Dat zou, volgens de staatssecretaris, de korte-termijn doelstellingen van de wet, namelijk bezuinigen, teniet doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind dat ze voor de studerende studenten uberhaupt naar de HUIDIGE studie van studenten moeten kijken. Daarmee filteren ze mensen die geswitched zijn er uit, en als die daarna wel gewoon nominaal voor die studie lopen/blijven lopen, dan hebben die verder ook geen problemen..
Mja, het is nu wel heel duidelijk dat Zijlstra dit puur doet omdat hij wat miljoenen moet halen. Dat het hoger onderwijs wordt gesloopt is dan pech.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik weet niet hoe kritisch de Raad van State doorgaans is, maar dit advies is redelijk vernietigend.
het gaat puur om nu zoveel mogelijk geld halen. Dat is de enige doelstelling, en dat jij nu de lul bent wordt afgedaan als je eigen verantwoordelijkheid om 5000 euro te kunnen ophoesten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:23 schreef Steeven het volgende:
Nog even over deeltijdstudenten; die krijgen al geen stufi, waarom dan wel die extra lasten? Ik zie niet in waarom mensen de overstap zouden maken zodat ze minder risico lopen. Financieel is dat niet te behappen voor de meeste studenten. Ik kan me dus niet voorstellen dat voltijd/deeltijd over één kam geschoren gaat worden.
Natuurlijk. Vooral ook leuk dat als het erdoor komt, je even binnen een half jaar of een kortere termijn even 3000 euro extra bijeen mag schrapen. Wat een feestquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
het gaat puur om nu zoveel mogelijk geld halen. Dat is de enige doelstelling, en dat jij nu de lul bent wordt afgedaan als je eigen verantwoordelijkheid om 5000 euro te kunnen ophoesten.
Je kan het altijd nog lenen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Natuurlijk. Vooral ook leuk dat als het erdoor komt, je even binnen een half jaar of een kortere termijn even 3000 euro extra bijeen mag schrapen. Wat een feest
Dat was inderdaad het argument van de staatssecretais om het met terugwerkende kracht in te voeren. Nadat de overheid met campagnes was begonnen tegen te hoge studieschulden e.d.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan het altijd nog lenen.
Sweet irony, i.p.v. dat de staat zelf staatsschulden aangaat laat het zijn burgers schulden aangaan om de kosten van de staat te dekken.
Euhm, nee. Kan niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan het altijd nog lenen.
Sweet irony, i.p.v. dat de staat zelf staatsschulden aangaat laat het zijn burgers schulden aangaan om de kosten van de staat te dekken.
Ben je je daar zeker van?quote:
Dat klopt ja, maar in dat geval kan je toch dat extra collegegeld bijlenen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:05 schreef ethiraseth het volgende:
Je kan toch alleen lenen als je nog in aanmerking komt voor een lening (en dus binnen de zeven jaar zit)?
Jeuh, dat maakt het al wat minder perversquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef ethiraseth het volgende:
De boete voor universiteiten is weg, dus van daaruit hoeven studenten nu geen hulp meer te verwachten.
Dat hele gezever over een 'boete' is ook niet meer dan een wassen neus, gezien de bezuinigingen ook zonder het uitdelen van boetes door waren gegaan. Zijlstra heeft dus enkel de naam veranderd, maar niet het plan an sich.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:32 schreef Gaspedaal het volgende:
Dat Zijlstra vervolgens de boete verandert in een 'gewone' bezuiniging, is dan weer tekenend. Top 5 kenniseconomie, mijn ****.
Dit. Waar moet ik dat geld vandaan gaan halen. Door te werken houd ik per maand wel iets over, maar no way dat me dat ¤3000 oplevert.quote:
Klopt, maar een hoop huidige langstudeerders zullen daar niet meer onder vallen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat klopt ja, maar in dat geval kan je toch dat extra collegegeld bijlenen?
Ik kan het wel betalen als ik extra ga werken, maar als ik extra ga werken hou ik geen tijd over om naar college te gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:53 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Dit. Waar moet ik dat geld vandaan gaan halen. Door te werken houd ik per maand wel iets over, maar no way dat me dat ¤3000 oplevert.
Ik twijfel alleen nog of ik het nieuwe beleid eenof een
vind.
Naast dat ik het gelezen heb ben ik het volgende tegengekomen:quote:
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)legegeldkrediet.htmlquote:Hoogte collegegeldkrediet
De hoogte van het collegegeldkrediet wordt bepaald door de hoogte van het collegegeld. Het bedrag dat u maandelijks kunt bijlenen, is een twaalfde deel van het collegegeld. Als u meer dan het wettelijk collegegeld betaalt, kunt u ook meer lenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |