Je zou ook geen kinderen moeten nemen als je het financieel niet aankunt.quote:'Geen kinderen voor falende ouders'
AMSTERDAM - Mensen die herhaaldelijk laten blijken dat ze het ouderschap niet aankunnen, moeten worden verplicht anticonceptie te gebruiken. Daarvoor pleiten drie hoogleraren en twee kinderrechters, meldt RTL Nieuws zaterdag.
Het voorstel om ouders die hun kinderen ernstig hebben mishandeld of verwaarloosd een prikpil toe te dienen zou ook in de jeugdzorg steun krijgen.
Enkele tientallen ouders komen in aanmerking voor een verplichte prikpil, zeggen de hoogleraren en kinderrechters.
Hoogleraar jeugdrecht en kinderrechter Paul Vlaardingerbroek stelt dat er schrijnende gevallen bestaan die een dergelijk vergaande maatregel rechtvaardigen. Hij noemt als voorbeeld een vrouw die veertien kinderen kreeg.
De eerste dertien werden weggehaald door de kinderbescherming, maar het veertiende werd door haar zo verwend dat het op zijn negende al zeventig kilo woog.
nu.nl
En hoe wil je dat controleren.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Maitje het volgende:
Tja.. eeuwige discussie...
Hoe kan je iemand dat verplichten? Net zoals telkens zwanger worden als je jongste kind 4 is zodat je niet hoeft te werken
Hoe kun je controleren dat mensen de anticonceptie willen nemen? Niet.. valt niet te controleren...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:52 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
En hoe wil je dat controleren.
Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Maitje het volgende:
Net zoals telkens zwanger worden als je jongste kind 4 is zodat je niet hoeft te werken
Prikpil!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hoe kun je controleren dat mensen de anticonceptie willen nemen? Niet.. valt niet te controleren...
Misschien komt dat door de situatie die ik kende (hier uit omgeving) waar dat zo aan toe ging, waar de kinderen dus ook mishandeld werden zowel fysiek als mentaalquote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat heeft dat hiermee te maken?
Het gaat hier om ouders/moeders die hun kind mishandelen en/of verwaarlozen.
Ja, die duurt 3 maanden, daarbij neem je iemands vrije wil weg.. mag niet volgens de wet.. dus.. nu jij weer!quote:
Huh?!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:12 schreef Doler12 het volgende:
Gevaarlijk natuurlijk want waar kan dit leiden? Ouders waarvan de kinderen een verhoogde kans op allerlei ziektes hebben een prikpil geven?
Goed punt. De gevangenissen kunnen ook weer wat leger. Het lijkt mij dat die mensen daar ook niet uit vrij wil zitten. twee vliegen in één klap.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, die duurt 3 maanden, daarbij neem je iemands vrije wil weg.. mag niet volgens de wet.. dus.. nu jij weer!
Volgens mij ook. Verstandelijk gehandicapt zusje van 'n vriend van me krijgt een vorm van anticonceptie in haar woonvorm. Wellicht dat ze niet echt gedwongen kan worden, wettelijk, maar laten we zeggen dat er wel stevig wordt aangedrongen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:19 schreef Tinkepink het volgende:
Hele volksstammen in verpleeginrichtingen ed. zijn volgens mij al verplicht aan de prikpil.
Dat is nog wel een essentieel verschil.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Verstandelijk gehandicapt zusje van 'n vriend van me krijgt een vorm van anticonceptie in haar woonvorm. Wellicht dat ze niet echt gedwongen kan worden, wettelijk, maar laten we zeggen dat er wel stevig wordt aangedrongen.
Er is gewoon een prikpil voor mannen hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:01 schreef tuintegel het volgende:
Moeilijk , ik vind wel dat mensen die hun kinderen mishandelen of erger hebben aangedaan er niet verstandig aan doen wederom zwanger te worden. Maar het dwingen tot de prikpil of een andere vorm van anticonceptie staat mij ook tegen. En de mannen die hun kinderen mishandelen dan ? die vinden vanzelf wel een vrouw die nog geen "anti kinderslot" heeft gekregen.
Nu ik het lees , denk ik oh jaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:03 schreef MASD het volgende:
[..]
Er is gewoon een prikpil voor mannen hoor.
En dan zijn de kinderen dus nog meer het slachtoffer, en willen we nou juist voorkomen met een dergelijke maatregel, dat er meer kinderen verwaarloosd en misbruikt worden...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef twaalf het volgende:
Ik vind niet dat je mensen in hun eigen integriteit moet aanpassen voor het nemen van kinderen. Ik vind wel dat de overheid kinderbijslag voor die mensen mag afschaffen of zelfs extra belastingen mag heffen op ouders die toch kinderen nemen.
Dan behoud je enerzijds het voordeel van de theoretische lichamelijke vrijheid van mensen, en anderzijds zorg je ervoor dat de falende mensen - die meestal financieel al niet ruim zitten - een nieuw kind niet kunnen betalen.
Die kinderen zouden dan als het goed is niet meer bestaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
En dan zijn de kinderen dus nog meer het slachtoffer, en willen we nou juist voorkomen met een dergelijke maatregel, dat er meer kinderen verwaarloosd en misbruikt worden...
Maar waarom heb je het dan over schrappen van kinderbijslag aan mensen die zich er niet aan houden?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:11 schreef twaalf het volgende:
[..]
Die kinderen zouden dan als het goed is niet meer bestaan.
Dat bedoelde ik niet en daar ben ik ook geen voorstander van, daar worden kinderen de dupe van. Ik bedoelde dat je ouders, die op de een of andere manier laten blijken dat ze zouden falen in opvoeding, moet laten weten voor de conceptie dat ze geen kinderbijslag zullen ontvangen of zelfs extra belast zullen worden. Dit dan om ze te demotiveren om een nieuw kind te verwekken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:23 schreef Fingon het volgende:
[..]
Maar waarom heb je het dan over schrappen van kinderbijslag aan mensen die zich er niet aan houden?
Wat het leven van eventuele kinderen die er dan toch zouden komen tot een nog grotere hel zou maken omdat de ouders het a. niet begrijpen of b. niet interessant vinden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet en daar ben ik ook geen voorstander van, daar worden kinderen de dupe van. Ik bedoelde dat je ouders, die op de een of andere manier laten blijken dat ze zouden falen in opvoeding, moet laten weten voor de conceptie dat ze geen kinderbijslag zullen ontvangen of zelfs extra belast zullen worden. Dit dan om ze te demotiveren om een nieuw kind te verwekken.
Ja leuk, maar als ze dan toch een kind nemen zit die met de problemen en ik vind dat je de verantwoordelijkheid voor zo'n kind gewoon blijft houden, en als de ouders geen geld krijgen voor zo'n kind wordt de kans natuurlijk significant groter dat er problemen mee komen, verwaarlozing, mishandeling etc. en dan komen ze toch weer bij jeugdzorg want het slaat nergens op een kind te laten lijden omdat je de ouders wil straffen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet en daar ben ik ook geen voorstander van, daar worden kinderen de dupe van. Ik bedoelde dat je ouders, die op de een of andere manier laten blijken dat ze zouden falen in opvoeding, moet laten weten voor de conceptie dat ze geen kinderbijslag zullen ontvangen of zelfs extra belast zullen worden. Dit dan om ze te demotiveren om een nieuw kind te verwekken.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:23 schreef BarrieButsers het volgende:
Ik ben het er mee eens.
Het beste zou eigenlijk bij die vrouwen en mannen een sterilisatie zijn.
Maar mevrouw met newkids username meent wel even te kunnen besluiten dat andere mensen, want dat zijn het: mensen net als jij en ik, voor goed onvruchtbaar gemaakt moeten worden. Iedereen met ook maar een greintje verstand begrijpt dat dit geen terrein is waarop de overheid zich zou moeten begeven.quote:Geboortedatum 09-10-1993
Zodat kinderen elkaar gaan opvoeden? Zou een kale bedoening worden met totaal geen ouders meer . jij zou dan ook wees worden bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze zouden alle ouders de pil van Drion moeten geven ipv. de prikpil.
Kijk, ze nemen gewoon adoptiekinderen, begint het gewoon opnieuw. Triest is dat deze mensen wel een cursus hebben moeten doen voor in aanmerking te moeten komen voor adoptiequote:Echtpaar vast voor mishandelen adoptiekinderen(Novum) -
Een echtpaar uit Hendrik-Ido-Ambacht is maandag aangehouden op verdenking van jarenlange mishandeling van hun kinderen. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag bekendgemaakt.
De kinderen, een nu 18-jarige jongen en een 16-jarig meisje werden eind jaren negentig door het echtpaar geadopteerd. De mishandelingen zouden vrijwel meteen zijn begonnen. Van het meisje zou onder meer een keer een arm gebroken zijn.
De zaak kwam aan het rollen toen de jongen, die vorig jaar in een opvanginstelling was geplaatst, zelf begon te praten over de mishandelingen. Ook het meisje was al uit huis.
Bij het gezin waren verschillende hulpverleningsinstanties betrokken. Het politieonderzoek startte echter pas na de aangiftte van de jongen.
Het echtpaar is donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris en blijft in ieder geval nog twee weken vastzitten.
En om dit soort reacties ben ik geneigd te denken, nee dat mag je niet verbieden voor mensen, of verplicht de prikpil moeten krijgen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:37 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Je zou ook geen kinderen moeten nemen als je het financieel niet aankunt.
Dat is gewoon niet reeel omdat dat een meerderheid van de bevolking betreft, en die hebben de macht om dat tegne te houden, in casu gaat het om stuk of 40 mensen dus 0.00025% van de bevolking die dus vaak ook nog eens niet bijster slim is en het onwaarschijnlijk is dat ze enige mogelijkheid hebben om zich ertegen te verzetten.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
En om dit soort reacties ben ik geneigd te denken, nee dat mag je niet verbieden voor mensen, of verplicht de prikpil moeten krijgen.
Nu denk je in deze situatie, "tja als het een schrijnende situatie is het misschien een juiste keuzen om te bepalen voor die mensen dat ze geen kinderen meer mogen krijgen." Maar waar trek je de grens en kunnen we de grensen ook vanzelf oprekken, steeds een klein beetje verder leggen en iedereen went er vanzelf aan.
What's next, bepalen we ook straks of ouders eerst een universitaire graad behaald moeten hebben, gaan we kunstmatig een nieuw superras kweken?
Men heeft het er dan ook over om die wet te veranderen zodat dat in dergelijke gevallen wel mag.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:14 schreef Maitje het volgende:
Ja, die duurt 3 maanden, daarbij neem je iemands vrije wil weg.. mag niet volgens de wet.. dus.. nu jij weer!
Je bent niet helemaal duidelijk. Je hebt het over het ontmoedigen van het in eerste instantie verwekken van een kind, op straffe van inhouding kinderbijslag of extra belasting.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef twaalf het volgende:
Ik bedoelde dat je ouders, die op de een of andere manier laten blijken dat ze zouden falen in opvoeding, moet laten weten voor de conceptie dat ze geen kinderbijslag zullen ontvangen of zelfs extra belast zullen worden. Dit dan om ze te demotiveren om een nieuw kind te verwekken.
Een samenleving waarin de ene groep de voortplanting van de andere groep reguleert vind ik verre van beter. Nee, ik vind het walgelijk!quote:Op zondag 6 februari 2011 01:41 schreef apple_pie het volgende:
Ongetwijfeld zal het de samenleving beter maken, maar tegen welke prijs?
Lijkt me sowieso moeilijk te handhaven.
Nee, die zouden ze moeten geven op de dag van aow, zodat men zelf kan beslissen hoe oud hij/zij wil wordenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef Boze_Appel het volgende:
En wat maakt jou als mens zo bewonderingswaardig dat jij meent een ander te kunnen verbieden zich voort te planten? De pretenties achter zo'n maatregel zijn te pathetisch voor woorden. Laten we namelijk eerst eens beginnen met die zogeheten politieke elite die liegt en bedriegt en oorlog voert en in de doofpot stopt. Als je de samenleving wilt verbeteren moet je aan de top beginnen.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:14 schreef zusterclivia het volgende:
ot
Deze mogelijkheid liever gister dan morgen van kracht
Ik denk dat we in de toekomst nog wel zo'n pil door de bus krijgen voordat we 67 jaar worden als verjaardags cadeautje Slik je hem niet? Moet jij je maar dor je kinderen laten verzorgen. Pensioen is er dan niet meerquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Het gaat niet om vermoedens van slechte opvoeders, maar om gevallen waar kinderen al uit huis zijn gehaald, ouders veroordeeld wegens mishandeling enz...quote:Op zondag 6 februari 2011 14:20 schreef servus_universitas het volgende:
En wat maakt jou als mens zo bewonderingswaardig dat jij meent een ander te kunnen verbieden zich voort te planten? De pretenties achter zo'n maatregel zijn te pathetisch voor woorden. Laten we namelijk eerst eens beginnen met die zogeheten politieke elite die liegt en bedriegt en oorlog voert en in de doofpot stopt. Als je de samenleving wilt verbeteren moet je aan de top beginnen.
En dat is ook prima. Voor mensen die nog nooit een kind mishandeld hebben, hoort zoiets niet verplicht te zijn.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:40 schreef MarMar het volgende:
Bij de mensen met een verstandelijke beperking die in een instelling wonen wordt vaak al gekozen voor de prikpil, al is dat nooit verplicht.
Op zich vind ik dat ook, maar snap ook dat je van gekkigheid niet meer weet hoe je kinderen kan redden. Sommige ouders beginnen gewoon weer aan een nieuw kind, die vervolgens weer afgepakt na een tijd mishandeling, en ze weer opnieuw oefenen voor een volgende. Gelukkig zijn er niet veel van dergelijke ouders, maar ze zijn er wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:15 schreef Dagonet het volgende:
Onzalig plan, de regering laten bepalen wie er wel en geen kinderen mogen krijgen.
Ja, maar als zo'n ouder dan gesteriliseerd wordt, dan is dat kind er helemaal niet. Dus in het belang van het kind is deze maatregel niet, want er is helemaal geen kind. Er is alleen een probleem minder voor de overheid.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Op zich vind ik dat ook, maar snap ook dat je van gekkigheid niet meer weet hoe je kinderen kan redden. Sommige ouders beginnen gewoon weer aan een nieuw kind, die vervolgens weer afgepakt na een tijd mishandeling, en ze weer opnieuw oefenen voor een volgende. Gelukkig zijn er niet veel van dergelijke ouders, maar ze zijn er wel.
En dat is meteen de beste reden waarom dit een onzalig voorstel is. Het kanon (overheid die diep ingrijpt in privésituaties) is veel te groot en de mug (kinderen in slechte omstandigheden als gevolg van situaties waar deze maatregel tegen bedoeld is) veel te klein.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er niet veel van dergelijke ouders, maar ze zijn er wel.
We hebben het hier toch wel over ouders die dus al een kind hebben en die het herhaaldelijk laten blijken kinderen niet te kunnen houden?quote:Op zondag 6 februari 2011 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar als zo'n ouder dan gesteriliseerd wordt, dan is dat kind er helemaal niet. Dus in het belang van het kind is deze maatregel niet, want er is helemaal geen kind. Er is alleen een probleem minder voor de overheid.
quote:Mensen die herhaaldelijk laten blijken dat ze het ouderschap niet aankunnen
dit soort gevallen.quote:die hun kinderen ernstig hebben mishandeld of verwaarloosd
Geen, het waandenkbeeld dat je alles en iedereen kan beveiligen moet je laten gaan, dat kan niet, dat lukt niet tenzij je in een enorme politiestaat gaat wonen.quote:
Ja. Hoewel ik ook geen blind vertrouwen heb in zowel de inschattingen als de normen die de overheid daarvoor zou kunnen gaan hanteren.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:51 schreef paddy het volgende:
[..]
We hebben het hier toch wel over ouders die dus al een kind hebben en die het herhaaldelijk laten blijken kinderen niet te kunnen houden?
Nee, maar het alternatief waar we het hier over hebben is niet dat kind in een veilige en prettige omgeving, maar dat is dat het kind helemaal niet bestaat. Je zegt toch ook niet tegen degene uit je naaste omgeving dat het beter zou zijn als ze helemaal niet had bestaan?quote:En ik snap heel goed dat je ouders niet kunt verplichten en ben ook enorm bang voor misbruik van....net als met die pil voor ouderen.
Maar ik snap ook dat sommige mensen met de rug tegen de muur staan wanneer een kind weer opgehaald moet worden doordat het tot het ziekenhuis toe mishandelt is. Het kind vaak enorm veel last krijgt later van hechtingsstoornis met echte gevolgen die een normaal leven moeilijk maakt. Het is nl niet zo dat een kind uit zichzelf weg wil van de ouders, ook al is het mishandelt. En het is ook niet zo dat ze vaak meteen weer ineen warm nest komen en daar de rest van hun leven blijven.
Ik heb iemand in mijn directe omgeving die enorm veel ellende mee heeft gemaakt en er nog last van heeft. Vooral nu ze zelf een kind heeft. We staan er allemaal omheen, maar het doet me wel pijn hoe ze nog hangt aan de mensen die haar als een stuk stront hebben behandelt. De moeder is dood nu dus die staat ondanks alle ellende op een hoog voetstuk. Nog steeds verwijt zij zichzelf hun handelen. Na ik weet niet hoelang hulp. Het heeft echt wel effect op latere leeftijd hoor. Het is heus niet zo dat je zo'n kind even achter bij een instantie, het rotleven achter zich laat en vrolijk het verdere leven aangaat.
Je bespaart het dat kind niet, want dat kind is er dan niet, je bespaart bureau jeugdzorg, de rechterlijke macht, kortom de rijksbegroting, dat kind.quote:Wanneer je dat ziet, kan ik mij voorstellen dat je dat evt toekomstige kinderen wil besparen door die zwangerschappen voor te zijn. Ik snap dus ook dat iedereen rechten heeft en je mensen niet kunt dwingen. En ben ook niet voor dwingen, maar snap dus het voorstel wel.
Mja, dit bedoel ik dan ook qua angst voor die verplichting vanquote:Op zondag 6 februari 2011 16:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Geen, het waandenkbeeld dat je alles en iedereen kan beveiligen moet je laten gaan, dat kan niet, dat lukt niet tenzij je in een enorme politiestaat gaat wonen.
Verplicht steriliseren is in de vorige eeuw al geprobeerd met rampzalige gevolgen.
Aan de top wordt inmiddels al gewerkt, zie b.v. de lange levensverwachting van de mens inmiddelsquote:Op zondag 6 februari 2011 14:20 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En wat maakt jou als mens zo bewonderingswaardig dat jij meent een ander te kunnen verbieden zich voort te planten? De pretenties achter zo'n maatregel zijn te pathetisch voor woorden. Laten we namelijk eerst eens beginnen met die zogeheten politieke elite die liegt en bedriegt en oorlog voert en in de doofpot stopt. Als je de samenleving wilt verbeteren moet je aan de top beginnen.
Dit. De overheid krijgt nu al teveel invloed op ons leven.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:34 schreef BasEnAad het volgende:
De overheid die gaat bepalen of je kinderen mag krijgenVeel gekker moet het niet worden hier.
Als dat de grens is, mag je een hoop huidige zaken per direct schrappenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:55 schreef waht het volgende:
Uiteraard volkomen terechte opmerking dat sommige mensen gewoon ongeschikt zijn om kinderen op te voeden voor de huidige samenleving. De vraag is of genoeg mensen vinden dat we dus de lichamelijke integriteit van deze mensen mogen schenden. De vraag is ook wat dit op langere termijn betekent.
Ik ben er in ieder geval nog niet over uit.
Het belang van het ongeboren kind op de 1ste plaats, ten 2e in het belang van de maatschappij en ten 3e in het belang van de veroorzaker.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je bespaart het dat kind niet, want dat kind is er dan niet, je bespaart bureau jeugdzorg, de rechterlijke macht, kortom de rijksbegroting, dat kind.
Tussen staat en ouders is het altijd heel simpel, het belang van het kind staat voorop. Maar nu is er geen sprake van een kind, om welk belang gaat het dan wel? Bij de meest ingrijpende maatregel.
Het belang van het ongeboren kind? Als dat bestaat wil in per direct preventieve kinderbijslagquote:Op zondag 6 februari 2011 20:29 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Het belang van het ongeboren kind op de 1ste plaats, ten 2e in het belang van de maatschappij en ten 3e in het belang van de veroorzaker.
En dat dit de maatschappij geld bespaart op termijn, kan ik alleen maar toejuichen, daar er momenteel ook veel geld nodig is voor onze oudere medeburgers, laat dan de jongere burger het recht om in veiligheid op te kunnen groeien door eenvoudige en voor 99.99% betrouwbare anti-conceptie.
Ik hoop ook dat deze aanpassing in de wet, voor pedoseksuelen zal gaan gelden.
Want jij neukt ook je nichtje, tanta, stiefzoon, en oom?quote:Ik hoop ook dat deze aanpassing in de wet, voor pedoseksuelen zal gaan gelden.
Als je de implicaties van zo'n maatregel niet kunt overzien, moet je je niet mengen in deze discussie.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:50 schreef TX het volgende:
Wat een boel imbecielen in dit topic zeg! Meteen met Hitler gaan smijten...Waarom kan jullie de lichamelijke integriteit van iemand die totaal geen respect heeft voor de integriteit van een kind ook maar iets schelen??? Als iemand zijn hond elke keer weer mishandelt, dan is iedereen er voor om hem te verbieden een hond te nemen, wedden? Maar een kind is opeens een recht natuurlijk.
De lichamelijke integriteit van zo'n persoon interesseert me geen biet. Het willen negeren van de lichamelijke integriteit in zijn algemeen, voor welk (nobel) doel dan ook, des te meerquote:Op zondag 6 februari 2011 20:50 schreef TX het volgende:
Wat een boel imbecielen in dit topic zeg! Meteen met Hitler gaan smijten...Waarom kan jullie de lichamelijke integriteit van iemand die totaal geen respect heeft voor de integriteit van een kind ook maar iets schelen??? Als iemand zijn hond elke keer weer mishandelt, dan is iedereen er voor om hem te verbieden een hond te nemen, wedden? Maar een kind is opeens een recht natuurlijk.
Als je niet voor je kinderen (of jezelf) kunt zorgen dien je ze niet te nemen.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:19 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Als je de implicaties van zo'n maatregel niet kunt overzien, moet je je niet mengen in deze discussie.
Samenleving... Een probleem minder voor de samenleving. Jij en ik moeten voor zo'n kind zorgen, niet 'de overheid'.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar als zo'n ouder dan gesteriliseerd wordt, dan is dat kind er helemaal niet. Dus in het belang van het kind is deze maatregel niet, want er is helemaal geen kind. Er is alleen een probleem minder voor de overheid.
Wij? Hoezo wij? Dat Nederland een zorgstaat is die gezamenlijk de klappen opvangt is bekend. Maar de overheid moet er voor zorgen dat die kinderen een veilige omgeving krijgen. Wij doen al genoeg door ons zuurverdiende geld daar aan te besteden via de belastingen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Samenleving... Een probleem minder voor de samenleving. Jij en ik moeten voor zo'n kind zorgen, niet 'de overheid'.
Lekker makkelijk natuurlijk! Alles afschuiven op 'de overheid' en dan gaan klagen als 'de overheid' het weer eens niet goed doet!
Dat is wel een beetje de moderne tendens. De samenleving of de verzorgingstaat houdt op bij het blauwe papiertje wat we ontvangen. Dan kankeren we even vrolijk op het bedrag wat we moeten betalen en dan dienen alle problemen opgelost te zijn, want we betalen er toch voor!?!quote:Op maandag 7 februari 2011 11:29 schreef heloef het volgende:
Wij? Hoezo wij? Dat Nederland een zorgstaat is die gezamenlijk de klappen opvangt is bekend. Maar de overheid moet er voor zorgen dat die kinderen een veilige omgeving krijgen. Wij doen al genoeg door ons zuurverdiende geld daar aan te besteden via de belastingen.
Hoe moeten wij anders in godsnaam "zorgen" voor kinderen die niet bij hun ouders terecht kunnen?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de moderne tendens. De samenleving of de verzorgingstaat houdt op bij het blauwe papiertje wat we ontvangen. Dan kankeren we even vrolijk op het bedrag wat we moeten betalen en dan dienen alle problemen opgelost te zijn, want we betalen er toch voor!?!
Alle verantwoordelijkheid is weg, want we betalen.
We hoeven nergens meer naar te kijken, want we betalen.
Het is niet onze zorg, want we betalen.
En als er iets toch niet helemaal goed gaat, dan kankeren we nog even verder, want we betalen.
In dit specifieke geval. Geen idee. Het ging meer over de opmerking. 'Dan is er een probleem minder voor 'de overheid' en het gebruik van 'de overheid' in het algemeen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:45 schreef heloef het volgende:
Hoe moeten wij anders in godsnaam "zorgen" voor kinderen die niet bij hun ouders terecht kunnen?
En dan kost het nog meer geld...quote:Op maandag 7 februari 2011 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Paupers die niet voor kinderen kunnen zorgen (dus ook als ze het financieel niet kunnen bolwerken) zouden het ouderschap moeten worden afgenomen.
Mensen zijn erg egoïstisch in het nemen van kinderen. Terwijl dat juist niet de goede insteek is.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:05 schreef Emery het volgende:
Ik snap sowieso niet dat een boel mensen er niet bij nadenken. Als je financieel al niet erg sterk in je schoenen staat neem je toch überhaupt geen kinderen..
Ik ook niet. Maar het schijnt nogal heftige reacties op te roepen als je er iets tegen wil doen. Eigenlijk is het belachelijk. Je mag nog niet eens een heftruck besturen als je niet aan een minimaal aantal eisen kan voldoen. Maar iedereen staat het vrij om een nog veel grotere verantwoordelijkheid op zich te nemen.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:06 schreef Kluts het volgende:
Ik heb dat nooit kunnen en willen begrijpen, dat die mensen maar door konden blijven gaan.
Iemands situatie kan zomaar veranderen.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:05 schreef Emery het volgende:
Ik snap sowieso niet dat een boel mensen er niet bij nadenken. Als je financieel al niet erg sterk in je schoenen staat neem je toch überhaupt geen kinderen..
Dat zijn allemaal dingen waarvan je vantevoren had kunnen bedenken dat dat problemen kan opleveren. Kinderen zijn geen kortetermijnplan, dus je moet iig op dat vlak na gaan denken of je een back-upplan hebt als je relatie overgaat oid.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemands situatie kan zomaar veranderen.
Echtscheiding, baan kwijt, ziekte/ongeval/overlijden en noem maar op.
Dan verandert ook het financiele plaatje. Tja, en daar sta je dan als gescheiden moedertje met 3 kinderen, geen werkervaring, geen baan dus vooralsnog volledig afhankelijk van de goodwill van de ex.
Verder is het ook nog de vraag wat iemand 'er financieel goed voorstaan' noemt.
Iemand die zelf is opgegroeid in een pauperwijk zal een lager maandinkomen noemen als basis, dan iemand die is opgegroeid in een villawijk.
En een regering kan toch niet zomaar zeggen dat mensen die in bepaalde wijken wonen, geen kinderen zouden moeten krijgen, omdat ze mogelijk te weinig financiele middelen hebben.
Ook is het nog zo dat mishandeling, misbruik en verwaarlozing ook voorkomt bij mensen die bulken van het geld. Het zijn echt niet alleen de paupers die dat doen.
Gewoon nemen? Volgens mij heeft het toch wat meer voeten in de aarde dan dat, van 'nemen' is echt geen sprake, of ze moeten die (buitenlandse) kinderen semi-legaal hebben geadopteerd via het een of andere bureau, oftewel erg veel geld voor neer hebben geteld. Maar voor je een kind mag adopteren ga je echt wel door de mangel, je hele doopcel wordt gelicht. Net als bij pleegouders trouwens, die gaan ook door de mangel, en ook daar gaat het wel eens mis .. zo hadden wij hier verderop een pleeggezin wonen dat jarenlang iedere dag twee kratten bier bij de Aldi haalde, en met die kinderen daar in huis, die dus al uit een rotte situatie kwamen, ging het echt niet goed.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:07 schreef penny-wise het volgende:
Uit de Trouw;
[..]
Kijk, ze nemen gewoon adoptiekinderen, begint het gewoon opnieuw. Triest is dat deze mensen wel een cursus hebben moeten doen voor in aanmerking te moeten komen voor adoptie
Mwah, er zijn een hoop mensen die er blijkbaar niet over na denken dat hun kind wellicht uit huis wordt geplaatst vanwege de omstandigheden waarin ze moeten opgroeien. Vind het wel een goed idee, aangezien mensen blijkbaar zelf niet genoeg hersenen hebben voor dat soort beslissingen.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:32 schreef speknek het volgende:
Ik vind het niet gek dat de mensen gedwongen een prikpil krijgen. Laten we wel wezen, de overheid bepaalt toch al of je kinderen mag hebben, doordat ze de macht hebben kinderen uit huis te plaatsen. En zoiets gebeurt neem ik aan alleen als je al meermaals door een rechter veroordeeld bent.
Ik denk alleen dat het als zo'n vernedering wordt gezien door die mensen, dat ze niet op komen dagen of het op andere manieren gaan tegenwerken. Praktische toepasbaarheid is dus nul.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:13 schreef Kluts het volgende:
Vooralsnog denk ik dat het toch vooral om mishandeling gaat, deze vraag of je ouders mag verplichten anti-conceptie te gebruiken.
Er opeens sterk financieel op achteruit gaan terwijl je kinderen hebt is natuurlijk anders dan dat je al weinig geld hebt en dan nog kinderen neemt. Natuurlijk is de prikpil en dit hele onderwerp ook niet van toepassing op mensen die al 12 jaar kinderen hebben en vervolgens scheiden of ontslagen worden.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemands situatie kan zomaar veranderen.
Echtscheiding, baan kwijt, ziekte/ongeval/overlijden en noem maar op.
Dan verandert ook het financiele plaatje. Tja, en daar sta je dan als gescheiden moedertje met 3 kinderen, geen werkervaring, geen baan dus vooralsnog volledig afhankelijk van de goodwill van de ex.
Verder is het ook nog de vraag wat iemand 'er financieel goed voorstaan' noemt.
Iemand die zelf is opgegroeid in een pauperwijk zal een lager maandinkomen noemen als basis, dan iemand die is opgegroeid in een villawijk.
En een regering kan toch niet zomaar zeggen dat mensen die in bepaalde wijken wonen, geen kinderen zouden moeten krijgen, omdat ze mogelijk te weinig financiele middelen hebben.
Ook is het nog zo dat mishandeling, misbruik en verwaarlozing ook voorkomt bij mensen die bulken van het geld. Het zijn echt niet alleen de paupers die dat doen.
Ja dat zeg ik ook, maar ik denk dat juist doordat die mensen niet verder kunnen kijken, ook de beslissing van de overheid niet zullen accepteren.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:34 schreef Emery het volgende:
Mwah, er zijn een hoop mensen die er blijkbaar niet over na denken dat hun kind wellicht uit huis wordt geplaatst vanwege de omstandigheden waarin ze moeten opgroeien. Vind het wel een goed idee, aangezien mensen blijkbaar zelf niet genoeg hersenen hebben voor dat soort beslissingen.
Het is heel moeilijk om een kind uit huis te plaatsen of in de ergste gevallen mensen uit de ouderlijke macht te zetten.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:32 schreef speknek het volgende:
Ik vind het niet gek dat de mensen gedwongen een prikpil krijgen. Laten we wel wezen, de overheid bepaalt toch al of je kinderen mag hebben, doordat ze de macht hebben kinderen uit huis te plaatsen. En zoiets gebeurt neem ik aan alleen als je al meermaals door een rechter veroordeeld bent.
Ik denk alleen dat het als zo'n vernedering wordt gezien door die mensen, dat ze niet op komen dagen of het op andere manieren gaan tegenwerken. Praktische toepasbaarheid is dus nul.
Het is helemaal niet waar dat vaders/stiefvaders vooral de daders zijn. Bij dat soort gezinnen gaat het om beide ouders vaak. Die denken dat het oke is om peuken uit te drukken op je kind of een kind van een half jaar alleen chips en cola te geven.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
En mijn mening blijft dat je een moeder die (mede)verantwoordelijk is voor misbruik, mishandeling of verwaarlozing van één of meer kinderen, waarbij het zo erg was dat de kinderen uit huis zijn geplaatst, moet kunnen dwingen tot de prikpil.
Nu zijn het wel vaak de vaders of stief/pleegvaders die de daders zijn, maar dan moet moeder maken dat ze weg is, hulp zoeken of die vent buiten gooien. Voor een moeder moeten de kinderen op de eerste plaats komen.
Maar.....het kan ook niet van toepassing zijn of worden op mensen die te weinig geld hebben om kinderen te nemen, want wie bepaalt wat te weinig is?quote:Op maandag 7 februari 2011 12:38 schreef Emery het volgende:
[..]
Er opeens sterk financieel op achteruit gaan terwijl je kinderen hebt is natuurlijk anders dan dat je al weinig geld hebt en dan nog kinderen neemt. Natuurlijk is de prikpil en dit hele onderwerp ook niet van toepassing op mensen die al 12 jaar kinderen hebben en vervolgens scheiden of ontslagen worden.
Dat is al aan bod geweest. Die krijgen vaak, op aandringen, de prikpil. Verplichten kan je in zo'n geval uiteraard niet, aangezien ze nog nooit een kind kwaad gedaan hebben.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:45 schreef Kluts het volgende:
En what about verstandelijk gehandicapten?
Ik zag laatst een docu over een meid die was opgevoed door 2 verstandelijk gehandicapte ouders. Niet dat ik het die mensen niet gun, maar ik durf wel te betwijfelen of het wel goed is dat dat soort mensen kinderen krijgen. Dit meisje was verstandelijk gewoon oke, en vanaf een bepaalde leeftijd is die ouder-kindrelatie gewoon niet zoals die zou moeten zijn.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is al aan bod geweest. Die krijgen vaak, op aandringen, de prikpil. Verplichten kan je in zo'n geval uiteraard niet, aangezien ze nog nooit een kind kwaad gedaan hebben.
Nouja, het is natuurlijk logisch dat er een lijn getrokken wordt. Er is een verschil tussen mensen die op hun manier goed een kind opvoeden met weinig geld en mensen die vanwege weinig geld niet de middelen hebben om hun kind op een goede manier te laten opgroeien. Ik probeer meer te zeggen dat ik het belachelijk vind dat er op welke manier dan ook kinderen slachtoffer zijn van ouders met weinig inkomen die het leuk lijkt om kinderen te nemen en er overduidelijk geen financiële middelen voor hebben.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar.....het kan ook niet van toepassing zijn of worden op mensen die te weinig geld hebben om kinderen te nemen, want wie bepaalt wat te weinig is?
Zoals ik al zei zal de maatstaf voor mensen die opgroeiden in een achterstandswijk lager zijn dan voor mensen die zelf opgroeiden in een villawijk.
Mogen mensen met een minimumloon kinderen nemen?
Dus, een gezin dat het dan moet doen met zo'n 1400 euro netto per maand?
Hoeveel moet men minimaal aan inkomen hebben om 'voldoende financiele middelen' te hebben?
Een gezin dat 3000 euro netto verdient, mag natuurlijk wel kinderen krijgen. Maar wat als die in zo'n duur huis wonen dat er alsnog te weinig overblijft voor een vereniging of een schoolreisje?
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je er een examen voor kan afleggen waarvoor je zakt of slaagt ja. Het is ook een lastige kwestie.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:51 schreef Emery het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk logisch dat er een lijn getrokken wordt. Er is een verschil tussen mensen die op hun manier goed een kind opvoeden met weinig geld en mensen die vanwege weinig geld niet de middelen hebben om hun kind op een goede manier te laten opgroeien. Ik probeer meer te zeggen dat ik het belachelijk vind dat er op welke manier dan ook kinderen slachtoffer zijn van ouders met weinig inkomen die het leuk lijkt om kinderen te nemen en er overduidelijk geen financiële middelen voor hebben.
Nou ja, qua geld lijkt het me handiger dat er gewoon gekeken wordt of de ouders in ieder geval fatsoenlijk aan de primaire levensbehoeften kunnen voldoen voor het kind. Maar het blijft inderdaad een lastige kwestie.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je er een examen voor kan afleggen waarvoor je zakt of slaagt ja. Het is ook een lastige kwestie.
Ja, want ik ken ook wel voorbeelden van mensen die met niet al te veel geld een kind opgevoed hebben. Er extra bij gingen werken om het te bekostigen. Dat vind ik dan verder gewoon ok.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:58 schreef Emery het volgende:
[..]
Nou ja, qua geld lijkt het me handiger dat er gewoon gekeken wordt of de ouders in ieder geval fatsoenlijk aan de primaire levensbehoeften kunnen voldoen voor het kind. Maar het blijft inderdaad een lastige kwestie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |