Ik heb nog zo'n ouwe, zo'n vod... Had liever een pas gehad, maarja... Niet aan gedacht...quote:Op maandag 7 maart 2011 07:24 schreef SlamD het volgende:
Volgens mij niet. Maar ik heb ook eigenlijk nooit problemen met mijn Nederlandse rijbewijs.

http://www.rta.nsw.gov.au(...)ttingnswlicence.htmlquote:Licensing arrangements for temporary overseas visitors
From 18 April 2008, all new NSW licence applicants identified as temporary overseas visitors will be subject to the following licensing rules:
As a temporary overseas visitor, you will only be eligible to apply for a NSW licence once you have been in Australia for a continuous period of at least six months immediately prior to licence application.
Note: You must declare your last date of arrival in Australia on the licence application form.
Licences will be marked with the one letter code Q in the conditions area on the front of the licence, with the accompanying text Evidence of permanent resident status not provided to the RTA appearing on the back of the licence, and
Licences (including Learner, P1, P2, and unrestricted) issued with a Q will only be valid for 12 months.
These licensing rules do not apply to:
Customers who have previously been issued a NSW licence
Customers transferring an Australian interstate licence to a NSW licence
Temporary overseas visitors applying for a NSW learner licence (see below)
New Zealand citizens or New Zealand driver licence holders

volgens mij kom ik trouwens wél in aanmerking voor een fotokaart
 volgens mij kom ik trouwens wél in aanmerking voor een fotokaart  van de week eens proberen
 van de week eens proberen  

.
.

Was het een mooie zwarte glimmende funnelweb? Dan is 'ie ook nog eens dodelijkquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:27 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn eerste enge Australische spin gezien!
Lichaam was zo'n twee centimeter, en hij was van het tarantula-model.
En ik heb het overleefd

Het vinden van werk is me ook tegengevallen. Het gaat allemaal via recruitment bureau's, i.p.v. direct via de werkgever. Ik word een beetje moe van al die nutteloze tests en groep interviews.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:50 schreef HokkaHokka het volgende:
Sinds vorige week noodgedwongen op zoek naar een nieuwe job... Met mijn ervaring en leeftijd 22 kom ik in NL direct aan de bak. Maar al die recruiters / bedrijven kijken slechts naar 1 ding. Nationaliteit en werkervaring in Australia. Wordt er doodziek van, je moet concurreren tegen gasten uit Engeland die zelfs minder ervaring hebben maar de taal vloeiend beheersen... Uuhh ik beheers die taal ook!!
Meeste telefonische interviews gaat over wat ik deed bij me werkgever in Australia. Logisch, maar de job die ik deed paste totaal niet bij me en we zijn allebei in goede wegen van elkaar gescheiden, dat telt jammer genoeg niet voor een recruiter, als die hoort dat je bij je vorige werkgever niet functioneer, dan functioneer je blijkbaar ook niet voor deze "rol"
Zo dat was mijn frustratie... andere die hier last van hebben?

Sydney
 Sydney  

Nog geen redback gezien?quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:15 schreef Xaryna het volgende:
De spin was niet dodelijk denk ik hoor... Hij was maar vrij klein en beige, en harig. Soort miniatuur tarantula in het lichtbruin.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(

Heb haar welgeteld drie weken geleden ontmoet. Lijkt me onvoldoende basis om zoiets radicaals na te strevenquote:
 Daarnaast ga ik Australie voorlopig voor geen goud verlaten
 Daarnaast ga ik Australie voorlopig voor geen goud verlaten  

Raad je aan je keuze snel te maken. Verschillende media's vermelden dat er actie word ondernomen om minder immigranten toe te laten. Dus ja ik kan zeggen dat ik aardig geluk heb gehad...quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:21 schreef Lauzer het volgende:
Wil heel graag na mijn studie naar Australie, gewoon eerst om te reizen/cultuur en daarna misschien wonen werken.. Waarom zou ik dit WEL doen? en waarom NIET? studeer momenteel journalistiek, minor tv, en wil eventueel nog een bachelor (tv/film)productie gaan doen. En ik lees net dat studies niet super relevant zijn voor een sollicitatie. Let me know how it goes down eh, ja, down under

Ik was erbij! Was wel gezelligquote:Op dinsdag 3 mei 2011 03:04 schreef SlamD het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand naar die oranjemars gegaan in Sydney op koninginnedag? Het is volledig langs me heen gegaan. Niet dat het waarschijnlijk is dat er heen zou zijn gegaan, want-met uitzondering van het WK-ik zie niet echt het nut van samenscholen met een grote groep Nederlanders.
Maar ik ben toch benieuwd hoe het was, want wellicht heb ik er een verkeerde indruk van.
 Eerst de mars, daarna bitterballen eten in een bar in King's Cross
 Eerst de mars, daarna bitterballen eten in een bar in King's Cross  Onvoorstelbaar fout, maar het is maar 1 keer per jaar koninginnedag
 Onvoorstelbaar fout, maar het is maar 1 keer per jaar koninginnedag 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |