Ik heb ooit eens een telefoontje gepleegd in de avonduren naar dat kantoor en toen nam zijn baas op.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:35 schreef karr-1 het volgende:
Kun je ergens hogerop een klacht indienen?
Ik ben erg huiverig met het bezoeken van advocaten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:43 schreef karr-1 het volgende:
Informeer eens bij een ander advocatenkantoor wat de mogelijkheden zijn
neequote:Op donderdag 27 januari 2011 21:54 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, ik heb weinig ervaring met advocaten. Maar dat het allemaal criminelen zijn wil er bij mij niet in. Uiteraard zal je altijd slechte en goeden hebben, dat voorkom je niet.
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering die je kan helpen?
Onzin. Punt is wel dat je een overeenkomst hebt natuurlijk voor een geleverde dienst, mondeling dan, want je gaat erheen en vraagt om advies - niet zo vreemd dat daarvoor betaald moet worden. Als je bij een huisarts/ziekenhuis komt denk je ook niet dat het gratis is, ook al is je tevoren niets verteld over de kosten - jij had dan moeten vragen naar de kosten eigenlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:48 schreef skattebaut het volgende:
Iets soortgelijks verwacht ik ook als ik nogmaals naar die commissie stap...
Zelfs naar een andere advocaat.
Volgens mij zijn het allemaal criminelen???
Ok het kan aan mij liggen maar ik zie niets verkeerds aan zijn woordkeuze...quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:19 schreef Telates het volgende:
Dat hij je ook terugmailt in dat juristenproza van hem
Ik heb geheel geen zin in weer een rechtszaak.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:23 schreef Ordos20 het volgende:
Ik vindt het wel opmerkelijk: jij betaalt hem een flink tarief, en hij behandelt je als minder dan een mug op de muur.
Tijdens mijn scheiding had ik een advocaat a 175 euro het uur, echter Als ze er was kon haar (toevallig een vrouw) om elk wisse wasje bellen, alles werd beantwoord en ik kreeg alles van te voren te zien voordat het naar de tegenpartij ging.
Lijkt mij normaler dan wat jij meemaakt. Ik zou de rekening ook niet betalen in verband met niet geleverde dienstverlening, c.q. niet conform verwachte inzet.
Ik ook, maar wat kan ik doen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:29 schreef Observer86 het volgende:
Ik krijg toch echt jeukende handjes om dit soort misstanden...
Dat soort informatie wordt naar mijn ervaring zo spoedig mogelijk door de moderators weggehaald.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
Welk advocatenkantoor gaat het om?
Misschien dat ze eens gaan nadenken als ze negatieve publiciteit krijgen.
Dit en de geleden schade op hem verhalen..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 04:03 schreef Xtreem het volgende:
ik zeg: klacht indienen bij de Deken en de advocaat aansprakelijk stellen wegens wanprestatie.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:20 schreef Telates het volgende:
Volgens mij krijgen we hier ook maar een half verhaal te horen.
Inhoudelijk wil ik niet op de zaak in gaan.quote:
Zeg dan gewoon om welk kantoor het gaat...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:27 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Inhoudelijk wil ik niet op de zaak in gaan.
Behalve dat het over veel geld gaat.
Wat van belang is is dat advocaat als een wesp gestoken reageert op verzoeken tot info.
Info waar ik naar mijn mening het volste recht op heb.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:27 schreef Eclaire84 het volgende:
Zeg dan gewoon om welk kantoor het gaat...
Dat weet ik tot op dit moment nog steeds niet???quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:33 schreef Mishu het volgende:
Heeft hij nou dat document toen op tijd bij de RB ingeleverd?
Zo een drol van een advocaat verdient slechte reclame.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:40 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
De naam is volstrekt irrelevant voor een passend advies.
Kan zijn maar niet hier.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:04 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Zo een drol van een advocaat verdient slechte reclame.
De vrouwelijke kantoorgenoot viel anders ook niet in goede aarde bij TSquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:34 schreef Argento het volgende:
Het is natuurlijk een half verhaal. Misschien is TS ook wel de client from hell. Los daarvan is het wel zo dat een advocaat die zo ver komt dat hij zegt: uw houding ben ik thans meer dan zat, misschien moet voorstellen de zaak aan een kantoorgenoot over te dragen. Je hebt er niets aan om lopende de procedure met je eigen client in gevecht te gaan.
Voor het overige:
http://www.advocatenorde.(...)_met_uw_advocaat.asp
Maar dat komt misschien omdat dat de tiepmiep is van zijn advocaat.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:50 schreef r_one het volgende:
[..]
De vrouwelijke kantoorgenoot viel anders ook niet in goede aarde bij TS
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:24 schreef skattebaut het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb in een absurde $rechtszaak gedwongen de hulp van een advocaat moeten inroepen.
Deze advocaat schrijft dus de stukken aan de rechtbank die nodig zijn ter mijner verdediging.
Hij heeft al een paar van die stukken geschreven waarvan achteraf bleek dat hij dingen fout schreef, Dat zal hij vast niet expres hebben gedaan, dus waarschijnlijk was je gewoon onduidelijk. Maar als hij je het voor het inleveren had laten inzien had dat voorkomen kunnen worden weg liet zo'n advocaat heeft gestudeerd om juridisch relevante feiten te herkennen, als hij het er niet inzet was dat misschien onbelangrijk (op juridisch gebied), niet meer wist en dus vergat, etc.
Aangezien het nu op het einde loopt met die zaak wil ik graag vooraf zien/inzage in wat hij stuurt.
Dat weigert hij dus pertinent, ik krijg altijd pas weken nadien een halve kopie thuis gestuurd.
Ook had ik afgelopen weken gepoogd een afspraak te arrangeren met hem.
Op 3 gespreid verzonden emails in een week kreeg ik geen reply
Op telefoontjes en terugbelverzoeken ook 0 reactie...
Uiteindelijk hem op zijn prive gsm maar een sms gestuurd dat ik absoluut niet blij was met de gang van zaken.
Kreeg ik de dag erna een email om daags daarna bij hem op kantoor te komen.
Wil ik die betreffende middag dus naar onze afspraak gaan en kijk nog snel mijn email na.
Staat er een mail in mijn inbox dat hij de afspraak af zegt,... 10 min. voor de afgesproken tijd...
(mijn werk voor nop afgezegd, etc) heeft hij de afspraak 10 minuten van tevoren afgezegd of heb je het mailtje 10 minuten van te voren gelezen?
Nu zou ik daags erna een afspraak heben volgens die email van hem.
(alsof ik dan zomaar kan... de arrogantie) misschien had je het nog niet door maar deze man lijkt me redelijk druk, daarnaast had ik het idee dat je zo snel mogenlijk een afspraak wou hebben, is dit dan niet de beste oplossing?
Ga ik toch de dag daarna maar erheen, is hij zelf niet aanwezig en heeft een collega naar voren geschoven om het gesprek ff over te nemen??? In je sms had je het over de gang van zaken, misschien ging hij ervanuit dat zij je kon uitleggen waarom dingen zou waren gedaan als ze waren gedaan. Die meid wist van de hele zaak niets en had ook maar max. een half uur tijd.
Daarop heb ik die meid op niet mis te verstane wijze mijn ongenoegen kenbaar gemaakt over de hele gang van zaken.dit klinkt als ik heb daar staan schelden op dat "kutbedrijf" en die "kutadvocaten" tegen haar.
Daarna maar onverrichterzake naar huis.
Heb ik die advocaat 's avonds een mail geschreven dat ik het bijz. asociaal vond hoe hij mijn zaak behartigde tot nu. in niet mis te verstane bewoordingen?
Daarop kreeg ik een mail terug dat als ik nog 1 zulke mail stuurde ik mijn stukken kon komen ophalen en ik een dikke vette factuur tegenmoet kon zien.
Verder beklaage hij zich dat ik enorm grof tegen zijn collega zou zijn geweest etc....
Dit terwijl ik naar mijn idee de partij ben die echt recht tot klagen heeft. Dat je recht tot klagen hebt, betekend nog niet dat ze grofheid van jouw kant hoeven pikken.
Effin, voor morgen moet er een laatste stuk bij de Rb zijn ingediend.
Ik weet niet of hij dat stuk heeft gemaakt, krijg ook geen antwoord op mails etc.
laten we ervanuitgaan dat de advocaat weet wat hij doet... hij heeft tenslotte zijn studie afgerond, dat wanneer er een deadline is om stukken in te leveren bij de rechtbank, hij de stukken voor die deadline moet inleveren zal hij echt wel weten zonder dat jij het hem verteld.
Kortom weet ik niet meer waar ik aan toe ben.
Mijn belang in die zaak is echter enorm.
Iemand enig idee wat ik mag verwachten van een advocaat? ik weet het niet meer.
Deze gast krijgt nu al 10.000 euro advocaatkosten van mij.
Wisselen van advocaat op 5 voor 12 gaat niet meer.
Dat is verder ook koren op de molen voor tegenpartij.
Bij de advocatenkantoren die ik ken moet je gelijk een aantal papieren tekenen waarin dat soort dingen allemaal staan vermeld. Tevens staat daarin wat je kan/moet doen als je niet tevreden bent. Vaak vindt er dan eerst overleg plaats in het kantoor zelf, bijv. door een gesprek met een andere advocaat die in het kantoor werkzaam is. Als dat niet helpt, kun je een klacht indienen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:09 schreef Sessy het volgende:
http://www.advocatenorde.(...)_met_uw_advocaat.asp
[..]
Onzin. Punt is wel dat je een overeenkomst hebt natuurlijk voor een geleverde dienst, mondeling dan, want je gaat erheen en vraagt om advies - niet zo vreemd dat daarvoor betaald moet worden. Als je bij een huisarts/ziekenhuis komt denk je ook niet dat het gratis is, ook al is je tevoren niets verteld over de kosten - jij had dan moeten vragen naar de kosten eigenlijk.
Goede kantoren bevestigen dat soort dingen wel even schriftelijk ja, uurtarief, overeenkomst etc. Bevestigen ook even alles wat besproken is naar de klant toe (uiteraard wel tegen uurtarief).
Als hij dingen vergeet die belangrijk zijn en die jij aantoonbaar hebt meegedeeld (email of zo) dan is dat best wel een kwalijke zaak. Kan natuurlijk zijn dat die dingen niet relevant zijn, dat wel...
Hier was onlangs al een reportage over bij Radar (klachten over advocaten). Daar kwam eigenlijk ook uit dat je als klant zelden in het gelijk wordt gesteldquote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:14 schreef Mishu het volgende:
Je zou eens kunnen bellen naar Radar tijdens de uitzending en hen om hulp vragen. Of naar de rechtswinkel gaan (gratis juridisch advies).
dat is erg wc-eend, het draait gewoon om geld!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef Marloes het volgende:
[..]
Bij de advocatenkantoren die ik ken moet je gelijk een aantal papieren tekenen waarin dat soort dingen allemaal staan vermeld. Tevens staat daarin wat je kan/moet doen als je niet tevreden bent. Vaak vindt er dan eerst overleg plaats in het kantoor zelf, bijv. door een gesprek met een andere advocaat die in het kantoor werkzaam is. Als dat niet helpt, kun je een klacht indienen.
Kijk eens 10 posts hogerquote:Op zondag 30 januari 2011 15:39 schreef THEFXR het volgende:
nou nou, ts opent op het laatste moment hier een topic over zijn advocaat,maar ik zie geen updates?
Ik wacht nog steeds op een afschrift van mijn verweerschrift en durf die gek bijna niet te benaderen vanwege zijn dreiging om "het bijltje erbij neer te gooien"quote:Op zondag 30 januari 2011 15:39 schreef THEFXR het volgende:
nou nou, ts opent op het laatste moment hier een topic over zijn advocaat,maar ik zie geen updates?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |