Da's waar, maar een Z3 vind ik dan weer weinig aan. Dan moet je de M-versie hebben, dan wordt het leuk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, een Z3 heb je tegenwoordig al voor drie meloenen en een oude schoen.
De nieuwe Z4..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:14 schreef k_man het volgende:
Klopt. Dat was een goede reden om voorheen een SLK te hebben. Een auto met stalen vouwdak kun je nog wel buiten stallen. Sinds ik een woning heb met een inpandige parkeerplek, behoren ook auto's met stoffen kap tot de mogelijkheden. Hence the Z4.
Maar ja, nu hebben de Z4 ook een stalen dakje gegeven.
Ik vind hem anders wel mooi..quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:02 schreef k_man het volgende:
Je post wel meteen een zo lelijk mogelijk plaatje.
Een Z4 heb ik nog niet gereden. De Z3 wel, maar dat ging met m'n 1.96 dus echt niet (overigens ben ik ook niet bijzonder slankquote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:58 schreef SingleCoil het volgende:
Prachtig.
Ik snap die Z-bezwaren niet, of ben je heel lang? Ik heb in een Z3 en Z4 gereden, geen problemen, Ik ben 1.94.
Ik zou graag een Z3 willen maar de meloenen zijn zo duur dit jaar.
Dat lijkt me een prima plan. Nu nog even de werkgever overtuigen dat grote mensen een paar salarisschalen hoger horen dan anderenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Grote dikke brede mensen rijden toch ook niet in een Z3, maar in een 7-serie
Heb je alleen op de passagierstoel gezeten? Dat kan namelijk best een verschil maken. Ik weet niet helemaal of dat bij de Z3 ook zo is, maar ik ken diverse mensen van jouw lengte die zonder noemenswaardige problemen Z3 rijden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een Z4 heb ik nog niet gereden. De Z3 wel, maar dat ging met m'n 1.96 dus echt niet (overigens ben ik ook niet bijzonder slank). Ik hou van beenruimte, dan is zo'n Z3 echt te krap. Wel rij ik regelmatig in een Audi TT. Dan staat ook alles maximaal plat en naar achteren en dat gaat net, maar de ruimte bij knieën, stuur en dashboard houdt ook dan echt niet over
Ofja, robuust.. ik bedoel stoerder dan die jij liet zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:16 schreef Mikkie het volgende:
Robuust? Als je een robuuste auto zoekt moet je geen Z4 maar een Land Rover kopen
BMW.nl geeft een indicatieve vanafprijs van 2k aan. Auwquote:Op zondag 20 februari 2011 00:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat zou het kosten om een M3 te leasen?
Incl. alle opties 2.5k. Als ik het geld heb, zeker!quote:Op zondag 20 februari 2011 01:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
BMW.nl geeft een indicatieve vanafprijs van 2k aan. Auw
Wat zijn de specs nou? 325 dus, maar hoeveel heeft ie gelopen en wat moet dat nou zo ongeveer opbrengen?quote:Op zondag 20 februari 2011 18:10 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Gekauft. Nu kan Yoshi weer posten
Ding was in nagenoeg perfecte toestand toen ik 'm bekeek, niet best. Kon 'm dan ook niet laten staan, ook niet voor een dankje.
Kerel had er zelfs nog voor ¤1200 een Inspection II tegenaan gegooid vorige maand (incl. nieuwe thermostaat), omdat hij een 'goede auto wilde verkopen'. Fantastisch, scheelt een hoop!
403 errorquote:Op zondag 20 februari 2011 18:10 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Gekauft. Nu kan Yoshi weer posten
Ding was in nagenoeg perfecte toestand toen ik 'm bekeek, niet best. Kon 'm dan ook niet laten staan, ook niet voor een dankje.
Kerel had er zelfs nog voor ¤1200 een Inspection II tegenaan gegooid vorige maand (incl. nieuwe thermostaat), omdat hij een 'goede auto wilde verkopen'. Fantastisch, scheelt een hoop!
Binnenkort als ik ff tijd heb!quote:
Hij bedoelt dat je voor wel wit hebt, maar achter oranje. Dat is cheapquote:Op maandag 21 februari 2011 00:29 schreef Maharbal het volgende:
@ Bowny: voor wat voor lichtunits. PFL?
Dat was me eerlijk gezegd niet eens opgevallenquote:Op maandag 21 februari 2011 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je voor wel wit hebt, maar achter oranje. Dat is cheap
Nette bak!quote:Op maandag 21 februari 2011 10:44 schreef TommyGun het volgende:
Ik ben vanaf vrijdag ook de eigenaar van een BMW. Mijn eerste (tweede auto na een Seat Cordoba SX uit '98): 318i Executive. Ik heb lang gezocht naar een nette auto met weinig kilometers, en nu eindelijk gevonden. 142k gelopen, weliswaar uit '99 maar goed gezien de kilometerstand geen issue voor mij.
Een van de velgen is redelijk beschadigd, maar dat is enkel op de rand rondom. Even bij een velgenboer navragen of dat te repareren is, maar ik vermoed van wel. Verder zit er vocht in de linker koplamp maar onderdelen genoeg te vinden (WinParts) dus lukt het me niet om 'm weer zo mooi te maken als rechts dan bestel ik er gewoon eentje.
[ afbeelding ]
BS Auto's uit Roggel? Hmm nou ja je kan niet altijd je naam mee hebbenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:44 schreef TommyGun het volgende:
Ik ben vanaf vrijdag ook de eigenaar van een BMW. Mijn eerste (tweede auto na een Seat Cordoba SX uit '98): 318i Executive. Ik heb lang gezocht naar een nette auto met weinig kilometers, en nu eindelijk gevonden. 142k gelopen, weliswaar uit '99 maar goed gezien de kilometerstand geen issue voor mij.
Een van de velgen is redelijk beschadigd, maar dat is enkel op de rand rondom. Even bij een velgenboer navragen of dat te repareren is, maar ik vermoed van wel. Verder zit er vocht in de linker koplamp maar onderdelen genoeg te vinden (WinParts) dus lukt het me niet om 'm weer zo mooi te maken als rechts dan bestel ik er gewoon eentje.
[ afbeelding ]
Amateurquote:Op maandag 21 februari 2011 11:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat was me eerlijk gezegd niet eens opgevallen![]()
Verbruik hangt van de motor af he. Ben je op zoek naar een 318 of een 330... Nou ja, uit ervaring en verbruik van anderen zie ik dat het allemaal niet ver van elkaar af ligt, of je nou een 4 of 6-cilinder neemt. Bij normaal rijden (stad + snelweg) en af en toe het gas in trappen kom je toch vaak bij 1/10 - 1/11 uit. Ik heb zelf een 318ci en ben blij met 1 op 11, dus koop zo'n ding vooral niet voor het verbruikquote:Op maandag 21 februari 2011 11:22 schreef The6thgate het volgende:
Even een informatie-vraag post
Ik ben inmiddels aan het sparen voor een andere auto en ik betrap me er op dat ik toch wel vaker uit kom bij de bmw e46. Als ik kijk naar een max. budget van 7000 a 8000 en bouwjaar 2002 is er nog aardig wat te vinden.
Nou ben ik alleen benieuwd naar hoe het zit met onderhoud en brandstofverbruik. Het verbruik lijkt me niet bijzonder zuinig te zijn, maar 1 op 12 zou ik mee kunnen leven bijv. Maar hoe onderhoudsgevoelig zijn deze autos? Ik rij misschien zon 10.000 km per jaar dus het zal een benzine uitvoering worden.
Vermoed wel al dat ik voor het minste onderhoud/verbruik niet hier moet zijn, maar ik vind het toch wel een mooie auto met een fatsoenlijk interieur (mits origineel) dus wie weet is het het waard
Tnx! Goed, dus beter nog even een paar maanden verder sparen voor een onderhoudsbuffer eventueelquote:Op maandag 21 februari 2011 11:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Verbruik hangt van de motor af he. Ben je op zoek naar een 318 of een 330... Nou ja, uit ervaring en verbruik van anderen zie ik dat het allemaal niet ver van elkaar af ligt, of je nou een 4 of 6-cilinder neemt. Bij normaal rijden (stad + snelweg) en af en toe het gas in trappen kom je toch vaak bij 1/10 - 1/11 uit. Ik heb zelf een 318ci en ben blij met 1 op 11, dus koop zo'n ding vooral niet voor het verbruik
Verder is het wel een redelijk onderhoudsgevoelige auto dus als je maar max. 8000 op je bankrekening hebt (of in een oude sok) dan zou ik het niet doen.
Veel interesse in E46's de laatste tijd. Logisch ook, de E46 coupe is gewoon een hele mooie auto![]()
Ik zou doorsparen. De E46 is een fantastische wagen, en je zult geen spijt krijgen van doorsparenquote:Op maandag 21 februari 2011 11:45 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Tnx! Goed, dus beter nog even een paar maanden verder sparen voor een onderhoudsbuffer eventueelHeb nog wel een aantal andere auto's op m'n lijstje, maar die zijn veel saaier
Lastig
Ziet er netjes uit Yoshiquote:Op maandag 21 februari 2011 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Het inbouwen is heel veel werk... bovendien is de site die de onderdelen ervoor verkocht verdwenen. Er is nog wel een andere. http://www.janus-design.net/
Maar hou er rekening mee dat het handgemaakt is en dus allemaal net niet past. Ik heb het door Ron de Vries laten inbouwen (dat zijn wel pro's) en die vonden het zelfs een kutklus, terwijl ze het zelf aan mij aanbeveelden maar ja. Inbouwen kostte 300 euro (ook met mooie mic. voor bluetooth en usb aansluiting maar ex. stuurbediening dat was nog eens 80 euro) en ik heb een Pioneer HD3.
Werkt allemaal primamaar je kan niet meer terug naar een oude radio/cd, er moest wat gezaagd worden erachter
[ afbeelding ]
Juh, 's ff kijken. Schijnbaar zijn al die lui van dat E46 forum er lyrisch over.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is een zo'n chinees ding, die was volgens mij plug & play. Vraag is alleen wanneer het stuk gaatmaar volgens mij waren de reacties wel positief.
quote:Op maandag 21 februari 2011 12:14 schreef Maharbal het volgende:
Even een kort vraagje. Nu werkt alles in m'n E46 (meer dan) naar behoren, alleen één ding niet helemaal: m'n radio.
Er zit een standaard business radio in met ingebouwde navigatie. Als ik de auto start terwijl hij een nacht heeft stilgestaan is er niets aan de hand en dan doet de radio het gewoon voor een tijdje. Maar na een tijdje knalt 'ie er gewoon uit, en dan is 'ie ook niet meer aan de praat te krijgen tenzij ik het zekeringetje (zit in het dashboardkastje) eruit haal en er weer in doe. Terwijl ik dat ding erin doe zie je overigens een klein electrisch flitsje (gebeurt niet bij de rest van de zekeringen?) en dan doet de radio het weer......soms voor een paar minuten, soms voor een uur.
Het valt me op dat dit vaker gebeurt als de radio al langer aan heeft gestaan (en dus warmer is?). Nu zit er een 6 CD-changer achterin en ik heb een klein vermoeden dat dat ding misschien wel eens de boosdoener zou kunnen zijn (radio slaat ook soms licht over als ik over een hobbel in de weg rijd).
Ik ben geen electronica-expert, dus ik heb geen idee in welke richting ik het concreet moet zoeken. Ik ga binnenkort de bekleding van de achterbak eruit halen om te kijken of daar iets sluiting maakt, maar heeft iemand anders nog concrete ideeën over waar ik naar moet kijken? Ik vind het zo raar dat dat ding het 'koud' wel goed doet, maar na verloop van tijd er gewoon uit knalt.
O, en nog iets raars: als de radio eruit knalt.....blijft er wel gewoon stroom op staan. De verlichting van de radio blijft het dus wel netjes doen, alleen het schermpje waarop hoort te staan dat 'ie aan staat, op welk station etc is uit en er komt dus geen geluid uit.
Tips?
Kijk eens op BMWPortal, daar loopt een topic van tig pagina's over de Dynavinquote:Op maandag 21 februari 2011 12:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Juh, 's ff kijken. Schijnbaar zijn al die lui van dat E46 forum er lyrisch over.
edit: wat voor functies heb jij eigenlijk op dat ding?
Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen de basismotor en een 330iquote:Op maandag 21 februari 2011 11:22 schreef The6thgate het volgende:
Even een informatie-vraag post
Ik ben inmiddels aan het sparen voor een andere auto en ik betrap me er op dat ik toch wel vaker uit kom bij de bmw e46. Als ik kijk naar een max. budget van 7000 a 8000 en bouwjaar 2002 is er nog aardig wat te vinden.
Nou ben ik alleen benieuwd naar hoe het zit met onderhoud en brandstofverbruik. Het verbruik lijkt me niet bijzonder zuinig te zijn, maar 1 op 12 zou ik mee kunnen leven bijv. Maar hoe onderhoudsgevoelig zijn deze autos? Ik rij misschien zon 10.000 km per jaar dus het zal een benzine uitvoering worden.
Vermoed wel al dat ik voor het minste onderhoud/verbruik niet hier moet zijn, maar ik vind het toch wel een mooie auto met een fatsoenlijk interieur (mits origineel) dus wie weet is het het waard
150k is peanuts, lekker hoor! En die velgen staan prima, vind ik.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:29 schreef Maharbal het volgende:
Thanks!
Hij ziet er inderdaad erg netjes uit, ik was er zelf verbaasd over. Onderhoudshistorie erg compleet en de verkoper leek erg sympathiek. Hij heeft nu 150k gelopen (1000km mee gereden sinds zaterdag, d'oh). Geen idee hoe lang de draagarmen eronder zitten, maar daar heb ik eventueel een apart potje voor, en dan komen er waarschijnlijk Meyle HD's onder.
@ Bowny: voor wat voor lichtunits. PFL?
De kleur vind ik in het echt inderdaad geweldig. Aanvankelijk dacht ik dat 't alleen zilver/zwart voor mij zou worden, maar dat valt mee.
Overigens vind ik die M5 velgen persoonlijk best wel bij dat ding passen. Geen idee of dat eruit komt op de foto, maar in het echt vullen ze de kasten mooi en het patroon vind ik wel mooi.
Daar moet een velgenboer makkelijk iets mee kunnenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:44 schreef TommyGun het volgende:
Ik ben vanaf vrijdag ook de eigenaar van een BMW. Mijn eerste (tweede auto na een Seat Cordoba SX uit '98): 318i Executive. Ik heb lang gezocht naar een nette auto met weinig kilometers, en nu eindelijk gevonden. 142k gelopen, weliswaar uit '99 maar goed gezien de kilometerstand geen issue voor mij.
Een van de velgen is redelijk beschadigd, maar dat is enkel op de rand rondom. Even bij een velgenboer navragen of dat te repareren is, maar ik vermoed van wel. Verder zit er vocht in de linker koplamp maar onderdelen genoeg te vinden (WinParts) dus lukt het me niet om 'm weer zo mooi te maken als rechts dan bestel ik er gewoon eentje.
[ afbeelding ]
Wanneer is het fluitende geluid er? Als je gas geeft, of constant? Het zou de turbo kunnen zijn, die hoort lichtjes te fluiten namelijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:56 schreef Oksel het volgende:
Jongens, ik heb een fluitend geluid in m'n motor..En denk ook een rateltje te horen als de motor koud is. En als het koud is en ik start stinkt het.
Fluitend geluid is er ook nog als de motor warm is. Heeft 20k geleden z'n grote beurt gehad, dat is 4 maanden geleden. 118d.
Zal wel een 318 worden. 2 linkerhanden is niet echt waar, alleen geen verstand van autotechniek is wel aan de orde. Maar daar valt vast wel kennis in te vergaren. Eigenlijk wil ik gewoon een e46quote:Op maandag 21 februari 2011 13:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen de basismotor en een 330i. Het rijdt heerlijk allemaal en reken voor je verbruik op 1:10, dan kan het bijna alleen maar meevallen! Het is trouwens wel handig als je niet bang bent om zelf iets te klussen of creatief op te lossen. Als je twee linkerhanden hebt en voor alles naar de dealer gaat, kan het wel een duur geintje worden namelijk.
Alleen als ik gas geef. Hoorde het eerst nooit, totdat ik in een parkeergarage reedt. Nu let ik er natuurlijk op, en is elk tikje/rateltje opvallend..quote:Op maandag 21 februari 2011 13:00 schreef Mikkie het volgende:
Wanneer is het fluitende geluid er? Als je gas geeft, of constant? Het zou de turbo kunnen zijn, die hoort lichtjes te fluiten namelijk.
Dank, ik heb zelf geen pics gemaakt maar die van de verkoper:quote:
Limburg hequote:Op maandag 21 februari 2011 11:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BS Auto's uit Roggel? Hmm nou ja je kan niet altijd je naam mee hebbenWel mooie auto, ik vind groen altijd een saaie kleur maar als alles netjes mee gespoten is heeft het wel wat.
[..]
Ik ga binnenkort inderdaad even langs een velgenboer hier. Als ik bedenk hoe 'ie mijn gedeukte aluminium velg ooit gemaakt heeft dan heb ik daar wel vertrouwen in. Mogelijk heb ik wel interesse in de koplamp. Ik ben echter nog even aan het rondkijken voor enkel het glas, de rest is immers nog goed.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar moet een velgenboer makkelijk iets mee kunnen.
Ik heb eventueel nog wel een originele koplamp voor je liggen? Heeft er 130k in gezeten dus moet je misschien wel iets aan poetsen, maar hij zou vochtvrij moeten zijn (is niet van mij maar van een kennis die laatst xenon heeft laten installeren). Lekkere auto verder wel, alleen is groen echt niet mijn kleur dus daar had ik niet voor gekozen
[..]
Ik heb ook nog gewoon een casette player, met ernaast een (origineel) klein navigatie schermpje met pijltjesquote:Op maandag 21 februari 2011 14:43 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dank, ik heb zelf geen pics gemaakt maar die van de verkoper:
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/1.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/3.jpeg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/4.jpeg
Helaas geen sportstuur maar in het echt is dit stuur niet eens zo lomp / lelijk.
Don't mind the casette player, ligt een CD-wisselaar achterin. Wellicht vervang ik 'm ooit nog voor de show.
Ja precies, is eventueel ook nog te vervangen maar dat heeft momenteel geen prioriteit.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb ook nog gewoon een casette player, met ernaast een (origineel) klein navigatie schermpje met pijltjes. Achterin ligt ook een CD-wisselaar.
Datzelfde stuur heeft m'n moeder in haar E46, valt inderdaad wel mee en stuurt fijn. Zo'n sportstuurtje kun je ook zo op de kop tikken natuurlijk...(die airbags zijn alleen zo idioot duur).
Ik ga 'm denk ik tegen de zomer vervangen door zo'n dubbel din groot navigatie-achtig geval met USB etc, maar ik denk dat ik maar tegelijkertijd m'n airco laat ombouwen van manueel naar climate control (heb het frontje wel), dus nog ff sparenquote:Op maandag 21 februari 2011 14:53 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ja precies, is eventueel ook nog te vervangen maar dat heeft momenteel geen prioriteit.
Alleen alle knopjes nog even 'leren', kan helaas geen manual vinden online.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |