Zat lokalen die graag een dagje op zo'n Nederlandse baby willen oppassenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik zou daar niet met baby en co heengaan. Te mooi en actief eiland om er met een baby te gaan rondslepen.
Daar is OUD al een topic -of deel van een reistopic- voor al ik het goed herinner, inclusief alle (voor)oordelenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Hik het volgende:
en nee mensen, ik ga hier niet de discussie voeren over babies in een vliegtuig
Volgens mij van alles wat, maar voornamelijk groot.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Hik het volgende:
@lezzer: zijn dat grote hotels dan, of is dat kleinschalig?
en nee mensen, ik ga hier niet de discussie voeren over babies in een vliegtuig
Om eerlijk te zijn vind ik het niks bijzonders, het mist de Balinese sfeer die juist zo kenmerkend is. Prijstechnisch is het wel interessant natuurlijkquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:14 schreef HaringMilkshake het volgende:
Als je nog een huisje zoekt heb ik hier een echte aanrader!
http://www.villapadma.nl/
Villa padma is echt waanzinnig, het huis staat er pas net 6 maanden en is dus gloednieuw. Service is top, locatie super, je kan er prachtig duiken. Het zit niet in het heftige toeristische gedeelte van Bali.
Lol, het maakt dus echt niet uit waar je zit op Bali, gezien alles gewoon bereikbaar is. Zo groot is het niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik het niks bijzonders, het mist de Balinese sfeer die juist zo kenmerkend is. Prijstechnisch is het wel interessant natuurlijk
wat is de relevantie van jouw post met mijn post die je quotequote:Op donderdag 10 februari 2011 17:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Lol, het maakt dus echt niet uit waar je zit op Bali, gezien alles gewoon bereikbaar is. Zo groot is het niet.
Lijkt me goed, Pemuteran ligt helemaal in het noorden, Ubud in het midden en Sanur in het zuiden. Dan kun je redelijk makkelijk de bezienswaardigheden bekijken zonder veel tijd kwijt te zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:28 schreef Hik het volgende:
Ik heb een offerte aangevraagd voor drie weken Bali. Het idee zou zijn om drie weken lang iedere week ergens anders te zitten met onze kleine. Zij komen met het voorstel: Sanur, Ubud en Pemuteran. Mijn idee: variatie, (relatieve) rust, kleinschalige hotels/resorts. Heeft iemand commentaar?
De chauffeurs daar begrijpen het verkeer beter, omdat ze er zijn opgegroeid. Zodra je het ziet begrijp je meteen wat ik bedoelquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:32 schreef lezzer het volgende:
Sanur is heel fijn vond ik.
De betere hotels, en rustigere mensen.
Ik had overigens begrepen dat het niet aangeraden wordt om zelf te rijden met een auto op Bali. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
geen idee, ik zie ook zelf even niet wat ik ermee bedoeldequote:Op donderdag 10 februari 2011 17:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Lol, het maakt dus echt niet uit waar je zit op Bali, gezien alles gewoon bereikbaar is. Zo groot is het niet.
Legian of Sanur vind ik allebei een goede keuze, zeker als je met kind gaat. Het is daar vrij rustig, en toch heerlijk. Hotels aan het strand en veel dingen binnen bereik.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me goed, Pemuteran ligt helemaal in het noorden, Ubud in het midden en Sanur in het zuiden. Dan kun je redelijk makkelijk de bezienswaardigheden bekijken zonder veel tijd kwijt te zijn.
Qua plaatsen ken ik alleen Pemuteran niet. Ubud is een heerlijk plekje waar je leuk kunt wandelen en heerlijk kunt eten/drinken. Dus niks aan veranderen. Sanur is een rustig strandplaatsje waar voornamelijk veel gezinnen zitten en ook wel wat grotere hotels. Goede uitvalsplaats voor de zuidelijke tempels e.d.
In plaats van Sanur zou je ook kunnen denken aan Legian of Seminyak, is wat "hipper" en voegt denk ik iets meer toe als je in een eigen accomodatie zit';?. Maar ik weet verder niet wat voor types jullie zijn. In het noorden ben ik nooit geweest en kan ik dus niet veel over zeggen.
Bij Legian/Seminyak heb je wel wat hippere tenten als in Sanur. Beiden zijn inderdaad rustige plaaten. Kuta is de partyplace en kun je (denk ik) overslaan met een klein kindquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Legian of Sanur vind ik allebei een goede keuze, zeker als je met kind gaat. Het is daar vrij rustig, en toch heerlijk. Hotels aan het strand en veel dingen binnen bereik.
Voor de wat meer party en bintang moet je naar Kuta.
Waar heb je die aangevraagd?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:28 schreef Hik het volgende:
Ik heb een offerte aangevraagd voor drie weken Bali. Het idee zou zijn om drie weken lang iedere week ergens anders te zitten met onze kleine. Zij komen met het voorstel: Sanur, Ubud en Pemuteran. Mijn idee: variatie, (relatieve) rust, kleinschalige hotels/resorts. Heeft iemand commentaar?
Seminyak is denk ik wat rustiger, Ubud is vnl. drukker in het centrum (Monkey Forest rd.). Maar in Ubud kun je de drukte ook wel vermijden als je buiten dat centrum gaat zitten en wat meer in "the countryside".quote:Op maandag 14 maart 2011 15:46 schreef SteveBudin het volgende:
Ik ga dit topic even misbruiken omdat Bali op de shortlist staat als mogelijke vakantiebestemming.
Is een combo Ubud, Seminyak een beetje te doen of struikel je in beide plaatsen over de toeristen? Ik kan wel wat toeristen hebben maar ik heb geen zin om ergens te zitten waar elke dag busladingen (nederlandse) toeristen komen.
Heb misschien wat gevonden. Nu maar kijken of dit goed genoeg is en ik moet ook nog even uitzoeken wat er te zien/beleven is op dat eiland.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Seminyak is denk ik wat rustiger, Ubud is vnl. drukker in het centrum (Monkey Forest rd.). Maar in Ubud kun je de drukte ook wel vermijden als je buiten dat centrum gaat zitten en wat meer in "the countryside".
Maar als je busladingen toeristen wilt vermijden kun je het beste Bali helemaal skippen en naar Lombok gaan.
Dat zal wel meevallen hoor.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:46 schreef SteveBudin het volgende:
Ik ga dit topic even misbruiken omdat Bali op de shortlist staat als mogelijke vakantiebestemming.
Is een combo Ubud, Seminyak een beetje te doen of struikel je in beide plaatsen over de toeristen? Ik kan wel wat toeristen hebben maar ik heb geen zin om ergens te zitten waar elke dag busladingen (nederlandse) toeristen komen.
Nou, Monkey Forest rd. (tussen Monkey Forest en de tempel in) in Ubud is echt wel flink druk met toeristen. En ja, ook busladingen toeristen stappen daar uit.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen hoor.
De echte meutes toeristen vind je vooral bij Kuta aan de hotels aan het strand, maar dan vooral Australianerse toeristen. Nederlanders zijn er ook ofc, maar niet in hoeveelheden zoals bijvoorbeeld aan de costa.
De costa
Waarom zou je niet gaan vliegen met een kind. Net of dat kind er zoveel last van heeft...quote:Op maandag 14 maart 2011 16:05 schreef stbabylon het volgende:
Met een baby in het vliegtuig
Gewoon geen fuck geven om de mensen om je heenAlles voor de vakantie
En wat heeft een kind van 8 maanden er aan, die is net zo blij op het strand van Terschelling.
Nou en? Wat maakt dat uit waar we zitten? Ze vraagt om meningen over met je kind naar Bali te gaan, dus dat heeft ook te maken met wat je de mensen in het vliegtuig aan doet, want een baby hou je niet uren stil. Ik zeg dat dat al geen goed idee is.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom zou je niet gaan vliegen met een kind. Net of dat kind er zoveel last van heeft...
En volgens mij stelt de OP zeer duidelijk dat dat geen discussie hier hoeft te zijn aangezien we hier niet in het OUD-forum zitten
Wie ben jij om te bepalen wat voor kind TS heeft en wat voor reis TS zou mogen maken? Als TS naar Bali wilt moet ze dat gewoon doen, van een vliegreis wordt dat kind echt niet slechter van. Er zijn ook genoeg mensen die met hun kind naar Zuid-Frankrijk knallen in de auto en daar 12 uur over doen.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou en? Wat maakt dat uit waar we zitten? Ze vraagt om meningen over met je kind naar Bali te gaan, dus dat heeft ook te maken met wat je de mensen in het vliegtuig aan doet, want een baby hou je niet uren stil. Ik zeg dat dat al geen goed idee is.
Ah, met die reis naar Frankrijk heb ik ervaring.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat voor kind TS heeft en wat voor reis TS zou mogen maken? Als TS naar Bali wilt moet ze dat gewoon doen, van een vliegreis wordt dat kind echt niet slechter van. Er zijn ook genoeg mensen die met hun kind naar Zuid-Frankrijk knallen in de auto en daar 12 uur over doen.
Als TS nou een reis zou willen maken naar Nepal en daar de Mount Everest zou willen beklimmen met een kleine is het ander verhaal. Maar we hebben het over een tropische vakantie naar een rustige bestemming
quote:Op maandag 14 maart 2011 18:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dik 12u in de auto zitten bakken met de casette van Belle & Het Beest op
quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:32 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
Van mij hoeven we deze discussie inderdaad niet te hebben. Er wordt op dit moment geboekt, dus als je niet met mijn kind in het vliegtuig wil zitten moet je niet half mei met Singapore airlines naar Bali vliegen.
In die auto heeft niemand anders last van een vervelend en/of janken kind. Het is gewoon asociaal om je medereizigers met een klein kind zonder volumeknop op te zadellen. Maar ja, ik ben het ondertussen gewend dat ouders vaak niet sociaal zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat voor kind TS heeft en wat voor reis TS zou mogen maken? Als TS naar Bali wilt moet ze dat gewoon doen, van een vliegreis wordt dat kind echt niet slechter van. Er zijn ook genoeg mensen die met hun kind naar Zuid-Frankrijk knallen in de auto en daar 12 uur over doen.
Als TS nou een reis zou willen maken naar Nepal en daar de Mount Everest zou willen beklimmen met een kleine is het ander verhaal. Maar we hebben het over een tropische vakantie naar een rustige bestemming
Toch niet 16 mei (AMS-SIN)?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:32 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
Van mij hoeven we deze discussie inderdaad niet te hebben. Er wordt op dit moment geboekt, dus als je niet met mijn kind in het vliegtuig wil zitten moet je niet half mei met Singapore airlines naar Bali vliegen.
Daar is niks asociaals aan. Als je geen last wilt hebben van andere mensen, kan je altijd nog op de prairie gaan wonenquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In die auto heeft niemand anders last van een vervelend en/of janken kind. Het is gewoon asociaal om je medereizigers met een klein kind zonder volumeknop op te zadellen. Maar ja, ik ben het ondertussen gewend dat ouders vaak niet sociaal zijn.
Dat bedoel ik dus, asociaal gedrag van de bovenste plank. Als je het niet leuk vindt, vlieg je lekker niet in dat vliegtuig, wij vliegen wel, punt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:32 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
Als iemand luidruchtig is in het vliegtuig, vraag je diegene of het wat stiller kan, dat lukt je niet met een kind van 8 maand.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Daar is niks asociaals aan. Als je geen last wilt hebben van andere mensen, kan je altijd nog op de prairie gaan wonen
Als mensen hun vakantie laten verpesten doordat er een kind misschien een paar uur huilt, dan is er iets goeds mis met die mensen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In die auto heeft niemand anders last van een vervelend en/of janken kind. Het is gewoon asociaal om je medereizigers met een klein kind zonder volumeknop op te zadellen. Maar ja, ik ben het ondertussen gewend dat ouders vaak niet sociaal zijn.
Veel plezier! Ik ga ook deze zomer 2 dagen naar Singapore toe. Ben al een paar keer op Singapore zelf gevlogen maar nog nooit de stad zelf gezienquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:53 schreef Hik het volgende:
Ja, "hipper" heeft weinig zin voor ons op dit moment.![]()
We hebben een paar leuke hotels gevonden, nu nog hopen dat ze niet zijn volgeboekt.
En als het goed is plakken we er nog 2 dagen Singapore aan vast.
Wilde net hetzelfde postenquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Als mensen hun vakantie laten verpesten doordat er een kind misschien een paar uur huilt, dan is er iets goeds mis met die mensen.
Waar je je al niet druk over kunt maken
quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Als mensen hun vakantie laten verpesten doordat er een kind misschien een paar uur huilt, dan is er iets goeds mis met die mensen.
Waar je je al niet druk over kunt maken
Iets zegt me dat ze niet voor het kind gaat en het kind alleen maar als ballast ziet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:31 schreef Samzz het volgende:
Wat moet een kind van 8 maand op Bali? Ga dan als het er iets van kan onthouden.
Dat is nu eenmaal een gevolg van de keuze die je maakt als je een kind neemt. Sommige dingen zou je tijdelijk gewoon niet meer moeten doen, maar dat maakt de ouder anno 2011 geen moer uit. het kind is het centrum van het universum en de rest kan barsten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Iets zegt me dat ze niet voor het kind gaat en het kind alleen maar als ballast ziet.
Dat is altijd het geval geweest bij (goede) ouders.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
... het kind is het centrum van het universum en de rest kan barsten.
Alle tempels bezoeken? Bij de tempels met apen wel meteen om een gids vragen , want die apen zijn daar de baas en kunnen aardig agressief overkomen. Als volwassene wil je dan al niet in de buurt zijn en als zo'n kind wat gebeurd, qua hoofd dan loopt die daar misschien de rest van de dag mee. Verder alles zeer goed inpakken, met tassen die op echt dicht kunnen. Kan mij namelijk voorstellen dat je veel meer bagage bij je hebt als je met een klein kind op pad bent.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:57 schreef Hik het volgende:
Jongens echt niet hoor, ga maar ergens anders zeuren, want ik begin er niet aan.![]()
Zal nog wel eens eerlijk posten hoe het was als we zijn geweest, wellicht heeft iemand er nog iets aan (voor nu vast de tip: laten drinken (borst of fles) werkt hetzelfde als oren klaren).
Ondertussen blijven serieuze tips (dus niet het aan de kaak stellen van mijn twijfelachtige moederschapskwaliteiten of mijn blijkbaar even twijfelachtige sociale kwaliteiten) bijzonder welkom: wat kun je WEL met een baby op Bali bijvoorbeeld?
Ik snap het idee hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je als moeder een kind van 8 maanden voor 3 weken bij een oppas onderbrengt, tenzij het een noodgeval is. Dát zou ik pas raar vinden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:34 schreef Kabolter het volgende:
Oppas regelen voor 3 weken is ook niet mogelijk? Dat zou ik namelijk veel eerder doen, vooral als zo'n kind zo klein is.
Wij zijn van plan op de bonnefooi te gaan in december.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Kabolter het volgende:
Dit jaar misschien weer naar Bali. Mensen nog ervaring om hier een hotel te boeken en zodoende niet de hele tijd vast te zitten aan het 'totaalpakket' wat je bij een reisbureau boekt?
Dat is heel goed mogelijk. Meestal geen probleem, al zaten wij er vorig jaar de 2 weken voor kerst. Met kerst is het er veel drukker en dus duurder.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:05 schreef APK het volgende:
[..]
Wij zijn van plan op de bonnefooi te gaan in december.
Geen idee of dat mogelijk is
Jullie hebben dus een tussenstop?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef APK het volgende:
Wij komen zo'n dag of 10 voor kerst aan en moeten ook nog een vlucht Bangkok-Bali regelen (Zal wel Air Asia worden).
Dat plan om een soort goedkoop basiskamp te huren klinkt wel goed, doen we in Thailand ook altijd
We hebben al tickets naar BKK.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:10 schreef Kabolter het volgende:
Jullie hebben dus een tussenstop?
Anders is Cathay Pacific misschien wel wat.
Ik ben vorig jaar met Cathay Pacific gegaan. Vond het erg goedkoop voor de service die ze hadden. Heb nog nooit zo fijn gevlogen.
tuurlijk is dat mogelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:05 schreef APK het volgende:
[..]
Het ging mij om het tijdstip, vlak voor kerstquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:16 schreef jimjim1983 het volgende:
tuurlijk is dat mogelijk.
al die nederlanders altijd met die georganiseerde reizen
als je niet teveel eisen hebt dan is er volgens mij altijd wel plekquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef APK het volgende:
[..]
Het ging mij om het tijdstip, vlak voor kerst
Meestal is het in Thailand gewoon snel iets zoeken en dan wachten tot iets leukers vrijkomt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:21 schreef jimjim1983 het volgende:
als je niet teveel eisen hebt dan is er volgens mij altijd wel plekmaar ben er nog nooit met kerst geweest.
waar ga je heen dan? meestal krijg je een mandibak, moet je zelf water scheppen en over je heen gooienquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:28 schreef APK het volgende:
[..]
Meestal is het in Thailand gewoon snel iets zoeken en dan wachten tot iets leukers vrijkomt.
Op het stand met uitzicht op ondergaande zon hoeft niet zo nodig, maar in de buurt van het strand en met douche en toilet is wel zo aardig
Waar we heen gaan weten we nog niet, vandaar dat ik het topic een schop gafquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:31 schreef jimjim1983 het volgende:
waar ga je heen dan? meestal krijg je een mandibak, moet je zelf water scheppen en over je heen gooienmaar ik zit ook altijd wel in hele goedkope hotelletjes.
Ik zou in Azie juist altijd aanraden om op de bonnefooi te gaan. Veel goedkoper. Als je in Azie iets van tevoren boekt op internet kan je er vanuit gaan dat het ter plekke stukken goedkoper is.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:05 schreef APK het volgende:
Dat is zeker mogelijk, al zul je in de duurdere resorts misschien niet altijd direct terecht kunnen. Maar er is plaats genoeg.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Kabolter het volgende:
Dit jaar misschien weer naar Bali. Mensen nog ervaring om hier een hotel te boeken en zodoende niet de hele tijd vast te zitten aan het 'totaalpakket' wat je bij een reisbureau boekt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |