Die media ook met hun gestook, dat dit nieuws is.....quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:56 schreef du_ke het volgende:
Omdat men in Nederland nog niet toe is aan het afschaffen van artikel 23. Daarnaast blijft het raar dat jij voor een school wilt bepalen hoe ze hun gebouwen in mogen richten. Dat moeten ze toch lekker zelf weten?
Jij vindt dat Den Haag zich moet bemoeien met hoe een school in Zwolle haar gebouw inricht?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Die media ook met hun gestook, dat dit nieuws is.....
En wilders? ach dat is 1 man, hij heeft geen partij, geen leden, zit in den haag, niet in ons dorp of stad in het bestuur, laat gaan, shhhtttt...
In dat geval ben je dus niet tegen de wasruimte die voor iedereen is maar voor het feit dat ze christelijke, joodse en islamitische gebedsruimtes hebben en wil je de school het liefst opgeheven zien. Dat is heel wat anders dan dat er een religieus ingestelde school een wasruimte inricht na een redelijk verzoek van gelovigen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:56 schreef Voorschrift het volgende:
Omdat ik dit soort ontwikkelingen zat ben, evenals leraren die weigeren handen te gaan geven namens hun Islamitische overtuiging. Geloof praktiseer je maar thuis.
Ik weet niet waar jij nu weer over begint te bazelen, ik heb het alleen over de toenemende mate van integratie van de Islam binnen het Nederlands publieke leven zonder dat hier kritisch naar gekeken mag worden. Die idioten mogen nu al weigeren handen te schudden met minderwaardige meisjes, op onderwijsinstellingen(!).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In dat geval ben je dus niet tegen de wasruimte die voor iedereen is maar voor het feit dat ze christelijke, joodse en islamitische gebedsruimtes hebben en wil je de school het liefst opgeheven zien. Dat is heel wat anders dan dat er een religieus ingestelde school een wasruimte inricht na een redelijk verzoek van gelovigen.
Nee, aangezien daarmee levende wezens leed wordt aangedaan, dat kan je van een wasruimte niet zeggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:56 schreef fokthesystem het volgende:
Dit kan je ook zeggen over bio-industrie met 20 kippen tegen elkaar aangedrukt, koeien idem enz.
Nee, dat moet het volk zelf doen zoals nu ook aan de gang is, zonder hulp van de buitenwereld.quote:Of over landen waar mensenrechten elke dag getreden worden, politieke moord normaal is.
En heej, toch gaat NL ook daar wel eens heen, met wapens. Van jou hoeft dat kennelijk niet.
Stemmen doe ik natuurlijk wel, aangezien dat de gangbare manier is om invloed uit te oefenen op de inrichting van het land.quote:Stemmen zul je ook wel niet doen, want die gekozenen houden zich in merendeel bezig met dingen waar jij weinig tot niets mee van doen hebt.
Die regel is een onderdeel uit een parabel die Jezus vertelt in het huis van Zacheüs.quote:
En de school, die wellicht wat meer met geloof heeft dan jij en daardoor ook de wensen beter kan plaatsen heeft daar een andere beslissing bij genomen. Zij zien er géén probleem in, zij komen tegemoet aan de wensen van een paar studenten en zorgen ervoor dat zij zich beter in de markt plaatsen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
Toegegeven, die wasruimte is echt 0,0 van interesse, maar de gedachtengang erachter ben ik spuugzat, en daar gaat 't me om. Als ze zonodig hun klauwen willen wassen dan doen ze dat maar op het toilet, of ze bidden thuis, klaar.
Werkelijk?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En de school, die wellicht wat meer met geloof heeft dan jij en daardoor ook de wensen beter kan plaatsen heeft daar een andere beslissing bij genomen. Zij zien er géén probleem in, zij komen tegemoet aan de wensen van een paar studenten en zorgen ervoor dat zij zich beter in de markt plaatsen.
Maar goed, het gaat je niet om religievrije opleidingen, het gaat je om moslims. Duidelijk.
Van hun eigen website.quote:"Windesheim kiest en handelt vanuit zijn identiteit. Deze vindt haar oorsprong in de christelijke godsdienst en cultuur en de daarin wortelende levensbeschouwelijke overtuigingen en inspiraties."
Wat is je punt? Je ageert tegen islamisering op Windesheim, het gaat je niet om de gebedsruimtes die er al jaren zijn, het gaat je om een fucking washok.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Werkelijk?
[..]
Van hun eigen website.
Mijn punt is dat er niks "religie-vrij" is aan Windesheim, en ten tweede dat zoals gewoonlijk weer de Christelijke grondslag en cultuur mag gaan wijken voor de rest.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je ageert tegen islamisering op Windesheim, het gaat je niet om de gebedsruimtes die er al jaren zijn, het gaat je om een fucking washok.
Het komt veel voor dat islamitische scholieren en studenten kiezen voor een school met een religieuze grondslag, ook als is dat niet de islamitische, ze voelen zich beter thuis op een school met een christelijke achtergrond dan op een school zonder die instelling.
Ben het helemaal met je eens dat er grenzen zijn, maar het plaatsen van een washok......lijkt me niks mis mee. Zeker niet aangezien iedereen het kan en mag gebruiken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn punt is dat er niks "religie-vrij" is aan Windesheim, en ten tweede dat zoals gewoonlijk weer de Christelijke grondslag en cultuur mag gaan wijken voor de rest.
Ik heb al eerder aangegeven dat dit washok maar minimaal is, maar er is een tendens aan de gang die totaal haaks staat op wat wenselijk is binnen de Nederlandse cultuur. Vandaag een washok, en morgen moet al het eten in de kantine halal zijn, want 3 studenten gingen klagen. Weer een dag later hoeven leraren die smerige ongelovige hoeren geen hand meer te geven, want dat past natuurlijk ook perfect binnen de christelijke grondslag van de Nederlandse samenleving.
Zolang je maar tolerant blijft tegen intolerantie, anders ben je intolerant, en daar krijgen de gemiddelde polderkneus en Enait een harde van.
Wijken houdt in dat ze minder ruimte hebben, dat doen ze niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn punt is dat er niks "religie-vrij" is aan Windesheim, en ten tweede dat zoals gewoonlijk weer de Christelijke grondslag en cultuur mag gaan wijken voor de rest.
Je ziet ongelooflijke spoken.quote:Ik heb al eerder aangegeven dat dit washok maar minimaal is, maar er is een tendens aan de gang die totaal haaks staat op wat wenselijk is binnen de Nederlandse cultuur. Vandaag een washok, en morgen moet al het eten in de kantine halal zijn, want 3 studenten gingen klagen. Weer een dag later hoeven leraren die smerige ongelovige hoeren geen hand meer te geven, want dat past natuurlijk ook perfect binnen de christelijke grondslag van de Nederlandse samenleving.
Wat is er intolerant aan een fucking washok? Het is niet alsof ze dat ding voor zichzelf claimen en niemand anders er mag komen, het is niet alsof ze eisen dat de lessen onderbroken worden voor hun gebed, het is niet alsof ze ook maar íets eisen en andere mensen proberen te ontzeggen.quote:Zolang je maar tolerant blijft tegen intolerantie, anders ben je intolerant, en daar krijgen de gemiddelde polderkneus en Enait een harde van.
Dus een kerkdienst tijdens schooltijden? Of het verhuur van een zaal voor een kerkdienst op zondag? Serieus. Ik ben christelijk (redelijk streng) opgevoed, maar ook al ken ik een weekopening. Ik heb nog nooit een gebedsruimte of een kerkdienst gehad. Net als met pasen kerst etc gewoon een afsluitingsmorgen was voor de vakantie. Er werd een verhaal verteld en dat is het. Noem je dat kerk misschien? Want bij ons werd dat gewoon in de gymzaal gedaan of in de gewone kerk (die niets met school te maken heeft) Ik ben gewoon erg nieuwsgierig, want heb nog nooit over christelijke gebedshuizen binnen de school gehad.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben ze wel tegengekomen. Een kerk of kapel als integraal onderdeel van een onderwijsinstelling.
Beetje raar dus om het te benoemen terwijl het dus eigenlijk niet speciaal voor moslims is. Voor de rest vind ik het allemaal prima. Een christelijke school die ook rekening houdt met andere gelovigen. En dat ze ook rekening qua eten met anderen houden en dat er naast serveren? Ook prima. Houdt alleen met alle ll rekening en niet alleen met één groep. Was hier dus ook niet het geval, al deed de uitspraak anders over komen.quote:: "Deze ruimte is overigens speciaal voor moslims, maar niet expliciet. Ook andere gelovigen mogen er gebruik van maken, zoals joden en christenen. De praktijk leert echter wel dat momenteel alleen moslims de ruimte gebruiken."
http://www.telegraaf.nl/b(...)ruimte__.html?p=28,1quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik kan de Kamervragen voor de PVV al schrijven...
Misschien voorspelbaar, maar tegelijkertijd ook weer ongehoord. Zijn ze nou echt zo bang voor die 'islamisering' of zijn ze gewoon bang iets te kort te komen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leve de voorspelbaarheid!
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ruimte__.html?p=28,1
Hilarisch weer. En pure geldverspilling.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leve de voorspelbaarheid!
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ruimte__.html?p=28,1
Ik ben het hier helemaal mee eens.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien omdat het een christelijke school is en erg veel mensen gelovig zijn? Als er maar genoeg vraag zou zijn naar een muziekruimte, waar jij het over hebt, dan zou die er mogelijk ook komen.
[..]
Ach kom, school is veel meer dan dat. En als de scholen op een bepaalde manier de leerlingen en hun wensen tegemoet willen komen, moeten ze dat vooral doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |