Dankuwel voor deze uitleg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Nee hoor het is supergezond zo'n aluminium blik volgekalkt met zware metalen, en ook nog eens 50 gram suiker per dosis!
Twee blikjes hiervan geven alle voedingswaarde benodigd voor een
etmaal.
Jezus je kan zeker ook niet slapen na een glas colaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:57 schreef RetepV het volgende:
Je had gewoon een overdosis suiker. Samen met veel caffeine kan dat leuke taferelen voor je vrienden opleveren.
Ik zou de eerste paar uren niets doen dat van wezenlijk belang is. Altijd zonde om te merken dat je zo hard aan iets gewerkt hebt dat je pas na enige uren merkt dat je al die tijd verkeerd bezig was en beter overnieuw kan beginnen.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:47 schreef babipangang het volgende:
gewoon een energiekick waar je onrustig van werd. Niks aan de hand
Ik drink het altijdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef Eenskijken het volgende:
Hoeveel had je gedronken? als je 5-6 achter elkaar at, dan ben je niet goed bezig, maar met 1tje zou het vreemd zijn idd..
Hoeft niet, je kan het ook gewoon lekker vinden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:35 schreef nuget het volgende:
Energiedrank is per definitie alleen voor mietjes
Gast wat lul je nou?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:35 schreef nuget het volgende:
Energiedrank is per definitie alleen voor mietjes
Lol wtf.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:44 schreef Dropdown het volgende:
Wat een kuttopics maak jij zeg. Eerst zeiken over dat je Sinaasappelsap te slecht voor je tanden vindt, maar dan wel energiedrank drinken.
Goed, om maar even inhoudelijk te reageren. 1 Blikje valt allemaal wel mee. Ik heb 1x 3,5 liter op 1 dag gedronken, doe het nooit weer. Volgende ochtend flink wat bloed geroggeld, knallende koppijn de hele dag en op willekeurige momenten trips van 2-3 minuten
Volgens mij heb je meer gebruikt dan alleen enery drinkquote:Op zondag 6 februari 2011 09:44 schreef Dropdown het volgende:
Wat een kuttopics maak jij zeg. Eerst zeiken over dat je Sinaasappelsap te slecht voor je tanden vindt, maar dan wel energiedrank drinken.
Goed, om maar even inhoudelijk te reageren. 1 Blikje valt allemaal wel mee. Ik heb 1x 3,5 liter op 1 dag gedronken, doe het nooit weer. Volgende ochtend flink wat bloed geroggeld, knallende koppijn de hele dag en op willekeurige momenten trips van 2-3 minuten
haha, nee, niet echt. 1 blikje is 250 ml, ongeveer 120 kcal per blikje. En 240 kcal is niet wat je lichaam per etmaal verbruiktquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Nee hoor het is supergezond zo'n aluminium blik volgekalkt met zware metalen, en ook nog eens 50 gram suiker per dosis!
Twee blikjes hiervan geven alle voedingswaarde benodigd voor een etmaal.
wou je jezelf dood hebben ofzo? allemachtig, 3,5 liter...quote:Op zondag 6 februari 2011 09:44 schreef Dropdown het volgende:
Dhahaquote:Op zondag 6 februari 2011 17:46 schreef Dhaha het volgende:
mijn record is 10 blikjes op 1 dag, hele nacht niet geslapen, was best wel leuk
Orly?quote:Op zondag 6 februari 2011 16:46 schreef whatsupworld het volgende:
[..]
haha, nee, niet echt. 1 blikje is 250 ml, ongeveer 120 kcal per blikje. En 240 kcal is niet wat je lichaam per etmaal verbruikt
ik ook,alle soorten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:32 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik drink elke dag 2-3blikjes, nooit zo iets opgemerkt.
In energiedrink zit tegenwoordig nog minder cafeine dan in koffie, nog geen 100mg.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:36 schreef zeefkreeft het volgende:
Ik ben nooit echt in to energiedrankjes geweest. Ik drink dan liever koffie. Energiedrank is zo kankerslecht, versuikerde nieren FTL.
Niet aanstellen. Zo af en toe is een blikje kan echt geen kwaad.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:36 schreef zeefkreeft het volgende:
Ik ben nooit echt in to energiedrankjes geweest. Ik drink dan liever koffie. Energiedrank is zo kankerslecht, versuikerde nieren FTL.
Die effecten zijn niet zo raar, typisch cafeïne namelijkquote:Op maandag 7 maart 2011 13:21 schreef Skynilla het volgende:
Heb gister ook een raar iets meegemaakt. Na het drinken van zo'n energydrankje, kreeg ik bevende handen, een zwaar gevoel, rare ademhaling en een licht gevoel in me hoofd. Was erg raar, want heb dat nooit eerder gehad, terwijl ik wel vaker zo'n blikje drink.
Ja iddquote:Op maandag 7 maart 2011 16:00 schreef 9611Niels het volgende:
Geen last van, maar ik krijg wel altijd KK LAST VAN MIJN TANDEN van die shit!!
Komt omdat dat spul ontzettend zuur is (pH van 2,5~3), maar gelijkertijd mierzoet door de lading toegevoegde suikers. Beide zijn een aanslag op je tanden.quote:Op maandag 7 maart 2011 16:00 schreef 9611Niels het volgende:
Geen last van, maar ik krijg wel altijd KK LAST VAN MIJN TANDEN van die shit!!
Nee, is saai.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:46 schreef Dhaha het volgende:
mijn record is 10 blikjes op 1 dag, hele nacht niet geslapen, was best wel leuk
'n dieet van waterquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:59 schreef Levissie het volgende:
Shit, ik ben verslaafd aan die rommel.... ik drink der wel 3-5 per dag, en wil der heel graag af... hebben jullie tips voor mij om van caffeïne verslaving af te komen?
Tuurlijk coñoquote:Op woensdag 9 maart 2011 08:14 schreef RiftNL het volgende:
Weetje; Taurine wat dus in die blikjes zit is STIERENPIS!
quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:08 schreef Lamborghini_LP640 het volgende:
Hoe heet die gozer in je UI TS?
Ik zoek al heel lang naar dat filmpje
Vandaag een blikje gedaan, en weer hetzelfde dus ik blijf voorlopig van de energiedrank af.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Die effecten zijn niet zo raar, typisch cafeïne namelijk.
Maar wel raar dat dat al na een blikje optrad terwijl je 't ook nog eens vaker drinkt.
En wat als je koffie drinkt?quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:29 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Vandaag een blikje gedaan, en weer hetzelfde dus ik blijf voorlopig van de energiedrank af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:02 schreef pimmetje2010 het volgende:
Een vriend van mij dronk energydrink, nu is ie doodJohn F Kennedy heeft ook wel eens brood gegeten. Nu is hij dood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je nog leger posten?quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er wordt dagelijks door voornamelijk tieners veel energie drank gedronken dus als het erg slecht is dan was dat wel gebleken. Uiteraard is het niet goed, maar slecht is wat anders.
*grijns*quote:
Er hoopt zich toch helemaal niets op? Het is water, berg suiker en een hoop cafeïne.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:56 schreef pinine het volgende:
als je kijkt wat er allemaal in zit is het goed bekeken gewoon een potje chemicaliën en als je het maar lang genoeg drinkt hoopt het zich op in het lichaam waar het schade aanricht, in Denemarken zijn energiedrankjes daarom al verboden
Ze zijn dus niet gezond, zeker niet voor hartpatienten.quote:Hart- en bloedvaten
Over energiedrank wordt vaak gezegd dat het een aanslag is op de gezondheid (hart en bloedvaten). Uit Australisch onderzoek bleek dat al na één suikervrij blikje van 250 ml Red Bull de "kleverigheid" van de bloedplaatjes toenam, waardoor het risico van stolselvorming toeneemt.[8]. In een publicatie over energiedrankjes van het Duitse Rijksinstituut voor Risicobepaling worden hartritmestoornissen, toevallen, nierfalen en overlijden genoemd na het drinken van energiedrankjes. Hoewel een oorzakelijk verband met het drinken van energiedrankjes onduidelijk is, raadt dit instituut mensen met hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten voorzichtigheid aan bij het drinken van energiedrankjes totdat er grotere studies naar dit mogelijke verband zijn uitgevoerd.[9] Door het National Poisons Information Centre in Ierland zijn in de jaren 1999-2005 zeventien gevallen geregistreerd van verwardheid, tachycardie (versnelde pols) en insulten na het drinken van energiedrankjes, waaronder twee met dodelijke afloop[9].
Daarentegen zitten er ook veel b-vitamines en taurine in energiedranken die een positief effect op de gezondheid kunnen hebben en mogelijk een prestatieverhogend effect hebben, dat echter te verwaarlozen is vergeleken met de werking van de cafeïne. Het is niet zo dat de toegevoegde vitamines het nadelige effect van de cafeïne en de suiker compenseren. Opvallend is dat thiamine (vitamine b1) in de drankjes ontbreekt. Thiamine is essentieel bij het metabolisme van koolhydraten, dus de verwerking van de in energiedrank aanwezige suikers door het lichaam. Veelvuldig gebruik van energiedranken, koffie en of alcohol kan zorgen voor uitdroging en voor een tekort aan thiamine.
[bewerken]
Tanderosie
Ook zijn de drankjes vanwege het suikergehalte, maar vooral ook vanwege de zuurgraad, een aanslag op het gebit. De grote hoeveelheid voedingszuren veroorzaakt tanderosie (het afslijten van de glazuurlaag van de tanden).
Dat herken ik wel. Toen ik nog niet wist dat ik een op hol geslagen hart heb dronk ik met uitgaan graag Redbull met wodka. Kreeg toen vaak hartkloppingen maar wist ik veel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze zijn dus niet gezond, zeker niet voor hartpatienten.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:17 schreef ScarFace- het volgende:
Net nog een blikje op.
@Staal, je hebt pas een hartziekte als je hartkloppingen hebt icm ademnood, pijn op de borst of het dikker worden van de voeten geloof ik.
Jup, als je diabetes hebt is het heel gevaarlijk. Sterker nog, zo ben ik erachter gekomen dat ik het heb. Ik had die avond een blikje gedronken en kreeg steeds meer dorst. Hup, aan de cola. Met suiker. Ik bleef dorst houden en we gingen m'n bloed even meten met de glucosemeter van m'n moeder; HIGH. Mijn suiker zat boven de 33, en hij moet onder de 8 zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:19 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat herken ik wel. Toen ik nog niet wist dat ik een op hol geslagen hart heb dronk ik met uitgaan graag Redbull met wodka. Kreeg toen vaak hartkloppingen maar wist ik veel.
Dat maakt het gevaarlijk. Veel jonge mensen weten niet of vanbinnen alles wel helemaal jofel zit en dan kan het wel voor het laatste zetje zorgen. Denk dat als je diabetes hebt het ook een gevaarlijk drankje is maar je komt er altijd pas later achter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |