Ik ben die werkgever waar jij het over hebt nog niet tegen gekomen. Maar goed ik heb nog nooit voor de overheid gewerkt. Die werkgever zal je wel bedoelen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Het is gewoon pertinent niet waar dat elke werkgever zo min mogelijk wil betalen voor zijn personeel. Lees mijn post anders opnieuw.
Zo gauw de nieuwe medewerker zijn oude baan heeft opgegeven is hij 'fair game'.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Niet ingaan op argumenten maar wel op de man spelen, waar heb jij dat geleerd? Maar om even op je 'punt' in te gaan, ik weet heel goed waar ik het over heb, met jarenlange ervaring. Laat ik nu net vanuit een standpunt praten waarbij ik de werkgever wel serieus neem en er vanuit gaan dat deze zijn werknemer niet wil naaien waar ie bij staat. Een werknemer is anders binnen no time vertrokken namelijk. Jouw visie is enorm kortzichtig als je denkt dat een serieuze werkgever er bij aanvang al op uit is om zijn nieuwe professional tekort te doen.
Ghehequote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:27 schreef Sakit-Gede het volgende:
[..]
Geef je vingerafdrukken, DNA en uitgetypte versie van je laatste biecht er ook maar bij.
Sukkel, natuurlijk niet geven!
Ergo, aangezien een aantal werkgevers zo min mogelijk wil betalen en ervoor zorgt dat de salarisstappen van medewerkers zo veel mogelijk geminimaliseerd worden (omdat de drempel om een nieuwe baan te zoeken toch relatief hoog ligt voor medewerkers), kan het zo zijn dat het laatstverdiende salaris in veel gevallen niet indicatief is voor verantwoordelijkheden en ervaring.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Het is gewoon pertinent niet waar dat elke werkgever zo min mogelijk wil betalen voor zijn personeel. Lees mijn post anders opnieuw.
Daar mogen ze dan gewoon de telefoon voor pakken. Lijkt me een stuk makkelijker.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:
Gebruiken ze dit niet gewoon zodat je bewijst dat je voor het andere bedrijf gewerkt hebt? Kortom gewoon een kopie maken met het salaris weggestreept.
nou en dan kunnen ze ook meteen salaris vragen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar mogen ze dan gewoon de telefoon voor pakken. Lijkt me een stuk makkelijker.
En dan zegt degene die ze spreken, dat ze die gegevens niet aan derden verstrekken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou en dan kunnen ze ook meteen salaris vragen.
Nee volgens mij niet, want je moet je jaarsalaris invullen op een lijst en bij die kolom staat ook dat je een kopie van je laatste loonstrook dient bij te voegen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:
Gebruiken ze dit niet gewoon zodat je bewijst dat je voor het andere bedrijf gewerkt hebt? Kortom gewoon een kopie maken met het salaris weggestreept.
Stuur gewoon een kopie en streep je salaris wegquote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet, want je moet je jaarsalaris invullen op een lijst en bij die kolom staat ook dat je een kopie van je laatste loonstrook dient bij te voegen.
En inderdaad, als ze dat bewijs willen hebben dan bellen ze maar
Ik zal het nog gekker maken; ze vragen er bij mij ook om. Terwijl ik voor hetzelfde bedrijf in een ander land wordt neergezet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:59 schreef Five_Horizons het volgende:
De relevantie van je vorige salaris als je gaat werken bij een nieuwe werkgever, ontgaat me eerlijk gezegd een beetje...
dat is helemaal vaag.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:07 schreef static het volgende:
[..]
Ik zal het nog gekker maken; ze vragen er bij mij ook om. Terwijl ik voor hetzelfde bedrijf in een ander land wordt neergezet.
Ja maar jij bent dan ook niet normaal; jij bent staticquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:07 schreef static het volgende:
[..]
Ik zal het nog gekker maken; ze vragen er bij mij ook om. Terwijl ik voor hetzelfde bedrijf in een ander land wordt neergezet.
Waarom heb je het überhaupt verteld? Is jouw voorgaande salaris relevant voor wat je nu gaat verdienen, dan? Je krijgt toch je salaris voor je functie en niet op basis van je vorige salaris?quote:Op zondag 30 januari 2011 08:00 schreef zwartedoos het volgende:
Daar hebben ze bij mij ook naar gevraagd. Was blij dat ik niet gelogen had
Och als je het van te voren weet dat ze dat willen zien kun je je voorbereiden he...quote:Op zondag 30 januari 2011 08:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom heb je het überhaupt verteld? Is jouw voorgaande salaris relevant voor wat je nu gaat verdienen, dan? Je krijgt toch je salaris voor je functie en niet op basis van je vorige salaris?
ik was al 4 maanden werkeloos en MOEST die baan gewoon hebben...dus ja ik heb gedaan wat ze me gevraagd hebben...voor mij 10 anderequote:Op zondag 30 januari 2011 08:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom heb je het überhaupt verteld? Is jouw voorgaande salaris relevant voor wat je nu gaat verdienen, dan? Je krijgt toch je salaris voor je functie en niet op basis van je vorige salaris?
Dan moet je misschien eens vaker verder kijken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:30 schreef Sakit-Gede het volgende:
[..]
Ik ben die werkgever waar jij het over hebt nog niet tegen gekomen. Maar goed ik heb nog nooit voor de overheid gewerkt. Die werkgever zal je wel bedoelen.
In het bedrijfsleven is het simpel: elke cent die eraf kan proberen ze eraf te halen. Daarbij worden alle methoden bedacht die er zijn.
De nieuwe werkgever kan het nieuwe salaris toch beter afstemmen op het oude salaris op deze wijze? Gewoon 50 euro erboven gaan zitten (mits het om een soortgelijke functie gaat).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:59 schreef Five_Horizons het volgende:
De relevantie van je vorige salaris als je gaat werken bij een nieuwe werkgever, ontgaat me eerlijk gezegd een beetje...
Ik ga in ieder geval niet voor 50 euro verkassen van werkgever. Waar deze discussie overgaat is, wat vindt jouw nieuwe werkgever je waard en dat heeft niets te maken met je vorige baan/salarisstrook. Ook wat jij wil gaan verdienen heeft niets te maken met wat je hiervoor hebt verdient.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
De nieuwe werkgever kan het nieuwe salaris toch beter afstemmen op het oude salaris op deze wijze? Gewoon 50 euro erboven gaan zitten (mits het om een soortgelijke functie gaat).
Onzin. 50 euro is geen reden om te verkassen. Tenminste we gaan er van uit dat je niet al zelf hebt aangegeven dat er andere redenen zijn om daar weg te gaanquote:Op zondag 30 januari 2011 12:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
De nieuwe werkgever kan het nieuwe salaris toch beter afstemmen op het oude salaris op deze wijze? Gewoon 50 euro erboven gaan zitten (mits het om een soortgelijke functie gaat).
Die nieuwe werkgever baseert z'n salaris toch op wat hij het waard vindt en niet wat de vorige werkgever van z'n nieuwe werknemer ervoor betaaldequote:Op zondag 30 januari 2011 12:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |