De basale richting is niet moeilijk. regels met betrekking tot lenen blijven gelijk of worden aangescherpt, in ieder geval is de richting neutraal of negatief voor de prijsontwikkeling. De rentestand blijft gelijk of loopt licht op, in ieder geval is de richting wederom negatief.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar niet de laatste
[..]
Die eerste twee kun je dan weer samenvatten als "vraag". En de twee overgebleven kun je dan weer samenvatten als "de markt". En dan is het allemaal heel erg simpel ja
Die financierbaarheid hangt echter van nogal wat factoren af. Inkomensontwikkeling, prijzenontwikkeling, rentestanden, regels die worden opgelegd, HRA, belastingen. Als jij die allemaal even voorspelt dan kun je wat zeggen over de financierbaarheid. Als je die allemaal kunt voorspellen denk ik dat je beter iets in de financiele handel kunt gaan doen want dan kun je goud geld verdienen
Ik heb (als de narcist die ik ben) al twee jaar en 100 topics gelijk met mijn voorspellingen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:40 schreef Whuzz het volgende:
Het mooie is dat de lieden die hier het hardst roepen dat het allemaal zo voorspelbaar is er al twee jaar en 100 topics naast zitten met hun voorspellingen
Dan ben je in ieder geval geen kloon van DS4quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef Hanoying het volgende:
Ik leen ook liever 300 k voor een huis tegen 7 % dan 350 k voor datzelfde huis tegen 5 %.
Zelfs jij begrijpt dat ik met mijn -30% in een jaar tijd of zelfs -50% op termijn maar wat roepquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:49 schreef Whuzz het volgende:
Dat zijn dan jouw woorden, niet de mijne. Ik waag me niet aan voorspellingen, slechts aan het aantonen van andermans ongelijk. De beste stuurlui staan aan wal
Jij riep dat de markt in 2010 met 30% zou crashen -> niet gebeurd
Toen zei je dat de markt in Januari flink onderuit zou gaan -> niet gebeurd
Maar blijf vooral proberen
Dus je betaal liever per jaar 21.000 euro rente dan 17.500 euro rente aan een bank.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef Hanoying het volgende:
Ik leen ook liever 300 k voor een huis tegen 7 % dan 350 k voor datzelfde huis tegen 5 %.
En om dat te bereiken huur je dan ook nog liever 5 jaar langer tegen een hogere huur dan je hypotheeklasten voor een vergelijkbare woning.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef Basp1 het volgende:
Dus je betaal liever per jaar 21.000 euro rente dan 17.500 euro rente aan een bank.
Absoluut.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus je betaal liever per jaar 21.000 euro rente dan 17.500 euro rente aan een bank.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat als je in het dal zou kopen je misschien nog wel 30 jaar moet wachten voordat je iets koopt.![]()
Je kunt pas stellen dat iets de top is op het moment dat dit ook duidelijk uit plaatjes blijkt, jullie roepen al ruim 2 jaar dat het de top is, die zou zich toch al veel beter afgetekend moeten hebben.![]()
De betaalbaarheid niet per defenitie zal toenemen in een dal, kijk naar de eindjaren 70 als voorbeeld.
Zijn die dan lager?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En om dat te bereiken huur je dan ook nog liever 5 jaar langer tegen een hogere huur dan je hypotheeklasten voor een vergelijkbare woning.
Ja. Uit je plaatje blijkt dat de betaalbaarheid sinds 2010 goed is te noemen.quote:
Bij een waarde minder dan 100 is de woning zonder inzet van eigenvermogen slecht betaalbaar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Uit je plaatje blijkt dat de betaalbaarheid sinds 2010 goed is te noemen.
Je weet dat minder dan 100 beneden de lijn is?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:19 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Bij een waarde minder dan 100 is de woning zonder inzet van eigenvermogen slecht betaalbaar.
Voor 850 netto per maand kun je best wat leuks vinden hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:18 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Zijn die dan lager?
Ik huur nu particulier voor 850 per maand, met een normale hypotheekconstructie koop je daar ook niet veel voor hoor.
Ik betaal 740 netto p/m voor een nieuwbouw hoekhuis met garage. (Hypotheek van +- 210.000)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:18 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Zijn die dan lager?
Ik huur nu particulier voor 850 per maand, met een normale hypotheekconstructie koop je daar ook niet veel voor hoor.
De huizen zijn al 10 jaar slecht betaalbaar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je weet dat minder dan 100 beneden de lijn is?
Ik vroeg of je je leesbril op had. Niet of jij vindt dat de huizen al 10 jaar slecht betaalbaar zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:24 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
De huizen zijn al 10 jaar slecht betaalbaar.
Wat voor een hypotheek? Hoe groot is het aflossingsvrije deel?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:23 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ik betaal 740 netto p/m voor een nieuwbouw hoekhuis met garage. (Hypotheek van +- 210.000)
Uiteraard spaar, goed voor de HRA en 40% aflossingsvrij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:25 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Wat voor een hypotheek? Hoe groot is het aflossingsvrije deel?
In mijn geval huur ik een appartement maar de appartementen in dit blok doen ook zo'n 190-220 k, lood om oud ijzer dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:23 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ik betaal 740 netto p/m voor een nieuwbouw hoekhuis met garage. (Hypotheek van +- 210.000)
Tja, wil je een betere woning kun je een aantal dingen doen:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:28 schreef Hanoying het volgende:
[..]
In mijn geval huur ik een appartement maar de appartementen in dit blok doen ook zo'n 190-220 k, lood om oud ijzer dus.
Want duurder is beter/mooier?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef HansvD het volgende:
Tja, wil je een betere woning kun je een aantal dingen doen:
- Verhuizen naar een goedkoper deel van Nederland
- Mooier huis voor meer geld kopen (dus hogere maandlasten)
- Mooier huis voor meer geld huren (dus hogere maandlasten)
Dat bepaalt ieder voor zich lijkt me....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Want duurder is beter/mooier?
Komen daar nog servicekosten bij?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:18 schreef Hanoying het volgende:
Klopt wel, maar me dunkt dat je voor 850,- per maand toch wel een nette woning kunt vinden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:46 schreef HansvD het volgende:
Dat bepaalt ieder voor zich lijkt me....
Maar het klonk alsof Hanoying de woning waar hij/zij nu woont niets bijzonders vindt en dat die koop ook al meer dan 200.000 kosten.
vandaar mijn reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |