volgens teletext van rtv drenthe heeft de comm der koningin in drenthe dit ook ingevuldquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:45 schreef telefeun het volgende:
Hebben jullie 'm al gedaan? zo ja, wat kwam eruit?
Nou?quote:
quote:Even wat aanvullingen wat betreft de stemwijzers:
Stemwijzer gaat gebruikt worden door:
- Zuid-Holland (inmiddels online)
- Utrecht, Zeeland en Flevoland (vanaf 1 feb)
- Noord-Brabant (vanaf 3 feb)
Kieskompas gaat gebruikt worden door:
Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Overijssel, Noord-Holland en Zuid-Holland (allen vanaf 2 feb)
Wiekiesjij gaat alleen gebruikt worden door Limburg en Zuid-Holland.
Dit zijn de definitieve deelnamelijsten, gezien de kosten hebben de meeste provincies besloten om te kiezen voor Stemwijzer óf voor Kieskompas, en niet voor beide.
Het Kieskompas voor Utrecht komt er ook niet. De meeste provincies kiezen voor de Stemwijzer óf voor Kieskompas, want beide kieshulpen vragen geld om deel te nemen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:11 schreef Picchia het volgende:
De kieskompas had nog geen Utrecht, dus deed ik maar de Stemwijzer.
Elke 'keuze hulp' is voor (politiek-)luie mensen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:46 schreef BasEnAad het volgende:
Voor de luie mensen:
http://provincie.kieskompas.nl/
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zie deze:
"Om de bevolkingskrimp in de Kop van Noord-Holland tegen te gaan, moeten daar 60.000 woningen worden gebouwd"
Ja logisch![]()
60.000 potentiële kraakwoningenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zie deze:
"Om de bevolkingskrimp in de Kop van Noord-Holland tegen te gaan, moeten daar 60.000 woningen worden gebouwd"
Ja logisch![]()
Ik kom ook ij CDA uit en ga daar ook niet op stemmenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:13 schreef GaB86 het volgende:
Ik kom bij het CDA uit en dan de VVD.
Ik zal overigens niet op het CDA stemmen.
Onzin, die programma's geven een goed beeld van de partij en natuurlijk zullen ze niet altijd precies naar hun programma handelen. Dat doet bijna geen enkele partij, dat geeft niet zolang ze het maar uitleggen aan de achterban.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:03 schreef fokthesystem het volgende:
ik heb een test gedaan, en die is jammerlijk _geslaagd_.
Als je het zo opportuun mogelijk invult (dus welk antwoord de meesten zouden geven) PvdA...
In de praktijk echter zie je daar weinig van terug, van die pvda voor de meeste burgers hen wensen.
Zonder plaatsen en namen te noemen van projecten, natuurgebieden, milieu, behoud van recreatie, snelweg tegenhouden of 'ombuigen' e.d. in die praktijk was de pvda meestal tegen de meerderheid der burgers.
Programma's, ik zeg het maar weer eens, zijn verhaaltjes, toekomst leugens, fictieve wij willens die vaak precies haaks staan op wat gaat gebeuren bij bepaalde partijen.
Ik kom op PvdD en GL in Zeeland met vlak daar achter PVV PvdA. Het verst sta ik van de SGP.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik sta trouwens het dichtst bij de PvdA in Gelderland. VVD is het verst van mij verwijderd.
Vlak daarachter de PVV?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:18 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik kom op PvdD en GL in Zeeland met vlak daar achter PVV. Het verst sta ik van de SGP.
quote:
Je bent nu behoorlijk links met SP op 3 en 50PLUS op 2. Populistisch vooral.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:34 schreef Holograph het volgende:
PVV
50PLUS
SP
VVD
Brabant-Nu
D66
CDA
ChristenUnie-SGP
PvdA
GroenLinks
Partij voor de Dieren
Stemwijzer Brabant, daar woon ik hemelsbreed 500 meter vandaan.
Begrijp ik het goed? Kwam jij uit op de PvdA?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:03 schreef fokthesystem het volgende:
ik heb een test gedaan, en die is jammerlijk _geslaagd_.
Als je het zo opportuun mogelijk invult (dus welk antwoord de meesten zouden geven) PvdA...
In de praktijk echter zie je daar weinig van terug, van die pvda voor de meeste burgers hen wensen.
Zonder plaatsen en namen te noemen van projecten, natuurgebieden, milieu, behoud van recreatie, snelweg tegenhouden of 'ombuigen' e.d. in die praktijk was de pvda meestal tegen de meerderheid der burgers.
Programma's, ik zeg het maar weer eens, zijn verhaaltjes, toekomst leugens, fictieve wij willens die vaak precies haaks staan op wat gaat gebeuren bij bepaalde partijen.
SP en VVD staan op dezelfde plaats. Daarnaast is de PvdA ook een populistische partij pur sang, dus daar maak ik me geen zorgen om.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:36 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je bent nu behoorlijk links met SP op 3 en 50PLUS op 2. Populistisch vooral.
Mwoah, het populistische gehalte van de PvdA valt toch echt in het niet in vergelijking met de SP en de PVV.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
SP en VVD staan op dezelfde plaats. Daarnaast is de PvdA ook een populistische partij pur sang, dus daar maak ik me geen zorgen om.
Belast de rijken, of reken af met recht voordat rechts met jou afrekent!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, het populistische gehalte van de PvdA valt toch echt in het niet in vergelijking met de SP en de PVV.
Omdat jij er op stemt wilt niet per definitie zeggen dat het geen populisten zijn. Daarnaast was de speech van Cohen in Friesland echt het toppunt van populisme.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, het populistische gehalte van de PvdA valt toch echt in het niet in vergelijking met de SP en de PVV.
Zelfs Ed van Thijn geeft toe dat het populisten zijn. Ze vertellen nog meer quatsch dan Emile Roemer, wat vrij knap is.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik beweer niet dat de PvdA geen populistische trekjes vertoon. Echter, in vergelijking met de PVV en de SP stelt het geen reet voor. En nu gaan jullie weer stampvoeten en roepen dat het niet zo is, dus ik laat jullie lekker in die waan.
Zelfs Ed van Thijn? De liefde tussen de PvdA en Van Thijn is behoorlijk bekoeld. De beste man loopt te zeiken op alles wat met de PvdA heeft te maken. Ik neem de beste man met een korreltje zoutquote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zelfs Ed van Thijn geeft toe dat het populisten zijn. Ze vertellen nog meer quatsch dan Emile Roemer, wat vrij knap is.
hondert prosent ensadflquote:Op zondag 6 februari 2011 00:10 schreef sneakypete het volgende:
Ik had veel 'neutraal' en een paar uitschieters. Zo vind ik bezuinigen op 'cultuur' prima maar dan wel selectief. Kerkgebouwen ja, hier en daar een bosje ja, kunstgallerie van abstract gezelschap uit Warschau, nee, ornamentje op de rotonde á 100 000 euro nee, snappie? Het is dan dus best lastig kiezen.
Al met al kwam ik het dichtst bij de PVV uit, gevolgd door de VVD, dus in elk geval rechtsonderin, zoals met al dit soort testjes het geval is. Ik denk dat ik VVD ga stemmen, de PVV is een interessante aanvulling op het politieke landschap maar nog geen echt volwassen partij. En een stem op de VVD is een indirecte steunbetuiging aan de koers van Mark Rutte, die me op enkele missertjes na best bevalt.
Ik gun dit kabinet wel de volledige vier jaar, dus vooral daarom ga ik naar de stembus.
Ja dit is ook lastig. Dat je met de Eerste Kamer rekening moet houden. Echt belachelijk eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:06 schreef Asphias het volgende:
voor de provinciale staten zou ik zeker overwegen vvd te stemmen ipv d66, waren het niet dat het kiezen van de eerste kamer wel degelijk uitmaakt voor de landelijke politiek.
en dan blijft er nog maar weinig keuze over...
En dan is het ook nog een stukje van de telegraaf en het gaat over het koningshuis. Bovendien wordt zelfs dan nog aangetoond dat de PvdA minder 'populistisch' is dan de anderen omdat ze minder ver gaan in hun wil de macht van de vorst te beperken, nog aangenomen dat zo'n wil überhaupt van populisme getuigt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs Ed van Thijn? De liefde tussen de PvdA en Van Thijn is behoorlijk bekoeld. De beste man loopt te zeiken op alles wat met de PvdA heeft te maken. Ik neem de beste man met een korreltje zout
De meerderheid van het volk is voor het Koningshuis, dus ik zie niet wat daar "populistisch" aan is.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:42 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En dan is het ook nog een stukje van de telegraaf en het gaat over het koningshuis. Bovendien wordt zelfs dan nog aangetoond dat de PvdA minder 'populistisch' is dan de anderen omdat ze minder ver gaan in hun wil de macht van de vorst te beperken, nog aangenomen dat zo'n wil überhaupt van populisme getuigt.
Ik neem het niet altijd even graag op voor die partij, maar dit voorbeeld klopt niet zo. Die blinde haat tegen alles wat PvdA is is een beetje zoiets als dat gejank van progressieve fossielen over het 'hedendaags populisme', dus een kwestie van elkaar napapegaaien, al is het misschien wel iets oprechter.
Daar zit best iets in toch, er kunnen meer mensen gaan wonen in NH als daar betaalbare starterswoningen komen te staan. Als je op Schiphol of in Amsterdam werkt, is dat dichterbij dan andere provincies waar je betaalbaar zou kunnen wonen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zie deze:
Ja logisch![]()
Dat komt omdat de PvdA iedereen die kritiek heeft op de koers van de partij met een korreltje zout neemt. 3 keer raden in welk land ze dat nog meer deden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs Ed van Thijn? De liefde tussen de PvdA en Van Thijn is behoorlijk bekoeld. De beste man loopt te zeiken op alles wat met de PvdA heeft te maken. Ik neem de beste man met een korreltje zout
Wat een slechte godwinquote:Op zondag 6 februari 2011 16:14 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat komt omdat de PvdA iedereen die kritiek heeft op de koers van de partij met een korreltje zout neemt. 3 keer raden in welk land ze dat nog meer deden.
Of je krijgt een enorme leegstand, wat toch wel wat waarschijnlijker is.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Daar zit best iets in toch, er kunnen meer mensen gaan wonen in NH als daar betaalbare starterswoningen komen te staan. Als je op Schiphol of in Amsterdam werkt, is dat dichterbij dan andere provincies waar je betaalbaar zou kunnen wonen.
Ik vind het ook lastig te duiden wat nu exact 'populisme' is. Het lijkt mij vooral de vorm waarin iets verschijnt; als klip-en-klare taal zonder veel nuance, vaak met de intentie mensen tegenover iets op te hitsen.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
De meerderheid van het volk is voor het Koningshuis, dus ik zie niet wat daar "populistisch" aan is.
Volgens het plaatje zit je dichtbij Provinciaal Belang Fryslân en PvhN. De Fryske Nasjonale Partij staat verder weg, overlappend met 50Plus.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:15 schreef LWD-Godius het volgende:
Meest dichtbij: Partij Van Het Noorden / Fryske Nasjonale Partij
Ik had bij de partijwaardering PBF en 50Plus niet zo hoog gewaardeerd.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:27 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens het plaatje zit je dichtbij Provinciaal Belang Fryslân en PvhN. De Fryske Nasjonale Partij staat verder weg, overlappend met 50Plus.
Meestal niet, nu ook weer niet.quote:
Jij las niet goed, nog een kans, uit het door mij geschrevene :quote:Kwam jij uit op de PvdA?En natuurlijk is dat te wijten aan de slinkse manier waarop de PvdA haar programma samenstelt, nietwaar? Het feit dat talloze mede-users bij een andere partij terechtkomen, zegt natuurlijk niets?
fokthesystem die iemand het kwalijk neemt dat zijn post niet goed begrepen wordtquote:Op maandag 7 februari 2011 17:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Meestal niet, nu ook weer niet.
[..]
Jij las niet goed, nog een kans, uit het door mij geschrevene :
"ik heb een test gedaan, en die is jammerlijk _geslaagd_.
In de praktijk echter zie je daar weinig van terug, van die pvda voor de meeste burgers hen wensen. Zonder plaatsen en namen te noemen van projecten, natuurgebieden, milieu, behoud van recreatie, snelweg tegenhouden of 'ombuigen' e.d. in die praktijk was de pvda meestal tegen de meerderheid der burgers.
Programma's, ik zeg het maar weer eens, zijn verhaaltjes, toekomst leugens, fictieve wij willens die vaak precies haaks staan op wat gaat gebeuren bij bepaalde partijen. "
Maar ja, koos, jij en lezen, een voorbeeldje :
[ link | afbeelding ]
Haha, PVV een linkse hobby?quote:Op zondag 6 februari 2011 07:38 schreef Nielsch het volgende:
Veruit de meeste overeenkomsten met de VVD Utrecht. Dat zal ook de partij worden waar ik wederom op ga stemmen. Het is echter wel te hopen dat ze hier in de provincie niet gaan samenwerken met die linkse randdebielen van de PVV.
En jij denkt te weten wat de meeste mensen voor antwoord zouden geven?quote:Op maandag 7 februari 2011 17:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Meestal niet, nu ook weer niet.
[..]
Jij las niet goed, nog een kans, uit het door mij geschrevene :
"ik heb een test gedaan, en die is jammerlijk _geslaagd_.
In de praktijk echter zie je daar weinig van terug, van die pvda voor de meeste burgers hen wensen. Zonder plaatsen en namen te noemen van projecten, natuurgebieden, milieu, behoud van recreatie, snelweg tegenhouden of 'ombuigen' e.d. in die praktijk was de pvda meestal tegen de meerderheid der burgers.
Programma's, ik zeg het maar weer eens, zijn verhaaltjes, toekomst leugens, fictieve wij willens die vaak precies haaks staan op wat gaat gebeuren bij bepaalde partijen. "
Daarnaast, als je op elke vraag antwoord wat de meeste mensen vinden, dan kun je uiteindelijk best een samenraapsel van standpunten krijgen waar niemand wat in ziet.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:19 schreef Zeeland het volgende:
[..]
En jij denkt te weten wat de meeste mensen voor antwoord zouden geven?
Dat kan ook nog ja.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:18 schreef Zeeland het volgende:
@Fokthesystem.
[ afbeelding ]
Hier ondekt Koos bij mij een tikfout en niets anders.
Ja hoor.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:19 schreef Zeeland het volgende:
En jij denkt te weten wat de meeste mensen voor antwoord zouden geven?
De provincie heeft dan ook niets met, bijvoorbeeld, de hypotheekrenteaftrek te maken. Het takenpakket is vrij beperkt en dat zie je terug (opheffen dus die onzin)quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:21 schreef Nezhi het volgende:
Kieskompas is wel erg nutteloos. Niets over onderwijs, hypotheekrente etc. Wtf moet ik nou met 6 verschillende vragen over wegen?
Niets is wel heel weinig maar het is niet bepaald een kerntaak van de provincie. Hier staat wel wat meer als je zoekt naar achtergronden [Centraal] Statenverkiezingen, 2 maart 2011quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:42 schreef Nezhi het volgende:
Meh, eerste keer stemmen :p
Maar ze doen ook niets met onderwijs+veiligheid in hun eigen provincie? Heb nu alleen even het verkiezingsprogramma van wat partijen bekeken.
Alsof dat aan het Kieskompas ligt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:50 schreef apple_pie het volgende:
Ik heb weer geen fuck aan het kieskompas, geen enkele partij zit echt in de buurt.
Heb je hem al uitgelegd dat hij zijn goedwies kapot heeftquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een vriend van mij, van oorsprong uit Ivoorkust, wil trouwens PVV gaan stemmen.
Dat ligt aan democratie.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof dat aan het Kieskompas ligt.
Zou een mooie boel zijn als de provincie zou bepalen of de HRA afgeschaft wordt of niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:21 schreef Nezhi het volgende:
Kieskompas is wel erg nutteloos. Niets over onderwijs, hypotheekrente etc. Wtf moet ik nou met 6 verschillende vragen over wegen?
Want het boeit niet wie er in de eerste kamer komt?quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zou een mooie boel zijn als de provincie zou bepalen of de HRA afgeschaft wordt of niet.
Provincie doet voornamelijk natuur, ruimtelijke ontwikkeling, provinciale wegen en dat soort onzin. En mensen wel of niet een hoofddoekje mogen dragen in het provinciegebouw. Ook belangrijk.
Het boeit beide. Of het zou beiden moeten boeien.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:02 schreef twaalf het volgende:
[..]
Want het boeit niet wie er in de eerste kamer komt?
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:04 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Het boeit beide. Of het zou beiden moeten boeien.
Daar staan - en zou ook niet moeten - deze verkiezingen niet in het teken van. De samenstelling van de Senaat wordt op een andere manier bepaald dan op basis van een politiek programma. Heeft dus ook weinig nut om opzoek te gaan naar nationale thema's.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:02 schreef twaalf het volgende:
[..]
Want het boeit niet wie er in de eerste kamer komt?
Geloof je het zelf? Deze verkiezingen zijn juist zo belangrijk omdat ze het nationale kabinet kunnen breken. Verder kan het niemand iets schelen wat die provincies doen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar staan - en zou ook niet moeten - deze verkiezingen niet in het teken van.
Verklaar je nader... een VVD-PS stemt volgens jou niet op een VVD-EK?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:15 schreef Ryon het volgende: De samenstelling van de Senaat wordt op een andere manier bepaald dan op basis van een politiek programma. Heeft dus ook weinig nut om opzoek te gaan naar nationale thema's.
Dat laatste klopt. Daarom komt er traditiegetrouw ook geen hond naar de verkiezingen. Dat eerste is nog maar de vraag. Hoewel met name de oppositie partijen erg geneigd zijn om er op te wijzen dat de eerste kamer naast een wettechnische ook een zekere politieke functie heeft, moet er een onwaarschijnlijk grote verschuiving plaatsvinden voordat deze politieke functie de overhand krijgt. In theorie kan dat, maar in de praktijk zal er weinig spectaculairs gebeuren. Landelijke thema's zijn dan ook niet de reden waarop een burger zijn stem zou moeten gelden, aangezien individuele senatoren ook geen programma hebben.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:25 schreef twaalf het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Deze verkiezingen zijn juist zo belangrijk omdat ze het nationale kabinet kunnen breken. Verder kan het niemand iets schelen wat die provincies doen.
Op wie een statenlid stemt gaat op basis van interne partij politiek en op basis van de visie van het willekeurige statenlid. De burger staat hier behoorlijk ver van af. Jouw stem op een statenlid hoeft niet direct een bepaalde weerklank te vinden binnen de EK.quote:Verklaar je nader... een VVD-PS stemt volgens jou niet op een VVD-EK?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |