quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Memmel het volgende:
Ik verveel me. Ga denk maar slapen. Zal ik mijn arabische toetsenbord eens aanzetten?
سلام
Hier staat hallo. Hoop ik.
nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:13 schreef Diaan73 het volgende:
Hee MoussyHoe is je autootje door de APK gekomen?
Natuurlijk, dat snap ik wel. Balen dat ie niet goed gekeurd is. Maar hij is dus nog wel voor een redelijke prijs te reanimeren?quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:21 schreef moussy het volgende:
en ik merk dat ik, ondanks dat er 0,0 luxe is aan mn auto dat ik er heel erg aan gehecht ben![]()
dus reanimatie is verplicht
ja dat weten we dus niet eensquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat snap ik wel. Balen dat ie niet goed gekeurd is. Maar hij is dus nog wel voor een redelijke prijs te reanimeren?
Belachelijk zeg. Je moet toch in ieder geval inzichtelijk hebben wat de pijnpunten zijn. Gaat hij hem nu ook maken of hebben jullie de auto naar iemand anders gebracht?quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:30 schreef moussy het volgende:
[..]
ja dat weten we dus niet eens
Ik liet hem keuren bij een kerel van 72, doe ik al járen met mn auto's. Maar hij deed nu echt té vaag, wilde niet eens een prijs opgaaf doen wat het zou gaan kosten, wist ie niet, en de onderdelen had ie geen zin in om uit te zoeken.
Sta je daar met een kladpapiertje met wat nog vagere punten waar niemand uitkomt om ook maar IETS te laten repareren
Het kan echt nooit normaal..
neh, hij had daar sowieso al geen zin in na de keuringquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Belachelijk zeg. Je moet toch in ieder geval inzichtelijk hebben wat de pijnpunten zijn. Gaat hij hem nu ook maken of hebben jullie de auto naar iemand anders gebracht?
Nou inderdaad, wat een eikel zeg, zeg dan gewoon dat je het niet meer wilt doen..... Je moet hem zeker nog wel betalen voor de keuring?quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:36 schreef moussy het volgende:
[..]
neh, hij had daar sowieso al geen zin in na de keuringeik0l. Hij gaat nu idd naar een ander
al gedaan, meteen inpakken en wegwezen, hij houdt de sleutels + papieren vast tot betaling he. Ik ga niet rellen om 3 tientjes, helaas spijtig, maar tis gewoon zo.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou inderdaad, wat een eikel zeg, zeg dan gewoon dat je het niet meer wilt doen..... Je moet hem zeker nog wel betalen voor de keuring?
Ja, dat is waar....quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:10 schreef moussy het volgende:
[..]
al gedaan, meteen inpakken en wegwezen, hij houdt de sleutels + papieren vast tot betaling he. Ik ga niet rellen om 3 tientjes, helaas spijtig, maar tis gewoon zo.
Och jeetje Vicks... Ik heb even geen woorden, wel kippenvel. Heel veel sterkte voor jou, M en de kinderen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:37 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen kregen we het bericht dat het niet zo goed ging met mijn schoonvader. Hij had pijn en was naar het ziekenhuis gegaan. Vanavond moest hij met spoed geopereerd worden. Helaas waren zijn darmen afgestorven. Ze hebben m meteen dichtgemaakt. Er was niks meer aan te doen.. De mrdicijnen worden zo gestopt en dan Zal hij overlijden..
Ik ben kapot....
En toen had je spijt dat je niet om een handtekening gevraagd hebt?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:45 schreef k_i_m het volgende:
Ik zag vandaag een ouwe taart samen met een iets minder ouwe taart met geblondeerd haar en een enorme zonnebril staan bij Beeld en Geluid. Dacht even dat het Connie was, maar daar waren de lippen niet dik genoeg voor. Zie ik net bij RTL Boulevard wie het was, een soapster uit Amerika met d'r moeder, wiens zoon dan weer mee doet aan de X-Factor.
Toch weer leuk om te weten.
Neehoor, dan blijf ik aan de gangquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En toen had je spijt dat je niet om een handtekening gevraagd hebt?
Nu al werk mee naar huis??quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:46 schreef trui het volgende:
het was niet alleen maar leuk hoor, ook meteen heftige discussies bijgewoond waar ik dan ook nog meteen wat 'mee moet', maar dat maakt 't ook wel lekker spannend.het gevolg is wel dat ik nu al werk mee naar huis heb.
je valt maar waar je wil, wat mij betreft. Wat een toestanden zeg. Hoe gaat het nu met M. en met zijn moeder? Het is idd ook niet zoals ik het zo doen, maar je met het toch als (schoon)kind accepteren. Wilde M's vader het wel zo eigenlijk? Of is daar nooit over gesproken. Hopelijk kan Monuta alles nog snel regelen!!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:28 schreef Vicky het volgende:
mag ik ff neervallen op het bankje..
jeetje zeg wat word je geleefdt deze dagen...
Gister was er iemand van de uitvaartorganisatie, die ook bij opa geweest was, om alles te regelen. we hadden besproken hoe en wat en toen keek hij in de polis van Monuta en daar stond in dat Monuta de uitvaart regelt. Bij het laten regelen van de uitvaart door een andere organisatie gaat de waarde van de polis verloren. M. gaat zo met zijn moeder naar Monuta toe om snel alles te regelen. Vanmiddag moet hij naar het ziekenhuis voor de uitslag van de MRI scan en die moet ook doorgaan... Het wordt wederom een hele karige en korte uitvaart, in besloten kring, zonder muziek/toespraak of wat dan ook. Ws. zal het niet eens langer dan een half uur duren. Mijn schoonmoeder wil het niet anders, er zal ook verder geen mogelijkheid zijn voor anderen om te condoleren. Het is niet zoals ik het nou doen, maar het is haar keus... De collega's van mijn schoonvader krijgen zo niet de gelegenheid om een laatste groet te brengen.
M. is afgelopen nacht nog bij zijn moeder blijven slapen en mijn moeder is 2 nachten hier geweest...
Ach gossie, is ze nog steeds ziek? Dat schiet ook niet op. En natuurlijk heeft ze het door!! Zo klein als ze zijn... ze merken toch dat dingen anders gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:49 schreef Vicky het volgende:
Amber weet het nog niet.... die is nog steeds ziek..
Misschien dat we het mrogen of overmorgen vertellen. Ze zit helemaal niet zo lekker in haar vel momenteel, maar ze heeft echt wel in de gaten dat er iets aan de hand is.
En dus geen idee waar die koorts vandaan komt? Hebben ze ook al bloed getest? Of zeggen ze dat het "gewoon" bij de griep hoort?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:05 schreef Vicky het volgende:
Nog steeds rond de 40. Alles is nagekeken en schoon bevonden.
wat gaafquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:30 schreef _evenstar_ het volgende:
het waait hier aardig, maar zelfs vers fietstalentje Arwen kon er prima door fietsen!
Je laat toch ook geen strip medicijnen voor een kind op tafel liggen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu nog leren dat ze soms niet TE zelfstandig moet zijn![]()
invalJuf had haar een tabletje gepakt, en even de strip op de tafel laten liggen, en in de tijd dat juf een glaasje water ging pakken, had mevrouw de andere 5 losgefriemeld en alle 6 zo ingeslikt
huisarts en giflijn gebeld kon geen kwaad alleen 48 uur waken.. ( lees ik slaap maar bij haar en zulks want anders ga ik maandag een zombie zijn)
ze wilde alleen maar helpen want ik had gezegd dat ze juf moets helpen met de medicijntjes zei ze heel verdrietig.. arm schaapje bedoelde het echt lief, maar even uitgelegd dat ze het niet meer moest doen.
Dat dus... wel een beetje dom van die juf.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je laat toch ook geen strip medicijnen voor een kind op tafel liggen?. Gelukkig maar dat het geen kwaad kon!
Nee was ook niet zo handig ze voelde zich ook enorm schuldig, maar ik wacht nog ff telefoontje kinderarts af , ze oogt echt totaal niet anders en het is "maar" antihistaminequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je laat toch ook geen strip medicijnen voor een kind op tafel liggen?. Gelukkig maar dat het geen kwaad kon!
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
http://cgi.ebay.com/Selli(...)&hash=item4156900d21ik moest grinniken
Ik heb hier echt af en toe 10 sec geluid.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:09 schreef Memmel het volgende:
Piglet, hier doet ie het gewoon hoor.
Oh en ik was vanmiddag in Voorburg, bij Kinderboekenzaak In De Wolken in de herenstraat en daar hadden ze die pocketlocoboekjes vlgs mij ook los.
Ja, dat moet ook een van de eerste vragen zijn normaal gesproken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:51 schreef amaranta het volgende:
Vicky gecondoleerd. En wat naar dat A. Nog zo ziek is.
Jammer dat het zo'n ingetogen uitvaart wordt.
Vind het overigens slecht van die meneer dat hij pas na het bespreken erachter kimt dat het in de polis anders stond. Dat lijkt me iets wat je als 1e doet. Hoe was overledene verzekerd etc.
Maargoed, heb je nu niks aan, sterkte nogmaals!
Ik zie het nu pasquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:51 schreef amaranta het volgende:
dat hij pas na het bespreken erachter kimt
Wij hebben geen trekhaak.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:35 schreef debuurvrouw het volgende:
ik ga morgen voor wènahg een fietsdrager kopen. dat scheelt een hoop gek*t met fietsen en halen/brengen en gedoe. en ik kan met harde woei stiekem mijn kind van school halen.
Geen dank, graag gedaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:10 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ik heb hier echt af en toe 10 sec geluid.![]()
Dacht eerst al dat ik ergens iets verkeerd had gedaan met onze afstandsbediening.
In voorburg kom ik nou echt nooit. Maar als de lijntjes die ik nu uitgezet heb ook niets worden dan ga ik eens even naar ze bellen.
Hoe is het nu met Amber? Isa heeft ook een aantal dagen ruim op de 40 gezeten, was echt iets wat bij deze griep hoorde volgens huisarts. Zowel vriend als ik hebben ook de 40 gehaald afgelopen week. Kon me niet herinneren dat al eens gehad te hebben... Sterkte in elk gevalquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:05 schreef Vicky het volgende:
Nog steeds rond de 40. Alles is nagekeken en schoon bevonden.
Ik eet wel eens draad terwijl ik naai, tis een afwijking dat weet ik. En ik poep het altijd uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef Stiemie het volgende:
Ik denk zo'n 15 - 20 cm.. wel rijgdraad dus 100%katoen en slap draad... Het is ook zo'n fijn beest want niemand kan 'm optillen dus even kijken is geen optie
Zo'n eind johquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef Stiemie het volgende:
Ik denk zo'n 15 - 20 cm.. wel rijgdraad dus 100%katoen en slap draad... Het is ook zo'n fijn beest want niemand kan 'm optillen dus even kijken is geen optie
Echt? Ze heeft net een kattensnoepje op en zit nu luid achter me te knorren. Probleem is dat ik 'm zelf niet eens kan vangen als ie naar de dierenarts zou moeten... Dat lukte met verhuizen pas na 2 dagen geen voer geven en toen een verdovingspilletje in wat leverworst. En dan na een klopjacht met werkhandschoenen aan. Echt hoor ze is haar roeping als leeuw misgelopenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:26 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
[..]
Zo'n eind johbwuh ik zou de dierenarts er voor bellen denk ik :-/
Ik zie nu mijn kat voor me met een drol aan een roze draadje achter zich aanquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik eet wel eens draad terwijl ik naai, tis een afwijking dat weet ik. En ik poep het altijd uit.
Soms zie ik een draadje aan een drol hangen. Lekkere post zo voor de nacht.
Sweet dreams
Dat denk ik ook en anders lost het wel op. Tis katoen. Ik naai met nylon, das niet op te lossen blijkt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:34 schreef debuurvrouw het volgende:
ik zou denken dat het geen kwaad kan? wat zou er kunnen gebeuren? het zal toch gewoon een balletje worden denk ik
Komt wel goed, dat draad piest ie nog in stukjes als het moet.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:37 schreef Stiemie het volgende:
Dit was rijgdraad. Dat je zeg maar ook heel eenvoudig stuktrekt. Nou ja de kat gaat slapen... ik kijk het maar even aan denk ik. Zet mijn wekker nog wel om over een uurtje weer even te kijken hoe het gaat
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:38 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ja katoen, is natuurlijk wel anders dan nylon enzo. Nja, ff un de gaten houden maar gewoon. Poept hij morgen een mooie ketting voor je uit ;-)
Nog niet gevonden neequote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:24 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmmm, nieuwe mobiele lay out... Ik mis wat dingen, zoals het directe linkje om te PM-en, heeft iemand die al gevonden?
quote:Op zondag 6 februari 2011 00:42 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Oh, ober een uur of 7 mag ik weer ontbijten.
volgens mij is de kortste route -> op profiel bij de post klikken en dan bovenin 'pm user'quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:24 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmmm, nieuwe mobiele lay out... Ik mis wat dingen, zoals het directe linkje om te PM-en, heeft iemand die al gevonden?
Smilies kan je instellen bij de opties.quote:Op zondag 6 februari 2011 05:01 schreef mrien het volgende:
[..]
Nog niet gevonden nee
En de smilies mis ik
Dat hebben wij een keer gehadquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:38 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ja katoen, is natuurlijk wel anders dan nylon enzo. Nja, ff un de gaten houden maar gewoon. Poept hij morgen een mooie ketting voor je uit ;-)
Ah de opties zijn ook veranderd, thx!quote:Op zondag 6 februari 2011 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Smilies kan je instellen bij de opties.
voor de verjaardag. woensdag is ze jarig, maar we vieren het die dag niet echt. wel gaat ze dan trakteren op school enzo, en oma komt oppassen die dag. het is natuurlijk wel leuk als we die dag wat extra lekkere zelfgebakken koekjes oid hebben. volgende week zondag komt er wel een heuse taart, nog even bedenken welke.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:18 schreef k_i_m het volgende:
Voor de verjaardag bakken? Of uitproberen?
weet amber 't inmiddels van opa?quote:Op zondag 6 februari 2011 12:28 schreef Vicky het volgende:
En nu zit ik op de bank bij Amber en mag ik niet weg..
quote:
Jump er even in.. gaat ENORM rond dit, de jongste hier, zelfde verhaal, heeft een dikke week geduurd. Halve school doet mee vanaf kleuters tot groep 8 en al mn mamavriendinnen melden om de beurt dat ze een ziek kindje thuis hebben met dezelfde verschijnselen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe is het nu met Amber? Isa heeft ook een aantal dagen ruim op de 40 gezeten, was echt iets wat bij deze griep hoorde volgens huisarts. Zowel vriend als ik hebben ook de 40 gehaald afgelopen week. Kon me niet herinneren dat al eens gehad te hebben... Sterkte in elk geval
zoals het nu lijkt is ze koortsvrij. Ze ziet nog wel wit en eet heel slecht, maar drinken doet ze iig wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:18 schreef k_i_m het volgende:
Wat sneu Vicky. Voelt ze zich al wel weer een beetje beter?
quote:Op zondag 6 februari 2011 21:29 schreef Saffier het volgende:
We worden wel heel langzaam loco met deze sc he?
begrijpelijk hoor! maar het lijkt me hoe dan ook toch goed dat ze 't nu wel weet. heel veel sterkte vandaag!quote:Op zondag 6 februari 2011 13:54 schreef Vicky het volgende:
Trui, de reden dat we het later verteld hebben is omdat ze zelf helemaal niet lekker was/in haar vel zat.
We zitten inmiddels ook allemaal aan een kuur hier, Isa vanwege bacteriële infectie op de sinussen, vriend met keelontsteking en ik heb een speekselklier ontstoken... Huisarts gaf aan dat bacteriën vanwege door griep verzwakt systeem hun kans grijpen, zeg maar. Bij Isa was vanmorgen de halve klas niet op school.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Jump er even in.. gaat ENORM rond dit, de jongste hier, zelfde verhaal, heeft een dikke week geduurd. Halve school doet mee vanaf kleuters tot groep 8 en al mn mamavriendinnen melden om de beurt dat ze een ziek kindje thuis hebben met dezelfde verschijnselen.
Het gaat dus echt hardnekkig rond in nl.
Vicky, heel veel sterkte vandaagquote:@Vicky gecondoleerd. Denk dat het goed is dat je Amber verteld hebt hoe en wat, beter dat kindjes weten waarom je verdrietig bent idd en zelf vind ik dat kindjes ook mogen leren dat papa's en mama's ook gewoon mensen zijn die wel eens huilen. Sterkte ermee de komende tijd.
tnx!quote:Op maandag 7 februari 2011 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ze verkopen hem hier ook bij Babypark, maar daar heb je niks aan he.
En deze is het simpelst: http://www.sophiedegiraf.(...)duct/sophie-de-giraf
Dat zou ik ook wel verwachten eigenlijk. Of is dat nou echt gek van mij gedacht, dat ze voor alle kindjes een dossier hebben.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:56 schreef amaranta het volgende:
Bij ons KDV zijn dat een soort van invullijsten die met de hand worden ingevuld. Dus als je die kwijt bent, heb je pech. Tenzij zij ook kopiën maken, maar dat weet ik niet.
hoe is het met jullie?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef Lois het volgende:
Vicky
Dames waar bestel ik een Sophie de giraffe? Zwanger nichtje en zwangere collega en volgens mij heb ikd an wel een leuk uniek kadootje.
op de psz hadden ze dat iig wel.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel verwachten eigenlijk. Of is dat nou echt gek van mij gedacht, dat ze voor alle kindjes een dossier hebben.
Het hele erge rauwe is eraf... het besef is doorgedrongen maar pas na de crematie. De eerste week daarna is een roes, daarna wordt de leegte en stilte steeds duidelijker. Maar zo heel erg huilerig en wiebelig als de eerste 2 weken zijn we niet meer, we komen langzaam weer met voetjes op de aarde. Vandaag mijn 1e werkdag en die ging gewoon lekker, en was ook wel weer fijn. Ik en mama kunnen elkaar de hele dag wel huilend aankijken op de bank, maar dat helpt ook niet he? Dus maar weer terug naar een enigzins normaal leven...quote:
Hier hetzelfde verhaal. Volgens mij is er alleen een papieren dossier.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bij ons hebben ze per kind een hele map. Elke drie maanden (iig het eerste jaar) worden er 'ontwikkelingslijsten' ingevuld en met 3 mnd, 1 jaar, 2jaar, 3 jaar en 4 jaar heb je een gesprekje. Het laatste ingevulde formulies uit die map mag mee naar de basisschool, als overdracht.
je moet uiteindelijk, hoe dan ook, door. En idd, elkaar elke dag huilend aankijken, daar schiet je niks mee op en dat helpt ook zeker niet. Het "een plekje geven" en het verwerken is gewoon een heel lang proces.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:04 schreef Lois het volgende:
[..]
Het hele erge rauwe is eraf... het besef is doorgedrongen maar pas na de crematie. De eerste week daarna is een roes, daarna wordt de leegte en stilte steeds duidelijker. Maar zo heel erg huilerig en wiebelig als de eerste 2 weken zijn we niet meer, we komen langzaam weer met voetjes op de aarde. Vandaag mijn 1e werkdag en die ging gewoon lekker, en was ook wel weer fijn. Ik en mama kunnen elkaar de hele dag wel huilend aankijken op de bank, maar dat helpt ook niet he? Dus maar weer terug naar een enigzins normaal leven...
Lijkt me wel handig ivm overdracht naar de basisschool.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel verwachten eigenlijk. Of is dat nou echt gek van mij gedacht, dat ze voor alle kindjes een dossier hebben.
waarom moet er overdracht zijn van kdv naar basisschool?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lijkt me wel handig ivm overdracht naar de basisschool.
Maar nu zijn mijn kinderen perfect+, dus dat onthouden ze wel.
Waarom zou het niet moeten dan? Ik vind het wel prettig dat kdv/peuterschool en basisscholen contact hebben en er zo al een beetje een beeld is van je kind. Mits het beeld klopt natuurlijk, maar vandaar ook de inzage die ouders normaliter altijd hebben.. Bij ons werd dat in een eindgesprek netjes besproken en bekeken en moesten we een handtekening zetten of we akkoord gingen met de overdracht.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
waarom moet er overdracht zijn van kdv naar basisschool?
zat kinderen die niet naar een kdv gaan en geen overdracht hebben.
He buurvrouwquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:15 schreef MarMar het volgende:
goedemorgen, had ik al gezegd dat ik VEEL te vroeg wakker was?
yeah weer ontwakend uit een maandenlange pijnstillerroesquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
He buurvrouw![]()
Wat ben jij hier ineens weer actief!
Klinkt heerlijkquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
yeah weer ontwakend uit een maandenlange pijnstillerroesdan kan ik nog eens onthouden wat ik net gelezen heb als ik ergens op wil reageren hehehe
alvast beginnen! elke avond pak je 4 van die grote verhuisdozen en selecteer je een kast/berging/iets. dan verdeel je alles in "mag weg" en doe je in doos 1. in doos 2 komt "al die tijd niet naar omgekeken" (en die mag dus ook wegquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:02 schreef chacama het volgende:
Fijn dat de monteur er is Marmar...
Sorbootje, ik wist niet eens dat er 'foute' pijnboompitten waren.... dus geen tips..
En hier zit ik tussen stuiteren en matige paniek in. We hebben zojuist te horen gekregen dat we mogen verhuizen met het bedrijf. Gevolg een hoop plannen en op korte termijn zorgen dat we daar komen te zitten. En terwijl ik dat bedenk, vraag ik me af hoe ik het allemaal moet gaan regelen. 10 jaar rommel verzameld en nu binnen 3 weken alles overhuizen...... en ik heb er zo'n zin in. Zou alleen willen dat ik het verhuisgebeuren kon overslaan.... iemand die kan toveren toevallig?
Hier ook vanuit psz overdracht naar basisschool. Vind ik zelf wel een prettige gedachte.
Verrek, dat heb ik ook wel eens gehad!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Mag ik even mopperen? Ik heb verkeerde pijnboompitten gegeten en nu smaakt ALLES bitter. Ik word niet goed van die gore smaak in mijn mond.
Iemand hier dit ook wel eens gehad? Rondje googelen leert dat het na een dag of vier meestal wel minder wordt. Ik hoop het maar!
Helaas hier ook een verkeerde-pijnboompitten-eter. Heb het nu al een week. Al is het wel minder aan het worden en nu nog vooral een bittere nasmaakquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Mag ik even mopperen? Ik heb verkeerde pijnboompitten gegeten en nu smaakt ALLES bitter. Ik word niet goed van die gore smaak in mijn mond.
Iemand hier dit ook wel eens gehad? Rondje googelen leert dat het na een dag of vier meestal wel minder wordt. Ik hoop het maar!
Nee, is geen onzin, dit is echt zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:10 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Verrek, dat heb ik ook wel eens gehad!Ik weet het aan de pijnboompitten en Nils zei dat het onzin was.
Ow, dat wist ik dan weer niet, dat het alleen de Chinese betreft... Maar ja, of je dat nou echt herkent als ze op je bordje liggen...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Sorbootje het volgende:
Van wikipedia:
Het eten van pijnboompitten kan een risico van een ernstig verstoorde smaak opleveren die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een intense bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten. Tot op heden is het niet duidelijk om welke pijnboomsoort het gaat. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden. [1] Op basis van deze gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) huldigt dit standpunt[2]. Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen ([1],FAVV) heeft hierover geen standpunt. Het probleem kan vermeden worden door geen pijnboompitten van Chinese origine te eten. Men kan deze herkennen door het feit dat ze korter en dikker zijn dan de Europese pijnboompitten
Ik vind het echt balen. Ik ben zo'n lekkerbek en nu smaakt niks.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:35 schreef Sorbootje het volgende:
Het verschil is behoorlijk groot hoor BE. De lange dunne exemplaren zijn dus altijd safe.
Wordt donderdag nog wat dan!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Sorbootje het volgende:
Van wikipedia:
Het eten van pijnboompitten kan een risico van een ernstig verstoorde smaak opleveren die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een intense bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten. Tot op heden is het niet duidelijk om welke pijnboomsoort het gaat. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden. [1] Op basis van deze gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) huldigt dit standpunt[2]. Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen ([1],FAVV) heeft hierover geen standpunt. Het probleem kan vermeden worden door geen pijnboompitten van Chinese origine te eten. Men kan deze herkennen door het feit dat ze korter en dikker zijn dan de Europese pijnboompitten
Ik vind het echt balen. Ik ben zo'n lekkerbek en nu smaakt niks.
Nee ik heb net ze maandag in het potje gedaan en toen de verpakking weggedaan. Vanmiddag dus geroosterd en door de pesto gedaanquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:31 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je de verpakking niet meer dan? Mss staat er wel op wat de herkomst is.
maar als ze gerooster zijn maakt het toch niets uit?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:37 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nee ik heb net ze maandag in het potje gedaan en toen de verpakking weggedaan. Vanmiddag dus geroosterd en door de pesto gedaan
Ik eet ze alleen maar geroosterd en toch heb ik nu ook die bittere smaak. Zijn trouwens andere pitjes dan laatst. Die kwamen volgens mij bij super de boer vandaanquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:14 schreef moussy het volgende:
[..]
maar als ze gerooster zijn maakt het toch niets uit?
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:58 schreef debuurvrouw het volgende:
navond. Ik maak me echt vet zorgen.een vriend en klasgenoot van mijn oudste is niet thuisgekomen uit school. Samen met een ander klasgenootje uit hetzelfde dorp. Dat is dan weer een geruststelling ergens.
Maar echt, ik ben er beroerd van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |