abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92444084
Je snapt er niets van. Mensen met BDD willen juist helemaal geen aandacht. Ze kruipen het liefst weg in de donkerste hoek van de wereld zodat niemand ze zal zien.

Over het vergelijken. Jij draagt zelf aan dat het een ziekte is die elders niet voorkomt. Ik draag exact hetzelfde aan en dan is het opeens bah? Ik rep nergens over een vergelijking tussen de ernst van kanker met de ernst van BDD, want het staat voor mij als een paal boven water dat kanker vele malen erger is en nooit mag worden gebagatelliseerd.

Dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik presenteer je slechts je eigen manier van vergelijken . . .
En zo zie je maar weer dat met een spiegel geconfronteerd worden ook voor een normaal mens (wat je niet bent, want normaal bestaat niet en is altijd relatief) niet eenvoudig is.

Aanstellerij is voor verwende kinderen. Zeuren om aandacht ook. Mensen met BDD zijn geen aanstellers en ook geen zeurpieten. Mensen die ze zo noemen, hebben een enorm hiaat aan kennis en ik heb niet het idee dat je bereid bent je er echt in te verdiepen gezien je vreemde en totaal niet doordachte reacties. Ze zijn het toonbeeld van niets weten en snappen van BDD en dat bewijst precies waarom het nodig is een missie van Spread the news te blijven uitvoeren en waarom de website erover nodig is. Jammer dat je niet meer tijd erin hebt gestoken. Nu kan ik je reactie niet echt serieus nemen en denk ik vooral: daar heb je weer zo iemand die het denkt even te kunnen labelen en beoordelen op grond van 3 zinnen en eigen mindset.
Spijtig. Maar het is jouw oordeel en dat is je goed recht. Besef echter wel dat je veel mensen hiermee devalueert tot mensen die ze pertinent niet zijn: aandachtvragers en zeurpieten die niet tevreden zijn met hun looks. Het zijn mensen met een levensgroot zelfbeeldprobleem en alleen degenen die weten hoe het is om zo door het leven te gaan weten dat er dan geen sprake is van gezeik en gezeur. Nu de rest nog zien te overtuigen of wie weet kom je zelf ooit eens in een situatie terecht dat je er direct mee te maken krijgt en de antennes en fijngevoeligheid beter raken afgestemd . . .
  maandag 7 februari 2011 @ 01:41:02 #102
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444106
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:27 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee, ik kan mij wel inleven in die ziektes, maar ik kan niet begrijpen waarom mensen hier zo ver in gaan. In mijn ogen is dat een soort aandacht zoeken. Ik vind dat je moet kijken naar wat je WEL hebt. Wees blij dat je een gezond lichaam hebt, in een mooi land woont waarbij alles eigenlijk vanzelfsprekend is als je kijkt naar al die andere arme landen.

Vind niet dat je hoort te zeuren omdat je lelijk of dik bent of wat dan ook. Lelijke of dikke mensen worden niet achtergesteld of anders behandeld - je wordt achtergesteld door je gedrag, niet door je uiterlijk.

Vergelijk kanker A.U.B. niet met zulke ''ziektes''. Kanker is veel erger. Bah, wat een vergelijking.
Jij bent ook extreem onzeker en heb ook veel issues, of niet iwannabehigh?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_92444132
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:24 schreef Kariboe het volgende:
En zoals gezegd, maar kennelijk niet erg goed gelezen of begrepen. Het gaat niet om dat uiterlijk, dat is slechts de uitingswijze van het lage zelfbeeld. Het BDD ziektebeeld is vele malen breder dan waar het door onwetenheid in wordt verkleind. Ik zou zeggen, lees je wat beter in voordat je zulke oordelen velt over mensen die soms op de rand van zelfmoord staan omdat ze het niet meer kunnen verdragen dat ze leven. Natuurlijk is dat niet omdat die neus scheef staat. Dat is omdat ze zich extreem minderwaardig voelen om allerlei dieperliggende oorzaken zoals pesterij, misbruik en andere ernstige zaken die hun sporen hebben nagelaten
Ik vind dat als je niet goed in je vel zit, en hele rare gedachtes hebt betreft zelfmoord e.d. dat je dringend hulp moet zoeken ipv alles achter een ziekte en je verleden te schuiven. Er zit een meisje in mijn klas die vroeger (ernstig) is gepest, omdat zij een lui oog heeft, scheel kijkt, gele tanden heeft, 2 tanden mist, dun haar heeft, scheef loopt vanwege operaties aan haar knie (ofterwijl: ECHT geen beauty!!) en daar gaat het nu helemaal prima mee. Ik heb zelf soms ook een verrotte jeugd gehad, waar ik nu (af en toe) nog mee zit, dat ik eraan terug denk en me rot voel, maar ik ga ook niet zielig lopen doen met zelfmoord of andere ziektes. Ik probeer het op te lossen en het een plekje te geven.
pi_92444177
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij bent ook extreem onzeker en heb ook veel issues, of niet iwannabehigh?
Extreem onzeker? Dat heb ik nergens neer gezet, waar baseer je dat op? Issues? Misschien wel, maar die probeer ik iig op te lossen ;)
  maandag 7 februari 2011 @ 01:45:35 #105
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444224
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:43 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Extreem onzeker? Dat heb ik nergens neer gezet, waar baseer je dat op? Issues? Misschien wel, maar die probeer ik iig op te lossen ;)
Je hebt dat vaker gezegd. Je bent onzeker over je uiterlijk en andere dingen. Behalve dat, er is dat ene meisje dat je hebt gestalkt maar niet wil toegeven dat je stalkt.

Vooral je bovenste reactie toont aan dat je helemaal geen inlevingsvermogen hebt en dat je niet weet waarover je praat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_92444269
Hulp zoeken impliceert toch een ziektebeeld.
En dus zoeken we ook hulp.
Dat mensen die echt defecten hebben zoals omschreven of bijvoorbeeld brandwonden en toch gewoon onbevangen door het leven gaan tekent nou juist de afwijkende psyche van mensen die dat niet kunnen en er minder gehavend bij lopen. Het is een psychisch ziektebeeld en dat kan alleen langs de weg van veranderen via therapie en soms medicatie. Zo leren mensen zichzelf weer als mens te zien dat ze wel waardevol zijn, no matter what.
pi_92444276
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt dat vaker gezegd. Je bent onzeker over je uiterlijk en andere dingen. Behalve dat, er is dat ene meisje dat je hebt gestalkt maar niet wil toegeven dat je stalkt.

Vooral je bovenste reactie toont aan dat je helemaal geen inlevingsvermogen hebt en dat je niet weet waarover je praat.
Nee, ik ben soms onzeker, maar dat is iedereen wel eens. Je moet trouwens eens ophouden met mensen te beoordelen op basis van een paar topics en reacties, om die uitspraken die jij keer op keer doet zou je iemand toch echt moeten kennen en ik vind het niet leuk dat het ''stalken'' keer op keer weer wordt gebruikt.
pi_92444374
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:47 schreef Kariboe het volgende:
Hulp zoeken impliceert toch een ziektebeeld.
En dus zoeken we ook hulp.
Dat mensen die echt defecten hebben zoals omschreven of bijvoorbeeld brandwonden en toch gewoon onbevangen door het leven gaan tekent nou juist de afwijkende psyche van mensen die dat niet kunnen en er minder gehavend bij lopen. Het is een psychisch ziektebeeld en dat kan alleen langs de weg van veranderen via therapie en soms medicatie. Zo leren mensen zichzelf weer als mens te zien dat ze wel waardevol zijn, no matter what.
Heb jij BDD dan?
  maandag 7 februari 2011 @ 01:53:44 #109
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444412
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:52 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Heb jij BDD dan?
...Lees eens terug naar wat hij zegt.
pi_92444432
Nouhou Iwannabehigh . . . .

Dat kunnen wij dan ook zeggen over jouw snelle en heftige oordeel over mensen met BDD. Ik ben al aandachtvrager en zeikerd genoemd en ben hier pas 1 dag en in maar 1 topic . . . 8-)

Zie je?
Nuanceren is zo gek nog niet en dat bedoel ik aardig by the way want ik ben niet uit op narigheid maar verbreding van kennis bij mensen ;)
pi_92444444
Ik heb BDD ja en ik ben een zij overigens :-))
  maandag 7 februari 2011 @ 01:56:35 #112
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444474
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:47 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee, ik ben soms onzeker, maar dat is iedereen wel eens. Je moet trouwens eens ophouden met mensen te beoordelen op basis van een paar topics en reacties, om die uitspraken die jij keer op keer doet zou je iemand toch echt moeten kennen en ik vind het niet leuk dat het ''stalken'' keer op keer weer wordt gebruikt.
Lees je eigen topic eens door. Je hebt gestalkt. Maar zie je? Je vindt het kut dat ik je stalker noemt en geen medeleven met je toont. Tegelijkertijd toon jij geen medeleven met andere mensen.

Paradox?
pi_92444715
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:54 schreef Kariboe het volgende:
Nouhou Iwannabehigh . . . .

Dat kunnen wij dan ook zeggen over jouw snelle en heftige oordeel over mensen met BDD. Ik ben al aandachtvrager en zeikerd genoemd en ben hier pas 1 dag en in maar 1 topic . . . 8-)

Zie je?
Nuanceren is zo gek nog niet en dat bedoel ik aardig by the way want ik ben niet uit op narigheid maar verbreding van kennis bij mensen ;)
Oke heb je gelijk in, ik zeg niet dat ik er geen respect voor heb, maar ik begrijp zulke ziektes gewoon niet. Je weet dat je die ''ziekte'' hebt, dat het superfout is om jezelf naar beneden te halen en toch blijf je doorgaan met zo raar denken, zelfde met anorexia: je weet dat je ziek bent/TE dun bent - toch blijf je doorgaan met afvallen. Dat komt bij de meeste mensen over als aandachtzoeken denk ik. En tja, het is gewoon een luxeziekte. Ik denk trouwens dat als jij als persoon heel veel nare dingen hebt meegemaakt in je leven je juist niet zulke ''ziektes'' krijgt aangezien je meestal hard/sterk wordt door (vervelende) dingen die je meemaakt in je leven. Gaat BDD wel over, of blijf je je leven lang met onzekerheid zitten?

[ Bericht 1% gewijzigd door iwannabehigh op 07-02-2011 02:13:08 ]
  maandag 7 februari 2011 @ 02:17:42 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_92444971
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:07 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Oke heb je gelijk in, ik zeg niet dat ik er geen respect voor heb, maar ik begrijp zulke ziektes gewoon niet. Je weet dat je die ''ziekte'' hebt, dat het superfout is om jezelf naar beneden te halen en toch blijf je doorgaan met zo raar denken, zelfde met anorexia: je weet dat je ziek bent/TE dun bent - toch blijf je doorgaan met afvallen. Dat komt bij de meeste mensen over als aandachtzoeken denk ik. En tja, het is gewoon een luxeziekte. Ik denk trouwens dat als jij als persoon heel veel nare dingen hebt meegemaakt in je leven je juist niet zulke ''ziektes'' krijgt aangezien je meestal hard/sterk wordt door (vervelende) dingen die je meemaakt in je leven. Gaat BDD wel over, of blijf je je leven lang met onzekerheid zitten?
Stel jezelf hetzelfde vraag. Je WEET dat je geen contact meer moet nemen met dat Turkse meisje, maar toch doe je dat. Toch kijk je telkens op haar facebook of hyves, toch bel je haar op, enzovoorts. Je kan het niet helpen. Ook een luxe ziekte. In Afrika weten ze meteen dat als een meisje nee zegt, ze gewoon een andere moeten zoeken.

En zoiezo, het is bullshit dat de hele slechte dingen die je meemaakt, je sterker maakt. Juist andersom.
pi_92445100
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Stel jezelf hetzelfde vraag. Je WEET dat je geen contact meer moet nemen met dat Turkse meisje, maar toch doe je dat. Toch kijk je telkens op haar facebook of hyves, toch bel je haar op, enzovoorts. Je kan het niet helpen. Ook een luxe ziekte. In Afrika weten ze meteen dat als een meisje nee zegt, ze gewoon een andere moeten zoeken.

En zoiezo, het is bullshit dat de hele slechte dingen die je meemaakt, je sterker maakt. Juist andersom.
Je wilt dat het stopt maar je kan niet stoppen, ik begrijp het nu meer.

Ik denk dat het ook ligt aan wat voor persoon je zelf bent, kut situaties kunnen je maken maar ze kunnen je ook breken.
  Eindredactie Games maandag 7 februari 2011 @ 02:23:10 #116
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92445109
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens, maar dit is te ongenuanceerd. Misschien als er "eerder andersom" stond. Een ziekte overwinnen kan je namelijk wel degelijk sterker maken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92445154
Nee, die conclusie kun je niet trekken. Dat je door het gehard zijn in het leven juist geen psychische stoornis zou kunnen krijgen. Geen enkel mens is in staat om dag in dag uit alles te weren met een opgebouwde hardheid. Het houdt altijd ergens een keer op. Ja ik ben taai geworden, absoluut, maar die taaiheid heeft zich ook juist tegen mij gekeerd doordat het me in staat stelde heel veel destructieve rituelen en gedachten te laten doorbestaan met een steeds verder opgerekte grens . . uiteindelijk pleeg je dan zoveel roofbouw op lijf en geest dat het lijntje een keer knapt. Dat was bij mij na 30 jaar pas . . . ja, hoezo sterk . . . tell me about it. En nog ben ik sterk, zeker in hoe ik nu over mezelf denk, maar nee, niemand is sterk genoeg als een psychische stoornis vrijuit kan gaan woekeren.

Het doorgaan zoals je het benoemt is geen vrije keuze of vrije wil. Het is pure dwang en angst en daar heb je gaandeweg de tijd geen enkele controle meer over. Zolang het nog beheersbaar is ga je gewoon door en heb je geen hulp nodig . . (zo werkt het . . schaamte, denken ach het gaat wel voorbij etc) , plus dat veel mensen dus echt nog nooit van de stoornis gehoord hebben, maar het ondertussen wel in steeds zwaardere mate aan het opbouwen zijn.

Who's to blame? De mensen die het niet weten? De drang om door te gaan ondanks moeizaam bestaan? Geen van beide. Het is niemands fout en niemands schuld. Verwijten horen er sowieso niet in thuis. Het overkomt mensen en dat is al beroerd genoeg. Daarom verdienen ze alle lof en respect voor als ze het breekpunt bereiken. Dan hebben ze letterlijk alles gegeven om te overleven op hun gebrekkige en destructieve wijze, maar het was een prison in hell zonder sleutel . . .

Fijn dat je er nu meer voor openstaat. Doet me veel deugd. Praten is en blijft een goede manier om te naderen en nuanceren. Tof!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kariboe op 07-02-2011 02:34:15 ]
pi_92445389
Mensen, bedankt voor de discussie, Time to go to sleep here :z
pi_92457231
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:01 schreef iwannabehigh het volgende:
In Afrika hebben ze ook geen BDD of anorexia, het zijn gewoon overbodige luxeziektes. Mensen zeiken te veel hier, wees blij met hoe je eruit ziet en dat je gewoon een gezond lichaam hebt.

Slotje.
In Afrika heerst een heel andere cultuur en levensomstandigheden. Je kan het niet met elkaar vergelijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Strawberry- op 07-02-2011 14:05:16 ]
pi_92457298
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 01:15 schreef Kariboe het volgende:

[..]

Dit is het meest typerende voorbeeld van een gebrek aan inlevingsvermogen in psychische ziektebeelden dat ik ooit gehoord en gelezen heb. Zelfs als iets een luxe ziekte is, in de zin van alleen voorkomend in landen waar de druk op uiterlijk een grote rol speelt omdat het kan en omdat er geen sprake is van overleven zoals in arme landen, dan nog is het kortzichtig en dom. Want ook die ziektes bestaan en hebben hun eigen historie van ontstaan zoals ook kanker een ziekte is die in rijke landen meer voorkomt.

Ik kan niets anders concluderen dat deze manier van redeneren en niet in staat zijn tot inzichtelijk denken en empathisch besef ook gevolg zijn van te veel verwendheid in een rijk westers bestaan.

Om maar even een koekje van eigen deeg te serveren.
Dat is inderdaad de reden dat een vergelijking met Afrika nergens op slaat. Heel andere cultuur.

Verder goeie post(s). ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door -Strawberry- op 07-02-2011 14:06:02 ]
pi_92457849
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:22 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Je wilt dat het stopt maar je kan niet stoppen, ik begrijp het nu meer.

Ik denk dat het ook ligt aan wat voor persoon je zelf bent, kut situaties kunnen je maken maar ze kunnen je ook breken.
Ik denk dat je het begint te snappen. :Y
  maandag 7 februari 2011 @ 17:34:07 #122
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_92466823
Is Kariboe geen Iwannabehigh of kennen jullie elkaar?

Ik zie dubbel, verwarrend die usericon :+
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_92467517
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:34 schreef Countess het volgende:
Is Kariboe geen Iwannabehigh of kennen jullie elkaar?

Ik zie dubbel, verwarrend die usericon :+
Aangezien ze het hier alles behalve eens waren....gok ik van niet :D
pi_92474554
Nee hoor, maar om voor mij ook niet duidelijke reden heeft Iwannabehigh vannacht mijn icoon overgenomen, tijdens het sparren. Misschien om te sarren :-))
Maar we zijn niet dezelfde nee en idd ook niet erg op dezelfde voet aanvankelijk qua denken over BDD, al is dat ondertussen dus genuanceerd :-)
pi_92475009
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:30 schreef Kariboe het volgende:
Nee hoor, maar om voor mij ook niet duidelijke reden heeft Iwannabehigh vannacht mijn icoon overgenomen, tijdens het sparren. Misschien om te sarren :-))
Maar we zijn niet dezelfde nee en idd ook niet erg op dezelfde voet aanvankelijk qua denken over BDD, al is dat ondertussen dus genuanceerd :-)
Haha nee niet om te sarren maar ik vond die icoon leuk. En zelf weet ik niet waar ik zulke kleine plaatjes kan halen dus ik dacht ik pak die van jou. Vind je dat erg dan? :P
  maandag 7 februari 2011 @ 20:51:31 #126
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_92475765
Usericon-geboefte :D _O_
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_92481084
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:38 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Haha nee niet om te sarren maar ik vond die icoon leuk. En zelf weet ik niet waar ik zulke kleine plaatjes kan halen dus ik dacht ik pak die van jou. Vind je dat erg dan? :P
Nee hoor ;)

Het is eigenlijk een animated gif . . .

De jpg werd een beetje wazig door het verkleinen hier.
Ik heb inmiddels een ander beeldje eruit genomen . . . zoiets >>> :P
pi_92481128
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:51 schreef Countess het volgende:
Usericon-geboefte :D _O_
Net kinderen soms he . . . volwassenen . . . oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')