abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:54:31 #76
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_91990109
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In mijn hemd staan? Heb je nooit geleerd dat je op meerder paarden moet wedden :P
Jij wed op 1 paard.
Als er inflatie komt ga jij nat.
Je huur gaat omhoog, de koopwoningen worden duurder, de rente gaat omhoog en je spaargeld wordt minder waard.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:56:56 #77
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_91990194
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Grote onzin natuurlijk... 'zonder kinderen geen toekomst' is net zo'n domme kreet. Wat de gevestigde orde wil is dat de bevolking groeit zodat zij hun decadente levensstijl kunnen voortzetten tot aan hun dood. Een flinke bevolkingskrimp is juist goed voor de kwaliteit van het leven op aarde, ga maar eens kijken in welke regio's de grootste problemen zijn op sociaal gebied... allemaal gebieden met een explosieve bevolkingsgroei.

[..]

Alleenstaanden zouden ook geen kinderen moeten opvoeden, kinderen neem je in gezinsverband als je er zelf voor kan zorgen. Anders ben je enkel maar een belasting voor de maatschappij imo.
Uiteraard kunnen er dingen gebeuren in een mensenleven die leiden tot alleenstaande ouders... maar daar hebben we prima vangnetten voor, maar ik ben geen voorstander van het overdadig spenderen aan mensen die kinderen wensen. Wederom... mensen moeten zo veel mogelijk voor zichzelf zorgen. Hulp (en dan ook kwalitatief goede hulp) moet voorbehouden blijven aan degene die echt niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. Juist door maar geld te verkwisten leg je een onnodig hoge belasting op de rest van de maatschappij die het draagkracht voor hulp aan de werkelijk hulpbehoevenden ondermijnd.
Krimp past in jou straatje van dalende prijzen.

Wat val je hier door de mand. Het leven draait om de mensen om je heen, niet om de spullen. Dacht dat jij dat wel wist.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_91990871
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:56 schreef Sjabba het volgende:

Krimp past in jou straatje van dalende prijzen.
Welnee, juist bevolkingsregulering draagt enorm bij aan de groei van de welvaart. Juist een economische groei gebaseerd op bevolkingsgroei is een 'dead end'. Dalende prijzen zijn het gevolg van leeglopende zeepbellen en/of recessies. Een stabiele economie kent weinig geldontwaarding en matige groei en krimp.

quote:
Wat val je hier door de mand. Het leven draait om de mensen om je heen, niet om de spullen. Dacht dat jij dat wel wist.
Het leven draait voornamelijk om overleven, juist het idee dat het leven draait om de mensen om je heen is een misvatting. Zodra jouw wat overkomt waardoor je minder nuttig bent voor anderen zul je zien dat een hoop mensen je laten zitten (of liggen). Dat wij in een welvarende maatschappij leven waarin jij je druk kan maken om de mensen om je heen komt voornamelijk door de slavenarbeid die mensen in lage lonen landen verrichten om jouw van een comfortabel leven te voorzien. Ik ben het echter met je eens dat het heel erg fijn is als je leven draait om de mensen in je omgeving :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91991383
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:12 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben het echter met je eens dat het heel erg fijn is als je leven draait om de mensen in je omgeving :)
Je denkt iets teveel als een homo economicus.

Heb je de tegenlicht aflevering gezien waarin ook jim rogers zit, daarin zit ook een bioloog die de conclusie trok dat ook apen vaak sociale keuzes maken zonder dat hiervoor perse een voordeel voor hunzelf in zit.

Als apen bij een test de keuze hadden tussen 2 blokjes en 1 blokje leverde alleen voor hun wat eten op, en het andere blokje voor hun en voor een aap die er naast zat bleek dat apen dan toch meestal voor het andere blokje gingen kiezen.
pi_91992739
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:23 schreef Basp1 het volgende:
Als apen bij een test de keuze hadden tussen 2 blokjes en 1 blokje leverde alleen voor hun wat eten op, en het andere blokje voor hun en voor een aap die er naast zat bleek dat apen dan toch meestal voor het andere blokje gingen kiezen.
Apen zijn slimmer dan je denkt.

Doe bij mensen een test waarbij je of 30 jaar betaalt en het product daarna eigendom is of 30 jaar steeds meer betaalt en daarna niets krijgt en je zult zien dat de score bijna 50-50 is.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91992933
quote:

Je denkt iets teveel als een homo economicus.

Heb je de tegenlicht aflevering gezien waarin ook jim rogers zit, daarin zit ook een bioloog die de conclusie trok dat ook apen vaak sociale keuzes maken zonder dat hiervoor perse een voordeel voor hunzelf in zit.
Het feit dat apen en mensen onbaatzuchtige daden verrichten staat echter los van het feit dat leven overleven is. Ik vermoed dat mensen zelfs onbaatzuchtiger worden naarmate ze harder moeten vechten om te overleven :)

quote:
Jeetje.... wat onbaatzuchtig :')
Als ik gratis eten kan krijgen, maar daarnaast ook de keuze krijg om voor iemand anders gratis eten te regelen dan kies ik het laatste. Al was het alleen maar om vrienden te maken.... misschien heb ik die later nog eens nodig :P
Echt zuiver onbaatzuchtig gedrag is zeldzaam, mededogen komt vaak voort uit eigenbelang, immers als ik mededogen toon is het ook waarschijnlijk dat een ander mededogen toont als ik dat nodig heb. Ben ik nu cynisch? Ik vind van niet, ik ben gewoon van mening dat de wereld zo werkt. :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91992981
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Apen zijn slimmer dan je denkt.

Doe bij mensen een test waarbij je of 30 jaar betaalt en het product daarna eigendom is of 30 jaar steeds meer betaalt en daarna niets krijgt en je zult zien dat de score bijna 50-50 is.
50-50 bij de keuze uit twee mogelijkheden.... :')
I'll sing you a lullaby.
pi_91993075
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:58 schreef xenobinol het volgende:
50-50 bij de keuze uit twee mogelijkheden.... :')
Jij had 20-30-50 logischer gevonden bij 2 mogelijkheden?
pi_91993091
Dubbel :P
pi_91993281
leven is niet zozeer overleven, als wel uitzitten tot je doodgaat. dus dan kan je het uitzitten maar beter plezierig maken tussen de kommer en kwel door ;)

my 2 cents :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:14:39 #86
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_91993710
quote:
Zitten de apen in dezelfde kooi bij het experiment? Misschien kiest hij wel voor knop B omdat hij anders klappen krijgt van de tweede aap maar laten we voor het gemak maar zeggen van niet.

Overigens heb ik ooit een experiment gezien waarbij een aap een banaan kon pakken door een gat in een schutting. Zijn hand paste precies door het gat maar als hij de banaan vastpakte kon zijn hand als knuist niet meer uit het gat. In plaats van dat een aap dan de banaan los laat en zijn hand rustig uit het gat trekt beginnen ze over het algemeen als een gek te schreeuwen en aan hun arm te trekken. Ze raken in blinde paniek en doen zichzelf zelfs pijn. Ze kunnen minutenlang vast zitten totdat ze door stom toeval een keer de banaan loslaten. Komen ze een dag later overigens weer op dezelfde plek in dezelfde situatie dan zijn ze bang voor het gat met de banaan.

Uit dat onderzoek heb ik geleerd dat apen erg dom-, en onderzoeken met apen waarmee menselijk gedrag zou moeten worden verklaart nietszeggend zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hanoying op 28-01-2011 16:24:02 ]
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_91994794
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:05 schreef simmu het volgende:
leven is niet zozeer overleven, als wel uitzitten tot je doodgaat. dus dan kan je het uitzitten maar beter plezierig maken tussen de kommer en kwel door ;)

my 2 cents :*
Words of whisdom ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91994842
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Jij had 20-30-50 logischer gevonden bij 2 mogelijkheden?
Volgens mij hebben we een miscommunicatie :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91994858
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2010-2011/agenda-2011.html

De tegenlicht aflevering met rogers en die bioloog die betoogd dat mensen niet zo homo economicus zijn als de economen ons willen doen laten geloven.
pi_91994982
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij hebben we een miscommunicatie :)
Nee, ik begrijp je wel. :+

Maar in plaats van 50-50 zou de uitkomst eigenlijk 99,99-0,01 moeten zijn. :Y)
pi_91995015
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:14 schreef Hanoying het volgende:

Uit dat onderzoek heb ik geleerd dat apen erg dom-, en onderzoeken met apen waarmee menselijk gedrag zou moeten worden verklaart nietszeggend zijn.
Volgens mij zegt het wel wat over menselijk gedrag. Wannabe verkopers houden vast aan hun vraagprijs (=banaan) uit angst verlies te moeten nemen. Ze doen zichzelf onnodig leed aan door maar vast te houden aan de prijs. I.p.v. te kijken wat er dan wel te halen valt. Mensen lijken misschien wel niet op apen maar wannabe verkopers wel degelijk >:)
I'll sing you a lullaby.
pi_91995076
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp je wel. :+

Maar in plaats van 50-50 zou de uitkomst eigenlijk 99,99-0,01 moeten zijn. :Y)
Wie wil er nu niet een free lunch op kosten van een ander :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91995204
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:42 schreef xenobinol het volgende:
Wie wil er nu niet een free lunch op kosten van een ander :)
Sowieso elke huisbaas.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:58:09 #94
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_91995906
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:05 schreef simmu het volgende:
leven is niet zozeer overleven, als wel uitzitten tot je doodgaat. dus dan kan je het uitzitten maar beter plezierig maken tussen de kommer en kwel door

Leven is bewegen. Niet bewegen is als vastgoed: dood. En jezelf vastketenen aan vastgoed staat feitelijk gelijk aan zelfdoding.
pi_91996113
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:58 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Leven is bewegen. Niet bewegen is als vastgoed: dood. En jezelf vastketenen aan vastgoed staat feitelijk gelijk aan zelfdoding.
mbt vastgoed hangt het er maar net om wat de situatie is he! voor iemand die elke twee jaar van job en woonmplaats veranderd is kopen niet handig. voor iemand met een gezin en vast contract die van plan is 10 jaar ergens vast te wonen daarentegen is wellucht beter af met een koophuis :) leven is idd bewegen (veranderen) dus je situatie verandert ook. waar huren eerst verstandig was, kan kopen in een ander stadium van je leven ook verstandig zijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91996401
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:58 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

A tragic find :{
I'll sing you a lullaby.
pi_91996454
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:01 schreef simmu het volgende:

waar huren eerst verstandig was, kan kopen in een ander stadium van je leven ook verstandig zijn
Zo'n 20 jaar voor je dood misschien :D
I'll sing you a lullaby.
pi_91996570
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:09 schreef xenobinol het volgende:
Zo'n 20 jaar voor je dood misschien :D
Jij weet zeker dat je nog 20 jaar ouder wordt dan dat je nu bent?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:12:42 #99
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_91996625
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:01 schreef simmu het volgende:

[..]

mbt vastgoed hangt het er maar net om wat de situatie is he! voor iemand die elke twee jaar van job en woonmplaats veranderd is kopen niet handig. voor iemand met een gezin en vast contract die van plan is 10 jaar ergens vast te wonen daarentegen is wellucht beter af met een koophuis :) leven is idd bewegen (veranderen) dus je situatie verandert ook. waar huren eerst verstandig was, kan kopen in een ander stadium van je leven ook verstandig zijn
Feit is dat de meeste mensen vrijheid enger vinden dan slavernij.
pi_91996825
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:12 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Feit is dat de meeste mensen vrijheid enger vinden dan slavernij.
Kopers vinden vrijheid niet eng. Die doen en laten graag aan hun huis wat ze zelf willen. (Ik moet er niet aan denken dat ik bepaalde dingen niet zou mogen veranderen zoals ik het hebben wil.)

Bovendien ben je als huurder de rest van je leven slaaf, tenzij je gaat kopen natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')