Ding is 6 jaar oudquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:45 schreef _Loki het volgende:
Die ziet er best wel gaar uit
Maar het heeft wel iets wat 'm awesome maakt.
Nee, een krokodil.quote:
Je weet hoe een airco is opgebouwd? Van buiten naar binnen (en vice versa) via allemaal slangetjes en kanaaltjes.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:18 schreef Xaryna het volgende:
De airco lijkt kakkerlakvrij te zijn. Hoop ik althans. Ze zitten meer in de muren en kruipen de keuken in door spleetjes. Maar ik ga nu de airco maar eens goed in de gaten houden.
Hebben jullie echt Honey soy crisps?quote:In Australia, popular flavors include plain (salted), roast chicken, barbecue, and salt & vinegar. In recent years, other flavors have become popular, including lime and pepper, chili, sour cream & chives, sweet chilli sauce & sour cream, honey soy chicken and Caesar salad. Until recently, a doner kebab flavor was manufactured by Arnotts.
Zoiets over je pijpen die uit 't huis komen en klaar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:18 schreef Xaryna het volgende:
De airco lijkt kakkerlakvrij te zijn. Hoop ik althans. Ze zitten meer in de muren en kruipen de keuken in door spleetjes. Maar ik ga nu de airco maar eens goed in de gaten houden.
Plannen om terug te keren?quote:Op maandag 7 februari 2011 20:02 schreef Syr het volgende:
Ondertussen woon ik alweer in Nederland, maar uit interesse toch maar een tvp'tje!
Ik heb ze wel eens gezien geloof ik...quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hebben jullie echt Honey soy crisps?En barbeque chips, hoe typisch.
Weet ik veel waar die dingen zittenquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Zoiets over je pijpen die uit 't huis komen en klaar.
[ afbeelding ]
Heb ik ook, werkt perfect.
In de Nederlandse winkel (in Smithfield) hebben ze wel, alleen van de Euroshopper geloof ik. Ik durfde het niet aan...quote:Op donderdag 17 februari 2011 05:37 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens gezien geloof ik...
Ik vind er geen lekkere smaken tussen zitten, eigenlijk. Ik hou van Paprika en Bolognese chips en die hebben ze niet.
Woon je toevallig in een van de Eastern Suburbs? Kakkerlakken daar zijn bijna niet te voorkomen geloof ik, hoewel het bij mijn vrienden wel sterk is verbeterd sinds hun appartement onder handen is genomen door professionals. Ik geloof wel dat dat sterk gesponsord was vanuit de strata.quote:[..]
Weet ik veel waar die dingen zittenZit in een apartementencomplex. Zal eens zoeken, bedankt.
Newtown.quote:Op donderdag 17 februari 2011 06:02 schreef SlamD het volgende:
[..]
In de Nederlandse winkel (in Smithfield) hebben ze wel, alleen van de Euroshopper geloof ik. Ik durfde het niet aan...
[..]
Woon je toevallig in een van de Eastern Suburbs? Kakkerlakken daar zijn bijna niet te voorkomen geloof ik, hoewel het bij mijn vrienden wel sterk is verbeterd sinds hun appartement onder handen is genomen door professionals. Ik geloof wel dat dat sterk gesponsord was vanuit de strata.
Newtown heeft toch een leuke markt? Vraag gewoon om "farmer's cabbage", dan weten ze vast wel wat je bedoelt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 06:16 schreef popolon het volgende:
Boerenkool moet te vinden zijn. Alleen zul je het zelf dan moeten snijden.
Mijn moeder liet het plastic er altijd om, en dan haalde ze het eraf alsie gaar was.quote:Op donderdag 17 februari 2011 06:28 schreef popolon het volgende:
http://willseats.blogspot(...)farmers-cabbage.html
Bekijk die eerste review eens. Welke gek kookt de worst nu in plastic?
Of farmer's coal, als dat niet werktquote:
Daar wil ik bijzijnquote:Op donderdag 17 februari 2011 07:15 schreef Xaryna het volgende:
Ik kan ook op de grond gaan liggen en een boerenkool nadoen. Dat is misschien het makkelijkste.
Tuurlijk vermelden ze niks op de website omdat dan nieman er naar toe gaat... ik weet niet hoe je lang je nog verblijft in aussie maar ik raad cairns af en ga richting Alice Rocks of Adelaide of Perth... Great Ocean road kan je ook doen tegen een relatieve goedkoop prijs.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:26 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb Een Plan!
Ik boek een goedkope vlucht naar Cairns, verblijf in http://www.caravella.com.au/ en doe dan een dagtrip snorkelen via Cairns Dive Centre (met korting van Caravella) en eventueel een rainforest tour dinges. Paar dagen weg, Great Barrier Reef gezien, niet te veel geld kwijt. Fantastisch plan, toch?
Ik denk erover om het begin maart te doen. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit daar op het moment gezien de recente overstromingen, maar geen van de websites die ik heb bezocht meldt iets over schade of uitstel van tours etc.
http://www.heraldsun.com.(...)6bfmgc-1225996712025quote:Op vrijdag 18 februari 2011 03:15 schreef SlamD het volgende:
[..]
Bedoel je die bij Cairns niet toevallig? Of heb ik er 1 gemist?
Scheelt maar een paar kilometer gelukkigquote:Op vrijdag 18 februari 2011 04:39 schreef Xaryna het volgende:
[..]
http://www.heraldsun.com.(...)6bfmgc-1225996712025
Die bedoelde ik
Spannendquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:17 schreef _Loki het volgende:
Weer even een update over mijn australië-plannen
Iemand die mijn vader goed kent heeft mijn stageplan gisteren naar wat onderzoekers in Australië gestuurd. Vandaag al een cc'tje in m'm mailbox dat een van die onderzoekers mijn plan doorgestuurd heeft naar iemand van de uni in SydneyStiekem is het een beetje eng.
Coolquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:17 schreef _Loki het volgende:
Weer even een update over mijn australië-plannen
Iemand die mijn vader goed kent heeft mijn stageplan gisteren naar wat onderzoekers in Australië gestuurd. Vandaag al een cc'tje in m'm mailbox dat een van die onderzoekers mijn plan doorgestuurd heeft naar iemand van de uni in SydneyStiekem is het een beetje eng.
Ik ben zelf nog een beginner, heb wat lessen gehad in Frankrijk en ben nu zelf aan het klooien. Ik heb begrepen dat Let's Go Surfing in North-Bondi erg goed isquote:Op zondag 27 februari 2011 05:38 schreef Xaryna het volgende:
Star_gazer, welke surfschool raad jij aan voor beginners?
Ik heb nog zo'n ouwe, zo'n vod... Had liever een pas gehad, maarja... Niet aan gedacht...quote:Op maandag 7 maart 2011 07:24 schreef SlamD het volgende:
Volgens mij niet. Maar ik heb ook eigenlijk nooit problemen met mijn Nederlandse rijbewijs.
http://www.rta.nsw.gov.au(...)ttingnswlicence.htmlquote:Licensing arrangements for temporary overseas visitors
From 18 April 2008, all new NSW licence applicants identified as temporary overseas visitors will be subject to the following licensing rules:
As a temporary overseas visitor, you will only be eligible to apply for a NSW licence once you have been in Australia for a continuous period of at least six months immediately prior to licence application.
Note: You must declare your last date of arrival in Australia on the licence application form.
Licences will be marked with the one letter code Q in the conditions area on the front of the licence, with the accompanying text Evidence of permanent resident status not provided to the RTA appearing on the back of the licence, and
Licences (including Learner, P1, P2, and unrestricted) issued with a Q will only be valid for 12 months.
These licensing rules do not apply to:
Customers who have previously been issued a NSW licence
Customers transferring an Australian interstate licence to a NSW licence
Temporary overseas visitors applying for a NSW learner licence (see below)
New Zealand citizens or New Zealand driver licence holders
Was het een mooie zwarte glimmende funnelweb? Dan is 'ie ook nog eens dodelijkquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:27 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn eerste enge Australische spin gezien!
Lichaam was zo'n twee centimeter, en hij was van het tarantula-model.
En ik heb het overleefd
Het vinden van werk is me ook tegengevallen. Het gaat allemaal via recruitment bureau's, i.p.v. direct via de werkgever. Ik word een beetje moe van al die nutteloze tests en groep interviews.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:50 schreef HokkaHokka het volgende:
Sinds vorige week noodgedwongen op zoek naar een nieuwe job... Met mijn ervaring en leeftijd 22 kom ik in NL direct aan de bak. Maar al die recruiters / bedrijven kijken slechts naar 1 ding. Nationaliteit en werkervaring in Australia. Wordt er doodziek van, je moet concurreren tegen gasten uit Engeland die zelfs minder ervaring hebben maar de taal vloeiend beheersen... Uuhh ik beheers die taal ook!!
Meeste telefonische interviews gaat over wat ik deed bij me werkgever in Australia. Logisch, maar de job die ik deed paste totaal niet bij me en we zijn allebei in goede wegen van elkaar gescheiden, dat telt jammer genoeg niet voor een recruiter, als die hoort dat je bij je vorige werkgever niet functioneer, dan functioneer je blijkbaar ook niet voor deze "rol"![]()
Zo dat was mijn frustratie... andere die hier last van hebben?
Nog geen redback gezien?quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:15 schreef Xaryna het volgende:
De spin was niet dodelijk denk ik hoor... Hij was maar vrij klein en beige, en harig. Soort miniatuur tarantula in het lichtbruin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
Heb haar welgeteld drie weken geleden ontmoet. Lijkt me onvoldoende basis om zoiets radicaals na te strevenquote:
Raad je aan je keuze snel te maken. Verschillende media's vermelden dat er actie word ondernomen om minder immigranten toe te laten. Dus ja ik kan zeggen dat ik aardig geluk heb gehad...quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:21 schreef Lauzer het volgende:
Wil heel graag na mijn studie naar Australie, gewoon eerst om te reizen/cultuur en daarna misschien wonen werken.. Waarom zou ik dit WEL doen? en waarom NIET? studeer momenteel journalistiek, minor tv, en wil eventueel nog een bachelor (tv/film)productie gaan doen. En ik lees net dat studies niet super relevant zijn voor een sollicitatie. Let me know how it goes down eh, ja, down under
Ik was erbij! Was wel gezelligquote:Op dinsdag 3 mei 2011 03:04 schreef SlamD het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand naar die oranjemars gegaan in Sydney op koninginnedag? Het is volledig langs me heen gegaan. Niet dat het waarschijnlijk is dat er heen zou zijn gegaan, want-met uitzondering van het WK-ik zie niet echt het nut van samenscholen met een grote groep Nederlanders.
Maar ik ben toch benieuwd hoe het was, want wellicht heb ik er een verkeerde indruk van.
Ik ben in Melbourne naar een Koninginnedag feestje geweest. Was nog aardig druk, 600 man. Ik ben normaal gesproken helemaal niet van het samenscholen met landgenoten, om nog maar te zwijgen over de typische NL muziek, maar het was erg leuk. Zo'n Oranjemars lijkt me dan weer 3x niks.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 03:04 schreef SlamD het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand naar die oranjemars gegaan in Sydney op koninginnedag? Het is volledig langs me heen gegaan. Niet dat het waarschijnlijk is dat er heen zou zijn gegaan, want-met uitzondering van het WK-ik zie niet echt het nut van samenscholen met een grote groep Nederlanders.
Maar ik ben toch benieuwd hoe het was, want wellicht heb ik er een verkeerde indruk van.
Dit jaar niet, vorig jaar wel evenals het WK, heb enorm genoten van de Nederlandse gekkigheid in Sydney, toch een leuke afwisseling aangezien ik normaal gesproken vrij weinig met Nederlanders van doen had in de stad.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 03:04 schreef SlamD het volgende:
Je moet gewoon de bankcode weten van de rekening waar je het heen wil sturen, beste kan je vragen wat de internationale aanduiding is van je Australische bank en het vestigingsnummer daarvan, denk dat je bij Commonwealth zit o.i.d.?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:22 schreef sophia321 het volgende:
Toffe verhalen zie ik hier!
Ik heb een vraag. Hoe maken jullie geld over vanuit Nederland?
Helaas heb ik enkel een 'account' nummer en een BSB nummer. Geen BIC-code of iets dergelijks. En ik moet het overmaken naar: 'Banknaam Verenigingnaam'
Dat staat na een BSB code. Is het niet vreemd dat de naam van de vereniging waar het naartoe moet na de naam van de bank staat?
Hopelijk weten jullie hoe ik dit moet oplossen. Want de medewerkers van mijn bank hier in Nederland begrijpen er niets van.
HEEEEEEEEl ERGGGG BEDANKT!
1 jaar volgens de visa wizard.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:03 schreef arjan1807 het volgende:
Aangezien wij nog geen 2 jaar bijelkaar zijn word dat moeilijk
Waar precies?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:13 schreef SlamD het volgende:
Zelfs dan krijg je in eerste instantie een visum waar niet alle werkgevers blij mee zijn.
Binnenkort trouwens verhuizen naar de Eastern Suburbs, ben vooral blij dat ik met de ferry kan!
Rose Bay, mijn werk is iets verder van Circular Quay dan van Wynyard maar ik geloof dat ik dat wel overleef.quote:
Twee weken, en nu al ongeduldig? Hoe lang dacht je dat het ging duren?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:16 schreef arjan1807 het volgende:
We hebben al een fiance visa aangevraagt maar het schiet maar niet op,heeft iemand enig idee hoe lang dit kan gaan duren?
Sweater? Ik draag korte mouwen en een zomerjas. 's ochtends fris, maar overdrag prima te doen hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:25 schreef arjan1807 het volgende:
Ja ..sjonge moet je ineens een sweater aan gaan doen....ik was in maart volgens mij ook de enige gek die een jas had in heel Auss,althans mee had..niet gedragen!
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:13 schreef arjan1807 het volgende:
tgaat om een fiance visa...die site al helemaal na geplozen mja niet echt een duidelijk resultaat,het is allemaal nogal raar ...de een heeft een visum binnen een paar week en een ander kan er maanden op wachten.
Ik vind de regels best duidelijk eigenlijk, maar er zijn volgens mij ook genoeg immigration agents te vinden om te helpen als de zaken wat gecompliceerder zijn?quote:Application location
You must be outside Australia when you apply for this visa, and when the visa is granted.
http://www.immi.gov.au/mi(...)the-visa-works.htm#a
Jawel toch? Prospective marriage visa:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:17 schreef HokkaHokka het volgende:
Dude een fiance visa bestaat niet vandaar dat de immi.gov.au geen informatie kan geven.
Feliquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:01 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Jawel toch? Prospective marriage visa:
http://www.immi.gov.au/mi(...)ective/300/index.htm
Mijn defacto partner visa duurde destijds bijna 3 maanden via Londen. We moesten toen minimaal 12 maanden samenwonen. Is dat tegenwoordig 2 jaar?
Ben overigens sinds 2 weken verloofd met mijn Australische schone
Vreemd, ook 12 maanden bij mij in 2009 en volgens de website ook (zowel bij onshore als offshore):quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:36 schreef HokkaHokka het volgende:
Heb vorig jaar het proces moeten doorlopen... Dit waren mijn voorwaarden... Weet niet of dat persoon anders ligt.
quote:Relationship
You and your partner must have been in a de facto relationship for the entire 12 months immediately prior to lodging your application.
Ja je moet dus eerst 12 maanden verloofd zijn om het aan te vragen maar vervolgens moet je ook kunnen bewijzen dat je elkaar al 2 jaar kent. Is toch ook logisch anders gaat iedereen die naar aussie is geweest een een aussie girl ...... heeft direct een visa aanvragen..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef SlamD het volgende:
[..]
Vreemd, ook 12 maanden bij mij in 2009 en volgens de website ook (zowel bij onshore als offshore):
[..]
Ik zeg niet dat het voor jou niet zo was, maar ik kan die regel nergens vinden op de website. Ik moest alleen kunnen 'bewijzen' dat we tenminste voor 12 maanden hadden samengewoond (met gedeelde financiën e.d.); aangezien we op dat moment al 3 jaar een relatie hadden vonden ze wellicht van minder belang.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:29 schreef HokkaHokka het volgende:
[..]
Ja je moet dus eerst 12 maanden verloofd zijn om het aan te vragen maar vervolgens moet je ook kunnen bewijzen dat je elkaar al 2 jaar kent. Is toch ook logisch anders gaat iedereen die naar aussie is geweest een een aussie girl ...... heeft direct een visa aanvragen..
Ik neem aan dat als je nog niet betaald hebt, dat je brief verder ook weinig zin heeft.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:57 schreef arjan1807 het volgende:
Vanavond maar weer eens een brief richting Berlijn sturen,mn vriendin ziet geen kans om naar Sydney te gaan ivm haar werk...aangezien ze vanuit Sydney ook maar geen reactie krijgt!
De rekening destijds wel gehad van uit Berlijn .maar die moet betaald worden me een creditcard?..en wat als je die niet hebt?
Volgens mij hoef je geen creditcard te hebben maar moet je een formulier invullen zie website welke formulier dat is. Daarin zet je neer dat je akkoord gaat met de voorwaarden en dat ze het bedrag van je rekening mogen halen. Let op! Dan pas gaan ze jouw aanvraag in behandeling nemen en je kan hoog of laag srpingen dat geld ben je sowieso kwijt of je dus wel of niet een visa krijgt...quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:57 schreef arjan1807 het volgende:
Vanavond maar weer eens een brief richting Berlijn sturen,mn vriendin ziet geen kans om naar Sydney te gaan ivm haar werk...aangezien ze vanuit Sydney ook maar geen reactie krijgt!
De rekening destijds wel gehad van uit Berlijn .maar die moet betaald worden me een creditcard?..en wat als je die niet hebt?
Ik woonde destijds in Noord-Ierland, en moest het via Londen doen. Als je in Nederland woonde moet het via Berlijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:45 schreef arjan1807 het volgende:
Hallo Kontiki,
Heb jij dat via Londen geregeld terwijl je in Ned woonde??
Ik kreeg vanuit Londen nml een mail (na weken mail contact!) dat ik het via Berlijn moest doen aangezien ik uit Ned kwam.
Mijn vriendin heeft nu de aanvraag vanuit daar gedaan....maar ze krijgt ook maar geen mail terug!
Het working holiday visa. 12 maanden en je mag werken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 03:00 schreef SlamD het volgende:
Je had toch al een baan? Daarnaast is er toch ook een touristen visum voor 12 maanden?
De ambassade in Nederland kan je niet helpen. Alles gaat via Berlijn. Je moet veel hordes nemen voordat je een visa krijgt, maar betalen was vrij eenvoudig. Welke betalingsmethoden staan er op het formulier/brief/e-mail dat je hebt gekregen? Kun je niet ergens een credit card nummer invullen op een van de vele formulieren? Ik heb altijd alles met de credit card gedaan...quote:
Krijg het gevoel dat je je huiswerk niet goed heb gedaan. Met een simpele search http://www.immi.gov.au/se(...)ima-meta&form=simple vind je de form waarnaar jij op zoek bent. Althans als jullie verloofd zijn: 47SP - Application for migration to Australia by a partnerquote:
http://events.q-dance.com.au/2011-09_17-september_defqon1/quote:Recent heb jij je aangemeld voor de Defqon.1 Australië actie waarmee je als Nederlander gratis toegang* krijgt tot het feest!
WANNEER KRIJG JE GRATIS ENTREE?
* Je moet in het bezit zijn van een Nederlands paspoort. Hier zal bij de ticket box om gevraagd worden.
* Je moet een oranje kledingstuk dragen. Ook dit wordt uiteraard gecheckt.
*Met deze actie krijg je entree only, je reis naar Australië en verbijf zitten hier dus niet bij inbegrepen
AANMELDEN
Op het feest zal er een speciale box office, met gastenlijst zijn voor alle Nederlanders. Zorg er dus voor dat je je hiervoor aanmeldt.
!! De aanmelding is strict persoonlijk en kan dus alleen voor jezelf !!
Als je vrienden hebt die meegaan, laat ze zich dan zelf aanmelden met hun eigen profiel (stuur deze email dus naar ze door, zodat ze weten wat te doen).
De box office kun je vinden voor de ingang... niet te missen! Zorg er dus voor dat jouw naam op de lijst staat en dat je je NL paspoort meeneemt naar het feest met je oranje kledingstuk.
Je kunt je voor deze lijst aanmelden via http://q-dance.guesttool.nl/
** alvorens je je kunt aanmelden moet je eerst een profiel aanmaken **
Wanneer je je hebt aangemeld, volg je de volgende stappen:
1. Stap 1. Upcoming events: 17-09-10 Defqon.1 Festival Australia
2. Stap 2. Request guest access
3. Stap 3. Your contact: Beatrix
4. Stap 4. Your motivation: Ik meld mij met NL paspoort en oranje kledingstuk!
5. Stap 5. Request
That's all! (vergeet niet uit te loggen)
Je ontvangt dan (vlak) voor het feest nog een keer een extra bevestiging.
Dat is bijna WA, man. Okay, ook niet echt mijn muziek dus als het dichtbij was geweest was het makkelijker geweest.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:23 schreef star_gazer het volgende:
Wie gaat er mee naar Defqon.1 Australia in Sydney? gratis toegang voor Nederlanders!
[..]
http://events.q-dance.com.au/2011-09_17-september_defqon1/
Mooie Sydney meet?
Snap ikquote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:57 schreef arjan1807 het volgende:
Enne ...Anarchitect,tgaat mij niet om Australie hoor ...maar om mijn vriendin.
Moah, vlakbij de blue mountains. Uurtje of 2 met de trein. Lijkt me wel de moeitequote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:20 schreef SlamD het volgende:
[..]
Dat is bijna WA, man. Okay, ook niet echt mijn muziek dus als het dichtbij was geweest was het makkelijker geweest.
Hey Kontikiquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:53 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik woonde destijds in Noord-Ierland, en moest het via Londen doen. Als je in Nederland woonde moet het via Berlijn.
Wij moesten destijds 12 maanden samenwonen, bewijs van onze relatie leveren (gedeelde bankrekening, facturen, foto's, dat soort dingen), een stat dec (verklaring van kennissen), bewijs van goed gedrag/politieverklaring van elk land waar je langer dan 12 maanden hebt doorgebracht, medische test.... Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.
Ik heb destijds wat tijd bespaard door alvast een medische test te doen voor ik het visum aanvroeg. Die test wordt op de ambassade bewaard en automatisch aan je visumaanvraag gekoppeld waneer je de procedure start.
Niet dat Australie./Sydney een straf is om te wonen hoor...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Snap ik![]()
Hier trouwens in Augustus verhuizen van Melbourne naar Brisbane. Moeten nu kijken of we ons huis gaan verkopen of verhuren.
Dat moet bij een panel doctor. Hmm, alleen nog maar in Amsterdam tegenwoordig. Even kuchen, ogentest, hamer op de knie, eventuele long scans, bloed tests bekijken etc., stelt niks voor. Info hier.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 07:42 schreef arjan1807 het volgende:
[..]
Hey Kontiki
Die medische test moet dat bij je huisarts,ziekenhuis??...en wat houd dat in?
Gaaf, wat ga je in Brisbane doen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef anarchitect het volgende:
Hier trouwens in Augustus verhuizen van Melbourne naar Brisbane. Moeten nu kijken of we ons huis gaan verkopen of verhuren.
Dat moet inderdaad bij een panel doctor (arts aangesteld door Australische immigratiedienst). Ik moest destijds een afspraak maken bij een dokter in Dublin (want woonachtig in Noord-Ierland). Die dokter deed wat metingen, oogtestje, hamertje op de knie, etc. Vervolgens moest ik in een nabijgelegen ziekenhuis een bloedtest en een x-ray doen. De dokter en het ziekenhuis sturen de resultaten vervolgens door naar de relevante ambassade. En je krijgt zelf niets te horen over de resultaten trouwens, tenzij er iets mis is met je gezondheid.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 07:42 schreef arjan1807 het volgende:
Hey Kontiki
Die medische test moet dat bij je huisarts,ziekenhuis??...en wat houd dat in?
Een keer 's morgens om half 10 wat wezen langshalen (we kregen vrienden op bezoek) en toen ook al wat mensen in bedenkelijke staat gezien die de dagelijkse boodschappen leken op te halen.quote:Op zondag 3 juli 2011 04:04 schreef Kontiki het volgende:
Nog meer fans van Dan Murphy's hier? Zo veel keuze!
Wel jammer dat bier zo verschrikkelijk duur is in ons nieuwe thuisland. Je betaalt zo 30 euro voor een 'krat' (slap).
tooheys extra dry is wel te doen. maar zodra 6 pack heineken of carlsberg is 17 dollar ( wat veel te duur maar goed) betaal liever die 3 dollar extra voor beter bier :pquote:
Midden in het CBD. World Tower.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:45 schreef arjan1807 het volgende:
Star_gazer....woon jij in Sydney zelf of er net buiten?
Het waait stevig inderdaad!quote:Op maandag 4 juli 2011 08:13 schreef SlamD het volgende:
Eastern Suburbs ferry, daar gebruiken ze van die catamarans voor.
Foto was van donderdag of vrijdag, toen was het minder mooi. Nu al een waarschuwing voor morgen: http://www.smh.com.au/env(...)-20110704-1gya2.html.
Hoe is het star-gazing in Australie, star_gazer? Heldere nachten?quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:19 schreef star_gazer het volgende:
Brrr.... Wat een kou. 15 graden.Koning winter grijpt om zich heen
Maandag vertrek ik lekker voor een maandje ouderwets backpacken. Sydney->Exmouth->Perth->Uluru->Darwin->Cairns->Sydney
In Sydney niet echt (lichtvervuiling), maar ik verwacht met name bij Uluru wel wat spektakel jaquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe is het star-gazing in Australie, star_gazer? Heldere nachten?
Vorig jaar in Victor Harbor 's nachts was echt veel te zien. Satellieten, de 'melkwegzweem', echt tof en totaal geen lichtvervuiling...quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In Sydney niet echt (lichtvervuiling), maar ik verwacht met name bij Uluru wel wat spektakel ja
Yup. Nouja, het is geldig zolang je een baan hebt. Maar zodra je 2 jaar Oz werkervaring hebt vergaard, kun je op voor een permie visa waarmee je niet meer aan je werkgever vast zitquote:Op maandag 18 juli 2011 14:02 schreef Kontiki het volgende:
Gefeliciteerd. Dat visum is voor 4 jaar geldig toch?
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
Gelukkig zijn de Aziatische schoonmaaksters dan wel weer goedkoop.
Kleine aanvulling; Sydney staat vanwege het hoge loon op de tweede plaats qua koopkracht van haar inwoners. Zo slecht is het dus niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:14 schreef SlamD het volgende:
Voor mijn mede-Sydneyites:
[ afbeelding ]
Welk visum subclass heb je aangevraagd, ben je nu in Australie of Nederland, ga je trouwen voor het visum wordt toegekend of erna. Op immi.gov staat in principe alle informatie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:05 schreef arjan1807 het volgende:
Blij moment!!..trouwen dit jaar in Nederland,aangezien onze familie hier woont.
Iemand enig idee hoe het dan werkt qua visa?
Oops. Da's een leuk bedrag.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:08 schreef star_gazer het volgende:
Tsja, ik betaal 320 dollar per week voor een KAMER in de stad...
Maarja, dan woon je ook op level 58 midden in het centrumquote:
Ben nu in Nederland en we wachten op de papieren van mn vriendin,als dat binnen is stuurt ze alles op en kan ik alles regelen en komt ze naar Ned..:),trouwen voor het visa word toe gekend,anders MOET je trouwen voor een visum en dat wil ik niet...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Welk visum subclass heb je aangevraagd, ben je nu in Australie of Nederland, ga je trouwen voor het visum wordt toegekend of erna. Op immi.gov staat in principe alle informatie.
Welke subclass?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef arjan1807 het volgende:
[..]
Ben nu in Nederland en we wachten op de papieren van mn vriendin,als dat binnen is stuurt ze alles op en kan ik alles regelen en komt ze naar Ned..:),trouwen voor het visa word toe gekend,anders MOET je trouwen voor een visum en dat wil ik niet...
Welke subclass heb je aangevraagd? 820, 309, 300? Alleen jij weet welk visum je hebt aangevraagd... Als het een 300 is en je trouwt nadat het visum is toegewezen maar voordat je Australie binnenkomt ben je hem dus kwijt.quote:
Bellen. Heb je al een case officer?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:45 schreef arjan1807 het volgende:
Ambassade in Berlijn hier over gemaild,maar ik krijg gewoon geen antwoord.
Weer die
Jong en vrijgezel (?) Ik zou het ook doen hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Maarja, dan woon je ook op level 58 midden in het centrum
Volgens mij mag je dan 20uur per week werken..dan heb je genoeg tijd over om in de zon te zittenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:45 schreef arjan1807 het volgende:
Aangezien ik net iets ouder ben dan 31 kom ik niet in aanmerking voor een working holiday visa..dus als je snel wilt alleen een toerist visa,mag ik weer niet werken!
Dat klinkt meer als een student visa.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:00 schreef Melch het volgende:
[..]
Volgens mij mag je dan 20uur per week werken..dan heb je genoeg tijd over om in de zon te zitten
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Jong en vrijgezel (?) Ik zou het ook doen hoor.
Ik heb ook een tijdje in de stad gewoond, en dat was heel makkelijk en best leuk, maar als 'jong en vrijgezel' lijken me er genoeg wijken die wat meer sfeer hebben en er wat attractiever uitzien.quote:
Het was de bedoeling een 300 aan te vragen,maar de plannen zijn veranderd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:20 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Welke subclass heb je aangevraagd? 820, 309, 300? Alleen jij weet welk visum je hebt aangevraagd... Als het een 300 is en je trouwt nadat het visum is toegewezen maar voordat je Australie binnenkomt ben je hem dus kwijt.
Zoals?quote:Op maandag 22 augustus 2011 02:05 schreef SlamD het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje in de stad gewoond, en dat was heel makkelijk en best leuk, maar als 'jong en vrijgezel' lijken me er genoeg wijken die wat meer sfeer hebben en er wat attractiever uitzien.
[edit]Oh, en voldoende geld zou hebben.[/edit]
Je kunt neem ik aan alleen als visitor Australie binnenkomen. Dan vinden ze het niet zo tof als je vervolgens een aanvraag voor een partner visum doet (een 820 valt dus waarschijnlijk af), zie hier en http://www.immi.gov.au/migrants/family/questions-answers.htm#f.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:58 schreef arjan1807 het volgende:
[..]
Het was de bedoeling een 300 aan te vragen,maar de plannen zijn veranderd.
Wij willen dit jaar in Ned trouwen en samen terug en in Australie het visum aanvragen als dat mogelijk is.
Mja ik moet wel een visum hebben om mee te kunnen/mogen,ik weet niet of bewijs van aanvraag van een 820/309 voldoende is om mee te mogen.
moet je een 309+100 aanvragen (en moet je Australie verlaten wanneer de 309 wordt toegekend). Een 300 kan ook maar dan mag je niet in Nederland trouwen.quote:1. Why do you want an Australian visa?
To live with my partner, parent, child or other family member
2. What is the country of nationality on your passport?
Netherlands
3. Where do you expect to be when you apply for a visa?
Netherlands
4. What is your date of birth?
01 January 1980
5. How long do you intend to stay in Australia?
Permanently
6. Is your family member or partner an Australian citizen, an Australian permanent resident or an eligible New Zealand citizen?
Yes
7. What is your relationship to your family member?
They are my partner/fiancé
8. What is your gender?
Male
9. Do any of the following special circumstances apply to you?
None of the above
Het ligt eraan wat je eisen zijn. Ik heb 6 maanden midden in de CBD gewoond en doe dat nooit meer! Bondi trekt mij ook niet omdat het 1 veel te duur is en 2 vol met backpackers zit. Zelf woon ik nu bijna een jaar in the Northen Beaches Dee Why, zon 45 minuten met de bus naar Wynyard (met traffic) wat licht irritant is. (hoewel ik in NL ook een uur reisde van deur tot deur) daarentegen woon ik 150 meter van het strand waar alleen locals in principe komen restaurantjes en barretjes in de buurt en ook warringah mall als shopping centre voor de meeste behoeftes. Ja ter vergelijking is de huur prijs hetzelfde als in de cbd of net iets lager.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:59 schreef SlamD het volgende:
Ik zou inderdaad denken aan wijken als Bondi, Manly, Newtown, Paddington of Surry Hills; of, als je dichter bij de stad wil blijven Pyrmont. Op veel van die wijken is genoeg aan te merken (te veel backpackers, te veel studenten, te veel hippies) maar volgens mij is het er goed uitgaan en wat sfeervoller of mooier dan de stad. Transport houdt wellicht te wensen over, maar dan kan je gezellig meeklagen met iedereen.
Crows Nest is volgens mij de leukste wijk rond Pacific Highway (ik woonde iets verder noord), goede restaurants.
Niks specifieks tegen de stad trouwens, maar wellicht omdat ik er werk verlaat ik het graag regelmatig.
Ik heb als vrijgezel zijnde weinig problemen met backpackersquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:06 schreef HokkaHokka het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je eisen zijn. Ik heb 6 maanden midden in de CBD gewoond en doe dat nooit meer! Bondi trekt mij ook niet omdat het 1 veel te duur is en 2 vol met backpackers zit. Zelf woon ik nu bijna een jaar in the Northen Beaches Dee Why, zon 45 minuten met de bus naar Wynyard (met traffic) wat licht irritant is. (hoewel ik in NL ook een uur reisde van deur tot deur) daarentegen woon ik 150 meter van het strand waar alleen locals in principe komen restaurantjes en barretjes in de buurt en ook warringah mall als shopping centre voor de meeste behoeftes. Ja ter vergelijking is de huur prijs hetzelfde als in de cbd of net iets lager.
Inner west is goedkoper en nog wat beschaafder ook als alternatief...
Btw excuse for the spelling
Een 300 valt zeker af aangezien onze familie hier woont.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:43 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Je kunt neem ik aan alleen als visitor Australie binnenkomen. Dan vinden ze het niet zo tof als je vervolgens een aanvraag voor een partner visum doet (een 820 valt dus waarschijnlijk af), zie hier en http://www.immi.gov.au/migrants/family/questions-answers.htm#f.
Je moet dus de aanvraag vanuit Nederland doen. Op basis van deze gegevens:
[..]
moet je een 309+100 aanvragen (en moet je Australie verlaten wanneer de 309 wordt toegekend). Een 300 kan ook maar dan mag je niet in Nederland trouwen.
Onze aanvraag voor een 309 duurde destijds 4 weken (gewoon weekendje Berlijn doen). Voor jullie is het belangrijk dat je aantoont dat je een oprechte relatie hebt. Een visum aanvraag is geen geldig visum dus ik betwijfel dat ze je op basis daarvan toelaten.
Hey dank je ,hier heb ik wat aan...alweer geen antwoord van Berlijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:08 schreef anarchitect het volgende:
Wat Kontiki zegt. Een partner visum is heel eenvoudig en snel te regelen. Kijk hier en hier. Bepaal welk visum je wilt, volg alle instructies exact op en binnen de gestelde termijn en het visum volgt snel. Als je dat niet doet gaat het je een hoop geld, tijd en frustratie kosten.
Over land naar Singapore en dan met de boot dan maar?quote:Op donderdag 1 september 2011 09:51 schreef Tinarg het volgende:
Ik ben altijd zo jaloers als ik hoor dat mensen naar Australie zijn geweest :I
IK WIL OOOOOK! Sydney lijkt me echt geweldig! Maar met vliegangst is dit gewoon bijna niet te doen.
Ochja dat is ook zo, jij ging ook backpackenquote:Op donderdag 1 september 2011 12:14 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Over land naar Singapore en dan met de boot dan maar?
Ik vlieg over twee weken
Ik ga ook!!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:07 schreef star_gazer het volgende:
Whoop whoop! Ik sta oficieel op de gastenlijst voor Defqon.1 Australia over twee weken!
Enige voorwaarde voor mijn gratis toegang, is dat ik mijn NL paspoort meeneem en een oranje kledingstuk aantrek.![]()
![]()
![]()
11:00 in Penrith!quote:
Is dat die flat met dat zwembad ergens bovenin het gebouw?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Maarja, dan woon je ook op level 58 midden in het centrum
Ben wel van plan te verhuizen overigens, omdat mijn huisgenoten nogal suf zijn.
Er zijn zwembaden op level 14 (lowrise), level 38 (midrise, waar ik woon) en level 61 (serviced apartments).quote:Op zaterdag 10 september 2011 04:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is dat die flat met dat zwembad ergens bovenin het gebouw?
http://www.facebook.com/event.php?eid=243823892316958quote:Op donderdag 8 september 2011 09:39 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Ga je met een groep Nederlanders? Ik ken voor de rest niemand die er naar toe gaat, mijn aussie vrienden houden totaal niet van Defqon dus zou het indd tof vinden als ik met jullie mee kan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Nog twee weken! Klaar voor?quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:26 schreef koekjestrommel1 het volgende:
* koekjestrommel1 vliegt op 10 oktober
Hoe lange overstap heb je daar? Anders ga lekker zwemmenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:28 schreef star_gazer het volgende:
Ben in Singapore. Tot hier aan toe prima verlopen. Wat is die Airbus A380 stil
Maargoed, we zijn op een derde. Het lange stuk moet nog
Nee, dat is met de trein van Shittyrail echt een klote-eind weg, buiten het feit dat die trein geloof ik maar 1x per uur rijdt, is die ook echt ontzettend sloom. Ik zou er geen 3 a 4 uur per dag voor weggooien.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:52 schreef Levitas het volgende:
Droom al 5 jaar om voor langere tijd naar Australië te gaan en met een beetje geluk zit ik van februari tot augustus in Sydney
Momenteel druk bezig met regelen van stage (marketing). Heb familie wonen in Wollongong, wat volgens google maps iets meer dan een uur van Sydney ligt. Is die afstand een beetje te doen als je dat dagelijks op en neer moet (openbaar vervoer?), want dan kan ik bij hen gaan wonen. Al is het maar een maandje, om dan een eigen appartement o.i.d te vinden die wat dichter bij m`n stagebedrijf is.
Wollongong is wel vrij ver weg ja en cityfail gaat je niet vlot brengen. Tenzij je stage in Cronulla is ofzo, dan gaat het wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:52 schreef Levitas het volgende:
Droom al 5 jaar om voor langere tijd naar Australië te gaan en met een beetje geluk zit ik van februari tot augustus in Sydney
Momenteel druk bezig met regelen van stage (marketing). Heb familie wonen in Wollongong, wat volgens google maps iets meer dan een uur van Sydney ligt. Is die afstand een beetje te doen als je dat dagelijks op en neer moet (openbaar vervoer?), want dan kan ik bij hen gaan wonen. Al is het maar een maandje, om dan een eigen appartement o.i.d te vinden die wat dichter bij m`n stagebedrijf is.
Volgens mij onderschat je de kosten van Surry Hills en Bondi.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 01:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wollongong is wel vrij ver weg ja en cityfail gaat je niet vlot brengen. Tenzij je stage in Cronulla is ofzo, dan gaat het wel.
Ik zou als ik jou was lekker in de stad gaan wonen. Surry Hills bijvoorbeeld, of Bondi. Als je een beetje verdient kan je ook het CBD overwegen.
Hmm.. Dan moet ik dus, als ik een stageplaats heb geregeld, eerder vertrekken zodat ik in Sydney zelf woonruimte kan zoeken. Jammer, had een vrij goedkope oplossing geweest als ik bij familie had kunnen wonen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 01:58 schreef star_gazer het volgende:
Ik zou als ik jou was lekker in de stad gaan wonen. Surry Hills bijvoorbeeld, of Bondi. Als je een beetje verdient kan je ook het CBD overwegen.
Toen ik er nog zat wel redelijk veel met studenten uit het buitenland gesproken, betaalde stages zitten er vrijwel niet want het is niet bepaald de gewoonte, je zou eventueel op een working holiday visum nog een bijbaan kunnen vinden voor de avonduren maar of dat nou je idee is van een mooi verblijf in Australië weet ik nou ook weer net niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hmm.. Dan moet ik dus, als ik een stageplaats heb geregeld, eerder vertrekken zodat ik in Sydney zelf woonruimte kan zoeken. Jammer, had een vrij goedkope oplossing geweest als ik bij familie had kunnen wonen.
Ik weet niet hoe het zit met betalende stages in Australië, maar ik hoor geregeld dat het vrijwel niet bestaat in Australië, jullie wat meer ervaring mee? Onbetaalde stage, woonruimte enzo, wordt natuurlijk wel reteduur
Geloof me; goedkoper dan het CBDquote:Op donderdag 13 oktober 2011 02:18 schreef SlamD het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat je de kosten van Surry Hills en Bondi.
Redfern... Toen ik nog fris, nieuw en buitengewoon onwetend was heb ik daar eens een appartement geïnspecteerd. Zeersnel rechtsomkeert gemaakt. Wat een post-apocalyptisch rampgebied is dat zeg. Vol met aan drugs en drank verslaafde aboriginals. Triest, maar simpelweg te gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:58 schreef Voorschrift het volgende:
CBD en Bondi zijn gewoon dure lokaties, of anders moet je kijken naar Redfern.
Je weet dat het $400 per week is? Tenminste, dat neem ik aan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:01 schreef Levitas het volgende:
Ik vind het geen probleem om een uur in de bus/trein te moeten zitten naar m`n stagebedrijf. Ik heb echter geen idee van het openbaar vervoer in Australië, dus ook geen flauw idee of dat veel is.
Ik heb net gekeken naar appartementjes in Redfern, qua prijs prima ($400 voor een gemeubileerde kamer met keuken, badkamer en huiskamer), maar als dat echt zo onveilig is dan laat ik dat mooi aan me voorbij schieten
Ik schrijf in ieder geval de wijken die jullie hier genoemd hebben op, en ga me even oriënteren. Ik denk dat de beste oplossing is om een week of 2 eerder te vertrekken, bij familie te gaan wonen en van daaruit appartementen bezichtigen. Krijg ik ook meteen een idee van de wijk, en natuurlijk is een kamer met je eigen ogen bekijken anders dan op foto's.
Ben wel echt laaaaiend enthousiast. Dus vanmiddag weer een stel bedrijven aanschrijven
Ferries! Beste manier om in Sydney te reizen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:17 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond het openbaar vervoer altijd erg slecht en de treinen erg traag.
Ik kwam er zelf ook zelden, eigenlijk enkel met CityFail er doorheen en verder woonden er een paar vrienden maar het is in ieder geval goedkoop. Je kan ook in CBD hokken met 10 chinezen als je het goedkoop zoekt, denk aan de World Tower praktijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Redfern... Toen ik nog fris, nieuw en buitengewoon onwetend was heb ik daar eens een appartement geïnspecteerd. Zeersnel rechtsomkeert gemaakt. Wat een post-apocalyptisch rampgebied is dat zeg. Vol met aan drugs en drank verslaafde aboriginals. Triest, maar simpelweg te gevaarlijk.
Ja hiero! Het was gisteren inderdaad flink noodweer. Ik werk northside en moest over de Gateway Bridge naar huis, daarna begon het gedonder (letterlijk); hozen als een gek en die lui hier kunnen al niet rijden, in combinatie met fikse regenval is het helemaal Rusissche roulette op de snelweg! Ik was ook zo stom om de Logan Motorway te nemen, stond helemaal vast aan de kant richting Ipswich. Ik ging gelukkig richting Gold Coast en wij hadden 'maar' 1 ongeluk aan onze kant. In een spanne van z'n 3 km zag ik op de westbound lanes 4 crashes...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 07:58 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen in Brisbane? Heb gehoord dat het daar qua noodweer aardig losgaat op het moment.
Ik zit zelf in de world tower met drie Chinezen (ga binnenkort weg; irritant volk is het), maar daar kan je dat overcrowden dus echt niet meer zo makkelijk doen. Redelijk zware security met pasjes enzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik kwam er zelf ook zelden, eigenlijk enkel met CityFail er doorheen en verder woonden er een paar vrienden maar het is in ieder geval goedkoop. Je kan ook in CBD hokken met 10 chinezen als je het goedkoop zoekt, denk aan de World Tower praktijken.
Het is niet de meest veilige buurt inderdaad, maar heb begrepen dat bepaalde gedeelten wel te doen zijn. Maar goed, dat blijft hear-say.
Ah ok ze hebben het dus verbeterd? Dat is wel goed nieuws te noemen dan inderdaad, had altijd zelf ook wel interesse om in de World Tower te gaan wonen maar de verhalen m.b.t. overcrowding en de buren vielen me nogal tegen, had sowieso geen zin om met Aziaten samen te wonen (no offense).quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik zit zelf in de world tower met drie Chinezen (ga binnenkort weg; irritant volk is het), maar daar kan je dat overcrowden dus echt niet meer zo makkelijk doen. Redelijk zware security met pasjes enzo.
Ja. Zaken als het zwembad en de gym zitten allemaal achter een swipe card tegenwoordig. Het maakt qua Aziaten trouwens wel veel uit met wat voor Aziaten je woont. Japanners zijn over het algemeen schoon en vriendelijk, maar Chinezen zijn naar mijn ervaring ernstig gebrekkig in de hygiene en hebben ook niet de beleefdheid om Engels te praten als je erbij bent. Koreanen weet ik niet zo, maar ik heb begrepen dat die ernstig overcrowden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah ok ze hebben het dus verbeterd? Dat is wel goed nieuws te noemen dan inderdaad, had altijd zelf ook wel interesse om in de World Tower te gaan wonen maar de verhalen m.b.t. overcrowding en de buren vielen me nogal tegen, had sowieso geen zin om met Aziaten samen te wonen (no offense).
Ben destijds maar uitgeweken richting Ultimo voor een eigen appartement, direct naast de UTS dus alles perfect op loopafstand. Zou ook niet meer anders willen, CBD is perfect.
Ben regelmatig in Pyrmont geweest, kende een acteur die er woonde, erg mooie appartementen daar, zou er zeker een kijkje nemen als ik jou was. Prima op loopafstand inderdaad, bovendien rijden er ook genoeg taxi's continue langs dus altijd wel een mogelijkheid om een beetje snel in het CBD te komen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja. Zaken als het zwembad en de gym zitten allemaal achter een swipe card tegenwoordig. Het maakt qua Aziaten trouwens wel veel uit met wat voor Aziaten je woont. Japanners zijn over het algemeen schoon en vriendelijk, maar Chinezen zijn naar mijn ervaring ernstig gebrekkig in de hygiene en hebben ook niet de beleefdheid om Engels te praten als je erbij bent. Koreanen weet ik niet zo, maar ik heb begrepen dat die ernstig overcrowden.
Zit zelf licht te twijfelen aan Pyrmont; ziet er uit als een prima wijk en het is niet al te ver van het CBD.
Ik ga in de winter weer terug naar het CBDquote:Op donderdag 27 oktober 2011 02:17 schreef SlamD het volgende:
Je klonk best zeker over het CBD eigenlijk, maar ik geef je groot gelijk! Bondi overdag is niet echt mijn meest favoriete strand, maar 's avonds vind ik het wel wat hebben. Wij lopen er ook regelmatig heen als alternatief voor 'onze' baai.
Gefeliciteerd! Geniet er van man.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:42 schreef star_gazer het volgende:
Bingo!!! Goedgekeurd voor een appartement in Bondi Beach. 3 minuten van het strandDit gaat een mooie zomer worden
Nee, Rose Bay... ongeveer een half uur van het strand.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 02:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik ga in de winter weer terug naar het CBDWaar woon jij dan? Tamarama?
Och gewoon een Westers land net als hier, ietwat meer gelovig dus daar rekening mee houden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:18 schreef Levitas het volgende:
Zondag een sollicitatiegesprek voor een stage in Sydney!![]()
Nog tips voor dit gesprek toevallig? (Dingen die ik écht moet vermijden, of juist niet?)
Wat voor een functie?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:18 schreef Levitas het volgende:
Zondag een sollicitatiegesprek voor een stage in Sydney!![]()
Nog tips voor dit gesprek toevallig? (Dingen die ik écht moet vermijden, of juist niet?)
quote:
Ok de NS daar heet dus Cityrailquote:
Het is een bedrijf wat zich richt op elke soort marketing. Waar ik voornamelijk in geïnteresseerd ben is digital marketing & social media.quote:
Gewoon telefonisch. Uiteraard bel ik via Skype, dat is 2 cent per minuutquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:07 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoe heb je dat sollicitatiegesprek dan, via Skype?
Een halfuurtje is nog te overzien. Als je er een uur of 10 steekt, wordt het een iets ander verhaal. Naja.. Ben benieuwdquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Dat heb ik hier in NL ook een keer gehad. Heb toen in een half uurtje het een en ander aan verbeterpunten beschreven waar ze superenthousiast over waren, vervolgens niks meer van gehoord
Ben gewoon gebruikt dus
Maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat
Februari beginnen ja. Ik ben eigenlijk vorig jaar al begonnen met zoeken van een stageplek.. Maar kon toen weinig boeiends vinden (was eigenlijk ook veel te vroeg). Nu sinds een maandje of 3 bezig met het regelen denk ikquote:Op woensdag 2 november 2011 11:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Lekker manWanneer begin je, februari? Wanneer ben je begonnen met het regelen van alles?
quote:Op woensdag 2 november 2011 10:36 schreef Levitas het volgende:
NICE! Gisteren op school het eventuele stagebedrijf voorgelegd en is goedgekeurd. Heb gisteren ook een mail gestuurd naar het bedrijf, met de vraag of ik nou wel of niet ben aangenomen (omdat dat een beetje onduidelijk was) en ik kreeg terug:
"Yes Kevin, you have been approved."
Het contract is al opgestuurd, dus het lijkt erop dat ik een stage heb!
En toch ben je fan van de all blacksquote:Op zondag 6 november 2011 13:40 schreef Mister_Bojangles het volgende:
TVP
Zelf al 9 maanden gereisd door australie en 1 maand NZ maar wat een land !
Heb al veel van de wereld gezien van de USA, tot azie tot afrika maar bij australie heb ik toch altijd een speciaal gevoel en hoop er ooit te kunnen gaan wonen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |