Onzin. Mensen die gedoopt zijn, kunnen dat ook best zelf bedenken, maar ze zijn met een geloof opgegroeid. Maakt het iets uit of je kinderen leert hoe ze zich behoren te gedragen in de maatschappij, gewoon omdat dat zo hoort, of wanneer je ze zo opvoedt, omdat je dan leeft zoals Jezus dat wil.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:01 schreef Telecaster het volgende:
Niet zelf kunnen bedenken wat een normale manier is om elkaar te behandelen maar slaafs de voorschriften van een fabelfiguur opvolgen om onder eeuwige marteling uit te komen heeft in elk geval niets met moraal te maken.
Ja, want alsmaar tolerant zijn tegen religieuze intolerantie is een recept voor succes natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:15 schreef Dagonet het volgende:
Sowieso, mensen die claimen tegen geloof te zijn omdat het zo onverdraagzaam zou zijn en dan alle gelovigen geestelijk gestoord noemen zijn zelf te debiel voor woorden als ze niet zien hoe hypocriet ze zijn.
Welk bewijs heb je daarvoor? Voor een historische Jezus is geen enkel bewijs.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Overigens is Jezus geen sprookjesfiguur. Hij heeft werkelijk geleefd.
Ach, ik vind gelovigen ook een beetje gek, maar heb wel respect voor andere manieren van denken. Ik ben namelijk niet De Man Die Weet Hoe Het Echt Zit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:15 schreef Dagonet het volgende:
Sowieso, mensen die claimen tegen geloof te zijn omdat het zo onverdraagzaam zou zijn en dan alle gelovigen geestelijk gestoord noemen zijn zelf te debiel voor woorden als ze niet zien hoe hypocriet ze zijn.
Nee, die apostelen hebben allemaal toevallig ongeveer hetzelfde verhaal verzonnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Welk bewijs heb je daarvoor? Voor een historische Jezus is geen enkel bewijs.
Onzin, 99% van de gelovigen zullen je prima behandelen ook al zijn ze het niet met je eens. Het zijn de atheisten die zich zeer militant en onverdraagzaam jegens gelovigen opstellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:17 schreef Telecaster het volgende:
Waarom zou ik een ideologie die mij een minderwaardige zondaar zonder moraal vindt met alle egards moeten behandelen? Respect is voor veel bijgelovigen volstrekt eenrichtingsverkeer.
Christenen die intolerant zijn tegen niet-gelovigen zijn niet erg christelijk bezig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:17 schreef Telecaster het volgende:
Ja, want alsmaar tolerant zijn tegen religieuze intolerantie is een recept voor succes natuurlijk.
...
Waarom zou ik een ideologie die mij een minderwaardige zondaar zonder moraal vindt met alle egards moeten behandelen? Respect is voor veel bijgelovigen volstrekt eenrichtingsverkeer.
De oudste exemplaren van die verhalen dateren van een paar honderd jaar na dato.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die apostelen hebben allemaal toevallig ongeveer hetzelfde verhaal verzonnen.
Ah ja. Je bent tegenwoordig al uiterst onverdraagzaam als je niet in sprookjes gelooft.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Onzin, 99% van de gelovigen zullen je prima behandelen ook al zijn ze het niet met je eens. Het zijn de atheisten die zich zeer militant en onverdraagzaam jegens gelovigen opstellen.
Knap dat je die constatering uit de reactie van Dagonet haalt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ah ja. Je bent tegenwoordig al uiterst onverdraagzaam als je niet in sprookjes gelooft.
Jezus dreigt in de bijbel de hele tijd iedereen met de hel die niet onvoorwaardelijk in hem als messias gelooft, roept op zijn vijanden voor zich te brengen en dood te slaan, zegt dat hij met het zwaard gekomen is en families uit elkaar drijft...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Christenen die intolerant zijn tegen niet-gelovigen zijn niet erg christelijk bezig.
Jezus maakte ook geen onderscheid, namelijk.
Als het gebasseerd was op één verhaal, had je een punt. Maar er zijn meerdere evangeliën gevonden die allemaal praktisch hetzelfde vertellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Telecaster het volgende:
[..]
De oudste exemplaren van die verhalen dateren van een paar honderd jaar na dato.
Verhaaltjes zijn geen histrisch bewijs. Tenzij je een stripboek ziet als hard bewijs voor het bestaan van Superman.
Ik zou je bronnen daar nog maar eens op naslaan, aangezien de oudste geschriften uit het eind van de 1e eeuw, begin 2e stammen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Telecaster het volgende:
De oudste exemplaren van die verhalen dateren van een paar honderd jaar na dato.
Dan verwacht ik wat meer onderbouwing van de zogenaamde "onverdraagzaamheid van militante atheisten".quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knap dat je die constatering uit de reactie van Dagonet haalt.
Evenzogoed allesbehalve contemporair, dus.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zou je bronnen daar nog maar eens op naslaan, aangezien de oudste geschriften uit het eind van de 1e eeuw, begin 2e stammen.
Nonsens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ah ja. Je bent tegenwoordig al uiterst onverdraagzaam als je niet in sprookjes gelooft.
Kun je even een verwijzing geven waar Jezus daarmee dreigt?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:23 schreef Telecaster het volgende:
Jezus dreigt in de bijbel de hele tijd iedereen met de hel die niet onvoorwaardelijk in hem als messias gelooft, roept op zijn vijanden voor zich te brengen en dood te slaan, zegt dat hij met het zwaard gekomen is en families uit elkaar drijft...
Nee, je bent uiterst onverdraagzaam als je iedereen die gelooft een geestelijk gestoord persoon noemt zoals jij dat doet. Is er ooit een gelovige geweest die hetzelfde tegen jou heeft gezegd?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nou, vertel eens. Wat voor last heb je van "militante atheisten"?quote:
Oh ja. Zo vaak.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, je bent uiterst onverdraagzaam als je iedereen die gelooft een geestelijk gestoord persoon noemt zoals jij dat doet. Is er ooit een gelovige geweest die hetzelfde tegen jou heeft gezegd?
Wetenschappers dateren de oudste teksten uit het NT rond het jaar 60.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Evenzogoed allesbehalve contemporair, dus.
Ze hebben er nogal moeite mee anderen normaal te behandelen en zijn daarmee erg bekwaam in het verpesten van de sfeer.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:26 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nou, vertel eens. Wat voor last heb je van "militante atheisten"?
Zorgen "militante atheisten" ervoor dat je niet naar de winkel kan als je dat wil? Dat cartoons, toneelstukken en tentoonstellingen worden verboden? Dat onwetenschappelijke onzin als ID het onderwijs in wordt gesmokkeld? Dat stamcelonderzoek tegengewerkt wordt? Dat je geen einde aan je leven mag maken als je ongeneeslijk ziek bent?
Maar natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je even een verwijzing geven waar Jezus daarmee dreigt?
Welke wetenschappers? Bron graag.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wetenschappers dateren de oudste teksten uit het NT rond het jaar 60.
Ach, wij roepen tenminste niet op tot het doden van anders- en nietgelovigen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben er nogal moeite mee anderen normaal te behandelen en zijn daarmee erg bekwaam in het verpesten van de sfeer.
Nee je noemt de geestelijk gestoord. Dat is ongeveer even achterlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:32 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach, wij roepen tenminste niet op tot het doden van anders- en nietgelovigen.
Tel Uw zegeningen.
Elke discussie die ook maar over iets enigszins religieus gaat wordt verstoord door mensen die menen te moeten komen melden dat het over sprookjesboeken en geestelijk gestoorden gaat. Dat draagt totaal niets bij, verstoort de discussie en toont aan dat militant atheisten ontzettend intolerant zijn. In Nederland is het tegenwoordig bijna onmogelijk om zo nog een discussie over geloof te voeren aangezien er altijd één partij als een klein kind staat te jengelen met de vingers in de oren. Iedereen moet het met hun eens zijn of ze zijn geestelijk incapabel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:26 schreef Telecaster het volgende:
Nou, vertel eens. Wat voor last heb je van "militante atheisten"?
Over volwassen argumenten gesproken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Elke discussie die ook maar over iets enigszins religieus gaat wordt verstoord door mensen die menen te moeten komen melden dat het over sprookjesboeken en geestelijk gestoorden gaat. Dat draagt totaal niets bij, verstoort de discussie en toont aan dat militant atheisten ontzettend intolerant zijn. In Nederland is het tegenwoordig bijna onmogelijk om zo nog een discussie over geloof te voeren aangezien er altijd één partij als een klein kind staat te jengelen met de vingers in de oren. Iedereen moet het met hun eens zijn of ze zijn geestelijk incapabel.
Maar hey, als jij dat een normale manier van gespreksvoering vindt, prima hoor, doe de groeten aan je juf en veel plezier in de zandbak. Maar laat de gesprekken dan over aan volwassenen.
^ Funk, Robert W.; Roy W. Hoover, and the Jesus Seminar (1993). The five Gospels: the search for the authentic words of Jesus: new translation and commentary. New York, New York: Macmillan. ISBN 0025419498.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:31 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Welke wetenschappers? Bron graag.
Ik heb je je nog niet zien verontschuldigen voor je uitspraak dat alle gelovigen geestelijk gestoord zijn. In mijn ogen verdien je geen betere behandeling dan een opstandige kleuter die eigenlijk aan een middagdutje toe is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:34 schreef Telecaster het volgende:
Over volwassen argumenten gesproken.
Dat zegt natuurlijk niet bijzonder veel over het waarheidsgehaltequote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wetenschappers dateren de oudste teksten uit het NT rond het jaar 60.
In zo'n korte tijd zoveel geschriften over dezelfde persoon in die tijd is niet iets dat dan zomaar verzonnen kan zijn. Geen enkele historicus die zegt dat Jezus een persoon met bovennatuurlijke krachten was maar wel dat er een zeer charismatische rabbi Yoshua Bin Yosef heeft rondgelopen als een soort Ghandi die door de Romeinen als staatsgevaarlijk werd bevonden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zegt natuurlijk niet bijzonder veel over het waarheidsgehalte
Daar ik niet meer van hem las is dit uit de losse pols :quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:37 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb je je nog niet zien verontschuldigen voor je uitspraak dat alle gelovigen geestelijk gestoord zijn. In mijn ogen verdien je geen betere behandeling dan een opstandige kleuter die eigenlijk aan een middagdutje toe is.
Andere perioden, jaartallen e.d. dan wel!? oh maker van open deuren?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zegt natuurlijk niet bijzonder veel over het waarheidsgehalte
Fijn dat jij een instelling voorschrijft wat ze wel en niet mogen doen om zichzelf beter in de markt te plaatsen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een onzin weer, het invalidentoilet heeft altijd gewerkt voor ze, hou 't daar dan ook maar bij.
De volgende stap is dan dat hij de keuze van bronnen gaat bekritiseren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:44 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Daar ik niet meer van hem las is dit uit de losse pols :
telecaster is een 'bron? roeper' die dan zijn hapklare brok krijgt en dan hoor je er verder weinig inhoudelijks over, of niets, of de bron 'is niks'/ slecht'. . .
Mag Windesheim dat lekker zelf weten?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een onzin weer, het invalidentoilet heeft altijd gewerkt voor ze, hou 't daar dan ook maar bij.
Ja, Ja, Nee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je er last van? Zit het je dwars? Kom je wel eens op Windesheim?
Nee, want ik mag het blijkbaar ook niet zelf weten om er negatief over te denken. Knuffelen mag, bekritiseren niet. Trek die scheve wereld eens recht.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mag Windesheim dat lekker zelf weten?
NL hangt vol, met voor de meesten onzichtbare, bordjes met de tekst : klagers gaan voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Nee, want ik mag het blijkbaar ook niet zelf weten om er negatief over te denken. Knuffelen mag, bekritiseren niet. Trek die scheve wereld eens recht.
Ja mag er gewoon negatief over denken maar jij hebt toch niks te zeggen over wat Windesheim doet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want ik mag het blijkbaar ook niet zelf weten om er negatief over te denken. Knuffelen mag, bekritiseren niet. Trek die scheve wereld eens recht.
Ze ontvangen mijn geld via overheidssubsidie, waarom mag ik er dan niks over te zeggen hebben?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja mag er gewoon negatief over denken maar jij hebt toch niks te zeggen over wat Windesheim doet?
Je mag er prima negatief over denken, maar waarom doe je dat? Je hebt er geen last van, je komt tenslotte nooit op Windesheim. Mensen op Windesheim hebben er geen last van, er is een klein hoekje van het complex omgebouwd naar een wasruimte waar iedereen die het wil gebruik van kan maken. Het kost amper iets en ze plaatsen zich er beter mee in de markt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat ik dit soort ontwikkelingen zat ben, evenals leraren die weigeren handen te gaan geven namens hun Islamitische overtuiging. Geloof praktiseer je maar thuis.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je mag er prima negatief over denken, maar waarom doe je dat? Je hebt er geen last van, je komt tenslotte nooit op Windesheim. Mensen op Windesheim hebben er geen last van, er is een klein hoekje van het complex omgebouwd naar een wasruimte waar iedereen die het wil gebruik van kan maken. Het kost amper iets en ze plaatsen zich er beter mee in de markt.
Dus op welke manier heb jíj er last van?
Dit kan je ook zeggen over bio-industrie met 20 kippen tegen elkaar aangedrukt, koeien idem enz.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:54 schreef Dagonet het volgende:
Je mag er prima negatief over denken, maar waarom doe je dat? Je hebt er geen last van, je komt tenslotte nooit op Windesheim. Mensen op Windesheim hebben er geen last van, er is een klein hoekje van het complex omgebouwd naar een wasruimte waar iedereen die het wil gebruik van kan maken. Het kost amper iets en ze plaatsen zich er beter mee in de markt.
Dus op welke manier heb jíj er last van?
Omdat men in Nederland nog niet toe is aan het afschaffen van artikel 23. Daarnaast blijft het raar dat jij voor een school wilt bepalen hoe ze hun gebouwen in mogen richten. Dat moeten ze toch lekker zelf weten?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze ontvangen mijn geld via overheidssubsidie, waarom mag ik er dan niks over te zeggen hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |