quote:Op zondag 6 februari 2011 12:26 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijkIk ga later als ik groot ben (
) ook een beetje afgezonderd wonen.
Storen aan mensen doe ik me trouwens niet zo héél gauw. Maar ik hou van rust en zoek de drukte liever zelf op!
Ik vroeg me al af waar dat argument bleef.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef sigme het volgende:
Iemand die ervoor kiest niet gehinderd te willen worden door andere mensen, moet maar in een hutje op de hei gaan wonen.
Nee. In de stad gaan wonen is ervoor kíezen andere mensen binnen gehoor- reuk en zichtafstand te hebben, 24 uur per dag. Met alle voor- en nadelen. Als je dat overlast vínd, kies je daar toch zelf voor.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waar dat argument bleef.
Maar dat zou een gedwongen keuze zijn als gevolg op andermans keuzes om wel overlast te veroorzaken.
Nee hoor, tegen de normale stadsgeluiden heb ik echt niets, dat vind ik ook geen overlast. Een kind dat mij wakker maakt op onchristelijke tijden wel. En als het ziek is en moet huilen zal ik er van balen, maar heus niet gaan klagen. Maar als ze de verwarmingsbuis als drumstel gebruiken onder het slaken van luide kreten, dan zou ik daar wel wat van zeggen ja, als dat meer dan eens gebeurt.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. In de stad gaan wonen is ervoor kíezen andere mensen binnen gehoor- reuk en zichtafstand te hebben, 24 uur per dag. Met alle voor- en nadelen. Als je dat overlast vínd, kies je daar toch zelf voor.
En op het platteland wonen brengt weer andere nadelen met zich mee, waar je ongetwijfeld ook over zult klagen: de haan van de buren, niet even spontaan boodschappen kunnen doen, stank van boerderijen, geen bushalte / treinstation in de buurt...quote:Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. In de stad gaan wonen is ervoor kíezen andere mensen binnen gehoor- reuk en zichtafstand te hebben, 24 uur per dag. Met alle voor- en nadelen. Als je dat overlast vínd, kies je daar toch zelf voor.
Zondagochtend om half 8 is juist een heel christelijke tijd, aangezien men zich dan opmaakt om naar de kerk te gaanquote:Op zondag 6 februari 2011 12:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen de normale stadsgeluiden heb ik echt niets, dat vind ik ook geen overlast. Een kind dat mij wakker maakt op onchristelijke tijden wel. En als het ziek is en moet huilen zal ik er van balen, maar heus niet gaan klagen. Maar als ze de verwarmingsbuis als drumstel gebruiken onder het slaken van luide kreten, dan zou ik daar wel wat van zeggen ja, als dat meer dan eens gebeurt.
Tsja. Ik vind het niet onredelijk dat jij dan je huis wat beter isoleert.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen de normale stadsgeluiden heb ik echt niets, dat vind ik ook geen overlast. Een kind dat mij wakker maakt op onchristelijke tijden wel. En als het ziek is en moet huilen zal ik er van balen, maar heus niet gaan klagen. Maar als ze de verwarmingsbuis als drumstel gebruiken onder het slaken van luide kreten, dan zou ik daar wel wat van zeggen ja, als dat meer dan eens gebeurt.
Ik dacht dat het juist heel christelijk was om met de kippen erin en eruit te gaanquote:Op zondag 6 februari 2011 12:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je ervanuit gaat dat je 6 km/h wandelt, kom je uit op 10,7 km/h rennenquote:Op zondag 6 februari 2011 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als jij incl wandelminuten op 8.9 uitkomt loop je best snelenig idee wat je gemiddelde hardloopsnelheid is? Ik tel altijd alleen de hardloopminuten mee want dat wandelen trekt de snelheid zo omlaag. Maar goed, ook dan krijg je geen perfect beeld van wat je gemiddelde hardloopsnelheid nou is want een duurloop is weer anders dan een loop met wandelpauzes :p
Morgen voor het eerst 30 min. Ben zeer benieuwd!
Dat heb ik toevallig gedaan. Ik heb dan ook geen last van jengelende kinderen. (Behalve zomers als ze buiten in de tuin zijn vanaf 9 uur. Maar ik ben wel redelijk. Ik heb daar last van, maar ik zie in dat spelende kinderen op dat tijdstip niet asociaal is, dus ik zal daar niets van zeggen)quote:Op zondag 6 februari 2011 12:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind het niet onredelijk dat jij dan je huis wat beter isoleert.
Wij komen uit een gehorig huurhuis en we hebben op een gegeven moment inderdaad alles dubbel geisoleerd.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
dus omdat de buren van co hun kinderen niet in bedwang kunnen houden (en dan gaat het over écht asociaal krijsen, niet gewone normale geluiden die je van je buren inderdaad maar te tolereren hebt) moet ZIJ haar huis beter isoleren?
En waarom vind je dat?quote:Op zondag 6 februari 2011 12:38 schreef sigme het volgende:
Verder vind ik het argument dat mensen kiezen voor kinderen, gehandicapte kinderen, ongezondheid en meer van dat soort, zo asociaal dat ik vind dat mensen die dat vinden, wel naar een héél klein hutje op een héle drukke wei verbannen mogen worden. Ergens naar de randstad ofzo.
Dat vind ik pas een enge gedachtequote:Op zondag 6 februari 2011 12:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En waarom vind je dat?.
Ik vind dat dat verhaal wb kiezen voor kinderen aan twee kanten snijdt. Enerzijds zijn die kinderen de toekomst, dus moeten we mensen die kinderen willen niet ontmoedigen ze te krijgen.
Anderzijds zijn er een hoop jonge moeders die niet per se al kinderen hadden gewild (of wel, maar er niet goed over nagedacht hebben), waarvan wij met z'n allen voor het leefonderhoud moeten opdraaien, omdat ze geen opleiding kunnen afmaken en/of in de steek zijn gelaten door hun partner.
Het is jammer dat de optie 'kinderen krijgen' niet door een professional kan worden aangezet in je lijf. Dat je eerst een heel traject moet doorlopen, waarbij onder andere je financiële positie en volwassenheid worden onderzocht, voordat het knopje wordt aangezet.
quote:Op zondag 6 februari 2011 12:46 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ben ik inderdaad naar een vrijstaand huis op het platteland verhuisd omdat ik graag rust om me heen heb. Maar goed, hier heb je dan weer vliegen die net zo irritant zijn als scootertjes
Nee, 45 minuten is m'n (voorlopige) einddoel, maar ik zie mezelf in de praktijk op de langere termijn niet langer dan 30 minuten achtereen rennen (omdat ik op den duur ook andere dingen te doen hebquote:Op zondag 6 februari 2011 12:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik dacht dat het juist heel christelijk was om met de kippen erin en eruit te gaanUitslapen is hedonistisch enzo
[..]
Als je ervanuit gaat dat je 6 km/h wandelt, kom je uit op 10,7 km/h rennenMaar die verhouding zal nog wel veranderen als je langer achtereen gaat rennen inderdaad
![]()
Succes morgen! Is 30 minuten achtereen je einddoel?
Jaiks ja ik ook al kan ik me voorstellen dat het soms nodig is.quote:
En het is niet eens science fiction, want ik las gisteren dat bepaalde artsen en rechters (? dacht ik) willen dat ouders die bewezen hebben geen kinderen te kunnen opvoeden een zogenaamde prikpil krijgen, zodat ze niet nog meer kinderen kunnen krijgen.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jaiks ja ik ook al kan ik me voorstellen dat het soms nodig is.
Mijn zus koopt ook nieuwe kleren voor zichzelf van de kinderbijslag iddquote:Op zondag 6 februari 2011 12:41 schreef neen het volgende:
He, maareh.... kinderbijslag. Dat is toch bedoelt voor de kinderen? Die ook niet bepaald kunnen kiezen of ze wel of niet geboren willen worden.
Want als het voor de ouders is om leuke dingen mee te doen wordt ik per direct wel katholiek ofzo.
Echt asociaal krijsen is een ander verhaal natuurlijk, daar is een corrigerende tik / vermaning op z'n plek. Maar ik denk dat je in een slecht geïsoleerd huis ook al last hebt van normale speelgeluiden.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
dus omdat de buren van co hun kinderen niet in bedwang kunnen houden (en dan gaat het over écht asociaal krijsen, niet gewone normale geluiden die je van je buren inderdaad maar te tolereren hebt) moet ZIJ haar huis beter isoleren?
Ja ook gezien in de krantquote:Op zondag 6 februari 2011 12:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En het is niet eens science fiction, want ik las gisteren dat bepaalde artsen en rechters (? dacht ik) willen dat ouders die bewezen hebben geen kinderen te kunnen opvoeden een zogenaamde prikpil krijgen, zodat ze niet nog meer kinderen kunnen krijgen.
Het zou op dit moment opgaan voor enkele tientallen ouders.
quote:Op zondag 6 februari 2011 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Echt asociaal krijsen is een ander verhaal natuurlijk, daar is een corrigerende tik / vermaning op z'n plek. Maar ik denk dat je in een slecht geïsoleerd huis ook al last hebt van normale speelgeluiden.
Het ging er volgens mij ook vooral om dat Co last heeft op het moment dat zij nog wil slapen. Ouders moeten hun kinderen gewoon tot 10 uur vastbinden op bed met een prop in hun mond.
Wij gebruiken het om de niet-gesubsidieerde kinderopvang van te betalenquote:Op zondag 6 februari 2011 12:41 schreef neen het volgende:
He, maareh.... kinderbijslag. Dat is toch bedoelt voor de kinderen? Die ook niet bepaald kunnen kiezen of ze wel of niet geboren willen worden.
Het ging er niet om dat ik last had. Ik was vol medeleven omdat Syreen er mee te maken had, maar die zegt net dat ze het niet zo erg vindt. Dus misschien kunnen we nu weer wat anders doen.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Echt asociaal krijsen is een ander verhaal natuurlijk, daar is een corrigerende tik / vermaning op z'n plek. Maar ik denk dat je in een slecht geïsoleerd huis ook al last hebt van normale speelgeluiden.
Het ging er volgens mij ook vooral om dat Co last heeft op het moment dat zij nog wil slapen. Ouders moeten hun kinderen gewoon tot 10 uur vastbinden op bed met een prop in hun mond.
Daar ben ik het niet mee eens. Je zal er maar last van hebben.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:57 schreef sigme het volgende:
Het hele idee van een samenleving is nou net dat de hele groep samenleeft, inclusief lastige kinderen, lastige ouderen, vervelende jongeren, gehandicapten en de hele reutemeteut.
De enkeling die roept dat anderen zelf kiezen voor kinderen en meent van dat kind compleet verschoont te mogen blijven, hoort wat mij betreft niet bij de samenleving.
Ik hou helemaal niet van kinderen. Maar ze horen erbij. Ook de slecht opgevoede exemplaren.
Die was leuk ja! Veel plezier!!quote:Op zondag 6 februari 2011 12:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
In de bus op weg naar Amsterdam! Gaan naar de tentoonstelling Reclame Klassiekers in de Beurs van Berlage.
Daar woon jij toch ookquote:Op zondag 6 februari 2011 12:33 schreef sigme het volgende:
Iemand die ervoor kiest niet gehinderd te willen worden door andere mensen, moet maar in een hutje op de hei gaan wonen.
Wilders staat tot samenleving zoals een ingegroeide teennagel staat tot mijn linker achterpoot. Onaangenaam, bij tijd en wijle pijnlijk, hoort er eigenlijk niet maar kan gebeurenquote:Op zondag 6 februari 2011 13:01 schreef Goodbye het volgende:
Iedereen hoort er bij! Ook Wilders, dus wel een beetje lief zijn voor 'm hè
Hahaha, die ga ik in mijn sig nemen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wilders staat tot samenleving zoals een ingegroeide teennagel staat tot mijn linker achterpoot. Onaangenaam, bij tijd en wijle pijnlijk, hoort er eigenlijk niet maar kan gebeuren
Ik denk dat sigme hier precies om deze reden ook voor gekozen heeft om op een hutje op de hei te gaan wonen.quote:
Sjuust. Vanaf hier kan ik reuze veel houden van de mensheid.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik denk dat sigme hier precies om deze reden ook voor gekozen heeft om op een hutje op de hei te gaan wonen.
Lekkerquote:Op zondag 6 februari 2011 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
er staan twee mega-appeltaarten in de oven
njammie. Doe jij daar ook kaneel in? Dan vind ik het heerlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
er staan twee mega-appeltaarten in de oven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |