abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93096274
Even een kort vraagje. Nu werkt alles in m'n E46 (meer dan) naar behoren, alleen één ding niet helemaal: m'n radio.

Er zit een standaard business radio in met ingebouwde navigatie. Als ik de auto start terwijl hij een nacht heeft stilgestaan is er niets aan de hand en dan doet de radio het gewoon voor een tijdje. Maar na een tijdje knalt 'ie er gewoon uit, en dan is 'ie ook niet meer aan de praat te krijgen tenzij ik het zekeringetje (zit in het dashboardkastje) eruit haal en er weer in doe. Terwijl ik dat ding erin doe zie je overigens een klein electrisch flitsje (gebeurt niet bij de rest van de zekeringen?) en dan doet de radio het weer......soms voor een paar minuten, soms voor een uur.

Het valt me op dat dit vaker gebeurt als de radio al langer aan heeft gestaan (en dus warmer is?). Nu zit er een 6 CD-changer achterin en ik heb een klein vermoeden dat dat ding misschien wel eens de boosdoener zou kunnen zijn (radio slaat ook soms licht over als ik over een hobbel in de weg rijd).

Ik ben geen electronica-expert, dus ik heb geen idee in welke richting ik het concreet moet zoeken. Ik ga binnenkort de bekleding van de achterbak eruit halen om te kijken of daar iets sluiting maakt, maar heeft iemand anders nog concrete ideeën over waar ik naar moet kijken? Ik vind het zo raar dat dat ding het 'koud' wel goed doet, maar na verloop van tijd er gewoon uit knalt.

O, en nog iets raars: als de radio eruit knalt.....blijft er wel gewoon stroom op staan. De verlichting van de radio blijft het dus wel netjes doen, alleen het schermpje waarop hoort te staan dat 'ie aan staat, op welk station etc is uit en er komt dus geen geluid uit.

Tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')