abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92424838
Ja dat vond ik dus ook :( Gelukkig is ie er echt nog maar net uit en zullen de meeste winkels nu nog wel hebben (heb een kleine 3 weken een bol gekocht en dat was dacht ik niet de laatste). En dan denk je met zo'n merk wel een redelijk vast aanbod te hebben.... misschien met z'n allen maar eens aanschrijven....
pi_92425020
Mijn handwerkzaak had hem al een tijdje niet, dus ik heb het ook een maand geleden ofzo bij de hobbydoos besteld.

Ik vind 108 ook tof en die is er ook al uit. :( Ik snap ook niet goed waarom al die kleuren eruit gaan :{
  zondag 6 februari 2011 @ 19:59:46 #278
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_92425040
Ik heb nog niet echt de tijd gehad om een compleet verlanglijstje in te vullen, maar dat ga ik nu gelijk doen. Met het lootje dat ik gekregen heb, ben ik wel blij trouwens *O*

Mijn vestje vordert lekker snel en ik hoop hem deze week af te krijgen :)

Oh ja, ik ben 25 trouwens :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_92426626
Overigens een enigszins redelijk alternatief voor catania 179 is limone 79, tikkie donkerder en grijzer. M'n jack russel heb ik daarmee gemaakt. Limone is een klein beetje stugger naar mijn idee maar het scheelt echt niet veel. G-B no 2 heb ik ook een kleurtje van en die is zo stug dat ik 'm aan de kant heb gegooid. Helaas is Limone wel wat duur bij mijn lokale winkel, 2.45 per bol.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:36:46 #280
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92427459
Nou, bij deze de oogst van vandaag:

De kleuren zijn in het echt veel en veel mooier. Ik weet nog niet of ik ze zo laat of groter maak. En ik denk dat ik ze onzichtbaar aan elkaar maak of met een contrasterende kleur, die paarsblauwige (op de foto lijkt het donkerblauw) of zo.

In mijn huis heb ik de kleuren groen, rood, roze en paars. Verder veel wit. Dus als ik een volgend iets ga maken dan wordt het in die kleuren. Helaas had onze hobbyzaak alleen de rood en de groen die ik wilde, geen fuchsia en paars en zelfs geen wit :?, dus ik heb er maar wat heldere kleuren bij gekozen, maar het komt totaal niet over op de foto.
pi_92427666
Wauw Tan, jij gaat echt als een speer zeg! *O* Hij gaat lekker hoor!
  zondag 6 februari 2011 @ 20:40:20 #282
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92427737
Oh ja Trui, jouw bal met Afrikaanse bloemen ziet er nu ineens veel minder abacadabra uit voor mij :') Er wordt trouwens heeeel veel mee gespeeld. Elyas is er echt dol op en knuffelt hem de hele dag door (echt waar!)
pi_92428411
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:26 schreef KarinvdB het volgende:
Helaas is Limone wel wat duur bij mijn lokale winkel, 2.45 per bol.
Ik betaal 1,95 :o
  zondag 6 februari 2011 @ 21:22:35 #284
112545 Muck
pi_92431006
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:40 schreef Tan het volgende:
Oh ja Trui, jouw bal met Afrikaanse bloemen ziet er nu ineens veel minder abacadabra uit voor mij :') Er wordt trouwens heeeel veel mee gespeeld. Elyas is er echt dol op en knuffelt hem de hele dag door (echt waar!)
Hij lijkt inderdaad vreselijk moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent, spreekt het bijna voor zich :)
Bij het in elkaar zetten heb ik wel zo af en toe goed moeten kijken hoe het nou precies in elkaar moest, maar dat is uiteindelijk goed gelukt *O*
pi_92431525
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:22 schreef Muck het volgende:

[..]

Hij lijkt inderdaad vreselijk moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent, spreekt het bijna voor zich :)
Bij het in elkaar zetten heb ik wel zo af en toe goed moeten kijken hoe het nou precies in elkaar moest, maar dat is uiteindelijk goed gelukt *O*
Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaat :P

Maar hierbij mijn weekendprojectje :) Zag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen ;)

Kussen is gewoon simpel met overslag, dus wel verwisselbaar, maar geen rits erin :) Hij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel
  zondag 6 februari 2011 @ 21:33:37 #286
112545 Muck
pi_92431765
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:30 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik vind jouw avatar niet zo leuk... loop een aflevering achter en nu weet ik al wie eruit gaat :P

Maar hierbij mijn weekendprojectje :) Zag het patroon op Ravelry en zat vast met mn naaiprojectje, dus dit maar in elkaar geflanst.. Nu nog een meisje zoeken met een voorliefde voor kussens en zeemeerminnen ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kussen is gewoon simpel met overslag, dus wel verwisselbaar, maar geen rits erin :) Hij is 40x40 en zo'n binnenkussen had ik niet, maar die heeft de Hema wel
Tja, ik wacht expres al een dag tot na de herhaling op TV geweest is.

Wat een ontzettend leuk kussen zeg _O_
Ze hebben bij blokker trouwens ook binnenkussens voor ¤1,50. Deze zijn lekker goedkoop en makkelijk te vormen. Ik heb ze ook gebruikt om mijn bal op te vullen :)
  zondag 6 februari 2011 @ 21:59:09 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92433610
coole Bep! O+

en tan, wat een fantastische vierkantjes! dat wordt vast een superkussenhoes! ik heb mijn kussenhoezen soms ook op een bestaande hoes genaaid. inderdaad heel handig dat je er dan vanzelf al een rits aan hebt zitten. :) maar je kunt bijv. ook een oude trui gebruiken als achterkant, zie de handige tutorial van -wederom- Lucy.

aan elkaar maken van de squares kan op veel manieren. als je ze met de goede kanten tegen elkaar legt kun je met halve vasten / slip stitch door de buitenste lusjes de boel aan elkaar haken. of met naald en draad, door dezelfde lusjes (ook we 'whip stitch' genoemd, zie bijv. deze foto). het joinen-as-you-go heeft ook zo z'n voordelen maar dan moet je dus wel vooraf al goed bedenken welke vierkantjes je waar wil plaatsen. tot slot vind ik het soms ook heel leuk om ze juist met de achterkant tegen elkaar te leggen en ze aan de goede kant aan elkaar te haken, met vasten bijvoorbeeld. dan krijg je een mooi randje dat er bovenop ligt, zoals bij dit kussen. :)

oja en ik ben even oud (of jong :) ) als eska. maar vandaag was ik dus meestal 'bijna-6', en als ik ook maar even verslapte in mijn rol werd ik daar meteen weer op gewezen 'cato, meisjes van bijna 6 hebben een hoger stemmetje hoor!' :+
in de haak.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:13:48 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92434664
jeetje wat een hoog tempo deze middag :O en dat terwijl bij mij het huis vol visite zat voor m'n vaders verjaardag en ik heeeel hard aan een presentatie moest werken vanavond (die nu gelukkig af is, moet 'm dinsdag houden, kan ik morgen nog dingen aanpassen).

Ik zag een hele mooie col bij een mooie dochter van Taartjesfee! :D
en Mooie GSjes van Tan en Inu! :D:D

Oh en ik ben 23 en voel me vandaag een soort klein kind wat gedrag betreft (chagrijnig omdat ik niet aan presentatie kan werken door visite) (wel vaker trouwens :P).

En mijn haakplanning:
Shawl (wil ik vrijdag afhebben)
Bloemenmagneetjes (voor een project waarbij ik iedere maand iets moet maken rondom een thema)
Swap ding
En up natuurlijk nog :D

maar die swap moet even wachten tot na deze week, al ben ik wel ideeen aan het bedenken! want na deze week is m'n werk af en die shawl hopelijk :) *gaat nog even klein beetje haken voor het slapengaan*

Edit: moeten we trouwens een Swap-openmaak datum afspreken? of is dat 15 april? of anders 1 mei ofzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door EsseEi op 06-02-2011 22:19:27 ]
pi_92435333
Tan, nice squares!

Da's een leuk tussendoor-project, Inu!

Muck, ik ben heel benieuwd naar je vestje. Da's ook iets dat nog hoog op mijn wensenlijst staat; een vest(je) en/of een trui.

Maar eerst mijn restjesdeken afmaken. Ik heb nu 1/5 af ongeveer.

pi_92437807
Mooie vierkantjes van 3 dames zeg! Ik krijg er ook zin in om dat eens te gaan proberen. Lijkt toch iets minder intimiderend dan in 1 keer een hele deken doen......

Zesde hondje is af, bij deze de laatste 2, een Berner Sennenhond en een Beagle. Tot nu toe ben ik nog niet altijd tevreden over het resultaat, vooral bij het aan elkaar naaien heb ik moeite om de boel zo te krijgen als het hoort. Maar het ziet er volgens mij niet vreselijk uit ;) Ja ik ben erg kritisch op mezelf....

pi_92438208
Ik ben voor 15 april openmaken. Daar heb ik zo mijn redenen voor.... :X maar ik zeg niks...
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  zondag 6 februari 2011 @ 23:18:17 #292
112545 Muck
pi_92438601
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef KarinvdB het volgende:
Mooie vierkantjes van 3 dames zeg! Ik krijg er ook zin in om dat eens te gaan proberen. Lijkt toch iets minder intimiderend dan in 1 keer een hele deken doen......

Zesde hondje is af, bij deze de laatste 2, een Berner Sennenhond en een Beagle. Tot nu toe ben ik nog niet altijd tevreden over het resultaat, vooral bij het aan elkaar naaien heb ik moeite om de boel zo te krijgen als het hoort. Maar het ziet er volgens mij niet vreselijk uit ;) Ja ik ben erg kritisch op mezelf....

[ afbeelding ]
Ik vind ze juist ontzettend leuk O+
pi_92444814
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:36 schreef Tan het volgende:
Nou, bij deze de oogst van vandaag:

[ afbeelding ]

De kleuren zijn in het echt veel en veel mooier. Ik weet nog niet of ik ze zo laat of groter maak. En ik denk dat ik ze onzichtbaar aan elkaar maak of met een contrasterende kleur, die paarsblauwige (op de foto lijkt het donkerblauw) of zo.

In mijn huis heb ik de kleuren groen, rood, roze en paars. Verder veel wit. Dus als ik een volgend iets ga maken dan wordt het in die kleuren. Helaas had onze hobbyzaak alleen de rood en de groen die ik wilde, geen fuchsia en paars en zelfs geen wit :?, dus ik heb er maar wat heldere kleuren bij gekozen, maar het komt totaal niet over op de foto.
Jij leert snel :D ...ik moet nog met die granny squares beginnen maar ik denk dat ik het binnenkort snap want ik heb nu ook bloemen kunnen haken met een Engelstalige beschrijving. Zou eigenlijke geen probleem moeten zijn maar was dat blijkbaar toch wel i.v.m. gebruikte termen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92444904
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:23 schreef Eska het volgende:
Tan, nice squares!

Da's een leuk tussendoor-project, Inu!

Muck, ik ben heel benieuwd naar je vestje. Da's ook iets dat nog hoog op mijn wensenlijst staat; een vest(je) en/of een trui.

Maar eerst mijn restjesdeken afmaken. Ik heb nu 1/5 af ongeveer.

[ afbeelding ]
Dat gaat dus nog even duren :P
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:30 schreef Inu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook al squares ^O^
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef KarinvdB het volgende:

[ afbeelding ]
...

Doggies O+ maar is dat niet verschrikkelijk priegelwerk...mijn probleemhandjes(gewrichten) vonden het maken van 2 driedubbele bloemen met haaknaald 5 al helemaal niet leuk vanavond. ;(
Ik ben nog even bezig om mijn hand/polswarmer c.q. vingerloze handschoenen af te maken. Er even een duimdeel opgehaakt want buiten waaide dat toch even iets teveel door. :') Handig om straks de hondjes uit te laten en toch de rollijn te kunnen bedienen op tijd want dat is vaak het probleem met normale handschoenen...de honden zijn te snel en ik ben te langzaam met de rollijn met handschoenen aan. :+ Nu ben ik ze nog even aan het öpleuken met wat extra kleurrandjes. :D
Morgen plaats ik wel een foto. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 07-02-2011 02:23:29 ]
Optimist tot in de kist
pi_92447437
Leuke col en mooie dekens to be!
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
  maandag 7 februari 2011 @ 08:12:47 #296
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92447573
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:59 schreef trui het volgende:
coole Bep! O+

en tan, wat een fantastische vierkantjes! dat wordt vast een superkussenhoes! ik heb mijn kussenhoezen soms ook op een bestaande hoes genaaid. inderdaad heel handig dat je er dan vanzelf al een rits aan hebt zitten. :) maar je kunt bijv. ook een oude trui gebruiken als achterkant, zie de handige tutorial van -wederom- Lucy.

aan elkaar maken van de squares kan op veel manieren. als je ze met de goede kanten tegen elkaar legt kun je met halve vasten / slip stitch door de buitenste lusjes de boel aan elkaar haken. of met naald en draad, door dezelfde lusjes (ook we 'whip stitch' genoemd, zie bijv. deze foto). het joinen-as-you-go heeft ook zo z'n voordelen maar dan moet je dus wel vooraf al goed bedenken welke vierkantjes je waar wil plaatsen. tot slot vind ik het soms ook heel leuk om ze juist met de achterkant tegen elkaar te leggen en ze aan de goede kant aan elkaar te haken, met vasten bijvoorbeeld. dan krijg je een mooi randje dat er bovenop ligt, zoals bij dit kussen. :)

oja en ik ben even oud (of jong :) ) als eska. maar vandaag was ik dus meestal 'bijna-6', en als ik ook maar even verslapte in mijn rol werd ik daar meteen weer op gewezen 'cato, meisjes van bijna 6 hebben een hoger stemmetje hoor!' :+
_O_ Dankje dat je er zo de tijd voor neemt me steeds alles uit te leggen O+ Echt super. Wat een geweldige site ook van die Attic24-Lucy... Wouw O+

Dat randje bovenop had ik ook eens bij jou gezien ja, ook erg mooi vind ik dat.

Inu, wat een leuk kussen!! Ik zou hem hier wel kunnen slijten hoor ;) Meisje dol op zeemeerminnen en kussen - check ;)

Eska, wat een werk! Hoeveel uur zit hier nu al in?

Karin, wat zijn ze leuk O+ Zijn ze erg moeilijk te maken voor beginners?
pi_92448557
Nou ik ben eigenlijk ook nog een beginner. Een paar jaar geleden een stapeltje bloemen gemaakt en een paar weken geleden begonnen met de hondjes. De boekjes (minihondjes haken en meer minidhondjes haken) leggen het heel goed uit met veel foto's, maar het is inderdaad wel priegelwerk, dat ligt mij wel, altijd met de kleinste dingetjes in de weer geweest.
pi_92453987
Mijn vingerloze handschoenen of hand/polswarmers( zoek zelf maar een naam uit :P )Het is geen kunstwerk :') maar het werkt ^O^

Kan ik de honden nu uitlaten met de rollijn zonder meteen allerlei stunten te moeten uitlaten omdat ik de lijn niet zo snel kan vastzetten. :')

Ik ga nu proberen om met de rest van de wol nog een bijpassend sjaaltje te maken, met doortreksluiting of met knoop...ligt er een beetje aan hoeveel wol ik nog heb. ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door trovey op 07-02-2011 14:12:55 ]
Optimist tot in de kist
  maandag 7 februari 2011 @ 15:17:18 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92460702
leuk trovey! maar ik dacht dat je schreef dat je er een duim aan zou haken? ze zien er lekker warm uit! (ik vind 't momenteel trouwens nog wat te koud voor mijn vingerloze handschoenen, die bewaar ik nog even.)
in de haak.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:04:41 #300
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92462723
Wat leuk Trovey mooie kleurencombinatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')