abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:15:06 #101
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92177760
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind dat ze voor de studerende studenten uberhaupt naar de HUIDIGE studie van studenten moeten kijken. Daarmee filteren ze mensen die geswitched zijn er uit, en als die daarna wel gewoon nominaal voor die studie lopen/blijven lopen, dan hebben die verder ook geen problemen.. :N
Dat zou, volgens de staatssecretaris, de korte-termijn doelstellingen van de wet, namelijk bezuinigen, teniet doen.

Ook zo leuk: hij beweert dat, als gevolg van de wet, niemand hoeft te stoppen. Dat klopt, alleen zullen genoeg mensen moeten stoppen omdat het niet op te brengen is. :')
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:16:23 #102
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_92177845
Ik weet niet hoe kritisch de Raad van State doorgaans is, maar dit advies is redelijk vernietigend.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_92177861
ja, weet ik, ik zeg alleen wat ik vind dat er moet gebeuren :)
Ja doei.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:21:42 #104
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92178173
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik weet niet hoe kritisch de Raad van State doorgaans is, maar dit advies is redelijk vernietigend.
Mja, het is nu wel heel duidelijk dat Zijlstra dit puur doet omdat hij wat miljoenen moet halen. Dat het hoger onderwijs wordt gesloopt is dan pech.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_92178289
Nog even over deeltijdstudenten; die krijgen al geen stufi, waarom dan wel die extra lasten? Ik zie niet in waarom mensen de overstap zouden maken zodat ze minder risico lopen. Financieel is dat niet te behappen voor de meeste studenten. Ik kan me dus niet voorstellen dat voltijd/deeltijd over één kam geschoren gaat worden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:27:48 #106
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92178487
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:23 schreef Steeven het volgende:
Nog even over deeltijdstudenten; die krijgen al geen stufi, waarom dan wel die extra lasten? Ik zie niet in waarom mensen de overstap zouden maken zodat ze minder risico lopen. Financieel is dat niet te behappen voor de meeste studenten. Ik kan me dus niet voorstellen dat voltijd/deeltijd over één kam geschoren gaat worden.
het gaat puur om nu zoveel mogelijk geld halen. Dat is de enige doelstelling, en dat jij nu de lul bent wordt afgedaan als je eigen verantwoordelijkheid om 5000 euro te kunnen ophoesten.
pi_92178537
Ze kunnen zoveel willen, ik vraag me af wat een rechter daarvan vindt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_92179795
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

het gaat puur om nu zoveel mogelijk geld halen. Dat is de enige doelstelling, en dat jij nu de lul bent wordt afgedaan als je eigen verantwoordelijkheid om 5000 euro te kunnen ophoesten.
Natuurlijk. Vooral ook leuk dat als het erdoor komt, je even binnen een half jaar of een kortere termijn even 3000 euro extra bijeen mag schrapen. Wat een feest O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92179987
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:55 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Natuurlijk. Vooral ook leuk dat als het erdoor komt, je even binnen een half jaar of een kortere termijn even 3000 euro extra bijeen mag schrapen. Wat een feest O+
Je kan het altijd nog lenen.

Sweet irony, i.p.v. dat de staat zelf staatsschulden aangaat laat het zijn burgers schulden aangaan om de kosten van de staat te dekken.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:01:10 #110
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92180098
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Sweet irony, i.p.v. dat de staat zelf staatsschulden aangaat laat het zijn burgers schulden aangaan om de kosten van de staat te dekken.
Dat was inderdaad het argument van de staatssecretais om het met terugwerkende kracht in te voeren. Nadat de overheid met campagnes was begonnen tegen te hoge studieschulden e.d. :')
pi_92180174
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Euhm, nee. Kan niet.
pi_92180316
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Euhm, nee. Kan niet.
Ben je je daar zeker van?

Toen de eerste beleidsnotities uitlekten was er idd geen sprake van dat het niet kon, daarna verschenen er echter berichten dat men dat bedrag wél kon bijlenen.

Is dat inmiddels weer anders?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:05:40 #113
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92180338
Je kan toch alleen lenen als je nog in aanmerking komt voor een lening (en dus binnen de zeven jaar zit)?
pi_92180388
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:05 schreef ethiraseth het volgende:
Je kan toch alleen lenen als je nog in aanmerking komt voor een lening (en dus binnen de zeven jaar zit)?
Dat klopt ja, maar in dat geval kan je toch dat extra collegegeld bijlenen?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:09:04 #115
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_92180514
Ik moet nog even gaan graven maar ik vind de materie nogal verwarrend. Misschien dat iemand hier zo wel weet hoe het zit. Jaren geleden heb ik gestudeerd, maar niet afgemaakt. Nu ben ik, op kosten van mijn huidige werkgever, bezig aan een (duaal) HBO-traject. Mag mijn werkgever nu vanaf 1 september 3000 euro extra ophoesten voor mij? Zal ie leuk vinden. Of hoe moet ik dat zien?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_92181860
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef ethiraseth het volgende:

De boete voor universiteiten is weg, dus van daaruit hoeven studenten nu geen hulp meer te verwachten.
Jeuh, dat maakt het al wat minder pervers ;) Het was ook wel een beetje te verwachten. Dat zou echt de grootste bestuursrechtelijke chaos aller tijden zijn geweest.

Dat Zijlstra vervolgens de boete verandert in een 'gewone' bezuiniging, is dan weer tekenend. Top 5 kenniseconomie, mijn ****.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:47:09 #117
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_92182540
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:32 schreef Gaspedaal het volgende:

Dat Zijlstra vervolgens de boete verandert in een 'gewone' bezuiniging, is dan weer tekenend. Top 5 kenniseconomie, mijn ****.
Dat hele gezever over een 'boete' is ook niet meer dan een wassen neus, gezien de bezuinigingen ook zonder het uitdelen van boetes door waren gegaan. Zijlstra heeft dus enkel de naam veranderd, maar niet het plan an sich.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:47:59 #118
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92182586
ja, er wordt nog steeds voor een paar honderd miljoen bezuinigd. En het CDA maar roepen dat er geinvesteerd gaat worden. Vanaf 2015 ja, als er een nieuw kabinet is. :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:49:36 #119
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_92182664
Het vermijdt in ieder geval de discussie over wat er zou moeten gebeuren in het volgende geval: je meldt je bij Universiteit X omdat je een tweede studie wil gaan doen. Hallo, ik wil me graag aanmelden voor die-en-die opleiding. Maar dan moeten jullie wel even 3000 euro per jaar 'boete' voor mij afdragen. Oh, maar dat doen we niet, we weigeren gewoon uw inschrijving. Goedemiddag!
pi_92182743
dus, kunnen we nu al1 onze hoop nog vestigen op een poolse vrachtwagenchauffeur, of is er nog kans dat iemand met hersens in de 1e/2e kamer dit kan tegenhouden?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:52:01 #121
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92182782
De eerste kamer kan het nog tegenhouden of in elk geval wijzigingen eisen voor ze het accepteren. En ook de Tweede Kamer moet er nog over gaan, maar aangezien er wel een meerderheid voor zal zijn zal dat weinig opleveren.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:52:17 #122
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92182795
We r so fucked
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:53:50 #123
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_92182863
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:52 schreef eleusis het volgende:
We r so fucked
Dit. Waar moet ik dat geld vandaan gaan halen. Door te werken houd ik per maand wel iets over, maar no way dat me dat ¤3000 oplevert.

Ik twijfel alleen nog of ik het nieuwe beleid een :{ of een :') vind.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:55:10 #124
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92182919
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar in dat geval kan je toch dat extra collegegeld bijlenen?
Klopt, maar een hoop huidige langstudeerders zullen daar niet meer onder vallen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:53 schreef Ace-of-Spades het volgende:

[..]

Dit. Waar moet ik dat geld vandaan gaan halen. Door te werken houd ik per maand wel iets over, maar no way dat me dat ¤3000 oplevert.

Ik twijfel alleen nog of ik het nieuwe beleid een :{ of een :') vind.
Ik kan het wel betalen als ik extra ga werken, maar als ik extra ga werken hou ik geen tijd over om naar college te gaan. :')
pi_92182986
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Euhm, nee. Kan niet.
Naast dat ik het gelezen heb ben ik het volgende tegengekomen:

quote:
Hoogte collegegeldkrediet

De hoogte van het collegegeldkrediet wordt bepaald door de hoogte van het collegegeld. Het bedrag dat u maandelijks kunt bijlenen, is een twaalfde deel van het collegegeld. Als u meer dan het wettelijk collegegeld betaalt, kunt u ook meer lenen.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)legegeldkrediet.html

Dat is volgens mij ook een erg sterke aanwijzing dat je de boete gewoon kan lenen (ik had in deze discussie al eerder ergens gelezen dat men het zou kunnen lenen).
pi_92183014
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Klopt, maar een hoop huidige langstudeerders zullen daar niet meer onder vallen.
Je bedoelt dat mensen die geen stufi meer ontvangen er niet meer onder vallen, right?

Dus mensen die nog wél stufi ontvangen kunnen nog wél het bedrag bijlenen, right?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:59:43 #127
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92183111
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:57 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mensen die geen stufi meer ontvangen er niet meer onder vallen, right?

Dus mensen die nog wél stufi ontvangen kunnen nog wél het bedrag bijlenen, right?
Ja, dat lijkt mij het geval. Anders ga ik voor de studieschuld van een paar ton die ik toch nooit kan aflossen en na 15 jaar wordt kwijtgescholden. Lijkt me niet dat de regering zit te wachten op bergen schulden die nooit afgelost kunnen en zullen worden.
pi_92183316
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij het geval. Anders ga ik voor de studieschuld van een paar ton die ik toch nooit kan aflossen en na 15 jaar wordt kwijtgescholden. Lijkt me niet dat de regering zit te wachten op bergen schulden die nooit afgelost kunnen en zullen worden.
Idem dito hier.
pi_92183378
Bij de afweging tussen het rechtsgelijkheidsbeginsel en het rechtszekerheidsbeginsel dient naar het oordeel van de Afdeling in elk geval te worden betrokken dat in het Harmonisatiewetarrest de vraag aan de orde was of en in hoeverre het in de Harmonisatiewet opgenomen overgangsrecht in overeenstemming was met het rechtszekerheidsbeginsel,(zie noot 12) terwijl in dit voorstel in het geheel geen overgangsrecht is opgenomen. Daardoor komt de vraag naar de verenigbaarheid met het rechtszekerheidsbeginsel pregnanter naar voren.
Verder heeft de Afdeling hiervoor gesteld niet overtuigd te zijn dat het voorstel leidt tot een verhoging van het rendement, met behoud van de kwaliteit van het onderwijs, mede gelet op de vele andere mogelijkheden die er zijn om de rendementen te verhogen. Verder geeft de toelichting er geen blijk van dat nagegaan is of er andere, op minder bezwaren stuitende, mogelijkheden zijn om bij te dragen aan de in de toelichting geschetste problematiek voor de overheidsfinanciën. De Afdeling betrekt daarbij dat de mogelijkheid om een beroep te doen op het collegegeldkrediet niet wegneemt dat elke langstudeerder ten minste factor 2,75 duurder uit is.
Gelet hierop adviseert de Afdeling in het licht van het rechtszekerheidsbeginsel de studenten die op 1 september 2011 reeds studievertraging hebben opgelopen, te ontzien omdat het voor hen onmogelijk is het hogere collegegeld te ontgaan. Om recht te doen aan de in het wetsvoorstel geboden mogelijkheid van een uitloopjaar, zouden de studenten die in het studiejaar 2011-2012 studievertraging oplopen eveneens moeten worden ontzien. Voor de anderen zou, op basis van een doorrekening van de budgettaire consequenties, kunnen worden voorzien in een groeimodel, in die zin dat de jongste cohorten het eerst met de nieuwe maatregel worden geconfronteerd. Hetzelfde geldt met betrekking tot de aan de instellingen op te leggen korting. Zij dienen immers in de gelegenheid te worden gesteld hun beleid en studieprogramma's daarop aan te passen. De Afdeling adviseert het wetsvoorstel ook op dit punt te heroverwegen.

Het lijkt mij sterk dat de Eerste Kamer, ook (een deel van de) VVD- en CDA-fractie, hier niet gevoelig voor is.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:06:34 #130
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_92183387
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Even in de lijn van dit wetsvoorstel zullen de regels ook wel aanpassen voor lopende gevallen, en wordt het niet meer kwijtgescholden maar mag je de rest van je leven kromliggen.
Iemand al antwoord op mijn vraag, toevallig?
pi_92183456
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:32 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Jeuh, dat maakt het al wat minder pervers ;) Het was ook wel een beetje te verwachten. Dat zou echt de grootste bestuursrechtelijke chaos aller tijden zijn geweest.

Kan je dat bevestigen? Dat is min of meer goed nieuws voor mij, aangezien ik van plan ben te gaan promoveren, en ik wat meer kans maak als ik niet midden in een bezuinigingsronde afstudeer.
pi_92183957
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Kan je dat bevestigen? Dat is min of meer goed nieuws voor mij, aangezien ik van plan ben te gaan promoveren, en ik wat meer kans maak als ik niet midden in een bezuinigingsronde afstudeer.
In het de reactie van Zijlstra op de Afdeling (van de RvS), onder 1.a., staat het volgende:

quote:
In het voorstel dat aan de Afdeling is voorgelegd, was aangegeven hoe de langstudeerdersmaatregel voor de instellingen zou worden vormgegeven. Naar aanleiding van die toelichtende passages heeft de Afdeling diverse kritische opmerkingen gemaakt over de wijze waarop de instellingsbudgetten zullen worden gekort. Ik deel bij nader inzien de opvattingen van de Afdeling op dit punt en zal de korting op de volgende wijze vormgeven.

Op grond van dit wetsvoorstel vindt een verhoging van het wettelijke collegegeld voor langstudeerders plaats met ¤ 3.000. Er zal een instellingsspecifieke verrekening plaatsvinden van de inkomsten van het verhoogde collegegeld van ¤ 3.000 per langstudeerder bij de betreffende instelling. Daarnaast zullen de instellingen generiek worden gekort op basis van het Uitvoeringsbesluit WHW 2008 en de Regeling financiën hoger onderwijs met als uitgangspunt het principe van evenredige verdeling.
Met andere woorden: er wordt nog steeds evenveel bezuinigd, alleen betalen universiteiten niet per langstudeerder, maar krijgen ze 'gewoon' minder geld. De perverse bezuiniging is dus een gewone bezuiniging geworden, maar je studeert nog steeds in een bezuinigingsronde af.
pi_92184899
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:20 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

In het de reactie van Zijlstra op de Afdeling (van de RvS), onder 1.a., staat het volgende:

[..]

Met andere woorden: er wordt nog steeds evenveel bezuinigd, alleen betalen universiteiten niet per langstudeerder, maar krijgen ze 'gewoon' minder geld. De perverse bezuiniging is dus een gewone bezuiniging geworden, maar je studeert nog steeds in een bezuinigingsronde af.
-O-

nouja, bedankt voor je antwoord iig
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:40:57 #134
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_92185033
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:20 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

[..]

Klein lichtpuntje voor mij. Ik zal in elk geval niet geweigerd worden door de UvA door de boete.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_92185164
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Naast dat ik het gelezen heb ben ik het volgende tegengekomen:

[..]

Bron: http://www.rijksoverheid.(...)legegeldkrediet.html

Dat is volgens mij ook een erg sterke aanwijzing dat je de boete gewoon kan lenen (ik had in deze discussie al eerder ergens gelezen dat men het zou kunnen lenen).
Niet als je niet meer kunt lenen. Daar heb ik nog geen oplossing voor gezien.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:00:04 #136
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92189085
Uiteraard zullen meer protesten volgen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_92190109
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik zou eens met een commerciële bank praten. Duurder dan DUO, maar goedkoper dan niet afstuderen.

http://www.lening-geld-le(...)dent-abn-amro-lening
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:04:12 #138
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92193092
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Naar Belgie verhuizen en hooguit 500 euro collegegeld betalen.
pi_92193358
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Naar Belgie verhuizen en hooguit 500 euro collegegeld betalen.
En een hele zooi BA-vakken over mogen doen :') _O-
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:22:44 #140
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92194376
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En een hele zooi BA-vakken over mogen doen :') _O-
Oh ja, dat is wel weer een probleem. :+
pi_92194667
quote:
Lenen na je prestatiebeurs
Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar wel als voltijdstudent staat ingeschreven, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Die periode van drie jaar noemen we de leenfase.
Zie dit op de site van DUO. Sinds wanneer is deze regeling van kracht? Dacht altijd dat je tot max. 10 jaar (inclusief de duur van je prestatiebeurs) kon bijlenen.
pi_92194804
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:26 schreef ratatat het volgende:

[..]

Zie dit op de site van DUO. Sinds wanneer is deze regeling van kracht? Dacht altijd dat je tot max. 10 jaar (inclusief de duur van je prestatiebeurs) kon bijlenen.
Dat is echt al jaren zo hoor. In ieder geval al sinds 2003.

De 10-jaar-norm gaat over de omzetting van de prestatiebeurs in een gift.
pi_92195009
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is echt al jaren zo hoor. In ieder geval al sinds 2003.

De 10-jaar-norm gaat over de omzetting van de prestatiebeurs in een gift.
Ok, dan heb ik altijd een verkeerde voorstelling van zaken gehad.
pi_92195131
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh ja, dat is wel weer een probleem. :+
Ja, want hoewel ik waarschijnlijk wel een hoop vrijstellingen krijg, zal ik toch eea erbij moeten volgen, simpelweg omdat ze daar een ander programma hebben met verplichte vakken.
pi_92195376
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nouja tenminste is de prikkel voor instellingen om diploma's makkelijk toe te kennen verdwenen, en dat is winst.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:41:38 #146
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92195553
Dat is ook het enige goede. maarja, nu krijgen ze te maken met een directe bezuiniging, benieuwd welke studies gaan lijden daaronder.
pi_92195939
Ja, ik verwacht weinig goeds voor de kwaliteit van onderzoek en onderwijs. Ik werk in de bovenbouw van een VWO en vraag me af of ik m'n leerlingen moet adviseren in Belgie te gaan studeren.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:51:40 #148
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_92196301
Ik heb het wetsvoorstel gevonden:

http://www.rijksoverheid.(...)elijk-onderzoek.html

Voor een tweede bachelor/masteropleiding:
Momenteel regelt lid 1 van artikel 7.45 van de WHW dat je bij een tweede masteropleiding het instellingscollegegeld betaalt.
In artt. 7.45a jo. 7.46 van het wetsvoorstel staat dat iemand die al een bachelor- of masteropleiding heeft afgerond, bij een tweede bachelor resp. masteropleiding het instellingstarief betaalt. Het instellingstarief is tenminste het basistarief, en mag dus lager zijn dan het verhoogde tarief.
Je bent dus overgeleverd aan wat de universiteit vraagt, en dit kan voorlopig dus nog het lage tarief zijn.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_92199542
is al duidelijk of het evenredig wordt verdeeld? Dus half jaar uitloop --> 1500 euro boete etc...?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:35:07 #150
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_92199586
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:34 schreef anti-fok het volgende:
is al duidelijk of het evenredig wordt verdeeld? Dus half jaar uitloop --> 1500 euro boete etc...?
Dat is wel zo ja, want het is gewoon collegegeld. Maar de laatste twee maanden tellen volgens mij, dus met vijf maanden studeren betaal je al de helft.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')