voor een impressie van mijn haaksfeertje hier
  voor een impressie van mijn haaksfeertje hier   :
 :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haken is cool

en jouw deken mooi
 en jouw deken mooi  en jouw poesbeest in jouw deken ^^
 en jouw poesbeest in jouw deken ^^

quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:36 schreef Tan het volgende:
Ben al druk bezig met kleine vierkantjes en het is zó leuk om te doen!!Kan niet meer stoppen
 Da's helemaal oké!
 Da's helemaal oké!   

Die kat!
 Die kat!
 Sjaal is bijna af, alleen nog 5 toeren vasten en 40 touwtjes vastmaken. Hij is in elk geval heerlijk warm voor mijn zere nek.
 Sjaal is bijna af, alleen nog 5 toeren vasten en 40 touwtjes vastmaken. Hij is in elk geval heerlijk warm voor mijn zere nek.   

Die bobbeltjes zijn heel makkelijk. Het zijn dubbele stokjes die je telkens niet afmaakt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:53 schreef EsseEi het volgende:
...
Wordt gaaf je shawl Spiegelei! En appeltjesgroen is mooier dan de kleur op de foto ^^ en inderdaad, hoe doe je die bobbeltjes?
....
 , ik ga eens bedenken wat ik ga maken. Ondertussen ben ik met dei hexagon/pentagon-speelbal bezig. Ik maak nu eerst de hexagonnetjes en dat gaat heel snel moet ik zeggen. de hexagonnetjes zijn allemaal lekker gekleurd. De pentagonetjes worden effen van kleur denk ik.
 , ik ga eens bedenken wat ik ga maken. Ondertussen ben ik met dei hexagon/pentagon-speelbal bezig. Ik maak nu eerst de hexagonnetjes en dat gaat heel snel moet ik zeggen. de hexagonnetjes zijn allemaal lekker gekleurd. De pentagonetjes worden effen van kleur denk ik.

Ravelry helptquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:52 schreef antartica het volgende:
Ik ben ook flink aan het nadenken wat ik zal maken....toch best moeilijk! Misschien toch maar aanmelden voor ravelry

Helaas, zo droog oprekken werkt niet. Wat ik wel merkte is dat door mijn zweethandjes het acryl wat rekbaarder werd, dus ik ga zodra het geheel klaar is (nog maar een kleine 200 toeren te gaan) het onderste stuk natmaken, oprekken en spannen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:24 schreef mijsje het volgende:
SummerBreeze, had je al (heel simpel gedacht) de onderkant opgerekt? dus de ketting gewoon zo ver mogelijk uit elkaar trekken? Je werkt met Acryl zo te zien, misschien kun je het nog wat wijder trekken... en anders ben ik er ook een beetje bang voor, want als je hier omheen gaat haken met vasten, is de kans groot dat het daar niet mee wordt opgelost... succes! Ik vind je kleuren wel heel mooi, komen er nog andere kleuren bij?

ik heb m'n lootje ook binnen en ik ben er heel blij mee!
 ik heb m'n lootje ook binnen en ik ben er heel blij mee!  ik heb al een ideetje wat ik wil gaan maken, als cadeautje nummer 2 hier af is, ga ik ermee beginnen!
 ik heb al een ideetje wat ik wil gaan maken, als cadeautje nummer 2 hier af is, ga ik ermee beginnen!  

Ik moet eigenlijk ook een vraag stellenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:39 schreef Daste het volgende:
Ah, prima! Maar dat ga ik nu nog niet doen, natuurlijk....Dan valt het op!
 Doe ik binnenkort wel haha.
 Doe ik binnenkort wel haha.

afmaken. Vanmiddag even een tutorial vinden voor een eenvoudig bloemetje om als versiering te gebruiken.
  afmaken. Vanmiddag even een tutorial vinden voor een eenvoudig bloemetje om als versiering te gebruiken.

echt te leuk! Met dank aan ravelry!! ik ben om...
 echt te leuk! Met dank aan ravelry!! ik ben om...

Er gaat echt een wereld voor me open op Ravelry. Wat mooi allemaal... ik hoop dat ooit ook te kunnen. Ben aan het stoeien nu met kleine vierkantjes voor een kussen. Vind het nog steeds jammer dat ik niet de kleuren heb kunnen vinden die ik in mijn hoofd had, maar het ziet er evengoed al heel leuk uit!
 Er gaat echt een wereld voor me open op Ravelry. Wat mooi allemaal... ik hoop dat ooit ook te kunnen. Ben aan het stoeien nu met kleine vierkantjes voor een kussen. Vind het nog steeds jammer dat ik niet de kleuren heb kunnen vinden die ik in mijn hoofd had, maar het ziet er evengoed al heel leuk uit! en het lukte!! Ben echt trots op haar want dat is echt een overwinning voor haar en nu zit ze heerlijk ontspannen te haken en is helemaal blij dat het haar is gelukt
 en het lukte!! Ben echt trots op haar want dat is echt een overwinning voor haar en nu zit ze heerlijk ontspannen te haken en is helemaal blij dat het haar is gelukt  Waar haken al niet goed voor is!
 Waar haken al niet goed voor is!

maar als ik los laat vindt ze 't veel te eng en houdt ze meteen op, dus ze heeft 't nog niet helemaal onder de knie. is ook wel heel lastig natuurlijk.
 maar als ik los laat vindt ze 't veel te eng en houdt ze meteen op, dus ze heeft 't nog niet helemaal onder de knie. is ook wel heel lastig natuurlijk. 

aaah dat is ook schattigquote:Op zondag 6 februari 2011 15:20 schreef trui het volgende:
wat geweldig tan! mijn dochter is al 't hele weekend aan 't spelen dat zij mij is en andersom, dus gisteren wilde ze ook graag haken. ik heb wel een uur samen met 'r zitten haken, haar handjes hielden de haak en 't garen vast, ik stuurde bij. zo hebben we een heel poppensjaaltje gehaakt.maar als ik los laat vindt ze 't veel te eng en houdt ze meteen op, dus ze heeft 't nog niet helemaal onder de knie. is ook wel heel lastig natuurlijk.
*sprint weer terug naar treinbaan*

Ik ben ook nog heel erg jong hoorquote:Op zondag 6 februari 2011 15:33 schreef antartica het volgende:
volgens mij ben ik een van de 'jongeren' hier!
 Dat ik een dochter van 13 heb (en eentje van 14 ook en nog wat jongere kinderen) is misleiding, ik was jong moeder
 Dat ik een dochter van 13 heb (en eentje van 14 ook en nog wat jongere kinderen) is misleiding, ik was jong moeder  

Ik ookquote:Op zondag 6 februari 2011 15:33 schreef antartica het volgende:
volgens mij ben ik een van de 'jongeren' hier!

Ik zal ook al te denken om het op een egale hoes van de hema of zo te naaien. Ik heb een gehaakt kussen (geen zelfmaak) en die heeft alleen de voorkant met haakwerk.
 Ik zal ook al te denken om het op een egale hoes van de hema of zo te naaien. Ik heb een gehaakt kussen (geen zelfmaak) en die heeft alleen de voorkant met haakwerk.

Ik trek het gemiddelde iets omhoog, ja.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:58 schreef Tan het volgende:
Nou word ik wel nieuwsgierig naar jullie leeftijden hier. Ik schat de gemiddelde leeftijd van de meesten hier rond de dertig met tien jaar eraf of tien erop en alles daarrtussen. En dan vast nog een paar onder de twintig en een paar boven de veertig of vijftig

Op een hoes is inderdaad het makkelijkst, dan heb je in een keer een complete hoes met rits en alles.(wel zorgen dat de hoes al eens is gewassen ivm afgeven bij wassen)quote:Op zondag 6 februari 2011 16:22 schreef Tan het volgende:
Zelf ben ik 35 trouwens.
Even een vraagje aan de granny-square-kussen-haaksters hier. Wat doen jullie voor de vulling en wat voor de achterkant? Ik wil zelf gewoon een normaal egaal binnenkussen doen. Maar ik weet niet wat ik met de achterkant doe. Een egale lap lijkt me niet leuk maar granny squares zijn best veel werkIk zal ook al te denken om het op een egale hoes van de hema of zo te naaien. Ik heb een gehaakt kussen (geen zelfmaak) en die heeft alleen de voorkant met haakwerk.

Oh dat is een goede tip ja! Dat voorwassen dus. En een goedkoop ikea kussen is ook een idee, alleen komen we daar voorlopig niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Op een hoes is inderdaad het makkelijkst, dan heb je in een keer een complete hoes met rits en alles.(wel zorgen dat de hoes al eens is gewassen ivm afgeven bij wassen)

quote:Op zondag 6 februari 2011 16:33 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben 25 24 (maar in mijn hoofd vaak 6
)

eerst het haakwerk aan elkaar gezet en daarna met de hand door het haakwerk heen (tussen laatste steek en enerlaatste steek) genaaid, met kleine nette steekjes.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:53 schreef antartica het volgende:
even vraagje over de kussenhoes en dan meteen ook mijn vraag over fleecestof. hoe maak je, je gehaakte kussenhoes of deken mooi vast op een standaard kussenhoes of fleecedeken? met de naaimachine ben ik bang dat ik mn deken verpruts straks...

Volwassen gedrag is highly overrated. Ik ben vastbesloten om altijd 5 te blijven. Nooit te oud om te spelenquote:Op zondag 6 februari 2011 16:51 schreef antartica het volgende:
Ik ben 23 (maar gedraag me niet altijd zo volwassen)

Idem hier ;-)quote:Op zondag 6 februari 2011 16:33 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben 25 (maar in mijn hoofd vaak 6
)

40 en wat erbij.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:58 schreef Tan het volgende:
Nou word ik wel nieuwsgierig naar jullie leeftijden hier. Ik schat de gemiddelde leeftijd van de meesten hier rond de dertig met tien jaar eraf of tien erop en alles daarrtussen. En dan vast nog een paar onder de twintig en een paar boven de veertig of vijftig

Mijn vierkantjes hebben tot nu toe nog verschillende kleuren, ik maak straks wel even een foto van wat ik tot nu toe heb.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:58 schreef mijsje het volgende:
ik ben 32
ik heb m'n vierkantjes meestal aan elkaar gemaakt met de methode van Lucy van Attic 24.... en dat gaat in dezelfde kleur als de vierkantjes zelf.

http://attic24.typepad.com/weblog/joining-asyougo-sqaures.htmlquote:Op zondag 6 februari 2011 16:33 schreef Tan het volgende:
[..]
Oh dat is een goede tip ja! Dat voorwassen dus. En een goedkoop ikea kussen is ook een idee, alleen komen we daar voorlopig niet.
Heeft er iemand nog tips voor het aan elkaar maken van de lapjes? Ik dacht er zelf aan om ze met een contrasterende kleur aan elkaar te haken en dan nog in diezelfde kleur een extra rand om het geheel of zo. Het kussen dat ik heb heeft zo'n leuke golvende rand (boogjes), misschien doe ik wel zoiets. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik kwam gister nog een foto tegen van trui's kussens maar die foto's kan ik niet meer vinden.

Fijn! Ik ken al die termen niet, dus ik kwam nergens op uit in de zoekmachinequote:Op zondag 6 februari 2011 17:47 schreef kirsten. het volgende:
[..]
http://attic24.typepad.com/weblog/joining-asyougo-sqaures.html
en de boogjes: http://attic24.typepad.com/weblog/granny-b.html
Je kan ook zoeken op iets als shell-edging enzo!
Wat je qua joinen ook kan doen is om elke square bv. een witte laatste te maken, en die dan steeds aan elkaar maken (zoals de eerste link geloof ik, maar trui (denk ik) heeft ooit een andere geplaatst die iets meer op dit laatste ingaat)
En leuk hoor taartjesfee
For the record; ik ben 19 (maar het zal je niet verbazen, ik mag over het algemeen geestelijk rond de 10 geschat worden)
 Maar hier kan ik wel wat mee!
 Maar hier kan ik wel wat mee! 

Als Spuit 11 :quote:Op zondag 6 februari 2011 17:57 schreef Fiepje het volgende:
Dank jullie wel voor de felicitaties. Er is inderdaad een hoop leuks te haken voor een meisje. Ben nog bezig met een ledikantdeken, maar hoop dat die af is voordat ze uit haar ledikantje groeit
En ik ben 32.
Leuk dat er een swap gaande is. Ben benieuwd naar alle leuke dingen die jullie voor elkaar gaan maken/kopen.
En weer terug naar mijn meisje.

en wonder oh wonder het is meteen gelukt.
 en wonder oh wonder het is meteen gelukt.  Nog eentje maken, mijn hand/polswarmer in elkaar zetten, bloemen erop en ik kan het geheel showen.
  Nog eentje maken, mijn hand/polswarmer in elkaar zetten, bloemen erop en ik kan het geheel showen.  

speaking of which, weer een hondje klaar en een tweede bijna, totaal wordt dat 6. In de planning een tas (textured mesh tote van ravelry) en nog allerlei cute spul.
 speaking of which, weer een hondje klaar en een tweede bijna, totaal wordt dat 6. In de planning een tas (textured mesh tote van ravelry) en nog allerlei cute spul.  en ik heb daar nog ongeveer een kwart bolletje van! Inslaan geblazen dus.
  en ik heb daar nog ongeveer een kwart bolletje van! Inslaan geblazen dus.

)
) 

Oh goed om te weten... die gebruik ik ook voor mijn upje en ik heb nog een bolletje nodig... ff snel inslaan nog dus!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:05 schreef Herfstblad het volgende:
Kleurnummer 108 toevallig? Ik weet dat trendje.nl die nog heeft (of had)
Ik vind Saskia van de Wibra dikker en persoonlijk prettiger.
Ik heb dingen voor de swap in gedachten, verder de boze vogels en het varken en een slinger voor mijn fiets

quote:Op zondag 6 februari 2011 17:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
M`n sjaal/col voor m`n Beppie is af
Ohja..foto
[ afbeelding ]
Moet alleen dat ene losse draadje nog wegwerken
 Wat leuk
 Wat leuk 

Nou nee die bedoelde ik niet, al is dat ook een goeie voor de hondjes zie ik nu. Ik had de kleurkaart van Catania toen ik begon met de hondjes uitgeprint van de website van de fabrikant, een paar weken geleden dus, en nu hebben ze een nieuwe kaart. Paar nieuwe maar ook een aantal verdwenen, waaronder (0)0179 "kamel" waar het mij om gaat. Op de kaart hebben ze gold (die nieuw was op m'n 'oude' kaart) op die plek gezet en dat ziet eruit als een vies geel kleurtje ipv een mooie lichtbruin.... Andere kleuren die van de kaart af zijn: 0237 dunkles burgund, 0224 dschungel (donkergroen) en 0210 rotbraun.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:05 schreef Herfstblad het volgende:
Kleurnummer 108 toevallig? Ik weet dat trendje.nl die nog heeft (of had)

Ah dat is balen! Ik gebruik 179 dus ook altijd!
 Ah dat is balen! Ik gebruik 179 dus ook altijd!   En Gold lijkt wel, maar is toch anders. Wat stom zeg!
 En Gold lijkt wel, maar is toch anders. Wat stom zeg! 

Gelukkig is ie er echt nog maar net uit en zullen de meeste winkels nu nog wel hebben (heb een kleine 3 weken een bol gekocht en dat was dacht ik niet de laatste). En dan denk je met zo'n merk wel een redelijk vast aanbod te hebben.... misschien met z'n allen maar eens aanschrijven....
 Gelukkig is ie er echt nog maar net uit en zullen de meeste winkels nu nog wel hebben (heb een kleine 3 weken een bol gekocht en dat was dacht ik niet de laatste). En dan denk je met zo'n merk wel een redelijk vast aanbod te hebben.... misschien met z'n allen maar eens aanschrijven....

Ik snap ook niet goed waarom al die kleuren eruit gaan
  Ik snap ook niet goed waarom al die kleuren eruit gaan   

, dus ik heb er maar wat heldere kleuren bij gekozen, maar het komt totaal niet over op de foto.
, dus ik heb er maar wat heldere kleuren bij gekozen, maar het komt totaal niet over op de foto.

Er wordt trouwens heeeel veel mee gespeeld. Elyas is er echt dol op en knuffelt hem de hele dag door (echt waar!)
 Er wordt trouwens heeeel veel mee gespeeld. Elyas is er echt dol op en knuffelt hem de hele dag door (echt waar!)

Ik betaal 1,95quote:Op zondag 6 februari 2011 20:26 schreef KarinvdB het volgende:
Helaas is Limone wel wat duur bij mijn lokale winkel, 2.45 per bol.

Hij lijkt inderdaad vreselijk moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent, spreekt het bijna voor zichquote:Op zondag 6 februari 2011 20:40 schreef Tan het volgende:
Oh ja Trui, jouw bal met Afrikaanse bloemen ziet er nu ineens veel minder abacadabra uit voor mijEr wordt trouwens heeeel veel mee gespeeld. Elyas is er echt dol op en knuffelt hem de hele dag door (echt waar!)

Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaatquote:Op zondag 6 februari 2011 21:22 schreef Muck het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad vreselijk moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent, spreekt het bijna voor zich
Bij het in elkaar zetten heb ik wel zo af en toe goed moeten kijken hoe het nou precies in elkaar moest, maar dat is uiteindelijk goed gelukt

Zag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen
 Zag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen 
 Hij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel
 Hij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel

Tja, ik wacht expres al een dag tot na de herhaling op TV geweest is.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:30 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaat
Maar hierbij mijn weekendprojectjeZag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kussen is gewoon simpel met overslag, dus wel verwisselbaar, maar geen rits erinHij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel

maar je kunt bijv. ook een oude trui gebruiken als achterkant, zie de handige tutorial van -wederom- Lucy.
 maar je kunt bijv. ook een oude trui gebruiken als achterkant, zie de handige tutorial van -wederom- Lucy. 
  ) als eska. maar vandaag was ik dus meestal 'bijna-6', en als ik ook maar even verslapte in mijn rol werd ik daar meteen weer op gewezen 'cato, meisjes van bijna 6 hebben een hoger stemmetje hoor!'
 ) als eska. maar vandaag was ik dus meestal 'bijna-6', en als ik ook maar even verslapte in mijn rol werd ik daar meteen weer op gewezen 'cato, meisjes van bijna 6 hebben een hoger stemmetje hoor!'  

en dat terwijl bij mij het huis vol visite zat voor m'n vaders verjaardag en ik heeeel hard aan een presentatie moest werken vanavond (die nu gelukkig af is, moet 'm dinsdag houden, kan ik morgen nog dingen aanpassen).
 en dat terwijl bij mij het huis vol visite zat voor m'n vaders verjaardag en ik heeeel hard aan een presentatie moest werken vanavond (die nu gelukkig af is, moet 'm dinsdag houden, kan ik morgen nog dingen aanpassen).
 :D
:D ).
). 
 *gaat nog even klein beetje haken voor het slapengaan*
 *gaat nog even klein beetje haken voor het slapengaan* 

Ja ik ben erg kritisch op mezelf....
 Ja ik ben erg kritisch op mezelf.... 

maar ik zeg niks...
 maar ik zeg niks...

Ik vind ze juist ontzettend leukquote:Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef KarinvdB het volgende:
Mooie vierkantjes van 3 dames zeg! Ik krijg er ook zin in om dat eens te gaan proberen. Lijkt toch iets minder intimiderend dan in 1 keer een hele deken doen......
Zesde hondje is af, bij deze de laatste 2, een Berner Sennenhond en een Beagle. Tot nu toe ben ik nog niet altijd tevreden over het resultaat, vooral bij het aan elkaar naaien heb ik moeite om de boel zo te krijgen als het hoort. Maar het ziet er volgens mij niet vreselijk uitJa ik ben erg kritisch op mezelf....
[ afbeelding ]

Jij leert snelquote:Op zondag 6 februari 2011 20:36 schreef Tan het volgende:
Nou, bij deze de oogst van vandaag:
[ afbeelding ]
De kleuren zijn in het echt veel en veel mooier. Ik weet nog niet of ik ze zo laat of groter maak. En ik denk dat ik ze onzichtbaar aan elkaar maak of met een contrasterende kleur, die paarsblauwige (op de foto lijkt het donkerblauw) of zo.
In mijn huis heb ik de kleuren groen, rood, roze en paars. Verder veel wit. Dus als ik een volgend iets ga maken dan wordt het in die kleuren. Helaas had onze hobbyzaak alleen de rood en de groen die ik wilde, geen fuchsia en paars en zelfs geen wit, dus ik heb er maar wat heldere kleuren bij gekozen, maar het komt totaal niet over op de foto.
 ...ik moet nog met die granny squares beginnen maar ik denk dat ik het binnenkort snap want ik heb nu ook bloemen kunnen haken met een Engelstalige beschrijving. Zou eigenlijke geen probleem moeten zijn maar was dat blijkbaar toch wel i.v.m. gebruikte termen.
 ...ik moet nog met die granny squares beginnen maar ik denk dat ik het binnenkort snap want ik heb nu ook bloemen kunnen haken met een Engelstalige beschrijving. Zou eigenlijke geen probleem moeten zijn maar was dat blijkbaar toch wel i.v.m. gebruikte termen.  

Dat gaat dus nog even durenquote:Op zondag 6 februari 2011 22:23 schreef Eska het volgende:
Tan, nice squares!
Da's een leuk tussendoor-project, Inu!
Muck, ik ben heel benieuwd naar je vestje. Da's ook iets dat nog hoog op mijn wensenlijst staat; een vest(je) en/of een trui.
Maar eerst mijn restjesdeken afmaken. Ik heb nu 1/5 af ongeveer.
[ afbeelding ]

Ook al squaresquote:Op zondag 6 februari 2011 21:30 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaat
Maar hierbij mijn weekendprojectjeZag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kussen is gewoon simpel met overslag, dus wel verwisselbaar, maar geen rits erinHij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel

...quote:Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef KarinvdB het volgende:
Mooie vierkantjes van 3 dames zeg! Ik krijg er ook zin in om dat eens te gaan proberen. Lijkt toch iets minder intimiderend dan in 1 keer een hele deken doen......
Zesde hondje is af, bij deze de laatste 2, een Berner Sennenhond en een Beagle. Tot nu toe ben ik nog niet altijd tevreden over het resultaat, vooral bij het aan elkaar naaien heb ik moeite om de boel zo te krijgen als het hoort. Maar het ziet er volgens mij niet vreselijk uitJa ik ben erg kritisch op mezelf....
[ afbeelding ]
 maar is dat niet verschrikkelijk priegelwerk...mijn probleemhandjes(gewrichten) vonden het maken van 2 driedubbele bloemen met haaknaald 5 al helemaal niet leuk vanavond.
  maar is dat niet verschrikkelijk priegelwerk...mijn probleemhandjes(gewrichten) vonden het maken van 2 driedubbele bloemen met haaknaald 5 al helemaal niet leuk vanavond. 
 Handig om straks de hondjes uit te laten en toch de rollijn te kunnen bedienen op tijd want dat is vaak het probleem met normale handschoenen...de honden zijn te snel en ik ben te langzaam met de rollijn met handschoenen aan.
  Handig om straks de hondjes uit te laten en toch de rollijn te kunnen bedienen op tijd want dat is vaak het probleem met normale handschoenen...de honden zijn te snel en ik ben te langzaam met de rollijn met handschoenen aan.  Nu ben ik ze nog even aan het öpleuken met wat extra kleurrandjes.
 Nu ben ik ze nog even aan het öpleuken met wat extra kleurrandjes.  

quote:Op zondag 6 februari 2011 21:59 schreef trui het volgende:
coole Bep!
en tan, wat een fantastische vierkantjes! dat wordt vast een superkussenhoes! ik heb mijn kussenhoezen soms ook op een bestaande hoes genaaid. inderdaad heel handig dat je er dan vanzelf al een rits aan hebt zitten.maar je kunt bijv. ook een oude trui gebruiken als achterkant, zie de handige tutorial van -wederom- Lucy.
aan elkaar maken van de squares kan op veel manieren. als je ze met de goede kanten tegen elkaar legt kun je met halve vasten / slip stitch door de buitenste lusjes de boel aan elkaar haken. of met naald en draad, door dezelfde lusjes (ook we 'whip stitch' genoemd, zie bijv. deze foto). het joinen-as-you-go heeft ook zo z'n voordelen maar dan moet je dus wel vooraf al goed bedenken welke vierkantjes je waar wil plaatsen. tot slot vind ik het soms ook heel leuk om ze juist met de achterkant tegen elkaar te leggen en ze aan de goede kant aan elkaar te haken, met vasten bijvoorbeeld. dan krijg je een mooi randje dat er bovenop ligt, zoals bij dit kussen.
oja en ik ben even oud (of jong) als eska. maar vandaag was ik dus meestal 'bijna-6', en als ik ook maar even verslapte in mijn rol werd ik daar meteen weer op gewezen 'cato, meisjes van bijna 6 hebben een hoger stemmetje hoor!'
 Dankje dat je er zo de tijd voor neemt me steeds alles uit te leggen
 Dankje dat je er zo de tijd voor neemt me steeds alles uit te leggen  Echt super. Wat een geweldige site ook van die Attic24-Lucy... Wouw
 Echt super. Wat een geweldige site ook van die Attic24-Lucy... Wouw 
 Meisje dol op zeemeerminnen en kussen - check
 Meisje dol op zeemeerminnen en kussen - check 
 Zijn ze erg moeilijk te maken voor beginners?
 Zijn ze erg moeilijk te maken voor beginners?

)Het is geen kunstwerk
 )Het is geen kunstwerk  maar het werkt
  maar het werkt  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |