abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92381534
Ik was er al bang voor Eska. Maar om nou 3 toeren stokjes en twee toeren vasten op een ketting van bijna 600 lossen weg te gaan gooien... :N

Zodra het ding af is zeg ik wel dat het zo hoort ofzo
pi_92381783
Artistieke vrijheid heet dat. :7

600 lossen is wel heel veel, ja. :o
pi_92381866
Wauw, wat wordt er veel gehaakt. Ik heb vanmorgen het mutsje voor m'n dochter afgemaakt, maar kan even geen foto maken, want ze heeft em op en slaapt (zijn net thuis :P ) Straks lukt het misschien.

Eska, heb je je mandjes met gewoon garen gehaakt? Hoe zorg je dat de wanden zo stevig zijn dat ze niet instorten?

-edit- Fiepje, gefeliciteerd! Voor meisjes kun je hele leuke dingen haken :D O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92382144
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:53 schreef EsseEi het volgende:

Trouwens over dat krullen, mensen zeiden dat ook bij het tunisch haken. Je kan altijd aan het eind nog blokken ofzo. Geloof dat je het dan op moet spannen en nat moet maken en dan oplaten drogen (heb het nooit gedaan dus weet niet alle ins en outs ervan maar goed ;))
en merk vaak dat het uiteindelijk wel mee valt het krullen....

Welkom SummerBreeze :D
Hij krult niet over zichzelf heen zoals een tricot t-shirt waar je een boord vanaf knipt, maar het geheel lijkt een hele grote cirkel te willen vormen. Lastig uit te leggen. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden.

Het groen is de laatste toer en die 'bubbelt' dus ook als je de onderkant recht neerlegt. Als je het werk zo neerlegt dat de bovenste toer niet bubbelt dan vormt het een grote cirkel zoals hier te zien is.

Komt dit inderdaad door het te strak haken van de ketting lossen?
pi_92382253
Moosje is echt O+

@summer, waarschijnlijk komt het wel door de te strakke ketting losse.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:21:38 #181
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92382562
begin nu net aan een nieuwe shawl en zie inderdaad dat ie ook krom trekt! (wel iets kleiner, haak 'm in de lengte zeg maar)

maar misschien gewoon wat trekken aan de tekorte kant :) zit meestal wel wat rek in het garen toch ^^

bedankt voor de complimentjes :D
trouwens heel flauw: nichtje zat geobsedeerd te kijken hoe ik Moosje maakte. Vervolgens maakt m'n moeder het neusje even af (lukte me niet goed). Zegt m'n nichtje de rest van de dag dat m'n moeder 'm heeft gemaakt :'( ;) (2 jaar :P)
pi_92382610
Linkje naar het vorige deel in de OP gezet. ^O^ Is alles zo naar wens? :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92382987
Bedankt Lutte!!
pi_92383528
Morretje, de stevigheid van zo'n gehaakt mandje hangt eigenlijk van een aantal dingen af; het soort draad, de naalddikte en de steek die je gebruikt.
Die 2 grotere heb ik gemaakt van een heeeele lange ketting lossen. (kun je doen tijdens tv kijken of zo ;) ). Ik heb daarvoor Zeeman-acryl (Royal) gebruikt, is een beetje stugger en dus handig hiervoor.
Als de naald niet te dik is en je vasten doet, dan wordt het zeker stevig genoeg om zichzelf overeind te houden. Ik was eigenwijs en heb stokjes gedaan, zelfs dat werkt. :P
Het kleinste mandje heb ik gedaan met 3-dubbele draad. Daar heb ik een wat stugger type katoen voor gebruikt. Verder net zoals de grotere mandjes gedaan.

Je kunt ook mandjes maken van Zpaghetti. Of zelf een soort Zpaghetti maken van (oude) shirts.
Of met verviltbare wol. Dan krijg je bijvoorbeeld zoiets:

(niet zo'n superduidelijke foto, maar wellicht krijg je zo wel een idee?)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:54:04 #185
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92384066
Zijn echt leuk Eska die mandjes ^^

Kirsten misschien moet ik dan maar wat vaker bij de oma of oom en tante van m'n vriend op bezoek ;) die wonen in Alphen :D
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:01:14 #186
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92384369
ooh, dat poezebeestje O+

Die sjaal is ook super, mooi materiaal ook!
pi_92384578
EsseEi mooi poezebeestje!!

Ik 'moet' voor een bestelling 3 van die bloempjes maken zoals de vorige swap, maar dan 1 bloemetje. Dan nog een bloemetje met 2 voor mijn oma. Dan nog mijn nijlpaard afhaken en dan nog een hello kitty. Oja en nog wat eendjes ook tussen door, ik weet wat gedaan de komende dagen/weken/maanden :P (oja de swap ook nog natuurlijk!)
pi_92385482
SummerBreeze, had je al (heel simpel gedacht) de onderkant opgerekt? dus de ketting gewoon zo ver mogelijk uit elkaar trekken? Je werkt met Acryl zo te zien, misschien kun je het nog wat wijder trekken... en anders ben ik er ook een beetje bang voor, want als je hier omheen gaat haken met vasten, is de kans groot dat het daar niet mee wordt opgelost... succes! Ik vind je kleuren wel heel mooi, komen er nog andere kleuren bij?

nog een week, dan kan ik cadeautje nummer 2 laten zien, want die laat ik wel echt pas zien als dezelfde Y als van het haaknaaldenmapje het krijgt... :P (iemand een idee wie de gelukkige ontvanger is? ;) )

*O* bijna swaptijd!!! *O* Ophelia, nu is het al weekend hoor... :P
;)
pi_92385909
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:24 schreef mijsje het volgende:

*O* bijna swaptijd!!! *O* Ophelia, nu is het al weekend hoor... :P
;)
Hij is ingeleverd :P
pi_92385913
Ze zijn getrokken de lootjes!!!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:35:06 #191
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92386005
JAAAAAAAAAA :D:D:D ik weet voor wiee jeeeej ^^

*nu maar eens overdenken wat ik ga maken*

oh en ben al met bolletje 2 bezig van Shawl 1,2 (die witte maar dan nu dus met andere steek en gaat ie meer op de grijze lijken :))

Edit: ga m'n lijstje ook maar wat meer uitbreiden met info :@
pi_92386037
Haha ik moet zo lachen om mijn lootje! Nu bedenken wat ik ga maken! (en ojee mijn verlanglijst was zo lang niet hoor :P )

edit: heb even mijn lootje aangepast en wat meer info gegeven :-)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:36:57 #193
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92386118
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:43 schreef Eska het volgende:
Ha, Tan is nu ook officieel verslaafd. :7 En ook katoen-lover, zag ik! O+ Webshops hebben ook veel hè. Oké, dan heb je het niet meteen en er komen verzendkosten bij natuurlijk. Maar vaak wel véél meer keus! :9~
Lukt 't om bruikbare voorbeelden/beschrijvingen van de vierkantjes te vinden? Je moet wel even weten dat je kunt kiezen tussen allemaal losse vierkantjes haken en die naderhand aan elkaar maken, òf ieder vierkantje meteen vasthaken aan de deken. Dat laatste wordt goed uitgelegd door Lucy van Attic24.
Ben al druk bezig met kleine vierkantjes en het is zó leuk om te doen!! O+ Kan niet meer stoppen :')
pi_92386295
Ik heb er volgens mij wel genoeg opgezet. Maakt me iig niet zoveel uit wat ik krijg :P

Leuke swappartner. Nu nog kiezen wat ik ga maken :D
pi_92386355
Jeuj, de lootjes zijn getrokken!!! Nu nog iets leuks bedenken en dan de haaknaalden maar weer es uit het vet halen :D leuk! *O*
pi_92386615
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:35 schreef StefanieV het volgende:
Haha ik moet zo lachen om mijn lootje! Nu bedenken wat ik ga maken! (en ojee mijn verlanglijst was zo lang niet hoor :P )

edit: heb even mijn lootje aangepast en wat meer info gegeven :-)
Ik ga snel nadenken over mijn verlanglijstje, er staat nog niets in oO<

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:36 schreef Tan het volgende:

[..]

Ben al druk bezig met kleine vierkantjes en het is zó leuk om te doen!! O+ Kan niet meer stoppen :')
:D
pi_92386740
ahhh ik ga mn lootje ook snel bekijken

eerst even een foto van mn DIP (deken-in-progress) is goedgekeurd door poes ( 't is straks natuurlijk niet de bedoeling dat ie dr op mag liggen)

haken is cool
pi_92386839
Haha ophelia, gewoon een leeg lootje ingeleverd ;-) Mijne is al aangepast :-)

Antartica mooi zeg! En ik denk dat je je dekentje kwijt bent aan je kat!
pi_92386934
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:49 schreef StefanieV het volgende:
Haha ophelia, gewoon een leeg lootje ingeleverd ;-) Mijne is al aangepast :-)

Ik drukte op inleveren en had toen pas door dat er nog niets in stond :@ oO<
quote:
Antartica mooi zeg! En ik denk dat je je dekentje kwijt bent aan je kat!
Ik denk het ook!
pi_92387147
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:51 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik drukte op inleveren en had toen pas door dat er nog niets in stond :@ oO<

Haha het is al laat op de avond hé ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')