Ik betaal 1,95quote:Op zondag 6 februari 2011 20:26 schreef KarinvdB het volgende:
Helaas is Limone wel wat duur bij mijn lokale winkel, 2.45 per bol.
Hij lijkt inderdaad vreselijk moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent, spreekt het bijna voor zichquote:Op zondag 6 februari 2011 20:40 schreef Tan het volgende:
Oh ja Trui, jouw bal met Afrikaanse bloemen ziet er nu ineens veel minder abacadabra uit voor mijEr wordt trouwens heeeel veel mee gespeeld. Elyas is er echt dol op en knuffelt hem de hele dag door (echt waar!)
Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaatquote:Op zondag 6 februari 2011 21:22 schreef Muck het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad vreselijk moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent, spreekt het bijna voor zich
Bij het in elkaar zetten heb ik wel zo af en toe goed moeten kijken hoe het nou precies in elkaar moest, maar dat is uiteindelijk goed gelukt
Tja, ik wacht expres al een dag tot na de herhaling op TV geweest is.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:30 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaat
Maar hierbij mijn weekendprojectjeZag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kussen is gewoon simpel met overslag, dus wel verwisselbaar, maar geen rits erinHij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel
Ik vind ze juist ontzettend leukquote:Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef KarinvdB het volgende:
Mooie vierkantjes van 3 dames zeg! Ik krijg er ook zin in om dat eens te gaan proberen. Lijkt toch iets minder intimiderend dan in 1 keer een hele deken doen......
Zesde hondje is af, bij deze de laatste 2, een Berner Sennenhond en een Beagle. Tot nu toe ben ik nog niet altijd tevreden over het resultaat, vooral bij het aan elkaar naaien heb ik moeite om de boel zo te krijgen als het hoort. Maar het ziet er volgens mij niet vreselijk uitJa ik ben erg kritisch op mezelf....
[ afbeelding ]
Jij leert snelquote:Op zondag 6 februari 2011 20:36 schreef Tan het volgende:
Nou, bij deze de oogst van vandaag:
[ afbeelding ]
De kleuren zijn in het echt veel en veel mooier. Ik weet nog niet of ik ze zo laat of groter maak. En ik denk dat ik ze onzichtbaar aan elkaar maak of met een contrasterende kleur, die paarsblauwige (op de foto lijkt het donkerblauw) of zo.
In mijn huis heb ik de kleuren groen, rood, roze en paars. Verder veel wit. Dus als ik een volgend iets ga maken dan wordt het in die kleuren. Helaas had onze hobbyzaak alleen de rood en de groen die ik wilde, geen fuchsia en paars en zelfs geen wit, dus ik heb er maar wat heldere kleuren bij gekozen, maar het komt totaal niet over op de foto.
Dat gaat dus nog even durenquote:Op zondag 6 februari 2011 22:23 schreef Eska het volgende:
Tan, nice squares!
Da's een leuk tussendoor-project, Inu!
Muck, ik ben heel benieuwd naar je vestje. Da's ook iets dat nog hoog op mijn wensenlijst staat; een vest(je) en/of een trui.
Maar eerst mijn restjesdeken afmaken. Ik heb nu 1/5 af ongeveer.
[ afbeelding ]
Ook al squaresquote:Op zondag 6 februari 2011 21:30 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaat
Maar hierbij mijn weekendprojectjeZag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kussen is gewoon simpel met overslag, dus wel verwisselbaar, maar geen rits erinHij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel
...quote:Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef KarinvdB het volgende:
Mooie vierkantjes van 3 dames zeg! Ik krijg er ook zin in om dat eens te gaan proberen. Lijkt toch iets minder intimiderend dan in 1 keer een hele deken doen......
Zesde hondje is af, bij deze de laatste 2, een Berner Sennenhond en een Beagle. Tot nu toe ben ik nog niet altijd tevreden over het resultaat, vooral bij het aan elkaar naaien heb ik moeite om de boel zo te krijgen als het hoort. Maar het ziet er volgens mij niet vreselijk uitJa ik ben erg kritisch op mezelf....
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 februari 2011 21:59 schreef trui het volgende:
coole Bep!
en tan, wat een fantastische vierkantjes! dat wordt vast een superkussenhoes! ik heb mijn kussenhoezen soms ook op een bestaande hoes genaaid. inderdaad heel handig dat je er dan vanzelf al een rits aan hebt zitten.maar je kunt bijv. ook een oude trui gebruiken als achterkant, zie de handige tutorial van -wederom- Lucy.
aan elkaar maken van de squares kan op veel manieren. als je ze met de goede kanten tegen elkaar legt kun je met halve vasten / slip stitch door de buitenste lusjes de boel aan elkaar haken. of met naald en draad, door dezelfde lusjes (ook we 'whip stitch' genoemd, zie bijv. deze foto). het joinen-as-you-go heeft ook zo z'n voordelen maar dan moet je dus wel vooraf al goed bedenken welke vierkantjes je waar wil plaatsen. tot slot vind ik het soms ook heel leuk om ze juist met de achterkant tegen elkaar te leggen en ze aan de goede kant aan elkaar te haken, met vasten bijvoorbeeld. dan krijg je een mooi randje dat er bovenop ligt, zoals bij dit kussen.![]()
oja en ik ben even oud (of jong) als eska. maar vandaag was ik dus meestal 'bijna-6', en als ik ook maar even verslapte in mijn rol werd ik daar meteen weer op gewezen 'cato, meisjes van bijna 6 hebben een hoger stemmetje hoor!'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |