Geloof dat er ook nog iets als het "effectieve controle" criterium bestaat. Dit staat in de genocide-zaak. Weet overigens niet zeker of dit correct is, maar meen me zoiets te herinneren.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:44 schreef evelien89 het volgende:
Weten jullie toevallig hoe het zit met staatsaansprakelijkheid als een militie (met personen die de nationaliteit van die staat hebben) volkerenmoord pleegt? Wanneer zou de staat wel aansprakelijk zijn? En waaaaar is dat toch te vinden?
Ik kom er niet uit met de ILC-artikelen, een schopje in de goede richting zou heel fijn zijn!
gr
Haha, Amsterdam? Hoorde van een vriendin van me die daar ook zitquote:Op woensdag 23 maart 2011 19:18 schreef dreamzk het volgende:
Europese rechtsgeschiedenis was niet echt een toppertje vandaag, veel moeilijker dan verwacht. Volgens mij hadden meer studenten daar last van, want na het tentamen hoorde ik niemand zeggen dat het goed ging
Je bedoelt met de door de VS getrainde en bewapende Somaliers?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:45 schreef avaz het volgende:
[..]
Geloof dat er ook nog iets als het "effectieve controle" criterium bestaat. Dit staat in de genocide-zaak. Weet overigens niet zeker of dit correct is, maar meen me zoiets te herinneren.
Yep, het opstel was zeker geen topper, onderwerp was erg moeilijk dus heb er maar het beste van gemaakt. Multiple choice toch beter gemaakt dan verwacht, 3/5 voor gekregen. Nu maar hopen dat mn opstel ook een 3/5 is en dan ben ik van rechtsgeschiedenis afquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:32 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Haha, Amsterdam? Hoorde van een vriendin van me die daar ook zit
dat vooral het tweede deel vreselijk was, een of ander essay schrijven,
pfff... moet er niet aan denken! Ik hoop dat je het toch goed hebt gemaakt!
Wilde ze niet gewoon alleen maar dat jij haar een antwoord voorzei?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Gisteren had ik mijn toets Inleiding Internationaal & Europees Recht. (...) Ik had nog zelfs tijd om te flirten tijdens de toets, alleen moet ik dat de volgende keer niet doen aangezien mensen druk bezig zijn met hun toets.![]()
Dat zou wel erg opvallen, aangezien zij in een blok schuin tegenover mij zat. Er was wel sprake van contact, maar ik ging maar snel verder met mijn toetsquote:Op donderdag 24 maart 2011 00:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wilde ze niet gewoon alleen maar dat jij haar een antwoord voorzei?
Nou ik hoop het maar voor je, want wat ik van haar heb gehoord was het niet het meestquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Yep, het opstel was zeker geen topper, onderwerp was erg moeilijk dus heb er maar het beste van gemaakt. Multiple choice toch beter gemaakt dan verwacht, 3/5 voor gekregen. Nu maar hopen dat mn opstel ook een 3/5 is en dan ben ik van rechtsgeschiedenis af
Ik heb me ook vergist in het internationale deel. Vond dit zowel bij de MC als de casusvragen een stuk lastiger dan het Europese deel. Heb het net een beetje nagekeken en ik hoop dat ik net aan een 6je ga komenquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Gisteren had ik mijn toets Inleiding Internationaal & Europees Recht. Ik moet toegeven dat ik mij had vergist in het internationale deel van dit vak, toch had ik volgens mij meer dan 10 van de 15 meerkeuzevragen goed voor dit onderdeel. Ik dacht dat het internationale deel makkelijker zou zijn dan het Europese deel. De meerkeuzevragen van Europees Recht waren al helemaal makkelijk op te zoeken, alleen was ik ongeduldig om die vragen snel te beantwoorden. Ik zag de open vragen en vijf van de zes vragen heb ik goed kunnen invullen. Ik had nog zelfs tijd om te flirten tijdens de toets, alleen moet ik dat de volgende keer niet doen aangezien mensen druk bezig zijn met hun toets.![]()
Mijn prognose is dat ik dit vak gehaald heb. Als ik mijn cijfer zou moeten inschatten, dan schat ik dat het cijfer voor dit vak tussen de 5,5 en 7,5 in. Ik moet trouwens nog het eindresultaat terugkrijgen van de groepsopdracht van het Europese deel van het vak. Voor het internationale & het Europese deel konden wij 15 punten halen. Mijn groep had 11 van de 15 punten voor de eindopdracht van het Internationale deel van het vak.
De casusvragen van het internationale gedeelte vielen mij mee. Alleen de derde vraag was een vage vraag waar ik tot mijn grote verbazing toch een aantal dingen juist had opgeschreven, maar ik verwacht niet de volle vijf punten. Het Europese deel was al helemaal makkelijk, alleen ben ik bij vraag 1 een artikel vergeten op te schrijven. Dat is gelukkig niet erg, want ik had de resterende artikelen opgeschreven.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:20 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ik heb me ook vergist in het internationale deel. Vond dit zowel bij de MC als de casusvragen een stuk lastiger dan het Europese deel. Heb het net een beetje nagekeken en ik hoop dat ik net aan een 6je ga komenEn dat terwijl ik het vak juist zo interessant vond.
Zeker niet, ken ook niemand die het een leuk vak vindquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:01 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nou ik hoop het maar voor je, want wat ik van haar heb gehoord was het niet het meest
geweldige vak...
Gelukkig hebben wij het op de UU niet, tenminste, voor zover ik weetquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:06 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Zeker niet, ken ook niemand die het een leuk vak vind
Ja, vertegenwoordiging kon gewoon. Dat gebeuren met die raad van toezicht was niet een uit de wet vloeiende beperking d8 ik, dus ze hadden pech.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:53 schreef avaz het volgende:
Vertegenwoordiging was mogelijk....toch?Commissarissen vond ik wel 'n kutvraag
Zit bij grondslagen, laatste tentamen van dat vak, rechtsgeschiedenis. Vorig jaar nog een 7.5 voor gehaald, maar niet genoeg om het vak te halenquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:27 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij het op de UU niet, tenminste, voor zover ik weet
Ohhh yesss, daar heb ik een vrijstelling voor, thank god!!! Haha!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:48 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Zit bij grondslagen, laatste tentamen van dat vak, rechtsgeschiedenis. Vorig jaar nog een 7.5 voor gehaald, maar niet genoeg om het vak te halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |