abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92276437
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:47 schreef Basp1 het volgende:
waarmee we mensen aan het werk houden. :D
Mensen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92276575
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat een geblaat maar weer :')
Doet een beetje pijn he? Twee jaar roepen dat de huizenmarkt instort. Twee jaar roepen dat de HRA morgen wordt afgeschaft. En dan in plaats van dat alles 5% meer huur moeten gaan betalen, omdat blijkt dat scheefhuurders gewoon krakers zijn en moeten worden aangepakt.

Kop op Xeno. Denk aan al die vrijheid die je daar voor terug krijgt! :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92277422
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:38 schreef Whuzz het volgende:
Doet een beetje pijn he? Twee jaar roepen dat de huizenmarkt instort. Twee jaar roepen dat de HRA morgen wordt afgeschaft. En dan in plaats van dat alles 5% meer huur moeten gaan betalen, omdat blijkt dat scheefhuurders gewoon krakers zijn en moeten worden aangepakt.

Kop op Xeno. Denk aan al die vrijheid die je daar voor terug krijgt! :')
Geduld Whuzz... voorlopig ga je toch nergens heen, toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_92277538
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:55 schreef Whuzz het volgende:
Dude. HRA is wel zó simpel... daar heb je echt niemand voor nodig :o

Ik wil me niet verdiepen in die rotzooi, en ben niet weer voor de zoveelste maal van plan om een digid aan te vragen aangezien ik al mijn wachtwoorden toch vergeet, dus laat die beste man 50 euro voor 1 uur werk aan mij verdienen. :P
pi_92277740
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geduld Whuzz... voorlopig ga je toch nergens heen, toch?
Precies! Mocht de wereld om mij heen vergaan, zoals jij voorspelt, dan draai ik lekker de voordeur op slot en blijf ik lekker warm binnen :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:24:38 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92281974
do 03 feb 2011, 11:28
'Koper levert helft aankoopwaarde huis in'
AMSTERDAM (AFN) - Als het aan de banken ligt, moet een woningkoper in de toekomst minstens de helft van het aankoopbedrag gaan aflossen op zijn hypotheek. Dit is de kern van een voorstel voor aanscherping van de regels voor hypotheekverstrekking.

Naast de aflosverplichting moet ook de verstrekking van een tophypotheek aan banden worden gelegd. Dit is een hypotheek die hoger is dan de aankoopwaarde van de woning. Het maximale leenbedrag zou moeten worden beperkt tot 112 procent van de woningwaarde.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92282227
Nou nou, toe maar zeg, wel de hele helft van het bedrag... :')
Wat is er mis met 100% aflossen?
pi_92282904
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:29 schreef Whuzz het volgende:
Nou ja, het is een begin om de 100%(of zelfs 125%) aflossingsvrije hypotheken te voorkomen. Aan de andere kant worden die volgens mij toch al bijna niet meer verstrekt.
Stoere taal van de banken, maar stelt niet zo veel voor.
En al helemaal een rare telegraaf-titel :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:43:38 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92283065
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:40 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

Nou ja, het is een begin om de 100%(of zelfs 125%) aflossingsvrije hypotheken te voorkomen. Aan de andere kant worden die volgens mij toch al bijna niet meer verstrekt.
Stoere taal van de banken, maar stelt niet zo veel voor.
En al helemaal een rare telegraaf-titel :D
100% is onzin, gaa eerst mar eens sparen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92283488
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:29 schreef Whuzz het volgende:
Dat zijn die banksters waar xeno iedereen voor wilt waarschuwen, die banken willen in principe eigenlijk niet dat je aflost maar gewoon je hele leven dezelfde hypotheek houdt en je heel leven lang idd een leenslaaf wordt en een huis in principe van de bank huurt.
pi_92284164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:34 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jip en dan via banksparen hetzelfde rentetarief krijgen dat je betaald. De HRA is dan pure winst!!!!
Ik zeg doen. ^O^

En uiteraard nooit meer dan ¤20.000 op de bank zetten he.
pi_92284258
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zijn die banksters waar xeno iedereen voor wilt waarschuwen, die banken willen in principe eigenlijk niet dat je aflost maar gewoon je hele leven dezelfde hypotheek houdt en je heel leven lang idd een leenslaaf wordt en een huis in principe van de bank huurt.
Maar da's juist goed voor je HRA.

Zowel de kopers als de banksters kunnen er lekker op aftrekken. Win - Win zeg ik. :Y
pi_92286246
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

100% is onzin, gaa eerst mar eens sparen
euh, wat?
pi_92287937
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tja, ik snap het wel, ik begrijp prima waarom banken dat willen en ook nog wel waarom mensen daar in mee gingen. "Aflossingsvrij, de inflatie plus prijsstijgen doen het werk voor me"
Ik heb echter het vermoeden dat bijna niemand nog dat soort hypotheken afneemt, dus door te zeggen dat ze dat willen afschaffen/beperken geven de banken niets weg. Lekker makkelijk beloften maken zo.
  Eindredactie Games donderdag 3 februari 2011 @ 20:43:27 #215
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_92292153
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
do 03 feb 2011, 11:28
'Koper levert helft aankoopwaarde huis in'
AMSTERDAM (AFN) - Als het aan de banken ligt, moet een woningkoper in de toekomst minstens de helft van het aankoopbedrag gaan aflossen op zijn hypotheek. Dit is de kern van een voorstel voor aanscherping van de regels voor hypotheekverstrekking.

Naast de aflosverplichting moet ook de verstrekking van een tophypotheek aan banden worden gelegd. Dit is een hypotheek die hoger is dan de aankoopwaarde van de woning. Het maximale leenbedrag zou moeten worden beperkt tot 112 procent van de woningwaarde.
iedereen aan de NHG ole ole
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_92292229
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 19:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tja, ik snap het wel, ik begrijp prima waarom banken dat willen en ook nog wel waarom mensen daar in mee gingen. "Aflossingsvrij, de inflatie plus prijsstijgen doen het werk voor me"
Ik heb echter het vermoeden dat bijna niemand nog dat soort hypotheken afneemt, dus door te zeggen dat ze dat willen afschaffen/beperken geven de banken niets weg. Lekker makkelijk beloften maken zo.
Ook weer waar idd. Zo voldoen ze netjes aan hun opdracht en voorkomen zo verder beperkende regelgeving, zonder echt klandizie te missen.

[ Bericht 0% gewijzigd door insaniac_2oo1 op 03-02-2011 21:23:28 ]
pi_92309494
Goedemorgen leenpuppets en huurbazen :)

quote:
'Energierekening voor 2010 valt tegen'

2010 was een duur stookjaar. Vorig jaar was het aan begin en einde langdurig steenkoud. Dat kost voor de gemiddelde rijtjeswoning ruim 130 euro meer aan gas, zegt voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal.

Door de klimaatverandering zijn we inmiddels gewend aan langdurige periodes met eigenlijk té zacht winterweer. Daarom valt de rekening volgens Milieu Centraal door de kou extra tegen.

Iemand in een flatwoning merkt wat minder van de kou. De woning is vaak ingesloten door andere en minder groot. Toch kost 2010 voor een flat bijna 70 euro extra aan verwarming. Een bewoner van een vrijstaand huis was in 2010 ruim 220 euro meer kwijt. Een gemiddeld twee-onder-een-kap huis gaat ruim 150 euro meer aan gas betalen.

Om het milieu te sparen pleit de Warme Truiendag morgen voor het aantrekken van een trui om minder hard te hoeven stoken.
Bewust stoken is één oplossing, maar nog beter is het volgens Milieu Centraal om je hele huis een trui aan te trekken. Naar schatting 1 miljoen koopwoningen heeft een spouwmuur waar nog geen isolatie in zit. Er bestaan nog altijd woningen zonder dubbel glas, in slaapkamers bijvoorbeeld en ook ontbreekt nog geregeld dak- en vooral vloerisolatie.
bron: NVM
Kortom leenpuppets.... kom snel in de benen en isoleer je tochtige koopkot :)
Of trek anders gewoon een warme trui aan :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_92309509
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:44 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

Ook weer waar idd. Zo voldoen ze netjes aan hun opdracht en voorkomen zo verder beperkende regelgeving, zonder echt klandizie te missen.
Daarom moet de wetgever ook regels bedenken waarbij de banksters hard gaan piepen.... dan weet je in ieder geval zeker dat je goed bezig bent w/
I'll sing you a lullaby.
pi_92309989
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 07:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daarom moet de wetgever ook regels bedenken waarbij de banksters hard gaan piepen.... dan weet je in ieder geval zeker dat je goed bezig bent w/
Ze gaan eerst wetgeving bedenken waardoor xeno gaat piepen ... dan weten ze zeker dat ze goed bezig zijn w/
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:30:40 #220
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92310171
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 07:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zie andere topic over Rochdale. Misschien moet de wetgever eerst maar eens regelgeving bedenken om het financieel wanbeleid aan te pakken bij de organisaties die verantwoordelijk zijn voor de onderkant van de markt. De organisaties die huizen horen te bouwen en onderhouden voor de zwakkeren in de samenleving. En die vervolgens bezet worden gehouden door gewetenloze misbruikers als Xeno en Zaadbal. ;)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:30:44 #221
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_92310173
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 07:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het mooie is; Ik bepaal zelf of ik een schimmelende vochtig hok van mijn huis maak of niet.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:34:52 #222
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92310236
quote:

[..]

http://www.z24.nl/z24geld(...)_lekkende_daken.html

Huurhuizen Xeno. Daar zit het probleem. En het gaat stormen dit weekend, dus berg je maar. Het is nog maar de vraag of jouw huis er nog staat maandag. Je dak kan zijn weggewaaid... of heel Felvoland is weggewaaid of gezonken natuurlijk.

Deze leenpuppet heeft in elk geval nieuwe isolatie, nieuwe kozijnen, HR++ glas en een gloednieuwe HR-ketel. En dat is deels door jou bekostigd! Ik zeg: Xeno... bedankt! _O-
Ik heb nog wel wat oude pannen over om onder je lekkende dakje te zetten... hebben?
pi_92310451
Altijd weer die huurders die het verknallen voor de woningmarkt :(
pi_92311026
quote:

Wel typisch dat ze in dit bericht niet erin zetten dat de meeste huurhuizen helemaal geen isolatie hebben.

quote:
Want een verhuurder heeft er niets aan om een huis van een huurder te isoleren daardoor kan de verhuurder de huur toch niet echt omhoog gooien. Ja er zijn punten voor dubbel glas , maar niet voor de overige isolatie maatregelen. Dus als huurder wordt je nog eens extra genaaid omdat je dubbel moet stoken.

Prettige dag verder scheefhuurder met je te hoge energie rekening. 8-)
pi_92311547
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:

Wel typisch dat ze in dit bericht niet erin zetten dat de meeste huurhuizen helemaal geen isolatie hebben.

Bron? Tja.... zoek het even op voordat je begint te raaskallen :)

quote:
Want een verhuurder heeft er niets aan om een huis van een huurder te isoleren daardoor kan de verhuurder de huur toch niet echt omhoog gooien. Ja er zijn punten voor dubbel glas , maar niet voor de overige isolatie maatregelen. Dus als huurder wordt je nog eens extra genaaid omdat je dubbel moet stoken.
Het is wel te zien dat je geen huurder bent, mijn verhuurder heeft een energielabel laten opmaken voor mijn woning. Zo'n 20 jaar geleden werden de spouwmuren geisoleerd en dubbelglas geplaatst, bij de laatste renovatie werd er dak, vloer en HR++ glas geinstalleerd. In het voorjaar krijg ik daarnaast ook een zonneboiler ^O^
Wat kost dat allemaal extra? Paar euro per maand maar... huren is niet overal afzien... *O*

quote:
Prettige dag verder scheefhuurder met je te hoge energie rekening. 8-)
Mijn energierekening is zo'n 80 euro per maand :*
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:42:12 #226
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92311582
In mijn laatste huurhuis een keer gevraagd om extra isolatie. Glas-in-lood, enkel glas, geen muurisolatie, 18 jaar oude ketel, gedeelde thermostaat. Als het buiten 5 graden vroor en een beetje waaide moest de verwarming binnen gewoon vol aan om het op temperatuur te houden.

De verhuurder zei dat we op eigen kosten dubbel glas en een nieuwe ketel konden aanschaffen. Dan zou hij het voorschot bedrag voor energie na een jaar aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.

Vond ik een prima suggestie, op eigen kosten alles isoleren en een nieuwe ketel plaatsen en dat heb ik dus ook gedaan. In mijn eigen koopwoning.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:43:57 #227
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92311639
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:40 schreef xenobinol het volgende:

Wat kost dat allemaal extra? Paar euro per maand maar...
Je mist ergens 5%....
pi_92311707
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:42 schreef Whuzz het volgende:
In mijn laatste huurhuis een keer gevraagd om extra isolatie. Glas-in-lood, enkel glas, geen muurisolatie, 18 jaar oude ketel, gedeelde thermostaat. Als het buiten 5 graden vroor en een beetje waaide moest de verwarming binnen gewoon vol aan om het op temperatuur te houden.

De verhuurder zei dat we op eigen kosten dubbel glas en een nieuwe ketel konden aanschaffen. Dan zou hij het voorschot bedrag voor energie na een jaar aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.

Vond ik een prima suggestie, op eigen kosten alles isoleren en een nieuwe ketel plaatsen en dat heb ik dus ook gedaan. In mijn eigen koopwoning.
Jouw ervaring met vrije sector huren heeft je beeld van de 'sociale' huursector verwrongen :|W

quote:
Woningcorporaties niet bang voor energielabel

Gemeentelijke woningbouwcorporaties zijn niet bang voor de sancties die het Rijk gaat opleggen aan woningeigenaren die geen energielabel voor hun huis hebben. Wel baren de verouderde toewijzingscriteria hen zorg.

Sancties
Dat stelt woordvoerder Eric Bosman van de vereniging van corporaties Aedes. Hij reageert hiermee op voorstellen van minister Donner. Deze wil eigenaren van woningen sancties opleggen als hun huis bij verkoop of verhuur geen energielabel heeft, zo schreef hij eind vorig jaar aan de Tweede Kamer. Donner wil de sancties vanaf 2013 invoeren.

Labeling lukt op tijd
Corporaties zijn al een flink eind op weg met het labelen van hun bezit, zegt de woordvoerder. Van de circa 1,7 miljoen aangemelde woningen is ongeveer 90 procent afkomstig uit de woningvoorraad van corporaties. In totaal moeten we nog rond de 600.000 woningen van een label voorzien, maar dat gaat wel op tijd lukken.

Verouderde criteria
Bosman maakt zich er meer zorgen over of nieuwbouwwoningen van corporaties wel het juiste label krijgen toegewezen. Nieuwe woningen worden nog te vaak volgens gedateerde criteria beoordeeld. Voor nieuwe technieken zijn lang niet altijd de juiste criteria voorhanden. Een spiksplinternieuwe woning met een hypermoderne biogasinstallatie kan dan een lager label krijgen toegewezen dan een huis met een verouderde maar bekende verwarmingstechniek.

Huurprijs daalt
Tenslotte verwacht de Aedes-woordvoerder dat de invoering van de energielabels bij ongeveer 100.000 woningen in zowel de sociale als de particuliere huursector, zal leiden tot een lagere huurprijs. Het Label wordt gekoppeld aan het puntensysteem van het woningwaarderingstelsel. Hoe minder zuinig het huis, hoe minder huur er voor gevraagd mag worden. Wel zal de energierekening dan hoger zijn, dus voor de portemonnee van de huurder maakt het niet veel uit. Behalve dat hij met een zuinig label in een comfortabel en milieubewuster huis woont.

bron: binnenlandsbestuur.nl
Ja... ja.... dus... isoleren of huur inleveren... het is niet geheel onbaatzuchtig van de verhuurders ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_92311740
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:43 schreef Whuzz het volgende:

Je mist ergens 5%....
Dat valt nog te bezien, de woonbond gaat actie voeren tegen de plannen van oorlogshitser Donner... Jeweetz.... dezelfde demagoog die jouw ook een energielabel door je strot gaat douwen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92311765
Uiteraard... ga jij daar wel 30 jaar mee wachten... immers jij komt niet vrij voor die datum :')
I'll sing you a lullaby.
pi_92311893
Xeno heb je ook een bron voor dat bericht over de energie labels. Dat het energie label aan het punten systeem gekoppeld gaat worden klinkt heel logisch maar ik kan er verder niets over vinden.

Verder leuk dat ze al flink op de rit zitten met hun energielabels, maar in het bericht wordt nergens genoemd welke labels hun woningen nu gemiddeld hebben dus is je bericht net zo bruikbaar als mijn constatering die door jou raaskallen genoemd wordt. :')
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:01:46 #232
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92312118
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jouw ervaring met vrije sector huren heeft je beeld van de 'sociale' huursector verwrongen :|W
Jouw ervaring met "sociale" sector huren heeft je beeld van de vrije huursector verwrongen :|W

We weten het Xeno. Jij huurt goedkoop en de maatschappij zorgt voor jou. Maar niet iedereen kan nu eenmaal misbruik maken van het sociale stelsel.
Voor de mensen die wél zelf alles betalen is de realiteit echt anders dan jouw sociale-huur-krakers wereldje.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:05:48 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92312241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien, de woonbond gaat actie voeren tegen de plannen van oorlogshitser Donner... Jeweetz.... dezelfde demagoog die jouw ook een energielabel door je strot gaat douwen :)
Mijn huis heeft al een energielabel.

En de woonbond kan actie voeren wat ze willen. Dat is hetzelfde als banksters die roepen dat ze heus wel iets met hun "code" gaan doen. Dat gelooft ook niemand. Gewoon reguleren die handel. Scheefhuurders keihard aanpakken. Tuig is het.
pi_92312438
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
Xeno heb je ook een bron voor dat bericht over de energie labels. Dat het energie label aan het punten systeem gekoppeld gaat worden klinkt heel logisch maar ik kan er verder niets over vinden.

Verder leuk dat ze al flink op de rit zitten met hun energielabels, maar in het bericht wordt nergens genoemd welke labels hun woningen nu gemiddeld hebben dus is je bericht net zo bruikbaar als mijn constatering die door jou raaskallen genoemd wordt. :')
link naar originele artikel

Waar staan de minste huizen met een energielabel? Jawel... in Brabant, Noord Holland en Utrecht _O-
Waar staan de minste huizen met een E, F of G label.... jawel in Flevoland ^O^

bron

Slechts 5% van de koperts heeft een energielabel :N
Zit er dan een relatief verschil tussen de soorten energielabels? Nope.... huurhuizen en koopwoningen vertonen dezelfde verdeling. Dus het is maar de vraag of huurwoningen zoveel meer last van tocht hebben als koopwoningen :)

bron
data

Die opmerking over geblaat was natuurlijk een beetje gechargeerd... je begrijp vast wel waarom :P

[ Bericht 3% gewijzigd door xenobinol op 04-02-2011 10:17:26 ]
I'll sing you a lullaby.
pi_92312536
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:01 schreef Whuzz het volgende:

Jouw ervaring met "sociale" sector huren heeft je beeld van de vrije huursector verwrongen :|W
Je moet ook niet gaan huren bij huisjesmelkers... dat neigt naar masochisme :')

quote:
We weten het Xeno. Jij huurt goedkoop en de maatschappij zorgt voor jou. Maar niet iedereen kan nu eenmaal misbruik maken van het sociale stelsel.
Misbruik? Ik ben een netto betaler aan het systeem. Ik draag meer bij dan de gemiddelde HRA subsidiehoer :{w

quote:
Voor de mensen die wél zelf alles betalen is de realiteit echt anders dan jouw sociale-huur-krakers wereldje.
Jij bedoelt HRA lurkers... die alleen maar voor zichzelf zorgen en anderen laten betalen voor de gemeenschap... tja... de perceptie van de realiteit is voor deze mensen inderdaad anders dan de mijne :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92312556
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:05 schreef Whuzz het volgende:
Tuig is het.
Inderdaad.... per direct afschaffen die HRA ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_92312656
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 10:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mijn huis heeft al een energielabel.

En de woonbond kan actie voeren wat ze willen. Dat is hetzelfde als banksters die roepen dat ze heus wel iets met hun "code" gaan doen. Dat gelooft ook niemand. Gewoon reguleren die handel. Scheefhuurders keihard aanpakken. Tuig is het.
De gemiddelde scheefhuurder 'kost' de samenleving nu nog altijd minder dan wanneer hij diezelfde woning zou kopen.
Zeker mensen die hra krijgen hebben weinig recht van spreken. Het is echter wel oneerlijk tegenover mensen die particulier huren. Vandaar ook dat de kabinetsplannen tegen scheefwonen niet zo verkeerd zijn.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:18:27 #238
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92312689
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:11 schreef xenobinol het volgende:
Zit er dan een relatief verschil tussen de soorten energielabels? Nope.... huurhuizen en koopwoningen vertonen dezelfde verdeling. Dus het is maar de vraag of huurwoningen zoveel meer last van tocht hebben als koopwoningen :)

Is er iets bekend over de trend? Ik vermoed namelijk dat de trend in het voordeel van koophuizen is. Kopers kunnen namelijk zélf beslissen over vebeterd energierendement van hun huizen, krijgen daar ook subsidie voor en hebben er zelf belang bij.
Huurders zijn afhankelijk van hun verhuurders, die er zelf geen belang bij hebben.

Voorbeeld is mijn eigen huis. (ex huurhuis, ik heb het zelf niet van de woningbouw gekocht, dat deden de mensen voor mij en ik heb het voor minder weer van hun gekocht)
Label bij aankoop: D (haha, tja, de woningbouw had nooit iets aan isolatie gedaan natuurlijk)
Huidig label: B (Nieuwe kozijnen en glas, nieuwe ketel)
Toekomstig label: A (Dakisolatie moet nog gebeuren, evenals leidingisolatie)

A+ label zou kunnen als ik een zonneboiler zou installeren, waar mijn huis perfect voor is (tuin-ligging is perfect m.b.t. tot zon). A++ is onmogelijk, tenzij ik mijn ramen zou dichtmetselen. Vloerisolatie kan helaas niet in mijn huis.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:20:54 #239
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92312764
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:17 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
De gemiddelde scheefhuurder 'kost' de samenleving nu nog altijd minder dan wanneer hij diezelfde woning zou kopen.
Oh? Dus als een scheefhuurder met eigen geld die woning zou kopen kost dat de samenleving nóg meer? Reken ons dat eens even voor aub? Of was die stelling misschien een beetje te zwart-wit?
pi_92312780
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:17 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

Ik kan het artikel even niet vinden maar vorige week werd er iets gepubliceerd dat het plan van dit kabinet om scheefhuurders hun woning te laten kopen heel veel geld zou gaan kosten i.v.m. de gemiste IB als gevolg van de extra aanspraak op de HRA. Briljant plan vriendje Mark :|W w/
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:24:14 #241
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92312890
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik kan het artikel even niet vinden maar vorige week werd er iets gepubliceerd dat het plan van dit kabinet om scheefhuurders hun woning te laten kopen heel veel geld zou gaan kosten i.v.m. de gemiste IB als gevolg van de extra aanspraak op de HRA. Briljant plan vriendje Mark :|W w/
Tja, dan betalen we dus met zijn allen om woningen vrij te maken voor mensen die het écht nodig hebben. Lijkt me normaal en sociaal.
En als we dat echt niet willen, gewoon gepaard laten gaan met geleidelijke afschaffing van de HRA. En natuurlijk gewoon geen HRA geven aan die ex-scheefhuurders. Die hebben immers al lang misbruik gemaakt van het systeem.
pi_92313036
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh? Dus als een scheefhuurder met eigen geld die woning zou kopen kost dat de samenleving nóg meer? Reken ons dat eens even voor aub? Of was die stelling misschien een beetje te zwart-wit?
Natuurlijk was die stelling vrij zwart wit. Maar dat is de stelling 'scheefhuurders zijn tuig, profiteurs' natuurlijk ook.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:51:44 #243
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92313885
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:28 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

Natuurlijk was die stelling vrij zwart wit. Maar dat is de stelling 'scheefhuurders zijn tuig, profiteurs' natuurlijk ook.
Tsk, dat is gewoon de waarheid :{w :P

We moeten uiteindelijk van al die subsidies en sociale zooi af. Alleen sociale woningen voor degenen die dat absoluut nodig hebben, de rest allemaal óf de vrije sector in óf kopen.
Ophouden met startersleningen, koopsubsidie en de HRA afschaffen.

Hoeft allemaal echt niet van vandaag op morgen (ik zou het zielig vinden als Xeno dit weekend nog in de storm buiten moet slapen), maar laten we er in ieder geval aan beginnen.
Nou ja, misschien dat die 5% huurverhoging voor scheefhuurders technisch gesproken een begin is, maar ik vind het wat te halfslachtig.
pi_92314052
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:51 schreef Whuzz het volgende:

Ik mis nog het ophouden met huurtoeslag, dat hoort ook bij het gehele pakket aan maatregelen.
pi_92314394
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 10:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tsk, dat is gewoon de waarheid :{w :P

We moeten uiteindelijk van al die subsidies en sociale zooi af. Alleen sociale woningen voor degenen die dat absoluut nodig hebben, de rest allemaal óf de vrije sector in óf kopen.

Hoeft allemaal echt niet van vandaag op morgen (ik zou het zielig vinden als Xeno dit weekend nog in de storm buiten moet slapen), maar laten we er in ieder geval aan beginnen.
Nou ja, misschien dat die 5% huurverhoging voor scheefhuurders technisch gesproken een begin is, maar ik vind het wat te halfslachtig.
Helemaal mee eens. Alleen ik snap die scheefhuurder haat niet zo goed. Zij doen niets illegaals, als je het iemand aan wil rekenen moet je bij onze regering en/of de woningcoproraties zijn. Dat er nu iets aan gebeurt is prima, maar geef de scheefhuurder dan ook de kans om normaal te vertrekken. Het verhogen van de huur naar marktconform zou bijvoorbeeld al een goed begin zijn. (maarja wat is marktconform in deze markt?)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:06:25 #246
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92314540
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:56 schreef Basp1 het volgende:
Ik mis nog het ophouden met huurtoeslag, dat hoort ook bij het gehele pakket aan maatregelen.
Dat viel voor mij onder "het ophouden met alle subsidiezooi", maar idd. Alhoewel ik er dan weer minder moeite mee heb dat armlastigen huurtoeslag en zorgtoeslag krijgen dan dat er mensen scheefwonen en anderen HRA krijgen. We hebben nu eenmaal een verzorgingsstaat en we moeten de "zwakkeren" helpen.
Ik ben heus niet communistisch ingesteld overigens. Verschil moet er wezen. Niets mis met het idee van sociale huurwoningen en/of huursubsidie voor mensen die het niet breed hebben. Niets mis met anderen die 800k per jaar verdienen en in een kast van een huis wonen. Maar liefst wel met een "platte" structuur.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:10:18 #247
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92314731
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:02 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
Helemaal mee eens. Alleen ik snap die scheefhuurder haat niet zo goed. Zij doen niets illegaals, als je het iemand aan wil rekenen moet je bij onze regering en/of de woningcoproraties zijn. Dat er nu iets aan gebeurt is prima, maar geef de scheefhuurder dan ook de kans om normaal te vertrekken. Het verhogen van de huur naar marktconform zou bijvoorbeeld al een goed begin zijn. (maarja wat is marktconform in deze markt?)
Ach, "scheefhuurderhaat"... "HRA ontvangerhaat"... "Hypotheekbetalerhaat"... dat is de trend in dit topic, neergezet door wat gefrustreerden. Daar moet je even door heen prikken ;)
Ik haat Xeno niet hoor, hij is schattig. Zaadbel is een kneus omdat hij spamt, niet zozeer vanwege zijn scheefhuurstatus.

Verder hoeft een scheefhuurder van mij niet te vertrekken. Bied hem inderdaad zijn huurhuis te koop aan. (en begin tegelijk met het geleidelijk afschaffen van de HRA)
Als hij dan perse wil huren om "vrij" te zijn, dan moet hij inderdaad vertrekken en de vrije sector in. Als hij liever blijft wonen waar hij woont zal hij even naar de bank moeten.
pi_92314821
quote:

Het is total bull shit. Hoe kun je de markt de goede kant op krijgen door slechts 1 probleem er uit te halen en daar wat aan te gaan doen. De markt is een geintergreerde markt dus je kan er niet 1 stukje uithalen. Je moet met een plan voor de gehele markt komen en daarbij niet de koperts ontzien. Het hele probleem is echter dat men niets wil doen want de belangen bij de huidige prijzen zijn te groot. Men wil maar 1 kant op en dat is naar nog hogere huizenprijzen. Onze overheid is nl. een partij die alle baat heeft bij het in stand houden van de zeepbel. Pas als men bereid is de markt te laten ineenstorten kan er beterschap komen, de zieke op de been houden met pepmiddelen zal onherroepelijk leiden tot het overlijden van de zieke patient *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_92315043
QE 4 ever :')

Stelen van de spaarders om te geven aan de leners _O_

Het laten groeien van de tertiaire sector totdat niemand nog wat produceert.... we lenen gewoon alles van elkaar _O-
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:25:51 #250
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92315488
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:
Hoe kun je de markt de goede kant op krijgen door slechts 1 probleem er uit te halen en daar wat aan te gaan doen.
Tot nu toe hoorde ik jou anders alléén roepen dat de HRA er af moest. Is dat niet ook slechts één probleem aanpakken? Ik hoor jou nergens zeggen dat scheefhuren en geldverkwistende woningcorporaties aangepakt moeten worden.
Maar ik begrijp nu dat we het eens zijn? Mijn HRA wordt afgebouwd en jij gaat in de vrije sector huren? (Dat gaat je wel íets meer dan die 5% huurverhoging kosten. Kun je dat wel betalen? )
pi_92316525
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Alleen ik snap die scheefhuurder woningeigenaren haat niet zo goed. Zij doen niets illegaals, als je het iemand aan wil rekenen moet je bij onze regering en/of de woningcoproraties zijn. Dat er nu iets aan gebeurt is prima, maar geef de scheefhuurder woningeigenaar dan ook de kans om normaal te vertrekken blijven wonen.
pi_92316560
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:25 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tot nu toe hoorde ik jou anders alléén roepen dat de HRA er af moest. Is dat niet ook slechts één probleem aanpakken? Ik hoor jou nergens zeggen dat scheefhuren en geldverkwistende woningcorporaties aangepakt moeten worden.
Maar ik begrijp nu dat we het eens zijn? Mijn HRA wordt afgebouwd en jij gaat in de vrije sector huren? (Dat gaat je wel íets meer dan die 5% huurverhoging kosten. Kun je dat wel betalen? )
Hop hop Xeno, inleveren die huursubsidie!!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:51:03 #253
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92316675
Ik denk dat Xeno nog niet helemaal beseft dat als hij marktconform voor zijn woning zou moeten betalen hem dat per maand minstens net zoveel extra zou gaan kosten als het mij zou kosten wanneer ik geen HRA meer ontvang... ;)
Goed kans dat zowel Xeno als Zaadbel dan ineens niet meer zo enthausiast zijn over "hervormingen op de huizenmarkt" :P
pi_92316754
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:25 schreef Whuzz het volgende:

Eerst moet de zeepbel op de koopmarkt uiteen spatten. Een geleidelijke overgang is gewoon ondenkbaar. De prijzen in de vrije markt zijn gebaseerd op de zeepbel in de koopmarkt. Ik neem alleen genoegen met een implosie van de www.huizenmarkt-zeepbel.nl

quote:
Ik wil best per direct in de vrije sector gaan huren als dan per direct de stekker uit het HRA gedrocht wordt getrokken. Maar ik vrees dat de leenkneuzen dan met zijn alleen heel hard huilie huilie gaan doen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92316770
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hop hop Xeno, inleveren die huursubsidie!!
Huursubsidie? Nog nooit een cent van gezien :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_92316848
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:51 schreef Whuzz het volgende:
Ik denk dat Xeno nog niet helemaal beseft dat als hij marktconform voor zijn woning zou moeten betalen hem dat per maand minstens net zoveel extra zou gaan kosten als het mij zou kosten wanneer ik geen HRA meer ontvang... ;)
Goed kans dat zowel Xeno als Zaadbel dan ineens niet meer zo enthausiast zijn over "hervormingen op de huizenmarkt" :P
You are so wrong.... bij een directe afschaffing van de HRA zal de koopmarkt imploderen... ik ben dus een groot voorstander ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_92316975
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 11:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ach, "scheefhuurderhaat"... "HRA ontvangerhaat"... "Hypotheekbetalerhaat"... dat is de trend in dit topic, neergezet door wat gefrustreerden. Daar moet je even door heen prikken ;)
:D ok, dat had ik nog niet helemaal door :p
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:39:18 #258
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92318830
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

You are so wrong.... bij een directe afschaffing van de HRA zal de koopmarkt imploderen... ik ben dus een groot voorstander ^O^
De koopmarkt wel. Maar de vrije huursector niet. Jij gaat dus xxx meer huur betalen. Ik krijg xxx minder HRA. Daarnaast implodeert mijn WOZ waarde en ga ik minder belasting betalen.

Bring it on.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:41:59 #259
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92318929
http://www.nu.nl/geldzake(...)-riskeren-boete.html

Een boete krijgen omdat je je niet aanmeld voor gratis spam _O-
(Blij dat ik niets met vage VVE's te maken heb)
pi_92319195
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef Whuzz het volgende:

Waarbij dit dan er uit sprong:

quote:
Door vve's in te schrijven bij de KvK kan de overheid huizenbezitters makkelijker aanspreken op achterstallig onderhoud.
Wat vind de overheid eigenlijk achterstallig onderhoud, en kent hier iemand voorbeelden van overheden die huiseigenaren aan het werk zetten vanwege achterstallig onderhoud?
pi_92319228
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef Whuzz het volgende:

Terecht.... is gewoon een wettelijke verplichting die op democratische manier tot stand is gekomen :')

Uiteraard is het belangrijk:

Fred Schuurs van VvE Belang, de belangenorganisatie voor appartementseigenaren, vindt het een goede zaak dat vve's zich moeten inschrijven en zo actiever met het onderhoud van hun huis aan de slag gaan.

En gelijk heeft hij want sommige appartementen zijn zwaar verloedert :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92319305
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:47 schreef Basp1 het volgende:

Wat vind de overheid eigenlijk achterstallig onderhoud, en kent hier iemand voorbeelden van overheden die huiseigenaren aan het werk zetten vanwege achterstallig onderhoud?
Bij mensen met een aflossingsvrije hypo zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien... stel je voor dat de waarde van je huis ineenstort... zit de overheid met de gebakken peren w/

Gewoon de ambtenaren weer langs de huisje sturen en laten mopperen over de staat van het schilderwerk en de tuintjes :Y
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:52:18 #263
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92319381
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:48 schreef xenobinol het volgende:

En gelijk heeft hij want sommige appartementen zijn zwaar verloedert :)
http://www.z24.nl/z24geld(...)_lekkende_daken.html

En die arme huurders dan in hun lekkende corporatiekrotten? Laten we die in de steek? Moet daar geen regelgeving voor komen?
pi_92320642
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:50 schreef xenobinol het volgende:
Bij mensen met een aflossingsvrije hypo zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien...
Xeno, leg mij nu eens uit waar die aversie vandaan komt tegen de aflossingsvrije hypotheek.

Het maakt voor de HRA geen enkel verschil of je nu een aflossingsvrije hypotheek hebt of een 100% spaarhypotheek. Als mensen ervoor kiezen om net als huurders niets af te lossen en de rest van hun leven maandelijks te betalen moeten ze dat toch zelf weten?

Dat kost de staat geen dubbeltje extra.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_92320903
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 13:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Xeno, leg mij nu eens uit waar die aversie vandaan komt tegen de aflossingsvrije hypotheek.

Het maakt voor de HRA geen enkel verschil of je nu een aflossingsvrije hypotheek hebt of een 100% spaarhypotheek. Als mensen ervoor kiezen om net als huurders niets af te lossen en de rest van hun leven maandelijks te betalen moeten ze dat toch zelf weten?

Avh zorgt ervoor dat mensen niet meer bewust zijn hoeveel een huis echt kost, maar enkel focus op de maandlasten zoals sommigen lui hier.

Gevolg hiervan is dat huizenprijzen onnodig opgedreven zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Terrorizer op 04-02-2011 13:31:01 (smarphone typen is lastig. :P) ]
pi_92320909
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 13:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je netjes aflost, ga je langzaam minder hra ontvangen. Bij aflossingsvrij of spaar maak je 'misbruik' van het systeem. Net zoiets als scheefwonen eigenlijk ;-)
pi_92321768
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:26 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
Als je netjes aflost, ga je langzaam minder hra ontvangen. Bij aflossingsvrij of spaar maak je 'misbruik' van het systeem. Net zoiets als scheefwonen eigenlijk ;-)
Ik hoor anders niemand klagen over een spaarhypotheek. ;)
pi_92321802
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 13:26 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

Dus kost het de staat wel extra. En nog meer dan aan huursubsidie. :P
pi_92321812
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:26 schreef Terrorizer het volgende:
Avh zorgt ervoor dat mensen niet meer bewust zijn hoeveel een huis echt kost, maar enkel focus op de maandlasten zoals sommigen lui hier.

Gevolg hiervan is dat huizenprijzen onnodig opgedreven zijn.
De huizenprijzen zijn opgedreven omdat het alternatief, huren, onbetaalbaar is.
pi_92321840
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het maakt voor de HRA geen enkel verschil of je nu een aflossingsvrije hypotheek hebt of een 100% spaarhypotheek.
De spaarhypotheek is wat dat betreft net zo'n gedrocht als de AVH. Het idee dat je je schulden niet afbouwt om maximaal te profiteren is gewoon kwaadaardig. Ik neem aan dat jij wel bekend was met mijn aversie tegen hypotheekconstructies die enkel aantrekkelijk zijn dankzij de HRA.

quote:
Als mensen ervoor kiezen om net als huurders niets af te lossen en de rest van hun leven maandelijks te betalen moeten ze dat toch zelf weten?
Prima.... zolang ze geen gebruik maken van de HRA.

quote:
Het is stand houden van je hypotheekschuld kost de staat wel degelijk bakken met geld, geld dat naar de banksters toe gaat. Jeweetz die gewetenloze criminelen die helemaal niets substantieels toevoegen aan onze maatschappij.
I'll sing you a lullaby.
pi_92321906
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik hoor anders niemand klagen over een spaarhypotheek. ;)
Lees je mijn post eigenlijk wel? Of plemp je gewoon eens standaard reactie onder mijn quotes :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_92321927
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:45 schreef Terrorizer het volgende:
Dus kost het de staat wel extra. En nog meer dan aan huursubsidie. :P
Niet in vergelijking met een 100% spaarhypotheek.
pi_92321978
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:47 schreef xenobinol het volgende:
Lees je mijn post eigenlijk wel? Of plemp je gewoon eens standaard reactie onder mijn quotes :|W
Tuurlijk lees ik jouw posts. En die waardeer ik naar waarde. :+
pi_92324055
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Tuurlijk lees ik jouw posts. En die waardeer ik naar waarde. :+
Een mooi pleonasme :P
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:49:33 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92324847
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lees je mijn post eigenlijk wel?
Dat was een rhetorische vraag. Toch? :')

Nagoed dan...
Ik lees Xeno's posts enorm aandachtig wanneer ze aan de volgende criteria voldoen:
- Objectief, met bronvermelding of duidelijk aangegeven dat het slechts een mening betreft
- Inhoudelijk en on-topic
- Zonder trolling of flaming c.q. beledigingen
- Blijk gevend van ervaring en kennis van zaken

Lijkt me duidelijk dat ik de meeste van zijn posts slechts zeer vluchtig bekijk. Maar da's in elk geval meer dan de posts van zaadbel ;)
pi_92326482
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:49 schreef Whuzz het volgende:
Dat was een rhetorische vraag. Toch? :')
Nee hoor... oprechte interesse voor vriendje BVZ... mogelijk dat ik mijn boodschap duidelijker moet zien te communiceren :P

quote:
Nagoed dan...
Ik lees Xeno's posts enorm aandachtig wanneer ze aan de volgende criteria voldoen:
- Objectief, met bronvermelding of duidelijk aangegeven dat het slechts een mening betreft
- Inhoudelijk en on-topic
- Zonder trolling of flaming c.q. beledigingen
- Blijk gevend van ervaring en kennis van zaken
Leentokkie is geen belediging het is een geuzennaam... immers zijn jullie het kanonenvlees die in de strijd tegen de banksters als eerste opgeofferd zullen worden :D

quote:
Lijkt me duidelijk dat ik de meeste van zijn posts slechts zeer vluchtig bekijk. Maar da's in elk geval meer dan de posts van zaadbel ;)
Arme zaadbel.... hij word hier aan de lopende band :N
Iemand die het zo opneemt voor de jongere generaties verdient eigenlijk een standbeeld :Y

Maar goed.... eerst maken ze je belachelijk... dan zwijgen ze.... daarna praten ze met je mee en later vertellen ze hun kleinkinderen dat het hun idee was ^O^
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:30:58 #277
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92327007
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:21 schreef xenobinol het volgende:
Leentokkie is geen belediging het is een geuzennaam... immers zijn jullie het kanonenvlees die in de strijd tegen de banksters als eerste opgeofferd zullen worden :D
Volgens mij had we net het 5%-Geschut in stelling gebracht en het vizier gericht op de criminelen genaamd scheefhuurders?

quote:
Maar goed.... eerst maken ze je belachelijk... dan zwijgen ze.... daarna praten ze met je mee en later vertellen ze hun kleinkinderen dat het hun idee was ^O^
Je hebt het nu over zaadbel die aan zijn kleinkinderen vertelt dat het altijd al zijn idee was om een huis te kopen?
pi_92327055
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:21 schreef xenobinol het volgende:
Arme zaadbel.... hij word hier aan de lopende band :N
Iemand die het zo opneemt voor de jongere generaties verdient eigenlijk een standbeeld :Y
Je bedoelt iemand die het liefst een half miljoen jonge gezinnen op straat ziet staan zodat hij zelf eindelijk een huisje kan betalen? Die verdient geen standbeeld, die moet zich heel stil houden en zich diep gaan zitten schamen. :D
pi_92329357
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 13:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet in vergelijking met een 100% spaarhypotheek.
Hoezo? Een spaarhypotheek trekt ook gewoon maximaal HRA hoor..
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:17:27 #280
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_92329381
Wat een gehuil weer. Mensen moeten eerst maar eens leren sparen. Een huis kopen zonder eerst gespaard te hebben en dan ook nog voor een groot deel aflossingsvrij is vragen om problemen.

De godsganze dag op fok mekkeren, ga eens werk zoeken...
pi_92329422
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hoezo? Een spaarhypotheek trekt ook gewoon maximaal HRA hoor..
Dat zeg ik toch? een aflossingsvrije hypotheek kost de staat niks extra's t.o.v . een spaarhypotheek die aan het einde van de looptijd 100% afgelost wordt.
pi_92329609
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:17 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
ga eens werk zoeken...
Geef me 1 goede reden. :W
pi_92330942
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 16:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? een aflossingsvrije hypotheek kost de staat niks extra's t.o.v . een spaarhypotheek die aan het einde van de looptijd 100% afgelost wordt.
Ik vraag me dus altijd af waarom mensen kiezen voor een 100% spaarhypotheek. Als je gewoon aflost, betaal je ook minder aan rente.
pi_92331315
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef Terrorizer het volgende:
Ik vraag me dus altijd af waarom mensen kiezen voor een 100% spaarhypotheek. Als je gewoon aflost, betaal je ook minder aan rente.
Als ik 5% rente betaal en 5% krijg sta ik op nul rendement. Dat is gelijk aan direct aflossen. Maar je betaald geen 5% rente, trek daar globaal even 1 derde aan HRA vanaf en je ziet waar het rendement vandaan komt. Je betaald dan netto 3.33% en krijgt 5%

^O^
pi_92331360
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Vanwege de HRA
pi_92331483
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:00 schreef HansvD het volgende:

[..]

Vanwege de HRA
Precies... want anders zou je gaan voor een annuiteiten hypotheek. Overigens... heb jij deze nooit overwogen i.v.m. het mogelijk afschaffen van de HRA?
I'll sing you a lullaby.
pi_92331650
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... want anders zou je gaan voor een annuiteiten hypotheek. Overigens... heb jij deze nooit overwogen i.v.m. het mogelijk afschaffen van de HRA?
Nee, ik geloof niet dat ik met mijn lening van iets meer dan 200.000 euro er voorlopig last van krijg. Verder kan ik de bruto lasten ook dragen dus dan durf ik de gok wel aan.

En inclusief HRA worden je lasten steeds hoger bij een annuiteiten hypotheek.
pi_92332156
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 16:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ik 5% rente betaal en 5% krijg sta ik op nul rendement. Dat is gelijk aan direct aflossen. Maar je betaald geen 5% rente, trek daar globaal even 1 derde aan HRA vanaf en je ziet waar het rendement vandaan komt. Je betaald dan netto 3.33% en krijgt 5%

^O^
Heb jij je volledig hypotheekbedrag op je spaarrekening staan dan?
pi_92332198
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 17:07 schreef HansvD het volgende:

[..]

Nee, ik geloof niet dat ik met mijn lening van iets meer dan 200.000 euro er voorlopig last van krijg. Verder kan ik de bruto lasten ook dragen dus dan durf ik de gok wel aan.

En inclusief HRA worden je lasten steeds hoger bij een annuiteiten hypotheek.
Dat maakt de HRA nog krommer dan dat het al was.
pi_92332327
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:20 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat maakt de HRA nog krommer dan dat het al was.
Bij een Annuiteiten Hypotheek betaal je altijd een vast bruto bedrag wat een deel rente en een deel aflossing is.

In het begin betaal je veel rente en weinig aflossing = veel HRA
Later betaal je weinig rente en veel aflossing = weinig HRA

Het netto te betalen bedrag wordt dus steeds hoger zolang HRA bestaat

Bij een spaarhypotheek is het netto bedrag gedurende de looptijd altijd hetzelfde als de HRA blijft bestaan.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:25:53 #291
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92332390
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:03 schreef xenobinol het volgende:
Overigens... heb jij deze nooit overwogen i.v.m. het mogelijk afschaffen van de HRA?
Ik wel. Sterker nog, ik heb pas op het allerlaatst besloten om toch voor bankspaar te gaan ipv annuiteiten. De reden is puur zoals eerder geschetst. Met annuiteiten gaan je netto maandlasten langzaam omhoog, met bankspaar blijven ze gelijk (en gaan over de tijd dus als "minder" voelen door inflatie en/of loonstijging). Daarnaast is het financieel gewoon gunstiger.
Tegen de tijd dat de HRA dusdanig beperkt is dat het voordeel voor mij weg is, stap ik over naar een andere hypotheekvorm.

Nee wacht. De echte reden was gewoon om zo LANG mogelijk zo VEEL mogelijk van Xeno's belastinggeld af te pakken! ;) *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door Whuzz op 04-02-2011 17:38:39 ]
pi_92332500
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 17:24 schreef HansvD het volgende:

[..]

Bij een Annuiteiten Hypotheek betaal je altijd een vast bruto bedrag wat een deel rente en een deel aflossing is.

In het begin betaal je veel rente en weinig aflossing = veel HRA
Later betaal je weinig rente en veel aflossing = weinig HRA

Het netto te betalen bedrag wordt dus steeds hoger zolang HRA bestaat

Bij een spaarhypotheek is het netto bedrag gedurende de looptijd altijd hetzelfde als de HRA blijft bestaan.
Dat snap ik, volgens mij is dit ook een van de redenen dat de spaarhypotheek is uitgevonden, mensen willen gewoon een vast bedrag per maand betalen.

Annuiteit was het, maar door toedoen HRA is het niet meer.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:38:59 #293
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_92332859
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:29 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat snap ik, volgens mij is dit ook een van de redenen dat de spaarhypotheek is uitgevonden, mensen willen gewoon een vast bedrag per maand betalen.

Annuiteit was het, maar door toedoen HRA is het niet meer.
HRA bestaat al 100 jaar.....
pi_92333914
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:19 schreef Terrorizer het volgende:
Heb jij je volledig hypotheekbedrag op je spaarrekening staan dan?
Bij een spaarhypotheek betaal je maandelijks een X bedrag aan de bank, die zet het voor je op een spaarrekening die aan je hypotheek is gekoppeld. Dat bedrag heb je dus niet tot je beschikking maar staat 'apart'. Aan het einde van de looptijd wordt daarmee de hypotheek afgelost.
pi_92335138
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 18:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bij een spaarhypotheek betaal je maandelijks een X bedrag aan de bank, die zet het voor je op een spaarrekening die aan je hypotheek is gekoppeld. Dat bedrag heb je dus niet tot je beschikking maar staat 'apart'. Aan het einde van de looptijd wordt daarmee de hypotheek afgelost.
Fijn dat je de brochure kan lezen.

Wat ik bedoelde is dat je eigenlijk alsnog niet zoveel opschieten met een spaarhypotjeek.

- je komt niet bij je geld.
- je hypotheek is altijd (veel) hoger dan je spaarbedrag.
pi_92335341
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:31 schreef Terrorizer het volgende:
Fijn dat je de brochure kan lezen.
Jammer dat jou dat niet lukt.

quote:
Wat ik bedoelde is dat je eigenlijk alsnog niet zoveel opschieten met een spaarhypotjeek.

En dat kom je bij direct aflossen wel???

quote:
- je hypotheek is altijd (veel) hoger dan je spaarbedrag.
En? De rente over je schuld is aftrekbaar, je spaardeel onbelast. Wat is het probleem?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:18:20 #297
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92337624
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:31 schreef Terrorizer het volgende:
Graag even de contactgegevens van de bank die hypotheken verstrekt waar je nog bij je geld kunt nadat je af hebt gelost / rente hebt betaald.
pi_92337866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jammer dat jou dat niet lukt.

[..]

En dat kom je bij direct aflossen wel???
100% aflossingvrij wel.

quote:
[..]

En? De rente over je schuld is aftrekbaar, je spaardeel onbelast. Wat is het probleem?
Je betaald rente over 200.000, en je ontvangt rente over 2.000. :')

In absolute bedragen overschijdt je 'winst' nooit wat je moet betalen.
pi_92338105
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:23 schreef Terrorizer het volgende:
100% aflossingvrij wel.
Je vraag was het voordeel van spaarhypotheek t.o.v. direct aflossen.... Remember?

quote:
Je betaald rente over 200.000, en je ontvangt rente over 2.000. :')

In absolute bedragen overschijdt je 'winst' nooit wat je moet betalen.
Wat jij wilt.

Ik heb liever een schuld van 200000 tegen netto 3,33% + een positief saldo van 100000 tegen 5% dan alleen een schuld van 100000 tegen netto 3.33%

Maar zolang het om jouw geld gaat mag jouw optie van mij natuurlijk ook. ^O^
pi_92339010
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je vraag was het voordeel van spaarhypotheek t.o.v. direct aflossen.... Remember?

[..]

Wat jij wilt.

Ik heb liever een schuld van 200000 tegen netto 3,33% + een positief saldo van 100000 tegen 5% dan alleen een schuld van 100000 tegen netto 3.33%

Maar zolang het om jouw geld gaat mag jouw optie van mij natuurlijk ook. ^O^
Ieder zijn ding dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')