abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:02:28 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92255585
Zo, er zijn best wel veel mensen met dit probleem hier op fok. Weet er hier iemand veel erover? Of heeft iemand veel ervaring mee? Voor de mensen die het hebben of hebben gehad weten jullie wat de exacte aanleiding ervoor was geweest? Werd je vroeger veel gepest of had je slechte ouders? Trouwens, een website voor mensen die er niks over weten:

http://bdd-info.nl/

[ Bericht 3% gewijzigd door Re op 03-02-2011 00:11:31 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_92257913
Ik heb er eigenlijk geen verstand van. Heb zelf ook enorm lage eigenwaarde, maar dat is niet hetzelfde als BDD.

[ Bericht 30% gewijzigd door Re op 03-02-2011 00:54:08 ]
pi_92257981
heuujj...weer een nieuw labeltje erbij dat mensen opgeplakt krijgen (of zich achter kunnen verschuilen).
pi_92258028
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:52 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
heuujj...weer een nieuw labeltje erbij dat mensen opgeplakt krijgen (of zich achter kunnen verschuilen).
Van jezelf en je uiterlijk walgen tot het echt een obsessie wordt is niet bepaald een overbodig labeltje. Ingebeelde lelijkheid is zwaar kut en niet iets wat een rationeel persoon zou vinden. Dan is er wel iets mis, hence ingebeeld.
pi_92258105
Zag er ooit een heftge docu over.
Niet alleen over mensen die zichzelf gewoon anders, lelijker, zagen dan ze in werkelijkheid waren. Maar ook over mensen die een bepaald lichaamsdeel als niet van hunzelf zagen. Heftig dat zo iemand dan bijv zijn been wil laten amputeren enzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:21:05 #6
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92261341
Ja daar weet ik veel over. Wil je iets weten? Heb je zelf BDD?
Dit is helaas zo'n type stoornis die door niemand serieus word genomen, wat erg jammer is. Maar dat komt vast nog wel, anorexia zou in het begin ook wel zo zijn behandeld. Van de gevallen die ik ken lijkt sexueel misbruik,pesten en ouders met (te) hoge verwachtingen een (grote) rol te spelen.
Ik stoor me trouwens een beetje aan de term ingebeeld, dat is niet wat de ziekte is,alsof je geen bdd kan hebben als je daadwerkelijk lelijk bent. Vooral de angst (paniekaanvallen) en dwang vind ik opvallend aan de ziekte.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_92261661
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:

Ik heb er eigenlijk geen verstand van. Heb zelf ook enorm lage eigenwaarde, maar dat is niet hetzelfde als BDD.
Nouja dat klinkt wel erg negatief, wat ongetwijfeld onterecht zal zijn ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:43:32 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262188
Is BDD ingebeelde lelijkheid of lelijkheid die er is waarmee je zit?

Kan iemand met lepra, geamputeerde benen en een olifantengezicht BDD krijgen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92262265
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:

Waarom? Als ik af moet gaan op de foto in je FoBo, zie je er anders prima uit :Y
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:51:57 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262289
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom? Als ik af moet gaan op de foto in je FoBo, zie je er anders prima uit :Y
zal wel een gevalletje krentenbol zijn dan ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92262351
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ze zegt toch ook dat ze een lage eigenwaarde heeft op een andere manier en niet door haar uiterlijk?
pi_92262353
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom zeg je zoiets? Iedereen is uniek op zijn eigen manier.Ik vind het zonde dat een groep mensen op basis van een bepaald schoonheidsideaal zichzelf onderuit halen.

Jou post is daarom ongepast. :{w
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:05:15 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262519
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom zeg je zoiets? Iedereen is uniek op zijn eigen manier.Ik vind het zonde dat een groep mensen op basis van een bepaald schoonheidsideaal zichzelf onderuit halen.

Jou post is daarom ongepast. :{w
wat een onzinreactie
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:06:38 #14
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92262541
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:43 schreef Maanvis het volgende:
Is BDD ingebeelde lelijkheid of lelijkheid die er is waarmee je zit?

Kan iemand met lepra, geamputeerde benen en een olifantengezicht BDD krijgen?
Kan allemaal. Het is meer een angst en dwang stoornis, met veel paniekaanvallen die over het uiterlijk gaan (vaak huid,haar of neus) en dwangmatige handelingen zoals uren voor de spiegel staan, allerlei middeltjes kopen om het uiterlijk te verbeteren. Michael Jackson schijnt eraan geleden te hebben. Er word als het om uitleg van deze ziekte gaat, iets teveel nadruk gelegd op het 'echte' uiterlijk van de BDD-er. In principe is het dezelfde soort ziekte als smetvrees of hypochondrie. Onrealistische angsten maar wel mogelijke, die het geluk in de weg staan.
pi_92262593
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat een onzinreactie
Vond ik die van jou ook. :{w
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:09:58 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262618
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Vond ik die van jou ook. :{w
je kent het verhaal van de FOK! user krentenbol niet ;).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:11:55 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262655
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:06 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Kan allemaal. Het is meer een angst en dwang stoornis, met veel paniekaanvallen die over het uiterlijk gaan (vaak huid,haar of neus) en dwangmatige handelingen zoals uren voor de spiegel staan, allerlei middeltjes kopen om het uiterlijk te verbeteren. Michael Jackson schijnt eraan geleden te hebben. Er word als het om uitleg van deze ziekte gaat, iets teveel nadruk gelegd op het 'echte' uiterlijk van de BDD-er. In principe is het dezelfde soort ziekte als smetvrees of hypochondrie. Onrealistische angsten maar wel mogelijke, die het geluk in de weg staan.
Maar de angsten moeten wel echt onrealistisch zijn, niet echt? Anders is het geen BDD?
Ik lees dat 1 in de 100 mensen BDD heeft, maar als ik zie hoeveel vrouwen hun kont bijv. te dik vinden en niet zonder make-up de deur uit gaan, dan denk ik dat veel meer mensen het hebben dan 1 op de 100 :).
Een gedicht over Maanvis
pi_92262656
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je kent het verhaal van de FOK! user krentenbol niet ;).
Nee. Ik dacht dat je op haar doelde, sorry ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:20:41 #19
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92262852
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar de angsten moeten wel echt onrealistisch zijn, niet echt? Anders is het geen BDD?
Ik lees dat 1 in de 100 mensen BDD heeft, maar als ik zie hoeveel vrouwen hun kont bijv. te dik vinden en niet zonder make-up de deur uit gaan, dan denk ik dat veel meer mensen het hebben dan 1 op de 100 :).
Nou ik bedoelde die zin meer uit de gedachte; wanneer kan angst om het uiterlijk in welk geval dan ook realistisch zijn? Kijk, er zijn zoveel mensen die zichzelf niet mooi vinden (of zijn) maar wel trouwen,kinderen krijgen, hobbys hebben en meer geluk. BDD is een en al tunnelvisie, zien geen mogelijkheden meer door het uiterlijk. Kijk ik vind mijn huidskleur te licht, daar baal ik wel van, dan kijk ik in de spiegel en denk ik; was ik maar bruiner. Ik raak er niet totaal in paniek over en weiger naar buiten te gaan. Wij hebben op 'gezond' niveau probleempjes met ons uiterlijk. Zo kun je dezelfde vergelijkingen maken met smetvrees, dat hebben veel mensen ook wel enigszins in zich, maar niet tot het extreme toe waarbij paniekaanvallen,dwangmatige handelingen en vermijden voorkomt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:23:35 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262910
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:20 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Nou ik bedoelde die zin meer uit de gedachte; wanneer kan angst om het uiterlijk in welk geval dan ook realistisch zijn? Kijk, er zijn zoveel mensen die zichzelf niet mooi vinden maar wel trouwen,kinderen krijgen, hobbys hebben en meer geluk. BDD is een en al tunnelvisie, zien geen mogelijkheden meer door het uiterlijk. Kijk ik vind mijn huidskleur te licht, daar baal ik wel van, dan kijk ik in de spiegel en denk ik; was ik maar bruiner. Ik raak er niet totaal in paniek over en weiger naar buiten te gaan. Wij hebben op 'gezond' niveau probleempjes met ons uiterlijk. Zo kun je dezelfde vergelijkingen maken met smetvrees, dat hebben veel mensen ook wel enigszins in zich, maar niet tot het extreme toe waarbij paniekaanvallen,dwangmatige handelingen en vermijden voorkomt.
Vermijden, goed punt. Als een vrouw in de spiegel ziet dat haar haar niet mooi zit, doordat het gewaaid heeft oid, dan kan het best zijn dat ze daardoor helemaal niet bij een feestje komt opdagen waar ze verwacht wordt. BDD of niet, waar ligt de grens?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:26:07 #21
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92262974
Voor mij ligt de grens bij hoe depressief/ongelukkig de persoon is,frequentie,en of er paniekaanvallen en dwangmatige handelingen zijn.
Vermijden als in niet kunnen werken door de angst gezien te worden,geen school,geen relatie's aan gaan (van welk soort dan ook) is iets anders als een keer een feestje missen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:48:36 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92263503
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vermijden, goed punt. Als een vrouw in de spiegel ziet dat haar haar niet mooi zit, doordat het gewaaid heeft oid, dan kan het best zijn dat ze daardoor helemaal niet bij een feestje komt opdagen waar ze verwacht wordt. BDD of niet, waar ligt de grens?
ik begin me daadwerkelijk af te vragen of je nou bewust zo dom provocerend wil overkomen of dat je gewoon echt een IQ van 40 hebt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:52:36 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92263580
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik begin me daadwerkelijk af te vragen of je nou bewust zo dom provocerend wil overkomen of dat je gewoon echt een IQ van 40 hebt
Het ligt er tussenin, ik vind dat veel vrouwen ongezond met hun uiterlijk bezig zijn en er door geobsedeerd zijn ;). Anyway, beetje meer respect mag wel. Mijn vakgebied zal voor jou ook abracadabra zijn.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:57:35 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92263696
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het ligt er tussenin, ik vind dat veel vrouwen ongezond met hun uiterlijk bezig zijn en er door geobsedeerd zijn ;). Anyway, beetje meer respect mag wel. Mijn vakgebied zal voor jou ook abracadabra zijn.
ik weet niet wat jouw vakgebied is. En nee BDD is niet dat je haar een dagje niet goed zit en BDD is ongeveer 50/50 man vrouw en dus ook niet te verwarren met eetstoornissen
pi_92265024
Zet dan op z'n minst de betekenis van BDD in de OP (en dus niet een linkje).
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:53:46 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92265073
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:57 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet wat jouw vakgebied is. En nee BDD is niet dat je haar een dagje niet goed zit en BDD is ongeveer 50/50 man vrouw en dus ook niet te verwarren met eetstoornissen
Een dagje je haar niet goed wordt al gauw alle dagjes je haar controleren op een obsessieve manier, ieder half uur in de spiegel kijken of het nog wel zit, helemala in paniek als het niet zit, en dan is er toch wel sprake van BDD lijkt me.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:08:12 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92265494
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een dagje je haar niet goed wordt al gauw alle dagjes je haar controleren op een obsessieve manier, ieder half uur in de spiegel kijken of het nog wel zit, helemala in paniek als het niet zit, en dan is er toch wel sprake van BDD lijkt me.
Welnee. Dat is nog vrij gewone onzekerheid.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:19:41 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92265786
quote:

[..]

nope, als je er niets van snapt probeer het dan ook niet te pretenderen dat je het wel snapt :)
pi_92270918
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh het is een user? Ik dacht dat je iets anders bedoelde. :P
pi_92270942
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:55 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ze zegt toch ook dat ze een lage eigenwaarde heeft op een andere manier en niet door haar uiterlijk?
Nee hoor. Zowel uiterlijk als innerlijk. Maar dit topic gaat over BDD, wat een stuk heftiger is.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:41:03 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92271044
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:19 schreef Re het volgende:

[..]

nope, als je er niets van snapt probeer het dan ook niet te pretenderen dat je het wel snapt :)
live and learn :)

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Krentenbol....en bedankt. :')

Altijd zo heerlijk tactisch.
Ik mag dan wel maanvis heten maar jij bent altijd zo 'n happertje :)
Een gedicht over Maanvis
pi_92271353
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:41 schreef Maanvis het volgende:
Ik mag dan wel maanvis heten maar jij bent altijd zo 'n happertje :)
Klopt, ben ik ook.
Krentenbol was dus iemand met lage eigenwaarde, die zich voordeed als iemand anders? Inclusief foto's van een ander? Ik kies wel de meest gunstige foto's voor mijn fobo, maar daar blijft het ook bij. :P Dat doet iedereen wel, toch?
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:56:15 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92271748
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, ben ik ook.
Krentenbol was dus iemand met lage eigenwaarde, die zich voordeed als iemand anders? Inclusief foto's van een ander? Ik kies wel de meest gunstige foto's voor mijn fobo, maar daar blijft het ook bij. :P Dat doet iedereen wel, toch?
ik zet niet eens foto's in mijn fotoboek ;). krentenbol zette foto's van een ander heel mooi meiske in haar fotoboek. en aangezien jij zei dat je lelijk bent terwijl in je foto boek een kei mooi meiske staat dacht ik oh dan ben je dat vast niet ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_92275979
quote:

[..]

Nee, bij BDD gaat het erom dat die mensen een vertekend beeld van zichzelf hebben. Daar hoort elke half uurtje in de spiegel kijken niet bij, omdat mensen met BDD het liefst alle spiegels vermijden.
signatuurloos
  donderdag 3 februari 2011 @ 15:29:48 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92276174
quote:
12s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:26 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Nee, bij BDD gaat het erom dat die mensen een vertekend beeld van zichzelf hebben. Daar hoort elke half uurtje in de spiegel kijken niet bij, omdat mensen met BDD het liefst alle spiegels vermijden.
als je de 'ervaringen' op de site in de OP bekijkt
http://bdd-info.nl/bijdragen-vrouwen-blad3.html
dan zie je juist dat er voruwen zijn die heel vaak in de spiegel kijken en vrouwen die niet in de spiegel durven te kijken.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:52:14 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92280390
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je de 'ervaringen' op de site in de OP bekijkt
http://bdd-info.nl/bijdragen-vrouwen-blad3.html
dan zie je juist dat er voruwen zijn die heel vaak in de spiegel kijken en vrouwen die niet in de spiegel durven te kijken.
het kan allebei een symptoom zijn, samen met nog tig andere symptomen. Als je buikpijn hebt heb je ook niet gelijk maagkanker
pi_92281719
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zet niet eens foto's in mijn fotoboek ;). krentenbol zette foto's van een ander heel mooi meiske in haar fotoboek. en aangezien jij zei dat je lelijk bent terwijl in je foto boek een kei mooi meiske staat dacht ik oh dan ben je dat vast niet ;).

Maar dat kei mooie meisje haar foto is lichter gemaakt/bewerkt en is van de zijkant genomen. Ofterwijl: denk eerlijk gezegd dat ze er in het echte leven wel iets anders uitziet dan op de foto (als ik eerlijk mag zijn). Dit is niet lullig/gemeen bedoeld. Verder heb je ook gewoon mensen die er normaal uitzien maar die altijd over zichzelf zeggen hoe lelijk ze zichzelf vinden, gewoon om te horen dat ze dat niet zijn --> aandacht dus.

Ik ken trouwens 1 persoon die de ''ziekte'' heeft. De aanleiding? Ze is niet gepest (maar heeft zelf gepest), ze is heel normaal opgevoed, niks raars.. De aanleiding is gewoon dat ze best lelijk is en ze daar niet tegen kan, hoe hard het ook klinkt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:45:40 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283187
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik iemand heb leren kennen die het heeft. Hij heeft ook in een inrichting gezeten ervoor. (Dat en omdat ik altijd over 1 of andere psychologische onderwerp wil discussieren).

Wat mij opvalt bij dit stoornis, is hoe weinig begrip mensen ervoor hebben. Zelfs zijn eigen moeder kan het niet in zich brengen om voorzichtig mee om te gaan. Ook als hij nieuwe mensen ontmoet, en die mensen krijgen te horen over zijn BDD, nemen mensen hem niet serieus en gaan iets doen of zeggen dat hem onzeker kan maken. Hij is niet eens lelijk, gewoon een goede gezicht en een leuke lach enzo, maar mensen gaan express een opmerking maken over iets aan zijn uiterlijk.

Dat is zoiezo iets wat ik niet snap. Waarom kunnen mensen zoiets niet serieus nemen? Het is niet eens zo moeilijk. Gewoon geen opmerking maken over zijn uiterlijk. Ga niet expres iemand naar beneden halen omdat je het kan of omdat die persoon jou irriteert. Als iemand je irriteert, ga er niet mee om. Of zeg dat je aan zijn of haar gedrag stoort, maar ga niet expres lomp doen omdat je denkt dat je grappig of origineel bent.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:48:40 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92283342
Ik denk dat mensen heel snel denken dat iemand zich een beetje aanstelt en zich er maar overheen moet zetten. Ze nemen het niet serieus omdat ze het niet kennen. Of ze zouden het kúnnen begrijpen, maar vinden het niet nodig om er de energie in te steken. Genoeg aan hun eigen sores of gewoon niet gewend om buiten de grenzen van wat ze kennen te kijken.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:49:05 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92283362
het is lastig om zon stoornis serieus te nemen, vooral als een man het heeft. als man word je geacht normaal en stoer te doen :).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:51:59 #41
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92283498
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Van jezelf en je uiterlijk walgen tot het echt een obsessie wordt is niet bepaald een overbodig labeltje. Ingebeelde lelijkheid is zwaar kut en niet iets wat een rationeel persoon zou vinden. Dan is er wel iets mis, hence ingebeeld.
wellicht te offtopic, maar waar komt jou lage zelfbeeld dan door? want aan je persoonlijkheid lijkt het mij neit te liggen als ik je reacties op fok zo lees.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92283609
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik iemand heb leren kennen die het heeft. Hij heeft ook in een inrichting gezeten ervoor. (Dat en omdat ik altijd over 1 of andere psychologische onderwerp wil discussieren).

Wat mij opvalt bij dit stoornis, is hoe weinig begrip mensen ervoor hebben. Zelfs zijn eigen moeder kan het niet in zich brengen om voorzichtig mee om te gaan. Ook als hij nieuwe mensen ontmoet, en die mensen krijgen te horen over zijn BDD, nemen mensen hem niet serieus en gaan iets doen of zeggen dat hem onzeker kan maken. Hij is niet eens lelijk, gewoon een goede gezicht en een leuke lach enzo, maar mensen gaan express een opmerking maken over iets aan zijn uiterlijk.

Dat is zoiezo iets wat ik niet snap. Waarom kunnen mensen zoiets niet serieus nemen? Het is niet eens zo moeilijk. Gewoon geen opmerking maken over zijn uiterlijk. Ga niet expres iemand naar beneden halen omdat je het kan of omdat die persoon jou irriteert. Als iemand je irriteert, ga er niet mee om. Of zeg dat je aan zijn of haar gedrag stoort, maar ga niet expres lomp doen omdat je denkt dat je grappig of origineel bent.
Als iemand er zo overtuigd van is dat hij/zij lelijk is, leer er dan gewoon mee leven, maar ga niet zielig lopen doen met ''ik vind mezelf lelijk dus ik heb BDD'', daar schiet je namelijk nergens mee op. Ik vind het dus niet zo raar dat mensen het niet serieus nemen. Er zijn zoveel lelijke mensen en die accepteren wel gewoon dat ze lelijk zijn en die leven gewoon hun leven.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:54:41 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283618
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

wellicht te offtopic, maar waar komt jou lage zelfbeeld dan door? want aan je persoonlijkheid lijkt het mij neit te liggen als ik je reacties op fok zo lees.
Inderdaad. Het is jammer dat strawberry niet op negers valt, anders had ik gewoon haar naam erbij gezet in die "welke fokster wil je daten topic". Zo'n begripvolle meisje kom je zelden tegen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:55:45 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283675
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:49 schreef Maanvis het volgende:
het is lastig om zon stoornis serieus te nemen, vooral als een man het heeft. als man word je geacht normaal en stoer te doen :).
Ja, maar dat is het dus, waarom? Vooral jij, jij bent 29 of zoiets, toch? Dat stoer doen telt niet eens meer op mijn leeftijd, dus ik zou verwachten dat jij allang over die periode heen bent gegroeit.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:56:33 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92283710
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, maar dat is het dus, waarom? Vooral jij, jij bent 29 of zoiets, toch? Dat stoer doen telt niet eens meer op mijn leeftijd, dus ik zou verwachten dat jij allang over die periode heen bent gegroeit.
Vraag het aan de meiden waarmee ik omga zou ik zeggen ;).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:01:33 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283975
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Als iemand er zo overtuigd van is dat hij/zij lelijk is, leer er dan gewoon mee leven, maar ga niet zielig lopen doen met ''ik vind mezelf lelijk dus ik heb BDD'', daar schiet je namelijk nergens mee op. Ik vind het dus niet zo raar dat mensen het niet serieus nemen. Er zijn zoveel lelijke mensen en die accepteren wel gewoon dat ze lelijk zijn en die leven gewoon hun leven.
Jij dan? Jij kon niet accepteren dat jij een stalker was, toch? Jij kon niet accepteren dat dat Turkse meisje niks van jou wilde weten, toch?

Had je het niet veel prettiger gevonden als mensen iets meer rekening met jou zou hebben gehad? Ook IRL? Want ik heb het idee dat mensen jou IRL ook niet rekening mee houdt. Je niet serieus neemt enzo. Terwijl het op zich niet eens zo moeilijk is. Je had waarschijnlijk veel beter met je gevoelens voor dat meisje om kunnen gaan als je mensen had die wel rekening met je ging houden, toch? Bovendien kost het niet zoveel energie om rekening met iemand te houden.
pi_92284573
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij dan? Jij kon niet accepteren dat jij een stalker was, toch? Jij kon niet accepteren dat dat Turkse meisje niks van jou wilde weten, toch?

Had je het niet veel prettiger gevonden als mensen iets meer rekening met jou zou hebben gehad? Ook IRL? Want ik heb het idee dat mensen jou IRL ook niet rekening mee houdt. Je niet serieus neemt enzo. Terwijl het op zich niet eens zo moeilijk is. Je had waarschijnlijk veel beter met je gevoelens voor dat meisje om kunnen gaan als je mensen had die wel rekening met je ging houden, toch? Bovendien kost het niet zoveel energie om rekening met iemand te houden.
Ik ben geen stalker ;), maar dat is offtopic, en ik zie de overeenkomst tussen BDD en mijn situatie niet echt.

Ik geef je deels gelijk, het is altijd beter als je serieus wordt genomen, maar ik vind het persoonlijk raar als iemand zegt ''ik heb BDD'' en dat mensen dan express negatieve reacties gaan geven op het uiterlijk van die persoon. Dat zou ik tenminste niet doen, want ik weet dat onzekerheid rot is. Maar ik vind BDD persoonlijk overdreven, je kan jezelf lelijk voelen, oké maar je moet accepteren dat je lelijk bent (ook al is dat misschien niet makkelijk) anders kom je toch niet verder in je leven?
pi_92285495
Ziektes waar iedereen enigszins ook mee te maken hebben worden jammer genoeg, in mijn mening, nooit echt serieus genomen.

Depressies: "Ik voel me ook wel is kut, grow some balls"
ADHD: "Ik ben ook wel een druk hoor..."
BDD: "Ik vind mezelf ook wel eens lelijk.."
Faalangst: "Ik ben ook wel eens nerveus geweest..gewoon doen"

Bijvoorbeeld de ziekte asperger kunnen mensen dan wel weer zien als een "ziekte" omdat het zover van afstaat.
Nog nooit, naar mijn weten, een man tegengekomen die de ziekte BDD heeft, maarja het is ook niet iets waar je mee te koop loopt.

[ Bericht 7% gewijzigd door JohnSpek op 03-02-2011 18:54:26 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:13:34 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92287415
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:33 schreef JohnSpek het volgende:
Ziektes waar iedereen enigszins ook mee te maken hebben worden jammer genoeg, in mijn mening, nooit echt serieus genomen.

Depressies: "Ik voel me ook wel is kut, grow some balls"
ADHD: "Ik ben ook wel een druk hoor..."
BDD: "Ik vind mezelf ook wel eens lelijk.."
Faalangst: "Ik ben ook wel eens nerveus geweest..gewoon doen"

Bijvoorbeeld de ziekte asperger kunnen mensen dan wel weer zien als een "ziekte" omdat het zover van afstaat.
Nog nooit, naar mijn weten, een man tegengekomen die de ziekte BDD heeft, maarja het is ook niet iets waar je mee te koop loopt.
ik kan er juist niet mee omgaan omdat er in mijn omgeving op een ontzettend krachtige en positieve manier omgegaan werd met bepaalde ziektes :). als ik dan zo'n zwakkeling tegen kom die zich zwak opstelt met betrekking tot zijn/haar ziekte dan kan ik daar niet mee omgaan.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:31:58 #50
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_92288290
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja, was iedereen maar zo tactvol als jij.

Wat wat mij betreft nog steeds een discussiepunt blijft: als je echt lelijk bent, waarom zou het dan BDD zijn als je je voor je uiterlijk schaamt?

[ Bericht 34% gewijzigd door Countess op 03-02-2011 19:38:10 ]
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_92290973
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:31 schreef Countess het volgende:
Wat wat mij betreft nog steeds een discussiepunt blijft: als je echt lelijk bent, waarom zou het dan BDD zijn als je je voor je uiterlijk schaamt?
Het gaat er om of de mate van lelijkheid zeg maar in verhouding staat tot hoe je je er onder voelt. Stel je hebt bijvoorbeeld een grote, scheve neus. Dan mag je daar best van balen, of onzeker over zijn als je een date hebt, of overwegen hem te laten fiksen met plastische chirurgie en daar bijvoorbeeld voor over hebben je auto te verkopen. Maar als je je er zo slecht over voelt dat je je niet in staat voelt een baan te hebben of boodschappen te doen, of je gaat jezelf in je gezicht slaan met een hamer zodat het ziekenhuis wel wat moet doen, of andere leipe acties, dan is het een stoornis. Als iemand misvormd is (bijv. door ernstige brandwonden) en diegene lijdt daar zo onder dat ie zn huis niet uitkomt, dan zou je dat eerder als depressie of sociale angst zien omdat mensen ook werkelijk schrikken van zo'n uiterlijk of het eng vinden. Dat is met een grote neus niet zo.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:05:46 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92297280
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:31 schreef Countess het volgende:

[..]

Tja, was iedereen maar zo tactvol als jij.

Was dat sarcasme? Kijk, ik doe dagelijks ook heel veel lompe dingen. Maar ik ga niet expres focussen op een onzekerheid/soft spot van iemand. Als iemand mij vertelt of ik erachter komt dat hij of zij kwetsbaar is voor een bepaald iets, ga ik geen misbruik van maken. Meeste mensen doen zo, maar nog steeds veel mensen die slim genoeg zijn om beter te weten die toch geen rekening daarmee houdt.

En om je vraag te beantwoorden: Iemand met BDD kan er niet mee leven. Iemand die gewoon lelijk is, maar dat verder accepteert en een manier vind om ermee te leven heeft geen BDD.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:17:13 #53
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_92298048
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Was dat sarcasme? Kijk, ik doe dagelijks ook heel veel lompe dingen. Maar ik ga niet expres focussen op een onzekerheid/soft spot van iemand. Als iemand mij vertelt of ik erachter komt dat hij of zij kwetsbaar is voor een bepaald iets, ga ik geen misbruik van maken. Meeste mensen doen zo, maar nog steeds veel mensen die slim genoeg zijn om beter te weten die toch geen rekening daarmee houdt.
In plaats van te stellen dat jij het toch zo veel beter aanpakt dan De Meeste Mensen, zou je ook kunnen onderkennen dat dát kennelijk het normale gedrag is (want De Meeste Mensen vertonen dat gedrag), en misschien proberen te achterhalen wat daar dan achter zit. Want hoe vreemd het jou ook mag voorkomen, en hoe eens we het ook kunnen worden dat er veel 'beter' gedrag mogelijk is: het blijft zo dat De Meeste Mensen dát gedrag vertonen, kennelijk.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:33:08 #54
223428 Countess
pi_92299147
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En om je vraag te beantwoorden: Iemand met BDD kan er niet mee leven. Iemand die gewoon lelijk is, maar dat verder accepteert en een manier vind om ermee te leven heeft geen BDD.
Nee, het was niet sarcastisch bedoeld. Ik heb je stijl van posten in andere topics in mijn achterhoofd en ik vind dat je onderwerpen over het algemeen van veel kanten beschouwt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Countess op 04-02-2011 14:49:07 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:06:08 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92301217
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:17 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

In plaats van te stellen dat jij het toch zo veel beter aanpakt dan De Meeste Mensen, zou je ook kunnen onderkennen dat dát kennelijk het normale gedrag is (want De Meeste Mensen vertonen dat gedrag), en misschien proberen te achterhalen wat daar dan achter zit. Want hoe vreemd het jou ook mag voorkomen, en hoe eens we het ook kunnen worden dat er veel 'beter' gedrag mogelijk is: het blijft zo dat De Meeste Mensen dát gedrag vertonen, kennelijk.
Laag IQ/EQ? Ik weet het eigenlijk niet, wat denk jij dat het is? Ben wel benieuwd hoe andere mensen daarover denken?

Vroeger dacht ik dat de wereld saai zou zijn als iedereen gewoon goed met elkaar kon opschieten. Ik dacht dat een beetje drama nodig was om het leven interessant te houden. Maar eigenlijk valt dat best mee, nu denk ik juist andersom. Tenminste, hoe vaker ik in een omgeving zit waar mensen rekening met elkaar houden, hoe gelukkiger ik me voel en hoe meer plezier ik heb. Ik denk dat het te maken heeft met onzekerheid.
pi_92301333
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Als die mensen er mee konden leven, was het geen stoornis natuurlijk.
Makkelijker gezegd dan gedaan om te accepteren dat je jezelf afschuwelijk vindt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:08:54 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92301362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:33 schreef Countess het volgende:

[..]

Nee, het was niet sarcastisch bedoeld. Ik heb je stijl van posten in andere topics in mijn achterhoofd en ik vind dat je onderwerpen over het algemeen van veel kanten beschouwd.
Oh, sorry dat ik in verdediging ging.
pi_92301413
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over mij. ;)

quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:20 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Maar dat kei mooie meisje haar foto is lichter gemaakt/bewerkt en is van de zijkant genomen. Ofterwijl: denk eerlijk gezegd dat ze er in het echte leven wel iets anders uitziet dan op de foto (als ik eerlijk mag zijn). Dit is niet lullig/gemeen bedoeld. Verder heb je ook gewoon mensen die er normaal uitzien maar die altijd over zichzelf zeggen hoe lelijk ze zichzelf vinden, gewoon om te horen dat ze dat niet zijn --> aandacht dus.
Ik heb wel meerdere foto's in mijn fobo gehad, alleen heb jij die nooit gezien. :) En het gaat me niet om aandacht, ik wil het er eigenlijk niet over hebben. It is what it is en zeker geen BDD, gewoon onzekerheid en low self esteem.

Als ik BDD had kwam ik niet meer buiten denk ik. Lijkt me zwaar kut, om zo geobsedeerd te zijn.
pi_92302377
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over mij. ;)

[..]

Ik heb wel meerdere foto's in mijn fobo gehad, alleen heb jij die nooit gezien. :) En het gaat me niet om aandacht, ik wil het er eigenlijk niet over hebben. It is what it is en zeker geen BDD, gewoon onzekerheid en low self esteem.

Als ik BDD had kwam ik niet meer buiten denk ik. Lijkt me zwaar kut, om zo geobsedeerd te zijn.
Mijn vraag is nu echter... Waarom? Wat is de reden waarom je geen zelfvertrouwen heb?
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:27:52 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92302456
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Mijn vraag is nu echter... Waarom? Wat is de reden waarom je geen zelfvertrouwen heb?
Kan je via PM vragen? :)
pi_92302542
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan je via PM vragen? :)
Nee, ik denk dat het een toevoeging aan dit topic kan zijn ;)
pi_92302664
Ik bedenk me net dat ik wel iemand ken met mogelijk BDD en anorexia. Als haar haar een dag niet goed zit, is dat echt een wereldramp. Zonder make-up durft ze nooit de deur uit en ze is echt geobsedeerd door alles wat met haar uiterlijk te maken heeft. De hele dag is ze daar mee bezig.

Terwijl ze is behoorlijk mooi, zeker voor haar leeftijd (in de 30). En toch is ze nooit tevreden, pas als ze perfect is. Een onmogelijk streven natuurlijk, erg irreël. Eigenlijk is het moeilijk begrip voor te hebben dat een mooi iemand zo obsessief met haar uiterlijk bezig is en nog niet tevreden kan zijn. Ze heeft vanalles laten doen: hairextensions, nepnagels, botox, 5 keer in de week sporten, tanden bleken en van die kronen of wat zijn het erop. Al haar geld gaat op aan dat soort dingen.

Uiterlijke verzorging is goed, maar als het een obsessie wordt heb je jezelf en je omgeving daarmee.
pi_92302840
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dat gaat niemand wat aan en ik heb geen behoefte aan een eigen topic. Het is gewoon zo.
pi_92302989
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat gaat niemand wat aan en ik heb geen behoefte aan een eigen topic. Het is gewoon zo.
Ok :)
pi_92303322
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:13 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ik ben geen stalker ;), maar dat is offtopic, en ik zie de overeenkomst tussen BDD en mijn situatie niet echt.
Ben je wel en in beide gevallen gaat het om een obsessie. De stalker heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) liefde en iemand met BDD heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) lelijkheid. Tot zo ver de overeenkomst.
pi_92308836
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ben je wel en in beide gevallen gaat het om een obsessie. De stalker heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) liefde en iemand met BDD heeft een obsessie met zijn/haar (ingebeelde) lelijkheid. Tot zo ver de overeenkomst.
Is niet ingebeeld, ik ken haar, maar ontopic.

BDD is dus dat een persoon zichzelf INBEELD dat die lelijk is? Maar wat nou als die persoon daadwerkelijk lelijk is? En helemaal geobsedeerd is met het uiterlijk, niet naar buiten durft vanwege uiterlijk/hele leven beperkt door uiterlijk maar de persoon in kwestie is dus wel écht lelijk. Dan is het toch ook niet meer ''ingebeeld'' aangezien het de waarheid is? Is het dan nog wel BDD of niet? Of heet het dan ineens weer onzekerheid.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 07:27:12 #67
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92309521
Jullie leggen veel te veel de nadruk dat BDD-ers geobsedeerd zijn door zijn of haar uiterlijk.

quote:
Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Dat is dus het stomste wat je kan zeggen. Ook nog eens iemands verdriet ontkennen.
Je zegt ook niet tegen iemand met schizofrenie ; ja als je zo overtuigd bent van je waanbeelden, leer je er maar mee leven, maar ga niet lopen zeiken 'ik vind dat ik last heb van waan dus ik heb schizofrenie' daar schiet je namelijk nergens mee op. Neem jij schizofrenie ook niet serieus?

quote:
BDD is dus dat een persoon zichzelf INBEELD dat die lelijk is? Maar wat nou als die persoon daadwerkelijk lelijk is? En helemaal geobsedeerd is met het uiterlijk, niet naar buiten durft vanwege uiterlijk/hele leven beperkt door uiterlijk maar de persoon in kwestie is dus wel écht lelijk. Dan is het toch ook niet meer ''ingebeeld'' aangezien het de waarheid is? Is het dan nog wel BDD of niet? Of heet het dan ineens weer onzekerheid.

Nee dit is BDD niet.Mensen met BDD kunnen mooi of lelijk zijn.
'Ingebeeld' is het vaak enigszins, omdat patienten zich richten op een bepaald gedeelte van hun lichaam. Bijvoorbeeld hun neus. BDD patienten hebben waanbeelden dus het kan in hun ogen 10 keer groter zijn dan hoe wij het zien. Vandaar ingebeeld. Er kunnen daadwerkelijk gebreken zijn in iemands uiterlijk.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 07:40:49 #68
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92309590
BDD-ers denken bijvoorbeeld ook dat overal over hun uiterlijk gepraat word. Als een groepje lacht, lachen ze om zijn/haar uiterlijk. Als iemand onaardig doet, ligt dat aan het lelijke uiterlijk. Het is nog onbekend waar BDD straks zal ingedeeld worden in de DSM. Het lijkt chronisch van aard, het heeft ook veel van een persoonlijkheidstoornis,er zijn waanbeelden, maar vooral veel angst en dwang.
Er komen ook vaak andere stoornissen bij kijken, het is zelden alleen BDD waar iemand aan lijd. Sociale fobie,PTSS ect ect. Er zijn pschologen die denken dat het als het onbehandeld blijft tot schizofrenie kan lijden. Kijk, bij anorexia draait het uiteindelijk ook niet om dik/dun. Uiteindelijk draait het om angsten,dwang,verdriet,laag zelfbeeld.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:25:44 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92310108
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik bedenk me net dat ik wel iemand ken met mogelijk BDD en anorexia. Als haar haar een dag niet goed zit, is dat echt een wereldramp. Zonder make-up durft ze nooit de deur uit en ze is echt geobsedeerd door alles wat met haar uiterlijk te maken heeft. De hele dag is ze daar mee bezig.

Terwijl ze is behoorlijk mooi, zeker voor haar leeftijd (in de 30). En toch is ze nooit tevreden, pas als ze perfect is. Een onmogelijk streven natuurlijk, erg irreël. Eigenlijk is het moeilijk begrip voor te hebben dat een mooi iemand zo obsessief met haar uiterlijk bezig is en nog niet tevreden kan zijn. Ze heeft vanalles laten doen: hairextensions, nepnagels, botox, 5 keer in de week sporten, tanden bleken en van die kronen of wat zijn het erop. Al haar geld gaat op aan dat soort dingen.

Uiterlijke verzorging is goed, maar als het een obsessie wordt heb je jezelf en je omgeving daarmee.
Wat vinden de experts, valt dit onder BDD of niet?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:58:42 #70
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92312019
Je kan ook een uiterlijke obsessie hebben zonder dat dat BDD is.

(nogmaals; is er sprake van paniekaanvallen,sociaal vermijden, dwangmatige handelingen, diepe depressiviteit?)

Marijke helwegen lijkt me daar een goed voorbeeld van. Die is namelijk zelf gelukkig met haar obsessie. (naar haar eigen zeggen,dus daar dan maar vanuit gaand)

Hierboven klinkt in ieder geval verdacht.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:00:15 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92312074
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:58 schreef rosepetals het volgende:
Hierboven klinkt in ieder geval verdacht.
Maar niet meer dan dat in mijn ogen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:05:45 #72
94676 Garisson72
pi_92314510
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Laag IQ/EQ? Ik weet het eigenlijk niet, wat denk jij dat het is? Ben wel benieuwd hoe andere mensen daarover denken?
Dat zou betekenen dat De Meeste Mensen een laag IQ/EQ hebben - begint al meteen naar een waarde-oordeel te rieken, eigenlijk.

Volgens mij heeft het meer te maken met de norm in de groep. Gemiddeld, over een groep heen, heeft iedereen wel een gevoel bij wat De Norm zou moeten zijn, en we willen eigenlijk onbewust dat iedereen ongeveer die norm 'haalt'. Ben je anders, dan doe je moeilijk, dus word je aangespoord om je te conformeren aan die norm ("komop, je bent niet lelijk, neem het maar van mij aan, niets mis met jou" oftewel: Fall in, soldier!).

Dit is, in mijn beleving, wat sociaal gedrag werkelijk inhoudt: conformeren aan de groep, en iedereen die erbuiten valt aansporen 'normaal' te doen. Dit terwijl de uitdrukking 'sociaal gedrag' altijd wordt gebruikt met de connotatie van 'begrip voor alle mensen', wat dus eigenlijk totale bullshit is, in mijn beleving.
Ik denk dat dit ook vanuit evolutionair oogpunt klopt: de soort heeft meer slagingskans (het individu meer overlevingskans) als de groep bij elkaar blijft.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:08:43 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92314659
Hoe heet het omgekeerde van BDD eigenlijk? Ingebeelde mooiheid?
Is dat gewoon narcisme?
Een gedicht over Maanvis
pi_92314866
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 03:29 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Is niet ingebeeld, ik ken haar, maar ontopic.
Wel ingebeeld, want als je van haar hield dan deed je niet zo.
En ze wil niets van je weten, dus wat dat betreft is het ook redelijk ingebeeld.

Maar dat is off-topic idd.

quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 03:29 schreef iwannabehigh het volgende:
Nee, ik zette het niet voor niets tussen haakjes. Het hoeft niet per sé ingebeeld te zijn.
pi_92314878
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:08 schreef Maanvis het volgende:
Is dat gewoon narcisme?
Of arrogantie.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 08:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat vinden de experts, valt dit onder BDD of niet?
Ik weet trouwens wel zeker dat ze een eetstoornis heeft gehad. En ze lijkt in dat patroon weer een beetje terug te vallen. BDD weet ik niet, maar gezond is het niet hoe zij daar mee bezig is. Ze kan nergens meer van genieten en heeft bijna elke dag huilbuien. Als iemand wat zegt wat ook maar enigszins relateert aan haar uiterlijk, dan raakt ze overstuur.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:14:05 #76
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92317711
Dat klinkt dan wel als BDD, erg verdrietig voor haar.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:08:05 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92320092
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Of arrogantie.
Zou ook kunnen.
Ik ben een kale gozer met behoorlijk wat overgewicht maar vanochtend in de spiegel dacht ik toch van WOW WAT BEN IK EEN LEKKER DING. Ingebeelde mooiheid dus.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:48:10 #78
223428 Countess
pi_92324771
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oh, sorry dat ik in verdediging ging.
Nee hoor, ik kan me wel voorstellen dat je mijn eerste zin als `sarcastisch´ zag.
Ik had mijn mening natuurlijk ook wat meer toe kunnen lichten om dat te voorkomen.

Ik maak ook wel gebruik van sarcasme, maar dan meer als iemand domme/ totaal onwetende opmerkingen maakt.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:53:01 #79
223428 Countess
pi_92325017
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:08 schreef Maanvis het volgende:
Is dat gewoon narcisme?
Narcisme is ook niet altijd een vorm van zelfliefde. Er zijn narcisten die voortdurend op zoek zijn naar de bevestiging van anderen, dus niet zo zeker zijn van zichzelf.
pi_92335035
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:53 schreef Countess het volgende:

[..]

Narcisme is ook niet altijd een vorm van zelfliefde. Er zijn narcisten die voortdurend op zoek zijn naar de bevestiging van anderen, dus niet zo zeker zijn van zichzelf.
De narcistische paradox. :Y
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:06:42 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92337021
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:05 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat De Meeste Mensen een laag IQ/EQ hebben - begint al meteen naar een waarde-oordeel te rieken, eigenlijk.

Volgens mij heeft het meer te maken met de norm in de groep. Gemiddeld, over een groep heen, heeft iedereen wel een gevoel bij wat De Norm zou moeten zijn, en we willen eigenlijk onbewust dat iedereen ongeveer die norm 'haalt'. Ben je anders, dan doe je moeilijk, dus word je aangespoord om je te conformeren aan die norm ("komop, je bent niet lelijk, neem het maar van mij aan, niets mis met jou" oftewel: Fall in, soldier!).

Dit is, in mijn beleving, wat sociaal gedrag werkelijk inhoudt: conformeren aan de groep, en iedereen die erbuiten valt aansporen 'normaal' te doen. Dit terwijl de uitdrukking 'sociaal gedrag' altijd wordt gebruikt met de connotatie van 'begrip voor alle mensen', wat dus eigenlijk totale bullshit is, in mijn beleving.
Ik denk dat dit ook vanuit evolutionair oogpunt klopt: de soort heeft meer slagingskans (het individu meer overlevingskans) als de groep bij elkaar blijft.
Ik ben wel met je eens, als je het zo zegt. Dat van "Fall in, soldier" is inderdaad waar. Maar ja, het jammer ervan is dat sommige (veel) mensen gewoon niet gemaakt zijn voor de soldier mentaliteit. Het gaat dan juist averrecht werken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een jongen die voor de eerst naar de sportschool gaat trainen. In het begin gaat hij 40 kilo bank drukken. Dan gaan de sterkere jongens hem uitlachen. Bij de meeste zien ze het alleen als een reden om harder te trainen totdat ze meer kunnen opdrukken. Maar er zijn dan bepaalde types die meteen naar huis gaan en nooit meer de sportschool binnen gaat.
pi_92352866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben wel met je eens, als je het zo zegt. Dat van "Fall in, soldier" is inderdaad waar. Maar ja, het jammer ervan is dat sommige (veel) mensen gewoon niet gemaakt zijn voor de soldier mentaliteit. Het gaat dan juist averrecht werken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een jongen die voor de eerst naar de sportschool gaat trainen. In het begin gaat hij 40 kilo bank drukken. Dan gaan de sterkere jongens hem uitlachen. Bij de meeste zien ze het alleen als een reden om harder te trainen totdat ze meer kunnen opdrukken. Maar er zijn dan bepaalde types die meteen naar huis gaan en nooit meer de sportschool binnen gaat.
Dit is wat er bij mij gebeurde toen ik 18 was of zo, ik stopte toen inderdaad direct. En nu op mijn 26ste weer begonnen en ik werd opnieuw uitgelachen toen ze me voor het eerst zagen. Alleen interesseert het me niks meer en ga gewoon door. Ik heb namelijk al geaccepteerd dat ik een kut leven leid en kijk al uit naar de volgende onaangename verrassing ;)
pi_92353007
Helemaal met zoiets als een sportschool is het zo dat iedereen ergens moet beginnen. Elke nieuweling zal minder gespierd of afgetraind zijn dan sommigen die daar rondlopen.
pi_92353228
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Helemaal met zoiets als een sportschool is het zo dat iedereen ergens moet beginnen. Elke nieuweling zal minder gespierd of afgetraind zijn dan sommigen die daar rondlopen.
Ik pak diegene ook nog wel terug die zo achterlijk begon te lachen. Hij weet nog niet hoe ziek ik ben en dat ik tot alles in staat ben (heb weinig te verliezen)
Niet dat het me boeide dat die mij uitlachte maar hij mag er gewoon niet zomaar mee wegkomen.

Vroeger voelde me ik gekwetst met dit soort opmerkingen. Nu laat ik liever diegene zelf lijden en het liefst nog een stuk erger. Ik weet al dat ik misschien heel lelijk ben maar ik laat me niet meer uit het veld slaan als iemand over mijn uiterlijk begint.

[ Bericht 10% gewijzigd door richard_prf op 05-02-2011 00:01:40 ]
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:56:36 #85
94676 Garisson72
pi_92363311
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals je zegt: bij de meesten werkt het om ze zo harder te laten werken, onder druk van de groep. Dit is ook een sterk fundament van de militaire wereld natuurlijk.

En die 'bepaalde types' ? Tja, jammer voor hun. Zo werkt het nou eenmaal.
pi_92369503
Beste allemaal,

Vanuit de statistieken van de website over BDD die in dit topic is gelinkt en die door mij is gemaakt en ook door mij wordt onderhouden en beheerd, zag ik opeens erg veel links naar Fok Forum staan. Meestal neem ik dan even een kijkje, om te zien of ik nog iets constructiefs kan bijdragen en omdat er vaak behoorlijke misverstanden bestaan over BDD.
Dat is ook niet zo vreemd, want de stoornis is niet erg bekend en wordt nogal eens verward met een te grote dosis ijdelheid. Dat laatste is de grootste denkfout die bestaat ten aanzien van BDD. Mensen met BDD hebben de spiegel niet in gebruik als bevestiging van hoe mooi ze wel niet zijn, ter bewondering, zoals de koningin uit Sneeuwwitje :-), maar uit een voortdurend gevoel van angst voor vernedering en afwijzing, vaak omdat er ooit ergens iets is misgegaan in hun beleving van zichzelf als mens, met als gevolg een heel laag zelfbeeld.

Dat gevoel van eigenwaarde kan door vele oorzaken zijn beschadigd (zoals ook bij mensen met Anorexia en dwangneuroses meer aan de hand is dan het kale ritueel), een pesterij, een onveilige thuissituatie, misbruik etc, maar ook aanleg speelt een rol (net als bij veel andere stoornissen het geval is).

Wie een slecht zelfbeeld heeft kan op enig moment bij gevoeligheid daarvoor en door steeds weer bevestigende omstandigheden van die lage zelfwaarde (vaak niet eens bewust zo bedoeld, maar door de ontvanger wel zo geïnterpreteerd, omdat lage zelfwaarde nou eenmaal dat soort belevingen bevordert en iemands perceptie ernstig aantast) een stoornis gaan ontwikkelen. Dat kan van alles zijn . . van anorexia tot fobie, van dwang tot psychose . . of bijvoorbeeld BDD. Nou moet gezegd dat BDD als het ware een cocktail is met veel comorbiditeit (overlap) met andere ziektebeelden. Voor mezelf sprekend was er een diagnose met daarin de volgende stoornissen: angst, dwang, depressie, PTSS , sociale fobie. De componenten draaien echter allemaal om wat dan BDD heet: namelijk een dusdanig verstoord zelfbeeld, beleving van het uiterlijk, dat men daar alle waarde aan gaat hechten en verder geen positieve dingen meer kan zien in zichzelf als mens. Kort door de bocht gezegd: wie zich te lelijk voelt om te tonen redeneert dat hij of zij een waardeloos mens is die door niemand zal worden geaccepteerd en zeker niet in de huidige samenleving waarin een hyperactiviteit bestaat rondom uiterlijk vertoon.

De paradox is dat mensen met BDD dondersgoed weten dat ze heus meer zijn dan die buitenkant en dat ook extreem graag zouden willen voelen, maar dat lukt dus niet. Ze zijn te beschadigd om die andere krachten van zeer negatieve beooordelingen van zichzelf te weerstaan. Er ontstaan rituelen om dat te bezweren (die soms, maar meestal niet, helpen en in elk geval de stoornis in ernst doen toenemen omdat die rituelen steeds uitgebreider en langduriger worden) en men gaat meer en meer sociale omgevingen vermijden tot aan totale zelfisolatie aan toe omdat dat tenslotte nog de enige manier is om geen angst te voelen.

Dat maakt echter weer extreem depressief, want de isolatie is diep van binnen geen echt vrijwillige keuze, maar een dwang, een escape from a distorted reality.

De vertaling van BDD naar ingebeelde lelijkheid is zeer misleidend daarbij. Bewust hanteer ik zelf dan ook bij voorkeur deze vertaling: een stoornis in de lichaamsbeleving, maar beter nog, een stoornis in de mensbeleving . . .

Iedereen kan BDD ontwikkelen dus. Ook mensen die echt een zichtbaar defect hebben. Het gaat om de mate van wat het met een mens doet. Zodra het al dan niet aanwezige defect ervoor zorgt dat iemand buitenproportioneel gedrag gaat vertonen in de vorm van ernstige rituelen en vermijdingen en alle eigenwaarde aan dat defect/uiterlijk gaat ophangen, is er sprake van BDD.

Evenveel mannen als vrouwen ook, maar voor mannen nog lastiger om het te openbaren, want een vrouw kan nog enigszins legitiem zorgen hebben over een uiterlijk en het beter wegmoffelen als gewone zorg (het zo doen voorkomen) dan een man. Het bekende stereotyp van de wachtende man op zijn vrouw die uren voor de spiegel staat te tutten vindt niemand vreemd. Vaak weten mensen echter zelf niet eens dat ze BDD hebben overigens. Dit omdat het sluipenderwijs erger wordt en de grenzen steeds verder worden opgerekt. En omdat men de stoornis ook gewoonweg niet kent of uit onwetendheid c.q. kortzichtigheid associeert met narcistische ijdeltuiterij die het dus niet is.

Zelf heb ik het pas na 30 (!) jaar ploeteren ontdekt in 2005. Ik was toen 43 . . .
Na een zeer intensieve behandeling in Leiden op de poli psychiatrie in het LUMC is er veel veranderd, zij het dat ik geen normaal leven kan leiden met een vaste baan. Voorheen was ik fulltime leerkracht, maar toen ook daar de rituelen een vlucht begonnen te nemen begon mijn downfall en heb ik er een streep onder moeten zetten.

Ik heb diverse interviews gegeven ondertussen en toevalligerwijs komt er over enige weken een interview in het blad Margriet. Mss een beetje een huisvrouwenblad (ik lees het zelf niet), maar wel met een groot lezerspubliek met veel moeders, die wellicht zo wat alerter kunnen zijn in geval er sprake van BDD zou kunnen zijn. Overrating ervan is niet goed, pubers zijn onzeker en dat is normaal, maar underrated kan evenwel funest zijn, want hoe eerder de stoornis wordt gediagnosticeerd en behandeld, hoe meer kans op succes. Er zomaar vanaf komen door ouder worden is geen optie bij BDD. Het neemt toe gaandeweg de tijd.

Wel, mijn missie is er dus eentje van 'spread the news' en niet eentje van 'kijk ons eens zielig zijn'. Verspreiding van kennis doet wonderen is mijn motto en zal meer begrip en opmerkzaamheid bevorderen onder de mensen. Anorexia was ook ooit een stoornis die alleen maar over niet eten ging . . en ondertussen weet men beter . . . BDD is niet over die lelijke neus of dat rare haar . . het is een eenzame worsteling tegen een enorm laag zelfbeeld vol deuken en gaten die iemands leven tot een ware hel kunnen maken . . .

Wie meer wil weten . . . feel free to ask or PM.

Vriendelijke groet van Kariboe
beheerder van de BDD website en zelf BDD neuroot ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kariboe op 06-02-2011 11:59:40 (typo 2) ]
pi_92369725
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:41 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik pak diegene ook nog wel terug die zo achterlijk begon te lachen. Hij weet nog niet hoe ziek ik ben en dat ik tot alles in staat ben (heb weinig te verliezen)
Niet dat het me boeide dat die mij uitlachte maar hij mag er gewoon niet zomaar mee wegkomen.

Vroeger voelde me ik gekwetst met dit soort opmerkingen. Nu laat ik liever diegene zelf lijden en het liefst nog een stuk erger. Ik weet al dat ik misschien heel lelijk ben maar ik laat me niet meer uit het veld slaan als iemand over mijn uiterlijk begint.
^O^
pi_92409565
O+ stuurde mij een link met dit topic, die verdenkt mij ervan last te hebben van BDD.
Ik denk dat de grens naar BDD heel hoog is. Ik heb last van onzekerheid.
Vroeger woog ik 50 kg, toen in 3 weken tijd 70 (stoppen met roken, beginnen met de pil) en voorts alleen geschommeld met mijn gewicht, tussen de 58 kg en de 70. En op zich heb ik niet zo'n last van die onzekerheid, ik moet alleen niet te lang voor de spiegel staan. Sauna is ook erg.
Dan kan ik echt dagen lang intens verdrietig en ongelukkig voelen.
pi_92414139
Nou, die grens naar BDD ligt niet zozeer hoog. Het is meer dat mensen zelf steeds hun grenzen verleggen, daaraan gewend raken als zijnde normaal en zo gaat het maar door en door. Plus dat mensen de neiging hebben pas het hoofd te bieden aan zoiets als een psychische stoornis als ze echt niet meer verder kunnen. Veel schaamte, veel ontkenning en uitvluchten, veel whisful thinking dat het heus wel weer over gaat en veel verzet tegen het idee dat therapie en/of medicatie wel eens de enige manier zou kunnen zijn om zichzelf te bevrijden van dwang en waanbeelden.

Maar uiteraard, en dat gaf ik al aan, overrating is niet goed, maar alertheid op de symptomen wel degelijk :-)
pi_92428264
Als je echt verminkt bent lijkt het me raar als je er geen issues mee ontwikkelt, gezien je dan gewoon als een soort rariteit gezien wordt...

[ Bericht 40% gewijzigd door TX op 06-02-2011 21:01:01 ]
pi_92428903
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom breng je het op als het niemand wat aan gaat? Begin er dan ook niet over.
pi_92431898
@ Kariboe

Wat een duidelijke uitleg ^O^
pi_92442493
Dank je wel zusterclivia :)
pi_92442728
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:55 schreef TX het volgende:

[..]

Waarom breng je het op als het niemand wat aan gaat? Begin er dan ook niet over.
Heb je mijn eerste post überhaupt gelezen?

OT: Als je anorexia hebt, heb je dan ook automatisch BDD?
pi_92443019
In Afrika hebben ze ook geen BDD of anorexia, het zijn gewoon overbodige luxeziektes. Mensen zeiken te veel hier, wees blij met hoe je eruit ziet en dat je gewoon een gezond lichaam hebt.

Slotje.
  maandag 7 februari 2011 @ 01:07:43 #96
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92443233
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:01 schreef iwannabehigh het volgende:
In Afrika hebben ze ook geen BDD of anorexia, het zijn gewoon overbodige luxeziektes. Mensen zeiken te veel hier, wees blij met hoe je eruit ziet en dat je gewoon een gezond lichaam hebt.

Slotje.
In Afrika hebben ze andere dingen waar ze zich mee bezig houden.
pi_92443398
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In Afrika hebben ze andere dingen waar ze zich mee bezig houden.
Dat bedoel ik, het zijn dus luxeziektes
pi_92443470
quote:

Slotje.
Dit is het meest typerende voorbeeld van een gebrek aan inlevingsvermogen in psychische ziektebeelden dat ik ooit gehoord en gelezen heb. Zelfs als iets een luxe ziekte is, in de zin van alleen voorkomend in landen waar de druk op uiterlijk een grote rol speelt omdat het kan en omdat er geen sprake is van overleven zoals in arme landen, dan nog is het kortzichtig en dom. Want ook die ziektes bestaan en hebben hun eigen historie van ontstaan zoals ook kanker een ziekte is die in rijke landen meer voorkomt.

Ik kan niets anders concluderen dat deze manier van redeneren en niet in staat zijn tot inzichtelijk denken en empathisch besef ook gevolg zijn van te veel verwendheid in een rijk westers bestaan.

Om maar even een koekje van eigen deeg te serveren.
pi_92443696
En zoals gezegd, maar kennelijk niet erg goed gelezen of begrepen. Het gaat niet om dat uiterlijk, dat is slechts de uitingswijze van het lage zelfbeeld. Het BDD ziektebeeld is vele malen breder dan waar het door onwetenheid in wordt verkleind. Ik zou zeggen, lees je wat beter in voordat je zulke oordelen velt over mensen die soms op de rand van zelfmoord staan omdat ze het niet meer kunnen verdragen dat ze leven. Natuurlijk is dat niet omdat die neus scheef staat. Dat is omdat ze zich extreem minderwaardig voelen om allerlei dieperliggende oorzaken zoals pesterij, misbruik en andere ernstige zaken die hun sporen hebben nagelaten
pi_92443764
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:15 schreef Kariboe het volgende:

[..]

Dit is het meest typerende voorbeeld van een gebrek aan inlevingsvermogen in psychische ziektebeelden dat ik ooit gehoord en gelezen heb. Zelfs als iets een luxe ziekte is, in de zin van alleen voorkomend in landen waar de druk op uiterlijk een grote rol speelt omdat het kan en omdat er geen sprake is van overleven zoals in arme landen, dan nog is het kortzichtig en dom. Want ook die ziektes bestaan en hebben hun eigen historie van ontstaan zoals ook kanker een ziekte is die in rijke landen meer voorkomt.

Ik kan niets anders concluderen dat deze manier van redeneren en niet in staat zijn tot inzichtelijk denken en empathisch besef ook gevolg zijn van te veel verwendheid in een rijk westers bestaan.

Nee, ik kan mij wel inleven in die ziektes, maar ik kan niet begrijpen waarom mensen hier zo ver in gaan. In mijn ogen is dat een soort aandacht zoeken. Ik vind dat je moet kijken naar wat je WEL hebt. Wees blij dat je een gezond lichaam hebt, in een mooi land woont waarbij alles eigenlijk vanzelfsprekend is als je kijkt naar al die andere arme landen.

Vind niet dat je hoort te zeuren omdat je lelijk of dik bent of wat dan ook. Lelijke of dikke mensen worden niet achtergesteld of anders behandeld - je wordt achtergesteld door je gedrag, niet door je uiterlijk.

Vergelijk kanker A.U.B. niet met zulke ''ziektes''. Kanker is veel erger. Bah, wat een vergelijking.
pi_92444084
Je snapt er niets van. Mensen met BDD willen juist helemaal geen aandacht. Ze kruipen het liefst weg in de donkerste hoek van de wereld zodat niemand ze zal zien.

Over het vergelijken. Jij draagt zelf aan dat het een ziekte is die elders niet voorkomt. Ik draag exact hetzelfde aan en dan is het opeens bah? Ik rep nergens over een vergelijking tussen de ernst van kanker met de ernst van BDD, want het staat voor mij als een paal boven water dat kanker vele malen erger is en nooit mag worden gebagatelliseerd.

Dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik presenteer je slechts je eigen manier van vergelijken . . .
En zo zie je maar weer dat met een spiegel geconfronteerd worden ook voor een normaal mens (wat je niet bent, want normaal bestaat niet en is altijd relatief) niet eenvoudig is.

Aanstellerij is voor verwende kinderen. Zeuren om aandacht ook. Mensen met BDD zijn geen aanstellers en ook geen zeurpieten. Mensen die ze zo noemen, hebben een enorm hiaat aan kennis en ik heb niet het idee dat je bereid bent je er echt in te verdiepen gezien je vreemde en totaal niet doordachte reacties. Ze zijn het toonbeeld van niets weten en snappen van BDD en dat bewijst precies waarom het nodig is een missie van Spread the news te blijven uitvoeren en waarom de website erover nodig is. Jammer dat je niet meer tijd erin hebt gestoken. Nu kan ik je reactie niet echt serieus nemen en denk ik vooral: daar heb je weer zo iemand die het denkt even te kunnen labelen en beoordelen op grond van 3 zinnen en eigen mindset.
Spijtig. Maar het is jouw oordeel en dat is je goed recht. Besef echter wel dat je veel mensen hiermee devalueert tot mensen die ze pertinent niet zijn: aandachtvragers en zeurpieten die niet tevreden zijn met hun looks. Het zijn mensen met een levensgroot zelfbeeldprobleem en alleen degenen die weten hoe het is om zo door het leven te gaan weten dat er dan geen sprake is van gezeik en gezeur. Nu de rest nog zien te overtuigen of wie weet kom je zelf ooit eens in een situatie terecht dat je er direct mee te maken krijgt en de antennes en fijngevoeligheid beter raken afgestemd . . .
  maandag 7 februari 2011 @ 01:41:02 #102
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444106
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:27 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee, ik kan mij wel inleven in die ziektes, maar ik kan niet begrijpen waarom mensen hier zo ver in gaan. In mijn ogen is dat een soort aandacht zoeken. Ik vind dat je moet kijken naar wat je WEL hebt. Wees blij dat je een gezond lichaam hebt, in een mooi land woont waarbij alles eigenlijk vanzelfsprekend is als je kijkt naar al die andere arme landen.

Vind niet dat je hoort te zeuren omdat je lelijk of dik bent of wat dan ook. Lelijke of dikke mensen worden niet achtergesteld of anders behandeld - je wordt achtergesteld door je gedrag, niet door je uiterlijk.

Vergelijk kanker A.U.B. niet met zulke ''ziektes''. Kanker is veel erger. Bah, wat een vergelijking.
Jij bent ook extreem onzeker en heb ook veel issues, of niet iwannabehigh?
pi_92444132
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:24 schreef Kariboe het volgende:
En zoals gezegd, maar kennelijk niet erg goed gelezen of begrepen. Het gaat niet om dat uiterlijk, dat is slechts de uitingswijze van het lage zelfbeeld. Het BDD ziektebeeld is vele malen breder dan waar het door onwetenheid in wordt verkleind. Ik zou zeggen, lees je wat beter in voordat je zulke oordelen velt over mensen die soms op de rand van zelfmoord staan omdat ze het niet meer kunnen verdragen dat ze leven. Natuurlijk is dat niet omdat die neus scheef staat. Dat is omdat ze zich extreem minderwaardig voelen om allerlei dieperliggende oorzaken zoals pesterij, misbruik en andere ernstige zaken die hun sporen hebben nagelaten
Ik vind dat als je niet goed in je vel zit, en hele rare gedachtes hebt betreft zelfmoord e.d. dat je dringend hulp moet zoeken ipv alles achter een ziekte en je verleden te schuiven. Er zit een meisje in mijn klas die vroeger (ernstig) is gepest, omdat zij een lui oog heeft, scheel kijkt, gele tanden heeft, 2 tanden mist, dun haar heeft, scheef loopt vanwege operaties aan haar knie (ofterwijl: ECHT geen beauty!!) en daar gaat het nu helemaal prima mee. Ik heb zelf soms ook een verrotte jeugd gehad, waar ik nu (af en toe) nog mee zit, dat ik eraan terug denk en me rot voel, maar ik ga ook niet zielig lopen doen met zelfmoord of andere ziektes. Ik probeer het op te lossen en het een plekje te geven.
pi_92444177
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij bent ook extreem onzeker en heb ook veel issues, of niet iwannabehigh?
Extreem onzeker? Dat heb ik nergens neer gezet, waar baseer je dat op? Issues? Misschien wel, maar die probeer ik iig op te lossen ;)
  maandag 7 februari 2011 @ 01:45:35 #105
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444224
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:43 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Extreem onzeker? Dat heb ik nergens neer gezet, waar baseer je dat op? Issues? Misschien wel, maar die probeer ik iig op te lossen ;)
Je hebt dat vaker gezegd. Je bent onzeker over je uiterlijk en andere dingen. Behalve dat, er is dat ene meisje dat je hebt gestalkt maar niet wil toegeven dat je stalkt.

Vooral je bovenste reactie toont aan dat je helemaal geen inlevingsvermogen hebt en dat je niet weet waarover je praat.
pi_92444269
Hulp zoeken impliceert toch een ziektebeeld.
En dus zoeken we ook hulp.
Dat mensen die echt defecten hebben zoals omschreven of bijvoorbeeld brandwonden en toch gewoon onbevangen door het leven gaan tekent nou juist de afwijkende psyche van mensen die dat niet kunnen en er minder gehavend bij lopen. Het is een psychisch ziektebeeld en dat kan alleen langs de weg van veranderen via therapie en soms medicatie. Zo leren mensen zichzelf weer als mens te zien dat ze wel waardevol zijn, no matter what.
pi_92444276
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt dat vaker gezegd. Je bent onzeker over je uiterlijk en andere dingen. Behalve dat, er is dat ene meisje dat je hebt gestalkt maar niet wil toegeven dat je stalkt.

Vooral je bovenste reactie toont aan dat je helemaal geen inlevingsvermogen hebt en dat je niet weet waarover je praat.
Nee, ik ben soms onzeker, maar dat is iedereen wel eens. Je moet trouwens eens ophouden met mensen te beoordelen op basis van een paar topics en reacties, om die uitspraken die jij keer op keer doet zou je iemand toch echt moeten kennen en ik vind het niet leuk dat het ''stalken'' keer op keer weer wordt gebruikt.
pi_92444374
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:47 schreef Kariboe het volgende:
Hulp zoeken impliceert toch een ziektebeeld.
En dus zoeken we ook hulp.
Dat mensen die echt defecten hebben zoals omschreven of bijvoorbeeld brandwonden en toch gewoon onbevangen door het leven gaan tekent nou juist de afwijkende psyche van mensen die dat niet kunnen en er minder gehavend bij lopen. Het is een psychisch ziektebeeld en dat kan alleen langs de weg van veranderen via therapie en soms medicatie. Zo leren mensen zichzelf weer als mens te zien dat ze wel waardevol zijn, no matter what.
Heb jij BDD dan?
  maandag 7 februari 2011 @ 01:53:44 #109
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444412
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:52 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Heb jij BDD dan?
...Lees eens terug naar wat hij zegt.
pi_92444432
Nouhou Iwannabehigh . . . .

Dat kunnen wij dan ook zeggen over jouw snelle en heftige oordeel over mensen met BDD. Ik ben al aandachtvrager en zeikerd genoemd en ben hier pas 1 dag en in maar 1 topic . . . 8-)

Zie je?
Nuanceren is zo gek nog niet en dat bedoel ik aardig by the way want ik ben niet uit op narigheid maar verbreding van kennis bij mensen ;)
pi_92444444
Ik heb BDD ja en ik ben een zij overigens :-))
  maandag 7 februari 2011 @ 01:56:35 #112
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444474
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:47 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee, ik ben soms onzeker, maar dat is iedereen wel eens. Je moet trouwens eens ophouden met mensen te beoordelen op basis van een paar topics en reacties, om die uitspraken die jij keer op keer doet zou je iemand toch echt moeten kennen en ik vind het niet leuk dat het ''stalken'' keer op keer weer wordt gebruikt.
Lees je eigen topic eens door. Je hebt gestalkt. Maar zie je? Je vindt het kut dat ik je stalker noemt en geen medeleven met je toont. Tegelijkertijd toon jij geen medeleven met andere mensen.

Paradox?
pi_92444715
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:54 schreef Kariboe het volgende:
Nouhou Iwannabehigh . . . .

Dat kunnen wij dan ook zeggen over jouw snelle en heftige oordeel over mensen met BDD. Ik ben al aandachtvrager en zeikerd genoemd en ben hier pas 1 dag en in maar 1 topic . . . 8-)

Zie je?
Nuanceren is zo gek nog niet en dat bedoel ik aardig by the way want ik ben niet uit op narigheid maar verbreding van kennis bij mensen ;)
Oke heb je gelijk in, ik zeg niet dat ik er geen respect voor heb, maar ik begrijp zulke ziektes gewoon niet. Je weet dat je die ''ziekte'' hebt, dat het superfout is om jezelf naar beneden te halen en toch blijf je doorgaan met zo raar denken, zelfde met anorexia: je weet dat je ziek bent/TE dun bent - toch blijf je doorgaan met afvallen. Dat komt bij de meeste mensen over als aandachtzoeken denk ik. En tja, het is gewoon een luxeziekte. Ik denk trouwens dat als jij als persoon heel veel nare dingen hebt meegemaakt in je leven je juist niet zulke ''ziektes'' krijgt aangezien je meestal hard/sterk wordt door (vervelende) dingen die je meemaakt in je leven. Gaat BDD wel over, of blijf je je leven lang met onzekerheid zitten?

[ Bericht 1% gewijzigd door iwannabehigh op 07-02-2011 02:13:08 ]
  maandag 7 februari 2011 @ 02:17:42 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444971
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:07 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Oke heb je gelijk in, ik zeg niet dat ik er geen respect voor heb, maar ik begrijp zulke ziektes gewoon niet. Je weet dat je die ''ziekte'' hebt, dat het superfout is om jezelf naar beneden te halen en toch blijf je doorgaan met zo raar denken, zelfde met anorexia: je weet dat je ziek bent/TE dun bent - toch blijf je doorgaan met afvallen. Dat komt bij de meeste mensen over als aandachtzoeken denk ik. En tja, het is gewoon een luxeziekte. Ik denk trouwens dat als jij als persoon heel veel nare dingen hebt meegemaakt in je leven je juist niet zulke ''ziektes'' krijgt aangezien je meestal hard/sterk wordt door (vervelende) dingen die je meemaakt in je leven. Gaat BDD wel over, of blijf je je leven lang met onzekerheid zitten?
Stel jezelf hetzelfde vraag. Je WEET dat je geen contact meer moet nemen met dat Turkse meisje, maar toch doe je dat. Toch kijk je telkens op haar facebook of hyves, toch bel je haar op, enzovoorts. Je kan het niet helpen. Ook een luxe ziekte. In Afrika weten ze meteen dat als een meisje nee zegt, ze gewoon een andere moeten zoeken.

En zoiezo, het is bullshit dat de hele slechte dingen die je meemaakt, je sterker maakt. Juist andersom.
pi_92445100
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Stel jezelf hetzelfde vraag. Je WEET dat je geen contact meer moet nemen met dat Turkse meisje, maar toch doe je dat. Toch kijk je telkens op haar facebook of hyves, toch bel je haar op, enzovoorts. Je kan het niet helpen. Ook een luxe ziekte. In Afrika weten ze meteen dat als een meisje nee zegt, ze gewoon een andere moeten zoeken.

En zoiezo, het is bullshit dat de hele slechte dingen die je meemaakt, je sterker maakt. Juist andersom.
Je wilt dat het stopt maar je kan niet stoppen, ik begrijp het nu meer.

Ik denk dat het ook ligt aan wat voor persoon je zelf bent, kut situaties kunnen je maken maar ze kunnen je ook breken.
  Eindredactie Games maandag 7 februari 2011 @ 02:23:10 #116
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92445109
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens, maar dit is te ongenuanceerd. Misschien als er "eerder andersom" stond. Een ziekte overwinnen kan je namelijk wel degelijk sterker maken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92445154
Nee, die conclusie kun je niet trekken. Dat je door het gehard zijn in het leven juist geen psychische stoornis zou kunnen krijgen. Geen enkel mens is in staat om dag in dag uit alles te weren met een opgebouwde hardheid. Het houdt altijd ergens een keer op. Ja ik ben taai geworden, absoluut, maar die taaiheid heeft zich ook juist tegen mij gekeerd doordat het me in staat stelde heel veel destructieve rituelen en gedachten te laten doorbestaan met een steeds verder opgerekte grens . . uiteindelijk pleeg je dan zoveel roofbouw op lijf en geest dat het lijntje een keer knapt. Dat was bij mij na 30 jaar pas . . . ja, hoezo sterk . . . tell me about it. En nog ben ik sterk, zeker in hoe ik nu over mezelf denk, maar nee, niemand is sterk genoeg als een psychische stoornis vrijuit kan gaan woekeren.

Het doorgaan zoals je het benoemt is geen vrije keuze of vrije wil. Het is pure dwang en angst en daar heb je gaandeweg de tijd geen enkele controle meer over. Zolang het nog beheersbaar is ga je gewoon door en heb je geen hulp nodig . . (zo werkt het . . schaamte, denken ach het gaat wel voorbij etc) , plus dat veel mensen dus echt nog nooit van de stoornis gehoord hebben, maar het ondertussen wel in steeds zwaardere mate aan het opbouwen zijn.

Who's to blame? De mensen die het niet weten? De drang om door te gaan ondanks moeizaam bestaan? Geen van beide. Het is niemands fout en niemands schuld. Verwijten horen er sowieso niet in thuis. Het overkomt mensen en dat is al beroerd genoeg. Daarom verdienen ze alle lof en respect voor als ze het breekpunt bereiken. Dan hebben ze letterlijk alles gegeven om te overleven op hun gebrekkige en destructieve wijze, maar het was een prison in hell zonder sleutel . . .

Fijn dat je er nu meer voor openstaat. Doet me veel deugd. Praten is en blijft een goede manier om te naderen en nuanceren. Tof!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kariboe op 07-02-2011 02:34:15 ]
pi_92445389
Mensen, bedankt voor de discussie, Time to go to sleep here :z
pi_92457231
quote:

Slotje.
In Afrika heerst een heel andere cultuur en levensomstandigheden. Je kan het niet met elkaar vergelijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Strawberry- op 07-02-2011 14:05:16 ]
pi_92457298
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:15 schreef Kariboe het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de reden dat een vergelijking met Afrika nergens op slaat. Heel andere cultuur.

Verder goeie post(s). ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door -Strawberry- op 07-02-2011 14:06:02 ]
pi_92457849
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:22 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Je wilt dat het stopt maar je kan niet stoppen, ik begrijp het nu meer.

Ik denk dat het ook ligt aan wat voor persoon je zelf bent, kut situaties kunnen je maken maar ze kunnen je ook breken.
Ik denk dat je het begint te snappen. :Y
  maandag 7 februari 2011 @ 17:34:07 #122
223428 Countess
pi_92466823
Is Kariboe geen Iwannabehigh of kennen jullie elkaar?

Ik zie dubbel, verwarrend die usericon :+
pi_92467517
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:34 schreef Countess het volgende:
Is Kariboe geen Iwannabehigh of kennen jullie elkaar?

Ik zie dubbel, verwarrend die usericon :+
Aangezien ze het hier alles behalve eens waren....gok ik van niet :D
pi_92474554
Nee hoor, maar om voor mij ook niet duidelijke reden heeft Iwannabehigh vannacht mijn icoon overgenomen, tijdens het sparren. Misschien om te sarren :-))
Maar we zijn niet dezelfde nee en idd ook niet erg op dezelfde voet aanvankelijk qua denken over BDD, al is dat ondertussen dus genuanceerd :-)
pi_92475009
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:30 schreef Kariboe het volgende:
Nee hoor, maar om voor mij ook niet duidelijke reden heeft Iwannabehigh vannacht mijn icoon overgenomen, tijdens het sparren. Misschien om te sarren :-))
Maar we zijn niet dezelfde nee en idd ook niet erg op dezelfde voet aanvankelijk qua denken over BDD, al is dat ondertussen dus genuanceerd :-)
Haha nee niet om te sarren maar ik vond die icoon leuk. En zelf weet ik niet waar ik zulke kleine plaatjes kan halen dus ik dacht ik pak die van jou. Vind je dat erg dan? :P
  maandag 7 februari 2011 @ 20:51:31 #126
223428 Countess
pi_92475765
Usericon-geboefte :D _O_
pi_92481084
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:38 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Haha nee niet om te sarren maar ik vond die icoon leuk. En zelf weet ik niet waar ik zulke kleine plaatjes kan halen dus ik dacht ik pak die van jou. Vind je dat erg dan? :P
Nee hoor ;)

Het is eigenlijk een animated gif . . .

De jpg werd een beetje wazig door het verkleinen hier.
Ik heb inmiddels een ander beeldje eruit genomen . . . zoiets >>> :P
pi_92481128
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:51 schreef Countess het volgende:
Usericon-geboefte :D _O_
Net kinderen soms he . . . volwassenen . . . oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')