Dat valt me dan nog mee van je.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Mensen die IEDs opruimen heb ik zeker wel respect voor.
Goh, en dat vuurgevecht wordt op dat moment gevoerd door lamballen die een beetje op een stretcher liggen te relaxen?quote:En jij, met al je kabel-ervaring, hebt geen fucking clue van wat het vliegen van heli's in Afghanistan inhoudt en hoeveel dreiging daarbij komt kijken. Geen ene fucking clue. Je bent veiliger op de grond waar je overal achter kunt verstoppen dan in een grote heli die veel kabaal maakt, erg groot en op tijden erg makkelijk doelwit is. Ergens naartoe vliegen waar een vuurgevecht gaande is en waar de mortieren, RPGs en kogels je om de oren vliegen waar je alle aandacht van de vijand zult trekken omdat zij het neerhalen van een Chinook als een van hun grootste trofeeen zien heeft NIKS met laf werk doen te maken kerel
Effe wat beter mijn post lezen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:22 schreef AchJa het volgende:
Goh, en dat vuurgevecht wordt op dat moment gevoerd door lamballen die een beetje op een stretcher liggen te relaxen?
Pure onzin. Het is 2 tot 3 maanden. Daar is bewust voor gekozen om om gevaarlijke situaties te voorkomen door te lang aanwezig te blijven. (bijvoorbeeld mission creep)quote:
Tja 20 is gewoon het minimum voor de DCP. Maar erg veel stelt het ook niet voor. Bij ons was het traditie dat als iemand van het peloton jarig was er zoveel maal werd opgedrukt. Begon pas beetje uit te dagen toen de kapitein jarig was.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:43 schreef Vronsky het volgende:
http://www.dutchdefencepress.com/?p=4111
Waarom geloof ik niets van dat 60-70% uitvals cijfer?
Overigens, leuk dat ze een KD houden om mensen wat kennis te laten maken met het fysiek deel.. maar 20 pushups?![]()
Je weet zelf vast ook wel dat de mensen van de CIS nou niet echt bijzonder populair zijn bij het operationele personeel omdat ze vaak hun shit niet goed voor mekaar hebben, weinig flexibel zijn en lekker in hun containertje zitten te gamen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Doe dat ook lekker tegen de collega's van je eigen cis, zullen ze fijn vinden. Die komen namenlijk echt nergens anders dan op een base.
quote:En erg leuk dat je dreiging hebt als je ergens land als ze knokken, zal best dat dat gevaarlijk is. geloof ik meteen. Alleen hoelang sta je op de grond? een paar minuuten tops.
Als ik hier naar buiten ga heb ik die dreiging iets langer, maar gelukkig kan ik me beschermen met mn kabeltjes.
Waar staat jouw kazerne? Ik neem aan niet in Afghanistan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:54 schreef Pumatje het volgende:
Lightning, jij omhoog gevallen stuk paardenstront,
je bent net een vervelende puist vol ellende die erop wacht op te worden uitgeknepen wat heb jij hier de sfeer in de vorige topics van de chat lopen verneuken zeg....je hebt je best er nog voor gedaan ook.
Alle heli's weg zag ik je nog zeggen in het vorige topic.. voor maanden?
Vliegt er dan nu een spook chinouk over de Kazerne hier?
Ziet er idd als hard werken uit..
Vind het een beetje raarquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:49 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Tja 20 is gewoon het minimum voor de DCP. Maar erg veel stelt het ook niet voor. Bij ons was het traditie dat als iemand van het peloton jarig was er zoveel maal werd opgedrukt. Begon pas beetje uit te dagen toen de kapitein jarig was.
Beter lezen dus inderdaad, dan had je begrepen dat het over de ATF ging en onze heli's in Afghanistan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:02 schreef Pumatje het volgende:
Oirschot, DE god allemachtig mooie Gen.Maj Ruyter van Stevenick kazerne.
Heb inmiddels beeld bij waarom de Airforce boys harder denken te moeten werken op uitzending, en overigens volledig terecht..
[ afbeelding ]
Jij bent echt een mongool. Het is onvoorstelbaar dat jij een officier bent want jou argumenten slaan echt kant noch wal. Wat jij de afgelopen posts hebt weten te produceren heeft niets met een discussie te maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je weet zelf vast ook wel dat de mensen van de CIS nou niet echt bijzonder populair zijn bij het operationele personeel omdat ze vaak hun shit niet goed voor mekaar hebben, weinig flexibel zijn en lekker in hun containertje zitten te gamen.
[..]Dus wij hebben met de heli alleen dreiging als we op de grond staan? Nee, natuurlijk niet kerel. Tijdens vrijwel de gehele vlucht. Ennuh, hoe vaak ben jij buiten de poort? Zo'n beetje elke dag of om de dag?
tcoh jammer dat ik dat nu allemaal moet gaan missenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:02 schreef Pumatje het volgende:
Oirschot, DE god allemachtig mooie Gen.Maj Ruyter van Stevenick kazerne.
Heb inmiddels beeld bij waarom de Airforce boys harder denken te moeten werken op uitzending, en overigens volledig terecht..
[ afbeelding ]
Toch raar dat bv de club in de VAE om de zes weken werd afgelost en ook in Afghanistan waren rotaties van 6 weken meer regel dan uitzondering bij de crews en technisch personeel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:45 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Pure onzin. Het is 2 tot 3 maanden. Daar is bewust voor gekozen om om gevaarlijke situaties te voorkomen door te lang aanwezig te blijven. (bijvoorbeeld mission creep)
Ja en? De rest van de krijgsmacht zat thuis bier te drinken ofzo? En laten we de pizza-etende surfers te Villafranca nou niet aanmerken als bikkelharde werkers die 24/7 bezig waren.quote:En op ons squadron zijn er (jonge) mensen die al 5 tot 9 keer geweest zijn. Hou er ook rekening mee dat ons squadron elk jaar op uitzending is geweest. Voor Afganistan bijvoorbeeld naar o.a. Irak, voormalig Joegoslavie, Ethiopie, Eritrea.
Ik zie het al helemaal voor me.. air assault en dan en leopard 2 eruit donderenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef Pumatje het volgende:
( ik noem maar wat namen , had ik net zogoed mij zelf voor in de plaats kunnen zetten, maar ik heb de binnenkant wel gezien van een chinook en een leopard2tank past er niet in dus chinooks zijn gay )..
Suprisequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:23 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me.. air assault en dan en leopard 2 eruit donderen!
Volgens mij werd zoiets vroeger wel gedaan met die lichte Sheridan tanks.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:23 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me.. air assault en dan en leopard 2 eruit donderen!
LMB in de vlindertuin.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goh, en dat vuurgevecht wordt op dat moment gevoerd door lamballen die een beetje op een stretcher liggen te relaxen?
quote:
Leuk, je collega's afvallen! En mischien is het bij de Kluchtmacht een zootje, bij ons niet. En hoe vaak ik buiten de poort ben of wat ik dan doe gaat je helemaal niks aan. Ik ben dr ook wel een beetje klaar mee dat jij dat denkt dat ik alleen maar kabels trek. Als jij zo kortzichtig en dom bent moet je dat lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je weet zelf vast ook wel dat de mensen van de CIS nou niet echt bijzonder populair zijn bij het operationele personeel omdat ze vaak hun shit niet goed voor mekaar hebben, weinig flexibel zijn en lekker in hun containertje zitten te gamen.
[..]Dus wij hebben met de heli alleen dreiging als we op de grond staan? Nee, natuurlijk niet kerel. Tijdens vrijwel de gehele vlucht. Ennuh, hoe vaak ben jij buiten de poort? Zo'n beetje elke dag of om de dag?
Heb je nog een beetje redelijk spul bij het KPU kunnen krijgen? Weet niet hoeveel aanvullend spul je nodig had?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:25 schreef Vortix het volgende:
Ik ga even wat dingen kopen die Defensie momenteel niet meer op voorraad heeft en ik mis een catfight. Het is oneerlijk verdeeld in de wereld.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:45 schreef Bouke-p het volgende:
Camelbag ga je niet krijgen gok ik
net met een collega gebeld, hij had al te horen gekregen dat ie naar kunduz mocht! En vandaag details.... naar alle waarschijnlijkheid hebben de deutschers geen slaapplaatsen over en mogen de NLD'ers in een puptentje liggen. ok geen voer van de duitsers, maar chef martin
Ik vond het inderdaad ook al raar dat die op de loopmaatbrief stond. We zullen zien.quote:
Zodra ik daar bericht over krijg wel ja. Maar nog niks over gehoord.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:50 schreef Schild het volgende:
@Vortix; moet je al je Natres PGU weer gaan inleveren?
Neem aan dat je nu bijvoorbeeld en een OPS + tasjes hebt en nog het harnas? Maar je hebt nog niet weer opnieuw een set GVT en DT en kisten gekregen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:52 schreef Vortix het volgende:
[..]
Zodra ik daar bericht over krijg wel ja. Maar nog niks over gehoord.
Zoals ik al zei, ik vond het al raar dat ze überhaupt op de loopmaatbrief stonden en het zal mij benieuwen of ik ze krijg. Ik heb bij ons nog nooit iemand tijdens oefeningen of iets dergelijks een Camelbak zien gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er moeilijk over zouden gaan doen als je tijdens een MDO middenin juni zo'n ding omslaat. Maar ik zou het gewoon even aan je PC vragen zodra je die hebt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:51 schreef hoogvlieger het volgende:
Scherfbril en Camelbak? Da's dan zeker alleen voor KL. Ga dr morgen trouwens wel eentje halen, is wel zo makkelijk. Maar mogen jullie die gaan gebruiken tijens bivaks etc?
Naja dat heeft het KPU dan wel weer redelijk netjes voor elkaar. Doen ze toch nog wat goed. En zorg trouwens dat je je 60L gelijk goed afstelt, dr waren er bij ons een hoop die dat niet goed hadden gedaan en die liepen als snel te klagen over hun schouders.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:56 schreef Vortix het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik vond het al raar dat ze überhaupt op de loopmaatbrief stonden en het zal mij benieuwen of ik ze krijg. Ik heb bij ons nog nooit iemand tijdens oefeningen of iets dergelijks een Camelbak zien gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er moeilijk over zouden gaan doen als je tijdens een MDO middenin juni zo'n ding omslaat. Maar ik zou het gewoon even aan je PC vragen zodra je die hebt.
Ik heb nu inderdaad qua gevechtsuitrusting een opsvest en bijbehorende tasjes gekregen, een 60 liter, nieuwe slaapzak. En nog wat kleding die je bij de Natres niet krijgt (shemagh sjaal, ondershirts met oprolbare kraag, etc.
Praktisch al de kleding die ik voor de rest al had moet ik gewoon meenemen naar Breda (GVT, DT, sokken, laarzen, enzovoorts).
Wij mogen die gewoon gebruiken ja, net zoals sommige eigen aanschaf dingen. hoe het in de amo/kma/kms zit durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:51 schreef hoogvlieger het volgende:
Scherfbril en Camelbak? Da's dan zeker alleen voor KL. Ga dr morgen trouwens wel eentje halen, is wel zo makkelijk. Maar mogen jullie die gaan gebruiken tijens bivaks etc?
Mijn adjudant deed al moeilijk te doen toen hij zag dat ik op bivak mijn eigen zwarte beaniemuts (geen labels, teksten etc. ofso) op had omdat het verrekte koud was en we de groene defensie mutsen niet hadden gekregen. Daarna maar de veldpet weer opgezet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:13 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Wij mogen die gewoon gebruiken ja, net zoals sommige eigen aanschaf dingen. hoe het in de amo/kma/kms zit durf ik niet te zeggen.
Daar berichtte Arnold Karskens een paar weken geleden al over:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:45 schreef Bouke-p het volgende:
En vandaag details.... naar alle waarschijnlijkheid hebben de deutschers geen slaapplaatsen over en mogen de NLD'ers in een puptentje liggen. ok geen voer van de duitsers, maar chef martin
quote:Willkommen! Jullie kunnen in de kantine slapen
Als er Nederlandse politietrainers naar Kunduz gaan, vangen de Duitsers ze op. Maar waar?
Natuurlijk, ‘gerne’ zien de Duitse militairen hun Nederlandse collega’s komen in hun nieuwe missiegebied Kunduz.
Er heerst grote bedrijvigheid op hun acht vierkante kilometer grote complex nabij de gelijknamige stad in de Noord-Afghaanse provincie. Pantservoertuigen rijden af en aan over brede betonnen wegen, Afghaanse werklieden vullen zandzakken en bepantseren vensters.
Hier moeten van het kabinet in april of mei de eerste Nederlandse politieopleiders gestationeerd worden. Van de 545 man zal de hoofdmoot – 340 marechaussees, infanteristen, civiele agenten en juridische deskundigen – hier verblijven, beschermd door de Bundeswehr. Maar waar? Het complex lijkt volgebouwd. Voor logies is niets geregeld; er staat geen tent, laat staan een gebouw dat beschietingen kan doorstaan.
Hoge Duitse officieren, die alleen anoniem willen spreken zolang het Nederlandse parlement zich nog niet heeft uitgesproken over de voorgenomen missie, wijzen naar de slaapgelegenheden voor hun eigen mensen, veelal witte stenen gebouwen: ‘We weten dat ze komen, maar waar de Nederlanders moeten slapen, is nog niet bekend.’
Erg goed gepland lijkt de komst dan ook niet. Een Nederlandse kwartiermaker heeft zich nog niet gemeld aan de poort. ‘Het is zeker met Berlijn beklonken’, stelt een hoge militair. Er is overigens wel genoeg plaats aan tafel: in een gigantische kantine is plaats voor honderden gasten. ‘Het is zo gebouwd dat het ook als bunker kan dienen.’ Nog iets wat de Nederlanders zal aantrekken, is de kampwinkel, waar een blikje pils vijftig cent kost en Duitse wijn vijf euro.
Vorst in de grond
De temperatuur is tot onder nul gezakt; er wordt sneeuw voorspeld. Bijbouwen kan dus voorlopig nog niet. Betere locaties zijn er niet. ‘Das Lager’ ligt op een van de meest strategische plekken: vlak bij het vliegveld en aan de rand van een plateau, waardoor directe aanvallen vanuit een zijde onmogelijk zijn. Rondom de basis staat ter verdediging een metershoog hek met prikkeldraad, waarachter nog een tankgracht, een vlakte en een dikke verdedigingsmuur met wachttorens liggen. ‘En overal hangen bewakingscamera’s’, zeggen de Duitsers, die met 1.300 manschappen in de meerderheid zijn (er zijn verder zo’n 220 Belgen en Amerikanen).
Het is duidelijk: ‘De enige aanval kan via de lucht komen, in de vorm van raketten.’ De laatste voltreffer dateert van afgelopen zomer. Op een stafkaart verklaart oberstluitenant Burchardi, die als enige met zijn naam in de krant mag, dat de opstandelingen de laatste maanden uit het lanceerterrein van raketten in het zuid-westelijke gebied zijn verjaagd. ‘Tot november waren daar nog taliban. De Amerikanen hebben hen verjaagd’.
Geen Apaches
Maar de Duitse Feldjagers weten dat de echte test dit voorjaar komt, wanneer traditiegetrouw de taliban het gebied heroveren dat ze in de winter opgaven. Afghanistan is een Einsatzland, drukt een bevelvoerder de Nederlanders op het hart. ‘Het is niet zonder risico.’
Duitsland heeft in Afghanistan vijfduizend militairen; 25 zijn er inmiddels gesneuveld, nog eens 20 stierven door ongelukken en ziekten. Deze cijfers laten een stijgende lijn zien, meldt een officier. Bij aanvallen zijn de Duitsers onder meer afhankelijk van Amerikaanse Blackhawks-helikopters, die vooral dienst doen als transportmiddel. Aanvalshelikopters als de Apaches zijn niet op hun basis gestationeerd, zoals wel het geval was in Uruzgan. ‘Maar hier in het noorden is het minder gevaarlijk dan in het zuiden,’ verzekert een officier. ‘Zeg maar tegen de Nederlanders dat ze welkom zijn.’
wtfquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:51 schreef hoogvlieger het volgende:
ah, had ik nog niet gelezen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar berichtte Arnold Karskens een paar weken geleden al over:
[..]
Chef Martin vond ik nog niet zo verkeerd na een paar maanden blikken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:07 schreef jankaas020 het volgende:
sommige bakken van chef martin zijn voor een daggie nog wel te doen, de meeste, en zeker voor langere tijd, niet..
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:45 schreef Pumatje het volgende:
Betreft mutsen, je krijgt juist te horen voor de oefening.
Jongens, het wordt koud..als ik maar 1 vent zonder muts of handschoenen zie, of ik hoor "m'neer kheb ze niet bij me " kan ie terug naar huis. Maakt niet uit welk merk, welke kleur ( mits het beetje aansluit bij de Defensie kleuren ) ...
Alles valt of staat met goede voeding.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:26 schreef Maitje het volgende:
Kom op! Bikkels! Als jullie een week in het veld kunnen overleven, kennen jullie chef martin ook wel aan![]()
Heb jij enig idee wat voor effect goed en lekker eten heeft voor een groep als dat het enige lichtpuntje van een miserabele dag is?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:43 schreef Maitje het volgende:
@Rave
Jawel, maar je gaat niet dood van chef martin
Lasagnaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat voor effect goed en lekker eten heeft voor een groep als dat het enige lichtpuntje van een miserabele dag is?
Ja klopt, mensen die kracht missen kunnen waarschijnlijk toch wel op de eerste dag vertrekken als ze niet verder komen dan twintig keer opdrukken en vier keer optrekken. En de conditie... als ik de verhalen zo lees lig je er binnen vijf minuten af als je niet fit bent.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:15 schreef Rave_NL het volgende:
Muah, de POST zegt meer dan elke sportkeuring, maar apart is het wel..
Of een luchtmachter.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:18 schreef Vronsky het volgende:
Als je niet 20 keer kan opdrukken ben je sowieso een faalhaas..
Geen woord gelogen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja klopt, mensen die kracht missen kunnen waarschijnlijk toch wel op de eerste dag vertrekken als ze niet verder komen dan twintig keer opdrukken en vier keer optrekken. En de conditie... als ik de verhalen zo lees lig je er binnen vijf minuten af als je niet fit bent.
Volgens mij moet je voor de POST minstens 30 of 40 keer opdrukken, ik weet niet zeker welke van de twee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:20 schreef Vortix het volgende:
Ik heb die eis ook altijd ridicuul laag gevonden.
Het nadeel is natuurlijk dat je van die lamlullen hebt die nu mee mogen doen aan de POST terwijl daar ook mensen hadden kunnen staan die het misschien wel hadden kunnen halen.quote:
Muah, des te meer afvallers er zijn, des te groter de voldoening als je het haalt!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het nadeel is natuurlijk dat je van die lamlullen hebt die nu mee mogen doen aan de POST terwijl daar ook mensen hadden kunnen staan die het misschien wel hadden kunnen halen.
Het voordeel zal zijn dat het weer geld scheelt omdat je mensen niet twee keer fysiek hoeft te keuren.
Dat is ook weer waar. Er zullen vast wel weer van die falers bij zitten waarvan je je afvraagt wat ze nu precies dachten (of gesnoven hadden) toen ze zich aanmeldden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, des te meer afvallers er zijn, des te groter de voldoening als je het haalt!
Hoe gaat het trouwens met het chinning met één arm?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:18 schreef Vronsky het volgende:
3 liter is de standaard voor defensie. En ideaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:25 schreef hoogvlieger het volgende:
is dat niet veel? zag ze op interwebs ook veel van 3L maar das een enorm grote zak. Kan er morgen zelf eentje van 1.5 halen.
1 keer geprobeerd en daarna niet meerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Er zullen vast wel weer van die falers bij zitten waarvan je je afvraagt wat ze nu precies dachten (of gesnoven hadden) toen ze zich aanmeldden.
[..]
Hoe gaat het trouwens met het chinning met één arm?
Toen ik begon met trainen kon ik mezelf met moeite vier keer optrekken (met twee armen dan), nu gaat het richting de tien.
maar ik neem aan dat je dat water uit je zak dan ook gebruikt om s' ochtends je kop te wassen en te scheren? 3l water heb je meer dan genoeg aan voor een hele dag.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
3 liter is de standaard voor defensie. En ideaal.
Mwuah, bedankt, maar als ik er geen verstrekt krijg betwijfel of ik of het kader gebruik toestaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:24 schreef Thaboel het volgende:
Vortix als je naar de meet komt kan ik wel ff mijn platypus 2.5 liter voor je meenemen ligt hier toch maar in de weg
3 liter is niet genoeg. Iig niet als je actief bezig bent.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
maar ik neem aan dat je dat water uit je zak dan ook gebruikt om s' ochtends je kop te wassen en te scheren? 3l water heb je meer dan genoeg aan voor een hele dag.
Hier in Nederland misschien als je op je rek ligt. In warmere landen en een beetje inspanning zit je gauw aan 10/15 liter per dag.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
maar ik neem aan dat je dat water uit je zak dan ook gebruikt om s' ochtends je kop te wassen en te scheren? 3l water heb je meer dan genoeg aan voor een hele dag.
tja das wat anders natuurlijkquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier in Nederland misschien als je op je rek ligt. In warmere landen en een beetje inspanning zit je gauw aan 10/15 liter per dag.
quote:
Nu heb ik zelf een paar t-shirtjes, en zou daarom en beter inzicht verwachten van iemand die zegt ook een t-shirtje te hebben. Waarschijnlijk vergeet je dat defensie niet een zandloper is waar het sneller gaat als zand ontbreekt, maar een klokwerk waar het stil staat als een deel ontbreekt. En dan maakt het geen moer uit of het om een tandwieletje gaat of veertje of hou groot of klein iets is. Gezonde revaliteit is goed, maar men moet wel bedenken dat binnen defensie het een niet zonder het andere draait, en zo een arrogante uitspraak is dan ook meer dan ongepast. Als ik op uitzending ben is bv. de man die veilig thuis zorgt dat ik mijn salaris krijgt namelijk netzo belangerijk als ieder ander. Want als ik mij zorgen moet gaan maken of vrouw lief thuis wel of niet kan vreten funtioneer ik namelijk niet voor 100% omdat ik mijn kop ergens anders bij heb.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Die arrogantie moet érgens vandaan komen. En wat ik zeg is gewoon waar. En vaak zat heb ik het idee dat we als squadron harder werken dan 95% van de rest van Defensie. Vooral in het uitzendgebied.
Is al weer een oudje, maar hij blijft leuk, echter gaat het hier waarschijnlijk om een Guardsman (NG) en niet om een regulaire militair. Maar zelfs hij heeft een taak te vervullen, anders zou hij daar niet zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Bedenk zelf maar wat ik bedoel te zeggen met dit plaatje.
Nee... maar jij gaat mij dat vertellen??quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat voor effect goed en lekker eten heeft voor een groep als dat het enige lichtpuntje van een miserabele dag is?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:10 schreef Sloggi het volgende:
Vandaag te horen dat ze de sporttest tijdens de VFB eruit hebben geknikkerd, ik mag als er niks mis is met m'n hart meteen door naar de POST.
Voor vrouwen 10quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:18 schreef Vronsky het volgende:
Nou nee..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee... maar jij gaat mij dat vertellen??
Ik ben niet degene geweest die die eisen zo heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet zo gek als vrouwen dit soort uitspraken doen (en sommigen het nog menen ook):
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Iemand een vuist op de grond laten zetten, aanraken met je borstkas. Zo moet hetquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sommige vrouwen komen niet eens dicht genoeg bij de grond met hun neus.
Seksuele intimidatie heet dat tegenwoordig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Iemand een vuist op de grond laten zetten, aanraken met je borstkas. Zo moet het
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik ben niet degene geweest die die eisen zo heeft gemaakt.Ik weet het, neem mij ook maar niet al te serieus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2011 21:11:30 ]
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik weet het, neem mij ook maar niet al te serieus.
Dat zorgt pas voor scheve gezichten, als je een flinke cup D hebt en geen goede bh dan haal je die psuh-up eis zonder uberhaupt een push-up houding aan te hebben genomen..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Iemand een vuist op de grond laten zetten, aanraken met je borstkas. Zo moet het
Flikken Maastrichtquote:
Je mag alvast wat eerder naar Breda afreizen: ik heb nog een flinke afwas staan die weggewerkt moet worden?quote:
Heb geen tv-aansluiting meer. Maar heb al wat verzonnen, had nog wat Britse comedy dvd's liggen die ik van een vriend van me heb gekregen.quote:
Gehehe...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Dat zorgt pas voor scheve gezichten, als je een flinke cup D hebt en geen goede bh dan haal je die psuh-up eis zonder uberhaupt een push-up houding aan te hebben genomen..
Jammer! Andere gegadigden om mijn afwas weg te werken?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:22 schreef Vortix het volgende:
[..]
Heb geen tv-aansluiting meer. Maar heb al wat verzonnen, had nog wat Britse comedy dvd's liggen die ik van een vriend van me heb gekregen.
@Sunglasses: zo erg is het nou ook weer niet
Mwee nee..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:24 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Jammer! Andere gegadigden om mijn afwas weg te werken?
dat ligt er aanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:24 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
quote:
quote:
Uiteraard present.quote:
Bak brownies voor me en ik doe het.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:24 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
gaat weer helemaal zijn slome gangetjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:31 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je broer(tje) ondertussen?
Ik voel dat hier een deal aankomt!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:31 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Bak brownies voor me en ik doe het.
Ook nog steeds in het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:32 schreef m.k het volgende:
[..]
gaat weer helemaal zijn slome gangetje
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:32 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Ik voel dat hier een deal aankomt!Ik ga nog ff wat extra borden vies maken!
nee hij is al weer een weekje thuis ongeveer, hij heeft alleen af en toe migrainequote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:33 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Ook nog steeds in het ziekenhuis?
Ik heb toch geen nee gezegd? ;dquote:
Of die klere transits met hun sirenes dan op kazerne..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef AchJa het volgende:
Esses als gesignaleerd? Het barstte gisteren van de Kmar motormuizen op de weg... Hadden ze weer een uitje?
Dat je dat nog weet! Ik ben ondertussen geopereerd en nu max aan het fysioen want over een maandje moet ik alweer op de skies staan.. Voor de rest nauwelijks last van gelukkig, al zal het altijd een zwakke plek blijven (mn knieband is aardig beschadigd maar net te weinig om daadwerkelijk een nieuwe te creeeren).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hoest trouwens met je knie? Is dat al beter?
Gehehe.. die Jillz doet het emquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Als ik nu brownies voor jou en Vrons maak, kom je dan mee afwassen?
heb ook nog Jillz![]()
wat had je gedaan dan ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:38 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Dat je dat nog weet! Ik ben ondertussen geopereerd en nu max aan het fysioen want over een maandje moet ik alweer op de skies staan.. Voor de rest nauwelijks last van gelukkig, al zal het altijd een zwakke plek blijven (mn knieband is aardig beschadigd maar net te weinig om daadwerkelijk een nieuwe te creeeren).
Tuurlijk weet ik dat nogquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:38 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Dat je dat nog weet! Ik ben ondertussen geopereerd en nu max aan het fysioen want over een maandje moet ik alweer op de skies staan.. Voor de rest nauwelijks last van gelukkig, al zal het altijd een zwakke plek blijven (mn knieband is aardig beschadigd maar net te weinig om daadwerkelijk een nieuwe te creeeren).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over een maand op de skies?! Jij durft! Maar dat gaat wel lukken. Rustig aan doen.
Er was eens....
Vandaag ook wel. Zowel maandag als vandaag ook flink wat groen op de weg, zeker een flinke oefening deze week?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef AchJa het volgende:
Esses als gesignaleerd? Het barstte gisteren van de Kmar motormuizen op de weg... Hadden ze weer een uitje?
Door iemand op de piste een jaar geleden onderuit getikt (no offence trouwens hoor, zij kon er echt niets aan doen). Met een banaan naar beneden, niks gebroken of afgescheurd maar mn voorste knieband flink opgerekt. Paar maanden fysio gehad, ging hartstikke goed. Ineens was de pijn weer terug, weer naar fysio, orthopeed etc etc. Om het makkelijk uit te leggen: een knieband kun je vergelijken met een bundel stevige spaghettislierten en een aantal daarvan waren los geschoten (de oprekking). Een losgeraakte spaghettisliert was vastgegroeid aan mn kapsel en dat veroorzaakte veel pijn en irritatie, dus die hebben ze uiteindelijk operatief verwijderd 1,5 maand geleden.quote:
* Maitje houd ook niet van chocolaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:43 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Zolang er maar chocola inzit wel ja!
En jillz is gewoon appelcider en appelcider is te doen
Ook niet?quote:
Doe mij t afwassen maar, lekker rimpeltjes krijgen op mn handenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:45 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Je bent welkom hoor, wil je afwassen of -drogen?
Lekker is dat, heb zelf een keer een half jaar ellende gehad omdat ik mijn enkelbanden gescheurd had. werd er na een tijd gek van dat ik niet kon sporten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:43 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Door iemand op de piste een jaar geleden onderuit getikt (no offence trouwens hoor, zij kon er echt niets aan doen). Met een banaan naar beneden, niks gebroken of afgescheurd maar mn voorste knieband flink opgerekt. Paar maanden fysio gehad, ging hartstikke goed. Ineens was de pijn weer terug, weer naar fysio, orthopeed etc etc. Om het makkelijk uit te leggen: een knieband kun je vergelijken met een bundel stevige spaghettislierten en een aantal daarvan waren los geschoten (de oprekking). Een losgeraakte spaghettisliert was vastgegroeid aan mn kapsel en dat veroorzaakte veel pijn en irritatie, dus die hebben ze uiteindelijk operatief verwijderd 1,5 maand geleden.
Wat ben ik altijd lang van stof
Iedereen heeft last van gas behalve de gewonde? En de hospikken? Zitten ze in een overdruk boogtent ofzo?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:45 schreef gerco94 het volgende:
http://www.defensie.nl/ac(...)dens_Cold_Kilt_video
Bikkel is een heel groot woord hoor! Ik wilde eigenlijk gelijk de dag nadat het gebeurd was alweer naar beneden om te voorkomen dat ik angstig zou worden. Mn skimaatje stak daar alleen een stokje voor door mn skies te verstoppenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:48 schreef m.k het volgende:
[..]
Lekker is dat, heb zelf een keer een half jaar ellende gehad omdat ik mijn enkelbanden gescheurd had. werd er na een tijd gek van dat ik niet kon sporten.
wel bikkel dat je toch weer gaat skiën
opzich wel een goed plan van dat skimaatjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:55 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Bikkel is een heel groot woord hoor! Ik wilde eigenlijk gelijk de dag nadat het gebeurd was alweer naar beneden om te voorkomen dat ik angstig zou worden. Mn skimaatje stak daar alleen een stokje voor door mn skies te verstoppen
True, water heb je zeker nodig. Ik stuur je nog wel even een PM.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:53 schreef Thaboel het volgende:
@vortix als het kader je verbied om een camelbak te gebruiken zijn het een stel lamlullen! Liep vd zomer een marsje van 15 km en heb 4 veldflessen en 2 camelbaks leeg gedronken en ik had nog dorst. Water heb je gewoon nodig! Eenmalig aanbod slangetje is al met genietape gedaan dus camo is ook geen probleem
Ja, naja.. ik redde haar die vakantie van een man die drugs in dr drankje had gedaan.. dus.. ja.. stonden we quittequote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:56 schreef m.k het volgende:
[..]
opzich wel een goed plan van dat skimaatje
door mijn enkel gegaan met hockey en daarna zo stom zijn om naar huis te fietsenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:00 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Ja, naja.. ik redde haar die vakantie van een man die drugs in dr drankje had gedaan.. dus.. ja.. stonden we quitte![]()
Wat had jij gedaan toen met je enkelbanden? Ook door skien?
Auw!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:01 schreef m.k het volgende:
[..]
verstapt met hockey en daarna zo stom zijn om naar huis te fietsen
eerst rust en dan fysio, en gelukkig was ik nog jong dus herstelde het goedquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:02 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Auw!
Ook geopereerd of herstelt dat door middel van rust en fysiotherapie?
oeh.... Bambiquote:
Thanks voor de subtiele opmerkingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:04 schreef m.k het volgende:
[..]
eerst rust en dan fysio, en gelukkig was ik nog jong dus herstelde het goed
huh?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:05 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Thanks voor de subtiele opmerking
Je hebt min of meer gezegd dat ze oud is..quote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:07 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Je hebt min of meer gezegd dat ze oud is..
oke, je wist nog niet dat wij chef paardenkots IN het veld kregen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:26 schreef Maitje het volgende:
Kom op! Bikkels! Als jullie een week in het veld kunnen overleven, kennen jullie chef martin ook wel aan![]()
Bij ons zijn gelukkig nu de pingmaaltijden vervangen door verse opvoer.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
oke, je wist nog niet dat wij chef paardenkots IN het veld kregen?
( late reactie , I know)
Ja, bij kleine oefeningen in België was dit wel zo..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bij ons zijn gelukkig nu de pingmaaltijden vervangen door verse opvoer.
Neem maar mee! Dan kunnen ER en ik het morgennacht nog oppeuzelen in zijn cribquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En lekker dat ie is!![]()
Heb nog 2 ons over, kan het wel meenemen morgen
quote:
Shall do. Zijn er eigenlijk nog eetplannen voor morgen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Neem maar mee! Dan kunnen ER en ik het morgennacht nog oppeuzelen in zijn crib
In O' Connells hebben ze Shepards Piequote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:21 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Shall do. Zijn er eigenlijk nog eetplannen voor morgen?
In de voeding zitten bij de Belgen...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:19 schreef Pumatje het volgende:
Ja, bij kleine oefeningen in België was dit wel zo..
maar die belgen zijn echt vreselijke koks... die maken ook dingen waarvan ik denk..
De tosti met cheddar en tonijn is vet lekkerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
In O' Connells hebben ze Shepards Pie
Je kan daar wel goede pubfood eten dus!
Bier in je lupaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de voeding zitten bij de Belgen...![]()
Het enige voordeel is het bier.
Als ik kom ga ik eerst naar huis om mijn Woodland te dumpen en me om te kleden en schuif ik nog wat overgebleven pasta van vandaag naar binnenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:22 schreef Thaboel het volgende:
Thuis schaften? Ik schuif opt station een burgerking naar binnen denk ik
Jusje van het braadvocht.quote:
Jij hebt duidelijk nog niet zoveel ervaring bij Parestoquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:39 schreef Maitje het volgende:
Jaaa dat snapte ik ondertussen!
Beter eten dan geen eten!
ErwinRommel en ik eten daar gewoon. Dus men kan gewoon aanschuiven!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:22 schreef Thaboel het volgende:
Thuis schaften? Ik schuif opt station een burgerking naar binnen denk ik
Utrech BK is echt een dramaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:42 schreef Lotusss het volgende:
[..]
ErwinRommel en ik eten daar gewoon. Dus men kan gewoon aanschuiven!
Pre-meet bij de BK!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:42 schreef Lotusss het volgende:
[..]
ErwinRommel en ik eten daar gewoon. Dus men kan gewoon aanschuiven!
Ook lekker.quote:
Geen zin om moeilijke sausjes te maken op de vrijdagavondquote:
Ook die komen uit de diepvriesquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:49 schreef Maitje het volgende:
@Erasmo
Helaas heb ik alleen nog maar verpakt beleg en een broodje bij paresto mogen nuttigen...
Neheee.... wij eten bij de Mick O'Connells!!!quote:
Of datquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:54 schreef Erasmo het volgende:
Qua eten stel ik voor om gewoon de stad in te lopen en een snel tentje te zoeken, moet wel te doen zijn in Utrecht
Bij deze.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Neheee.... wij eten bij de Mick O'Connells!!!
Nee hoor... Die Shepards Pie is echt prima te kanen!!!!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bij deze.
Maar dan niet stiekem al bij de BK gaan schransen
Prima. Half zeven op het station?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:14 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee hoor... Die Shepards Pie is echt prima te kanen!!!!
Wij pakken om 18u de bus, dus zijn om 18:45 op centraal.quote:
Prima. Denk dat ik trouwens wel stiekem eerst langs mario gaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wij pakken om 18u de bus, dus zijn om 18:45 op centraal.
want?quote:
i'll take that als, geen zinquote:
Ik weet de reden en dat is genoegquote:
quote:
Ik sta er op tijdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:11 schreef Thaboel het volgende:
Vrons en mk half 7 AH? Ik zal er ook zijn. Ken utreg niet namelijk
Idemquote:
Weltrusten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:28 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben vanaf morgenochtend weer bereikbaar via de PM en Twitter... ik ga slapen nu.
Tot morgen!
Misschien een begeleiding ofzo?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef AchJa het volgende:
pm ff een mobiel nummer van vrons of mk maakt het contact wat makelijk namelijk totaal niet bekent in utrechtquote:
Zie DM PMquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
pm ff een mobiel nummer van vrons of mk maakt het contact wat makelijk namelijk totaal niet bekent in utrecht
Hebben jullie een open haard?quote:
Dan moet je de schutting maar bewaren tot je 'm in de zomer in de vuurkorf kunt verbranden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:52 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, die is er met de verbouwing uitgesloopt
Die hebben we dan weer welquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan moet je de schutting maar bewaren tot je 'm in de zomer in de vuurkorf kunt verbranden.
Pak de bijl dan maar vast.quote:
Weltrusten Maitjequote:
Correct en tevens juist.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die legergroene nato-standaard niet stapelbaar?
Weltrusten.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
Maare, ik ga ook tukken. Truste lui!
Mag niet. Dan kom ik voor de groene tafel te staan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:36 schreef Thaboel het volgende:
Lamme piemels bier drinken godverdomme!!!!
Texels bierquote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:36 schreef Thaboel het volgende:
Lamme piemels bier drinken godverdomme!!!!
Da's voor de mosselen.quote:
Als Utrecht niet bijna tweeënhalf uur reizen (enkele reis) was, zou ik morgen serieus komen om dat te gaan proberenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:33 schreef Rave_NL het volgende:
Voor de rest is mijn verblijf in NL verlengd en ben ik wonder boven wonder morgenavond in Utreg..
Helaas ben ik door mijn sociale contacten verplicht om een betere invulling te geven aan mijn avond dan een partijtje verpissen met Erwin..
Dus:
Ik ben morgen vanaf 19.00 in Utreg, diegene die mij aanspreekt met de woorden "ik wil dat je me in m'n bek verkracht" krijgt een meter bier..
Good hunting!
Heb je geen magnetron in rammelkast van je?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ja, bij kleine oefeningen in België was dit wel zo..
maar die belgen zijn echt vreselijke koks... die maken ook dingen waarvan ik denk..
maak dan gewoon voor 2 weken pasta.. voedzaam, vult goed.. klaar.
maar zie echt moeilijke combinaties voorbij komen die veel meer ingrediënten vereisen en voorbereiding.
Grotere oefeningen is vaak dus dat Delta met zijn 4tonner langskrost wat ervanaf schopt en that's it. Vaak ook gewoon de bekende Zuurkool met worst en chili con carne die je met je esbit warm moet branden hoor...
Mogguh.quote:
Dat moet dan wel gaan lukken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 06:34 schreef Sine_Pari het volgende:
Nee ziek word ik niet, maar hoop dat ik er van slapen kan. Normaal duik ik zo rond 02:00 in het bedje maar wil wat vroeger slapen.
juist bij de landmacht is het vaak een zooitje. Dat weet ik omdat ik er vaak zat mee moet samenwerken. En ik weet niet wie er koop Minhad zitten, en kom niet met die ouderwetse onzin van villafranca, wat trouwens puur om de f16 ging. Dom inhoudsloos geblaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:02 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Leuk, je collega's afvallen! En mischien is het bij de Kluchtmacht een zootje, bij ons niet. En hoe vaak ik buiten de poort ben of wat ik dan doe gaat je helemaal niks aan. Ik ben dr ook wel een beetje klaar mee dat jij dat denkt dat ik alleen maar kabels trek. Als jij zo kortzichtig en dom bent moet je dat lekker zelf weten.
En leuk dat sommige mensen al 5/9 keer op uitzending geweest zijn. telkens 2 maandjes, poepoe! er zijn bij de rest van defensie gelukkig nooit mensen uitgezonden geweest, voor 5 maanden tot een jaaren dat al 4/6 keer? maar wacht, die liggen dan alleen te lamballen!
En idd zoals achja al poste, villavranca... en tegenwoordig minhad, waar de heren pilolten zich te goed voelen voor een fab en lekker in een hotel knorren. En waar iedereen lekker de stad in gaat, nee dat zijn zware uitzendingen!
Oberlausitz? Is dat zo koud dan? Ik ben inderdaad nog nooit in Oberlausitz geweest, maar ik heb mijn arctic survival training met MINIMALE middelen gedaan in het uiterste noordelijke puntje van Zweden. Denk dat het daar wel wat kouder is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef Pumatje het volgende:
toch denk ik dat het goed is, dat we het er nu bij laten zitten..dit gezeik brengt ons niet verder.
gezonde rivaliteit tussen Land en luchtmacht is goed, Marine toch wel... maar iedereen vind vast dat hij/zij harder moet werken dan de ander... dit is omdat Lightning nog nooit met zijn kleine penis wekenlang in een koud Oberlausitz heeft gezeten en dat komt omdat Vronksy nog nooit de binnenkant van een Chinook heeft gezien..
In een grote stalen tank zitten is anders wel behoorlijk koud hoor..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Oberlausitz? Is dat zo koud dan? Ik ben inderdaad nog nooit in Oberlausitz geweest, maar ik heb mijn arctic survival training met MINIMALE middelen gedaan in het uiterste noordelijke puntje van Zweden. Denk dat het daar wel wat kouder is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt, de onzin die jij weet te produceren.... En 3 a 4 uitzendingen klopt wel ja, alleen niet laf maar 2 maandjes maar gelijk 5 a 6 en soms een jaar. maar hé, 6x 2 maanden is stoerder! en kort contractje? toch vreemd dat er veel collega's zijn die jaren bij de baas zitten en tenzij ze dr uitgeknikkerd worden gewoon blijven.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:14 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
juist bij de landmacht is het vaak een zooitje. Dat weet ik omdat ik er vaak zat mee moet samenwerken. En ik weet niet wie er koop Minhad zitten, en kom niet met die ouderwetse onzin van villafranca, wat trouwens puur om de f16 ging. Dom inhoudsloos geblaat.
En de meeste landmachters hebben maar een kort contractje dus komen ze niet verder dan 2, misschien 3x uitzending. En als je dan een offensieve taak hebt is dat best wel heftig allemaal hoor, en hard werken. Maar als je werk bestaat uit alleen maar rondhangen binnen de poorten, er misschien af en toe uit, dan is dat heel wat minder spannend, eigenlijk amper spannend.
Hoe lang is jouw contract?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Echt, de onzin die jij weet te produceren.... En 3 a 4 uitzendingen klopt wel ja, alleen niet laf maar 2 maandjes maar gelijk 5 a 6 en soms een jaar. maar hé, 6x 2 maanden is stoerder! en kort contractje? toch vreemd dat er veel collega's zijn die jaren bij de baas zitten en tenzij ze dr uitgeknikkerd worden gewoon blijven.
Ik kan ook heel goed mijn gruwelijk coole dingen doen met mijn monster der monsters zonder jouw kabeltjes en al die andere zooi.quote:En eventjes los van wel/niet spannend, dat werk binnen de poorten zorgt er wel voor dat jij met die taxi van je kan vliegen, dat jij ergens kan vreten en ergens je stoere verhalen kan vertellen.
maar ach, das niet belangrijk.
Ja, van die ongerichte dingen die heel af en toe doel raken. Moet je wel erg veel pech hebben om daaraan te overlijden.quote:Daarnaast kan het op het kamp trouwens best spannend zijn, nog niet zo lang geleden is dr op kaf een rpg de vreetschuur binnen gekomen. 1 yank dood en verschillende gewonden, een groepje nederlanders op doorreis zaten aan de andere kant van de eetzaal en hebben geluk gehad dat ze niks mankeren.
Of de adjudant die ff ging schijten en toen ie net lekker zat zeilde dr een rpg naar binnen, precies op zijn werkplek. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |