Volgens mij niet. En als die er al is, dan ligt het bij systeembeheer. En die zijn er niet, carnavalsvakantiequote:
volgende week dan maar, lijkt mij het verstadigste.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:27 schreef Syrena het volgende:
[..]
Volgens mij niet. En als die er al is, dan ligt het bij systeembeheer. En die zijn er niet, carnavalsvakantie
Ik heb ooit een mailtje gehad van een collega die een macro had gemaakt die deed wat ik boven beschrijf (zij moeten hetzelfde doen, kastcontrole adhv barcode scannen). Maar die mail heb ik niet meer en de collega is.... met vakantie.
Dan moet het af zijn, het is nu vakantie, dus geen bezoekers die ik in de weg zit (of zij mij).quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:34 schreef Deetch het volgende:
[..]
volgende week dan maar, lijkt mij het verstadigste.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Const WS_RANGE As String = "A1" On Error GoTo ws_exit Application.EnableEvents = False If Not Intersect(Target, Me.Range(WS_RANGE)) Is Nothing Then With Target ActiveSheet.Name = .Value End With End If ws_exit: Application.EnableEvents = True End Sub |
=ALS(B4-B5=<70;0;"Iets anders")quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kom weer eens niet uit met een IF commando.
Ik wil er voor zorgen, dat als uit "B4-B5" iets komt wat groter is dan 70, het 0 blijft.
Maar het blijft niet lukken.
Moet je even kijken hoe de ALS()-funstie in elkaar zit en welke parameters er nodig zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:09 schreef DeGeleKlootzak het volgende:
sorry ik dacht dat er iemand anders gereageerd had. dacht dat er iemand anders mee zat te bemoeien.
Mijn excuses.
Ik ben nu helemaal overnieuw begonnen op een andere manier. En deze manier blijkt nu te werken.
Ik heb 2 extra tabellen gemaakt waar de formule mee moet gaan vergelijken.
Ik krijg nu als waarde WAAR terug. In het stukje van de formule waar hij gerekend heeft klopt dit dus ook, maar ik wil dus het getal hebben ipv WAAR.
Het stukje waar ik nu mee werk is: =ALS(O3-N3=L26;K26). Hier krijg ik dus de waarde waar terug. Maar ik wil dus dat hij K26 teruggeeft en niet WAAR of ONWAAR.
Ik heb er dit van gemaakt:quote:
kan je dit beter toelichten? Zal vanavond ff kijken! Want volgens mij doet die code niet wat jij zegt dat het doet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:14 schreef soepp het volgende:
Van een ander forum heb ik deze code :
[ code verwijderd ]
Deze code zorgt ervoor dat de tabblad naam veranderd in cel A1. Nu wil ik een toevoeging dat hij veranderd in A1 bij blad 1 en niet A1 van zijn huidige blad.
Iemand een idee?
Hm hij doet idd wel wat je wilt maar...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:14 schreef soepp het volgende:
Van een ander forum heb ik deze code :
[ code verwijderd ]
Deze code zorgt ervoor dat de tabblad naam veranderd in cel A1. Nu wil ik een toevoeging dat hij veranderd in A1 bij blad 1 en niet A1 van zijn huidige blad.
Iemand een idee?
1 2 3 4 5 | Inkomen Aantal schijven 0 1 30000 2 60000 3 90000 4 |
Maar als je ¤40k aan inkomen hebt, heb je je belastingvrije bedrag, daarna een deel wat in de eerste schijf valt en daarna, als er nog iets overblijft, iets wat in schijf 3 valt. Met deze IF/ALS-functie kom je er iig niet!quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:02 schreef Deetch het volgende:
Of gewoon een geneste if functie:
Inkomen in A1
belastingschijf grenzen van 2011 gebruikt: http://www.artifex-verzek(...)ip=belastingschijven
=IF(A1<0,"negatief inkomen",IF(A1<18628,1,IF(A1<33436,2,IF(A1<55694,3,4))))
In het nederlands:
IF wordt ALS en " , " wordt " ; "
Je zou dmv een macro de velden kunnen vullen met de huidige datum..quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:11 schreef Puckzzz het volgende:
Vraagje:
Excel 2010
Ik heb een storingsformulier met daarin de VANDAAG en een NU formule. Omdat ik dit automatisch ingevuld wil hebben op het moment dat het formulier wordt ingevuld.
Maar deze datum en tijdsnotatie mogen niet veranderen op het moment dat men het formulier voor een tweede keer opent. Ik dacht dat ik dit had gefixt door 'berekenen' op handmatig te zetten maar helaasch...als ik nu het formulier open dan krijg ik huidige datum en tijd
Iemand een idee?
Oeh...macro's heb ik echt totaal geen kaas van gegetenquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je zou dmv een macro de velden kunnen vullen met de huidige datum..
in de eerste office waar ik mee werkte (volgens mij 95) was zelfs de macro taal (visual basic) vertaald. Moest je ineens met indien..dan...anders lussen gaan werken ipv de staandaard if..then..else terminologie die iedereen die een beetje heeft geprogrammeerd kent.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:29 schreef crossover het volgende:
Dat is overigens wel echt achterlijk, dat ze in de nederlandse versie ook de formules hebben vertaald
Ga naar je ribbon Developer en klik op record macro. klik op een cel en stop macro recordenquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:17 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Oeh...macro's heb ik echt totaal geen kaas van gegeten
De naam van het tabblad verwijst naar cel A1. Als er dus in A1 appel staat dan heet het tabblad ook appel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:47 schreef DaFan het volgende:
[..]
Hm hij doet idd wel wat je wilt maar...
Wil je als je iets aanpast op Blad2 dat ook de naam van Blad2 verandert? Of wat?
Ik snap je uitleg niet
1 2 3 4 | Datum Productierun-nummer Type motor Motorblokuren Motorblokkosten etc. 01-01-2010 4 DA 9 =D2*... 04-01-2010 4 DA 3 =D3*... 12-02-2010 6 DC 5 =D4*... |
Het is al opgelost (door de draaitabel anders in te delen)!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:15 schreef GuitarJJ het volgende:
Hoe kan ik het beste data uit een draaitabel kopieren naar een ander tabblad? Ik zie twee mogelijkheden:
- Via verticaal zoeken, echter kan kan ik in mijn format draaitabel maar één veld exporteren
- Via draaitabel.ophalen (welke ik trouwens niet meer kan vinden in Office 2007), alleen krijg ik deze formule niet goed aan de praat!
Hieronder een klein stukje van de draaitabel:
[ afbeelding ]
Op een ander blad (verschillenanalyse) kan een productierun-nummer worden ingevoerd. Hiermee moet er in deze draaitabel naar dat nummer worden gezocht, en moet de bijbehorende informatie worden weergegeven/gekopieerd naar het andere tabblad. Bijvoorbeeld het getal welke rood omcirkeld is.
Bij verticaal zoeken kan ik dus een productierun-nummer selecteren en daarnaast een kolomnummer. Als ik nummer 3 en kolomnummer 3 intyp, kan hij alleen die "15,00" laten zien. Echter heb ik die waardes eronder ook nodig!
Iemand een idee?
ps. Ik heb ook nog een tabblad met alle informatie die in de draaitabel staat. Ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Ik zou de gegevens daar ook met verticaal zoeken uit kunnen halen, maar dan moeten waarden van dezelfde productierun bij elkaar opgeteld worden.
Extra rij en dan *-1, dat is het simpelste wat ik kan verzinnenquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:14 schreef kanovinnie het volgende:
Vraagje. Hoe kan ik positieve getallen negatief maken, en omgekeerd?
Dus als er nu een rij (in verschillende cellen) staat van: 0.3, -0.2, 0.1, 1.3, en dat moet dan automatisch -0.3, 0.2,-0.1, -1.3 worden.
Voor een paar getallen kan ik het wel handmatig veranderen, nadeel is dat er elke dag meer getallen bijkomen. En het zijn er al best wat
En op basis waarvan? Want nu was het zo ingericht dat als je A1 verandert dat de naam ook verandertquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:43 schreef soepp het volgende:
[..]
De naam van het tabblad verwijst naar cel A1. Als er dus in A1 appel staat dan heet het tabblad ook appel.
Nu heb ik alleen een grafiek als een object geplaatst op een tabblad, waardoor er zich geen cellen meer in bevinden. Hierdoor moet ik in de code naar een ander tabblad verwijzen.
Dus tabblad 2 moet zijn naam halen uit tabblad 1 cel A1
1 2 3 4 5 | Sub bla() Sheets(2).Name = Sheets(1).Range("A1").Value End Sub |
Als ik in excel de simpele formule gebruik van verticaal zoeken neemt Excel de onderste waarde van de rij als je als parameter WAAR opgeeftquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:53 schreef wes. het volgende:
Ik heb 2 kolommen.
in A onderdeelnummers en in B de prijzen.
Nu wil ik de LAATSTE prijs weten bijv.
12 8
12 10
12 6
ik wil dan dan van onderdeelnummer 12 de waarde 6 wordt gegeven als ik in een ander tabblad zoek op onderdeelnummer 12.
Hoe kan ik dit doen ?
Maar hij wilde de laaTSTe en niet de laaGSTe hebben!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:23 schreef Deetch het volgende:
Zo simpel is het ook niet. Met vert.zoeken kun je maar op 1 getal zoeken. Je moet dus een combinatie maken van het onderdeelnummer en de prijs in een extra kolom.
Je kunt bevoorbeeld het onderdeelnummer met 10 vermenigvuldigen en daar de prijs gedeeld door 10000 bij op tellen. Op deze manier is het getal voor de komma altijd je onderdeelnummer en achter de komma altijd je prijs (mits deze onder de 10000 euro is). Dit wordt je zoekgetal.
Je sheet wordt dan
product; prijs; zoekgetal
12; 10; 120,001
10; 8; 100,0008
12; 6; 120,0006
12; 14; 120,0014
16; 18; 160,0018
Om goed te kunnen zoeken heb je ook een nul product nodig zet deze ook in de tabel
0; 0 ; 0,0
Dan sorteer je je lijst op zoekgetal waarde van laag naar hoog.
0: 0; 0,0
10; 8; 100,0008
12; 6; 120,0006
12; 10; 120,001
12; 14; 120,0014
16; 18; 160,0018
Stel je zoekgetal staat in kolom C
Dan typ je je productnummer in cel E3 en in E4 zet je de volgende formule
=IF(ISERROR(VLOOKUP(E3,A:A,1,FALSE)),"productnummer is fout",10000*MOD(INDIRECT(ADDRESS(MATCH(VLOOKUP(E3*10,C:C,1),C:C)+1,3)),1))
Wat doet de formule?
Het IF(ISERROR(VLOOKUP(E3,A:A,1,FALSE)) stuk bepaald of het ingevoerde productnummer in cel E3 wel in de lijst (kolom A) staat.
Indien niet dan foutmelding "productnummer is fout"
Indien wel dan volgt het tweede deel van de frmule en die doet het volgende:
10000*MOD(INDIRECT(ADDRESS(MATCH(VLOOKUP(E3*10,C:C,1),C:C)+1,3)),1))
VLOOKUP zoekt in kolom C het getal dat het dichtst onder je productnummer*10 ligt.
Dit is dus de hoogste prijs van het lager genummerde product. Als je zoekt op product 12 is dit 100,0008 in het voorbeeld.
MATCH bepaald de plek in kolom C van dit getal dit is het rijnummer (nr 2)
ADDRESS maakt een tekststring van het rijnummer+1 en het kolomnummer (kolom 3 = kolom C), dus cel $C$3
INDIRECT roept de waarde op van die cel (product+laagste prijs combinatie = 120,0006 )
MOD pakt het getal achter de komma en als je dat met 10000 vermenigvuldigd krijg je de laagste prijs. (0,0006*10000 = 6)
Vertaalde formule voor nederlandse excel:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E3;A:A;1;ONWAAR));"productnummer is fout";10000*REST(INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN(VERT.ZOEKEN(E3*10;C:C;1);C:C)+1;3));1))
Doh.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar hij wilde de laaTSTe en niet de laaGSTe hebben!
Format cells, numberquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:29 schreef Goldfish80 het volgende:
Hoe zet ik een wetenschappelijke notatie terug naar een gewoon getal?
Voor mijn werk exporteer in gegevens vanuit een ander programma naar een csv bestand. Hierin staan een aantal grote getallen. Excel zet dit automatisch om in een wetenschappelijke notatie. Ik krijg dit alleen met geen mogelijkheid meer goed in excel.
Iemand een idee?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Doh.
Maar met gewoon vert.zoeken vind je niet de laatste waarde toch?
Hij geeft dan altijd de eerste waarde in de kolom weer?
Dan krijg je er allemaal nullen achter.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Sub MoveData() Dim MonthNum As Integer, FromSheet As Worksheet, ToSheet As Worksheet Const DateCol = "B" 'column where dates are store Const DestCol = "A" 'destination column where dates are stored. We use this column to find the last populated row in ToSheet Const FirstRow = 2 'first row where date data is stored 'Copy range of values to Dates array Dates = FromSheet.Range(DateCol & CStr(FirstRow) & ":" & DateCol & CStr(FromSheet.Range(DateCol & CStr(FromSheet.Rows.Count)).End(xlUp).Row)).Value Dim i As Integer For i = LBound(Dates) To UBound(Dates) If IsDate(Dates(i, 1)) Then If Month(CDate(Dates(i, 1))) = MonthNum Then Dim CurrRow As Long 'get the current row number in the worksheet CurrRow = FirstRow + i - 1 Dim DestRow As Long 'get the destination row DestRow = ToSheet.Range(DestCol & CStr(ToSheet.Rows.Count)).End(xlUp).Row + 1 'copy row CurrRow in FromSheet to row DestRow in ToSheet FromSheet.Range(CStr(CurrRow) & ":" & CStr(CurrRow)).Copy ToSheet.Range(DestCol & CStr(DestRow)) End If End If Next i End Sub |
Dan zou je een aantal.als() als offset mee kunnen gevenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Doh.
Maar met gewoon vert.zoeken vind je niet de laatste waarde toch?
Hij geeft dan altijd de eerste waarde in de kolom weer?
1 2 3 4 5 6 | 12 8 12 10 12 6 14 5 14 3 14 16 |
1 | =MIN(IF($A$1:$A$6=C1;$B$1:$B$6)) |
http://www.contextures.com/xldataval13.htmlquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:29 schreef Lorne het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb gisteren een tijd zitten puzzelen op het onderstaande 'probleem', maar kom hier niet uit.
Ik maak gebruik van excel 2003 en heb een sheet met een aantal tabbladen:
codes: overzicht van codes en omschrijving
medewerkers: overzicht van medewerkers met o.a. de toegestane codes.
financieel: overzicht van uren per medewerker per code
op het tabblad codes heb ik de naam van alle medewerkers opgenomen in kolom a. De codes waarop zij uren mogen schrijven staan opgenomen in kolom d t/m i. Op deze kolommen zit een validatie naar de lijst met mogelijke codes uit het tabblad codes
Het tabblad financieel ziet er als volgt uit:
Naam Code Uren
Jan 1 10
Jan 12 3
Jan 4 27
Totaal 40
Henk 3 5
Henk 4 5
Henk 55 15
Totaal 25
Wat ik nu wil is dat in de kolom code van het tabblad financieel er in een keuzelijst (via validatie) alleen de codes zichtbaar zijn van de medewerker (dus een link met de codes die in het medewerker tabblad zijn opgenomen).
Graag suggesties en alvast dank voor het meedenken.
Beste manier om het te leren, is gewoon proberen. Dan leer je het meest en onthoudt je het het beste. (Is mijn bescheiden mening.)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:46 schreef crossover het volgende:
Wie heeft er een goede tutorial om te leren werken met draaitabellen?
Wat is google toch een geweldige uitvinding, he?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:06 schreef crossover het volgende:
Ah, het is inderdaad vrij simpel. Ik heb hier een mooi oefenbestand gevonden, eerste hit:
http://www.google.nl/sear(...)&fp=f76b4a446a36e0f5
Hey, je hebt gelijk. Ik heb het ook even geprobeerd te bouwen maar het lijkt wel inderdaad of je per namen-rijtjequote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:11 schreef Lorne het volgende:
Ik heb naar de voorbeelden gekeken. Lukt allemaal prima en snap ik ook.
Helaas lukt het nog steeds niet.
Ik loop vast op het feit dat in mijn medewerker tabblad in de eerste kolom een lijst met namen heb (deze is uniek) en dat de codes die in de validatielijst moeten komen in de kolommen achter de medewerkers staan. Ik loop steeds vast in de verwijzing naar die kolommen. Als ik de voorbeelden volg zou ik per regel een naamlijst moeten maken ??
Bedankt voor de suggestie.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:24 schreef DaFan het volgende:
[..]
Hey, je hebt gelijk. Ik heb het ook even geprobeerd te bouwen maar het lijkt wel inderdaad of je per namen-rijtje
Jan 1
Jan 12
Jan 4
Een Name moet definiëren...ik vraag me af of je namen kan laten afhangen van de waarde van een andere cel (dus dat de Name 'A' verwijst naar B2:B4 als er Jan staan, maar naar B5:B7 als er Henk staat).
Ik zou deze even bij MrExcel.com neerleggen...die weten nogal eens wat
Wel met screenshots das allemaal duidelijker.
In kolom A vul je je bedrag in. In kolom B komt "=A/1,19" (zonder de "" dan he ). In kolom C komt "=A/6,263" (wederom zonder de "").quote:Op zondag 20 maart 2011 13:34 schreef Laureline het volgende:
Hoe maak ik een in excel-bestand een functie (of een macro?) aan dat getallen worden gesplitst in bruto, netto en btw?
Dus dat ik in tabel A een bedrag invul, en er in tabel B automatisch verschijnt (dat bedrag gedeeld door 1,19) en in tabel C (bedrag van tabel A gedeeld door 6,263). En dan dat ze onderaan de tabellen dan automatisch opgeteld worden?
Ik ben een enorme digibeet, dus het echt de klunzen-uitleg nodig , en ik heb Microsoft Office 2003.
Betere uitleg dan hier, maar ik weet het nietquote:Op zondag 20 maart 2011 16:02 schreef Lorne het volgende:
[..]
Bedankt voor de suggestie.
Ik heb mijn vraag daar net op het forum geplaats. http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?p=2653048#post2653048
Dat is toch ook wat er staat? Of is het originele getal dat je importeert 12423589372154728 oid en rond excel dat automatisch voor je af?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:51 schreef Goldfish80 het volgende:
[..]
Dan krijg je er allemaal nullen achter.
Dus in plaats van dit :1,24235E+14
Krijg je dan: 124235000000000,00
Is het niet gewoon zo dat je cel te klein is voor het getal?quote:Op maandag 21 maart 2011 10:26 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is toch ook wat er staat? Of is het originele getal dat je importeert 12423589372154728 oid en rond excel dat automatisch voor je af?
Mijn excelversie houd na vijftien getal er mee op.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
Is het niet gewoon zo dat je cel te klein is voor het getal?
Dankjewel, ik zat nog even een tijd te vogelen hoe je nou percies in kolom B en C die "A=A/1,19" 'doet' (ik heb er maar SUM voorgedaan, anders deed hij het niet) , maar het is gelukt! Mijn eerste excel-kindje !quote:Op zondag 20 maart 2011 16:59 schreef qu63 het volgende:
[..]
In kolom A vul je je bedrag in. In kolom B komt "=A/1,19" (zonder de "" dan he ). In kolom C komt "=A/6,263" (wederom zonder de "").
Onderaan in kolom A op rij 31 zet je som(A1:A30), datzelfde doe je bij kolom B en C (maar dan som(B1:B30) en som(C1:C30). Als je meer dan 30 rijen hebt dan pas je dat natuurlijk aan
Je hoeft er niets voor te doen.. En als je mijn tekst precies overneemt zou het moeten werken! In je post zeg je "A=A/1,19", zo zei ik het niet!quote:Op maandag 21 maart 2011 15:34 schreef Laureline het volgende:
[..]
Dankjewel, ik zat nog even een tijd te vogelen hoe je nou percies in kolom B en C die "A=A/1,19" 'doet' (ik heb er maar SUM voorgedaan, anders deed hij het niet) , maar het is gelukt! Mijn eerste excel-kindje !
Kun je iets met de functie ISNUMBER of ISTEXT? Dit werkt alleen als je celinhoud of een getal is of een tekst.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:39 schreef Misan het volgende:
Ik ben bezig met conditional formatting en ik wil alle velden waarin tekst staat highlighten, als het getallen bevat hoeft er niets te gebeuren. Heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg in Excel 2003?
dank je ik ga wel even kijken of ik het voor elkaar krijg met ISNUMBER of ISTEXT idd. VBA is voor programmeurs, daar ga ik me echt niet aan wagenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:32 schreef Deetch het volgende:
[..]
Kun je iets met de functie ISNUMBER of ISTEXT? Dit werkt alleen als je celinhoud of een getal is of een tekst.
Met een tekst waarin ook getallen staan kan deze functie niks. Dan moet je een eigen functie definieren: http://www.ozgrid.com/VBA/ExtractNum.htm
Je kunt code toevoegen aan waar nu de worksheet open code ook staat. Dus rechtsklikken op je tabje en dan view code This workbookquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
Hoi Deetch.
Ontzettend bedankt voor je bestandje met de macro erin. Het lukt redelijk.
Wat er niet lukt is het feit dat ik 'm als sjabloon opsla (dan heb ik de datum en tijd uit de cel gehaald) en als ik dan de sjabloon weer open vult hij niet automatisch de datum en tijd weer in.
Ik nie snap nie....ik blijf editen Dit doet ie inmiddels goed
Oh en nog een vraagje. Als ik nu het sjabloon opnieuw open geeft hij het d.m.v. een volgnummer een nieuwe naam. Is er aan manier om dat naar eigen wens aan te passen? Eventueel bij het opslaan? Zodat ie 'm wegschrijft in een bepaalde map met bijvoorbeeld de naam: Venray-52148-Naam monteur.xls
Al die informatie staat in het bestand dus daar zou het dan naar moeten verwijzen tijdens het opslaan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean) Dim opslagnaam As String opslagnaam = "C:\Data\Temp\" & Range("B5").Value & "-" & Range("B6").Value & "-" & Range("B7").Value opslagformaat = 56 ActiveWorkbook.SaveAs opslagnaam, opslagformaat ActiveWorkbook.Saved = True End Sub |
Hij heeft een probleem met de opslagnaam: "C:\Data\Temp\"quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:46 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je kunt code toevoegen aan waar nu de worksheet open code ook staat. Dus rechtsklikken op je tabje en dan view code This workbook
[ code verwijderd ]
Wat de code doet is de gegevens uit cel B5, B6 en B7 samenvoegen en er een directory mapnaam voor zetten. B5 = plaats, B6 = volgnummer en B7 is monteur
Op het moment dat de bonmaker het bestand wil opslaan wordt het bestand automatisch opgeslagen in excel97-2003 format (opslagformaat is 56)
Als je wilt opslaan in standaard 2007 formaat dan verander je de 56 in 50.
Vervolgens krijgt de monteur het standaard opslaan venster en kan hij zelf ook nog kiezen voor een locatie om op te slaan. Dit gebeurt in het standaard formaat waarin de excel van de monteur is geconfigureerd.
ah thanksquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:44 schreef DaFan het volgende:
=istext() geeft al true of false terug dus de IF is niet nodig'
De tekst "C:\Data\Temp\" kun je naar believen aanpassen naar de gewenste mapnaam (incl. schijfnaam)quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hij heeft een probleem met de opslagnaam: "C:\Data\Temp"
Ikw erk op een server dus ik denk dat het daar aan ligt? kan ik niet rechtstreeks verwijzen naar de map waar het bestand in moet komen? dat is toch altijd dezelfde map.
Edit: volgens de foutopsporing gaat er hier iets niet goed:
ActiveWorkbook.SaveAs opslagnaam, opslagformaat
Ik heb hem aangepast naar dit:quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:30 schreef Deetch het volgende:
die
[..]
De tekst "C:\Data\Temp" kun je naar believen aanpassen naar de gewenste mapnaam (incl. schijfnaam)
Je krijgt de foutmelding omdat die map C:\data\temp waarschijnlijk niet bestaat.
Ik neem aan dat je de celverwijzingen ook naar jouw situatie hebt aangepast?
Maar ik blijf een foutmelding krijgenquote:Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Dim opslagnaam As String
opslagnaam = " Z:\Project\Service en onderhoud\Storingen\ " & Range("B5").Value & "-" & Range("B6").Value & "-" & Range("B35").Value
opslagformaat = 56
ActiveWorkbook.SaveAs opslagnaam, opslagformaat
ActiveWorkbook.Saved = True
End Sub
Er zit een spatie voor Z:\, misschien kan het daar aan liggen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb hem aangepast naar dit:
[..]
Maar ik blijf een foutmelding krijgen
quote:Op maandag 21 maart 2011 13:55 schreef ProblemExcel het volgende:
Hallo FOK collega's
Ik heb de volgende vraag,
In excel Heb ik 2 checkboxjes, Het volgende moet gebeuren als de 1ste is aangevinkt en ik vink de andere aan moet de 1ste uitgaan hoe krijg ik dit voor elkaar, ik heb al wat tijd in gestoken om het te vinden maar niks gevonden
Groetjes Problemexcel
Ps. ik gebruik excel 2007 nl versie
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Private Sub CheckBox1_Click() If CheckBox1.Value = True Then CheckBox2.Value = False End If End Sub Private Sub CheckBox2_Click() If CheckBox2.Value = True Then CheckBox1.Value = False End If End Sub |
Bedanktquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:43 schreef DaFan het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Kan je niet beter Radiobuttons gebruiken dan?
Het lag aan de spaties. Werkt nu perfect! Thnx iedereenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Er zit een spatie voor Z:\, misschien kan het daar aan liggen?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Het lag aan de spaties. Werkt nu perfect! Thnx iedereen
Wat heb je zelf al geprobeerd?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:32 schreef ProblemExcel het volgende:
Hallo
Ik zit nu met het volgende probleem, Ik heb 3 cellen Naam Aantal en prijs, en de 2 checkboxjes, als ik de 1ste checkboxje aanvinkt moet de informatie van de 3 cellen in sheet 2 te komen te staan en als ik de andere aanklikt moet die in sheet 3 komen, enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
groetjes ProblemExcel
Hyperlink? Je bedoelt de functie =hyperlink()? Dan zou ik de omschrijving daarbij nog maar eens goed lezen. Daarnaast, als je checkboxes gebruikt zal je wel VBA nodig hebben om het te laten werken dus dan zou =hyperlink toch al niet werken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:54 schreef ProblemExcel het volgende:
Heb al zelf geprobeerd met hyperlink en met de informatie zelf erin iets te linken dat lukt wel maar langs checkbox wil het maar niet lukken
De reply die je hebt gekregen is hetzelfde als ik gaf, names geven aan alle ranges per persoon.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:43 schreef Lorne het volgende:
Klinkt inderdaad niet echt heel handig :-)
Wacht nog even mrexcel af. Ben benieuwd.
waarschijnlijk niks. Goed advies lijkt me.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:18 schreef hendrik2009 het volgende:
Kun je dit niet als macro opnemen en die macro aan een button koppelen?
Waar loop je dan nog tegenaan?
Ken je de "$" in een formulue?quote:Op zaterdag 2 april 2011 07:18 schreef Peter1612 het volgende:
Inderdaad topadvies, duurde even maar werkt perfect! mijn dank is groot. 2e vraagje: zou je formules die je in excel hebt staan kunnen vergrendelen. Dus als men gaat knippen kopiëren plakken de formule altijd blijft staan...
Ben ik niet bekend mee, zal de tip van Henk is proberenquote:
Die tip van Hendrik gooit een of meerdere $'s in je formule.quote:Op zondag 3 april 2011 09:31 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Ben ik niet bekend mee, zal de tip van Henk is proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |