Doe je goed!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt wel, maar me dunkt dat je voor 850,- per maand toch wel een nette woning kunt vinden.
Ik betaal zelf 501,- netto per maand voor een riante 5 kamer hoekwoning met garage, gekocht in 2005. (Bestaande bouw, bouwjaar 1984)
Helemaal eerlijk is het niet, de KK heb ik voor 2 derde uit eigen middelen betaald en de garage heb ik zelf gebouwd (9000,- materiaal en een hele, hele, hele hoop werk)quote:
Wat voor een hypotheek? Hoe groot is het aflossingsvrije deel?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Helemaal eerlijk is het niet, de KK heb ik voor 2 derde uit eigen middelen betaald en de garage heb ik zelf gebouwd (9000,- materiaal en een hele, hele, hele hoop werk)
Maar zelfs als ik dat niet had gedaan zou ik nog niet boven de 580,- uitkomen.
50% aflossingsvrij. De jaarlijkse HRA teruggave gaat naar 5 jaars termijndeposito's, zodat ik eventueel aan het einde van de looptijd die 50% ruimschoots kan aflossen. Als ik dat zou willen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:01 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wat voor een hypotheek? Hoe groot is het aflossingsvrije deel?
Aha zeepbel is zich aan het informeren voor eigen hypotheek?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:01 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Wat voor een hypotheek? Hoe groot is het aflossingsvrije deel?
Ik ben zeer tevreden met mijn woning maar wou alleen illustreren dat het niet veel duurder is om particulier te huren dan te kopen. Kopen voor 2 ton kost je ook wel 850 euro per maand en dan heb je de kk er de eerste jaren met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet uit.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef HansvD het volgende:
[..]
Tja, wil je een betere woning kun je een aantal dingen doen:
- Verhuizen naar een goedkoper deel van Nederland
- Mooier huis voor meer geld kopen (dus hogere maandlasten)
- Mooier huis voor meer geld huren (dus hogere maandlasten)
Dat ligt dan maar net aan het type woning. Dat het voor jou niet veel scheelt is niet maatgevend voor het geheel.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:32 schreef Hanoying het volgende:
Ik ben zeer tevreden met mijn woning maar wou alleen illustreren dat het niet veel duurder is om particulier te huren dan te kopen.
Misschien.quote:
Kost mij dus 740. Scheelt toch mooi 110 euro per maand of 1320 per jaarquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:32 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Kopen voor 2 ton kost je ook wel 850 euro per maand en dan heb je de kk er de eerste jaren met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet uit.
Maar stel, dat dat huis over 2,5 jaar nog steeds 340 k kost?quote:Koop je het huis dat nu 340 k kost over 2,5 jaar voor 300 en in de tussentijd kan je ook nog eens een stuk meer sparen.
maar het zal de betaalbaarheid niet ten goede komenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mijn rente ligt de komende 20 jaar vast. Zal me dus worst zijn. Beste scenario voor mij is een rente vertienvoudiging.
Mooi om te zien dat je wel iets meer kan dan alleen maar one-liners neer te plempen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:15 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De betaalbaarheid van een gemiddelde koopwoning voor een gezin met een gemiddeld huishoudinkomen in Nederland wordt door de Rabobank gemeten aan de hand van de Rabobank-betaalbaarheidindex. Een indexwaarde van meer dan 100 wil zeggen dat de bruto maandlasten minder dan 30% van het bruto inkomen bedragen, waarbij wordt uitgegaan van een gemiddeld gezinsinkomen en een gemiddeld geprijsde woning. Bij een waarde minder dan 100 is de woning zonder inzet van eigenvermogen slecht betaalbaar.
Ik had het over mijn situatie. En de betaalbaarheid is voor mij persoonlijk dan ook niet interessant.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
maar het zal de betaalbaarheid niet ten goede komen
Bijna op 100?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:11 schreef Basp1 het volgende:
Dus wat je nu precies verder met dit plaatje wil alleen dat we kunnen constateren dat we bijna weer op 100 zitten en we dan zouden moeten kunnen spreken van een normale markt.![]()
Dat is op zich nog niet zo erg. Dat is zijn goed recht. Maar de wat naievere mensen meesleuren met je d.m.v. een doem weblog is op zijn minst zeer kwalijk te noemen. Gewetenloos zelfs. Of wellicht autistisch, maar die diagnose kan hij, als zelfbenoemd psycholoog, zelf stellen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:25 schreef Bayswater het volgende:
Zeepbel zit in de ontkenningsfase. Hij wil tegen beter weten in er niets van weten dat de huizenmarkt herstellende is. Zit helemaal vast in zijn eigen zeepbel.
Je vergeet nog dat het wellicht een vorm van cogni... ach, laat ook maar...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is op zich nog niet zo erg. Dat is zijn goed recht. Maar de wat naievere mensen meesleuren met je d.m.v. een doem weblog is op zijn minst zeer kwalijk te noemen. Gewetenloos zelfs. Of wellicht autistisch, maar die diagnose kan hij, als zelfbenoemd psycholoog, zelf stellen.
Naïeve mensen hebben allang een voor 100% of meer geleend huis. De meer analytisch denkende mensen huren of zijn reeds geëmigreerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is op zich nog niet zo erg. Dat is zijn goed recht. Maar de wat naievere mensen meesleuren met je d.m.v. een doem weblog is op zijn minst zeer kwalijk te noemen. Gewetenloos zelfs. Of wellicht autistisch, maar die diagnose kan hij, als zelfbenoemd psycholoog, zelf stellen.
De beste investering voor hoogopgeleide Hollanders onder de vijfendertig --> emigratie.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Naïeve mensen hebben allang een voor 100% of meer geleend huis. De meer analytisch denkende mensen huren of zijn reeds geëmigreerd.
Psychologie gaat je al niet best af, maar nu begeef je je op voor jou wel heel erg onbekend terrein.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
De meer analytisch denkende mensen
Meegesleurd worden in een 100% aflossingsvrij huurcontract met jaarlijkse trouweklanten-verhogingsbonus is nooit grappig.quote:Meesleuren in een huurhuis bedoel je?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Srsly, wut? Als je dát een goed weblog vind, dan vind je de Telegraaf ook een goede krant en de Story vast de beste bron van geloofwaardig nieuwsquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Wat nou doom weblog![]()
Gewoon goede voorlichting. Stoppen met kopen dus
Ja.... jij hebt voor jezelf de 'huurschuld' uitgevonden, dat is jouw creatieve bijdrage om je eigen cognitieve dissonantie in stand te houden. In het begin vond ik dit irrationele gedrag zeer verwarrend en had de gedachte met een gestoord individu van doen te hebben. Gelukkig kwam zeepbel op tijd met zijn wetenschappelijke verklaring voor dit opmerkelijke gedragquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Meegesleurd worden in een 100% aflossingsvrij huurcontract met jaarlijkse trouweklanten-verhogingsbonus is nooit grappig.
Ik denk niet dat jij daar een helder oordeel over kan vellen, tenslotte heb jij op de top van de markt gekochtquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Srsly, wut? Als je dát een goed weblog vind, dan vind je de Telegraaf ook een goede krant en de Story vast de beste bron van geloofwaardig nieuws
Nee Xeno, die heb ik niet uitgevonden. Die is er gewoon. Je MOET namelijk elke maand wonen. En dus elke maand huur betalen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:25 schreef xenobinol het volgende:
Ja.... jij hebt voor jezelf de 'huurschuld' uitgevonden
De eerste indruk is vaak de juiste.quote:In het begin vond ik dit irrationele gedrag zeer verwarrend en had de gedachte met een gestoord individu van doen te hebben.
Advies: Zeepbel en wetenschappelijk kun je beter niet in 1 zin gebruiken. Dat staat zo knullig.quote:Gelukkig kwam zeepbel op tijd met zijn wetenschappelijke verklaring voor dit opmerkelijke gedrag
quote:
Heb je hem verteld dat Zeeperd dat was? En wat gebeurde er toen? Nou?quote:
Ieder mens dat ik kan redden uit de klauwen van de banksters is de moeite waard. Ieder mens dat ik kan redden uit de klauwen van de verzekeraars is de moeite waard. Ieder mens dat in vrijheid kan leven is de moeite waard. Ook jouw leven Whuzz.... helaas heb jij je vrije bestaan opgegeven voor een leven in slavernijquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:41 schreef Whuzz het volgende:
En dan vraag Xeno zich af waarom niemand hem serieus neemt
Yup, en dat wordt betaald door jouw harde werk. Volgens mij is er niet eens een woord voor iemand die voor een slaaf werkt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:45 schreef xenobinol het volgende:
helaas heb jij je vrije bestaan opgegeven voor een leven in slavernij
Zonder heel flauw te willen zijn en zeker omdat ik te lui ben om het aantal posts (of zelfs meerdere posts zonder dat iemand anders er tussen komt) te tellen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij wel zo'n beetje de grootste vervuiler van deze reeks
jezelf quoten?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En wie dat ontkend moet nodig stoppen met datgene wat hij/zij slikt, snuift, rookt of thee van zet
en zeer relevante bijdrages...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:07 schreef xenobinol het volgende:
Mmmm.... bratwurst![]()
[ afbeelding ]
Leuke buurmeisjes![]()
[ afbeelding ]
Zit je daar in je koopwoning![]()
[ afbeelding ]
Vol met nuttige infoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:00 schreef snabbi het volgende:
Zonder heel flauw te willen zijn en zeker omdat ik te lui ben om het aantal posts (of zelfs meerdere posts zonder dat iemand anders er tussen komt) te tellen...
Briljante functie van dit forumquote:jezelf quoten?
Het serieuze met het aangename combineren heet datquote:en zeer relevante bijdrages...
Weet je wel zo zeker dat een ander de meeste vervuiling aanbrengt?
quote:
Nou Zaadbal kom er maar in met je cognitieve-dissonantie-bullshit-crap-copy-paste-verhaal.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:25 schreef Bayswater het volgende:
Zeepbel zit in de ontkenningsfase. Hij wil tegen beter weten in er niets van weten dat de huizenmarkt herstellende is. Zit helemaal vast in zijn eigen zeepbel.
Min of meer hetzelfde =/= precies hetzelfde. Die 1320 euro per jaar ben je verder wel kwijt aan bijkomende kosten van een koophuis.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:37 schreef HansvD het volgende:
[..]
Kost mij dus 740. Scheelt toch mooi 110 euro per maand of 1320 per jaar
Dan ben ik (en mijn vrouw) ondertussen meer gaan verdienen en hebben we in de tussentijd ook nog eens wat kunnen sparen dus is het ook prima.quote:[..]
Maar stel, dat dat huis over 2,5 jaar nog steeds 340 k kost?
Dat is nu juist de gok...
Wat een vrijheid heb je toch als scheefhuurder, je hele leven in een huurkeet opgesloten zitten en jaarlijks de huurverhoging accepteren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ieder mens dat ik kan redden uit de klauwen van de banksters is de moeite waard. Ieder mens dat ik kan redden uit de klauwen van de verzekeraars is de moeite waard. Ieder mens dat in vrijheid kan leven is de moeite waard.
Choke on this, bitch! 5% extra, elk jaar, suck it, suck it, suck suck suck it. Maar je bent wel 'vrij'. Ook al mag je nog geen spijkertje in de muur van je huurcel slaan, je bent wel vrij. God wat ben je vrij als huurder zijnde.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vrijheid heb je toch als scheefhuurder, je hele leven in een huurkeet opgesloten zitten en jaarlijks de huurverhoging accepteren.
En daar naast nog de morele belasting dat je een sociale huurwoning oneigenlijk bezet houd ten nadele van een armlastige moeder met 4 kinderen die ter nauwernood het hoofd van haar en haar koters boven water kan houden met haar part-time baan. Maar goed, dat is natuurlijk veeeeeel minder erg dan HRA ontvangenquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vrijheid heb je toch als scheefhuurder, je hele leven in een huurkeet opgesloten zitten en jaarlijks de huurverhoging accepteren.
Ik snap dan ook niet hoe Xeno met zichzelf kan leven. Hij pakt onschuldige kinderen hun enige kans op fatsoenlijke woonruimte af. Xeno is zo boosaardig, ik zie hem er nog wel voor aan dat hij dode kittens eetquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En daar naast nog de morele belasting dat je een sociale huurwoning oneigenlijk bezet houd ten nadele van een armlastige moeder met 4 kinderen die ter nauwernood het hoofd van haar en haar koters boven water kan houden met haar part-time baan. Maar goed, dat is natuurlijk veeeeeel minder erg dan HRA ontvangen
Dode? Ik denk dat Xeno ze levend eet. Of op zijn minst levend in de oven stoptquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet hoe Xeno met zichzelf kan leven. Hij pakt onschuldige kinderen hun enige kans op fatsoenlijke woonruimte af. Xeno is zo boosaardig, ik zie hem er nog wel voor aan dat hij dode kittens eet
Ik zou zeggen 10% scheefhuurders verhoging om een ruimere HRA regeling te kunnen maken en nog hogere huizenprijzen te creeren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:33 schreef Whuzz het volgende:
En de scheefhuurders dan? Tja, 5% huurverhoging. Is dat alles? Moet dat het leed voor de alleenstaande moeders compenseren?
10%? Minstens 20% ! Dat zal ze leren, tuig dat het er is!quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 10% scheefhuurders verhoging om een ruimere HRA regeling te kunnen maken en nog hogere huizenprijzen te creeren.
De huizenprijs hing toch van oa de betaalbaarheid af?quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:20 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Min of meer hetzelfde =/= precies hetzelfde. Die 1320 euro per jaar ben je verder wel kwijt aan bijkomende kosten van een koophuis.
[..]
Dan ben ik (en mijn vrouw) ondertussen meer gaan verdienen en hebben we in de tussentijd ook nog eens wat kunnen sparen dus is het ook prima.
Het wordt pas een probleem als dat huis over 2,5 jaar van 340 k naar 400 k is gegaan, dan heb je gegokt en verloren. Zo ging het eind jaren 90 ongeveer. Dit jaar 340 k? Dan volgend jaar 375, over 2 jaar 415 en over 3 jaar 460. (Ik denk dat dat de periode is geweest waar zeepbel zijn slag heeft gemist en zijn frustratie heeft ontwikkeld maar dat terzijde)
Anyway, de markt van nu is niet de markt van 95. De kans dat de huizenprijs de komende paar jaar omhoog knalt is vrijwel nul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |