Ben nu in Nederland en we wachten op de papieren van mn vriendin,als dat binnen is stuurt ze alles op en kan ik alles regelen en komt ze naar Ned..:),trouwen voor het visa word toe gekend,anders MOET je trouwen voor een visum en dat wil ik niet...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Welk visum subclass heb je aangevraagd, ben je nu in Australie of Nederland, ga je trouwen voor het visum wordt toegekend of erna. Op immi.gov staat in principe alle informatie.
Welke subclass?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef arjan1807 het volgende:
[..]
Ben nu in Nederland en we wachten op de papieren van mn vriendin,als dat binnen is stuurt ze alles op en kan ik alles regelen en komt ze naar Ned..:),trouwen voor het visa word toe gekend,anders MOET je trouwen voor een visum en dat wil ik niet...
Welke subclass heb je aangevraagd? 820, 309, 300? Alleen jij weet welk visum je hebt aangevraagd... Als het een 300 is en je trouwt nadat het visum is toegewezen maar voordat je Australie binnenkomt ben je hem dus kwijt.quote:
Bellen. Heb je al een case officer?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:45 schreef arjan1807 het volgende:
Ambassade in Berlijn hier over gemaild,maar ik krijg gewoon geen antwoord.
Weer die
Jong en vrijgezel (?) Ik zou het ook doen hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Maarja, dan woon je ook op level 58 midden in het centrum
Volgens mij mag je dan 20uur per week werken..dan heb je genoeg tijd over om in de zon te zittenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:45 schreef arjan1807 het volgende:
Aangezien ik net iets ouder ben dan 31 kom ik niet in aanmerking voor een working holiday visa..dus als je snel wilt alleen een toerist visa,mag ik weer niet werken!
Dat klinkt meer als een student visa.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:00 schreef Melch het volgende:
[..]
Volgens mij mag je dan 20uur per week werken..dan heb je genoeg tijd over om in de zon te zitten
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Jong en vrijgezel (?) Ik zou het ook doen hoor.
Ik heb ook een tijdje in de stad gewoond, en dat was heel makkelijk en best leuk, maar als 'jong en vrijgezel' lijken me er genoeg wijken die wat meer sfeer hebben en er wat attractiever uitzien.quote:
Het was de bedoeling een 300 aan te vragen,maar de plannen zijn veranderd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:20 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Welke subclass heb je aangevraagd? 820, 309, 300? Alleen jij weet welk visum je hebt aangevraagd... Als het een 300 is en je trouwt nadat het visum is toegewezen maar voordat je Australie binnenkomt ben je hem dus kwijt.
Zoals?quote:Op maandag 22 augustus 2011 02:05 schreef SlamD het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje in de stad gewoond, en dat was heel makkelijk en best leuk, maar als 'jong en vrijgezel' lijken me er genoeg wijken die wat meer sfeer hebben en er wat attractiever uitzien.
[edit]Oh, en voldoende geld zou hebben.[/edit]
Je kunt neem ik aan alleen als visitor Australie binnenkomen. Dan vinden ze het niet zo tof als je vervolgens een aanvraag voor een partner visum doet (een 820 valt dus waarschijnlijk af), zie hier en http://www.immi.gov.au/migrants/family/questions-answers.htm#f.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:58 schreef arjan1807 het volgende:
[..]
Het was de bedoeling een 300 aan te vragen,maar de plannen zijn veranderd.
Wij willen dit jaar in Ned trouwen en samen terug en in Australie het visum aanvragen als dat mogelijk is.
Mja ik moet wel een visum hebben om mee te kunnen/mogen,ik weet niet of bewijs van aanvraag van een 820/309 voldoende is om mee te mogen.
moet je een 309+100 aanvragen (en moet je Australie verlaten wanneer de 309 wordt toegekend). Een 300 kan ook maar dan mag je niet in Nederland trouwen.quote:1. Why do you want an Australian visa?
To live with my partner, parent, child or other family member
2. What is the country of nationality on your passport?
Netherlands
3. Where do you expect to be when you apply for a visa?
Netherlands
4. What is your date of birth?
01 January 1980
5. How long do you intend to stay in Australia?
Permanently
6. Is your family member or partner an Australian citizen, an Australian permanent resident or an eligible New Zealand citizen?
Yes
7. What is your relationship to your family member?
They are my partner/fiancé
8. What is your gender?
Male
9. Do any of the following special circumstances apply to you?
None of the above
Het ligt eraan wat je eisen zijn. Ik heb 6 maanden midden in de CBD gewoond en doe dat nooit meer! Bondi trekt mij ook niet omdat het 1 veel te duur is en 2 vol met backpackers zit. Zelf woon ik nu bijna een jaar in the Northen Beaches Dee Why, zon 45 minuten met de bus naar Wynyard (met traffic) wat licht irritant is. (hoewel ik in NL ook een uur reisde van deur tot deur) daarentegen woon ik 150 meter van het strand waar alleen locals in principe komen restaurantjes en barretjes in de buurt en ook warringah mall als shopping centre voor de meeste behoeftes. Ja ter vergelijking is de huur prijs hetzelfde als in de cbd of net iets lager.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:59 schreef SlamD het volgende:
Ik zou inderdaad denken aan wijken als Bondi, Manly, Newtown, Paddington of Surry Hills; of, als je dichter bij de stad wil blijven Pyrmont. Op veel van die wijken is genoeg aan te merken (te veel backpackers, te veel studenten, te veel hippies) maar volgens mij is het er goed uitgaan en wat sfeervoller of mooier dan de stad. Transport houdt wellicht te wensen over, maar dan kan je gezellig meeklagen met iedereen.
Crows Nest is volgens mij de leukste wijk rond Pacific Highway (ik woonde iets verder noord), goede restaurants.
Niks specifieks tegen de stad trouwens, maar wellicht omdat ik er werk verlaat ik het graag regelmatig.
Ik heb als vrijgezel zijnde weinig problemen met backpackersquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:06 schreef HokkaHokka het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je eisen zijn. Ik heb 6 maanden midden in de CBD gewoond en doe dat nooit meer! Bondi trekt mij ook niet omdat het 1 veel te duur is en 2 vol met backpackers zit. Zelf woon ik nu bijna een jaar in the Northen Beaches Dee Why, zon 45 minuten met de bus naar Wynyard (met traffic) wat licht irritant is. (hoewel ik in NL ook een uur reisde van deur tot deur) daarentegen woon ik 150 meter van het strand waar alleen locals in principe komen restaurantjes en barretjes in de buurt en ook warringah mall als shopping centre voor de meeste behoeftes. Ja ter vergelijking is de huur prijs hetzelfde als in de cbd of net iets lager.
Inner west is goedkoper en nog wat beschaafder ook als alternatief...
Btw excuse for the spelling
Een 300 valt zeker af aangezien onze familie hier woont.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:43 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Je kunt neem ik aan alleen als visitor Australie binnenkomen. Dan vinden ze het niet zo tof als je vervolgens een aanvraag voor een partner visum doet (een 820 valt dus waarschijnlijk af), zie hier en http://www.immi.gov.au/migrants/family/questions-answers.htm#f.
Je moet dus de aanvraag vanuit Nederland doen. Op basis van deze gegevens:
[..]
moet je een 309+100 aanvragen (en moet je Australie verlaten wanneer de 309 wordt toegekend). Een 300 kan ook maar dan mag je niet in Nederland trouwen.
Onze aanvraag voor een 309 duurde destijds 4 weken (gewoon weekendje Berlijn doen). Voor jullie is het belangrijk dat je aantoont dat je een oprechte relatie hebt. Een visum aanvraag is geen geldig visum dus ik betwijfel dat ze je op basis daarvan toelaten.
Hey dank je ,hier heb ik wat aan...alweer geen antwoord van Berlijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:08 schreef anarchitect het volgende:
Wat Kontiki zegt. Een partner visum is heel eenvoudig en snel te regelen. Kijk hier en hier. Bepaal welk visum je wilt, volg alle instructies exact op en binnen de gestelde termijn en het visum volgt snel. Als je dat niet doet gaat het je een hoop geld, tijd en frustratie kosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |