan weerstand nooit echt tot het uiterste zal hoeven, waar ze dat Europees wel ineens moeten.
quote:Miyaichi wekt Japanse interesse in de Eredivisie
De goede prestaties van Ryo Miyaichi zijn ook in zijn vaderland Japan niet onopgemerkt gebleven. Bij de wedstrijd tegen Heracles in de Kuip zaten er al een handje vol met Jappanners op de tribune om hun landgenoot te zien schitteren in het shirt van de Rotterdammers. Door de goede prestaties van de talentvolle huurling lijkt de Eredivisie binnenkort geld kunnen bij te schrijven.
Japanse tv-zenders zouden naar verluid grof geld willen betalen om Nederlands hoogste voetbalcompetitie uit te kunnen zenden in eigen land. Voetbal International weet vandaag te melden dat Eredivisie Live in gesprek is met drie Japanse zenders om de exclusieve uitzendrechten aan te kunnen bieden.
De komst van Miyaichi lijkt het Nederlandse voetbal hierdoor geen windeieren gelegd te hebben. Feyenoord huurde de Japanner deze winterstop van Arsenal. De Stadionclub hoopt ook volgend jaar te kunnen beschikken over de aanvallende middenvelder.
Heb je het wel gelezen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:45 schreef hannoes het volgende:
[..]
Goede zaak voor Feijenoord, ze kunnen de centen goed gebruiken!
Eerst niet dus, nu heb ik het beter gelezen!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |