Van jezelf en je uiterlijk walgen tot het echt een obsessie wordt is niet bepaald een overbodig labeltje. Ingebeelde lelijkheid is zwaar kut en niet iets wat een rationeel persoon zou vinden. Dan is er wel iets mis, hence ingebeeld.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:52 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
heuujj...weer een nieuw labeltje erbij dat mensen opgeplakt krijgen (of zich achter kunnen verschuilen).
Nouja dat klinkt wel erg negatief, wat ongetwijfeld onterecht zal zijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb er eigenlijk geen verstand van. Heb zelf ook enorm lage eigenwaarde, maar dat is niet hetzelfde als BDD.
Waarom? Als ik af moet gaan op de foto in je FoBo, zie je er anders prima uitquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb er eigenlijk geen verstand van. Heb zelf ook enorm lage eigenwaarde, maar dat is niet hetzelfde als BDD.
zal wel een gevalletje krentenbol zijn danquote:Op donderdag 3 februari 2011 08:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waarom? Als ik af moet gaan op de foto in je FoBo, zie je er anders prima uit
Ze zegt toch ook dat ze een lage eigenwaarde heeft op een andere manier en niet door haar uiterlijk?quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waarom? Als ik af moet gaan op de foto in je FoBo, zie je er anders prima uit
Waarom zeg je zoiets? Iedereen is uniek op zijn eigen manier.Ik vind het zonde dat een groep mensen op basis van een bepaald schoonheidsideaal zichzelf onderuit halen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zal wel een gevalletje krentenbol zijn dan.
wat een onzinreactiequote:Op donderdag 3 februari 2011 08:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waarom zeg je zoiets? Iedereen is uniek op zijn eigen manier.Ik vind het zonde dat een groep mensen op basis van een bepaald schoonheidsideaal zichzelf onderuit halen.
Jou post is daarom ongepast.
Kan allemaal. Het is meer een angst en dwang stoornis, met veel paniekaanvallen die over het uiterlijk gaan (vaak huid,haar of neus) en dwangmatige handelingen zoals uren voor de spiegel staan, allerlei middeltjes kopen om het uiterlijk te verbeteren. Michael Jackson schijnt eraan geleden te hebben. Er word als het om uitleg van deze ziekte gaat, iets teveel nadruk gelegd op het 'echte' uiterlijk van de BDD-er. In principe is het dezelfde soort ziekte als smetvrees of hypochondrie. Onrealistische angsten maar wel mogelijke, die het geluk in de weg staan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:43 schreef Maanvis het volgende:
Is BDD ingebeelde lelijkheid of lelijkheid die er is waarmee je zit?
Kan iemand met lepra, geamputeerde benen en een olifantengezicht BDD krijgen?
Vond ik die van jou ook.quote:
je kent het verhaal van de FOK! user krentenbol nietquote:
Maar de angsten moeten wel echt onrealistisch zijn, niet echt? Anders is het geen BDD?quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:06 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Kan allemaal. Het is meer een angst en dwang stoornis, met veel paniekaanvallen die over het uiterlijk gaan (vaak huid,haar of neus) en dwangmatige handelingen zoals uren voor de spiegel staan, allerlei middeltjes kopen om het uiterlijk te verbeteren. Michael Jackson schijnt eraan geleden te hebben. Er word als het om uitleg van deze ziekte gaat, iets teveel nadruk gelegd op het 'echte' uiterlijk van de BDD-er. In principe is het dezelfde soort ziekte als smetvrees of hypochondrie. Onrealistische angsten maar wel mogelijke, die het geluk in de weg staan.
Nee. Ik dacht dat je op haar doelde, sorryquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kent het verhaal van de FOK! user krentenbol niet.
Nou ik bedoelde die zin meer uit de gedachte; wanneer kan angst om het uiterlijk in welk geval dan ook realistisch zijn? Kijk, er zijn zoveel mensen die zichzelf niet mooi vinden (of zijn) maar wel trouwen,kinderen krijgen, hobbys hebben en meer geluk. BDD is een en al tunnelvisie, zien geen mogelijkheden meer door het uiterlijk. Kijk ik vind mijn huidskleur te licht, daar baal ik wel van, dan kijk ik in de spiegel en denk ik; was ik maar bruiner. Ik raak er niet totaal in paniek over en weiger naar buiten te gaan. Wij hebben op 'gezond' niveau probleempjes met ons uiterlijk. Zo kun je dezelfde vergelijkingen maken met smetvrees, dat hebben veel mensen ook wel enigszins in zich, maar niet tot het extreme toe waarbij paniekaanvallen,dwangmatige handelingen en vermijden voorkomt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar de angsten moeten wel echt onrealistisch zijn, niet echt? Anders is het geen BDD?
Ik lees dat 1 in de 100 mensen BDD heeft, maar als ik zie hoeveel vrouwen hun kont bijv. te dik vinden en niet zonder make-up de deur uit gaan, dan denk ik dat veel meer mensen het hebben dan 1 op de 100.
Vermijden, goed punt. Als een vrouw in de spiegel ziet dat haar haar niet mooi zit, doordat het gewaaid heeft oid, dan kan het best zijn dat ze daardoor helemaal niet bij een feestje komt opdagen waar ze verwacht wordt. BDD of niet, waar ligt de grens?quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:20 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Nou ik bedoelde die zin meer uit de gedachte; wanneer kan angst om het uiterlijk in welk geval dan ook realistisch zijn? Kijk, er zijn zoveel mensen die zichzelf niet mooi vinden maar wel trouwen,kinderen krijgen, hobbys hebben en meer geluk. BDD is een en al tunnelvisie, zien geen mogelijkheden meer door het uiterlijk. Kijk ik vind mijn huidskleur te licht, daar baal ik wel van, dan kijk ik in de spiegel en denk ik; was ik maar bruiner. Ik raak er niet totaal in paniek over en weiger naar buiten te gaan. Wij hebben op 'gezond' niveau probleempjes met ons uiterlijk. Zo kun je dezelfde vergelijkingen maken met smetvrees, dat hebben veel mensen ook wel enigszins in zich, maar niet tot het extreme toe waarbij paniekaanvallen,dwangmatige handelingen en vermijden voorkomt.
ik begin me daadwerkelijk af te vragen of je nou bewust zo dom provocerend wil overkomen of dat je gewoon echt een IQ van 40 hebtquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vermijden, goed punt. Als een vrouw in de spiegel ziet dat haar haar niet mooi zit, doordat het gewaaid heeft oid, dan kan het best zijn dat ze daardoor helemaal niet bij een feestje komt opdagen waar ze verwacht wordt. BDD of niet, waar ligt de grens?
Het ligt er tussenin, ik vind dat veel vrouwen ongezond met hun uiterlijk bezig zijn en er door geobsedeerd zijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik begin me daadwerkelijk af te vragen of je nou bewust zo dom provocerend wil overkomen of dat je gewoon echt een IQ van 40 hebt
ik weet niet wat jouw vakgebied is. En nee BDD is niet dat je haar een dagje niet goed zit en BDD is ongeveer 50/50 man vrouw en dus ook niet te verwarren met eetstoornissenquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het ligt er tussenin, ik vind dat veel vrouwen ongezond met hun uiterlijk bezig zijn en er door geobsedeerd zijn. Anyway, beetje meer respect mag wel. Mijn vakgebied zal voor jou ook abracadabra zijn.
Een dagje je haar niet goed wordt al gauw alle dagjes je haar controleren op een obsessieve manier, ieder half uur in de spiegel kijken of het nog wel zit, helemala in paniek als het niet zit, en dan is er toch wel sprake van BDD lijkt me.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:57 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet wat jouw vakgebied is. En nee BDD is niet dat je haar een dagje niet goed zit en BDD is ongeveer 50/50 man vrouw en dus ook niet te verwarren met eetstoornissen
Welnee. Dat is nog vrij gewone onzekerheid.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een dagje je haar niet goed wordt al gauw alle dagjes je haar controleren op een obsessieve manier, ieder half uur in de spiegel kijken of het nog wel zit, helemala in paniek als het niet zit, en dan is er toch wel sprake van BDD lijkt me.
nope, als je er niets van snapt probeer het dan ook niet te pretenderen dat je het wel snaptquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een dagje je haar niet goed wordt al gauw alle dagjes je haar controleren op een obsessieve manier, ieder half uur in de spiegel kijken of het nog wel zit, helemala in paniek als het niet zit, en dan is er toch wel sprake van BDD lijkt me.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zal wel een gevalletje krentenbol zijn dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh het is een user? Ik dacht dat je iets anders bedoelde.![]()
Nee hoor. Zowel uiterlijk als innerlijk. Maar dit topic gaat over BDD, wat een stuk heftiger is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:55 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ze zegt toch ook dat ze een lage eigenwaarde heeft op een andere manier en niet door haar uiterlijk?
live and learnquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:19 schreef Re het volgende:
[..]
nope, als je er niets van snapt probeer het dan ook niet te pretenderen dat je het wel snapt
Ik mag dan wel maanvis heten maar jij bent altijd zo 'n happertjequote:Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Krentenbol....en bedankt.![]()
Altijd zo heerlijk tactisch.
Klopt, ben ik ook.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:41 schreef Maanvis het volgende:
Ik mag dan wel maanvis heten maar jij bent altijd zo 'n happertje
ik zet niet eens foto's in mijn fotoboekquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, ben ik ook.
Krentenbol was dus iemand met lage eigenwaarde, die zich voordeed als iemand anders? Inclusief foto's van een ander? Ik kies wel de meest gunstige foto's voor mijn fobo, maar daar blijft het ook bij.Dat doet iedereen wel, toch?
Nee, bij BDD gaat het erom dat die mensen een vertekend beeld van zichzelf hebben. Daar hoort elke half uurtje in de spiegel kijken niet bij, omdat mensen met BDD het liefst alle spiegels vermijden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je de 'ervaringen' op de site in de OP bekijktquote:Op donderdag 3 februari 2011 15:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nee, bij BDD gaat het erom dat die mensen een vertekend beeld van zichzelf hebben. Daar hoort elke half uurtje in de spiegel kijken niet bij, omdat mensen met BDD het liefst alle spiegels vermijden.
het kan allebei een symptoom zijn, samen met nog tig andere symptomen. Als je buikpijn hebt heb je ook niet gelijk maagkankerquote:Op donderdag 3 februari 2011 15:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je de 'ervaringen' op de site in de OP bekijkt
http://bdd-info.nl/bijdragen-vrouwen-blad3.html
dan zie je juist dat er voruwen zijn die heel vaak in de spiegel kijken en vrouwen die niet in de spiegel durven te kijken.
Maar dat kei mooie meisje haar foto is lichter gemaakt/bewerkt en is van de zijkant genomen. Ofterwijl: denk eerlijk gezegd dat ze er in het echte leven wel iets anders uitziet dan op de foto (als ik eerlijk mag zijn). Dit is niet lullig/gemeen bedoeld. Verder heb je ook gewoon mensen die er normaal uitzien maar die altijd over zichzelf zeggen hoe lelijk ze zichzelf vinden, gewoon om te horen dat ze dat niet zijn --> aandacht dus.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik zet niet eens foto's in mijn fotoboek. krentenbol zette foto's van een ander heel mooi meiske in haar fotoboek. en aangezien jij zei dat je lelijk bent terwijl in je foto boek een kei mooi meiske staat dacht ik oh dan ben je dat vast niet
.
wellicht te offtopic, maar waar komt jou lage zelfbeeld dan door? want aan je persoonlijkheid lijkt het mij neit te liggen als ik je reacties op fok zo lees.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Van jezelf en je uiterlijk walgen tot het echt een obsessie wordt is niet bepaald een overbodig labeltje. Ingebeelde lelijkheid is zwaar kut en niet iets wat een rationeel persoon zou vinden. Dan is er wel iets mis, hence ingebeeld.
Als iemand er zo overtuigd van is dat hij/zij lelijk is, leer er dan gewoon mee leven, maar ga niet zielig lopen doen met ''ik vind mezelf lelijk dus ik heb BDD'', daar schiet je namelijk nergens mee op. Ik vind het dus niet zo raar dat mensen het niet serieus nemen. Er zijn zoveel lelijke mensen en die accepteren wel gewoon dat ze lelijk zijn en die leven gewoon hun leven.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik iemand heb leren kennen die het heeft. Hij heeft ook in een inrichting gezeten ervoor. (Dat en omdat ik altijd over 1 of andere psychologische onderwerp wil discussieren).
Wat mij opvalt bij dit stoornis, is hoe weinig begrip mensen ervoor hebben. Zelfs zijn eigen moeder kan het niet in zich brengen om voorzichtig mee om te gaan. Ook als hij nieuwe mensen ontmoet, en die mensen krijgen te horen over zijn BDD, nemen mensen hem niet serieus en gaan iets doen of zeggen dat hem onzeker kan maken. Hij is niet eens lelijk, gewoon een goede gezicht en een leuke lach enzo, maar mensen gaan express een opmerking maken over iets aan zijn uiterlijk.
Dat is zoiezo iets wat ik niet snap. Waarom kunnen mensen zoiets niet serieus nemen? Het is niet eens zo moeilijk. Gewoon geen opmerking maken over zijn uiterlijk. Ga niet expres iemand naar beneden halen omdat je het kan of omdat die persoon jou irriteert. Als iemand je irriteert, ga er niet mee om. Of zeg dat je aan zijn of haar gedrag stoort, maar ga niet expres lomp doen omdat je denkt dat je grappig of origineel bent.
Inderdaad. Het is jammer dat strawberry niet op negers valt, anders had ik gewoon haar naam erbij gezet in die "welke fokster wil je daten topic". Zo'n begripvolle meisje kom je zelden tegen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
wellicht te offtopic, maar waar komt jou lage zelfbeeld dan door? want aan je persoonlijkheid lijkt het mij neit te liggen als ik je reacties op fok zo lees.
Ja, maar dat is het dus, waarom? Vooral jij, jij bent 29 of zoiets, toch? Dat stoer doen telt niet eens meer op mijn leeftijd, dus ik zou verwachten dat jij allang over die periode heen bent gegroeit.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:49 schreef Maanvis het volgende:
het is lastig om zon stoornis serieus te nemen, vooral als een man het heeft. als man word je geacht normaal en stoer te doen.
Vraag het aan de meiden waarmee ik omga zou ik zeggenquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:55 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het dus, waarom? Vooral jij, jij bent 29 of zoiets, toch? Dat stoer doen telt niet eens meer op mijn leeftijd, dus ik zou verwachten dat jij allang over die periode heen bent gegroeit.
Jij dan? Jij kon niet accepteren dat jij een stalker was, toch? Jij kon niet accepteren dat dat Turkse meisje niks van jou wilde weten, toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Als iemand er zo overtuigd van is dat hij/zij lelijk is, leer er dan gewoon mee leven, maar ga niet zielig lopen doen met ''ik vind mezelf lelijk dus ik heb BDD'', daar schiet je namelijk nergens mee op. Ik vind het dus niet zo raar dat mensen het niet serieus nemen. Er zijn zoveel lelijke mensen en die accepteren wel gewoon dat ze lelijk zijn en die leven gewoon hun leven.
Ik ben geen stalkerquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jij dan? Jij kon niet accepteren dat jij een stalker was, toch? Jij kon niet accepteren dat dat Turkse meisje niks van jou wilde weten, toch?
Had je het niet veel prettiger gevonden als mensen iets meer rekening met jou zou hebben gehad? Ook IRL? Want ik heb het idee dat mensen jou IRL ook niet rekening mee houdt. Je niet serieus neemt enzo. Terwijl het op zich niet eens zo moeilijk is. Je had waarschijnlijk veel beter met je gevoelens voor dat meisje om kunnen gaan als je mensen had die wel rekening met je ging houden, toch? Bovendien kost het niet zoveel energie om rekening met iemand te houden.
ik kan er juist niet mee omgaan omdat er in mijn omgeving op een ontzettend krachtige en positieve manier omgegaan werd met bepaalde ziektesquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:33 schreef JohnSpek het volgende:
Ziektes waar iedereen enigszins ook mee te maken hebben worden jammer genoeg, in mijn mening, nooit echt serieus genomen.
Depressies: "Ik voel me ook wel is kut, grow some balls"
ADHD: "Ik ben ook wel een druk hoor..."
BDD: "Ik vind mezelf ook wel eens lelijk.."
Faalangst: "Ik ben ook wel eens nerveus geweest..gewoon doen"
Bijvoorbeeld de ziekte asperger kunnen mensen dan wel weer zien als een "ziekte" omdat het zover van afstaat.
Nog nooit, naar mijn weten, een man tegengekomen die de ziekte BDD heeft, maarja het is ook niet iets waar je mee te koop loopt.
Tja, was iedereen maar zo tactvol als jij.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Dat is zoiezo iets wat ik niet snap. Waarom kunnen mensen zoiets niet serieus nemen? Het is niet eens zo moeilijk. Gewoon geen opmerking maken over zijn uiterlijk. Ga niet expres iemand naar beneden halen omdat je het kan of omdat die persoon jou irriteert. Als iemand je irriteert, ga er niet mee om. Of zeg dat je aan zijn of haar gedrag stoort, maar ga niet expres lomp doen omdat je denkt dat je grappig of origineel bent.
Het gaat er om of de mate van lelijkheid zeg maar in verhouding staat tot hoe je je er onder voelt. Stel je hebt bijvoorbeeld een grote, scheve neus. Dan mag je daar best van balen, of onzeker over zijn als je een date hebt, of overwegen hem te laten fiksen met plastische chirurgie en daar bijvoorbeeld voor over hebben je auto te verkopen. Maar als je je er zo slecht over voelt dat je je niet in staat voelt een baan te hebben of boodschappen te doen, of je gaat jezelf in je gezicht slaan met een hamer zodat het ziekenhuis wel wat moet doen, of andere leipe acties, dan is het een stoornis. Als iemand misvormd is (bijv. door ernstige brandwonden) en diegene lijdt daar zo onder dat ie zn huis niet uitkomt, dan zou je dat eerder als depressie of sociale angst zien omdat mensen ook werkelijk schrikken van zo'n uiterlijk of het eng vinden. Dat is met een grote neus niet zo.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:31 schreef Countess het volgende:
Wat wat mij betreft nog steeds een discussiepunt blijft: als je echt lelijk bent, waarom zou het dan BDD zijn als je je voor je uiterlijk schaamt?
Was dat sarcasme? Kijk, ik doe dagelijks ook heel veel lompe dingen. Maar ik ga niet expres focussen op een onzekerheid/soft spot van iemand. Als iemand mij vertelt of ik erachter komt dat hij of zij kwetsbaar is voor een bepaald iets, ga ik geen misbruik van maken. Meeste mensen doen zo, maar nog steeds veel mensen die slim genoeg zijn om beter te weten die toch geen rekening daarmee houdt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:31 schreef Countess het volgende:
[..]
Tja, was iedereen maar zo tactvol als jij.
Wat wat mij betreft nog steeds een discussiepunt blijft: als je echt lelijk bent, waarom zou het dan BDD zijn als je je voor je uiterlijk schaamt?
In plaats van te stellen dat jij het toch zo veel beter aanpakt dan De Meeste Mensen, zou je ook kunnen onderkennen dat dát kennelijk het normale gedrag is (want De Meeste Mensen vertonen dat gedrag), en misschien proberen te achterhalen wat daar dan achter zit. Want hoe vreemd het jou ook mag voorkomen, en hoe eens we het ook kunnen worden dat er veel 'beter' gedrag mogelijk is: het blijft zo dat De Meeste Mensen dát gedrag vertonen, kennelijk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Was dat sarcasme? Kijk, ik doe dagelijks ook heel veel lompe dingen. Maar ik ga niet expres focussen op een onzekerheid/soft spot van iemand. Als iemand mij vertelt of ik erachter komt dat hij of zij kwetsbaar is voor een bepaald iets, ga ik geen misbruik van maken. Meeste mensen doen zo, maar nog steeds veel mensen die slim genoeg zijn om beter te weten die toch geen rekening daarmee houdt.
Nee, het was niet sarcastisch bedoeld. Ik heb je stijl van posten in andere topics in mijn achterhoofd en ik vind dat je onderwerpen over het algemeen van veel kanten beschouwt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Was dat sarcasme? Kijk, ik doe dagelijks ook heel veel lompe dingen. Maar ik ga niet expres focussen op een onzekerheid/soft spot van iemand. Als iemand mij vertelt of ik erachter komt dat hij of zij kwetsbaar is voor een bepaald iets, ga ik geen misbruik van maken. Meeste mensen doen zo, maar nog steeds veel mensen die slim genoeg zijn om beter te weten die toch geen rekening daarmee houdt.
En om je vraag te beantwoorden: Iemand met BDD kan er niet mee leven. Iemand die gewoon lelijk is, maar dat verder accepteert en een manier vind om ermee te leven heeft geen BDD.
Laag IQ/EQ? Ik weet het eigenlijk niet, wat denk jij dat het is? Ben wel benieuwd hoe andere mensen daarover denken?quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:17 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
In plaats van te stellen dat jij het toch zo veel beter aanpakt dan De Meeste Mensen, zou je ook kunnen onderkennen dat dát kennelijk het normale gedrag is (want De Meeste Mensen vertonen dat gedrag), en misschien proberen te achterhalen wat daar dan achter zit. Want hoe vreemd het jou ook mag voorkomen, en hoe eens we het ook kunnen worden dat er veel 'beter' gedrag mogelijk is: het blijft zo dat De Meeste Mensen dát gedrag vertonen, kennelijk.
Als die mensen er mee konden leven, was het geen stoornis natuurlijk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Als iemand er zo overtuigd van is dat hij/zij lelijk is, leer er dan gewoon mee leven, maar ga niet zielig lopen doen met ''ik vind mezelf lelijk dus ik heb BDD'', daar schiet je namelijk nergens mee op. Ik vind het dus niet zo raar dat mensen het niet serieus nemen. Er zijn zoveel lelijke mensen en die accepteren wel gewoon dat ze lelijk zijn en die leven gewoon hun leven.
Oh, sorry dat ik in verdediging ging.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:33 schreef Countess het volgende:
[..]
Nee, het was niet sarcastisch bedoeld. Ik heb je stijl van posten in andere topics in mijn achterhoofd en ik vind dat je onderwerpen over het algemeen van veel kanten beschouwd.
Dit topic gaat niet over mij.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
wellicht te offtopic, maar waar komt jou lage zelfbeeld dan door? want aan je persoonlijkheid lijkt het mij neit te liggen als ik je reacties op fok zo lees.
Ik heb wel meerdere foto's in mijn fobo gehad, alleen heb jij die nooit gezien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:20 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar dat kei mooie meisje haar foto is lichter gemaakt/bewerkt en is van de zijkant genomen. Ofterwijl: denk eerlijk gezegd dat ze er in het echte leven wel iets anders uitziet dan op de foto (als ik eerlijk mag zijn). Dit is niet lullig/gemeen bedoeld. Verder heb je ook gewoon mensen die er normaal uitzien maar die altijd over zichzelf zeggen hoe lelijk ze zichzelf vinden, gewoon om te horen dat ze dat niet zijn --> aandacht dus.
Mijn vraag is nu echter... Waarom? Wat is de reden waarom je geen zelfvertrouwen heb?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over mij.
[..]
Ik heb wel meerdere foto's in mijn fobo gehad, alleen heb jij die nooit gezien.En het gaat me niet om aandacht, ik wil het er eigenlijk niet over hebben. It is what it is en zeker geen BDD, gewoon onzekerheid en low self esteem.
Als ik BDD had kwam ik niet meer buiten denk ik. Lijkt me zwaar kut, om zo geobsedeerd te zijn.
Kan je via PM vragen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn vraag is nu echter... Waarom? Wat is de reden waarom je geen zelfvertrouwen heb?
Nee, ik denk dat het een toevoeging aan dit topic kan zijnquote:
Dat gaat niemand wat aan en ik heb geen behoefte aan een eigen topic. Het is gewoon zo.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn vraag is nu echter... Waarom? Wat is de reden waarom je geen zelfvertrouwen heb?
Okquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat gaat niemand wat aan en ik heb geen behoefte aan een eigen topic. Het is gewoon zo.
Ben je wel en in beide gevallen gaat het om een obsessie. De stalker heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) liefde en iemand met BDD heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) lelijkheid. Tot zo ver de overeenkomst.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:13 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik ben geen stalker, maar dat is offtopic, en ik zie de overeenkomst tussen BDD en mijn situatie niet echt.
Is niet ingebeeld, ik ken haar, maar ontopic.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ben je wel en in beide gevallen gaat het om een obsessie. De stalker heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) liefde en iemand met BDD heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) lelijkheid. Tot zo ver de overeenkomst.
Dat is dus het stomste wat je kan zeggen. Ook nog eens iemands verdriet ontkennen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee dit is BDD niet.Mensen met BDD kunnen mooi of lelijk zijn.quote:BDD is dus dat een persoon zichzelf INBEELD dat die lelijk is? Maar wat nou als die persoon daadwerkelijk lelijk is? En helemaal geobsedeerd is met het uiterlijk, niet naar buiten durft vanwege uiterlijk/hele leven beperkt door uiterlijk maar de persoon in kwestie is dus wel écht lelijk. Dan is het toch ook niet meer ''ingebeeld'' aangezien het de waarheid is? Is het dan nog wel BDD of niet? Of heet het dan ineens weer onzekerheid.
Wat vinden de experts, valt dit onder BDD of niet?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik bedenk me net dat ik wel iemand ken met mogelijk BDD en anorexia. Als haar haar een dag niet goed zit, is dat echt een wereldramp. Zonder make-up durft ze nooit de deur uit en ze is echt geobsedeerd door alles wat met haar uiterlijk te maken heeft. De hele dag is ze daar mee bezig.
Terwijl ze is behoorlijk mooi, zeker voor haar leeftijd (in de 30). En toch is ze nooit tevreden, pas als ze perfect is. Een onmogelijk streven natuurlijk, erg irreël. Eigenlijk is het moeilijk begrip voor te hebben dat een mooi iemand zo obsessief met haar uiterlijk bezig is en nog niet tevreden kan zijn. Ze heeft vanalles laten doen: hairextensions, nepnagels, botox, 5 keer in de week sporten, tanden bleken en van die kronen of wat zijn het erop. Al haar geld gaat op aan dat soort dingen.
Uiterlijke verzorging is goed, maar als het een obsessie wordt heb je jezelf en je omgeving daarmee.
Maar niet meer dan dat in mijn ogen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:58 schreef rosepetals het volgende:
Hierboven klinkt in ieder geval verdacht.
Dat zou betekenen dat De Meeste Mensen een laag IQ/EQ hebben - begint al meteen naar een waarde-oordeel te rieken, eigenlijk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Laag IQ/EQ? Ik weet het eigenlijk niet, wat denk jij dat het is? Ben wel benieuwd hoe andere mensen daarover denken?
Wel ingebeeld, want als je van haar hield dan deed je niet zo.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 03:29 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Is niet ingebeeld, ik ken haar, maar ontopic.
Nee, ik zette het niet voor niets tussen haakjes. Het hoeft niet per sé ingebeeld te zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 03:29 schreef iwannabehigh het volgende:
BDD is dus dat een persoon zichzelf INBEELD dat die lelijk is? Maar wat nou als die persoon daadwerkelijk lelijk is? En helemaal geobsedeerd is met het uiterlijk, niet naar buiten durft vanwege uiterlijk/hele leven beperkt door uiterlijk maar de persoon in kwestie is dus wel écht lelijk. Dan is het toch ook niet meer ''ingebeeld'' aangezien het de waarheid is? Is het dan nog wel BDD of niet? Of heet het dan ineens weer onzekerheid.
Of arrogantie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:08 schreef Maanvis het volgende:
Hoe heet het omgekeerde van BDD eigenlijk? Ingebeelde mooiheid?
Is dat gewoon narcisme?
Ik weet trouwens wel zeker dat ze een eetstoornis heeft gehad. En ze lijkt in dat patroon weer een beetje terug te vallen. BDD weet ik niet, maar gezond is het niet hoe zij daar mee bezig is. Ze kan nergens meer van genieten en heeft bijna elke dag huilbuien. Als iemand wat zegt wat ook maar enigszins relateert aan haar uiterlijk, dan raakt ze overstuur.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat vinden de experts, valt dit onder BDD of niet?
Zou ook kunnen.quote:
Nee hoor, ik kan me wel voorstellen dat je mijn eerste zin als `sarcastisch´ zag.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oh, sorry dat ik in verdediging ging.
Narcisme is ook niet altijd een vorm van zelfliefde. Er zijn narcisten die voortdurend op zoek zijn naar de bevestiging van anderen, dus niet zo zeker zijn van zichzelf.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:08 schreef Maanvis het volgende:
Hoe heet het omgekeerde van BDD eigenlijk? Ingebeelde mooiheid?
Is dat gewoon narcisme?
De narcistische paradox.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:53 schreef Countess het volgende:
[..]
Narcisme is ook niet altijd een vorm van zelfliefde. Er zijn narcisten die voortdurend op zoek zijn naar de bevestiging van anderen, dus niet zo zeker zijn van zichzelf.
Ik ben wel met je eens, als je het zo zegt. Dat van "Fall in, soldier" is inderdaad waar. Maar ja, het jammer ervan is dat sommige (veel) mensen gewoon niet gemaakt zijn voor de soldier mentaliteit. Het gaat dan juist averrecht werken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een jongen die voor de eerst naar de sportschool gaat trainen. In het begin gaat hij 40 kilo bank drukken. Dan gaan de sterkere jongens hem uitlachen. Bij de meeste zien ze het alleen als een reden om harder te trainen totdat ze meer kunnen opdrukken. Maar er zijn dan bepaalde types die meteen naar huis gaan en nooit meer de sportschool binnen gaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat De Meeste Mensen een laag IQ/EQ hebben - begint al meteen naar een waarde-oordeel te rieken, eigenlijk.
Volgens mij heeft het meer te maken met de norm in de groep. Gemiddeld, over een groep heen, heeft iedereen wel een gevoel bij wat De Norm zou moeten zijn, en we willen eigenlijk onbewust dat iedereen ongeveer die norm 'haalt'. Ben je anders, dan doe je moeilijk, dus word je aangespoord om je te conformeren aan die norm ("komop, je bent niet lelijk, neem het maar van mij aan, niets mis met jou" oftewel: Fall in, soldier!).
Dit is, in mijn beleving, wat sociaal gedrag werkelijk inhoudt: conformeren aan de groep, en iedereen die erbuiten valt aansporen 'normaal' te doen. Dit terwijl de uitdrukking 'sociaal gedrag' altijd wordt gebruikt met de connotatie van 'begrip voor alle mensen', wat dus eigenlijk totale bullshit is, in mijn beleving.
Ik denk dat dit ook vanuit evolutionair oogpunt klopt: de soort heeft meer slagingskans (het individu meer overlevingskans) als de groep bij elkaar blijft.
Dit is wat er bij mij gebeurde toen ik 18 was of zo, ik stopte toen inderdaad direct. En nu op mijn 26ste weer begonnen en ik werd opnieuw uitgelachen toen ze me voor het eerst zagen. Alleen interesseert het me niks meer en ga gewoon door. Ik heb namelijk al geaccepteerd dat ik een kut leven leid en kijk al uit naar de volgende onaangename verrassingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben wel met je eens, als je het zo zegt. Dat van "Fall in, soldier" is inderdaad waar. Maar ja, het jammer ervan is dat sommige (veel) mensen gewoon niet gemaakt zijn voor de soldier mentaliteit. Het gaat dan juist averrecht werken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een jongen die voor de eerst naar de sportschool gaat trainen. In het begin gaat hij 40 kilo bank drukken. Dan gaan de sterkere jongens hem uitlachen. Bij de meeste zien ze het alleen als een reden om harder te trainen totdat ze meer kunnen opdrukken. Maar er zijn dan bepaalde types die meteen naar huis gaan en nooit meer de sportschool binnen gaat.
Ik pak diegene ook nog wel terug die zo achterlijk begon te lachen. Hij weet nog niet hoe ziek ik ben en dat ik tot alles in staat ben (heb weinig te verliezen)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Helemaal met zoiets als een sportschool is het zo dat iedereen ergens moet beginnen. Elke nieuweling zal minder gespierd of afgetraind zijn dan sommigen die daar rondlopen.
Zoals je zegt: bij de meesten werkt het om ze zo harder te laten werken, onder druk van de groep. Dit is ook een sterk fundament van de militaire wereld natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben wel met je eens, als je het zo zegt. Dat van "Fall in, soldier" is inderdaad waar. Maar ja, het jammer ervan is dat sommige (veel) mensen gewoon niet gemaakt zijn voor de soldier mentaliteit. Het gaat dan juist averrecht werken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een jongen die voor de eerst naar de sportschool gaat trainen. In het begin gaat hij 40 kilo bank drukken. Dan gaan de sterkere jongens hem uitlachen. Bij de meeste zien ze het alleen als een reden om harder te trainen totdat ze meer kunnen opdrukken. Maar er zijn dan bepaalde types die meteen naar huis gaan en nooit meer de sportschool binnen gaat.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:41 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik pak diegene ook nog wel terug die zo achterlijk begon te lachen. Hij weet nog niet hoe ziek ik ben en dat ik tot alles in staat ben (heb weinig te verliezen)
Niet dat het me boeide dat die mij uitlachte maar hij mag er gewoon niet zomaar mee wegkomen.
Vroeger voelde me ik gekwetst met dit soort opmerkingen. Nu laat ik liever diegene zelf lijden en het liefst nog een stuk erger. Ik weet al dat ik misschien heel lelijk ben maar ik laat me niet meer uit het veld slaan als iemand over mijn uiterlijk begint.
Waarom breng je het op als het niemand wat aan gaat? Begin er dan ook niet over.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat gaat niemand wat aan en ik heb geen behoefte aan een eigen topic. Het is gewoon zo.
Heb je mijn eerste post überhaupt gelezen?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:55 schreef TX het volgende:
[..]
Waarom breng je het op als het niemand wat aan gaat? Begin er dan ook niet over.
In Afrika hebben ze andere dingen waar ze zich mee bezig houden.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:01 schreef iwannabehigh het volgende:
In Afrika hebben ze ook geen BDD of anorexia, het zijn gewoon overbodige luxeziektes. Mensen zeiken te veel hier, wees blij met hoe je eruit ziet en dat je gewoon een gezond lichaam hebt.
Slotje.
Dat bedoel ik, het zijn dus luxeziektesquote:Op maandag 7 februari 2011 01:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze andere dingen waar ze zich mee bezig houden.
Dit is het meest typerende voorbeeld van een gebrek aan inlevingsvermogen in psychische ziektebeelden dat ik ooit gehoord en gelezen heb. Zelfs als iets een luxe ziekte is, in de zin van alleen voorkomend in landen waar de druk op uiterlijk een grote rol speelt omdat het kan en omdat er geen sprake is van overleven zoals in arme landen, dan nog is het kortzichtig en dom. Want ook die ziektes bestaan en hebben hun eigen historie van ontstaan zoals ook kanker een ziekte is die in rijke landen meer voorkomt.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:01 schreef iwannabehigh het volgende:
In Afrika hebben ze ook geen BDD of anorexia, het zijn gewoon overbodige luxeziektes. Mensen zeiken te veel hier, wees blij met hoe je eruit ziet en dat je gewoon een gezond lichaam hebt.
Slotje.
Nee, ik kan mij wel inleven in die ziektes, maar ik kan niet begrijpen waarom mensen hier zo ver in gaan. In mijn ogen is dat een soort aandacht zoeken. Ik vind dat je moet kijken naar wat je WEL hebt. Wees blij dat je een gezond lichaam hebt, in een mooi land woont waarbij alles eigenlijk vanzelfsprekend is als je kijkt naar al die andere arme landen.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:15 schreef Kariboe het volgende:
[..]
Dit is het meest typerende voorbeeld van een gebrek aan inlevingsvermogen in psychische ziektebeelden dat ik ooit gehoord en gelezen heb. Zelfs als iets een luxe ziekte is, in de zin van alleen voorkomend in landen waar de druk op uiterlijk een grote rol speelt omdat het kan en omdat er geen sprake is van overleven zoals in arme landen, dan nog is het kortzichtig en dom. Want ook die ziektes bestaan en hebben hun eigen historie van ontstaan zoals ook kanker een ziekte is die in rijke landen meer voorkomt.
Ik kan niets anders concluderen dat deze manier van redeneren en niet in staat zijn tot inzichtelijk denken en empathisch besef ook gevolg zijn van te veel verwendheid in een rijk westers bestaan.
Om maar even een koekje van eigen deeg te serveren.
Jij bent ook extreem onzeker en heb ook veel issues, of niet iwannabehigh?quote:Op maandag 7 februari 2011 01:27 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee, ik kan mij wel inleven in die ziektes, maar ik kan niet begrijpen waarom mensen hier zo ver in gaan. In mijn ogen is dat een soort aandacht zoeken. Ik vind dat je moet kijken naar wat je WEL hebt. Wees blij dat je een gezond lichaam hebt, in een mooi land woont waarbij alles eigenlijk vanzelfsprekend is als je kijkt naar al die andere arme landen.
Vind niet dat je hoort te zeuren omdat je lelijk of dik bent of wat dan ook. Lelijke of dikke mensen worden niet achtergesteld of anders behandeld - je wordt achtergesteld door je gedrag, niet door je uiterlijk.
Vergelijk kanker A.U.B. niet met zulke ''ziektes''. Kanker is veel erger. Bah, wat een vergelijking.
Ik vind dat als je niet goed in je vel zit, en hele rare gedachtes hebt betreft zelfmoord e.d. dat je dringend hulp moet zoeken ipv alles achter een ziekte en je verleden te schuiven. Er zit een meisje in mijn klas die vroeger (ernstig) is gepest, omdat zij een lui oog heeft, scheel kijkt, gele tanden heeft, 2 tanden mist, dun haar heeft, scheef loopt vanwege operaties aan haar knie (ofterwijl: ECHT geen beauty!!) en daar gaat het nu helemaal prima mee. Ik heb zelf soms ook een verrotte jeugd gehad, waar ik nu (af en toe) nog mee zit, dat ik eraan terug denk en me rot voel, maar ik ga ook niet zielig lopen doen met zelfmoord of andere ziektes. Ik probeer het op te lossen en het een plekje te geven.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:24 schreef Kariboe het volgende:
En zoals gezegd, maar kennelijk niet erg goed gelezen of begrepen. Het gaat niet om dat uiterlijk, dat is slechts de uitingswijze van het lage zelfbeeld. Het BDD ziektebeeld is vele malen breder dan waar het door onwetenheid in wordt verkleind. Ik zou zeggen, lees je wat beter in voordat je zulke oordelen velt over mensen die soms op de rand van zelfmoord staan omdat ze het niet meer kunnen verdragen dat ze leven. Natuurlijk is dat niet omdat die neus scheef staat. Dat is omdat ze zich extreem minderwaardig voelen om allerlei dieperliggende oorzaken zoals pesterij, misbruik en andere ernstige zaken die hun sporen hebben nagelaten
Extreem onzeker? Dat heb ik nergens neer gezet, waar baseer je dat op? Issues? Misschien wel, maar die probeer ik iig op te lossenquote:Op maandag 7 februari 2011 01:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jij bent ook extreem onzeker en heb ook veel issues, of niet iwannabehigh?
Je hebt dat vaker gezegd. Je bent onzeker over je uiterlijk en andere dingen. Behalve dat, er is dat ene meisje dat je hebt gestalkt maar niet wil toegeven dat je stalkt.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:43 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Extreem onzeker? Dat heb ik nergens neer gezet, waar baseer je dat op? Issues? Misschien wel, maar die probeer ik iig op te lossen
Nee, ik ben soms onzeker, maar dat is iedereen wel eens. Je moet trouwens eens ophouden met mensen te beoordelen op basis van een paar topics en reacties, om die uitspraken die jij keer op keer doet zou je iemand toch echt moeten kennen en ik vind het niet leuk dat het ''stalken'' keer op keer weer wordt gebruikt.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt dat vaker gezegd. Je bent onzeker over je uiterlijk en andere dingen. Behalve dat, er is dat ene meisje dat je hebt gestalkt maar niet wil toegeven dat je stalkt.
Vooral je bovenste reactie toont aan dat je helemaal geen inlevingsvermogen hebt en dat je niet weet waarover je praat.
Heb jij BDD dan?quote:Op maandag 7 februari 2011 01:47 schreef Kariboe het volgende:
Hulp zoeken impliceert toch een ziektebeeld.
En dus zoeken we ook hulp.
Dat mensen die echt defecten hebben zoals omschreven of bijvoorbeeld brandwonden en toch gewoon onbevangen door het leven gaan tekent nou juist de afwijkende psyche van mensen die dat niet kunnen en er minder gehavend bij lopen. Het is een psychisch ziektebeeld en dat kan alleen langs de weg van veranderen via therapie en soms medicatie. Zo leren mensen zichzelf weer als mens te zien dat ze wel waardevol zijn, no matter what.
...Lees eens terug naar wat hij zegt.quote:
Lees je eigen topic eens door. Je hebt gestalkt. Maar zie je? Je vindt het kut dat ik je stalker noemt en geen medeleven met je toont. Tegelijkertijd toon jij geen medeleven met andere mensen.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:47 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee, ik ben soms onzeker, maar dat is iedereen wel eens. Je moet trouwens eens ophouden met mensen te beoordelen op basis van een paar topics en reacties, om die uitspraken die jij keer op keer doet zou je iemand toch echt moeten kennen en ik vind het niet leuk dat het ''stalken'' keer op keer weer wordt gebruikt.
Oke heb je gelijk in, ik zeg niet dat ik er geen respect voor heb, maar ik begrijp zulke ziektes gewoon niet. Je weet dat je die ''ziekte'' hebt, dat het superfout is om jezelf naar beneden te halen en toch blijf je doorgaan met zo raar denken, zelfde met anorexia: je weet dat je ziek bent/TE dun bent - toch blijf je doorgaan met afvallen. Dat komt bij de meeste mensen over als aandachtzoeken denk ik. En tja, het is gewoon een luxeziekte. Ik denk trouwens dat als jij als persoon heel veel nare dingen hebt meegemaakt in je leven je juist niet zulke ''ziektes'' krijgt aangezien je meestal hard/sterk wordt door (vervelende) dingen die je meemaakt in je leven. Gaat BDD wel over, of blijf je je leven lang met onzekerheid zitten?quote:Op maandag 7 februari 2011 01:54 schreef Kariboe het volgende:
Nouhou Iwannabehigh . . . .
Dat kunnen wij dan ook zeggen over jouw snelle en heftige oordeel over mensen met BDD. Ik ben al aandachtvrager en zeikerd genoemd en ben hier pas 1 dag en in maar 1 topic . . .![]()
Zie je?
Nuanceren is zo gek nog niet en dat bedoel ik aardig by the way want ik ben niet uit op narigheid maar verbreding van kennis bij mensen
Stel jezelf hetzelfde vraag. Je WEET dat je geen contact meer moet nemen met dat Turkse meisje, maar toch doe je dat. Toch kijk je telkens op haar facebook of hyves, toch bel je haar op, enzovoorts. Je kan het niet helpen. Ook een luxe ziekte. In Afrika weten ze meteen dat als een meisje nee zegt, ze gewoon een andere moeten zoeken.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:07 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Oke heb je gelijk in, ik zeg niet dat ik er geen respect voor heb, maar ik begrijp zulke ziektes gewoon niet. Je weet dat je die ''ziekte'' hebt, dat het superfout is om jezelf naar beneden te halen en toch blijf je doorgaan met zo raar denken, zelfde met anorexia: je weet dat je ziek bent/TE dun bent - toch blijf je doorgaan met afvallen. Dat komt bij de meeste mensen over als aandachtzoeken denk ik. En tja, het is gewoon een luxeziekte. Ik denk trouwens dat als jij als persoon heel veel nare dingen hebt meegemaakt in je leven je juist niet zulke ''ziektes'' krijgt aangezien je meestal hard/sterk wordt door (vervelende) dingen die je meemaakt in je leven. Gaat BDD wel over, of blijf je je leven lang met onzekerheid zitten?
Je wilt dat het stopt maar je kan niet stoppen, ik begrijp het nu meer.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Stel jezelf hetzelfde vraag. Je WEET dat je geen contact meer moet nemen met dat Turkse meisje, maar toch doe je dat. Toch kijk je telkens op haar facebook of hyves, toch bel je haar op, enzovoorts. Je kan het niet helpen. Ook een luxe ziekte. In Afrika weten ze meteen dat als een meisje nee zegt, ze gewoon een andere moeten zoeken.
En zoiezo, het is bullshit dat de hele slechte dingen die je meemaakt, je sterker maakt. Juist andersom.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar dit is te ongenuanceerd. Misschien als er "eerder andersom" stond. Een ziekte overwinnen kan je namelijk wel degelijk sterker maken.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En zoiezo, het is bullshit dat de hele slechte dingen die je meemaakt, je sterker maakt. Juist andersom.
In Afrika heerst een heel andere cultuur en levensomstandigheden. Je kan het niet met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:01 schreef iwannabehigh het volgende:
Slotje.
Dat is inderdaad de reden dat een vergelijking met Afrika nergens op slaat. Heel andere cultuur.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:15 schreef Kariboe het volgende:
[..]
Dit is het meest typerende voorbeeld van een gebrek aan inlevingsvermogen in psychische ziektebeelden dat ik ooit gehoord en gelezen heb. Zelfs als iets een luxe ziekte is, in de zin van alleen voorkomend in landen waar de druk op uiterlijk een grote rol speelt omdat het kan en omdat er geen sprake is van overleven zoals in arme landen, dan nog is het kortzichtig en dom. Want ook die ziektes bestaan en hebben hun eigen historie van ontstaan zoals ook kanker een ziekte is die in rijke landen meer voorkomt.
Ik kan niets anders concluderen dat deze manier van redeneren en niet in staat zijn tot inzichtelijk denken en empathisch besef ook gevolg zijn van te veel verwendheid in een rijk westers bestaan.
Om maar even een koekje van eigen deeg te serveren.
Ik denk dat je het begint te snappen.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:22 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je wilt dat het stopt maar je kan niet stoppen, ik begrijp het nu meer.
Ik denk dat het ook ligt aan wat voor persoon je zelf bent, kut situaties kunnen je maken maar ze kunnen je ook breken.
Aangezien ze het hier alles behalve eens waren....gok ik van nietquote:Op maandag 7 februari 2011 17:34 schreef Countess het volgende:
Is Kariboe geen Iwannabehigh of kennen jullie elkaar?
Ik zie dubbel, verwarrend die usericon
Haha nee niet om te sarren maar ik vond die icoon leuk. En zelf weet ik niet waar ik zulke kleine plaatjes kan halen dus ik dacht ik pak die van jou. Vind je dat erg dan?quote:Op maandag 7 februari 2011 20:30 schreef Kariboe het volgende:
Nee hoor, maar om voor mij ook niet duidelijke reden heeft Iwannabehigh vannacht mijn icoon overgenomen, tijdens het sparren. Misschien om te sarren :-))
Maar we zijn niet dezelfde nee en idd ook niet erg op dezelfde voet aanvankelijk qua denken over BDD, al is dat ondertussen dus genuanceerd :-)
Nee hoorquote:Op maandag 7 februari 2011 20:38 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Haha nee niet om te sarren maar ik vond die icoon leuk. En zelf weet ik niet waar ik zulke kleine plaatjes kan halen dus ik dacht ik pak die van jou. Vind je dat erg dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |