quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom er even tussendoor met een update
Tyler mag nu nog langer thuis zijn! Dinsdag 14.30 gaat hij weer naar mijn ouders en de woensdag + nacht is hij er ook. Maar donderdag t/m dinsdag is hij gewoon thuis!
Ik mag dan dus ook met ze samen zijn als het zo uitkomt.
Het gaat heel goed, alleen het praten dus nog niet.
Maar waarschijnlijk krijgt hij daarvoor binnenkort logopedie.
Hij begrijpt alles wel heel goed.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:17 schreef Ticootje het volgende:
Heb je dan gezinshulp of toezicht ofzo. Hoe werkt dat?
quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gezinshulp is er op de maandag, en die vind het heel goed gaan.
Die zal er dan af en toe nog bij zijn.
Verder vertrouwen ze (jz en gh) het gelukkig (weer) dat ik het prima kan redden zo.
Elke maandag was ik een half uurtje met ze samen en dat ging goed. In het weekend zijn we er beiden natuurlijk. Dat gaat ook heel goed.
Zelfs met de peuterpubertijd kuren af en toe erbij.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:03 schreef p_iglet het volgende:
wat fijn ingrid!!!
Waar zit de mute knop?????![]()
Onze peuter ouwehoert 6 kwartier in een uur, echt vanaf dat zijn ogen nog niet eens open gaan tot minstens een kwartier nadat ze al dicht zijn. NON-STOP!!!
ALLES wat hij doet/zegt/wil wordt uitgebreid becommentarieerd.
Pff dat is best vermoeiend![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:10 schreef p_iglet het volgende:
"En als ik nu 2 halve plakjes rookworst tegen elkaar aan doe dan wordt het weer een heel rondje, maar als ik dan aan 1 kant het randje eraf eet dan is het geen heel rondje meer, maar als ik dat dan aan de andere kant ook doe dan is het wel een heel rondje" "mama waarom zijn plakjes van de rookworst altijd rond?" "Als je in je rookworst snijd dan zie je de afdruk van je mes, maar als ik mijn mes nu andersom houd als ik snijd dan zie je die niet, en als je in je stamppot snijd dan zie je die ook niet, mama jou plakjes rookworst zijn ook rond, mama waarom heb jij je bord nou al leeg, mama mijn buik zit wel een beetje vol hoor, ik denk niet dat allse wat mijn bord ligt nog in mijn buik past, ow maar nu is mijn eten koud, papa is jou eten ook koud"
"nee wat ik klets niet zoveel en heb mijn eten op voordat het koud is"
quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, wat ontzettend fijn. Het heeft ook wel lang geduurd nu toch?
Stiemie, wat klinkt dat heerlijk.
BE, dan zit je toch een stuk fijner op je werk.
Marlien heb ik wakker gemaakt om 11.30 uur.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:44 schreef Marie79 het volgende:
Oe Free, niet herkenbaar hier (zo vroeg tenminste). Moest Maarten zelfs wakker maken om kwart over 9!
Als ze 's ochtends zo laat wakker is, slaan we het middagslaapje over en gaat ze (gewoon) rond 7 uur naar bed.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
11.30Ik kn me voorstellen dat dat doordeweeks lastig is ja. Hoelaat gaat ze savonds naar bed dan?
En slaapt ze ook niet korter smorgens als je dr savonds eerder naar bed doet (niet dat dat hier zo werkt.... helaas;))quote:Op zondag 30 januari 2011 16:29 schreef Grijs het volgende:
[..]
Als ze 's ochtends zo laat wakker is, slaan we het middagslaapje over en gaat ze (gewoon) rond 7 uur naar bed.
Als ze 's middags een middagslaapje doet (op de dagen dat ze er wel vroeg uit moet) dan slaapt ze vaak ongeveer van 14.00 tot 17.00 uur en gaat ze 's avonds iets later naar bed (rond 20.00 uur).
Dat zou ik misschien nog kunnen uitproberen, maar dan moet ze geen middagslaapje doen (anders krijgt ze geen avondeten). Wordt wel erg lastig met avondeten dan...quote:Op maandag 31 januari 2011 08:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
En slaapt ze ook niet korter smorgens als je dr savonds eerder naar bed doet (niet dat dat hier zo werkt.... helaas;))
Yup, da's waar. Die man van ons heeft nauwelijks billen, dus met alleen een boxer erover zakt het luierbroekje een pietsie van zijn gat waardoor af en toe net zijn puntje over de rand komt. En dan heeft hij dus een nat hemd + broek.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:28 schreef Marie79 het volgende:
Het lijkt me zo lastig Bodpa, als Maarten naar de wc is geweest en dan weer al die knoopjes gaat vastmaken... Maar misschien is dat alleen mijn gevoel maar en moet ik het maar eens proberen met die broekjes...
Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:59 schreef Diaan73 het volgende:
Bij ons kun je niet kiezen... het is altijd een combinatie van 2 vaste dagen met bijbehorende dagdelen. En dan altijd op één dag een ochtend op de andere de middag. Waarschijnlijk gaat Lennon ook na de zomervakantie naar psz naast kdv. Het kan precies op de dagen dat ik vrij ben, of dat hij bij mn ouders is.
Tegenwoordig mogen ze ook al vanaf 2 jaar...dat vind ik ook nog wel wat jong. Bij Twan mocht het vanaf 2 jaar en 3 maanden en bij mn nichtjes vanaf 2 jaar en 6 maanden. De leeftijd gaat steeds meer terug lijkt het wel.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:02 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier.
Ja, maar dat vind ik ook stom. Ze moeten al zo lang naar school... laat ze ook nog even kind zijn, vind ik. Dat praten, komt vaak ook wel goed. Op school is het allemaal niet meer zo vrijblijvend en moeten ze al veel. En dat begint gewoon al in groep 1. In "mijn tijd" was de kleuterschool 2 jaar voorbereiding op school en begon je echt met school als je ong. 6 jaar was.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef DJMO het volgende:
Ze willen ze binnenkort toch ook naar "school" sturen vanaf 2,5 als er een taalachterstand is Diaan? Jan ging met 21 of 22 maanden, maar goed, dat had natuurlijk een andere reden.
Ik kreeg vandeweek de folder door de bievenbus. Ik snapte er trouwens niet veel van, matige infofolder. Bij Lennon op kdv knutselen ze nu wel en zitten volgens mij ook in een soort van kring. Die hebben sinds kort ook VVE voor kdv. Zelfs een heus kindvolgsysteem met bijbehorende observatieformulieren..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Op ons KDV gaan ze vanaf vandaag aan de slag met een gemengde peuter+kdv groep. Ze gaan typische PSZ dingen doen, maar dan op de tijden van het KDV. Kindjes van werkende ouders kunnen dan 2 tot 5 ochtenden komen van 8 tot 1. Ik hoorde al dingen over meer knutselen, in de kring zitten, wat van die educatieve dingetjes.. De rest hoor ik morgenavond op de ouderavond.
Dat is net de groep waar Chris inzit, dus hij krijgt daar wat meer uitdaging. Het psz slaan we dus lekker over..
Mhah, krijg er niet echt hoogte van wat ze ervan vinden. Ze gaan nu op de creche wel een dag apart,zodat ze daar alvast aan kunnen wennen. Dat gaat prima. Vooral Floor speelt dan veel meer met anderen en praat ook veel meer. Dat is leuk !quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
16 mei alHebben ze er zin in?
En hoe vind jij dat?
Zeker bewust gekozen. Ook de benadering van anderen richting de meiden hoop ik hiermee te " veranderen ", als er bijvoorbeeld 1 niet bij is, dan wordt aan de aanwezige altijd 100 x gevraagd waar haar zus is. Om gek van te worden. Alsof je altijd met z,n 2 en moet zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, ze gaan straks naar 2 verschillende klassen dus? Heel bewust gekozen waarschijnlijk..
Dat zal wel wennen zijn voor de meiden, ook al zien ze elkaar buiten schooltijd nog genoeg. Ook wel goed voor hun eigen karaktertjes..
Wtf herken je mijn prinses niet???? Hahaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:47 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Waar zit ze? Ik herken haar totaal niet.....
Het kan opeens heel snel gaan be. Poep gaat hier ook op de wc.. Ze schrok er de eerste keren wel van en sloeg echt een "ohoh" uit, maar meteen gezegd dat dat juist hoort en dat het goed is gaat het gewoon allemaal op de wc... Oh ja en af en toe nog in dr broek.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Zindelijkheid begint hierineens interessant te worden. We begonnen vanmorgen zonder luier, toen vroeg hij een luier omdat hij moest poepenen nu zit hij op het potje omdat hij per se wil plassen.
MIsschien zou je kunnen proberen om als hij dat doet, op ooghoogte te gaan (jaja, dat is moeilijk met je zwangere buik enzo, maar het is je kind en wellicht kan het voor jullie beiden een fijne verandering teweeg brengen) en dan eerst rustig te zeggen dat dat niet mag, dan rustig uitleggen dat hij op een andere manier je aandacht kan vragen (zachtjes tikken op je arm, je hand pakken, etc), hem dat laten doen en dan met hem meegaan. En dat dan consequent volhouden, niet maar 1 keer doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:06 schreef DJMO het volgende:
ach Appelsap toch![]()
Goedzo Sascha!![]()
Hij slaat me dus als ik niet snel genoeg luister DF, en voor straf ga ik dan dus helemaal niet met hem mee. Ik vertik het om me te laten koeieneren door een peuter van 2 jaar die denkt dat HIJ de baas is
Dat vind ik uitslapenquote:Op woensdag 2 februari 2011 08:42 schreef DJMO het volgende:
succes vandaag Appelsapen karin ook
![]()
Jan gaat vandaag niet naar bed heb ik besloten. ondanks geen slaapje gisteren was meneer om tien over half zeven klaarwakkerik heb het nog weten te rekken tot tien voor acht door gewoon half mee te spelen en te knuffelen, maar om tien voor acht kwam Jan me een paar sokken brengen
(overigens nog clever ook, want z'n vaders sokken en de mijne liggen door elkaar heen). Dat was toch wel hét sein om eruit te komen
![]()
ik wil hem afleren dat hij me niet hoeft mee te trekken, of als ik niet meteen meega, in m'n buik loopt te meppen. Tips anyone? Ik zeg al constant: niet trekken, dat kan nu gewoon niet, je kunt me zeggen wat er is (meteen een beetje uitdaging om te gaan praten, maar vooralsnog werkt het niet) en dan ga ik heus wel met je mee.
dat had ik dus laatst toen meneer werd teruggebracht door de buurvrouw. Hij was ontsnapt (danwel via de keuken, danwel via de voordeur) en stond bij ons tuinhek naar z'n voetjes te wijzen dat het koud was .. sindsdien zit de knip op de voordeur en de achterdeur op de haak, terwijl ook de keukendeur dichtzit, met de klink omhoog. Dit gebeurt me maar één keer. Ik was me rot geschrokken.. de buurvrouw kon dr gelukkig om lachen, maar mijn hart zat in m'n keelquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Mrien, beterschap voor je meisje..
Pvoess, wat leuk! Al wachten we hier nog eventjes, want de laatste K3 actie was niet zo'n succes![]()
GWS, klein bikkeltje
Die stopcontact beveiliging vind ik ook normaal. Die zitten hier ook (bijna) overal. Traphekje is eigenlijk altijd dicht. gootsteenkastje staan alleen nog wat emmers in. Maar 100% safe maak je het toch nooit. Ze presteren het om op de lulligste manieren ongelukjes te krijgen
Ik ga ook de 25 e naar dat zomerfeestgebeuren!quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:41 schreef Pvoesss het volgende:
ik ben niet goed bij mijn hoofd![]()
op een goede manier dan
![]()
21mei gaan X en ik naar de musical van piet piraat
25juni gaan X en ik naar het studio100 zomerfestival (K3, Mega mindy, Bumba, Plop etc)
Zeker nu ze niet meer alleen is wil ik haar toch wel nog even echt speciale mama tijd geven.
Een juf die Roos heet, dat komt wel goed!quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:27 schreef Memmel het volgende:
Geweldig Meike! Hahaha.
Ben net terug van een voorlichtingsavond van Anna d'r school. Heel leuk. Ik zou er bijna zin in krijgen. Woensdag gaan we kennismaken met juf Roos. Hoe grappig is dat KP-tje?!
mijnes wil wel lekker op de wc zitten en puzzels maken (.....) maar verder niks hoorquote:
Jaaa preciesquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:22 schreef simmu het volgende:
[..]
mijnes wil wel lekker op de wc zitten en puzzels maken (.....) maar verder niks hooraf en toe op de wc een plasje, maar ze wil niet zonder luier en de luiers zitten altijd vol. wat dat betreft geen teken van zindelijkheid (ik tref zelden een droge luier aan zeg maar)
tis me best, als het weer leuk wordt proberen we zo wel eens wat in de tuin
Precies, ze leren het vanzelf wel, vroeg of laatquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:34 schreef Marie79 het volgende:
Ik heb het idee dat het bij Maarten ook wel wat langer kan duren hoor, deze fase... Het maakt mij niet uit!
De mijn begint al te huilen als ik vraag of hij misschien op het potje wil gaan zitten alvorens de douche in te gaanquote:
Hij heeft begin januari ook flink groeipijn gehad. Dus ook iets teveel blijkbaar. Maar vaak groeien ze toch wel in spurtjes, ipv gelijkmatig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Chris 1,5 cm gegroeiddat is toch best veel voor zo'n kleintje of niet?
Ze vond het maar niets..huilen dat ze een natte broek hadquote:Op zondag 6 februari 2011 14:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe reageerde ze Mrien? Op die natte onderbroek? Vond ze het erg?
En Pien die zonder luier slaapt!! joehoe!! Superknap!!!!
quote:Op zondag 6 februari 2011 22:40 schreef Ticootje het volgende:
Vanmiddag viel ze op de bank in slaap. Met geen mogelijkheid wakker te krijgen. M. heeft zelfs om haar heen gestofzuigd. Ik heb een kraammatje onder haar neergelegd. Maar ze was droog.
Woensdag en vrijdag mag hij weer.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
is Damian al weer vaker naar de basisschool geweest om te wennen?
Die "sprongen" zijn bij het ene kind meer zichtbaar dan bij het andere. Bij mijn oudste waren heel erg lang de sprongen te zien (met 6 jaar nog), bij mijn 2e heb ik nooit een sprong gezien (gelukkig ontwikkelt ze zich welquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:43 schreef DJMO het volgende:
Het gaat ook ineens heel hard Appelsapik weet niet tot wanneer ze "sprongetjes" maken, maar zijn gedrag van de laatste weken lijkt verdomd veel op een sprong. zeker als ik alles bij elkaar optel: het slechte slapen, het krijsen, het leren praten, het zindelijk willen worden (althans, daar lijkt het op) en het overslaan van dat middagdutje. Ik heb ineens geen dreumes meer, maar een heuse peuter. (en dat zal ik weten ook
)
toen hij nog baby was, was het niet zo duidelijk zichtbaar/merkbaar. nu hij een peuter is, merk ik het des te beter. ik moet ineens terugdenken aan de voorspelling van zijn karakter .. (steenbok) en het klopt aardig moet ik zeggenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:36 schreef Grijs het volgende:
[..]
Die "sprongen" zijn bij het ene kind meer zichtbaar dan bij het andere. Bij mijn oudste waren heel erg lang de sprongen te zien (met 6 jaar nog), bij mijn 2e heb ik nooit een sprong gezien (gelukkig ontwikkelt ze zich wel) en mijn jongste hangt daar dan weer tussenin. Soms gaat het bij haar met een sprongetje, andere dingen ontwikkelen zich gelijkmatiger.
Ja, hij is een allermans vriend en erg vrolijk hij "zingt"nu ook steeds "in de gloria"quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:03 schreef Estrys het volgende:
Volgens mij is het een heel lief zachtaardig manneke of niet Diaan?
juh, zoiets dacht ik eerst ook. maar ze juicht als we naar yoga gaan. daar komt ze letterlijk der bed wel voor uitquote:
Mijn peuter niet....quote:Op vrijdag 11 februari 2011 08:40 schreef Vicky het volgende:
hmm is het lastigeslaaptijd?? Mijn semi-peuter heeft een groot inslaap-probleem momenteel
En we zitten helemaal in de pre-peuter fase... NEE NEE NIET NIET NEE NEE NIET NIET..... Nog 4 maanden...
Dat was ook mijn eerste plan, en met mij samen slapen lukt dan soms nog wel, maar dan is het 's avonds slapen dus een drama. Ik geef dus maar gewoon toe nu, in de hoop dat het een fase is, maar 't bevalt meneer prima zo te merkenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 08:41 schreef Kleurdoos het volgende:
toen begon elin ook zo'n beetje
Nee hoor, die slaapt sins 17mnd pas door maar wel elke nacht en ze gaat liggen en dan is t ook klaar, slaap.
alleen de afgelopen dagen niet...en ze wilde''s middags ook niet meer(maar daar ga ik r nog wel toe dwingen, mijn middaguurtjes! )
Ow wat goed zeg! Ik ben benieuwd of ze het leuk gaat vinden!! Ze gaat niet naar een PSZ?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
en vanaf volgende maand gaat ze 2 dagen naar t KDV!
Omdat ik denk dat ze dat heel erg leuk gaat vinden
Misschien moeten wij dat ook gaan doen, maar we komen dan in de "knoop" met Twan. Die moet om 20:00 uur naar bed... zou raar zijn als zijn jongere broertje een half uur later mag. Middagslaapje is dan geen excuus voor Twan, die is erg rechtvaardig en in zijn gedachte is het dan niet "eerlijk". Nou ja, zo lang het lukt zoals we nu doen, houden we dat maar even aan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, hier is het andersom. Hij slaapt op het kdv niet meer. Het is gewoon te gezellig. Zeker als zijn vriendje/vriendinnetje ook niet gaan slapen. Thuis lijkt hij het wel iets meer nodig te hebben. En hij vind het ook wel lekker geloof ik..
Maar we wisselen hier gewoon met bedtijden. Slaapt hij 's middags dat gaat hij om half 9 naar boven. Slaapt hij niet, dan rond half 8. Beide keren is hij om 7.15-7.30 weer wakker.
Ik doe dat hier onder het motto, maar jij was er toch ook altijd als eerste..quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow wat goed zeg! Ik ben benieuwd of ze het leuk gaat vinden!! Ze gaat niet naar een PSZ?
[..]
Misschien moeten wij dat ook gaan doen, maar we komen dan in de "knoop" met Twan. Die moet om 20:00 uur naar bed... zou raar zijn als zijn jongere broertje een half uur later mag. Middagslaapje is dan geen excuus voor Twan, die is erg rechtvaardig en in zijn gedachte is het dan niet "eerlijk". Nou ja, zo lang het lukt zoals we nu doen, houden we dat maar even aan.
Ik ben ook benieuwd, maar dat ze slaande ruzie krijgen, geloof ik niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:07 schreef Estrys het volgende:
Diaan ik ben zo benieuwd naar Seb en Lennon samenMisschien krijgen ze wel slaande ruzie
Ik had het ook niet over Lennonquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd, maar dat ze slaande ruzie krijgen, geloof ik niet.Dat zit niet in Lennon, hij laat zich soms niet de kaas van het brood eten, maar hij is ook heel lief met andere kinderen. Nog iets minder dan 2 weken
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over LennonSeb is laatste tijd nogal van het afpakken maar ik hoef geen speelgoed mee te brengen denk ik he?
Knalgezelligquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:00 schreef Kersjes het volgende:
Hier heb ik tegenwoordig een bedwarmertje![]()
Devin slaapt de laatste tijd bij ons in bed. Eerder legden we hem als wij naar bed gingen terug, maar dat wil hij echt niet, wordt dan tig keer huilend wakker en eindigt alsnog bij ons. Dus nu mag hij lekker tussen ons in blijven slapen. met ons 1m80 brede bed gaat dat prima
Van mij hoeft ie niet op zijn kamer hoor. Maar ik hoor DJMO wel vaker over Jan dat hij 's avonds wakker is. Dan is het nu handig om over na te denken. Niet dat hij als de baby er is ineens wel op zijn kamer moet. Omdat ze het over jaloezie heeft.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 08:30 schreef freecell het volgende:
Er zijn zoveel mensen die samen slapen met hele gezinnen. Gaat over het algemeen heel goed toch?
Ik bedoel: als iedereen het ok vindt, waarom moet een peuter dan op zijn eigen kamer?
Die van ons slaapt toevallig heerlijk op zijn eigen kamer, maar als hij daar zou gaan brullen zou hij wrs ook bij ons eindigen elke nacht hoor. (beginnen niet wrs, er is een tijd dat we ons bed alleen willen)
Zo is het hier ook. Ze moet beginnen in haar bed.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:11 schreef DJMO het volgende:
Hij hoeft van mij juist niet naar z'n kamer als de baby er eenmaal is Stiemiejuist om jaloezie te voorkomen dat de baby wel en hij niet mag. Hij begint wel gewoon op z'n eigen kamer, maar eindigt vaak bij ons. Nou ja, voor hij 16 is zal hij er echt wel genoeg van hebben schat ik zo in
yep... met slaapzak.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:42 schreef Marie79 het volgende:
En hebben jullie kinders dan nog een slaapzakje aan?
Maarten slaapt niet/heel moeilijk in zonder slaapzak... Hopelijk heeft hij die niet meer nodig als hij 16 is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |