abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:02:28 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92255585
Zo, er zijn best wel veel mensen met dit probleem hier op fok. Weet er hier iemand veel erover? Of heeft iemand veel ervaring mee? Voor de mensen die het hebben of hebben gehad weten jullie wat de exacte aanleiding ervoor was geweest? Werd je vroeger veel gepest of had je slechte ouders? Trouwens, een website voor mensen die er niks over weten:

http://bdd-info.nl/

[ Bericht 3% gewijzigd door Re op 03-02-2011 00:11:31 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_92257913
Ik heb er eigenlijk geen verstand van. Heb zelf ook enorm lage eigenwaarde, maar dat is niet hetzelfde als BDD.

[ Bericht 30% gewijzigd door Re op 03-02-2011 00:54:08 ]
pi_92257981
heuujj...weer een nieuw labeltje erbij dat mensen opgeplakt krijgen (of zich achter kunnen verschuilen).
pi_92258028
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:52 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
heuujj...weer een nieuw labeltje erbij dat mensen opgeplakt krijgen (of zich achter kunnen verschuilen).
Van jezelf en je uiterlijk walgen tot het echt een obsessie wordt is niet bepaald een overbodig labeltje. Ingebeelde lelijkheid is zwaar kut en niet iets wat een rationeel persoon zou vinden. Dan is er wel iets mis, hence ingebeeld.
pi_92258105
Zag er ooit een heftge docu over.
Niet alleen over mensen die zichzelf gewoon anders, lelijker, zagen dan ze in werkelijkheid waren. Maar ook over mensen die een bepaald lichaamsdeel als niet van hunzelf zagen. Heftig dat zo iemand dan bijv zijn been wil laten amputeren enzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:21:05 #6
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92261341
Ja daar weet ik veel over. Wil je iets weten? Heb je zelf BDD?
Dit is helaas zo'n type stoornis die door niemand serieus word genomen, wat erg jammer is. Maar dat komt vast nog wel, anorexia zou in het begin ook wel zo zijn behandeld. Van de gevallen die ik ken lijkt sexueel misbruik,pesten en ouders met (te) hoge verwachtingen een (grote) rol te spelen.
Ik stoor me trouwens een beetje aan de term ingebeeld, dat is niet wat de ziekte is,alsof je geen bdd kan hebben als je daadwerkelijk lelijk bent. Vooral de angst (paniekaanvallen) en dwang vind ik opvallend aan de ziekte.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_92261661
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:

Ik heb er eigenlijk geen verstand van. Heb zelf ook enorm lage eigenwaarde, maar dat is niet hetzelfde als BDD.
Nouja dat klinkt wel erg negatief, wat ongetwijfeld onterecht zal zijn ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:43:32 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262188
Is BDD ingebeelde lelijkheid of lelijkheid die er is waarmee je zit?

Kan iemand met lepra, geamputeerde benen en een olifantengezicht BDD krijgen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92262265
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:

Waarom? Als ik af moet gaan op de foto in je FoBo, zie je er anders prima uit :Y
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:51:57 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262289
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom? Als ik af moet gaan op de foto in je FoBo, zie je er anders prima uit :Y
zal wel een gevalletje krentenbol zijn dan ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92262351
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ze zegt toch ook dat ze een lage eigenwaarde heeft op een andere manier en niet door haar uiterlijk?
pi_92262353
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom zeg je zoiets? Iedereen is uniek op zijn eigen manier.Ik vind het zonde dat een groep mensen op basis van een bepaald schoonheidsideaal zichzelf onderuit halen.

Jou post is daarom ongepast. :{w
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:05:15 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262519
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom zeg je zoiets? Iedereen is uniek op zijn eigen manier.Ik vind het zonde dat een groep mensen op basis van een bepaald schoonheidsideaal zichzelf onderuit halen.

Jou post is daarom ongepast. :{w
wat een onzinreactie
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:06:38 #14
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92262541
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:43 schreef Maanvis het volgende:
Is BDD ingebeelde lelijkheid of lelijkheid die er is waarmee je zit?

Kan iemand met lepra, geamputeerde benen en een olifantengezicht BDD krijgen?
Kan allemaal. Het is meer een angst en dwang stoornis, met veel paniekaanvallen die over het uiterlijk gaan (vaak huid,haar of neus) en dwangmatige handelingen zoals uren voor de spiegel staan, allerlei middeltjes kopen om het uiterlijk te verbeteren. Michael Jackson schijnt eraan geleden te hebben. Er word als het om uitleg van deze ziekte gaat, iets teveel nadruk gelegd op het 'echte' uiterlijk van de BDD-er. In principe is het dezelfde soort ziekte als smetvrees of hypochondrie. Onrealistische angsten maar wel mogelijke, die het geluk in de weg staan.
pi_92262593
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat een onzinreactie
Vond ik die van jou ook. :{w
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:09:58 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262618
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Vond ik die van jou ook. :{w
je kent het verhaal van de FOK! user krentenbol niet ;).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:11:55 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262655
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:06 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Kan allemaal. Het is meer een angst en dwang stoornis, met veel paniekaanvallen die over het uiterlijk gaan (vaak huid,haar of neus) en dwangmatige handelingen zoals uren voor de spiegel staan, allerlei middeltjes kopen om het uiterlijk te verbeteren. Michael Jackson schijnt eraan geleden te hebben. Er word als het om uitleg van deze ziekte gaat, iets teveel nadruk gelegd op het 'echte' uiterlijk van de BDD-er. In principe is het dezelfde soort ziekte als smetvrees of hypochondrie. Onrealistische angsten maar wel mogelijke, die het geluk in de weg staan.
Maar de angsten moeten wel echt onrealistisch zijn, niet echt? Anders is het geen BDD?
Ik lees dat 1 in de 100 mensen BDD heeft, maar als ik zie hoeveel vrouwen hun kont bijv. te dik vinden en niet zonder make-up de deur uit gaan, dan denk ik dat veel meer mensen het hebben dan 1 op de 100 :).
Een gedicht over Maanvis
pi_92262656
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je kent het verhaal van de FOK! user krentenbol niet ;).
Nee. Ik dacht dat je op haar doelde, sorry ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:20:41 #19
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92262852
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar de angsten moeten wel echt onrealistisch zijn, niet echt? Anders is het geen BDD?
Ik lees dat 1 in de 100 mensen BDD heeft, maar als ik zie hoeveel vrouwen hun kont bijv. te dik vinden en niet zonder make-up de deur uit gaan, dan denk ik dat veel meer mensen het hebben dan 1 op de 100 :).
Nou ik bedoelde die zin meer uit de gedachte; wanneer kan angst om het uiterlijk in welk geval dan ook realistisch zijn? Kijk, er zijn zoveel mensen die zichzelf niet mooi vinden (of zijn) maar wel trouwen,kinderen krijgen, hobbys hebben en meer geluk. BDD is een en al tunnelvisie, zien geen mogelijkheden meer door het uiterlijk. Kijk ik vind mijn huidskleur te licht, daar baal ik wel van, dan kijk ik in de spiegel en denk ik; was ik maar bruiner. Ik raak er niet totaal in paniek over en weiger naar buiten te gaan. Wij hebben op 'gezond' niveau probleempjes met ons uiterlijk. Zo kun je dezelfde vergelijkingen maken met smetvrees, dat hebben veel mensen ook wel enigszins in zich, maar niet tot het extreme toe waarbij paniekaanvallen,dwangmatige handelingen en vermijden voorkomt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:23:35 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262910
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:20 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Nou ik bedoelde die zin meer uit de gedachte; wanneer kan angst om het uiterlijk in welk geval dan ook realistisch zijn? Kijk, er zijn zoveel mensen die zichzelf niet mooi vinden maar wel trouwen,kinderen krijgen, hobbys hebben en meer geluk. BDD is een en al tunnelvisie, zien geen mogelijkheden meer door het uiterlijk. Kijk ik vind mijn huidskleur te licht, daar baal ik wel van, dan kijk ik in de spiegel en denk ik; was ik maar bruiner. Ik raak er niet totaal in paniek over en weiger naar buiten te gaan. Wij hebben op 'gezond' niveau probleempjes met ons uiterlijk. Zo kun je dezelfde vergelijkingen maken met smetvrees, dat hebben veel mensen ook wel enigszins in zich, maar niet tot het extreme toe waarbij paniekaanvallen,dwangmatige handelingen en vermijden voorkomt.
Vermijden, goed punt. Als een vrouw in de spiegel ziet dat haar haar niet mooi zit, doordat het gewaaid heeft oid, dan kan het best zijn dat ze daardoor helemaal niet bij een feestje komt opdagen waar ze verwacht wordt. BDD of niet, waar ligt de grens?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:26:07 #21
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_92262974
Voor mij ligt de grens bij hoe depressief/ongelukkig de persoon is,frequentie,en of er paniekaanvallen en dwangmatige handelingen zijn.
Vermijden als in niet kunnen werken door de angst gezien te worden,geen school,geen relatie's aan gaan (van welk soort dan ook) is iets anders als een keer een feestje missen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:48:36 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92263503
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vermijden, goed punt. Als een vrouw in de spiegel ziet dat haar haar niet mooi zit, doordat het gewaaid heeft oid, dan kan het best zijn dat ze daardoor helemaal niet bij een feestje komt opdagen waar ze verwacht wordt. BDD of niet, waar ligt de grens?
ik begin me daadwerkelijk af te vragen of je nou bewust zo dom provocerend wil overkomen of dat je gewoon echt een IQ van 40 hebt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:52:36 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92263580
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik begin me daadwerkelijk af te vragen of je nou bewust zo dom provocerend wil overkomen of dat je gewoon echt een IQ van 40 hebt
Het ligt er tussenin, ik vind dat veel vrouwen ongezond met hun uiterlijk bezig zijn en er door geobsedeerd zijn ;). Anyway, beetje meer respect mag wel. Mijn vakgebied zal voor jou ook abracadabra zijn.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:57:35 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92263696
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het ligt er tussenin, ik vind dat veel vrouwen ongezond met hun uiterlijk bezig zijn en er door geobsedeerd zijn ;). Anyway, beetje meer respect mag wel. Mijn vakgebied zal voor jou ook abracadabra zijn.
ik weet niet wat jouw vakgebied is. En nee BDD is niet dat je haar een dagje niet goed zit en BDD is ongeveer 50/50 man vrouw en dus ook niet te verwarren met eetstoornissen
pi_92265024
Zet dan op z'n minst de betekenis van BDD in de OP (en dus niet een linkje).
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:53:46 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92265073
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:57 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet wat jouw vakgebied is. En nee BDD is niet dat je haar een dagje niet goed zit en BDD is ongeveer 50/50 man vrouw en dus ook niet te verwarren met eetstoornissen
Een dagje je haar niet goed wordt al gauw alle dagjes je haar controleren op een obsessieve manier, ieder half uur in de spiegel kijken of het nog wel zit, helemala in paniek als het niet zit, en dan is er toch wel sprake van BDD lijkt me.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:08:12 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92265494
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een dagje je haar niet goed wordt al gauw alle dagjes je haar controleren op een obsessieve manier, ieder half uur in de spiegel kijken of het nog wel zit, helemala in paniek als het niet zit, en dan is er toch wel sprake van BDD lijkt me.
Welnee. Dat is nog vrij gewone onzekerheid.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:19:41 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92265786
quote:

[..]

nope, als je er niets van snapt probeer het dan ook niet te pretenderen dat je het wel snapt :)
pi_92270918
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh het is een user? Ik dacht dat je iets anders bedoelde. :P
pi_92270942
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:55 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ze zegt toch ook dat ze een lage eigenwaarde heeft op een andere manier en niet door haar uiterlijk?
Nee hoor. Zowel uiterlijk als innerlijk. Maar dit topic gaat over BDD, wat een stuk heftiger is.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:41:03 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92271044
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:19 schreef Re het volgende:

[..]

nope, als je er niets van snapt probeer het dan ook niet te pretenderen dat je het wel snapt :)
live and learn :)

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Krentenbol....en bedankt. :')

Altijd zo heerlijk tactisch.
Ik mag dan wel maanvis heten maar jij bent altijd zo 'n happertje :)
Een gedicht over Maanvis
pi_92271353
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:41 schreef Maanvis het volgende:
Ik mag dan wel maanvis heten maar jij bent altijd zo 'n happertje :)
Klopt, ben ik ook.
Krentenbol was dus iemand met lage eigenwaarde, die zich voordeed als iemand anders? Inclusief foto's van een ander? Ik kies wel de meest gunstige foto's voor mijn fobo, maar daar blijft het ook bij. :P Dat doet iedereen wel, toch?
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:56:15 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92271748
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, ben ik ook.
Krentenbol was dus iemand met lage eigenwaarde, die zich voordeed als iemand anders? Inclusief foto's van een ander? Ik kies wel de meest gunstige foto's voor mijn fobo, maar daar blijft het ook bij. :P Dat doet iedereen wel, toch?
ik zet niet eens foto's in mijn fotoboek ;). krentenbol zette foto's van een ander heel mooi meiske in haar fotoboek. en aangezien jij zei dat je lelijk bent terwijl in je foto boek een kei mooi meiske staat dacht ik oh dan ben je dat vast niet ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_92275979
quote:

[..]

Nee, bij BDD gaat het erom dat die mensen een vertekend beeld van zichzelf hebben. Daar hoort elke half uurtje in de spiegel kijken niet bij, omdat mensen met BDD het liefst alle spiegels vermijden.
signatuurloos
  donderdag 3 februari 2011 @ 15:29:48 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92276174
quote:
12s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:26 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Nee, bij BDD gaat het erom dat die mensen een vertekend beeld van zichzelf hebben. Daar hoort elke half uurtje in de spiegel kijken niet bij, omdat mensen met BDD het liefst alle spiegels vermijden.
als je de 'ervaringen' op de site in de OP bekijkt
http://bdd-info.nl/bijdragen-vrouwen-blad3.html
dan zie je juist dat er voruwen zijn die heel vaak in de spiegel kijken en vrouwen die niet in de spiegel durven te kijken.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:52:14 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92280390
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je de 'ervaringen' op de site in de OP bekijkt
http://bdd-info.nl/bijdragen-vrouwen-blad3.html
dan zie je juist dat er voruwen zijn die heel vaak in de spiegel kijken en vrouwen die niet in de spiegel durven te kijken.
het kan allebei een symptoom zijn, samen met nog tig andere symptomen. Als je buikpijn hebt heb je ook niet gelijk maagkanker
pi_92281719
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zet niet eens foto's in mijn fotoboek ;). krentenbol zette foto's van een ander heel mooi meiske in haar fotoboek. en aangezien jij zei dat je lelijk bent terwijl in je foto boek een kei mooi meiske staat dacht ik oh dan ben je dat vast niet ;).

Maar dat kei mooie meisje haar foto is lichter gemaakt/bewerkt en is van de zijkant genomen. Ofterwijl: denk eerlijk gezegd dat ze er in het echte leven wel iets anders uitziet dan op de foto (als ik eerlijk mag zijn). Dit is niet lullig/gemeen bedoeld. Verder heb je ook gewoon mensen die er normaal uitzien maar die altijd over zichzelf zeggen hoe lelijk ze zichzelf vinden, gewoon om te horen dat ze dat niet zijn --> aandacht dus.

Ik ken trouwens 1 persoon die de ''ziekte'' heeft. De aanleiding? Ze is niet gepest (maar heeft zelf gepest), ze is heel normaal opgevoed, niks raars.. De aanleiding is gewoon dat ze best lelijk is en ze daar niet tegen kan, hoe hard het ook klinkt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:45:40 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283187
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik iemand heb leren kennen die het heeft. Hij heeft ook in een inrichting gezeten ervoor. (Dat en omdat ik altijd over 1 of andere psychologische onderwerp wil discussieren).

Wat mij opvalt bij dit stoornis, is hoe weinig begrip mensen ervoor hebben. Zelfs zijn eigen moeder kan het niet in zich brengen om voorzichtig mee om te gaan. Ook als hij nieuwe mensen ontmoet, en die mensen krijgen te horen over zijn BDD, nemen mensen hem niet serieus en gaan iets doen of zeggen dat hem onzeker kan maken. Hij is niet eens lelijk, gewoon een goede gezicht en een leuke lach enzo, maar mensen gaan express een opmerking maken over iets aan zijn uiterlijk.

Dat is zoiezo iets wat ik niet snap. Waarom kunnen mensen zoiets niet serieus nemen? Het is niet eens zo moeilijk. Gewoon geen opmerking maken over zijn uiterlijk. Ga niet expres iemand naar beneden halen omdat je het kan of omdat die persoon jou irriteert. Als iemand je irriteert, ga er niet mee om. Of zeg dat je aan zijn of haar gedrag stoort, maar ga niet expres lomp doen omdat je denkt dat je grappig of origineel bent.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:48:40 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92283342
Ik denk dat mensen heel snel denken dat iemand zich een beetje aanstelt en zich er maar overheen moet zetten. Ze nemen het niet serieus omdat ze het niet kennen. Of ze zouden het kúnnen begrijpen, maar vinden het niet nodig om er de energie in te steken. Genoeg aan hun eigen sores of gewoon niet gewend om buiten de grenzen van wat ze kennen te kijken.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:49:05 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92283362
het is lastig om zon stoornis serieus te nemen, vooral als een man het heeft. als man word je geacht normaal en stoer te doen :).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:51:59 #41
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92283498
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Van jezelf en je uiterlijk walgen tot het echt een obsessie wordt is niet bepaald een overbodig labeltje. Ingebeelde lelijkheid is zwaar kut en niet iets wat een rationeel persoon zou vinden. Dan is er wel iets mis, hence ingebeeld.
wellicht te offtopic, maar waar komt jou lage zelfbeeld dan door? want aan je persoonlijkheid lijkt het mij neit te liggen als ik je reacties op fok zo lees.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92283609
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik iemand heb leren kennen die het heeft. Hij heeft ook in een inrichting gezeten ervoor. (Dat en omdat ik altijd over 1 of andere psychologische onderwerp wil discussieren).

Wat mij opvalt bij dit stoornis, is hoe weinig begrip mensen ervoor hebben. Zelfs zijn eigen moeder kan het niet in zich brengen om voorzichtig mee om te gaan. Ook als hij nieuwe mensen ontmoet, en die mensen krijgen te horen over zijn BDD, nemen mensen hem niet serieus en gaan iets doen of zeggen dat hem onzeker kan maken. Hij is niet eens lelijk, gewoon een goede gezicht en een leuke lach enzo, maar mensen gaan express een opmerking maken over iets aan zijn uiterlijk.

Dat is zoiezo iets wat ik niet snap. Waarom kunnen mensen zoiets niet serieus nemen? Het is niet eens zo moeilijk. Gewoon geen opmerking maken over zijn uiterlijk. Ga niet expres iemand naar beneden halen omdat je het kan of omdat die persoon jou irriteert. Als iemand je irriteert, ga er niet mee om. Of zeg dat je aan zijn of haar gedrag stoort, maar ga niet expres lomp doen omdat je denkt dat je grappig of origineel bent.
Als iemand er zo overtuigd van is dat hij/zij lelijk is, leer er dan gewoon mee leven, maar ga niet zielig lopen doen met ''ik vind mezelf lelijk dus ik heb BDD'', daar schiet je namelijk nergens mee op. Ik vind het dus niet zo raar dat mensen het niet serieus nemen. Er zijn zoveel lelijke mensen en die accepteren wel gewoon dat ze lelijk zijn en die leven gewoon hun leven.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:54:41 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283618
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

wellicht te offtopic, maar waar komt jou lage zelfbeeld dan door? want aan je persoonlijkheid lijkt het mij neit te liggen als ik je reacties op fok zo lees.
Inderdaad. Het is jammer dat strawberry niet op negers valt, anders had ik gewoon haar naam erbij gezet in die "welke fokster wil je daten topic". Zo'n begripvolle meisje kom je zelden tegen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:55:45 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283675
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:49 schreef Maanvis het volgende:
het is lastig om zon stoornis serieus te nemen, vooral als een man het heeft. als man word je geacht normaal en stoer te doen :).
Ja, maar dat is het dus, waarom? Vooral jij, jij bent 29 of zoiets, toch? Dat stoer doen telt niet eens meer op mijn leeftijd, dus ik zou verwachten dat jij allang over die periode heen bent gegroeit.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:56:33 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92283710
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, maar dat is het dus, waarom? Vooral jij, jij bent 29 of zoiets, toch? Dat stoer doen telt niet eens meer op mijn leeftijd, dus ik zou verwachten dat jij allang over die periode heen bent gegroeit.
Vraag het aan de meiden waarmee ik omga zou ik zeggen ;).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:01:33 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92283975
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Als iemand er zo overtuigd van is dat hij/zij lelijk is, leer er dan gewoon mee leven, maar ga niet zielig lopen doen met ''ik vind mezelf lelijk dus ik heb BDD'', daar schiet je namelijk nergens mee op. Ik vind het dus niet zo raar dat mensen het niet serieus nemen. Er zijn zoveel lelijke mensen en die accepteren wel gewoon dat ze lelijk zijn en die leven gewoon hun leven.
Jij dan? Jij kon niet accepteren dat jij een stalker was, toch? Jij kon niet accepteren dat dat Turkse meisje niks van jou wilde weten, toch?

Had je het niet veel prettiger gevonden als mensen iets meer rekening met jou zou hebben gehad? Ook IRL? Want ik heb het idee dat mensen jou IRL ook niet rekening mee houdt. Je niet serieus neemt enzo. Terwijl het op zich niet eens zo moeilijk is. Je had waarschijnlijk veel beter met je gevoelens voor dat meisje om kunnen gaan als je mensen had die wel rekening met je ging houden, toch? Bovendien kost het niet zoveel energie om rekening met iemand te houden.
pi_92284573
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij dan? Jij kon niet accepteren dat jij een stalker was, toch? Jij kon niet accepteren dat dat Turkse meisje niks van jou wilde weten, toch?

Had je het niet veel prettiger gevonden als mensen iets meer rekening met jou zou hebben gehad? Ook IRL? Want ik heb het idee dat mensen jou IRL ook niet rekening mee houdt. Je niet serieus neemt enzo. Terwijl het op zich niet eens zo moeilijk is. Je had waarschijnlijk veel beter met je gevoelens voor dat meisje om kunnen gaan als je mensen had die wel rekening met je ging houden, toch? Bovendien kost het niet zoveel energie om rekening met iemand te houden.
Ik ben geen stalker ;), maar dat is offtopic, en ik zie de overeenkomst tussen BDD en mijn situatie niet echt.

Ik geef je deels gelijk, het is altijd beter als je serieus wordt genomen, maar ik vind het persoonlijk raar als iemand zegt ''ik heb BDD'' en dat mensen dan express negatieve reacties gaan geven op het uiterlijk van die persoon. Dat zou ik tenminste niet doen, want ik weet dat onzekerheid rot is. Maar ik vind BDD persoonlijk overdreven, je kan jezelf lelijk voelen, oké maar je moet accepteren dat je lelijk bent (ook al is dat misschien niet makkelijk) anders kom je toch niet verder in je leven?
pi_92285495
Ziektes waar iedereen enigszins ook mee te maken hebben worden jammer genoeg, in mijn mening, nooit echt serieus genomen.

Depressies: "Ik voel me ook wel is kut, grow some balls"
ADHD: "Ik ben ook wel een druk hoor..."
BDD: "Ik vind mezelf ook wel eens lelijk.."
Faalangst: "Ik ben ook wel eens nerveus geweest..gewoon doen"

Bijvoorbeeld de ziekte asperger kunnen mensen dan wel weer zien als een "ziekte" omdat het zover van afstaat.
Nog nooit, naar mijn weten, een man tegengekomen die de ziekte BDD heeft, maarja het is ook niet iets waar je mee te koop loopt.

[ Bericht 7% gewijzigd door JohnSpek op 03-02-2011 18:54:26 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:13:34 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92287415
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:33 schreef JohnSpek het volgende:
Ziektes waar iedereen enigszins ook mee te maken hebben worden jammer genoeg, in mijn mening, nooit echt serieus genomen.

Depressies: "Ik voel me ook wel is kut, grow some balls"
ADHD: "Ik ben ook wel een druk hoor..."
BDD: "Ik vind mezelf ook wel eens lelijk.."
Faalangst: "Ik ben ook wel eens nerveus geweest..gewoon doen"

Bijvoorbeeld de ziekte asperger kunnen mensen dan wel weer zien als een "ziekte" omdat het zover van afstaat.
Nog nooit, naar mijn weten, een man tegengekomen die de ziekte BDD heeft, maarja het is ook niet iets waar je mee te koop loopt.
ik kan er juist niet mee omgaan omdat er in mijn omgeving op een ontzettend krachtige en positieve manier omgegaan werd met bepaalde ziektes :). als ik dan zo'n zwakkeling tegen kom die zich zwak opstelt met betrekking tot zijn/haar ziekte dan kan ik daar niet mee omgaan.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:31:58 #50
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_92288290
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja, was iedereen maar zo tactvol als jij.

Wat wat mij betreft nog steeds een discussiepunt blijft: als je echt lelijk bent, waarom zou het dan BDD zijn als je je voor je uiterlijk schaamt?

[ Bericht 34% gewijzigd door Countess op 03-02-2011 19:38:10 ]
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')