abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:10:32 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_92373088

Het vorige deel:Slank #1327 - Nog tien tot 1337!
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_92373267
Planning voor vandaag

O: gekookt eitje, 1x geroosterd brood met filet A. en ui
T: stroopwafel
L: 1x geroosterd brood met filet. A en 2 wasa crackers met hetzelfde
T: vla/yohurt met diepvriesfruitjes (mango en blauwe bessen)
S: hardlopen
T: wodka, light chips.
D: ribkarbonade, rostirondjes en sbijboontjes
pi_92373279
ik denk al na over m'n avondeten hihi

lijstje so far:

O: niets
L: boterham met martino en achteraf een banaan
T: waarschijnlijk Special K mini breaks
T: Merci chocolaatjes met koffiesmaak
A: wrap met kip krokant
D: ijsje

[ Bericht 38% gewijzigd door Pinnenmutske op 05-02-2011 18:11:45 (Toevoeging) ]
Werewolf
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:19:32 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_92373422
Yep lijstje:

O: boterham achterham, beker melk
S: 1.15 uur wandelen/lopen
T: 450 gr. magere kwark met zoetstof, appel
L: 2 boterhammen met achterham, beschuit kaas, krentenbol met roomboter
T: sinaasappel, blokje choco
D: Pizza met salade
T: 200 gr vla, bakje chips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:19:59 #5
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92373437
Diepvriesfruit-mango! Lekker :9 Lang niet meer gekocht. At het 'vroeger' heel veel. Ik eet zelf tegenwoordig diepvriesfruit-rode bessen in mijn ontbijt (met griekse yoghurt en lijnzaad), ook lekker.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_92373481
wil stiekem eigenlijk nog een klein cadeautje voor Mr.Mo kopen.. dus ga zo nog maar even naar het winkelcentrum, moet toch nog even wat koffie halen, want die 's op :P

oh, en het huis is aan kant, nu alleen nog stofzuigen... heb zèlfs het toilet schoongemaakt :o :')!
Ja doei.
pi_92373571
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Krijg je nooit onverwacht bezoek :P
Jawel maar die waarschuw ik tevoren :+. En mijn meeste onverwachte bezoek is van medestudenten die hetzelfde probleem hebben :P.

Rituals aan het daten, is ie leuk?

@saraats: ga je ook nog groentes en andere gezonde dingen eten?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_92373661
Zo, m'n huisje is weer schoon.

Oh chico, dat zou ik zo niet kunenn. Ik word zo onrustig van rommel in het zicht....

Hier ook een lijstje!

T: banaan
S: 35 minuten hardlopen
O: yoghurt met muesli
B: 30 minuten over ijs glibberen, waarvan 15 met een hele zware tas met boodschappen
L: restje zuurkoolovenschotel
S: schoonmaken!
T: 2 volkorenbeschuiten met hagelslag
T: 40 gram pringles
D: rosbief uit de oven met ovenfrietjes en salade.
pi_92373790
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, m'n huisje is weer schoon.

Oh chico, dat zou ik zo niet kunenn. Ik word zo onrustig van rommel in het zicht....

Hier ook een lijstje!

T: banaan
S: 35 minuten hardlopen
O: yoghurt met muesli
B: 30 minuten over ijs glibberen, waarvan 15 met een hele zware tas met boodschappen
L: restje zuurkoolovenschotel
S: schoonmaken!
T: 2 volkorenbeschuiten met hagelslag
T: 40 gram pringles
D: rosbief uit de oven met ovenfrietjes en salade.
Ik normaal ook niet. Maar mijn aversie voor de afwas is groot genoeg, en ik ben bijna nooit in het keukendeel te vinden. En je D klinkt lekker :9.
pi_92373796
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:30:47 #11
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92373817
@ Chico, hij is leuk :Y.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_92373820
O: bak yoghurt, halfvolle melk
L1: witte pistolet eiersalade
L2: witte pistolet eiersalade, halfvolle melk
T: plak ontbijtkoek met margarine
D: Bertolli pasta alla Genovese
T: verse sinaasappelsap

Beetje veel?
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_92373893
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:30 schreef Swietje het volgende:
O: bak yoghurt, halfvolle melk
L1: witte pistolet eiersalade
L2: witte pistolet eiersalade, halfvolle melk
T: plak ontbijtkoek met margarine
D: Bertolli pasta alla Genovese
T: verse sinaasappelsap

Beetje veel?
Vooral veel koolhydraten en weinig groenten, of zit er in Genovese pasta 200 gram groenten pp?
pi_92373933
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:30 schreef Rituals het volgende:
@ Chico, hij is leuk :Y.
tof!

Zo. nog een sollicitatiebrief schrijven, en dan is het genoeg voor vandaag. Dan met de duutser even een aantal zaken regelen (vliegtickets, treinkaartjes, etc...) en dan eens rustig aan eten koken, filmpje kijken, etc.
pi_92373987
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Vooral veel koolhydraten en weinig groenten, of zit er in Genovese pasta 200 gram groenten pp?
Geen idee hoeveel dat is, maar ik denk dat moeders er nog wel iets van een salade bij maakt dus dan neem ik meer daar van dan van de pasta zelf denk ik. :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:40:45 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92374251
Natuurlijk is die date van rituals leuk of daten jullie soms met stomme mensen? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_92374274
hi :s)
pff ik zal nog eens mijn voetbalplaatjes weggeven aan die irritante kinderen bij de ah, er kon niet eens een bedankje vanaf! Had ze bijna maar weer teruggenomen :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_92374323
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:40 schreef Viking84 het volgende:
Natuurlijk is die date van rituals leuk of daten jullie soms met stomme mensen? :P
Mensen kunnen toch later stom blijken!
pi_92374420
quote:
Je kan ook daten en besluiten dat ie het toch niet helemaal is. Of dat je twijfelt ofzo.
pi_92374480
quote:
Ik heb wel eens met een stom iemand gedate. Maar ik kwam er helaas pas tijdens de date zelf achter dat ie stom was. -O-
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:47:09 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92374483
sara neemt nog wel een worteltje!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92374524
En op het ogenblik date ik helemaal niet :') Hoewel het wel weer eens tijd zou worden. Althans, dat vind ik.
pi_92374547
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
sara neemt nog wel een worteltje!
van marsepein?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:54:37 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92374780
Ja hallo het is pas daten als je elkaar een keer hebt ontmoet :P
Niet meer actief op Fok!
pi_92374868
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:54 schreef Viking84 het volgende:
Ja hallo het is pas daten als je elkaar een keer hebt ontmoet :P
Hoe noem je de date zelf dan :+ 'we zijn aan het daten' toch *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')