28 Februari: Topchef Young Professionals op RTL5.quote:Topchef 2011. Durf jij de uitdaging aan?
Vanaf maandag 28 februari staat in de vooravond van RTL 5 een nieuwe reeks Topchef op het menu. Werd in de vorige serie gezocht naar de Beste amateurkok van Nederland, nu gaat het om jong professionals.
Het programma staat weer onder leiding van Robert Kranenborg. Diegene die hij tot winnaar verkiest, wint een baan als chef de partie in een gerenommeerd restaurant. Welk restaurant dit is, wil RTL niet bekend maken.
De eerste week van Topchef staat in het teken van een groots opgezette voorronde. 128 Kandidaten moeten zichzelf in korte tijd bewijzen tegenover Kranenborg en Jaspers, waarna er aan het einde van de week nog 64 chefkoks in spe over zijn. Zij gaan twaalf weken lang de culinaire strijd met elkaar aan.
Ook in deze serie worden Kranenborg en Jaspers bijgestaan door diverse Nederlandse chefs, die stuk voor stuk één of meerdere Michelin-sterren op hun naam hebben staan.
Wordt weer tranen deppenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:25 schreef k_man het volgende:
Ah, tof. Laten we hopen dat Rico gewoon wéér meedoet.![]()
Saus!quote:Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef Dekatria het volgende:
Ik zal binnenkort wel ff een nieuwe Bingokaart maken
Zoetje
Ziltje
Bittertje
Zuurtje
Krokantje
Textuur
Lef
Cuisson
Dagverse groenten
Schone randen
Hallo?
Wie vult me aan?
Schandalig! Niet TopChef-waardigquote:
gelukkig kan dat dit seizoen niet.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:25 schreef k_man het volgende:
Ah, tof. Laten we hopen dat Rico gewoon wéér meedoet.![]()
Fijn inderdaad. Een programma met inhoud en daardoor leuk. De rest van de programma's gaat alleen over het wel en wee van een aantal nono's of BN'ers.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:17 schreef grasisbruin het volgende:
Topchef! Bestaansrecht van de commercielen is hierop gebaseerd
Draadje peper.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef Dekatria het volgende:
Zoetje
Ziltje
Bittertje
Zuurtje
Krokantje
Textuur
Lef
Cuisson
Dagverse groenten
Schone randen
Hallo?
Wie vult me aan?
niet gaarquote:Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef Dekatria het volgende:
Zoetje
Ziltje
Bittertje
Zuurtje
Krokantje
Textuur
Lef
Cuisson
Dagverse groenten
Schone randen
Hallo?
Wie vult me aan?
Ik mis passie in dit gerecht!!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:24 schreef Paul-89 het volgende:
Vanavond 19.00 gaan we weer los !![]()
Met hopelijk weer een hoop dagverse groente uit de prachtige groentekraam.
Maar zonder goeie cuisson is saus sowieso nergens. Al is het nog zo'n smaakexplosie.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:14 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
De saus moet wel finesse hebben.Eventueel door een pinch of salt of een draaitje peper.
Is het nou een draadje of een draaitje? Beide kom ik hier tegen. Draaitje klinkt wel het meest waarschijnlijk; een draaitje aan de pepermolen.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:14 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
De saus moet wel finesse hebben.Eventueel door een pinch of salt of een draaitje peper.
Draaitje natuurlijkquote:Op maandag 28 februari 2011 17:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Is het nou een draadje of een draaitje? Beide kom ik hier tegen. Draaitje klinkt wel het meest waarschijnlijk; een draaitje aan de pepermolen.
Dat is het ook.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Is het nou een draadje of een draaitje? Beide kom ik hier tegen. Draaitje klinkt wel het meest waarschijnlijk; een draaitje aan de pepermolen.
Ik moest METEEN aan 'm denkenquote:Op maandag 28 februari 2011 19:35 schreef Drassss het volgende:
[..]
Verdomme ik was hem bijna vergeten, kom jij weer met hem aanzetten
Het is nu wachten wie de nieuwe Pascal zal zijn danquote:Op maandag 28 februari 2011 19:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik moest METEEN aan 'm denken
"Ik deed m'n best om niet te gaan huilen........
"
"Doe er wat extra ham in, vinden ze lekker"quote:Op maandag 28 februari 2011 19:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is nu wachten wie de nieuwe Pascal zal zijn dan
Kranenborg is ook meteen weer bij je terug zie ikquote:Op maandag 28 februari 2011 22:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, even teruggekeken, heerlijk weer hoor! Kranenborg weer lekker op dreef, en Marissa als de nieuwe Rico
Oh, en eindelijk een leuke hoofdprijs, veel beter dan die van afgelopen seizoen
Even vorig topic doorgespit:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kranenborg is ook meteen weer bij je terug zie ikdeze week zien we dus wie er allemaal mee gaan doen. Iemand van hier had zich toch ook opgegeven? Wie was dat?
Maar die is al een tijdje niet meer op FOK geweest...quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:46 schreef Starkiller het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor Topchef 2011.
Jaspers was misschien onverbiddelijk en heeft 'm opgegetenquote:laatste bezoek: 69 dagen, 15 uur geleden.
Of hij kwam de nieuwe Pascal tegen en heeft 'm vergiftigd... hij zal nu wel in de gevangenis zitten danquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:23 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Even vorig topic doorgespit:
[..]
Maar die is al een tijdje niet meer op FOK geweest...
[..]
Jaspers was misschien onverbiddelijk en heeft 'm opgegeten
quote:
quote:
'Jong' wat dat betreft ook. Is redelijk relatief in dit programmaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:12 schreef Paul-89 het volgende:
En ik ben nu al tot de conclusie gekomen dat het woord professionals in de programma-titel redelijk misplaatst is.
Vreselijk iddquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:15 schreef Drassss het volgende:
Goeiedag zeg.... Wipeout en Oh oh Tirol... drama tv.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:15 schreef Drassss het volgende:
Goeiedag zeg.... Wipeout en Oh oh Tirol... drama tv.
Dit zijn de voorrondes hequote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:18 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik dacht dat er all round koks aan mee zouden doen maar ik vind dat er niet echt op niveau wordt gekookt door de deelnemers.
Ze zijn ook onverbiddelijkquote:
Genauquote:
Die is er echt wel, we hebben immers een dosisquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Trouwens, ik hoop wel dat Priscilla dit seizoen te zien. Het zou hartverscheurend zijn als ze er niet in zin
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Trouwens, ik hoop wel dat Priscilla dit seizoen te zien is. Het zou hartverscheurend zijn als ze er niet in zin
KIJK ME AAN ALS IK TEGEN JE PRAAT!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Die is er echt wel, we hebben immers een dosisnodig in de show.
Die was/ is toch zwanger?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:41 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Priscilla 'Helikopterview' Kranenborg.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Maakt Sideshowbobbie niet uit, die houdt wel van een goeie MILF
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:47 schreef controlaltdelete het volgende:
lees ergens op google dat prissie in maart is uitgerekend, hoogzwanger dus die zien we niet dit seizoen.
Zou me niet verbazenquote:
Een eitje bakken, zal niet veel meer zijnquote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:54 schreef Paul-89 het volgende:
Die afgestuurde 'kok's' brengen mijn diploma ernstig in diskrediet.
En weg is ze...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:53 schreef Dekatria het volgende:
Carolina of hoe ze ook heet staat volgens mij op slowmotion stand.
Toch knap, je moet het ze nagevenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:47 schreef megamandy het volgende:
Een hele koksopleiding af en dan nog een rauwe kip serveren na een uur?
Ik verwachtte idd zo'n reactiequote:
is er geen wikiquote ofzo?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zou Kranenborg een boekje hebben met allemaal geniale uitspraken?
Dat was wel lol idd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Je kan niet ademen?.......ok.....
Ze doen het erom!quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:17 schreef Dekatria het volgende:
Topchef voorbij, doet RTL5 het weerstraks maar ff op RTL Gemist kijken.
Dit is nog een selectie week.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:58 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het wel irritant dat er zo veel jonge mensen tussenzitten die gewoon keiveel ervaring missen...Hadden ze niet wat doorgewinterde koks kunnen nemen?
Wat doen ze weer?quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:17 schreef Dekatria het volgende:
Topchef voorbij, doet RTL5 het weerstraks maar ff op RTL Gemist kijken.
Ja, dat weet ik, maar hoe komen ze dan aan zoveel jonge mensen?quote:
Tja het is allemaal niet geweldig... maar Rico werd ook 2e vorig seizoen. Dat was soms ook een ramp? Kon net aardappelen koken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar hoe komen ze dan aan zoveel jonge mensen?
En het irriteert me ook dat niemand de vorige serie gezien lijkt te hebben
Door te marchanderen met het concept. Dit jaar zou het met professionals moeten zijn, maar ik zie regelmatig 'hobbykok' vermeld staan bij een kandidaat.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar hoe komen ze dan aan zoveel jonge mensen?![]()
Eentje in ieder geval wel en die ligt er juist daarom nu uit, volgens mij. Die had bij de vorige serie gezien dat Asterix en Obelix vaak opmerkten dat het gerecht wel een snufje zout had kunnen gebruiken. Dus zij had de chefs een gerecht voorgezet met zoveel zout dat het niet te vreten was.quote:En het irriteert me ook dat niemand de vorige serie gezien lijkt te hebben
Coquilles gebakken in.....de pan !quote:
Prachtig inderdaad, die jongen die het 'compliment' kreeg dat zijn papillot naar ziekenhuis voedsel smaakte is een oud-klasgenoten van mij.quote:Op donderdag 3 maart 2011 01:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Coquilles gebakken in.....de pan !
Net zo'n mooie uitspraak als van die gast die zei dat hij z'n groenten in hun waarde had gelaten
en de reactie van Kranenborg: "Het is geen wedstrijd voor groenteboeren"quote:Op donderdag 3 maart 2011 01:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Coquilles gebakken in.....de pan !
Net zo'n mooie uitspraak als van die gast die zei dat hij z'n groenten in hun waarde had gelaten
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je in je eerste 2 kok's jaren echt geen coquilles etc. aanraakt of je moet stage lopen/werken bij een redelijk goed restaurant. De eerste 2 jaren is het echt alleen maar snijden, bavarois maken, en simpele braadtechnieken etc. Pas als je voor zelfstandig werkend kok gaat leren kom je in aanrakingen met de wat 'exclusievere' dingen. Maar ook dan heeft het nog te maken met je werk/stage te maken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:58 schreef female81 het volgende:
Misschien had ik ook maar een opleiding moeten volgen tot kok.
Afgaande op wat de (bijna-)professionals in dat programma presteren, en weten van het koksvak, hoef je er drie jaar lang niet veel meer te doen dan uit je neus vreten.![]()
Nog nooit een schelp opengemaakt? Wat leren ze er dan wel???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |