alvast beginnen! elke avond pak je 4 van die grote verhuisdozen en selecteer je een kast/berging/iets. dan verdeel je alles in "mag weg" en doe je in doos 1. in doos 2 komt "al die tijd niet naar omgekeken" (en die mag dus ook wegquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:02 schreef chacama het volgende:
Fijn dat de monteur er is Marmar...
Sorbootje, ik wist niet eens dat er 'foute' pijnboompitten waren.... dus geen tips..
En hier zit ik tussen stuiteren en matige paniek in. We hebben zojuist te horen gekregen dat we mogen verhuizen met het bedrijf. Gevolg een hoop plannen en op korte termijn zorgen dat we daar komen te zitten. En terwijl ik dat bedenk, vraag ik me af hoe ik het allemaal moet gaan regelen. 10 jaar rommel verzameld en nu binnen 3 weken alles overhuizen...... en ik heb er zo'n zin in. Zou alleen willen dat ik het verhuisgebeuren kon overslaan.... iemand die kan toveren toevallig?
Hier ook vanuit psz overdracht naar basisschool. Vind ik zelf wel een prettige gedachte.
Verrek, dat heb ik ook wel eens gehad!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Mag ik even mopperen? Ik heb verkeerde pijnboompitten gegeten en nu smaakt ALLES bitter. Ik word niet goed van die gore smaak in mijn mond.
Iemand hier dit ook wel eens gehad? Rondje googelen leert dat het na een dag of vier meestal wel minder wordt. Ik hoop het maar!
Helaas hier ook een verkeerde-pijnboompitten-eter. Heb het nu al een week. Al is het wel minder aan het worden en nu nog vooral een bittere nasmaakquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Mag ik even mopperen? Ik heb verkeerde pijnboompitten gegeten en nu smaakt ALLES bitter. Ik word niet goed van die gore smaak in mijn mond.
Iemand hier dit ook wel eens gehad? Rondje googelen leert dat het na een dag of vier meestal wel minder wordt. Ik hoop het maar!
Nee, is geen onzin, dit is echt zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:10 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Verrek, dat heb ik ook wel eens gehad!Ik weet het aan de pijnboompitten en Nils zei dat het onzin was.
Ow, dat wist ik dan weer niet, dat het alleen de Chinese betreft... Maar ja, of je dat nou echt herkent als ze op je bordje liggen...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Sorbootje het volgende:
Van wikipedia:
Het eten van pijnboompitten kan een risico van een ernstig verstoorde smaak opleveren die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een intense bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten. Tot op heden is het niet duidelijk om welke pijnboomsoort het gaat. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden. [1] Op basis van deze gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) huldigt dit standpunt[2]. Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen ([1],FAVV) heeft hierover geen standpunt. Het probleem kan vermeden worden door geen pijnboompitten van Chinese origine te eten. Men kan deze herkennen door het feit dat ze korter en dikker zijn dan de Europese pijnboompitten
Ik vind het echt balen. Ik ben zo'n lekkerbek en nu smaakt niks.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:35 schreef Sorbootje het volgende:
Het verschil is behoorlijk groot hoor BE. De lange dunne exemplaren zijn dus altijd safe.
Wordt donderdag nog wat dan!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Sorbootje het volgende:
Van wikipedia:
Het eten van pijnboompitten kan een risico van een ernstig verstoorde smaak opleveren die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een intense bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten. Tot op heden is het niet duidelijk om welke pijnboomsoort het gaat. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden. [1] Op basis van deze gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) huldigt dit standpunt[2]. Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen ([1],FAVV) heeft hierover geen standpunt. Het probleem kan vermeden worden door geen pijnboompitten van Chinese origine te eten. Men kan deze herkennen door het feit dat ze korter en dikker zijn dan de Europese pijnboompitten
Ik vind het echt balen. Ik ben zo'n lekkerbek en nu smaakt niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |