abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:55:47 #76
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91955464
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:16 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb mijn HBO in 5 jaar afgerond, en ben nu bezig met mijn master welke bestaat uit een schakel jaar en 1 jaar master.

Ik ben nu bezig met mijn schakel jaar, betekent dit nu dat ik volgend jaar 4700,- moet gaan betalen?
Zoals hierboven al aangegeven is heb je in zo'n geval geluk, aangezien je in principe 2 jaar uitloopt op je bachelor (1 jaar hbo en 1 jaar pre-master dat ook telt als bachelor), maar deze uitloop nog hebt voordat de boeteregeling ingaat. Je master ga je weer met een schone lei in, dus pas als je daar langer over zou doen zou je een boete krijgen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:16:11 #77
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91956405
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:58 schreef RickoKun het volgende:
Ik hoop dat die babyboomers wel doorhebben dat als 'wij' aan de macht zijn, we hard gaan bezuinigen op ouderen. Boontje komt om zijn loontje. :)
Wat een stoere praat. Geef eens wat voorbeelden?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91956482
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat een stoere praat. Geef eens wat voorbeelden?
Check this O+

http://www.propriacures.nl/?p=4287#more-4287
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:19:22 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91956584
Leuk stukje proza. Vrij beledigend ook. Maar ik vroeg aan Rickokun wat voorbeelden over zijn dreigen met bezuinigingen op ouderen? Iedereen weet toch dat wanneer men zelf tot een kapitaalkrachtige groep gaat behoren, idealen snel verdwijnen.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91956654
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:19 schreef eriksd het volgende:
Leuk stukje proza. Vrij beledigend ook. Maar ik vroeg aan Rickokun wat voorbeelden over zijn dreigen met bezuinigingen op ouderen? Iedereen weet toch dat wanneer men zelf tot een kapitaalkrachtige groep gaat behoren, idealen snel verdwijnen.
Dan had je zijn speech op het Malieveld moeten horen ;)

Rickokun is iig niet de enige met dat soort ideeën.
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:21:33 #81
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91956684
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dan had je zijn speech op het Malieveld moeten horen ;)

Rickokun is iig niet de enige met dat soort ideeën.
Ongetwijfeld. Maar het zijn -uiteraard- loze dreigementen.
Bis bis bis
pi_91956894
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Of ze loos zijn weten we pas over twintig, dertig jaar denk ik. Alleen zie ik er zelf niet zoveel in om de gezondheidszorg uit te kleden totdat alleen biggetje Bijsterveldt als enige verpleegster overblijft.
pi_91957736
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Natuurlijk. Als de huidige generatie studenten over 10 jaar een huis gekocht heeft, zijn ze opeens ook allemaal tegen het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek. Zo werkt dat.
pi_92064895
Hoe staat het nu precies met deze wet? Is het al helemaal zeker dat hij ingaat vanaf september 2011? Ik vrees van wel, maar goed.. ik blijf hopen... Ik ga waarschijnlijk die boete moeten betalen , omdat ik op 2 vakken na de bachelor niet haal .. ik vraag me serieus af of universiteiten hier niet wat aan kunnen doen ofzo .. ik bedoel , op de rug mag je bijv. als je nog 15 punten mist van de bachelor wel al aan de master beginnen .. kunnen ze niet "gewoon" in augustus wat extra kansen inplannen ofzo voor die mensen? :( Ik ben echt wanhopig .. ik heb keihard gewerkt om een lening te beperken en nu ineens dit...
  zondag 30 januari 2011 @ 02:07:03 #85
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_92065080
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 01:58 schreef anti-fok het volgende:
Hoe staat het nu precies met deze wet? Is het al helemaal zeker dat hij ingaat vanaf september 2011? Ik vrees van wel, maar goed.. ik blijf hopen... Ik ga waarschijnlijk die boete moeten betalen , omdat ik op 2 vakken na de bachelor niet haal .. ik vraag me serieus af of universiteiten hier niet wat aan kunnen doen ofzo .. ik bedoel , op de rug mag je bijv. als je nog 15 punten mist van de bachelor wel al aan de master beginnen .. kunnen ze niet "gewoon" in augustus wat extra kansen inplannen ofzo voor die mensen? :( Ik ben echt wanhopig .. ik heb keihard gewerkt om een lening te beperken en nu ineens dit...
Mag je je niet voor je master inschrijven als je die 2 vakken nog niet gehaald hebt? Volgens mij val je dan gewoon onder de noemer 'masterstudent' en dan begin je met een schone lei.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_92065461
neej helaas.. je bent dan nog bachelor-student,je hebt alleen voorwaardelijke toestemming tot de master...
pi_92070926
Ik vind het eigenlijk best wel oneerlijk dat een HBO-P jaar als vertraging word gezien. Je gaat immers van een vierjarige naar een driejarige opleiding en dat balanceert zich uit. Ik heb eerder genoemde gedaan en dan een jaar een verkeerde studie gedaan op de universiteit. Lekker als ik straks een jaar 3000 euro mag betalen omdat de huidige regering vind dat ik lui ben als ik van het HBO naar de Uni ga. Geweldig.
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
pi_92072522
Wordt een schakeljaar geteld als een extra masterjaar?
  zondag 30 januari 2011 @ 14:31:13 #89
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_92076766
Ik vroeg me af hoe het in de volgende situatie zit:

Begonnen met studie in 2007, nu in 2011 verwacht ik mijn bachelor deze maand geheel afgerond te hebben. Ben in september 2010 ingeschreven bij mijn master omdat met minder dan 180 ects ook mogelijk was om in te stromen (was één vak na). Ik hoop om voor het einde van het collegejaar van 2011-2012 af te studeren. Heb voor mijn OV als mijn stufi ophoudt een nullening afgesloten. Betaal ik daarbij ook de boete? Of gaat die pas in in dat jaar daarna indien ik daarvoor niet afstudeer?
?????????????????????????????????????????????
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:53:06 #90
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92176531
quote:
Zijlstra blijft bij boete voor langstudeerder
Uitgegeven: 1 februari 2011 15:36
Laatst gewijzigd: 1 februari 2011 15:48
DEN HAAG - Duizenden studenten op het Malieveld in Den Haag of niet, staatssecretaris Halbe Zijlstra houdt vast aan zijn bezuinigingen in het hoger onderwijs.

© NU.nl/Bob Thomas
De door de studenten gevreesde en gehate langstudeermaatregel gaat door als het aan Zijlstra ligt. Dit blijkt uit het dinsdag naar de Tweede Kamer gestuurde wetsvoorstel.
Iedere student in het hoger onderwijs mag één jaar vertraging oplopen. Als er nog langer over de studie wordt gedaan, moet de student een boete van 3000 euro betalen.

De Raad van State noemt in haar advies de boete 'niet onredelijk', maar is wel kritisch over wat het kabinet met de maatregel beoogt.
Zo zouden de twee doelstellingen dat het kabinet wil bezuinigen en het verhogen van de onderwijskwaliteit door elkaar heen lopen bij het verdedigen van de langstudeerboete.
Met name tegen deze maatregel kwamen duizenden studenten in actie op 21 januari in Den Haag, ook omdat de wet met terugwerkende kracht ingaat, dus ook voor studenten die nu al vertraging hebben opgelopen.
Zijlstra stapt wel af van de boete die de onderwijsinstellingen per langstudeerder moeten gaan betalen. In plaats daarvan wil hij de bezuiniging van ongeveer 185 miljoen over alle instellingen gaan verspreiden.
De boete voor universiteiten is weg, dus van daaruit hoeven studenten nu geen hulp meer te verwachten. Dan maar hopen op de Eerste Kamer.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_92176996
Ik lees nergens hoe het zit met deeltijdstudenten. Ik studeer in deeltijd en zit in mijn derde jaar van de zes. Ik verwacht binnen 1,5 af te studeren. Tevens heb ik al twee jaar gestudeerd voor ik met deze studie begon. Ik zie de bui al hangen :{.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:02:04 #92
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92177060
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:00 schreef Steeven het volgende:
Ik lees nergens hoe het zit met deeltijdstudenten. Ik studeer in deeltijd en zit in mijn derde jaar van de zes. Ik verwacht binnen 1,5 af te studeren. Tevens heb ik al twee jaar gestudeerd voor ik met deze studie begon. Ik zie de bui al hangen :{.
Je bent hoogstwaarschijnlijk de lul ja. Er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen vol- en deeltijdstudenten.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:02:26 #93
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_92177081
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef ethiraseth het volgende:
De boete voor universiteiten is weg, dus van daaruit hoeven studenten nu geen hulp meer te verwachten. Dan maar hopen op de Eerste Kamer.
De bezuiniging staat echter nog steeds. Er is wat veranderd, maar eigenlijk is er niks veranderd - het enige wat nu veranderd is is dat het niet meer afhangt van de hoeveelheid langstudeerders, maar dat deed het toch al niet.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:03:44 #94
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92177145
Hier trouwens het advies van de Raad van State: http://www.raadvanstate.n(...)t/?advicepub_id=9535

en hier het wetsvoorstel: http://www.rijksoverheid.(...)d&utm_medium=twitter
pi_92177153
Nouja tenminste is de prikkel voor instellingen om diploma's makkelijk toe te kennen verdwenen, en dat is winst.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_92177214
TL;DR :P

zit op 't werk, ga thuis wel even lezen :)
Ja doei.
pi_92177404
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je bent hoogstwaarschijnlijk de lul ja. Er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen vol- en deeltijdstudenten.
Oh, ik lees anders net dit:

quote:
c. In het voorstel is sprake van een langstudeerder indien de student voor een opleiding langer is ingeschreven dan de nominale studieduur, vermeerderd met een jaar. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen voltijdse studies of deeltijdse studies. Een student die is ingeschreven voor een deeltijdse of duale opleiding, kan niet worden geacht zijn studie te voltooien binnen de termijn die voor een voltijdse student geldt. Dit betekent dat het voorstel drempels opwerpt voor deze groep studenten, die vaak "tweede kans studenten" zijn, en die door middel van het volgen van een deeltijdstudie een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van het onderwijsrendement.
De Afdeling adviseert deze problematiek onder ogen te zien en zo nodig het voorstel aan te passen
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:09:48 #98
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92177459
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:08 schreef Steeven het volgende:

[..]

Oh, ik lees anders net dit:

[..]

Dat is van de Raad van State? De uitleg van het ministerie op die uitspraak zegt dat voorkomen moet worden dat deeltijd gebruikt wordt om onder de boete uit te komen. Hier te vinden, pagina 4.
pi_92177647
Leuk en aardig, maar je kunt niet verwachten van mensen die naast een fulltime baan een studie willen doen, om die van 6 jaar in 4 jaar te doen. Reken maar dat ik dat ga aanvechten, zijn ze nou helemaal :').
pi_92177698
ik vind dat ze voor de studerende studenten uberhaupt naar de HUIDIGE studie van studenten moeten kijken. Daarmee filteren ze mensen die geswitched zijn er uit, en als die daarna wel gewoon nominaal voor die studie lopen/blijven lopen, dan hebben die verder ook geen problemen.. :N
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')