Dat doen ze mogelijk al op een christelijke school waar men zelfs een studentenpastoor heeft?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Snap ik dus ook niet.
Anyway, als dit dus kan, dan vind ik ook dat in elk lokaal een kruis mag hangen en de dag begonnen mag worden met het zingen van ons volkslied en een paar psalmen.
Weet niet hoor, maar vroeger begonnen wij elke schooldag met een gebed en een psalm.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Snap ik dus ook niet.
Anyway, als dit dus kan, dan vind ik ook dat in elk lokaal een kruis mag hangen en de dag begonnen mag worden met het zingen van ons volkslied en een paar psalmen.
Tja viel te verwachten. Hier op FOK zijn de reacties al niet veel anders...quote:
Je vind het gek dat een christelijke school geloofsbelijding propageert?quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:46 schreef Boldface het volgende:
Ik snap weinig van de vanzelfsprekendheid waarmee religie wordt gefaciliteerd. Hopelijk verandert dat nog eens.
Tja, John uit Amsterdam, in Zwolle en omstreken wordt het geloof nog een stuk serieuser genomen.quote:„Dit is toch echt niet normaal. Je komt op de hogeschool om te studeren. Bidden doe je gewoon thuis. Het wordt steeds gekker in Nederland. Wat een onzin”, aldus John in Amsterdam.
Ene John uit Amsterdam en een pipo uit Hoofddorp spreken zich uit over een wasruimte voor moslims in Zwolle. Waarom is dat in vredesnaam relevant, Telegraaf?quote:
Voor Amsterdam is alles ten westen van Utrecht een land vol achterlijke boeren ofzo. En het grootste afzetgebied van de Telegraaf is toch Amsterdam.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ene John uit Amsterdam en een pipo uit Hoofddorp spreken zich uit over een wasruimte voor moslims in Zwolle. Waarom is dat in vredesnaam relevant, Telegraaf?
Ja oke, maar dan nog. Persoonlijk vind ik die vorm van civiele journalistiek achterlijk en absoluuut niet interessant. Plots moet het ons interesseren wat Willen uit Lutjebroek van een bepaald onderwerp vindt. En dan krijg je dus van die simplistische reaties: "Wat denken ze wel niet, daar in Zwolle?"quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor Amsterdam is alles ten westen van Utrecht een land vol achterlijke boeren ofzo. En het grootste afzetgebied van de Telegraaf is toch Amsterdam.
Helaas wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tja, John uit Amsterdam, in Zwolle en omstreken wordt het geloof nog een stuk serieuser genomen.
Dat is dus het hele punt. Je hoeft geen gebruik te maken van dat hok. Dus waar maak mensen zich in vredesnaam druk om? Die onverdraagzaamheid begint mij flink de strot uit te komen. "Als er iets wordt gebouwd waar ik zelf geen gebruik van maak, dan moet het maar verdwijnen", zo luidt de heersende opinie. Maar de voornaamste reden achter alle ophef, is natuurlijk het feit dat moslims een pleziertje wordt gegund. Dat trekken bepaalde landgenoten erg slecht. Als er bijvoorbeeld een lokaal in Windesheim wordt ingericht als kerk, dan had geen haan er naar gekraaid.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Helaas wel.
Al vind ik dit geen verkeerde zaak. Er mag ook best zo'n ruimte zijn op openbare scholen, als het onderwijs zelf er maar niet onder te lijden heeft. Je wordt niet verplicht er gebruik van te maken en daar gaat het om. Bovendien is meditatie voor iedereen.
Dat zeg ik toch!!quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:58 schreef shintek het volgende:
[..]
Oftewel wat mensen prima kunnen zonder een oud verzonnen boek waar moorden tussengepropt zit.
Wij niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar vroeger begonnen wij elke schooldag met een gebed en een psalm.
Je kunt ook gewoon normaal doen, zonder dat het begrip christen ook maar enige rol van betekenis speelt. In mijn optiek leef je dan niet volgens een christelijke grondslag, maar gedraag je je gewoon normaal, zal het een normaal mens betaamt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch!!
Je kunt prima leven volgens een Christelijke grondslag, zonder Christen te zijn.
Daar zijn naar mijn weten ook geen richtlijnen voor. Scholen hebben de vrijheid om dat deel zelf in te vullen. Wij moesten bijvoorbeeld ook psalmen instuderen en op vrijdagochtend zingen/voordragen. Dat zie je vrijwel nergens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij niet.
Onze kinderen begonnen met een versje om de dag te begroeten, geen gebed, maar wel iets gezamenlijks.
Zelfde school overigens.
Op de middelbare school moesten we, als het eerste uur Engels was, wel het Onze Vader in het Engels bidden. Maar dat lag dus meer aan de lerares dan aan de school. Bij de andere vakken was dat niet.
Die wasruimte is toch niet om te bidden!! Daar hebben ze al een stilteruimte voor. Die wasruimte is voor het reinigen alvorens te gaan bidden. En iedereen mag die wasruimte gebruiken. Dus ook voor niet geloofsgerelateerde zaken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je vind het gek dat een christelijke school geloofsbelijding propageert?
Dus Windesheim zet een plek opzij waar gelovigen kunnen bidden, daarmee bieden ze een extra faciliteit en dienst aan studenten en worden zo aantrekkelijker om daar onderwijs te volgen. Niet alleen voor gelovigen maar ook voor niet-gelovigen die betrokkenheid van een instantie bij haar studenten hoog achten.
Niets mis mee, niemand wordt gedwongen van de ruimtes gebruik te maken en niemand wordt extra belast voor de kosten (want wat kost het verbouwen van een kleine ruimte nou, niets, een schijntje).
Dan zie ik al helemaal niet in wat het probleem is met zo'n wasruimtequote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Die wasruimte is toch niet om te bidden!! Daar hebben ze al een stilteruimte voor. Die wasruimte is voor het reinigen alvorens te gaan bidden. En iedereen mag die wasruimte gebruiken. Dus ook voor niet geloofsgerelateerde zaken.
Daar is toch niks mis mee. En als iemand die niet Christen is, en zich normaal gedraagt naar een Christelijke school wil, kan dat dus ook.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon normaal doen, zonder dat het begrip christen ook maar enige rol van betekenis speelt. In mijn optiek leef je dan niet volgens een christelijke grondslag, maar gedraag je je gewoon normaal, zal het een normaal mens betaamt.
Mensen zonder geestelijke stoornis hebben geen sprookjesboekje dat bol staat van moord, verkrachting en genocide en de dreiging van eeuwige marteling in naam van een *kuch* liefhebbende god nodig om andere mensen normaal te behandelen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar voor dergelijk gedrag hoef je geen christen te zijn, zoals je zelf ook zegt.
Maar het mag wel.
Dat is toch wel apart de verhouding tussen het eerste en laatste deel van je postquote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Mensen zonder geestelijke stoornis hebben geen sprookjesboekje dat bol staat van moord, verkrachting en genocide en de dreiging van eeuwige marteling in naam van een *kuch* liefhebbende god nodig om andere mensen normaal te behandelen.
Want..?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is toch wel apart de verhouding tussen het eerste en laatste deel van je post
Dat zeg ik nou al tig keer!! Om je Christelijk te gedragen, heb je inderdaad geen bijbel nodig. Ook geen kerk. Je christelijk gedragen betekent je gedragen zoals Christus. Jezus dus. Dat staat los van de bijbel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Mensen zonder geestelijke stoornis hebben geen sprookjesboekje dat bol staat van moord, verkrachting en genocide en de dreiging van eeuwige marteling in naam van een *kuch* liefhebbende god nodig om andere mensen normaal te behandelen.
Eerst alle gelovigen uitmaken geestelijk gestoorden en dan beginnen over normaal behandelen...quote:
Niet zelf kunnen bedenken wat een normale manier is om elkaar te behandelen maar slaafs de voorschriften van een fabelfiguur opvolgen om onder eeuwige marteling uit te komen heeft in elk geval niets met moraal te maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:58 schreef du_ke het volgende:
[..]Eerst alle gelovigen uitmaken geestelijk gestoorden en dan beginnen over normaal behandelen...
Oh ja. Zolang je het maar als een literair werk bekijkt is er verder weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar heb je inderdaad geen boekje voor nodig. Maar er is niks mis mee als mensen wel lezen over het NT en OT. Net zoals mensen lezen over de holocaust. Daarmee sta je nog niet achter wat er destijds gebeurd is, allemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |