abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 00:20:24 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_92394739
Welkom in onze klusreeks!

De aanbouw staat, de verwarming kan weer aan, de elektra zit in de muren en het water blijft buiten!
Tijd voor het paradepaardje, de woonkamer en suite (deel 2 :P ).

De sfeertekening:

En de voorgaande delen:

De dertiger jaren stadswoning van bleiblei en Stormqueen!
De dertiger jaren stadswoning van bb en sq! Deel II
bleiblei en Stormqueens verhuis- en afwerktopic!
De 30er jaren stadstuin van BB en SQ - tuinarcheologie!
De aanbouw van SQ en BB (deel vijf! *O*)
De woonkamer en suite van bleiblei en stormqueen (deel 6)

Waar zijn we nu??
Nou, het gaat moeizaam, maar we boeken nog steeds voortgang.
Laatste keer was bleiblei bezig met het frezen van de panelen (edit, ik zie nu dat we dat niet eens geshowed hebben, komt als we zin hebben morgen :P ).

De panelen zitten er nu in!
We hebben wel een drietal pogingen moeten doen om alles netjes op elkaar uitgelijnd te krijgen (zodra er een paneel aan de voorkamer verspringt tov. het paneel in de achterkamer zie je dat gelijk. Hadden we natuurlijk geen rekening mee gehouden |:( ). Verder al de nodige afwerklatten geplaatst, geschuurd & geplamuurd en met de plintjes is ook een begin gemaakt:

Oh, en de en-suite heeft al een bewoner :+ :

Verder hebben we met een beetje geluk een stuk bestrating op de kop kunnen tikken! Handvorm stenen uit 1900. We hebben een 10tal stenen hier liggen, de deal is rond maar hopelijk komt de vrachtwagen met 40m2 nog langs :') (we wachten alweer een maand of 2, de stenen komen van een nieuwbouwproject in Utrecht waar niet wekelijks een truck langs komt, maar goed 2 maanden is wel wat lang :P ).

Kortom, still going, maar niet zo strong! We proberen morgen een foto te maken van de 10 sample stenen.
disclaimer
  zondag 6 februari 2011 @ 00:43:09 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_92395770
Ik moet wel zeggen dat afwerking mij nog meer tegenvalt dan de rest van de ensuite :') .
Je ziet er op de foto's geen reet van, maar ben echt al avonden lang aan het schuren (en helaas ook plamuren, al is dat imho een zwaktebod) hiero om het allemaal mooi perfect sluitende te krijgen :P .
Maar ik moet zeggen dat je ondanks dat het op de foto's niet ziet, de kleine puntjes afwerken het wel erg mooi maakt. Zijn zeg maar de dingen die ze bij de tv programma's overslaan ivm. tijdgebrek en het toch niet kunnen zien op tv. (ja, ik praat het lang durende werk een beetje goed O-) ) .
  zondag 6 februari 2011 @ 04:03:49 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_92400430
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!

Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!

Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?

Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 6 februari 2011 @ 20:07:12 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_92425463
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 04:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!

Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!

Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?

Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!

Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:

disclaimer
pi_92433303
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!

Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:

[ afbeelding ]
Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder? :X

Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuite :@ maar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 februari 2011 @ 22:03:37 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_92433950
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder? :X

Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuite :@ maar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten ;)
Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes ;)
disclaimer
pi_92434389
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes ;)
Daarom, ik wacht rustig af :)
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 21:59:49 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:29:45 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_94785770
er gebeurt van alles, maar da's niet zo zichtbaar op een foto :') Niet gevreeschd, wij komen terug!!
disclaimer
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 21:51:27 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_97315490
Ik ga zelf binnenkort ook wonen in een woning met ensuite, was benieuwd naar de mogelijkheden en kwam dit topic tegen, erg benieuwd naar het resultaat!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:41:53 #12
36431 bleiblei
pi_97418031
Ghe, naja zoals eerder aangegeven, we zijn nog bezig maar het nadeel van de laatste dingetjes is dat het veel tijd kost maar niet echt zichtbaar is. Ben nu bezig met deurtjes en luiken.
Als die klaar zijn moeten we nog 4 lades maken en dan kan het geschilderd worden!

Woonkamer kant:

Eetkamer kant:

Het is trouwens een flink gepuzzel en opletten om alle lijnen netjes door te laten lopen van de panelen. Dwz. dat de randen van de panelen aan de zijkant en van de doorgang netjes doorlopen in de randen van de deurtjes en luiken. Het moet tenslotte wel lijken alsof iemand bezig is geweest die wist wat hij deed :+ .
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:03:53 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_98148247
ik ben inmiddels ook begonnen met de glas-in-lood vitrinedeuren, volg mijn vorderings hier: Glas-in-lood
disclaimer
  zondag 19 juni 2011 @ 20:24:33 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_98383592
En voor de mensen die daar niet kijken, hier een crosspostje!

Raam 1 zit in het lood!

Het begin is nogal... wokkelig :')

maar naarmate ik verder ging kreeg ik het gevoel wel weer terug gelukkig :P

de wokkels herstel ik later nog voor ik ga kitten.
Totaalplaatje:

Het raam is ongeveer 25 bij 120 centimeter groot. Morgen ga ik solderen!
disclaimer
pi_98386884
:o wat gaaaafff en gewoon zelf gedaan, echt enorm goed!!! ^O^
pi_98644246
Jemie nee, ik ben een hele lang poos afwezig geweest van Fok en het klus forum. Ik heb het begin gezien van je verbouwing, maar je bent nog steeds bezig!! Petje af voor jullie geduld en precisie in werken!
Die ensuite wordt echt super gaaf!! En zelf glas in lood maken!! Te gaaf!
Ben echt benieuwd hoe het eruit ziet als het echt af is.
pi_98652816
Echt top dat je dat zelf gedaan hebt! Ik ben jaloers, heb ook 2 deuren waar eigenlijk glas in lood in moet maar ik ga dat toch laten maken denk ik :)
Klussen deel 1 en 2
pi_98652863
Nou, ik weet waar ik moet zijn voor de ramen van m'n nieuwe huisje zie ik al ;)
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:40:16 #19
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:56:07 #20
36431 bleiblei
pi_100310408
Nou, u vraagt wij rennen ;) .
De 4 glas in lood ramen zijn klaar, enige wat nog moet gebeuren is het lood patineren zodat het er ouder uit ziet en ze moeten in de deurtjes gemaakt worden:

In de deurtjes komt een ijzeren strip onder en boven om te voorkomen dat het geheel uit elkaar lazert bij wat ruwer gebruik :) . Deze zal je niet zien van de voorkant (wel op het moment dat je de deurtjes open hebt aan de achterkant.

Verder zitten de luiken er boven in:

Rechts zitten al 2 frames voor de glas in lood ramen. Hier en daar moet het nodige nog netjes afgewerkt worden, maar dat gaat goed komen :) . Moet wel zeggen dat werken met echt hout wel wat haken en ogen met zich mee brengt. Het groeit en krimpt waar je bij staat. Vooral het kromtrekken daardoor maakt het vervelend.

En aan de andere kant moet ik nog 4 lades maken, afwerk/sierstrips plaatsen, kitten, schuren en dan kan de schilder komen:

Offerte van schilder is ook al binnen, maar daar moeten we nog even goed over nadenken (1500 euro incl. glasplaten voor de servieskast... slik... ).
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:58:16 #21
36431 bleiblei
pi_100310472
Oh, en we zijn rond met de buurtman (3 deuren verder) en er komt 100m2 tuin bij 8-) .
Dus klusprojecten genoeg voor de komende jaren *) .
Tuin is in ieder geval het volgende op de planning.

Via een vriend van mij hebben we een stuk straat uit provincie UTrecht uit medio 1900 kunnen kopen O+ . Zijn handgebakken klinkers, 3 en 5 duimers door elkaar heen. We wilden eigenlijk waaltjes, maar dan waren we het driedubbele kwijt geweest voor nep-oude waaltjes :P .

Ennn omdat we wat lui van aard zijn maar wel een mooie kleurige tuin willen, hebben we een investering gedaan in een Gardena Microdrip systeem wat we gelijk in de tuin gaan verwerken als het toch overhoop ligt.

[ Bericht 26% gewijzigd door bleiblei op 04-08-2011 13:06:06 ]
pi_100312007
Micro drip is handig :Y zorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.

De deuren O+ 1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:47:41 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_100312098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:44 schreef Ml-etje het volgende:
Micro drip is handig :Y zorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.

De deuren O+ 1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
6 platen van ongeveer 30 bij 80 cm, in 8mm gehard glas met geslepen randjes. Geen idee wat dat kost overigens :')
disclaimer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:55:06 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100312331
Dan loop je toch gewoon even bij een glasturk binnen ? In Utrecht heb je Tweeling glas en die is erg leuk met zijn prijzen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100312400
Misschien kun je het glas beter bij een glashandel bestellen i.p.v. via de schilder. Die rekent daar natuurlijk nog wat extra dit en extra dat op.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')