abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92492110
Dit vind ik een eigen topic waardig:

quote:
Ajax-directeur wil eredivisie niet langer 'subsidiėren'

AMSTERDAM - Rik van den Boog heeft er genoeg van dat Ajax een hogere bijdrage aan de eredivisie levert dan andere clubs. De technisch directeur overweegt daarom nieuwe spelers voortaan enkel uit het buitenland te halen.

De Amsterdammers ontvingen onlangs voor de transfer van Luis Suarez 26,5 miljoen euro. Van dat 'bizarre bedrag' werd uiteindelijk niets uitgegeven.
Een overgang van aanvaller Bas Dost van Heerenveen naar Ajax ging niet door omdat de twee clubs het niet eens konden worden over de hoogte van het transferbedrag.

"Wij kunnen niet kunnen doorgaan met het subsidiėren van de eredivisie", stelt Van den Boog in het nieuwe magazine van NUsport.

TV-gelden
"Wij betalen al meer dan de rest. Een percentage van alle inkomsten gaat naar de KNVB. Dat is bij ons twee miljoen euro, terwijl ADO Den Haag misschien een ton betaalt", verklaart de Amsterdammer.
"De tv-gelden worden keurig verdeeld over alle clubs terwijl er veel meer mensen naar Ajax kijken dan naar de meeste andere clubs."

Buitenland
"De derde wijze waarop wij extra betaalden, was wanneer een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer."
"Dan krijgen die andere clubs een probleem met hun begroting, dus ik hoop dat ze nu normale prijzen gaan vragen. Zo niet, nou ja dan halen wij onze nieuwe spelers uit andere landen", besluit Van den Boog.
pi_92492262
Heerenveen stemde uiteindelijk toch toe met de transfersom voor Dost? Dan hadden ze maar alert moeten zijn tot de sluiting van de transfermarkt. Daarnaast vind ik de vraagprijs van 8 miljoen voor Mertens niet buitensporig. Als Ajax 5 miljoen bied dan komen ze er samen echt wel uit en dan heb je een marktconform prijs.

Volgens mij vergeet meneer Rik dat een Eredivisie bestaat uit 18 clubs. En dat er zonder die 18 clubs geen competitie is. Als meneer zo graag meer TV-gelden wilt vangen dan moet hij maar weer eens naar de Beneliga gaan kijken.

Daarnaast waren de aankopen van Ajax uit het buitenland de laatste jaren echt een succes ja :D Ga dat maar lekker doen Rik. Of heeft Ajax nu opeens zo'n goed scoutingsapparaat dat het nu wel gaat lukken? Daarnaast komen spelers uit het buitenland steeds minder naar de Eredivisie toe omdat ze ergens anders meer geld kunnen krijgen.

Succes Rik ^O^
pi_92492266
Wat een zeurkous. De hoeveelheid geld dat je moet betalen wordt toch bepaald naar jouw omzet. Totaal niet vergelijkbaar met ADO.
Feyenoord Rotterdam
pi_92492323
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:06 schreef o.us het volgende:
Wat een zeurkous. De hoeveelheid geld dat je moet betalen wordt toch bepaald naar jouw omzet. Totaal niet vergelijkbaar met ADO.
Idd, het lijkt wel of hij alles uit emotie heeft verteld in dat interview. Ik vind dit echt niet Ajax directeur waardig. Calimero gedrag.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:10:22 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92492367
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Idd, het lijkt wel of hij alles uit emotie heeft verteld in dat interview. Ik vind dit echt niet Ajax directeur waardig. Calimero gedrag.
Deels eens, maar als in dezelfde week 1 speler voor Feyenoord 4 mil moet kosten en voor Ajax 6, dan zit er gewoon een kern van waarheid in het verhaal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_92492422
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Deels eens, maar als in dezelfde week 1 speler voor Feyenoord 4 mil moet kosten en voor Ajax 6, dan zit er gewoon een kern van waarheid in het verhaal.
Dat is de hardheid van zaken doen. Uiteindelijk wilde Heerenveen zaken doen maar toen zat de Ajax leiding al thuis op de bank met een rood wijntje als ik VI mag geloven.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:13:22 #7
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_92492454
Wat een jankzak :')
pi_92492493
Wat was nou eigenlijk de laatste speler die Ajax in het buitenland opgepikt heeft en een succes is geworden? Ibrahimovic? De volgende is "misschien" Eriksen...
pi_92492540
quote:
"De derde wijze waarop wij extra betaalden, was wanneer een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer."
"Dan krijgen die andere clubs een probleem met hun begroting, dus ik hoop dat ze nu normale prijzen gaan vragen. Zo niet, nou ja dan halen wij onze nieuwe spelers uit andere landen", besluit Van den Boog.
Dit vind ik eerder arrogantie en machtsmisbruik; alsog Mertens die miljoenen niet waard is... maar hé prima, wanneer wij Mertens van de zomer mogen houden, en ik volgend jaar samen met de rest van de Utrecht supporters zie hoe Mertens die kampioensschaal omhoog houdt, dan kan Ajax in ieder geval zeggen dat ze misschien wel weer die derde ster niet hebben, maar tenminste ook geen 8 miljoen voor dat kampioenschap hebben betaald! :')
pi_92492549
Als je met iemand met een dikke portmonnee onderhandelt, is het logisch dat je hoog inzet. Deed Ajax ook bij liverpool
pi_92492589
Alsof Ajax niet hoog gaat inzetten als bijv. Man. City komt.
pi_92492638
Calimerogedrag
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 februari 2011 @ 10:21:31 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92492659
Zullen we de begroting van Ajax even naast die van Ado leggen dhr van den Boog?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92492760
Kijk naar de transfer van Carroll van Newcastle naar Liverpool. Newcastle weet dat Liverpool geld heeft na de transfer van Torres naar Chelsea. Daarbij komt ook nog eens dat Liverpool in hoge nood zit omdat ze een spits moeten hebben voor het sluiten van de transfermarkt. Op zo'n moment heb je te maken met een verkopersmarkt en dan betaal je gewoon de hoofdprijs.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 februari 2011 @ 10:35:35 #15
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_92493132
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
Zullen we de begroting van Ajax even naast die van Ado leggen dhr van den Boog?
Ga nou niet logisch na zitten denken, want dan klopt er niets meer van zijn betoog.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 februari 2011 @ 10:37:10 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92493183
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef Days-Of-Wild het volgende:

[..]

Ga nou niet logisch na zitten denken, want dan klopt er niets meer van zijn betoog.
Sorry. ;(
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92493739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:16 schreef hello_moto1992 het volgende:
Als je met iemand met een dikke portmonnee onderhandelt, is het logisch dat je hoog inzet. Deed Ajax ook bij liverpool
all your heroes are whores
pi_92494522
Helemaal terecht, het is idioot dat de vraagprijzen opeens omhoog schieten als Ajax contact opneemt. Dan zoeken ze het maar lekker uit ^O^

Moet er wel eindelijk eens wat aan de scouting gedaan worden, anders komt er behalve jeugd helemaal niets meer binnen....
pi_92494577
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:16 schreef hello_moto1992 het volgende:
Maar Ajax had voor iedereen wel eenzelfde vraagprijs, dat was bij Heerenveen niet het geval. Bovendien weet ook iedereen dat Ajax het geld van de transfer hard nodig heeft om andere gaten te dichten. Het is dus zeker niet zo dat ze die 26,5 miljoen zomaar weer even opnieuw kunnen uitgeven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 februari 2011 @ 11:17:36 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92494585
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef Devz het volgende:
Helemaal terecht, het is idioot dat de vraagprijzen opeens omhoog schieten als Ajax contact opneemt. Dan zoeken ze het maar lekker uit ^O^

Moet er wel eindelijk eens wat aan de scouting gedaan worden, anders komt er behalve jeugd helemaal niets meer binnen....
Dan moeten ze ook niks aan scouting gaan doen, anders zijn ze wel heel erg hypocriet vind je niet?
pi_92494880
Ajax, subsidieert de eredivisie? Wat een gelul? Lachwekkend gewoon!
Als je zo redeneert kan ik ook gaan roepen Groningen subsidieert Ajax.
Weet u nog meneer van den Boog? Opgehaald voor 8miljoen in Groningen en een paar jaar later voor 26,5miljoen verkocht aan Liverpool. Wat Ajax eens moet doen is een fatsoenlijk scoutingsapparaat opbouwen. Dat is het ook niet nodig om goede spelers voor de hoofdprijs bij concurrenten in Nederland weg te kopen. Kijk eerst eens naar je eigen club voordat je gaat janken over andere clubs!

[ Bericht 0% gewijzigd door VBVFV op 08-02-2011 11:43:56 ]
pi_92494973
Rik heeft vroeger niet genoeg monopoly gespeeld.
pi_92495006
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef Devz het volgende:
Is dat dan daadwerkelijk zo, of is dat iets wat Ajax zichzelf wijsmaakt? Mertens kost gewoon zoveel geld. En het lekker zelf uitzoeken doen we zeker; wij hebben jullie geld in ieder geval niet nodig.
pi_92495395
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook niks aan scouting gaan doen, anders zijn ze wel heel erg hypocriet vind je niet?
Want je kunt niet scouten in het buitenland? Dat is juist waar Ajax nieuwe talenten moet ontdekken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:28 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Is dat dan daadwerkelijk zo, of is dat iets wat Ajax zichzelf wijsmaakt? Mertens kost gewoon zoveel geld. En het lekker zelf uitzoeken doen we zeker; wij hebben jullie geld in ieder geval niet nodig.
Dat is daadwerkelijk zo. De vraagprijs van Dost schoot plots omhoog toen Ajax interesse toonde, terwijl ze eerder aan Feyenoord een andere vraagprijs communiceerden.

Mertens is een ander verhaal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 februari 2011 @ 11:41:47 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92495472
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef Devz het volgende:

[..]

Want je kunt niet scouten in het buitenland? Dat is juist waar Ajax nieuwe talenten moet ontdekken.

[..]

Dat is daadwerkelijk zo. De vraagprijs van Dost schoot plots omhoog toen Ajax interesse toonde, terwijl ze eerder aan Feyenoord een andere vraagprijs communiceerden.

Mertens is een ander verhaal.
Dan moeten ze ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang bij een andere club gaan zitten. :)
Hier klagen dat ze zo duur zijn, maar ondertussen een buitenlandse club leegroven.
Wie een goede speler wil moet daarvoor dokken.
Zo is het altijd al geweest en zal de komende tijd ook zo wel blijven. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')