abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 09:12:19 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92361741
Zou Bali een bestemming zijn voor ons?
* Op reis met een ukkie van een maand of 8
* In het voorseizoen, zo rond mei/juni, een week of 3
* Idee zou zijn om steeds een poosje (bv een week) op een plek te zitten en van daar kleine tripjes te doen met een huurauto.
* ik snap dat Bali toeristisch is, maar de vraag is of je dat ook goed kunt vermijden. Zijn er genoeg rustige plekken met gewoon een appartementje aan een strandje waar je wellicht nog wat van het lokaal dorpsleven meekrijgt maar verder niet al te veel?
* We zijn op zoek naar: rust, zon, zee, (rustig) strand, lekker eten, paar leuke plaatsjes, duiken, koken, markten.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 09:25:31 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92361894
Ik ben op Bali geweest en vond het een schitterend eiland. Er zijn ook nog genoeg plekjes die niet al te toeristisch zijn, zeker van de kust vandaan.
Met een baby erbij is het wellicht wel warm, maar die kinderen daar kunnen er toch ook tegen.
The End Times are wild
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:05:44 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92362463
Ik zou daar niet met baby en co heengaan. Te mooi en actief eiland om er met een baby te gaan rondslepen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:07:24 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92362476
En straks rijd je door Ubud en jatten de apen aldaar je baby

ZOALS MET MIJN, MIJN!!! BANANEN
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:16:41 #5
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92362610
Nee maar serieus, je wilt ook niet met een baby een vliegreis van >12 uur doen. Om meerdere redenen.
pi_92376323
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik zou daar niet met baby en co heengaan. Te mooi en actief eiland om er met een baby te gaan rondslepen.
Zat lokalen die graag een dagje op zo'n Nederlandse baby willen oppassen :P
pi_92417243
Is goed te doen hoor
Zou dan bijv ipv Kuta naar Sanur gaan
Lekker rustig en toch gezellig
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  zondag 6 februari 2011 @ 19:08:23 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92422379
Kun je iets meer vertellen over Sanur? Zijn er nog meer leuke, mooie rustige plekken/appartementen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92495158
Sanur is heel fijn vond ik.
De betere hotels, en rustigere mensen.

Ik had overigens begrepen dat het niet aangeraden wordt om zelf te rijden met een auto op Bali. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 februari 2011 @ 11:33:49 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92495223
Is die kleine gewend om lange stukken te reizen?
Anders bestaat de kans dat je anderen opzadelt met een gillend kind in het vliegtuig.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:57:15 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92500021
@lezzer: zijn dat grote hotels dan, of is dat kleinschalig?

en nee mensen, ik ga hier niet de discussie voeren over babies in een vliegtuig
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 14:16:16 #12
45833 crew  Fogel
pi_92500761
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Hik het volgende:
Daar is OUD al een topic -of deel van een reistopic- voor al ik het goed herinner, inclusief alle (voor)oordelen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_92501585
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Hik het volgende:
@lezzer: zijn dat grote hotels dan, of is dat kleinschalig?

Volgens mij van alles wat, maar voornamelijk groot.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:16:36 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92503204
Hmm... nee, dat is niet echt wat ik zoek dan. Ik hoopte meer op een paar kleinschalige dingen op verschillende plekken en daartussen dan reizen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:51:12 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_92504783
Er zijn genoeg huisjes en villa's te huur op Bali incl. eigen zwembad en al dan niet aan het strand. Denk dat Bali prima te doen is verder met een klein kind, alleen beetje oppassen voor de zon :)

ik ben van plan om met een evt. toekomstige kleine naar Nieuw-Zeeland te gaan om rond te trekken. Dat kind slaapt wel in het vliegtuig
pi_92592587
Als je nog een huisje zoekt heb ik hier een echte aanrader!

http://www.villapadma.nl/

Villa padma is echt waanzinnig, het huis staat er pas net 6 maanden en is dus gloednieuw. Service is top, locatie super, je kan er prachtig duiken. Het zit niet in het heftige toeristische gedeelte van Bali.

En wat betreft het auto rijden, het verkeer in bali is iets anders dan hier in Nederland :P .
Chaotisch en iedereen doet maar wat en ze rijden als gekken. Dus wel even oppassen.
hoi doei gr.
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:29:20 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_92593283
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:14 schreef HaringMilkshake het volgende:
Als je nog een huisje zoekt heb ik hier een echte aanrader!

http://www.villapadma.nl/

Villa padma is echt waanzinnig, het huis staat er pas net 6 maanden en is dus gloednieuw. Service is top, locatie super, je kan er prachtig duiken. Het zit niet in het heftige toeristische gedeelte van Bali.

Om eerlijk te zijn vind ik het niks bijzonders, het mist de Balinese sfeer die juist zo kenmerkend is. Prijstechnisch is het wel interessant natuurlijk
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:37:08 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_92593663
Om even weer te geven wat ik bedoel, voor dezelfde prijs of voor wat extra geld kun je ook de volgende villa's huren. Aan zee, met zwembad en wél die Bali-sfeer:

http://www.vakantiehuisopbali.nl/LokaResidence.php
http://www.baliparadijs.nl/

En zo zijn er nog 30 andere te vinden op deze website:

http://www.balivakantievillas.nl/villa.html

en dan heb ik pas op 1 website gekeken
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:16:17 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92595481
Lijkt wel heeel cool, zo'n villa huren. Zou eens moeten speuren naar iets dat een beetje binnen ons budget past misschien, maar hmmmmm.... 8-)
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:50:22 #20
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92596844
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vind ik het niks bijzonders, het mist de Balinese sfeer die juist zo kenmerkend is. Prijstechnisch is het wel interessant natuurlijk
Lol, het maakt dus echt niet uit waar je zit op Bali, gezien alles gewoon bereikbaar is. Zo groot is het niet.
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:39:57 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_92614802
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Lol, het maakt dus echt niet uit waar je zit op Bali, gezien alles gewoon bereikbaar is. Zo groot is het niet.
wat is de relevantie van jouw post met mijn post die je quote :?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:28:51 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93980358
Ik heb een offerte aangevraagd voor drie weken Bali. Het idee zou zijn om drie weken lang iedere week ergens anders te zitten met onze kleine. Zij komen met het voorstel: Sanur, Ubud en Pemuteran. Mijn idee: variatie, (relatieve) rust, kleinschalige hotels/resorts. Heeft iemand commentaar?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:58:01 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_93981987
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:28 schreef Hik het volgende:
Ik heb een offerte aangevraagd voor drie weken Bali. Het idee zou zijn om drie weken lang iedere week ergens anders te zitten met onze kleine. Zij komen met het voorstel: Sanur, Ubud en Pemuteran. Mijn idee: variatie, (relatieve) rust, kleinschalige hotels/resorts. Heeft iemand commentaar?
Lijkt me goed, Pemuteran ligt helemaal in het noorden, Ubud in het midden en Sanur in het zuiden. Dan kun je redelijk makkelijk de bezienswaardigheden bekijken zonder veel tijd kwijt te zijn.

Qua plaatsen ken ik alleen Pemuteran niet. Ubud is een heerlijk plekje waar je leuk kunt wandelen en heerlijk kunt eten/drinken. Dus niks aan veranderen. Sanur is een rustig strandplaatsje waar voornamelijk veel gezinnen zitten en ook wel wat grotere hotels. Goede uitvalsplaats voor de zuidelijke tempels e.d.

In plaats van Sanur zou je ook kunnen denken aan Legian of Seminyak, is wat "hipper" en voegt denk ik iets meer toe als je in een eigen accomodatie zit';?. Maar ik weet verder niet wat voor types jullie zijn. In het noorden ben ik nooit geweest en kan ik dus niet veel over zeggen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 00:16:35 #24
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93986332
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:32 schreef lezzer het volgende:
Sanur is heel fijn vond ik.
De betere hotels, en rustigere mensen.

Ik had overigens begrepen dat het niet aangeraden wordt om zelf te rijden met een auto op Bali. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
De chauffeurs daar begrijpen het verkeer beter, omdat ze er zijn opgegroeid. Zodra je het ziet begrijp je meteen wat ik bedoel :P
  zaterdag 12 maart 2011 @ 00:17:16 #25
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93986371
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

geen idee, ik zie ook zelf even niet wat ik ermee bedoelde :P
  zaterdag 12 maart 2011 @ 00:20:41 #26
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93986564
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me goed, Pemuteran ligt helemaal in het noorden, Ubud in het midden en Sanur in het zuiden. Dan kun je redelijk makkelijk de bezienswaardigheden bekijken zonder veel tijd kwijt te zijn.

Qua plaatsen ken ik alleen Pemuteran niet. Ubud is een heerlijk plekje waar je leuk kunt wandelen en heerlijk kunt eten/drinken. Dus niks aan veranderen. Sanur is een rustig strandplaatsje waar voornamelijk veel gezinnen zitten en ook wel wat grotere hotels. Goede uitvalsplaats voor de zuidelijke tempels e.d.

In plaats van Sanur zou je ook kunnen denken aan Legian of Seminyak, is wat "hipper" en voegt denk ik iets meer toe als je in een eigen accomodatie zit';?. Maar ik weet verder niet wat voor types jullie zijn. In het noorden ben ik nooit geweest en kan ik dus niet veel over zeggen.
Legian of Sanur vind ik allebei een goede keuze, zeker als je met kind gaat. Het is daar vrij rustig, en toch heerlijk. Hotels aan het strand en veel dingen binnen bereik.

Voor de wat meer party en bintang moet je naar Kuta.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:48:48 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_93995678
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 00:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Legian of Sanur vind ik allebei een goede keuze, zeker als je met kind gaat. Het is daar vrij rustig, en toch heerlijk. Hotels aan het strand en veel dingen binnen bereik.

Voor de wat meer party en bintang moet je naar Kuta.
Bij Legian/Seminyak heb je wel wat hippere tenten als in Sanur. Beiden zijn inderdaad rustige plaaten. Kuta is de partyplace en kun je (denk ik) overslaan met een klein kind
pi_94011880
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:28 schreef Hik het volgende:
Waar heb je die aangevraagd?
----
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:52:49 #29
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94013639
Balitravel
pi_94096526
Ik ga dit topic even misbruiken omdat Bali op de shortlist staat als mogelijke vakantiebestemming.

Is een combo Ubud, Seminyak een beetje te doen of struikel je in beide plaatsen over de toeristen? Ik kan wel wat toeristen hebben maar ik heb geen zin om ergens te zitten waar elke dag busladingen (nederlandse) toeristen komen.
Get it and Bet it
  maandag 14 maart 2011 @ 15:50:21 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_94096701
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:46 schreef SteveBudin het volgende:
Ik ga dit topic even misbruiken omdat Bali op de shortlist staat als mogelijke vakantiebestemming.

Is een combo Ubud, Seminyak een beetje te doen of struikel je in beide plaatsen over de toeristen? Ik kan wel wat toeristen hebben maar ik heb geen zin om ergens te zitten waar elke dag busladingen (nederlandse) toeristen komen.
Seminyak is denk ik wat rustiger, Ubud is vnl. drukker in het centrum (Monkey Forest rd.). Maar in Ubud kun je de drukte ook wel vermijden als je buiten dat centrum gaat zitten en wat meer in "the countryside".

Maar als je busladingen toeristen wilt vermijden kun je het beste Bali helemaal skippen en naar Lombok gaan. ;)
pi_94097380
Met een baby in het vliegtuig :N

Gewoon geen fuck geven om de mensen om je heen *O* Alles voor de vakantie *O*

En wat heeft een kind van 8 maanden er aan, die is net zo blij op het strand van Terschelling.
pi_94098133
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Seminyak is denk ik wat rustiger, Ubud is vnl. drukker in het centrum (Monkey Forest rd.). Maar in Ubud kun je de drukte ook wel vermijden als je buiten dat centrum gaat zitten en wat meer in "the countryside".

Maar als je busladingen toeristen wilt vermijden kun je het beste Bali helemaal skippen en naar Lombok gaan. ;)
Heb misschien wat gevonden. Nu maar kijken of dit goed genoeg is en ik moet ook nog even uitzoeken wat er te zien/beleven is op dat eiland.
Get it and Bet it
  maandag 14 maart 2011 @ 17:29:58 #34
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94101561
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:46 schreef SteveBudin het volgende:

Dat zal wel meevallen hoor.

De echte meutes toeristen vind je vooral bij Kuta aan de hotels aan het strand, maar dan vooral Australianerse toeristen. Nederlanders zijn er ook ofc, maar niet in hoeveelheden zoals bijvoorbeeld aan de costa.

De costa :')
  maandag 14 maart 2011 @ 18:02:14 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_94102809
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen hoor.

De echte meutes toeristen vind je vooral bij Kuta aan de hotels aan het strand, maar dan vooral Australianerse toeristen. Nederlanders zijn er ook ofc, maar niet in hoeveelheden zoals bijvoorbeeld aan de costa.

De costa :')
Nou, Monkey Forest rd. (tussen Monkey Forest en de tempel in) in Ubud is echt wel flink druk met toeristen. En ja, ook busladingen toeristen stappen daar uit.

Overigens vind ik Ubud wel echt een must!
  maandag 14 maart 2011 @ 18:09:28 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_94103083
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:05 schreef stbabylon het volgende:
Met een baby in het vliegtuig :N

Gewoon geen fuck geven om de mensen om je heen *O* Alles voor de vakantie *O*

En wat heeft een kind van 8 maanden er aan, die is net zo blij op het strand van Terschelling.
Waarom zou je niet gaan vliegen met een kind. Net of dat kind er zoveel last van heeft...

En volgens mij stelt de OP zeer duidelijk dat dat geen discussie hier hoeft te zijn aangezien we hier niet in het OUD-forum zitten
pi_94103219
quote:
Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom zou je niet gaan vliegen met een kind. Net of dat kind er zoveel last van heeft...

En volgens mij stelt de OP zeer duidelijk dat dat geen discussie hier hoeft te zijn aangezien we hier niet in het OUD-forum zitten
Nou en? Wat maakt dat uit waar we zitten? Ze vraagt om meningen over met je kind naar Bali te gaan, dus dat heeft ook te maken met wat je de mensen in het vliegtuig aan doet, want een baby hou je niet uren stil. Ik zeg dat dat al geen goed idee is.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:28:25 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_94103813
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nou en? Wat maakt dat uit waar we zitten? Ze vraagt om meningen over met je kind naar Bali te gaan, dus dat heeft ook te maken met wat je de mensen in het vliegtuig aan doet, want een baby hou je niet uren stil. Ik zeg dat dat al geen goed idee is.
Wie ben jij om te bepalen wat voor kind TS heeft en wat voor reis TS zou mogen maken? Als TS naar Bali wilt moet ze dat gewoon doen, van een vliegreis wordt dat kind echt niet slechter van. Er zijn ook genoeg mensen die met hun kind naar Zuid-Frankrijk knallen in de auto en daar 12 uur over doen.

Als TS nou een reis zou willen maken naar Nepal en daar de Mount Everest zou willen beklimmen met een kleine is het ander verhaal. Maar we hebben het over een tropische vakantie naar een rustige bestemming
  maandag 14 maart 2011 @ 18:56:38 #39
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94105269
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen wat voor kind TS heeft en wat voor reis TS zou mogen maken? Als TS naar Bali wilt moet ze dat gewoon doen, van een vliegreis wordt dat kind echt niet slechter van. Er zijn ook genoeg mensen die met hun kind naar Zuid-Frankrijk knallen in de auto en daar 12 uur over doen.

Als TS nou een reis zou willen maken naar Nepal en daar de Mount Everest zou willen beklimmen met een kleine is het ander verhaal. Maar we hebben het over een tropische vakantie naar een rustige bestemming
Ah, met die reis naar Frankrijk heb ik ervaring.

Dik 12u in de auto zitten bakken met de casette van Belle & Het Beest op :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:32:59 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94193872
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dik 12u in de auto zitten bakken met de casette van Belle & Het Beest op :')
^O^ :D

Van mij hoeven we deze discussie inderdaad niet te hebben. Er wordt op dit moment geboekt, dus als je niet met mijn kind in het vliegtuig wil zitten moet je niet half mei met Singapore airlines naar Bali vliegen. :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:37:34 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_94194087
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:32 schreef Hik het volgende:

[..]

Van mij hoeven we deze discussie inderdaad niet te hebben. Er wordt op dit moment geboekt, dus als je niet met mijn kind in het vliegtuig wil zitten moet je niet half mei met Singapore airlines naar Bali vliegen. :)
^O^

Aan het originele plan gehouden?
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:53:32 #42
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94194824
Ja, "hipper" heeft weinig zin voor ons op dit moment. :P
We hebben een paar leuke hotels gevonden, nu nog hopen dat ze niet zijn volgeboekt.
En als het goed is plakken we er nog 2 dagen Singapore aan vast.
pi_94195902
quote:
Op maandag 14 maart 2011 18:28 schreef Blik het volgende:

[..]

In die auto heeft niemand anders last van een vervelend en/of janken kind. Het is gewoon asociaal om je medereizigers met een klein kind zonder volumeknop op te zadellen. Maar ja, ik ben het ondertussen gewend dat ouders vaak niet sociaal zijn.
pi_94195977
quote:

[..]

Toch niet 16 mei (AMS-SIN)?

[ Bericht 0% gewijzigd door SteveBudin op 16-03-2011 16:32:53 ]
Get it and Bet it
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:16:23 #45
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94196052
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In die auto heeft niemand anders last van een vervelend en/of janken kind. Het is gewoon asociaal om je medereizigers met een klein kind zonder volumeknop op te zadellen. Maar ja, ik ben het ondertussen gewend dat ouders vaak niet sociaal zijn.
Daar is niks asociaals aan. Als je geen last wilt hebben van andere mensen, kan je altijd nog op de prairie gaan wonen
pi_94196087
quote:

[..]

Dat bedoel ik dus, asociaal gedrag van de bovenste plank. Als je het niet leuk vindt, vlieg je lekker niet in dat vliegtuig, wij vliegen wel, punt.
pi_94196107
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Daar is niks asociaals aan. Als je geen last wilt hebben van andere mensen, kan je altijd nog op de prairie gaan wonen
Als iemand luidruchtig is in het vliegtuig, vraag je diegene of het wat stiller kan, dat lukt je niet met een kind van 8 maand.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:18:44 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_94196167
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als mensen hun vakantie laten verpesten doordat er een kind misschien een paar uur huilt, dan is er iets goeds mis met die mensen.

Waar je je al niet druk over kunt maken
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:19:57 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_94196225
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:53 schreef Hik het volgende:
Ja, "hipper" heeft weinig zin voor ons op dit moment. :P
We hebben een paar leuke hotels gevonden, nu nog hopen dat ze niet zijn volgeboekt.
En als het goed is plakken we er nog 2 dagen Singapore aan vast.
Veel plezier! Ik ga ook deze zomer 2 dagen naar Singapore toe. Ben al een paar keer op Singapore zelf gevlogen maar nog nooit de stad zelf gezien
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:20:05 #50
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94196233
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Als mensen hun vakantie laten verpesten doordat er een kind misschien een paar uur huilt, dan is er iets goeds mis met die mensen.

Wilde net hetzelfde posten :Y
pi_94196404
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:18 schreef Blik het volgende:

[..]

_O-

De vakantie wordt niet verpest nee, maar die vlucht wel. Een beetje bij slapen is onmogelijk bijvoorbeeld.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:24:58 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_94196501
het is voor zo'n kind ook echt kut, wij kunnen klaren bij drukverschil, zo;n kind krijgt gewoon enorm veel pijn te verduren en gaat dan janken. Kan dat kind niets aan doen. Die ouders moeten gewoon hun verneukte brein gebruiken en het niet doen.

het is aso voor het kind en voor de rest in het vliegtuig. Opzettelijk je kind pijn doen en dan denken dat je niet aso bent :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:31:58 #53
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94196874
Wat moet een kind van 8 maand op Bali? Ga dan als het er iets van kan onthouden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:41:55 #54
141482 Q.
JurassiQ
pi_94197288
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:31 schreef Samzz het volgende:
Wat moet een kind van 8 maand op Bali? Ga dan als het er iets van kan onthouden.
Iets zegt me dat ze niet voor het kind gaat en het kind alleen maar als ballast ziet.
For great justice!
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:43:32 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_94197368
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:41 schreef Q. het volgende:

[..]

Iets zegt me dat ze niet voor het kind gaat en het kind alleen maar als ballast ziet.
Dat is nu eenmaal een gevolg van de keuze die je maakt als je een kind neemt. Sommige dingen zou je tijdelijk gewoon niet meer moeten doen, maar dat maakt de ouder anno 2011 geen moer uit. het kind is het centrum van het universum en de rest kan barsten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:50:46 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_94197717
:')
pi_94197930
Ik ben er in december geweest. Erg mooi, heb mij er erg vermaakt.
Maar als ik een kind van 8 maanden had zou ik het niet doen.

Kuta kun je het beste vermijden, veel te druk. Strand is wel genoeg plek, maar het is er vies (lagen overal aangespoelde injectienaalden). Je gaat er spijt van krijgen dat je je kind meeneemt, denk ik.

Bali is juist zo leuk omdat je er van alles goedkoop kan boeken. Voor 20 euro bijvoorbeeld 3 uren raften, inclusief vervoer en buffet. Maar ja, waar laat je je kind als je gaat snorkel, duiken, mountainbiken, raften of parasailen? Voor de bezienswaardigheden hoef je ook niet echt naar Bali. Na 2 tempels heb je dat ook wel weer gezien. Kunst is een aparte stroming die mij niet echt aansprak. Kraampjes zijn leuk, maar verkopen vaak allemaal hetzelfde. Door de rijstvelden loop je niet met een kinderwagen omdat na 2 kilometer het al overgaat in kronkelige weggetjes die uitgeslepen zijn door alleen het lopen. Met zo nu en dan een ravijn naast je. Als jong iemand had ik daar soms al mijn bedenkingen, vooral als het had geregend.

Huurauto kan je doen, maar je kan vaak via het hotel (of via andere toeristen) een persoonlijke gids regelen die veel goedkoper is. Vergeet niet dat ze daar in principe geen verkeersregels hebben (voorrang krijg je door in beweging te blijven en je alarmlichten aan te doen als je rechtdoor wilt). Buiten de drukke gebieden is dit geen probleem, maar ja, je rijdt aan de andere kant van de weg (in vergelijking met hier) en je wordt overal ingehaald. Mocht je wel willen huren, vraag dan een internationaal rijbewijs aan. Scheelt je boetes. Taxi is vaak beter. Erg goedkoop, maar jij wilt geen drukte, dus heb je minder aanbod en ben je meer geld kwijt. Gili-eilanden wordt voor jullie ook al lastiger. Terwijl dat echt de moeite waard is.

Oftewel, ik denk dat je spijt krijgt als je wel met je kind er naartoe gaat. Je mist de leuke, goedkope dingen en je hebt het qua bezienswaardigheden binnen een week allemaal wel gezien.

Ga dan naar Australië en trek daar 3 weken rond. Heb je volgens mij veel meer aan, al snap ik eerlijk gezegd ook niet dat ouders een kind krijgen en dan niet een x-aantal jaren inplannen om minder verre vakanties te ondernemen. Dump dat kind dus bij familie, of probeer met wat creativiteit een leuke vakantie te vinden die wat dichter bij huis is.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:57:38 #58
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94218730
Jongens echt niet hoor, ga maar ergens anders zeuren, want ik begin er niet aan. :)

Zal nog wel eens eerlijk posten hoe het was als we zijn geweest, wellicht heeft iemand er nog iets aan (voor nu vast de tip: laten drinken (borst of fles) werkt hetzelfde als oren klaren).

Ondertussen blijven serieuze tips (dus niet het aan de kaak stellen van mijn twijfelachtige moederschapskwaliteiten of mijn blijkbaar even twijfelachtige sociale kwaliteiten) bijzonder welkom: wat kun je WEL met een baby op Bali bijvoorbeeld? :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:09:53 #59
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94219393
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

... het kind is het centrum van het universum en de rest kan barsten.
Dat is altijd het geval geweest bij (goede) ouders.
pi_94223107
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:57 schreef Hik het volgende:
Jongens echt niet hoor, ga maar ergens anders zeuren, want ik begin er niet aan. :)

Zal nog wel eens eerlijk posten hoe het was als we zijn geweest, wellicht heeft iemand er nog iets aan (voor nu vast de tip: laten drinken (borst of fles) werkt hetzelfde als oren klaren).

Ondertussen blijven serieuze tips (dus niet het aan de kaak stellen van mijn twijfelachtige moederschapskwaliteiten of mijn blijkbaar even twijfelachtige sociale kwaliteiten) bijzonder welkom: wat kun je WEL met een baby op Bali bijvoorbeeld? :)
Alle tempels bezoeken? Bij de tempels met apen wel meteen om een gids vragen , want die apen zijn daar de baas en kunnen aardig agressief overkomen. Als volwassene wil je dan al niet in de buurt zijn en als zo'n kind wat gebeurd, qua hoofd dan loopt die daar misschien de rest van de dag mee. Verder alles zeer goed inpakken, met tassen die op echt dicht kunnen. Kan mij namelijk voorstellen dat je veel meer bagage bij je hebt als je met een klein kind op pad bent.

Misschien kun je dolfijnen kijken in het noorden van Bali?
Om de beurt snorkelen/duiken? Vissen? Kooklessen volgen? (kijk wel echt waar het is, bij ons was het qua hygiëne echt belabberd. Zelfs voor Balinese begrippen). Misschien dat je voor 3 dagen naar de Gili-eiland kan? Moet je wel een wat duurder huisje nemen, maar echt duur wordt het niet. Denk dat je met zn 3-en inclusief ontbijt 80/100 dollar per nacht kwijt bent (als je in een rustig seizoen zit).

Om eerlijk te zijn blijft er denk ik weinig over. Bali is niet echt vlak en het is qua infrastructuur iets anders dan Nederland. Met een kind moet je met een wandeling door de rijstvelden al afvragen of het wel kan en zul je denk ik vaak genoeg halverwege rechtsomkeer moeten maken, ook al haal je hem uit een aardig goed toeristisch boekje.

Misschien wat op het strand liggen? Wij wouden voordat we op Bali waren heel veel tempels bekijken. We hebben er 3 gezien, toen hadden we het echt wel gehad. De overeenkomsten zijn namelijk heel groot. De kunst vond ik niet bijzonder, sterker nog, ik zou het niet eens gratis aan de muur willen hebben hangen.

Misschien een ceremonie bezoeken? Door een dorpje lopen? Beelden kopen?
Het is moeilijk, echt waar. Bijna alles wat wij hebben gedaan was niet mogelijk met een baby erbij. Op de kooklessen, die ene dag op het strand en tempels bezoeken na. En juist al dat andere maakte Bali een geweldige vakantie.

Overigens interesseert het mij totaal niet dat er kleine kinderen meevliegen. Ik kan toch niet slapen tijdens het vliegen en heb nou ook niet echt het idee dat het heel schadelijk voor een kind kan zijn (maar veel verstand heb ik daar gelukkig nog niet van :) ). Vind het ook niet raar dat mensen bijvoorbeeld met hun kleine kinderen naar Australië gaan. Vraag mij alleen af of Bali wel echt zo leuk is met een baby. Doe dan iets wat nog iets meer toeristisch is (kinderopvang of iets echt gericht op kinderen ben ik niet tegengekomen, op een waterpretparkje na) qua familie of ga voor een zonvakantie naar land wat meer westers is.

Denk ook goed na qua medische zorg en mocht je gaan tref hier extra voorbereidingen. Intake alleen al is super duur (was bijna 100 euro) en elk ziekenhuis verteld uitgebreid en trots dat ze voor elke behandeling nieuwe handschoenen gebruiken. Heb daarom voor mijn oorontsteking (wat je daar snel oploopt) via via medicijnen geregeld. Maar dat gaat bij een klein kind natuurlijk lastiger.

Die foto's die je ziet van Bali zijn erg leuk mooi hoor, maar daarvoor moet je niet alleen naar Bali gaan. Dan is 3 weken echt veel te lang. Vraag jezelf daarom echt goed af wat je er wilt doen en of dat misschien niet ergens anders kan. Oppas regelen voor 3 weken is ook niet mogelijk? Dat zou ik namelijk veel eerder doen, vooral als zo'n kind zo klein is. En anders één of ander resort boeken waar alles in de buurt gevestigd is.
pi_94226555
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:34 schreef Kabolter het volgende:
Oppas regelen voor 3 weken is ook niet mogelijk? Dat zou ik namelijk veel eerder doen, vooral als zo'n kind zo klein is.
Ik snap het idee hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je als moeder een kind van 8 maanden voor 3 weken bij een oppas onderbrengt, tenzij het een noodgeval is. Dát zou ik pas raar vinden.

Ik ben zelf vorig jaar in Sanur geweest op Bali. Ik ben helemaal niet zo avontuurlijk. Ik ging voor het mooie eiland, de vriendelijke mensen, de heerlijke geuren, het fijne eten en niet te vergeten het heerlijke klimaat.
We zijn er een dagje op uit geweest naar het noorden met een gids en verder hebben we een week gerelaxt. Eerlijk gezegd had ik dat makkelijk nog een week vol gehouden hoor...

Ik denk dat als je je kind goed zelf kunt dragen (draagzak/doek) voor langere tijd, dat je een heel eind komt als je ergens naar toe wilt. Als je denkt dat je kind goed tegen het klimaat kan, en verder niks onder de leden heeft, misschien zou ik het dan wel aandurven. Maar ik heb geen idee, ik heb zelf geen kinderen.
Verder natuurlijk goed uitkijken met de muggen (smeren, smeren!) (op de betere resorts spuiten ze een paar keer per week), en inderdaad die apen. Gewoon geen risico's nemen.
Voor excursies (als je dat wilt), neem je dan zelf een gids of een taxi, zodat je niet afhankelijk van anderen bent. Het kost zo goed als niks, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Mocht het niet gaan, draai je gewoon weer om ;)

Als je zou willen dat je kind er wat aan heeft, neem ik aan dat je zou wachten tot hij/zij minimaal de peuterleeftijd heeft bereikt, of beter nog, de kleuterleeftijd.

Wat ik wel weet, zo'n vliegtuig is groot, daar zit gewoon áltijd wel een gezin met een baby in. En als je pech hebt huilt dat kind alles bij elkaar, en als je geluk hebt niet. Ik heb hele makkelijke kinderen gezien in vliegtuigen, ook die die gewoon de hele nacht slapen.
Je kunt ook hele drukke tieners hebben, waar je nog veel meer last van hebt.

Als jonge ouders kun je nu gewoon nog langer en buiten het seizoen weg, dus ik kan me voorstellen dat je daar van profiteert.
pi_94226575
Oh ja, ideeën:
Gewoon lekker per taxi naar het noorden of westen gaan. Alles is prachtig onderweg ^O^
Ik ben zelf naar de gitgit-watervallen geweest, maar dat is wel een heel eind lopen over smalle en gladde paadjes. Dat gaat niet werken met een buggy in ieder geval...
Tempels zijn prima bereikbaar, zeker die grotere.
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:53:56 #63
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94226745
Dank!
We dragen haar op dit moment al continu in de drager, wat inderdaad een stuk meer mobiliteit geeft dan een buggy of kinderwagen. Ter plaatse moeten we maar zien wat (niet) kan.

Het was nooit mijn bedoeling om een soort "actieve" vakantie te hebben, daar ben ik helemaal niet van. Ben ook geen beachbunny, maar vind het heerlijk een beetje in lokale tentjes te eten, wat rond te lopen en te zien waar mensen mee bezig zijn. Echt grote bezienswaardigheden hoeven dan ook niet, van een beetje dagelijks leven word ik al heel blij.
Toen ze 8 weken was zijn we naar Lanzarote geweest en dat was echt heerlijk: we deden een klein uitstapje per dag en even uitgebreid uit lunchen en verder een beetje rommelen rond dat huisje, boekje erbij en gewoon met elkaar. Hoewel ze nu alweer veel meer aankan zal deze reis een beetje op hetzelfde neerkomen en dat vinden we
allebei prima. Juist omdat Bali wat goedkoper is kunnen we onszelf relatief prettige accomodaties veroorloven. Lief gaat nog een dagje duiken, ik een dagje koken inderdaad (tips welkom!).

Kortom: leuke dagtriptips vanaf bovengenoemde locaties, fijne restaurants, duiktips, leuke dorpjes met mooie (voedsel) marktjes?
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:56:38 #64
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94226780
Ow, de reden dat we de Gili eilanden hebben laten zitten is dat Lombok officieel wel malaria gebied is (Bali niet). Er komen was ook weer een extra hobbel (inderdaad met veel bagage, we hebben nu alle grote transfers vooraf geregeld).
pi_94226790
Kijk, wat jij omschrijft, dat is zo'n beetje wat ik ook doe op vakantie, maar dan zonder kind :P
Dat kan daar prima hoor :)
Zo'n achtergebleven land is het helemaal niet. Gewoon een goede accommodatie nemen en dan kan dat best.
pi_94232182
Ik weet niet hoe precies dat qua malaria zit, maar op Lombok zul je geen stap zetten als je naar de Gili-eilanden gaat. Qua eettentjes is lastig, die zijn meestal in handen van 'buitenlanders' die wel winst willen maken. Zoals ze daar zeiden: de Javanen verkopen soep, de Balinezen kopen soep. De Javanen kopen land, de Balinezen verkopen hun land. Gili-eilanden zou voor jullie wel erg interessant zijn. De 'voortuin' van je huisje is het strand. Dan kan 1 iemand zo even snorkelen en de ander op het strand liggen. Op het eiland heb je genoeg keus om een huisje te huren. Snorkelen daar vond ik daar het mooiste. Zeer helder water zonder troep met heel veel vissen. Een aquarium is al snel minder rijk gevuld.. :)

Villa's kun je beter local huren daar. Dat scheelt je heel veel geld. Gewoon even een winkel inlopen en rondvragen. Of gewoon naar die villa's gaan en daar rondvragen. Vaak is er wel een klein shopje voor drinken centraal tussen de villa's in.

Volgens mij heette een groot strand daar Hollywood (kan niet missen, kilometers lange oprijlaan, in het zuiden van Bali, richting Padang Padang Beach (vanuit Kuta) ). Daar huur je voor minder dan 80 euro een villa met meerdere kamers, eigen zwembad, eigen schoonmaakster en eigen kok. Die kok geef je 20 euro en ze zet de hele tafel vol met gerechten. Wij hebben haar toen nog zelfs een maandsalaris aan fooi gegeven.

Mocht ik weer kooklessen nemen dan zou ik het lokaal proberen. Heb je volgens mij veel meer aan en worden meer mensen gelukkig van. Wij zaten met een boeking ook in een heel vies huis wat alle eetlust liet verdwijnen. terwijl ik best veel kan hebben.

Qua boeken zou ik even een dagje rondkijken. Wij kwamen een Nederlandse Balinees tegen die toevallig ook nog de goedkoopste was en dicht bij ons hotel was. In het hotel niks boeken, maar dat spreekt voor zich. De gasten van de touroperator zijn echt veel te duur en spelen in op je emotie. Wij hadden 1 dag vertraging (van de 15 dagen) en ze begon meteen over dat we snel moesten boeken omdat we al een dag hadden verloren. Vaak zijn ze 3x zo duur. Houd ze echter wel te vriend, qua hulp kunnen die mensen heel belangrijk zijn.

Neem euro's mee naar Bali en wissel hier nog niks om. Kijk bij het wisselen ook meteen even of je een fee moet betalen. De borden staan aan de weg. Hierop kan je meteen de koers bekijken.
Taxi's alleen de Blue Birds nemen. Of je moet al eens vaker een route hebben afgelegd. Dan kan je van te voren een prijs afspreken.

Beste wat je kan doen is een persoonlijke gids regelen. Dat is zo gedaan als je even praat met de mensen in het hotel. Ben je voor 30 euro zo een hele dag onderweg. Sommige plekken hebben niet veel taxichauffeurs. Als je van plan bent iets 2 uurtjes te bekijken kan je er ook voor kiezen om de taxi te laten wachten voor een klein bedrag. Vaak stellen ze dit zelf wel voor.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:54:36 #67
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94232627
Ik heb ook een Balinese gids gehad, die ook Nederlands sprak. Was een broer van die kok die weleens op tv komt, vet gelachten met die gast

Hij heette winnie ofzo :P
pi_94232694
Geen Wim toch he?
Die heeft een naam op de diverse sites met ervaringen namelijk :D
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:59:23 #69
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_94459133
Bij elk hotel zullen ze je graag helpen om een auto met chauffeur te regelen. Zo zie je met je kind ook nog wat van de omgeving. Als je aangeeft dat je geen haast hebt zullen ze je de mooiste plekken laten zien, en ik ben zelfs bij zijn familie even op bezoek geweest (in een dorpje waar normaal nooit een toerist komt)

Het is natuurlijk aanpassen met een baby, maar als je niet in de buurt van straathonden of apen komt is er geen gevaar.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:00:14 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_98162317
Al terug? :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_98162402
Dit jaar misschien weer naar Bali. Mensen nog ervaring om hier een hotel te boeken en zodoende niet de hele tijd vast te zitten aan het 'totaalpakket' wat je bij een reisbureau boekt?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:05:54 #72
6941 APK
Factual, I think.
pi_98162538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Kabolter het volgende:
Dit jaar misschien weer naar Bali. Mensen nog ervaring om hier een hotel te boeken en zodoende niet de hele tijd vast te zitten aan het 'totaalpakket' wat je bij een reisbureau boekt?
Wij zijn van plan op de bonnefooi te gaan in december.
Geen idee of dat mogelijk is :P
pi_98163353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:05 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is heel goed mogelijk. Meestal geen probleem, al zaten wij er vorig jaar de 2 weken voor kerst. Met kerst is het er veel drukker en dus duurder.

Villa's zijn er goed te huren, alleen zou ik graag vanuit hier misschien goedkoop iets willen boeken voor een paar dagen. Geen idee of dat vanuit hier, en dus internet, mogelijk is voor prijzen die in de buurt komen van de prijzen die je hebt als je daar boekt.

Eerste plan is tot nu toe om alsnog 2 weken Kuta te boeken (betaal je denk ik iets van 7/10 euro pp per nacht) en hier alleen aanwezig te zijn als we excursies boeken en vanuit daar vertrekken. Is sowieso vaak wat makkelijker omdat je daar vaak veel sneller een taxi kan boeken.

Maar ja, misschien is het wel mogelijk om vanuit hier een hotel/huisje te boeken en alsnog erg goedkoop uit te zijn. Dan doe ik dat natuurlijk veel liever. Dus als er iemand iets weet, graag.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:58:34 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_98164568
Wij komen zo'n dag of 10 voor kerst aan en moeten ook nog een vlucht Bangkok-Bali regelen (Zal wel Air Asia worden).

Dat plan om een soort goedkoop basiskamp te huren klinkt wel goed, doen we in Thailand ook altijd :Y)
pi_98164967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef APK het volgende:
Wij komen zo'n dag of 10 voor kerst aan en moeten ook nog een vlucht Bangkok-Bali regelen (Zal wel Air Asia worden).

Dat plan om een soort goedkoop basiskamp te huren klinkt wel goed, doen we in Thailand ook altijd :Y)
Jullie hebben dus een tussenstop?
Anders is Cathay Pacific misschien wel wat.

Ik ben vorig jaar met Cathay Pacific gegaan. Vond het erg goedkoop voor de service die ze hadden. Heb nog nooit zo fijn gevlogen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:13:10 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_98165052
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:10 schreef Kabolter het volgende:

Jullie hebben dus een tussenstop?
Anders is Cathay Pacific misschien wel wat.

Ik ben vorig jaar met Cathay Pacific gegaan. Vond het erg goedkoop voor de service die ze hadden. Heb nog nooit zo fijn gevlogen.
We hebben al tickets naar BKK.
Meestal gaan we met de feestdagen naar Thailand, maar we hebben nu wel weer een keer zin in iets anders *O*
pi_98165161
quote:

[..]

tuurlijk is dat mogelijk.
al die nederlanders altijd met die georganiseerde reizen :')
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:18:12 #78
6941 APK
Factual, I think.
pi_98165233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:16 schreef jimjim1983 het volgende:

tuurlijk is dat mogelijk.
al die nederlanders altijd met die georganiseerde reizen :')
Het ging mij om het tijdstip, vlak voor kerst ;)
pi_98165365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef APK het volgende:

[..]

Het ging mij om het tijdstip, vlak voor kerst ;)
als je niet teveel eisen hebt dan is er volgens mij altijd wel plek :P maar ben er nog nooit met kerst geweest.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:26:40 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_98165569
Tip: huur een scootertje en ga daarmee op villajacht. Stukken wendbaarder als een taxi en dat is handig op het nauwe Bali. Zo konden wij vorig jaar een geweldig decadente villa huren voor een schijntje. In Canggu. Vlakbij Seminyak, zonder het Salou-gevoel.

Oh, en op de heenweg zat ik in hetzelfde vliegtuig als een stel met een baby'tje van nog geen zes maanden. Totaal geen last van gehad, itt tot van de gozers van Direct :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:28:01 #81
6941 APK
Factual, I think.
pi_98165625
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:21 schreef jimjim1983 het volgende:

als je niet teveel eisen hebt dan is er volgens mij altijd wel plek :P maar ben er nog nooit met kerst geweest.
Meestal is het in Thailand gewoon snel iets zoeken en dan wachten tot iets leukers vrijkomt.
Op het stand met uitzicht op ondergaande zon hoeft niet zo nodig, maar in de buurt van het strand en met douche en toilet is wel zo aardig :+
pi_98165776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:28 schreef APK het volgende:

[..]

Meestal is het in Thailand gewoon snel iets zoeken en dan wachten tot iets leukers vrijkomt.
Op het stand met uitzicht op ondergaande zon hoeft niet zo nodig, maar in de buurt van het strand en met douche en toilet is wel zo aardig :+
waar ga je heen dan? meestal krijg je een mandibak, moet je zelf water scheppen en over je heen gooien :P maar ik zit ook altijd wel in hele goedkope hotelletjes.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:33:37 #83
6941 APK
Factual, I think.
pi_98165874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:31 schreef jimjim1983 het volgende:

waar ga je heen dan? meestal krijg je een mandibak, moet je zelf water scheppen en over je heen gooien :P maar ik zit ook altijd wel in hele goedkope hotelletjes.
Waar we heen gaan weten we nog niet, vandaar dat ik het topic een schop gaf :P
pi_99234222
Wij gaan over 2 weekjes naar Bali. Zin in!
quote:
Ik zou in Azie juist altijd aanraden om op de bonnefooi te gaan. Veel goedkoper. Als je in Azie iets van tevoren boekt op internet kan je er vanuit gaan dat het ter plekke stukken goedkoper is.

Maar misschien is het in December wel veel drukker idd.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:02:53 #85
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99247090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Kabolter het volgende:
Dat is zeker mogelijk, al zul je in de duurdere resorts misschien niet altijd direct terecht kunnen. Maar er is plaats genoeg.

Moeders gaat eind augustus ook drie weken op de bonnefooi :Y

Ik denk wel dat je Bali zo beter leert kennen dan wanneer je drie weken in een resort met vier sterren boekt, omdat je dan meestal niet verder komt dan het strand en de verkoopstandjes om de hoek.
pi_99267154
Iemand ervaring met het huren van een scooter op Bali? Qua verkeer ben ik wel wat gewend, maar ik ben vooral benieuwd naar de prijzen. Heb een paar keer in Thailand een scooter gehuurd en dat was goedkoop, maar dan kreeg je er dan ook geen helm of verzekering bij 8)7 (en dat ding ging 120km/u).
  zondag 10 juli 2011 @ 08:07:54 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99268448
Reken tussen de 30.000/50.000 rupiah per dag. Ja, dat is goedkoop en ja, dat is met helm. Verzekering zit er volgens mij niet bij en je bepaalt natuurlijk zelf hoe hard dat ding gaat.

Kijk op Bali wel uit voor plots overstekende honden ... Ook met slecht tien km//u kan dat een aardige smak opleveren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 10 juli 2011 @ 08:42:57 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99268556
Eh, laat maar.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')