Kan aardig oplopen geloof dat de drie noordelijke provincies samen evenveel inwoners hebben als Gelderland maar bij elkaar een dubbel zo duur bestuur.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zou dat echt (veel) geld besparen?
Ah, bij jou in de buurt zal wel op de SGP gestemd worden, maar heeft de pvv haar vkp al?quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is jammer inderdaad. Maar verder is het hier allemaal weinig soeps
.
Anders inrichten dus, schaalvergroting. Dat lijkt mij stukken verstandiger.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan aardig oplopen geloof dat de drie noordelijke provincies samen evenveel inwoners hebben als Gelderland maar bij elkaar een dubbel zo duur bestuur.
Ze zijn volkomen overbodig naar mijn idee. Gemeenten een stapje groter. Overgebleven taken verdelen tussen waterschappen, rijk en de grotere gemeenten en je bent zo'n beetje klaar.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, maar persoonlijk vind ik de provincie een ietwat overbodige bestuurslaag. Wat mij betreft krijgen we straks gemeenten-regionale samenwerkingsverbanden-het rijk-Europa.
Jammer dat D66 direct weer begint over burgerparticipatiequote:Op woensdag 26 januari 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
Hmm, PvdA en D66 zijn voor het doortrekken van de A15, GL is tegen. GL is dan wel weer voor een directe treinverbinding tussen Nijmegen en Kleef. Maar ze is ook voor het opheffen van de stadsregio Arnhem-Nijmegen, anders dan de andere twee.
Nu de programma's even snel bekeken te hebben denk ik toch dat het PvdA wordt, maar D66 is ook nog een optie. GL niet, waarschijnlijk.
Maar Erik, ik was meer van Roxy Music en The Human League binnen dat genre.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:32 schreef Tem het volgende:
[..]
ahja die is ook wel goed maar only when you leave is het beste nummer vind ik. Tony Hadley is wel een tijdje flink aan lager wal geraakt en een nogal vatsige bas geworden
Ik zie het nut er ook niet zo van in eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
Maar ze is ook voor het opheffen van de stadsregio Arnhem-Nijmegen, anders dan de andere twee.
Ik vind vooral dat we voor een klein landje als Nederland veel te veel provincies hebben. Gelderland en Overijssel kunnen best samen bijvoorbeeld. En Drenthe, Friesland en Groningen ook. En de Hollanden en Utrecht en Zeeland. En Brabant en Limburg. Dat zou lekker opruimen, vier provinciesquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, maar persoonlijk vind ik de provincie een ietwat overbodige bestuurslaag. Wat mij betreft krijgen we straks gemeenten-regionale samenwerkingsverbanden-het rijk-Europa.
Nu alleen nog elkaar de hersens inslaan over wie de provinciehoofdstad mag worden.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:44 schreef remlof het volgende:
Dat zou lekker opruimen, vier provincies
Ook een oplossing inderdaad. Is bovendien ook een van de makkelijkste manieren om te bezuinigen op ambtenaren, wat iedereen zo graag wil.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat we voor een klein landje als Nederland veel te veel provincies hebben. Gelderland en Overijssel kunnen best samen bijvoorbeeld. En Drenthe, Friesland en Groningen ook. En de Hollanden en Utrecht en Zeeland. En Brabant en Limburg. Dat zou lekker opruimen, vier provincies
Arnhem, Groningen, Gouda en Eindhovenquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nu alleen nog elkaar de hersens inslaan over wie de provinciehoofdstad mag worden.
Dan worden we provincie genotenquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:45 schreef remlof het volgende:
Ow en Flevoland dan maar bij Gelderland/Overijssel.
De SGP stem zit vooral in Overijssel. In Drenthe zitten de paar SGP'ers vooral in de gemeente Hoogeveen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah, bij jou in de buurt zal wel op de SGP gestemd worden, maar heeft de pvv haar vkp al?
quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Arnhem, Groningen, Gouda en EindhovenDat nooit.
Anders inrichten en dan kan er volgens mij zeker 1 bestuurslaag opgedoekt worden. Zal wel nooit gebeuren omdat het teveel mooie baantjes kostquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Anders inrichten dus, schaalvergroting. Dat lijkt mij stukken verstandiger.
Ik vond Gouda en Eindhoven nogal centraal liggen in die nieuwe provincies Holland en Brabant-Limburgquote:
Bryan Ferryquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Maar Erik, ik was meer van Roxy Music en The Human League binnen dat genre.
Helemaal mee eens, ik wil ook meer kerncentrales of desnoods kolencentrales, alleen niet bij mij in de achtertuin. Not in my backyard.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
De SGP stem zit vooral in Overijssel. In Drenthe zitten de paar SGP'ers vooral in de gemeente Hoogeveen.
En de PVV is hier vooral druk met ruziemaken. Nu is hun twitteraccount gekraakt na ruzie met PVVEmmen
. Een programma is er verder niet echt geloof ik. Ja tegen opslag van kernafval terwijl de PVV wel weer voor kernenergie is
De lusten dan ook de lasten PHP, maar dat leer je nog wel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik wil ook meer kerncentrales of desnoods kolencentrales, alleen niet bij mij in de achtertuin. Not in my backyard.
Met wat er nu neergezet wordt is er al een grote overcapaciteitquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik wil ook meer kerncentrales of desnoods kolencentrales, alleen niet bij mij in de achtertuin. Not in my backyard.
Wij hebben de SGP hier acht jaar geleden verdreven uit de raad. In de buurgemeenten is de SGP still going strong. Sterker, daar wonnen ze afgelopen maart zelfs een extra zetel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
De SGP stem zit vooral in Overijssel. In Drenthe zitten de paar SGP'ers vooral in de gemeente Hoogeveen.
En de PVV is hier vooral druk met ruziemaken. Nu is hun twitteraccount gekraakt na ruzie met PVVEmmen
. Een programma is er verder niet echt geloof ik. Ja tegen opslag van kernafval terwijl de PVV wel weer voor kernenergie is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |