hmm... theedrinkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:51 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]Nietus. Gewoon 'hotseflots' met ge- ervoor en thee erna
Nee en die gaat echt niet zo.quote:
Uiteraard. Maar spannend is anders.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zie liever dit dan mensen die elkaar de hersens in slaan.
Heb je de media gelezen. Iedereen was het erover eens dat de Pro's gefund werden door Mubarak. Juist dat heeft een flinke druk bij Mubarak gelegdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:50 schreef yavanna het volgende:
[..]
Geweld van pro, anti geweld van anti's, dat maakte de indruk.
Wat is dat nou weer voor bullshit, heb je het aan ze gevraagd?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Rond de 1 miljoen egyptenaren zijn het in ieder geval niet met je eens
Hoezo? Niet mijn metafoor... Tenminste, volgens mij was het iemand anders die het verzonnen had.... Weet het niet zeker meer...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:55 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
jij bent eigenlijk best eng, weet je
Mubarak staat juist ontzettend onder druk. Maar als ze het plein verliezen, en bij het paleis niks kunnen bereiken is die druk verdwenen. Dat plein is het symbool van de revolutie. Ik denk dat een grote mars vooral indrukwekkende nieuwsbeelden oplevert maar voor Mubarak niks verandert.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Al 2 keer wordt er gezegd dat er een mars gehouden gaat worden, vandaag is de "dag dat Mubarak vertrekt". Maar ondertussen wordt de mars al twee keer niet uitgevoerd en wordt Mubarak niet écht onder druk gezet. Juist het laten doorgaan van een massale tocht door Caïro richting het Paleis zet een krachtig(er) beeld neer van de aversie tegen Mubarak.
Ik hoop ook op de doorbraak hoor. Dus snap je wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:54 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar spannend is anders.
Je mist het punt, dat de anti's bijna niets terug deden gaf extra goede indruk en meer internationale druk op Mubarak. Dat de pro's continue intimideren en geweld gebruiiken draagt bij aan die druk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je de media gelezen. Iedereen was het erover eens dat de Pro's gefund werden door Mubarak. Juist dat heeft een flinke druk bij Mubarak gelegd
Niet meerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef Floxxx het volgende:
Weet iemand trouwens hoe laat het avondgebed is?
Meer als in dat je dat direct weet te vindenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoezo? Niet mijn metafoor... Tenminste, volgens mij was het iemand anders die het verzonnen had.... Weet het niet zeker meer...
Heb wel een vunzige geest ja
En een vredige mars naar het paleis zou dat punt alleen maar versterkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef yavanna het volgende:
[..]
Je mist het punt, dat de anti's bijna niets terug deden gaf extra goede indruk en meer internationale druk op Mubarak. Dat de pro's continue intimideren en geweld gebruiiken draagt bij aan die druk.
Geen geweldig van anti's = goed.
Het lijkt me sterk dat Mubarak in het paleis is. Dat zou te dom zijn voor een regime dat al 30 jaar de macht heeft.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:55 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor bullshit, heb je het aan ze gevraagd?
Denk dat een groot deel best wel naar dat paleis zou willen marcheren. Maar waarschijnlijk achten een aantal mensen dat te gevaarlijk of te onmogelijk met zo'n grote groep (wat het ook is). Betekend niet dat een bestorming van het paleis waar (als) Mubarak daar zit met al z'n veiligheidstroepen zou leiden tot een sneller aftreden van hem, aangezien ze vrijdag zaten te schreeuwen dat ze hem wouden executeren
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:57 schreef rakotto het volgende:
5 million people on the streets in Alex!
En de kans dat dat vredig blijft is extreem klein.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:58 schreef Blik het volgende:
[..]
En een vredige mars naar het paleis zou dat punt alleen maar versterken
Volgens mij wel ja.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:58 schreef Michael-H het volgende:
Is dat niet dat enorme spandoek op AJE??![]()
nu.nl weer eens te laatquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)broken-in-cairo.html
Wordt dus toch wel weer gevochten nu.
De media maken of breken deze revolutie, daarvoor zijn ook nieuwsbeelden nodig. woensdag en donderdag was er enorm veel belangstelling voor Egypte. Als er vandaag niks gebeurt zal de belangstelling afkalvenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Mubarak staat juist ontzettend onder druk. Maar als ze het plein verliezen, en bij het paleis niks kunnen bereiken is die druk verdwenen. Dat plein is het symbool van de revolutie. Ik denk dat een grote mars vooral indrukwekkende nieuwsbeelden oplevert maar voor Mubarak niks verandert.
Daarnaast is dat plein niet alleen symbolisch belangrijk, maar is het ook het centrum van de stad met veel economische en logistieke waarde. Het Paleis kan vervangen worden door alles met vier muren en een dak.
Alsof er nog één niet-gehersenspoelde geest op deze wereld is die denkt dat de anti's "slecht" zijn wanneer ze geweld gebruiken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef yavanna het volgende:
[..]
Je mist het punt, dat de anti's bijna niets terug deden gaf extra goede indruk en meer internationale druk op Mubarak. Dat de pro's continue intimideren en geweld gebruiiken draagt bij aan die druk.
Geen geweldig van anti's = goed.
Ga dan lekker naar de bioscoop voor een actiefilm.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Saaiste revolutie ooit.
Heb er al lang niet meer gepost, moet er duidelijk weer eens langs gaan. Maar ik heb daar veel rondgehangen een tijd terugquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Meer als in dat je dat direct weet te vinden
Ga eens stenen gooien tegen Hezbollah ofzo, maar niet hier trollen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Saaiste revolutie ooit.
En dat versterkt het punt weer dat het de anti-mubarak mensen zijn die vredig willen zijn, maar door de pro-mubarak mensen het geweld in worden gedruktquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En de kans dat dat vredig blijft is extreem klein.
Tja, in totaal wonen er wel bijna 5 miljoen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef Drifter__ het volgende:
5 miljoen mensen in Alex...![]()
donder op zeg
Vredig? Het staat daar vol met pro's met geweldadige bedoelingen. De anti's worden binnen no time uit elkaar gedreven door angst enz. Al het psoitieve effect valt uiteen. + waarom zouden ze dat uit willen lokken, gewonden en doden willen wagen wanneer dit plein nu synbool staat voor hun vreedzame strijd, zie o.a. de internationale persberichtgeving.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:58 schreef Blik het volgende:
[..]
En een vredige mars naar het paleis zou dat punt alleen maar versterken
Je hebt er al verschillende van zo dichtbij meegemaakt?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Saaiste revolutie ooit.
helemaal eens ..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zie liever dit dan mensen die elkaar de hersens in slaan.
Alleen was Selma niet doofquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:02 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
klopt ik hoorde het nadat ik had gepost , stem leek wel beetje...
Nieuwsbeelden helpen, maar de wil van de bevolking is belangrijker.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:59 schreef Blik het volgende:
[..]
De media maken of breken deze revolutie, daarvoor zijn ook nieuwsbeelden nodig. woensdag en donderdag was er enorm veel belangstelling voor Egypte. Als er vandaag niks gebeurt zal de belangstelling afkalven
Dat is helemaal niet belangrijk! Gadverdamme, jij wil echt bloed zijn he?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Saaiste revolutie ooit.
Beiden hysterisch?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:02 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
klopt ik hoorde het nadat ik had gepost , stem leek wel beetje...
Oh.My.God.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Saaiste revolutie ooit.
Kunnen de mods zo iemand niet bannen voor alleen dit subforum?quote:
Heel leuk allemaal die koninginnedag-sfeer, maar daar gaat weinig mee bereikt worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:01 schreef yavanna het volgende:
[..]
Vredig? Het staat daar vol met pro's met geweldadige bedoelingen. De anti's worden binnen no time uit elkaar gedreven door angst enz. Al het psoitieve effect valt uiteen. + waarom zouden ze dat uit willen lokken, gewonden en doden willen wagen wanneer dit plein nu synbool staat voor hun vreedzame strijd, zie o.a. de internationale persberichtgeving.
Maargoed, we zien het wel he .
Het zou het beste zijn om het bloedvergieten tot een minimum te houden in plaats van mensen bewust naar een bloedbad te sturen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:01 schreef Blik het volgende:
[..]
En dat versterkt het punt weer dat het de anti-mubarak mensen zijn die vredig willen zijn, maar door de pro-mubarak mensen het geweld in worden gedrukt
Geloof me, voor Egypte zou het op dit moment het beste zijn als er wat zou gebeuren. Dan zal er het snelst iets gebeuren met Mubarak.
Doe niet zo hysterisch.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:03 schreef Beach het volgende:
[..]
Kunnen de mods zo iemand niet bannen voor alleen dit subforum?
Cappuccino is bruin! Idee?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:04 schreef -jos- het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Voor het eerst van mijn leven jammer dat ik niet kaal ben. Met mijn blonde haar val ik teveel op
AJ faalt steeds meer en meerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Tja, in totaal wonen er wel bijna 5 miljoen.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:03 schreef superworm het volgende:
Sarahngb Sarahngb
Mubarak is stubborn. I get it. If we ask him to stay maybe he'll leave? Lol
Als je daar last van hebt link kopieren en plakken in adresbalkquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:04 schreef yavanna het volgende:
Hebben meer mensen last van twitter linken die het niet doen?
De media is vele malen krachtigerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nieuwsbeelden helpen, maar de wil van de bevolking is belangrijker.
Er zijn geen sjaals beschikbaar?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:04 schreef -jos- het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Voor het eerst van mijn leven jammer dat ik niet kaal ben. Met mijn blonde haar val ik teveel op
whahaha indd. wie weet werkt hetquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:03 schreef superworm het volgende:
Sarahngb Sarahngb
Mubarak is stubborn. I get it. If we ask him to stay maybe he'll leave? Lol
Nee, ze zitten te dansen en zingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:03 schreef Muridae het volgende:
Zijn er nog nieuwe "politieke" ontwikkelingen ?
Of is het net als de voorgaande dagen : Tahrir Square vol met demonstranten die af en toe zich moeten verdedigen tegen de Pro's die met stenen en stokken gooien ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |