abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92007407
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:29 schreef Bayswater het volgende:

Die 2% gemiddelde huurstijging was inderdaad wat mild als ik wat verder het verleden in duik bij het CBS. Blij dat ik de komende 20 jaar weet wat mijn maandelijkse kosten zijn bij mijn koopwoning. :) En dat een groot deel afgelost is.

[ afbeelding ]
feitelijk is de huurstijging de afgelopen jaren te hoog geweest. Wat nu te weinig betalen en te goedkoop huren :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92010590
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Corporaties hebben geld zat dus die bouwen gewoon flink bij... ze kunnen die zooi altijd nog verhuren. Momenteel kunnen ze lekkere kortingen bedingen bij de aannemers.
Zo betaal ik als huurder mee aan de toekomstige overschotten op de woningmarkt, de prijzen zullen daardoor gaan dalen, wat is dat huren toch ook slim *)
Dat is ook een manier van het uitleggen dat woningcorporaties blijkbaar niet snappen wat de vraag van de markt is, verkeerde keuzes maken en (eigen) kapitaal vernietigen. ^O^
pi_92030497
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je je daar beter door voelt mag je ook met 3% rekenen (9600,- per maand) of 4% (25200,- per maand) of wat je maar wilt. The sky is the limit.
en ziehier keurig gedemonstreerd en voorgerekend waarom de pensioenfondsen nu in de problemen zitten!
:7
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 29 januari 2011 @ 11:04:09 #129
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
  zaterdag 29 januari 2011 @ 11:09:56 #130
  zaterdag 29 januari 2011 @ 11:50:29 #131
  zaterdag 29 januari 2011 @ 11:52:08 #132
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_92033193
Dat is een steeds kleiner wordend groepje dat nog in de periode zat eerst kopen, dan verkopen. Nu is het andersom en speelt dus heel dat probleem niet meer bij het huidige nieuwe aanbod op de markt. Die dubbele lasten van die groep veroorzaakt ook (tijdelijk) de druk op de markt omdat ze moe(s)ten verkopen. Dit gaat vanzelf uit de markt en blijven vornamelijk de mensen die niet persé hoeven over. Maar vol blijven houden zepie, vooral blijven zitten in je tunnelvisie met de verwachte grote dalingen.

Dat voorbeeld van de Rabo:
Filmpje laat zien : Aflossingsvrij kopen kost het je netto 600 euro maand, huren van een soortgelijk appartement 1100 euro. Met gehele aflossing (spaar) in 30 jaar en onder NHG zal je vervolgens nog geen 900 euro netto kwijt zijn, tenminste tot januari 2041 als je laatste termijn afgschreven wordt. Daarna is het bijna gratis wonen met ook nog een huis op zak.
Huur je hetzelfde ben je met een gemiddelde huurverhoging van 4 % in januari 2041 ongeveer 3570 euro aan maandhuur kwijt. Heb je nog niets en mag je daarna rustig je huur blijven betalen.

Zo moeilijk is het allemaal niet en uiteraard kan het in sommige gevallen verkeerd gaan, maar om die gevallen de boventoon te laten voeren bij de keuze om te huren of kopen lijkt mij geen goed idee. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:06:11 #133
pi_92033611
quote:
Dat is een steeds kleiner wordend groepje dat nog in de periode zat eerst kopen, dan verkopen.
Er is een steeds kleiner groepje dat kan verkopen. Starters kunnen de vraagprijs niet meer lenen en de rest probeert zo lang mogelijk te blijven zitten. Dit zal erg slecht voor de Nederlandse economie, daarnaast stranden 2 van de 3 huwelijken waardoor de gedwongen verkopen blijven bestaan.

Ik begrijp dat dit niet leuk is voor een hypotheekverkoper....
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:13:18 #134
43642 Bayswater
pi_92033830
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:06 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

daarnaast stranden 2 van de 3 huwelijken waardoor de gedwongen verkopen blijven bestaan.
Bron? (het is 1 op de 3) Gedwongen verkopen blijven bestaan maar zoals ik al zei om je keuze op die 2000 verkopen per jaar nou te baseren.

Geen makelaar of hypotheekverstrekker, maar dat had ik je al verteld. Totaal niet in die branche werkzaam.
Life lies a slow suicide
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:53:05 #135
pi_92035308
We zullen zien wie er gelijk krijgt. Hoeveel gaan de prijzen volgens jou dit jaar dalen?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:59:11 #136
43642 Bayswater
pi_92035540
Eerste helft van het jaar verwacht ik nog een lichte daling, tweede helft 2011 (vanaf september) gaat het aantrekken.
Life lies a slow suicide
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:08:49 #137
pi_92038253
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:59 schreef Bayswater het volgende:
Eerste helft van het jaar verwacht ik nog een lichte daling, tweede helft 2011 (vanaf september) gaat het aantrekken.
Wat zorgt ervoor dat de markt aantrekt?

kun je 3 punten noemen? Ik zal er 10 geven waarom ze gaan zakken, oke?
pi_92038584
Zaadbal weet wel heel goed allemaal uitzonderingssituaties te verzinnen om al generaliserend de huizenmarkt als hel en verdoemenis neer te zetten. Beetje doorzichtig, wel amusant :)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:36:11 #139
pi_92039378
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Zaadbal weet wel heel goed allemaal uitzonderingssituaties te verzinnen om al generaliserend de huizenmarkt als hel en verdoemenis neer te zetten. Beetje doorzichtig, wel amusant :)
Jij bent ook werkzaam in de branche zag ik. Kun jij drie punten noemen?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:41:04 #140
43642 Bayswater
pi_92039594
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:08 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Wat zorgt ervoor dat de markt aantrekt?

kun je 3 punten noemen?
- Economisch herstel zet door
- Consumentenvertrouwen neemt toe
- nog steeds een lage rente
- weinig overheidsmaatregelen (daarbij zorgen strengere eisen, een maatregel, voor minder gedwongen verkopen)
- huurdersmarktmaatregelen zorgen voor nieuwe kopers uit de huurdersmarkt
- afgelopen tijd zijn er weinig nieuwbouwprojecten gestart terwijl het aantal huishoudens toeneemt
- werkloosheid daalt
- "slachtoffers" met dubbel huizenbezit door crisis verdwijnen langzaam uit de markt
- besef dat kopen op de lange termijn, zonder excessen, altijd voordeliger en fijner wonen is dan huren

En dan zal ik er nog wat vergeten.
Life lies a slow suicide
pi_92040243
quote:
"Ik wil mijn leven terug"
"het is in principe hun woning"

Gewoon zakken met de prijs en je verlies nemen..... ooh wacht.... die mensen hebben natuurlijk geen spaargeld :|W
Hoezo... vermogensopbouw :?
I'll sing you a lullaby.
pi_92040310
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:52 schreef Bayswater het volgende:

Dat is een steeds kleiner wordend groepje dat nog in de periode zat eerst kopen, dan verkopen. Nu is het andersom en speelt dus heel dat probleem niet meer bij het huidige nieuwe aanbod op de markt. Die dubbele lasten van die groep veroorzaakt ook (tijdelijk) de druk op de markt omdat ze moe(s)ten verkopen. Dit gaat vanzelf uit de markt en blijven vornamelijk de mensen die niet persé hoeven over. Maar vol blijven houden zepie, vooral blijven zitten in je tunnelvisie met de verwachte grote dalingen.

Als je de restschuld niet kan ophoesten kan je meestal niet eens verkopen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_92040344
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:59 schreef Bayswater het volgende:
Gebaseerd op?
I'll sing you a lullaby.
pi_92040440
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Als het mis gaat dan pas zie je 'de echte Leen' :')

"Eigenlijk ben je dus een beetje van mij, bankslaafje" ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_92040474
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:36 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Jij bent ook werkzaam in de branche zag ik. Kun jij drie punten noemen?
Volgens mij zit scorpie in de ICT toch?
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:06:47 #146
43642 Bayswater
pi_92040666
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gebaseerd op?
Lees de postings eens zou ik zeggen, ik noem net geen 10 punten.
Life lies a slow suicide
pi_92040709
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:41 schreef Bayswater het volgende:

- Economisch herstel zet door
- Consumentenvertrouwen neemt toe

Dat verhaal hoor ik al heel lang.... maar de macro economische cijfers laten zien dat de minsten stijgen bij gelijkblijvende omzetten... allemaal bezuinigingen dus.

quote:
- nog steeds een lage rente
Als zie die te ver verhogen dan stort het hele systeem rap in elkaar.... de rente blijft dus voorlopig laag, geen reden om nu dus te kopen.

quote:
- weinig overheidsmaatregelen (daarbij zorgen strengere eisen, een maatregel, voor minder gedwongen verkopen)
_O-

De woningmarkt is een en al overheidsmaatregelen w/

quote:
- huurdersmarktmaatregelen zorgen voor nieuwe kopers uit de huurdersmarkt
Een overheidsmaatregel en eentje die echt niets gaan doen aan de status quo... wederom zal ik het nog eens roepen: "bijbouwen" is de enige optie om de markt uit het slop te trekken... bouwen voor starters die een betaalbare woning nodig hebben ^O^

quote:
- afgelopen tijd zijn er weinig nieuwbouwprojecten gestart terwijl het aantal huishoudens toeneemt
- werkloosheid daalt
Er word minder gebouwd omdat er geen vraag is, het aantal huishoudens neemt wel toe maar die wonen niet op straat en hebben ook niet allemaal een goed betaalde baan. Sterker nog... ik beweer dat starters tegenwoordig kwa salaris slechter af zijn dan voor het begin van de crisis.

quote:
- "slachtoffers" met dubbel huizenbezit door crisis verdwijnen langzaam uit de markt
Hoe dan? Ze hebben meestal geen eigen kapitaal om hun verlies te nemen. Dus de bank knijpt ze gewoon de keel af en laat ze net genoeg zuurstof nemen om in leven te blijven.

quote:
- besef dat kopen op de lange termijn, zonder excessen, altijd voordeliger en fijner wonen is dan huren

En dan zal ik er nog wat vergeten.
Sure..... instappen op de top.... op de lange termijn woon je voordeliger... maar als je even een paar jaar wacht woon je nog voordeliger :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92041282
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 15:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij zit scorpie in de ICT toch?
Correct. Zaadbal voelt zich op de 1 of andere manier altijd genoodzaakt persoonlijk te worden.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:24:36 #149
43642 Bayswater
pi_92041377
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 15:08 schreef xenobinol het volgende:

Sure..... instappen op de top.... op de lange termijn woon je voordeliger... maar als je even een paar jaar wacht woon je nog voordeliger :D
De top zitten we al eens stukje onder, als je het goed aanpakt haal je zo 15 %-20 % op de waarde 2008 af van een prima woning. Vooral het segment net boven de NHG grens kan je momenteel aardig je slag slaan. Immers veel kopers willen onder die grens blijven en momenteel zijn er gewoon wat paniekverkopers op de markt, ingegeven door makelaars en mensen als Zeepbol.

Maar dan wacht jij toch lekker, ik zal er niet minder om slapen in mijn nieuwe huisje dadelijk. :)
Life lies a slow suicide
pi_92041785
Dit weekend moet de woningmarkt nog instorten, anders halen we de voorspellingen van 'de woningmarkt stort in januari in!' niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')