quote:
Op donderdag 17 maart 2011 00:34 schreef Kabolter het volgende:Oppas regelen voor 3 weken is ook niet mogelijk? Dat zou ik namelijk veel eerder doen, vooral als zo'n kind zo klein is.
Ik snap het idee hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je als moeder een kind van 8 maanden voor 3 weken bij een oppas onderbrengt, tenzij het een noodgeval is. Dát zou ik pas raar vinden.
Ik ben zelf vorig jaar in Sanur geweest op Bali. Ik ben helemaal niet zo avontuurlijk. Ik ging voor het mooie eiland, de vriendelijke mensen, de heerlijke geuren, het fijne eten en niet te vergeten het heerlijke klimaat.
We zijn er een dagje op uit geweest naar het noorden met een gids en verder hebben we een week gerelaxt. Eerlijk gezegd had ik dat makkelijk nog een week vol gehouden hoor...
Ik denk dat als je je kind goed zelf kunt dragen (draagzak/doek) voor langere tijd, dat je een heel eind komt als je ergens naar toe wilt. Als je denkt dat je kind goed tegen het klimaat kan, en verder niks onder de leden heeft, misschien zou ik het dan wel aandurven. Maar ik heb geen idee, ik heb zelf geen kinderen.
Verder natuurlijk goed uitkijken met de muggen (smeren, smeren!) (op de betere resorts spuiten ze een paar keer per week), en inderdaad die apen. Gewoon geen risico's nemen.
Voor excursies (als je dat wilt), neem je dan zelf een gids of een taxi, zodat je niet afhankelijk van anderen bent. Het kost zo goed als niks, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Mocht het niet gaan, draai je gewoon weer om

Als je zou willen dat je kind er wat aan heeft, neem ik aan dat je zou wachten tot hij/zij minimaal de peuterleeftijd heeft bereikt, of beter nog, de kleuterleeftijd.
Wat ik wel weet, zo'n vliegtuig is groot, daar zit gewoon áltijd wel een gezin met een baby in. En als je pech hebt huilt dat kind alles bij elkaar, en als je geluk hebt niet. Ik heb hele makkelijke kinderen gezien in vliegtuigen, ook die die gewoon de hele nacht slapen.
Je kunt ook hele drukke tieners hebben, waar je nog veel meer last van hebt.
Als jonge ouders kun je nu gewoon nog langer en buiten het seizoen weg, dus ik kan me voorstellen dat je daar van profiteert.