Je bedoelt dat mensen die geen stufi meer ontvangen er niet meer onder vallen, right?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Klopt, maar een hoop huidige langstudeerders zullen daar niet meer onder vallen.
Ja, dat lijkt mij het geval. Anders ga ik voor de studieschuld van een paar ton die ik toch nooit kan aflossen en na 15 jaar wordt kwijtgescholden. Lijkt me niet dat de regering zit te wachten op bergen schulden die nooit afgelost kunnen en zullen worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mensen die geen stufi meer ontvangen er niet meer onder vallen, right?
Dus mensen die nog wél stufi ontvangen kunnen nog wél het bedrag bijlenen, right?
Idem dito hier.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij het geval. Anders ga ik voor de studieschuld van een paar ton die ik toch nooit kan aflossen en na 15 jaar wordt kwijtgescholden. Lijkt me niet dat de regering zit te wachten op bergen schulden die nooit afgelost kunnen en zullen worden.
Even in de lijn van dit wetsvoorstel zullen de regels ook wel aanpassen voor lopende gevallen, en wordt het niet meer kwijtgescholden maar mag je de rest van je leven kromliggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij het geval. Anders ga ik voor de studieschuld van een paar ton die ik toch nooit kan aflossen en na 15 jaar wordt kwijtgescholden. Lijkt me niet dat de regering zit te wachten op bergen schulden die nooit afgelost kunnen en zullen worden.
Kan je dat bevestigen? Dat is min of meer goed nieuws voor mij, aangezien ik van plan ben te gaan promoveren, en ik wat meer kans maak als ik niet midden in een bezuinigingsronde afstudeer.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:32 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Jeuh, dat maakt het al wat minder perversHet was ook wel een beetje te verwachten. Dat zou echt de grootste bestuursrechtelijke chaos aller tijden zijn geweest.
Dat Zijlstra vervolgens de boete verandert in een 'gewone' bezuiniging, is dan weer tekenend. Top 5 kenniseconomie, mijn ****.
In het de reactie van Zijlstra op de Afdeling (van de RvS), onder 1.a., staat het volgende:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Kan je dat bevestigen? Dat is min of meer goed nieuws voor mij, aangezien ik van plan ben te gaan promoveren, en ik wat meer kans maak als ik niet midden in een bezuinigingsronde afstudeer.
Met andere woorden: er wordt nog steeds evenveel bezuinigd, alleen betalen universiteiten niet per langstudeerder, maar krijgen ze 'gewoon' minder geld. De perverse bezuiniging is dus een gewone bezuiniging geworden, maar je studeert nog steeds in een bezuinigingsronde af.quote:In het voorstel dat aan de Afdeling is voorgelegd, was aangegeven hoe de langstudeerdersmaatregel voor de instellingen zou worden vormgegeven. Naar aanleiding van die toelichtende passages heeft de Afdeling diverse kritische opmerkingen gemaakt over de wijze waarop de instellingsbudgetten zullen worden gekort. Ik deel bij nader inzien de opvattingen van de Afdeling op dit punt en zal de korting op de volgende wijze vormgeven.
Op grond van dit wetsvoorstel vindt een verhoging van het wettelijke collegegeld voor langstudeerders plaats met ¤ 3.000. Er zal een instellingsspecifieke verrekening plaatsvinden van de inkomsten van het verhoogde collegegeld van ¤ 3.000 per langstudeerder bij de betreffende instelling. Daarnaast zullen de instellingen generiek worden gekort op basis van het Uitvoeringsbesluit WHW 2008 en de Regeling financiën hoger onderwijs met als uitgangspunt het principe van evenredige verdeling.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:20 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
In het de reactie van Zijlstra op de Afdeling (van de RvS), onder 1.a., staat het volgende:
[..]
Met andere woorden: er wordt nog steeds evenveel bezuinigd, alleen betalen universiteiten niet per langstudeerder, maar krijgen ze 'gewoon' minder geld. De perverse bezuiniging is dus een gewone bezuiniging geworden, maar je studeert nog steeds in een bezuinigingsronde af.
Klein lichtpuntje voor mij. Ik zal in elk geval niet geweigerd worden door de UvA door de boete.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:20 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
In het de reactie van Zijlstra op de Afdeling (van de RvS), onder 1.a., staat het volgende:
[..]
Met andere woorden: er wordt nog steeds evenveel bezuinigd, alleen betalen universiteiten niet per langstudeerder, maar krijgen ze 'gewoon' minder geld. De perverse bezuiniging is dus een gewone bezuiniging geworden, maar je studeert nog steeds in een bezuinigingsronde af.
Niet als je niet meer kunt lenen. Daar heb ik nog geen oplossing voor gezien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Naast dat ik het gelezen heb ben ik het volgende tegengekomen:
[..]
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)legegeldkrediet.html
Dat is volgens mij ook een erg sterke aanwijzing dat je de boete gewoon kan lenen (ik had in deze discussie al eerder ergens gelezen dat men het zou kunnen lenen).
Ik zou eens met een commerciële bank praten. Duurder dan DUO, maar goedkoper dan niet afstuderen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Niet als je niet meer kunt lenen. Daar heb ik nog geen oplossing voor gezien.
Naar Belgie verhuizen en hooguit 500 euro collegegeld betalen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Niet als je niet meer kunt lenen. Daar heb ik nog geen oplossing voor gezien.
En een hele zooi BA-vakken over mogen doenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Naar Belgie verhuizen en hooguit 500 euro collegegeld betalen.
Oh ja, dat is wel weer een probleem.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:08 schreef Ewelina het volgende:
[..]
En een hele zooi BA-vakken over mogen doen![]()
Zie dit op de site van DUO. Sinds wanneer is deze regeling van kracht? Dacht altijd dat je tot max. 10 jaar (inclusief de duur van je prestatiebeurs) kon bijlenen.quote:Lenen na je prestatiebeurs
Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar wel als voltijdstudent staat ingeschreven, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Die periode van drie jaar noemen we de leenfase.
Dat is echt al jaren zo hoor. In ieder geval al sinds 2003.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:26 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zie dit op de site van DUO. Sinds wanneer is deze regeling van kracht? Dacht altijd dat je tot max. 10 jaar (inclusief de duur van je prestatiebeurs) kon bijlenen.
Ok, dan heb ik altijd een verkeerde voorstelling van zaken gehad.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is echt al jaren zo hoor. In ieder geval al sinds 2003.
De 10-jaar-norm gaat over de omzetting van de prestatiebeurs in een gift.
Ja, want hoewel ik waarschijnlijk wel een hoop vrijstellingen krijg, zal ik toch eea erbij moeten volgen, simpelweg omdat ze daar een ander programma hebben met verplichte vakken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel weer een probleem.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nouja tenminste is de prikkel voor instellingen om diploma's makkelijk toe te kennen verdwenen, en dat is winst.
Dat is wel zo ja, want het is gewoon collegegeld. Maar de laatste twee maanden tellen volgens mij, dus met vijf maanden studeren betaal je al de helft.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:34 schreef anti-fok het volgende:
is al duidelijk of het evenredig wordt verdeeld? Dus half jaar uitloop --> 1500 euro boete etc...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |