abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:15:25 #205
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92989082
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, een Z3 heb je tegenwoordig al voor drie meloenen en een oude schoen.
Da's waar, maar een Z3 vind ik dan weer weinig aan. Dan moet je de M-versie hebben, dan wordt het leuk.

Al zou ik sowieso nooit, maar dan ook nooit een Z3 kopen. Überhaupt geen kleine sportwagen overigens, gewoon omdat ik er niet in pas. Ik heb eens in zo'n Z3 gezeten als passagier. Stoel maximaal naar achteren en plat, knieën vol tegen het dashboard gedrukt en mijn hoofd zorgde voor een bobbel in de softtop. :+

Vandaar dat een 3-serie cabrio wel een optie zou zijn, aangezien ik daar nog fatsoenlijk in pas. Maar dat is wel het minimum. Ik heb wel eens een halve zomer met een Chrysler Stratus convertible gereden. Ruim genoeg en dat rijdt ook heerlijk (wel als een dweil en een verbruik van 1 op Koeweit, maar vooruit :P). Een cabrio komt er later ook zéker als 't een beetje in het budget past, maar nu is het helaas nog niet echt handig. Want je moet er eigenlijk een hardtop bij hebben voor de winter (en die hardtop moet je in de zomer ergens stallen), of een softtop en overdekt kunnen stallen. Ik zou in elk geval hier mijn cabrio liever niet dagelijks aan de straat laten staan, da's mij te vandalismegevoelig en daar hebben ze hier nogal een handje van.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92992915
Klopt. Dat was een goede reden om voorheen een SLK te hebben. Een auto met stalen vouwdak kun je nog wel buiten stallen. Sinds ik een woning heb met een inpandige parkeerplek, behoren ook auto's met stoffen kap tot de mogelijkheden. Hence the Z4. :P

Maar ja, nu hebben de Z4 ook een stalen dakje gegeven.
pi_92995515
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:14 schreef k_man het volgende:
Klopt. Dat was een goede reden om voorheen een SLK te hebben. Een auto met stalen vouwdak kun je nog wel buiten stallen. Sinds ik een woning heb met een inpandige parkeerplek, behoren ook auto's met stoffen kap tot de mogelijkheden. Hence the Z4. :P

Maar ja, nu hebben de Z4 ook een stalen dakje gegeven.
De nieuwe Z4.. :9~ :9~

If not now, then when.
pi_92995782
Je post wel meteen een zo lelijk mogelijk plaatje. :{
pi_92995915
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:02 schreef k_man het volgende:
Je post wel meteen een zo lelijk mogelijk plaatje. :{
Ik vind hem anders wel mooi.. :)
If not now, then when.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 00:20:22 #210
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92996875

Deze is ook wel chique, alleen jammer van het grijze leer.

Of:

Zerg schreef:
pi_93003420
Prachtig.

Ik snap die Z-bezwaren niet, of ben je heel lang? Ik heb in een Z3 en Z4 gereden, geen problemen, Ik ben 1.94.

Ik zou graag een Z3 willen maar de meloenen zijn zo duur dit jaar.
Mu!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:13:16 #212
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93005699
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:58 schreef SingleCoil het volgende:
Prachtig.

Ik snap die Z-bezwaren niet, of ben je heel lang? Ik heb in een Z3 en Z4 gereden, geen problemen, Ik ben 1.94.

Ik zou graag een Z3 willen maar de meloenen zijn zo duur dit jaar.
Een Z4 heb ik nog niet gereden. De Z3 wel, maar dat ging met m'n 1.96 dus echt niet (overigens ben ik ook niet bijzonder slank :+). Ik hou van beenruimte, dan is zo'n Z3 echt te krap. Wel rij ik regelmatig in een Audi TT. Dan staat ook alles maximaal plat en naar achteren en dat gaat net, maar de ruimte bij knieën, stuur en dashboard houdt ook dan echt niet over :P
Zerg schreef:
pi_93005756
Grote dikke brede mensen rijden toch ook niet in een Z3, maar in een 7-serie >:)
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:25:26 #214
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93006038
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Grote dikke brede mensen rijden toch ook niet in een Z3, maar in een 7-serie >:)
Dat lijkt me een prima plan. Nu nog even de werkgever overtuigen dat grote mensen een paar salarisschalen hoger horen dan anderen 8-). Al vind ik een Fünfer eigenlijk ook wel genoeg ;).
Zerg schreef:
pi_93006555
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Een Z4 heb ik nog niet gereden. De Z3 wel, maar dat ging met m'n 1.96 dus echt niet (overigens ben ik ook niet bijzonder slank :+). Ik hou van beenruimte, dan is zo'n Z3 echt te krap. Wel rij ik regelmatig in een Audi TT. Dan staat ook alles maximaal plat en naar achteren en dat gaat net, maar de ruimte bij knieën, stuur en dashboard houdt ook dan echt niet over :P
Heb je alleen op de passagierstoel gezeten? Dat kan namelijk best een verschil maken. Ik weet niet helemaal of dat bij de Z3 ook zo is, maar ik ken diverse mensen van jouw lengte die zonder noemenswaardige problemen Z3 rijden.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:16:35 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_93011409
Ik vind de Z3 ook wel leuk, maar ik ben natuurlijk wel een meisje. :')
pi_93012334
Waag het niet hoor... een E34 is veel cooler :)
pi_93014110
Mikkie ik vind de rode toch wat robuuster dan die andere.. :P
If not now, then when.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:16:02 #219
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93015649
Robuust? Als je een robuuste auto zoekt moet je geen Z4 maar een Land Rover kopen :P
Zerg schreef:
pi_93015752
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:16 schreef Mikkie het volgende:
Robuust? Als je een robuuste auto zoekt moet je geen Z4 maar een Land Rover kopen :P
Ofja, robuust.. ik bedoel stoerder dan die jij liet zien. ;)

En anders als ik het geld had liever de M3. :9~
If not now, then when.
pi_93032691
De Z4 is inderdaad mooi, ik zag hem paar dagen terug rijden, wist toen nog niet dat er een nieuwe Z4 was :@
pi_93038788
Wat zou het kosten om een M3 te leasen?
If not now, then when.
pi_93039362
Zeg, mooie foto in de openingspost, maar volgens mij mis ik daar een model, in het midden. Die van mij staat er niet tussen. Ok, het is dan ook een cabrio, maar zelfs al was het geen cabrio, dan stond hij er nog steeds niet tussen. En nee, het is geen Z. Het is gewoon het pre-2000 model. De M36.
  zondag 20 februari 2011 @ 01:58:46 #224
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93041254
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat zou het kosten om een M3 te leasen?
BMW.nl geeft een indicatieve vanafprijs van 2k aan. Auw :P
Zerg schreef:
pi_93041836
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

BMW.nl geeft een indicatieve vanafprijs van 2k aan. Auw :P
Incl. alle opties 2.5k. Als ik het geld heb, zeker! :P
If not now, then when.
pi_93066778

Gekauft. Nu kan Yoshi weer posten :P

Ding was in nagenoeg perfecte toestand toen ik 'm bekeek, niet best. Kon 'm dan ook niet laten staan, ook niet voor een dankje.

Kerel had er zelfs nog voor ¤1200 een Inspection II tegenaan gegooid vorige maand (incl. nieuwe thermostaat), omdat hij een 'goede auto wilde verkopen'. Fantastisch, scheelt een hoop!
pi_93067767
Oh mooie kleur. Jammer van die neppe 5-serie velgen, maar dat spoilertjes is wel oke. 325ci dus?
  zondag 20 februari 2011 @ 18:44:08 #228
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93068046
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:10 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]

Ding was in nagenoeg perfecte toestand toen ik 'm bekeek, niet best. Kon 'm dan ook niet laten staan, ook niet voor een dankje.

Kerel had er zelfs nog voor ¤1200 een Inspection II tegenaan gegooid vorige maand (incl. nieuwe thermostaat), omdat hij een 'goede auto wilde verkopen'. Fantastisch, scheelt een hoop!
Wat zijn de specs nou? 325 dus, maar hoeveel heeft ie gelopen en wat moet dat nou zo ongeveer opbrengen? ;)

Overigens mis ik wel een schuifdak ;(
Zerg schreef:
pi_93068136
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:10 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]

403 error
  zondag 20 februari 2011 @ 19:09:21 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93068867
imageshack werkt volgens mij niet op Fok.
Ben ik ooit nog eens voor geband; te bloot meisje voor die Amerikaanse mietjes :P

http://img222.imageshack.us/img222/2337/19022011.jpg en dan even met Ctrl C in een nieuw venster van je browser openen. Dus niet op de link klikken maar kopiëren.

on-topic:
gefeli Maharbal.
Lijkt een nette originele auto (even afgezien van de wielen :P )
Hoeveel heeft ie gelopen?
Hoe lang zitten de draagarmen er al onder? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_93072028
Mooiste kleur op de coupe en een mooi lipje achterop, veel plezier ermee Haarbal! :p

Wel nog even die achterunits vervangen ;)
pi_93073725
Mooie auto man, meer pics graag! :)
If not now, then when.
pi_93082369
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_93086892
Thanks!

Hij ziet er inderdaad erg netjes uit, ik was er zelf verbaasd over. Onderhoudshistorie erg compleet en de verkoper leek erg sympathiek. Hij heeft nu 150k gelopen (1000km mee gereden sinds zaterdag, d'oh). Geen idee hoe lang de draagarmen eronder zitten, maar daar heb ik eventueel een apart potje voor, en dan komen er waarschijnlijk Meyle HD's onder.

@ Bowny: voor wat voor lichtunits. PFL?

De kleur vind ik in het echt inderdaad geweldig. Aanvankelijk dacht ik dat 't alleen zilver/zwart voor mij zou worden, maar dat valt mee.

Overigens vind ik die M5 velgen persoonlijk best wel bij dat ding passen. Geen idee of dat eruit komt op de foto, maar in het echt vullen ze de kasten mooi en het patroon vind ik wel mooi.

quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mooie auto man, meer pics graag! :)
Binnenkort als ik ff tijd heb! :)

Ik moet eerst een storing in de radio verhelpen. Das het enige irritante.
pi_93091185
Jongens, ik heb een fluitend geluid in m'n motor.. :( En denk ook een rateltje te horen als de motor koud is. En als het koud is en ik start stinkt het. :( Fluitend geluid is er ook nog als de motor warm is. Heeft 20k geleden z'n grote beurt gehad, dat is 4 maanden geleden. 118d.
pi_93091515
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:29 schreef Maharbal het volgende:

Hij bedoelt dat je voor wel wit hebt, maar achter oranje. Dat is cheap :P
  maandag 21 februari 2011 @ 10:44:00 #237
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93093528
Ik ben vanaf vrijdag ook de eigenaar van een BMW :). Mijn eerste (tweede auto na een Seat Cordoba SX uit '98): 318i Executive. Ik heb lang gezocht naar een nette auto met weinig kilometers, en nu eindelijk gevonden. 142k gelopen, weliswaar uit '99 maar goed gezien de kilometerstand geen issue voor mij.

Een van de velgen is redelijk beschadigd, maar dat is enkel op de rand rondom. Even bij een velgenboer navragen of dat te repareren is, maar ik vermoed van wel. Verder zit er vocht in de linker koplamp maar onderdelen genoeg te vinden (WinParts) dus lukt het me niet om 'm weer zo mooi te maken als rechts dan bestel ik er gewoon eentje.

pi_93094108
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je voor wel wit hebt, maar achter oranje. Dat is cheap :P
Dat was me eerlijk gezegd niet eens opgevallen :@
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:44 schreef TommyGun het volgende:
Ik ben vanaf vrijdag ook de eigenaar van een BMW :). Mijn eerste (tweede auto na een Seat Cordoba SX uit '98): 318i Executive. Ik heb lang gezocht naar een nette auto met weinig kilometers, en nu eindelijk gevonden. 142k gelopen, weliswaar uit '99 maar goed gezien de kilometerstand geen issue voor mij.

Een van de velgen is redelijk beschadigd, maar dat is enkel op de rand rondom. Even bij een velgenboer navragen of dat te repareren is, maar ik vermoed van wel. Verder zit er vocht in de linker koplamp maar onderdelen genoeg te vinden (WinParts) dus lukt het me niet om 'm weer zo mooi te maken als rechts dan bestel ik er gewoon eentje.

[ afbeelding ]
Nette bak! ^O^

Interieurpics?
pi_93094625
Even een informatie-vraag post :P

Ik ben inmiddels aan het sparen voor een andere auto en ik betrap me er op dat ik toch wel vaker uit kom bij de bmw e46. Als ik kijk naar een max. budget van 7000 a 8000 en bouwjaar 2002 is er nog aardig wat te vinden.
Nou ben ik alleen benieuwd naar hoe het zit met onderhoud en brandstofverbruik. Het verbruik lijkt me niet bijzonder zuinig te zijn, maar 1 op 12 zou ik mee kunnen leven bijv. Maar hoe onderhoudsgevoelig zijn deze autos? Ik rij misschien zon 10.000 km per jaar dus het zal een benzine uitvoering worden.

Vermoed wel al dat ik voor het minste onderhoud/verbruik niet hier moet zijn, maar ik vind het toch wel een mooie auto met een fatsoenlijk interieur (mits origineel) dus wie weet is het het waard :)
Too much is never enough!
pi_93094677
quote:

[ afbeelding ]
BS Auto's uit Roggel? Hmm nou ja je kan niet altijd je naam mee hebben :') Wel mooie auto, ik vind groen altijd een saaie kleur maar als alles netjes mee gespoten is heeft het wel wat.

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat was me eerlijk gezegd niet eens opgevallen :@

Amateur :P Koop meteen LED dan, ziet er wel cool uit.

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:22 schreef The6thgate het volgende:

Ik ben inmiddels aan het sparen voor een andere auto en ik betrap me er op dat ik toch wel vaker uit kom bij de bmw e46. Als ik kijk naar een max. budget van 7000 a 8000 en bouwjaar 2002 is er nog aardig wat te vinden.
Nou ben ik alleen benieuwd naar hoe het zit met onderhoud en brandstofverbruik. Het verbruik lijkt me niet bijzonder zuinig te zijn, maar 1 op 12 zou ik mee kunnen leven bijv. Maar hoe onderhoudsgevoelig zijn deze autos? Ik rij misschien zon 10.000 km per jaar dus het zal een benzine uitvoering worden.

Vermoed wel al dat ik voor het minste onderhoud/verbruik niet hier moet zijn, maar ik vind het toch wel een mooie auto met een fatsoenlijk interieur (mits origineel) dus wie weet is het het waard :)
Verbruik hangt van de motor af he. Ben je op zoek naar een 318 of een 330... Nou ja, uit ervaring en verbruik van anderen zie ik dat het allemaal niet ver van elkaar af ligt, of je nou een 4 of 6-cilinder neemt. Bij normaal rijden (stad + snelweg) en af en toe het gas in trappen kom je toch vaak bij 1/10 - 1/11 uit. Ik heb zelf een 318ci en ben blij met 1 op 11, dus koop zo'n ding vooral niet voor het verbruik :P

Verder is het wel een redelijk onderhoudsgevoelige auto dus als je maar max. 8000 op je bankrekening hebt (of in een oude sok) dan zou ik het niet doen.

Veel interesse in E46's de laatste tijd. Logisch ook, de E46 coupe is gewoon een hele mooie auto 8-)
pi_93095146
Yoshi, jij had toch zo'n (dubbel)din navigatie/radio ingebouwd? Welk merk heb je gebruikt? Werkt 't naar behoren?

Kheb wel een paar mooie gevonden, maar die zijn ¤600. Zien er wel gelikt uit, dus misschien ff sparen :+
pi_93095304
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Verbruik hangt van de motor af he. Ben je op zoek naar een 318 of een 330... Nou ja, uit ervaring en verbruik van anderen zie ik dat het allemaal niet ver van elkaar af ligt, of je nou een 4 of 6-cilinder neemt. Bij normaal rijden (stad + snelweg) en af en toe het gas in trappen kom je toch vaak bij 1/10 - 1/11 uit. Ik heb zelf een 318ci en ben blij met 1 op 11, dus koop zo'n ding vooral niet voor het verbruik :P

Verder is het wel een redelijk onderhoudsgevoelige auto dus als je maar max. 8000 op je bankrekening hebt (of in een oude sok) dan zou ik het niet doen.

Veel interesse in E46's de laatste tijd. Logisch ook, de E46 coupe is gewoon een hele mooie auto 8-)
Tnx! Goed, dus beter nog even een paar maanden verder sparen voor een onderhoudsbuffer eventueel ;) Heb nog wel een aantal andere auto's op m'n lijstje, maar die zijn veel saaier :{ Lastig
pi_93095316
Het inbouwen is heel veel werk... bovendien is de site die de onderdelen ervoor verkocht verdwenen. Er is nog wel een andere. http://www.janus-design.net/

Maar hou er rekening mee dat het handgemaakt is en dus allemaal net niet past. Ik heb het door Ron de Vries laten inbouwen (dat zijn wel pro's) en die vonden het zelfs een kutklus, terwijl ze het zelf aan mij aanbeveelden maar ja. Inbouwen kostte 300 euro (ook met mooie mic. voor bluetooth en usb aansluiting maar ex. stuurbediening dat was nog eens 80 euro) en ik heb een Pioneer HD3.

Werkt allemaal prima :P maar je kan niet meer terug naar een oude radio/cd, er moest wat gezaagd worden erachter :P

pi_93095371
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:45 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Tnx! Goed, dus beter nog even een paar maanden verder sparen voor een onderhoudsbuffer eventueel ;) Heb nog wel een aantal andere auto's op m'n lijstje, maar die zijn veel saaier :{ Lastig
Ik zou doorsparen. De E46 is een fantastische wagen, en je zult geen spijt krijgen van doorsparen ^O^
pi_93095416
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Het inbouwen is heel veel werk... bovendien is de site die de onderdelen ervoor verkocht verdwenen. Er is nog wel een andere. http://www.janus-design.net/

Maar hou er rekening mee dat het handgemaakt is en dus allemaal net niet past. Ik heb het door Ron de Vries laten inbouwen (dat zijn wel pro's) en die vonden het zelfs een kutklus, terwijl ze het zelf aan mij aanbeveelden maar ja. Inbouwen kostte 300 euro (ook met mooie mic. voor bluetooth en usb aansluiting maar ex. stuurbediening dat was nog eens 80 euro) en ik heb een Pioneer HD3.

Werkt allemaal prima :P maar je kan niet meer terug naar een oude radio/cd, er moest wat gezaagd worden erachter :P

[ afbeelding ]
Ziet er netjes uit Yoshi ^O^

Van een E46 forum had ik begrepen dat dit ding gewoon plug & play was omdat 't speciaal voor de E46 is ontworpen: http://www.autodinges.nl/(...)luetooth-p-1663.html

Ziet er gelikt uit :o

ff sparen dus. Gelukkig is niet het hele budget opgegaan aan de auto :+
pi_93095505
Ja dat is een zo'n chinees ding, die was volgens mij plug & play. Vraag is alleen wanneer het stuk gaat :') maar volgens mij waren de reacties wel positief.
pi_93096075
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is een zo'n chinees ding, die was volgens mij plug & play. Vraag is alleen wanneer het stuk gaat :') maar volgens mij waren de reacties wel positief.
Juh, 's ff kijken. Schijnbaar zijn al die lui van dat E46 forum er lyrisch over.

edit: wat voor functies heb jij eigenlijk op dat ding?
pi_93096291
FF knippen:

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:14 schreef Maharbal het volgende:
Even een kort vraagje. Nu werkt alles in m'n E46 (meer dan) naar behoren, alleen één ding niet helemaal: m'n radio.

Er zit een standaard business radio in met ingebouwde navigatie. Als ik de auto start terwijl hij een nacht heeft stilgestaan is er niets aan de hand en dan doet de radio het gewoon voor een tijdje. Maar na een tijdje knalt 'ie er gewoon uit, en dan is 'ie ook niet meer aan de praat te krijgen tenzij ik het zekeringetje (zit in het dashboardkastje) eruit haal en er weer in doe. Terwijl ik dat ding erin doe zie je overigens een klein electrisch flitsje (gebeurt niet bij de rest van de zekeringen?) en dan doet de radio het weer......soms voor een paar minuten, soms voor een uur.

Het valt me op dat dit vaker gebeurt als de radio al langer aan heeft gestaan (en dus warmer is?). Nu zit er een 6 CD-changer achterin en ik heb een klein vermoeden dat dat ding misschien wel eens de boosdoener zou kunnen zijn (radio slaat ook soms licht over als ik over een hobbel in de weg rijd).

Ik ben geen electronica-expert, dus ik heb geen idee in welke richting ik het concreet moet zoeken. Ik ga binnenkort de bekleding van de achterbak eruit halen om te kijken of daar iets sluiting maakt, maar heeft iemand anders nog concrete ideeën over waar ik naar moet kijken? Ik vind het zo raar dat dat ding het 'koud' wel goed doet, maar na verloop van tijd er gewoon uit knalt.

O, en nog iets raars: als de radio eruit knalt.....blijft er wel gewoon stroom op staan. De verlichting van de radio blijft het dus wel netjes doen, alleen het schermpje waarop hoort te staan dat 'ie aan staat, op welk station etc is uit en er komt dus geen geluid uit.

Tips?
  maandag 21 februari 2011 @ 13:00:15 #249
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93097893
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Juh, 's ff kijken. Schijnbaar zijn al die lui van dat E46 forum er lyrisch over.

edit: wat voor functies heb jij eigenlijk op dat ding?
Kijk eens op BMWPortal, daar loopt een topic van tig pagina's over de Dynavin :).
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:22 schreef The6thgate het volgende:

Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen de basismotor en een 330i ;). Het rijdt heerlijk allemaal en reken voor je verbruik op 1:10, dan kan het bijna alleen maar meevallen! Het is trouwens wel handig als je niet bang bent om zelf iets te klussen of creatief op te lossen. Als je twee linkerhanden hebt en voor alles naar de dealer gaat, kan het wel een duur geintje worden namelijk.
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:29 schreef Maharbal het volgende:
Thanks!

Hij ziet er inderdaad erg netjes uit, ik was er zelf verbaasd over. Onderhoudshistorie erg compleet en de verkoper leek erg sympathiek. Hij heeft nu 150k gelopen (1000km mee gereden sinds zaterdag, d'oh). Geen idee hoe lang de draagarmen eronder zitten, maar daar heb ik eventueel een apart potje voor, en dan komen er waarschijnlijk Meyle HD's onder.

De kleur vind ik in het echt inderdaad geweldig. Aanvankelijk dacht ik dat 't alleen zilver/zwart voor mij zou worden, maar dat valt mee.

Overigens vind ik die M5 velgen persoonlijk best wel bij dat ding passen. Geen idee of dat eruit komt op de foto, maar in het echt vullen ze de kasten mooi en het patroon vind ik wel mooi.
150k is peanuts, lekker hoor! En die velgen staan prima, vind ik.
Ik zou er overigens geen LED in doen achter, maar gewoon PFL-units met witte knippers ipv oranje. En die Meyle HD-armen kan ik prima aanbevelen. Ik heb ze er inmiddels een paar maanden onder zitten en het rijdt prima. Voor 260 euro op eBay gekocht (autoteilemann).
quote:

[ afbeelding ]
Daar moet een velgenboer makkelijk iets mee kunnen :).
Ik heb eventueel nog wel een originele koplamp voor je liggen? Heeft er 130k in gezeten dus moet je misschien wel iets aan poetsen, maar hij zou vochtvrij moeten zijn (is niet van mij maar van een kennis die laatst xenon heeft laten installeren). Lekkere auto verder wel, alleen is groen echt niet mijn kleur dus daar had ik niet voor gekozen :P
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:56 schreef Oksel het volgende:
Jongens, ik heb een fluitend geluid in m'n motor.. :( En denk ook een rateltje te horen als de motor koud is. En als het koud is en ik start stinkt het. :( Fluitend geluid is er ook nog als de motor warm is. Heeft 20k geleden z'n grote beurt gehad, dat is 4 maanden geleden. 118d.
Wanneer is het fluitende geluid er? Als je gas geeft, of constant? Het zou de turbo kunnen zijn, die hoort lichtjes te fluiten namelijk.
Zerg schreef:
pi_93099258
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:00 schreef Mikkie het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen de basismotor en een 330i ;). Het rijdt heerlijk allemaal en reken voor je verbruik op 1:10, dan kan het bijna alleen maar meevallen! Het is trouwens wel handig als je niet bang bent om zelf iets te klussen of creatief op te lossen. Als je twee linkerhanden hebt en voor alles naar de dealer gaat, kan het wel een duur geintje worden namelijk.

Zal wel een 318 worden. 2 linkerhanden is niet echt waar, alleen geen verstand van autotechniek is wel aan de orde. Maar daar valt vast wel kennis in te vergaren. Eigenlijk wil ik gewoon een e46 :D Zal helaas pas in het najaar worden dus nog even blijven dromen.
pi_93099420
quote:

Wanneer is het fluitende geluid er? Als je gas geeft, of constant? Het zou de turbo kunnen zijn, die hoort lichtjes te fluiten namelijk.
Alleen als ik gas geef. Hoorde het eerst nooit, totdat ik in een parkeergarage reedt. Nu let ik er natuurlijk op, en is elk tikje/rateltje opvallend.. :X :X En ga ik natuurlijk nadenken; mis ik vermogen, reedt hij eerst zuiniger, etc. etc.

Heb hem zondag nog doorgetrapt naar de 210 op de Navi..
  maandag 21 februari 2011 @ 14:43:43 #252
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93102415
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nette bak! ^O^

Interieurpics?
Dank, ik heb zelf geen pics gemaakt maar die van de verkoper:

http://www.uploader.gamergun.com/files/1/1.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/3.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/4.jpeg

Helaas geen sportstuur maar in het echt is dit stuur niet eens zo lomp / lelijk :).

Don't mind the casette player, ligt een CD-wisselaar achterin. Wellicht vervang ik 'm ooit nog voor de show ;).

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BS Auto's uit Roggel? Hmm nou ja je kan niet altijd je naam mee hebben :') Wel mooie auto, ik vind groen altijd een saaie kleur maar als alles netjes mee gespoten is heeft het wel wat.

[..]
Limburg he :D

Ja ach, het is zeer lastig een originele nette wagen met weinig kilometers te vinden dus de kleur neem ik maar voor lief (heb al lang genoeg gezocht). Ik ging liever ook voor donkerblauw of zo maar ik vind dit ook niet echt storend. Soort metaal-groen kleur. Ziet er in het echt nog wat beter uit.

Meegespoten bumpers is inderdaad een must ^O^

quote:

[..]

Daar moet een velgenboer makkelijk iets mee kunnen :).
Ik heb eventueel nog wel een originele koplamp voor je liggen? Heeft er 130k in gezeten dus moet je misschien wel iets aan poetsen, maar hij zou vochtvrij moeten zijn (is niet van mij maar van een kennis die laatst xenon heeft laten installeren). Lekkere auto verder wel, alleen is groen echt niet mijn kleur dus daar had ik niet voor gekozen :P

[..]
Ik ga binnenkort inderdaad even langs een velgenboer hier. Als ik bedenk hoe 'ie mijn gedeukte aluminium velg ooit gemaakt heeft dan heb ik daar wel vertrouwen in. Mogelijk heb ik wel interesse in de koplamp. Ik ben echter nog even aan het rondkijken voor enkel het glas, de rest is immers nog goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2011 15:42:40 ]
pi_93102764
quote:
6s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:43 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Dank, ik heb zelf geen pics gemaakt maar die van de verkoper:

http://www.uploader.gamergun.com/files/1/1.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/3.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/4.jpeg

Helaas geen sportstuur maar in het echt is dit stuur niet eens zo lomp / lelijk :).

Don't mind the casette player, ligt een CD-wisselaar achterin. Wellicht vervang ik 'm ooit nog voor de show ;).
Ik heb ook nog gewoon een casette player, met ernaast een (origineel) klein navigatie schermpje met pijltjes :D. Achterin ligt ook een CD-wisselaar.

Datzelfde stuur heeft m'n moeder in haar E46, valt inderdaad wel mee en stuurt fijn. Zo'n sportstuurtje kun je ook zo op de kop tikken natuurlijk...(die airbags zijn alleen zo idioot duur).
  maandag 21 februari 2011 @ 14:53:11 #254
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93102818
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb ook nog gewoon een casette player, met ernaast een (origineel) klein navigatie schermpje met pijltjes :D. Achterin ligt ook een CD-wisselaar.

Datzelfde stuur heeft m'n moeder in haar E46, valt inderdaad wel mee en stuurt fijn. Zo'n sportstuurtje kun je ook zo op de kop tikken natuurlijk...(die airbags zijn alleen zo idioot duur).
Ja precies, is eventueel ook nog te vervangen maar dat heeft momenteel geen prioriteit.

Alleen alle knopjes nog even 'leren', kan helaas geen manual vinden online. :X
pi_93102914
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:53 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ja precies, is eventueel ook nog te vervangen maar dat heeft momenteel geen prioriteit.

Alleen alle knopjes nog even 'leren', kan helaas geen manual vinden online. :X
Ik ga 'm denk ik tegen de zomer vervangen door zo'n dubbel din groot navigatie-achtig geval met USB etc, maar ik denk dat ik maar tegelijkertijd m'n airco laat ombouwen van manueel naar climate control (heb het frontje wel), dus nog ff sparen :+

Zoiets:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')