abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:10:43 #51
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_92161041
Ik ga zometeen maar weer eens zwemmen met de kleine dames! Zin in !
En school komt ook hier dichtbij. 16 mei worden ze verwacht !
pi_92161295
16 mei al :D Hebben ze er zin in?
En hoe vind jij dat?
pi_92162528
Even een vraagje. Tyler slaapt altijd 's middags minstens 1,5 uur, vaak meer.
Nu gaan we hem opgeven voor de psz. Hij zal dan pas na de zomervakantie heen gaan.
Dus wie weet slaapt hij dan niet meer, of minder. (Kim sliep toen ze ruim 3 was nog vaak overdag)
Zouden jullie dan een ochtend en een middag doen? (had Kim ook)
Of 1 of 2 ochtenden.
Morgen hoor ik of hij logopedie nodig heeft. Op dit moment kijkt hij Teletubbies, vind hij fantastisch!
Net had hij de hamertje tik te pakken en een lol dat hij had. Ik iets minder met mn wattenhoofd (4 uur slaap is weinig, maar dat kwam niet door Tyler)
pi_92162734
Ingrid, zo gaat het bij ons:
R. slaapt ook nog 's middags min. 1 tot 1,5 uur. Maar zij gaat wel gewoon 1 ochtend en 1 middag in de week naar de psz. 's Middags is ze iets rustiger en observeert ze meer vertelde de juf. Ik ben die dag altijd aan het werk en dus brengt onze gastouder haar er heen. Ik heb wel aangegeven dat ze dan misschien iets vroeger kan eten zodat ze van tevoren nog even kan slapen maar dit lukt niet altijd.
Juf van de psz gevraagd of het nodig is om haar op de middagen thuis te houden maar dat was niet nodig zei ze.
Ik zou hem gewoon opgeven en dan kijk je tegen die tijd hoe het is met zijn slaapje.

Hamertje tik is hier ook favo op het moment!

[ Bericht 0% gewijzigd door flowerbox op 01-02-2011 10:03:14 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 09:55:17 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92162735
Jan gaat twee ochtenden heen, van kwart voor negen tot kwart voor twaalf, en zodra ik 'm gehaald heb, is het eten en naar bed.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:59:36 #56
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_92162825
Bij ons kun je niet kiezen... het is altijd een combinatie van 2 vaste dagen met bijbehorende dagdelen. En dan altijd op één dag een ochtend op de andere de middag. Waarschijnlijk gaat Lennon ook na de zomervakantie naar psz naast kdv. Het kan precies op de dagen dat ik vrij ben, of dat hij bij mn ouders is.
Make love, not war ☮
pi_92162885
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:59 schreef Diaan73 het volgende:
Bij ons kun je niet kiezen... het is altijd een combinatie van 2 vaste dagen met bijbehorende dagdelen. En dan altijd op één dag een ochtend op de andere de middag. Waarschijnlijk gaat Lennon ook na de zomervakantie naar psz naast kdv. Het kan precies op de dagen dat ik vrij ben, of dat hij bij mn ouders is.
Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier. :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:08:39 #58
114177 Diaan73
pi_92162996
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:02 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier. :)
Tegenwoordig mogen ze ook al vanaf 2 jaar...dat vind ik ook nog wel wat jong. Bij Twan mocht het vanaf 2 jaar en 3 maanden en bij mn nichtjes vanaf 2 jaar en 6 maanden. De leeftijd gaat steeds meer terug lijkt het wel.

Ow en Ingrid, wat Flowerbox zegt mbt Tyler: gewoon kijken hoe het gaat... :Y
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 10:14:49 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92163115
Ze willen ze binnenkort toch ook naar "school" sturen vanaf 2,5 als er een taalachterstand is Diaan? Jan ging met 21 of 22 maanden, maar goed, dat had natuurlijk een andere reden.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_92163144
selene mocht vanaf 2 jaar en dan starten ze in groep 1, wat enkel de ochtenden heeft. vanaf groep 2 is het dan een ochtend en een middag, maar bij ons op de psz is een hoekje in het speelhuisje ingericht met matrasjes waar kindjes die moe zijn eventjes kunnen gaan liggen. ze doet trouwens tegenwoordig best een flinke tuk 's middags: van half 2 tot meestal een uurtje of 4!

gewoon proberen, gaat het niet lekker, dan geef je dat dan toch gewoon aan ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:41:10 #61
114177 Diaan73
pi_92163710
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef DJMO het volgende:
Ze willen ze binnenkort toch ook naar "school" sturen vanaf 2,5 als er een taalachterstand is Diaan? Jan ging met 21 of 22 maanden, maar goed, dat had natuurlijk een andere reden.
Ja, maar dat vind ik ook stom. Ze moeten al zo lang naar school... laat ze ook nog even kind zijn, vind ik. Dat praten, komt vaak ook wel goed. Op school is het allemaal niet meer zo vrijblijvend en moeten ze al veel. En dat begint gewoon al in groep 1. In "mijn tijd" was de kleuterschool 2 jaar voorbereiding op school en begon je echt met school als je ong. 6 jaar was.
Maar ja, dat is mijn mening... :+
Make love, not war ☮
pi_92165430
Op ons KDV gaan ze vanaf vandaag aan de slag met een gemengde peuter+kdv groep. Ze gaan typische PSZ dingen doen, maar dan op de tijden van het KDV. Kindjes van werkende ouders kunnen dan 2 tot 5 ochtenden komen van 8 tot 1. Ik hoorde al dingen over meer knutselen, in de kring zitten, wat van die educatieve dingetjes.. De rest hoor ik morgenavond op de ouderavond.
Dat is net de groep waar Chris inzit, dus hij krijgt daar wat meer uitdaging. Het psz slaan we dus lekker over..

School hebben we Chris ingeschreven bij 3jr4mnd, nadat de inschrijving bij 3jr1mnd verdwenen was in de post.. Maakt niet zoveel uit hier, er zijn plekken zat, zeker voor een augustus kindje, dan zijn de klassen op zijn leegst..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:34:44 #63
114177 Diaan73
pi_92165593
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Op ons KDV gaan ze vanaf vandaag aan de slag met een gemengde peuter+kdv groep. Ze gaan typische PSZ dingen doen, maar dan op de tijden van het KDV. Kindjes van werkende ouders kunnen dan 2 tot 5 ochtenden komen van 8 tot 1. Ik hoorde al dingen over meer knutselen, in de kring zitten, wat van die educatieve dingetjes.. De rest hoor ik morgenavond op de ouderavond.
Dat is net de groep waar Chris inzit, dus hij krijgt daar wat meer uitdaging. Het psz slaan we dus lekker over..

Ik kreeg vandeweek de folder door de bievenbus. Ik snapte er trouwens niet veel van, matige infofolder. Bij Lennon op kdv knutselen ze nu wel en zitten volgens mij ook in een soort van kring. Die hebben sinds kort ook VVE voor kdv. Zelfs een heus kindvolgsysteem met bijbehorende observatieformulieren..
Make love, not war ☮
pi_92165834
Hier was Leander verdacht snel van de slaapjes af nadat de psz begon :)
pi_92165997
Ze hebben ons ook nog niet veel verteld. Alleen dat de leidsters met VVE en startblokken gaan werken. Het grote voordeel volgens hun was: een zak geld voor nieuwe speelgoed.
Ik hoor morgenavond wel, wat het verschil gaat zijn met de standaard KDV groep. Vraag me af hoe groot dat is.
Die kindvolgdingen hebben ze ook. Nu 1,5 jaar. Chris doet verder weinig geks, ze zijn bij 2 jaar hem wel wat meer gaan stimuleren in zijn spraak en hem individueel gaan voorlezen. Dat pikten ze dus wel op.
pi_92166038
Goed dat ze dat soort dingen oppikken!
pi_92166296
Ze zijn best alert daar. Ook toen Chris en zijn beste vriendje teveel samen deden. En elkaar eigenlijk belemerden in hun doen (lees: de ene wilde vrij spelen, de ander op de stoel zitten. Effect, 2 inactieve jochies op een stoel). Maar toen ze ons vertelden dat ze de jongens actief uit elkaar wilden halen, gingen ze spontaan al elk hun eigen weg. :P
pi_92166436
Jen slaapt ook nog soms in de middag hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92166534
Dat is inderdaad wel alert :)

HIer zijn ze wel alert op Leander zijn motoriek... Hij is af en toe wel erg lomp namelijk.
Binnenkort misschien toch een kinderfysio bellen.
pi_92166675
Chris slaapt ook nog regelmatig 's middags. Alleen de 2 kdv dagen sowieso niet, thuis wel om de dag ongeveer. En als hij slaapt, dan ook gelijk 2,5 uur.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:14:36 #71
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_92169445
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 08:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
16 mei al :D Hebben ze er zin in?
En hoe vind jij dat?
Mhah, krijg er niet echt hoogte van wat ze ervan vinden. Ze gaan nu op de creche wel een dag apart,zodat ze daar alvast aan kunnen wennen. Dat gaat prima. Vooral Floor speelt dan veel meer met anderen en praat ook veel meer. Dat is leuk !

Pien komt redelijk onverschillig over.

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat ze met school gaan beginnen.
pi_92169841
Hoi dames

Hier is Jade vandaag voor eerste keer naar peuterklas geweest en ze vond het super...
ik had zo'n schrik dat ze zou wenen.. maar gelukkig is mijn moederhart niet gebroken, ze ging meteen spelen...

Ik lees dat er nog een paar kindjes zijn die stilletjes worden voorbereid om naar school te gaan...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_92170828
Fijn dat Jade het naar haar zin had!

KP, ze gaan straks naar 2 verschillende klassen dus? Heel bewust gekozen waarschijnlijk..
Dat zal wel wennen zijn voor de meiden, ook al zien ze elkaar buiten schooltijd nog genoeg. Ook wel goed voor hun eigen karaktertjes..

Vanochtend weer met Chris naar logopedie geweest. Nu oefenen met woordjes met een K. Valt nog niet mee. Vooral het gezellig houden bij het oefenen is nog een kunst. Maar dat zal wel loslopen. Koe ging al goed :P
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:31:36 #74
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_92172468
Over praten gesproken: Annicka zegt haar naam nu helemaal goed. Eerst was het Nicka, maar sinds gisteren zegt ze ineens spontaan 'Annicka' als ik haar foto aanwijs. Eerder ging het met veel aanmoedigen wel goed. (A Nieka, dus duidelijk de a en nicka van elkaar) en nu gaat het vloeiend. :D

Momenteel ligt ze weer te slapen. We waren vanmorgen naar zwemmen, maar op het eind lag ze meer bij mij te liggen dan dat ze speelde of zwom, dus we zijn maar naar huis gegaan. Misschien nog steeds wat na-effecten van een virusje...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 15:37:40 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92175690
koe (als in, koe het dier, of koek) is hier het enige wat er prima verstaanbaar uit komt DF :') En inmiddels allerhande dierengeluiden. Hij begint ook steeds meer klanken te gebruiken, dus ik heb goede hoop dat logo straks niet meer nodig blijkt te zijn hier.

En ik ben bang dat het middagdutje er hier helemaal uit aan het gaan is :{ Je ziet aan hem dat hij moe is, maar hij weigert op alle fronten te slapen. Zelfs als ik er naast ga liggen vertikt hij het (kon het allicht proberen, 's nachts werkt het 't ook als hij wakker wordt).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')