abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92409427
Ik heb nog helemaal geen ideeën, of mss een beetje ja ;-)

Nog even bloemblaadjes aan het haken, zit aan 10 van de 24!
  zondag 6 februari 2011 @ 14:45:03 #227
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92411113
Ooooh :9~ Er gaat echt een wereld voor me open op Ravelry. Wat mooi allemaal... ik hoop dat ooit ook te kunnen. Ben aan het stoeien nu met kleine vierkantjes voor een kussen. Vind het nog steeds jammer dat ik niet de kleuren heb kunnen vinden die ik in mijn hoofd had, maar het ziet er evengoed al heel leuk uit!

Heb mijn weerbarstige 13jarige puberdochter ook aangestoken. Ze heeft ADD en dus niet zoveel geduld, dus ze gooide al snel de handdoek in de ring. Maar na een babbeltje over doorzetten heeft ze het toch mokkend en nukkend weer opgepakt _O_ en het lukte!! Ben echt trots op haar want dat is echt een overwinning voor haar en nu zit ze heerlijk ontspannen te haken en is helemaal blij dat het haar is gelukt :D Waar haken al niet goed voor is!
pi_92411558
even een *O* voor de dochter van Tan! *O* wat goed meid! :D en wat heerlijk dat je gewoon door hebt gezet! :D
  zondag 6 februari 2011 @ 15:20:12 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92412391
wat geweldig tan! mijn dochter is al 't hele weekend aan 't spelen dat zij mij is en andersom, dus gisteren wilde ze ook graag haken. ik heb wel een uur samen met 'r zitten haken, haar handjes hielden de haak en 't garen vast, ik stuurde bij. zo hebben we een heel poppensjaaltje gehaakt. :o maar als ik los laat vindt ze 't veel te eng en houdt ze meteen op, dus ze heeft 't nog niet helemaal onder de knie. is ook wel heel lastig natuurlijk.

*sprint weer terug naar treinbaan*
in de haak.
  zondag 6 februari 2011 @ 15:31:40 #230
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92412782
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:20 schreef trui het volgende:
wat geweldig tan! mijn dochter is al 't hele weekend aan 't spelen dat zij mij is en andersom, dus gisteren wilde ze ook graag haken. ik heb wel een uur samen met 'r zitten haken, haar handjes hielden de haak en 't garen vast, ik stuurde bij. zo hebben we een heel poppensjaaltje gehaakt. :o maar als ik los laat vindt ze 't veel te eng en houdt ze meteen op, dus ze heeft 't nog niet helemaal onder de knie. is ook wel heel lastig natuurlijk.

*sprint weer terug naar treinbaan*
aaah dat is ook schattig O+
pi_92412822
Fijn, Tan :)
Ik gooi ook doorgaans snel de handdoek in de ring, dus verbaasd me nog steeds dat ik dingen af kan maken. Normaal niet zo goed in :P

Ah, wat schattig, trui! :)

Ik ben eruit wat ik voor de swap ga maken. *O*
pi_92412843
volgens mij ben ik een van de 'jongeren' hier!
haken is cool
pi_92412944
Vanmorgen toch maar besloten om dat kromtrekkende ding als total loss te beschouwen. Ik ging me er steeds meer aan ergeren en was bang dat het uitrekken en opspannen van de onderkant nadat hij af was niet meer zou gaan lukken. Dan zou ik met een deken zitten die in de kast verdwijnt omdat ik me zou gaan ergeren aan de onderkant.

Net maar opnieuw begonnen en na twee toeren van ruim twee meter (bij het haken van de lossen-ketting een beetje vergeten te tellen) ziet alles er recht en niet-krullend uit *O*
pi_92413155
jeeej summerbreeze *O* goed besluit :D
haken is cool
  zondag 6 februari 2011 @ 15:47:30 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92413481
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:33 schreef antartica het volgende:
Ik ben ook nog heel erg jong hoor O-) Dat ik een dochter van 13 heb (en eentje van 14 ook en nog wat jongere kinderen) is misleiding, ik was jong moeder ;)

En summerbreeze, wat goed, zo was ik gisteren begonnen aan een sjaal, maar die heb ik na zo'n twintig centimeter gelaten voor wat het was en dát vond ik al jammer... voor jou moet het een nog moeilijker besluit zijn geweest :o
pi_92413489
Ja, een goed, maar moeilijk besluit. Het blijft zonde om iets waar je al een aantal uur in het zitten naar de prullenbak wordt verwezen.
pi_92413763
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:33 schreef antartica het volgende:
Ik ook ;)
En Whoopdidoo en EsseEi ook. Van de rest weet ik het niet :P

Ik ga alvast beginnen aan de swap O-)
  zondag 6 februari 2011 @ 15:58:09 #238
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92413954
Nou word ik wel nieuwsgierig naar jullie leeftijden hier. Ik schat de gemiddelde leeftijd van de meesten hier rond de dertig met tien jaar eraf of tien erop en alles daarrtussen. En dan vast nog een paar onder de twintig en een paar boven de veertig of vijftig :)
pi_92414231
Ik zit met 28 aardig in de buurt van het door jou geschatte gemiddelde Tan
pi_92414511
Ik zit op het geschatte gemiddelde :Y

En ik ben aan mijn vijfde eendje bezig, het gaat nog wel even duren voor die weckpot vol is vrees ik...
  zondag 6 februari 2011 @ 16:17:49 #241
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92414861
31 hier :W
klerkje
  zondag 6 februari 2011 @ 16:22:43 #242
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92415100
Zelf ben ik 35 trouwens.

Even een vraagje aan de granny-square-kussen-haaksters hier. Wat doen jullie voor de vulling en wat voor de achterkant? Ik wil zelf gewoon een normaal egaal binnenkussen doen. Maar ik weet niet wat ik met de achterkant doe. Een egale lap lijkt me niet leuk maar granny squares zijn best veel werk :o Ik zal ook al te denken om het op een egale hoes van de hema of zo te naaien. Ik heb een gehaakt kussen (geen zelfmaak) en die heeft alleen de voorkant met haakwerk.
pi_92415103
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:58 schreef Tan het volgende:
Nou word ik wel nieuwsgierig naar jullie leeftijden hier. Ik schat de gemiddelde leeftijd van de meesten hier rond de dertig met tien jaar eraf of tien erop en alles daarrtussen. En dan vast nog een paar onder de twintig en een paar boven de veertig of vijftig :)
Ik trek het gemiddelde iets omhoog, ja. :P
42 ;)

En wat tof dat je je dochter aan het haken hebt gekregen! O+
pi_92415207
Tan: Ik heb die van mij op zo'n cheap ass IKEA-kussen genaaid!
pi_92415289
Trui, die bloemenkransjes!! O+

Spiegelei, dank voor de bobbelbeschrijving! :)

Oh, en SummerBreeze, dapper dat je toch opnieuw begonnen bent. Even heel erg jammer, maar naderhand ga je erg blij zijn daarmee. :Y
pi_92415412
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:22 schreef Tan het volgende:
Zelf ben ik 35 trouwens.

Even een vraagje aan de granny-square-kussen-haaksters hier. Wat doen jullie voor de vulling en wat voor de achterkant? Ik wil zelf gewoon een normaal egaal binnenkussen doen. Maar ik weet niet wat ik met de achterkant doe. Een egale lap lijkt me niet leuk maar granny squares zijn best veel werk :o Ik zal ook al te denken om het op een egale hoes van de hema of zo te naaien. Ik heb een gehaakt kussen (geen zelfmaak) en die heeft alleen de voorkant met haakwerk.
Op een hoes is inderdaad het makkelijkst, dan heb je in een keer een complete hoes met rits en alles.(wel zorgen dat de hoes al eens is gewassen ivm afgeven bij wassen)
pi_92415641
:) Ik ben 25 (maar in mijn hoofd vaak 6 :P)
  zondag 6 februari 2011 @ 16:33:43 #248
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92415669
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Op een hoes is inderdaad het makkelijkst, dan heb je in een keer een complete hoes met rits en alles.(wel zorgen dat de hoes al eens is gewassen ivm afgeven bij wassen)
Oh dat is een goede tip ja! Dat voorwassen dus. En een goedkoop ikea kussen is ook een idee, alleen komen we daar voorlopig niet.

Heeft er iemand nog tips voor het aan elkaar maken van de lapjes? Ik dacht er zelf aan om ze met een contrasterende kleur aan elkaar te haken en dan nog in diezelfde kleur een extra rand om het geheel of zo. Het kussen dat ik heb heeft zo'n leuke golvende rand (boogjes), misschien doe ik wel zoiets. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik kwam gister nog een foto tegen van trui's kussens maar die foto's kan ik niet meer vinden. :')
  zondag 6 februari 2011 @ 16:34:42 #249
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92415700
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:33 schreef Herfstblad het volgende:
:) Ik ben 25 24 (maar in mijn hoofd vaak 6 :P)
pi_92416496
Ik ben 23 (maar gedraag me niet altijd zo volwassen :+ )
haken is cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')