Ik ben 15 keer verhuisd in de afgelopen dertig jaar, en ik voel me niet bepaald een slaaf. Daarnaast ga ik binnenkort voor de derde keer in een half jaar tijd de grote plas over.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kopers vinden vrijheid niet eng. Die doen en laten graag aan hun huis wat ze zelf willen. (Ik moet er niet aan denken dat ik bepaalde dingen niet zou mogen veranderen zoals ik het hebben wil.)
Bovendien ben je als huurder de rest van je leven slaaf, tenzij je gaat kopen natuurlijk.
welnee. als het je niet bevalt ben je toch zo weg. dat zal niet altijd zomaar gaan als je je huis gekocht hebt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kopers vinden vrijheid niet eng. Die doen en laten graag aan hun huis wat ze zelf willen. (Ik moet er niet aan denken dat ik bepaalde dingen niet zou mogen veranderen zoals ik het hebben wil.)
Bovendien ben je als huurder de rest van je leven slaaf, tenzij je gaat kopen natuurlijk.
Doet er toch niet toe waar je woont? Je moet immers ergens wonen. Feit is wel dat je de rest van je leven blijft betalen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:18 schreef simmu het volgende:
welnee. als het je niet bevalt ben je toch zo weg. dat zal niet altijd zomaar gaan als je je huis gekocht hebt.
Ik wilde er wat smilies bij plaatsen, maar ik probeer zo neutraal mogelijk te zijnquote:Bouwfonds: in 2011 beleggen in woningen
28-01-2011 | Laatst gewijzigd: 28-01-2011 |
Het jaar 2011 lijkt een goed aankoopmoment te worden voor de woningbeleggingsmarkt, aldus Bouwfonds REIM Research in zijn kwartaalbericht over de Nederlandse woningmarkt.
Na twee zware jaren op de woningmarkt verwacht Bouwfonds REIM dat de prijzen van bestaande woningen in 2011 slechts met 1 procent zullen dalen en dat de markt over zijn dieptepunt heen komt.
Gebrek aan vertrouwen heeft ervoor gezorgd dat er in 2010 minder woningen zijn verkocht dan het jaar daarvoor. Eind 2010 lag de gemiddelde verkoopprijs van bestaande woningen 2 procent lager dan eind 2009. Vooral het aantal verkopen en de verkoopprijzen van typische starterswoningen, appartementen en tussenwoningen, vielen dit jaar terug.
Bouwfonds verwacht dat in 2011 de vraag naar woonruimte zal stabiliseren, het aantal te koop staande woningen zal toppen en er een einde komt aan de neerwaartse waardeontwikkeling. Deze factoren zorgen naar verwachting voor een ommekeer in de negatieve trend. Dat het bouwvolume afneemt zorgt ook voor een verbetering van de woningbeleggingsmarkt. Maar ook de nog altijd relatief goedkope financieringsmogelijkheden en de op langere termijn verwachte hogere inflatie maken dat 2011 een goed aankoopmoment zal blijken te zijn voor de woningbeleggingsmarkt op de lange termijn, zo stelt Bouwfonds.
Bouwfonds Ontwikkeling is onderdeel van Rabo Vastgoedgroep, de vastgoedonderneming van Rabobank.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:26 schreef Resistor het volgende:
Met dank aan een ad op de FP:
http://www.vastgoedmarkt.(...)beleggen-in-woningen
[..]
Ik wilde er wat smilies bij plaatsen, maar ik probeer zo neutraal mogelijk te zijn
Wij van zeepbel...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:29 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
wij van wc eend adviseren wc eend
Kennis moet je delen zodat andere mensen er hun voordeel mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:34 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Leners adviseren lenen (uit eigen belang)![]()
![]()
Ik zou zeggen: leen er nog een huisje bij, goed voor de winst van de Rabobankquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:26 schreef Resistor het volgende:
Met dank aan een ad op de FP:
http://www.vastgoedmarkt.(...)beleggen-in-woningen
[..]
Ik wilde er wat smilies bij plaatsen, maar ik probeer zo neutraal mogelijk te zijn
och, zoals al 10.000x eerder al is gezegd: het hangt maar net af van de situatie. als je elke 2 of 3 jaar moet verhuizen is het gewoon niet handig om te kopen. dat moet dan wel een heel hard stijgende markt zijn wil je er de kosten iig uithalen he!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doet er toch niet toe waar je woont? Je moet immers ergens wonen. Feit is wel dat je de rest van je leven blijft betalen.
Och, en daar had ik het niet over. Ik reageerde op de stelling 'Feit is dat de meeste mensen vrijheid enger vinden dan slavernij.'quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:05 schreef simmu het volgende:
[..]
och, zoals al 10.000x eerder al is gezegd: het hangt maar net af van de situatie. als je elke 2 of 3 jaar moet verhuizen is het gewoon niet handig om te kopen. dat moet dan wel een heel hard stijgende markt zijn wil je er de kosten iig uithalen he!
Of huur er 1 bij. Zijn ze nog blijer mee.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ik zou zeggen: leen er nog een huisje bij, goed voor de winst van de Rabobank![]()
Nee... maar ik hoop zeker nog 100 jaar te levenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij weet zeker dat je nog 20 jaar ouder wordt dan dat je nu bent?
Veel mensen zijn bereid hun vrijheid op te geven voor een 'veilig' leven als slaafquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:12 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Feit is dat de meeste mensen vrijheid enger vinden dan slavernij.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:34 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Leners adviseren lenen (uit eigen belang)![]()
![]()
Nu even niet... maar het komt nog wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Geen aanpassing EWF: 'Villabelasting' niet uitgebreid
Gauw kopen dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:40 schreef xenobinol het volgende:
Nee... maar ik hoop zeker nog 100 jaar te leven
Uiteraard.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef xenobinol het volgende:
Nu even niet... maar het komt nog wel.
Dat valt dan mee, 100 jaar geleden betaalde je nog geen 5 gulden aan huur,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gauw kopen dan.
Met een huur van 500,- per maand en 2% verhoging per jaar betaal je over 100 jaar 3700,- per maand.
ach zoquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Och, en daar had ik het niet over. Ik reageerde op de stelling 'Feit is dat de meeste mensen vrijheid enger vinden dan slavernij.'
Als je je daar beter door voelt mag je ook met 3% rekenen (9600,- per maand) of 4% (25200,- per maand) of wat je maar wilt. The sky is the limit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:51 schreef xenobinol het volgende:
Dat valt dan mee, 100 jaar geleden betaalde je nog geen 5 gulden aan huur,
Exact. En de een voelt zich beknot in zijn vrijheid als die niet op stel en sprong kan verhuizen en betaald er graag voor om dat te voorkomen, de ander indien hij niet zijn woning aan zijn wensen kan aanpassen en betaald daar weer graag voor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:52 schreef simmu het volgende:
ach zo![]()
betalen doe je toch wel. alles heeft een prijs tenslotte. aan ieder voor zich dan de keus waarvoor je betaalt
Die 2% gemiddelde huurstijging was inderdaad wat mild als ik wat verder het verleden in duik bij het CBS. Blij dat ik de komende 20 jaar weet wat mijn maandelijkse kosten zijn bij mijn koopwoning.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je je daar beter door voelt mag je ook met 3% rekenen (9600,- per maand) of 4% (25200,- per maand) of wat je maar wilt. The sky is the limit.
Dat die 2% mild was wist ik, maar dat het zo erg was had ik nu ook weer niet verwacht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:29 schreef Bayswater het volgende:
Die 2% gemiddelde huurstijging was inderdaad wat mild als ik wat verder het verleden in duik bij het CBS.
Ik ook. En dat het betalen op een gegeven moment helemaal ophoudt. Da's ook prettig om te weten.quote:Blij dat ik 20 jaar weet wat mijn maandelijkse kosten zijn bij mijn koopwoning.![]()
feitelijk is de huurstijging de afgelopen jaren te hoog geweest. Wat nu te weinig betalen en te goedkoop hurenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:29 schreef Bayswater het volgende:
Die 2% gemiddelde huurstijging was inderdaad wat mild als ik wat verder het verleden in duik bij het CBS. Blij dat ik de komende 20 jaar weet wat mijn maandelijkse kosten zijn bij mijn koopwoning.En dat een groot deel afgelost is.
[ afbeelding ]
Dat is ook een manier van het uitleggen dat woningcorporaties blijkbaar niet snappen wat de vraag van de markt is, verkeerde keuzes maken en (eigen) kapitaal vernietigen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Corporaties hebben geld zat dus die bouwen gewoon flink bij... ze kunnen die zooi altijd nog verhuren. Momenteel kunnen ze lekkere kortingen bedingen bij de aannemers.
Zo betaal ik als huurder mee aan de toekomstige overschotten op de woningmarkt, de prijzen zullen daardoor gaan dalen, wat is dat huren toch ook slim
en ziehier keurig gedemonstreerd en voorgerekend waarom de pensioenfondsen nu in de problemen zitten!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je je daar beter door voelt mag je ook met 3% rekenen (9600,- per maand) of 4% (25200,- per maand) of wat je maar wilt. The sky is the limit.
Er is een steeds kleiner groepje dat kan verkopen. Starters kunnen de vraagprijs niet meer lenen en de rest probeert zo lang mogelijk te blijven zitten. Dit zal erg slecht voor de Nederlandse economie, daarnaast stranden 2 van de 3 huwelijken waardoor de gedwongen verkopen blijven bestaan.quote:Dat is een steeds kleiner wordend groepje dat nog in de periode zat eerst kopen, dan verkopen.
Bron? (het is 1 op de 3) Gedwongen verkopen blijven bestaan maar zoals ik al zei om je keuze op die 2000 verkopen per jaar nou te baseren.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:06 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
daarnaast stranden 2 van de 3 huwelijken waardoor de gedwongen verkopen blijven bestaan.
Wat zorgt ervoor dat de markt aantrekt?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:59 schreef Bayswater het volgende:
Eerste helft van het jaar verwacht ik nog een lichte daling, tweede helft 2011 (vanaf september) gaat het aantrekken.
Jij bent ook werkzaam in de branche zag ik. Kun jij drie punten noemen?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Zaadbal weet wel heel goed allemaal uitzonderingssituaties te verzinnen om al generaliserend de huizenmarkt als hel en verdoemenis neer te zetten. Beetje doorzichtig, wel amusant
- Economisch herstel zet doorquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:08 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Wat zorgt ervoor dat de markt aantrekt?
kun je 3 punten noemen?
"Ik wil mijn leven terug"quote:
Als je de restschuld niet kan ophoesten kan je meestal niet eens verkopenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:52 schreef Bayswater het volgende:
Dat is een steeds kleiner wordend groepje dat nog in de periode zat eerst kopen, dan verkopen. Nu is het andersom en speelt dus heel dat probleem niet meer bij het huidige nieuwe aanbod op de markt. Die dubbele lasten van die groep veroorzaakt ook (tijdelijk) de druk op de markt omdat ze moe(s)ten verkopen. Dit gaat vanzelf uit de markt en blijven vornamelijk de mensen die niet persé hoeven over. Maar vol blijven houden zepie, vooral blijven zitten in je tunnelvisie met de verwachte grote dalingen.
Gebaseerd op?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:59 schreef Bayswater het volgende:
Eerste helft van het jaar verwacht ik nog een lichte daling, tweede helft 2011 (vanaf september) gaat het aantrekken.
Als het mis gaat dan pas zie je 'de echte Leen'quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Zaadbal weet wel heel goed allemaal uitzonderingssituaties te verzinnen om al generaliserend de huizenmarkt als hel en verdoemenis neer te zetten. Beetje doorzichtig, wel amusant
Volgens mij zit scorpie in de ICT toch?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:36 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Jij bent ook werkzaam in de branche zag ik. Kun jij drie punten noemen?
Lees de postings eens zou ik zeggen, ik noem net geen 10 punten.quote:
Dat verhaal hoor ik al heel lang.... maar de macro economische cijfers laten zien dat de minsten stijgen bij gelijkblijvende omzetten... allemaal bezuinigingen dus.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:41 schreef Bayswater het volgende:
- Economisch herstel zet door
- Consumentenvertrouwen neemt toe
Als zie die te ver verhogen dan stort het hele systeem rap in elkaar.... de rente blijft dus voorlopig laag, geen reden om nu dus te kopen.quote:- nog steeds een lage rente
quote:- weinig overheidsmaatregelen (daarbij zorgen strengere eisen, een maatregel, voor minder gedwongen verkopen)
Een overheidsmaatregel en eentje die echt niets gaan doen aan de status quo... wederom zal ik het nog eens roepen: "bijbouwen" is de enige optie om de markt uit het slop te trekken... bouwen voor starters die een betaalbare woning nodig hebbenquote:- huurdersmarktmaatregelen zorgen voor nieuwe kopers uit de huurdersmarkt
Er word minder gebouwd omdat er geen vraag is, het aantal huishoudens neemt wel toe maar die wonen niet op straat en hebben ook niet allemaal een goed betaalde baan. Sterker nog... ik beweer dat starters tegenwoordig kwa salaris slechter af zijn dan voor het begin van de crisis.quote:- afgelopen tijd zijn er weinig nieuwbouwprojecten gestart terwijl het aantal huishoudens toeneemt
- werkloosheid daalt
Hoe dan? Ze hebben meestal geen eigen kapitaal om hun verlies te nemen. Dus de bank knijpt ze gewoon de keel af en laat ze net genoeg zuurstof nemen om in leven te blijven.quote:- "slachtoffers" met dubbel huizenbezit door crisis verdwijnen langzaam uit de markt
Sure..... instappen op de top.... op de lange termijn woon je voordeliger... maar als je even een paar jaar wacht woon je nog voordeligerquote:- besef dat kopen op de lange termijn, zonder excessen, altijd voordeliger en fijner wonen is dan huren
En dan zal ik er nog wat vergeten.
Correct. Zaadbal voelt zich op de 1 of andere manier altijd genoodzaakt persoonlijk te worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij zit scorpie in de ICT toch?
De top zitten we al eens stukje onder, als je het goed aanpakt haal je zo 15 %-20 % op de waarde 2008 af van een prima woning. Vooral het segment net boven de NHG grens kan je momenteel aardig je slag slaan. Immers veel kopers willen onder die grens blijven en momenteel zijn er gewoon wat paniekverkopers op de markt, ingegeven door makelaars en mensen als Zeepbol.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:08 schreef xenobinol het volgende:
Sure..... instappen op de top.... op de lange termijn woon je voordeliger... maar als je even een paar jaar wacht woon je nog voordeliger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |