http://www.rtl.nl/%28/act(...)revolutie_egypte.xmlquote:Journalisten wordt het werken onmogelijk gemaakt door de autoriteiten, maar de Egyptenaren zelf kunnen nog wel naar buiten om de wereld te laten zien wat er gebeurt in de straten van Caïro.
Sociale media
Op Twitter doen niet-journalisten uitgebreid verslag van de gebeurtenissen, op YouTube zijn veel filmpjes te vinden. Er staan veel compilatiefilmpjes van verschillende nieuwsuitzendingen, maar hoe meer (buitenlandse) journalisten de straat niet meer op kunnen, hoe meer we voor nieuws afhankelijk zullen zijn van amateurbeelden.
Christenen en moslims
Nevine Zaki geeft een verslag van de gebeurtenissen via Twitter. Zij plaatste ook de foto van het menselijke schild op het Tahrirplein. Een aantal christenen beschermt moslims tijdens het gebed.
Inderdaad. Beetje zomaar over de weg lopen waar ook auto's rijdenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Hebben die mensen totaal geen moreel besef meer?
Ze zijn gefrustreerd, geïrriteerd en ze worden met de dag kwader.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Hebben die mensen totaal geen moreel besef meer?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:19 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Het is niet netjes maar hij toeterde wel,
Inderdaad en wie weet wat er was gebeurd als hij ook maar een metertje verder erlangs reed, levensgevaarlijk. Nee dit is dan inderdaad een veel beter oplossing, wel dom dat ze niet eerst even een boelbar bevestigd hebben aan de bus om de risico's nog kleiner te maken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef Voorschrift het volgende:
Tja, als die langzamer was gaan rijden was hij zelf de lul, ik kan het hem niet kwalijk nemen.
Weet jij veel wat de situatie was, die politie-agenten zijn ook mensen. Wat er gebeurd is niet goed, maar om door een filmpje van 5 seconden (met busje) te zeggen dat de chauffeur totaal bij zinnen was of niet geschrokken is ook onzinnig. Hoe zou jij reageren met duizenden mensen met stokken, wapens en stenen die op je af rennen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Inderdaad en wie weet wat er was gebeurd als hij ook maar een metertje verder erlangs reed, levensgevaarlijk. Nee dit is dan inderdaad een veel beter oplossing, wel dom dat ze niet eerst even een boelbar bevestigd hebben aan de bus om de risico's nog kleiner te maken.
als je iemand voor zijn flikker rijdt, tij je niet met dezelfde bloedgang doorquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet jij veel wat de situatie was, die politie-agenten zijn ook mensen. Wat er gebeurd is niet goed, maar om door een filmpje van 5 seconden (met busje) te zeggen dat de chauffeur totaal bij zinnen was of niet geschrokken is ook onzinnig. Hoe zou jij reageren met duizenden mensen met stokken, wapens en stenen die op je af rennen?
Nee uiteraard, je zou in de dode hoek kijken, de spiegeltjes netjes controleren en economisch verantwoord optrekken.
Precies, je zou uit de auto stappen en een bloeddorstige menigte tegenstanders waar je net iemand van hebt aangereden vriendelijk assisteren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als je iemand voor zijn flikker rijdt, tij je niet met dezelfde bloedgang door
quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet jij veel wat de situatie was, die politie-agenten zijn ook mensen. Wat er gebeurd is niet goed, maar om door een filmpje van 5 seconden (met busje) te zeggen dat de chauffeur totaal bij zinnen was of niet geschrokken is ook onzinnig. Hoe zou jij reageren met duizenden mensen met stokken, wapens en stenen die op je af rennen?
Nee uiteraard, je zou in de dode hoek kijken, de spiegeltjes netjes controleren en economisch verantwoord optrekken.
Angst, woede, wraak, haat, wie weet. Je kan ook niet vergeten dat hun ook continu stenen op de kop krijgen, terecht of niet. Ik denk ook niet dat veel demonstranten een probleem zouden hebben een busje in te rijden op de politie eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:42 schreef HyperViper het volgende:
[..]! Goed punt, ik weet natuurlijk ook niet hoe ik zou reageren in zo'n situatie maar als ik kijk naar het gedrag van de agenten de afgelopen dagen kan ik mij nauwelijks voorstellen dat angst het motief was voor dit incident.
Dat denk ik ook niet, maar die offensieve houding ontstond pas na het excessieve geweld afkomstig van de politie en hun vriendelijke vrienden, en zelfs toen waren de demonstranten nog vrij mild wat betreft het gebruik van geweld. De politie is hiervoor getraind en ik denk dat geen een van hun emoties dit incident goedpraat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Angst, woede, wraak, haat, wie weet. Je kan ook niet vergeten dat hun ook continu stenen op de kop krijgen, terecht of niet. Ik denk ook niet dat veel demonstranten een probleem zouden hebben een busje in te rijden op de politie eerlijk gezegd.
Ik praat het ook niet goed, ik zeg enkel dat in bepaalde situaties ik exact op eenzelfde manier gehandeld zou hebben. Wanneer ik met m'n auto/busje in een boze menigte terecht kom en ik moet mezelf zien te redden dan gebruik ik de bumper ook wel waar hij voor ontworpen is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:58 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar die offensieve houding ontstond pas na het excessieve geweld afkomstig van de politie en hun vriendelijke vrienden, en zelfs toen waren de demonstranten nog vrij mild wat betreft het gebruik van geweld. De politie is hiervoor getraind en ik denk dat geen een van hun emoties dit incident goedpraat.
Eens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik praat het ook niet goed, ik zeg enkel dat in bepaalde situaties ik exact op eenzelfde manier gehandeld zou hebben. Wanneer ik met m'n auto/busje in een boze menigte terecht kom en ik moet mezelf zien te redden dan gebruik ik de bumper ook wel waar hij voor ontworpen is.
Kwalijk wellicht, maar we blijven mensen.
Tja, als hij niet was gaan rijden was niemand de lul. Dus je kan het hem wel kwalijk nemen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef Voorschrift het volgende:
Tja, als die langzamer was gaan rijden was hij zelf de lul, ik kan het hem niet kwalijk nemen.
Dat zeker. Dat is voor de bestuurder in dit filmpje echter niet het geval.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik praat het ook niet goed, ik zeg enkel dat in bepaalde situaties ik exact op eenzelfde manier gehandeld zou hebben. Wanneer ik met m'n auto/busje in een boze menigte terecht kom en ik moet mezelf zien te redden dan gebruik ik de bumper ook wel waar hij voor ontworpen is.
Hij kwam uit de richting van dat plein daarachter met nog veel meer demonstranten, geen idee welke situatie hij uit kwam. Dit filmpje bied geen uitsluitsel, en bovendien moest hij wel uitrijden want hij werkt nog altijd voor de regering, corrupt en dictatoriaal als die is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Tja, als hij niet was gaan rijden was niemand de lul. Dus je kan het hem wel kwalijk nemen.
[..]
Dat zeker. Dat is voor de bestuurder in dit filmpje echter niet het geval.
Dit filmpje biedt genoeg uitsluitsel want de man was in die situatie niet in direct gevaar. De betogers op wie hij in reed hadden nog geeneens door wat er aan de hand was.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij kwam uit de richting van dat plein daarachter met nog veel meer demonstranten, geen idee welke situatie hij uit kwam. Dit filmpje bied geen uitsluitsel, en bovendien moest hij wel uitrijden want hij werkt nog altijd voor de regering, corrupt en dictatoriaal als die is.
Net GTA maar dan echtquote:
Barbaars, echt walgelijk.quote:
Vrees dat er nog wel meer van dit soort beelden gepost zullen worden nu internet daar weer draait.quote:
Laten we het hopen, de waarheid mag gezien worden. Ik denk dat geen een gewoon mens hier echt goed tegen kan, het bloed spuit je gewoon bijna onder de nagels vandaan als je zoiets ziet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Vrees dat er nog wel meer van dit soort beelden gepost zullen worden nu internet daar weer draait.
Het is goed dat ze het laten zien maar ik kan er erg slecht tegen.
Het is ook niet de gore waar het mij om gaat, meer de walgelijkheid van de daad zelf. Ik trek bijvoorbeeld een filmpje waarin een dwaas zijn schedel splijt door een domme actie van hemzelf een stuk beter dan dit. Je maakt mij trouwens wel erg nieuwschierig naar de reden dat je lichaamsdelen moest ontwijken, ben je een oorlogsjournalist of zo?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:53 schreef Voorschrift het volgende:
Ach ik heb 3 dagen geleden nog lichaamsdelen moeten ontwijken met de auto, geloof me, je went er aan dat soort onzin. Het is natuurlijk nooit fijn om te zien, maar na een tijd weet je hoe GTA Real Life er uit ziet.
Dat dan weer wel, maar beiden zijn niet prettig, voor mij maakt 't vrij weinig uit hoe mensen om het leven zijn gekomen, het is allemaal even onprettig, tenzij het 'terecht' is geweest. En nee geen oorlogsjournalist, het is gewoon Afrika's dagelijks leven. Dit was m'n 2e lijk in evenveel weken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:58 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het is ook niet de gore waar het mij om gaat, meer de walgelijkheid van de daad zelf. Ik trek bijvoorbeeld een filmpje waarin een dwaas zijn schedel splijt door een domme actie van hemzelf een stuk beter dan dit. Je maakt mij trouwens wel erg nieuwschierig naar de reden dat je lichaamsdelen moest ontwijken, ben je een oorlogsjournalist of zo?
True.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar beiden zijn niet prettig, voor mij maakt 't vrij weinig uit hoe mensen om het leven zijn gekomen, het is allemaal even onprettig, tenzij het 'terecht' is geweest.
Ah je woont in Afrika, dat had ik nog niet door. Duidelijk.quote:En nee geen oorlogsjournalist, het is gewoon Afrika's dagelijks leven. Dit was m'n 2e lijk in evenveel weken.
Ben overigens zakenman, heb verder niks met pathologie of criminologie te maken.
Woonde inderdaad, gister weer geland in den ouden Nederlandschen samenleving (goddank).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:07 schreef HyperViper het volgende:
[..]
True.
[..]
Ah je woont in Afrika, dat had ik nog niet door. Duidelijk.
Welkom terugquote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Woonde inderdaad, gister weer geland in den ouden Nederlandschen samenleving (goddank).
Euh, als je goed kijkt zie je dat op het moment dat ie die mensen raakt, er eentje inderdaad lichtelijk geschampt lijkt, maar ik mis nog 1 a 2 mensen, die met het busje worden meegesleurd tot aan het einde van het filmpjequote:Op donderdag 3 februari 2011 19:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik dacht dat die politiebus over die groep heen ging maar uiteindelijk wordt er maar één iemand geschampt ja. Zeker weten een ''-actie maar nou ook weer niet zó shocking als in de titel staat.
Inderdaad, een bullbar is wel een vereiste dat weten ze zelfs in Iran.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Inderdaad en wie weet wat er was gebeurd als hij ook maar een metertje verder erlangs reed, levensgevaarlijk. Nee dit is dan inderdaad een veel beter oplossing, wel dom dat ze niet eerst even een boelbar bevestigd hebben aan de bus om de risico's nog kleiner te maken.
daar reed een auto dus dat kon nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:34 schreef TheFamousMan het volgende:
Het is inderdaad maar één iemand, maar die bus had net zo goed een halve meter naar rechts kunnen draaien en er was niets gebeurd, en het was ook overduidelijk zijn gedachte dat het niet uit maakte hoeveel doden/slachtoffers er vielen...
Als ik die lui te pakken had kunnen krijgen..... oehhhhquote:
Misschien kun je zelfs beter de TT veranderen en naar MO doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:19 schreef paddy het volgende:
Een nieuwsbericht aan toegevoegd. Normaal gesproken is NWS niet happig op alleen een filmpje
Blijkbaar kunnen de journalisten niet veel ondernemen daar op dit moment en zijn we juist afhankelijk van de mensen zelf qua beeldmateriaal en nieuws.
Ik ben het met Frutsel eens, dus haal even zijn quote aanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:13 schreef Staal het volgende:
[..]
Misschien kun je zelfs beter de TT veranderen en naar MO doen.
Amateurbeelden o.i.d. Er zal vast nog wel genoeg op internet gezet worden de komende dagen.
Overigens heeft AlJazeera vandaag een paar keer het diplomatenfilmpje afgedraaid om te laten zien.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef Frutsel het volgende:
Neuh laat maar ff staan. Dat forum loopt lekker, kent inmiddels ook zijn eigen supportersschare en in NWS zul je ook wel egypte ontwikkelingen houden, daar is het inmiddels ook nieuws voor. Maar het staat je uiteraard vrij daar in MO ook een topic over te openen
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:37 schreef Nobu het volgende:
Fokkers zouden natuurlijk stoppen en zichzelf laten lynchen
Nee, fuckertjes zoals jij denken dat zoiets een GTA spelletje is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:37 schreef Nobu het volgende:
Fokkers zouden natuurlijk stoppen en zichzelf laten lynchen
Ik heb inderdaad weinig problemen met mensen die besluiten om het tuig dat ze naar het leven staat te overrijden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, fuckertjes zoals jij denken dat zoiets een GTA spelletje is.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef Voorschrift het volgende:
Ze doen geen patrouilles/grijpen niet in, maar wel logistieke vervoer en operaties. Dus voor zichzelf rijden ze wel rond, met andere woorden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:55 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]![]()
Maar de politie is toch al een paar dagen niet meer aanwezig op straat?
dus dit filmpje is al iets ouder lijkt me.. Of rijdt de politie wel nog soms rond in hun busjes?
1000 mensen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee maar hoe komt het dat er drie auto's net daarvoor voorbij waren gereden zonder problemen? En een zwaar uitgeruste politie-auto kan dat niet eens?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, je zou uit de auto stappen en een bloeddorstige menigte tegenstanders waar je net iemand van hebt aangereden vriendelijk assisteren.
Je doet tenminste een poging om versterking in te roepen en ambulances zodat je voldoende middelen hebt om de situatie aan te kunnen. Toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, je zou uit de auto stappen en een bloeddorstige menigte tegenstanders waar je net iemand van hebt aangereden vriendelijk assisteren.
Bangerd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
zet dan ook even die van die brandweerauto neer die vind ik zelf nog het ergste van allesquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:48 schreef msnk het volgende:
Dat filmpje met een Amerikaanse ambassade wagen was een tikkeltje schokkender, vol in de menigte. Als iemand die nog kan vinden.
Je bedoelt die op de vorige pagina?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:48 schreef msnk het volgende:
Dat filmpje met een Amerikaanse ambassade wagen was een tikkeltje schokkender, vol in de menigte. Als iemand die nog kan vinden.
Je zou bijna denken dat het iets te maken heeft met het feit dat dat geen politievoertuigen waren.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 04:02 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee maar hoe komt het dat er drie auto's net daarvoor voorbij waren gereden zonder problemen? En een zwaar uitgeruste politie-auto kan dat niet eens?kom toch op joh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |